Vítejte na Thailandblog.nl
S 275.000 XNUMX návštěvami za měsíc je Thailandblog největší thajskou komunitou v Nizozemsku a Belgii.
Přihlaste se k odběru našeho bezplatného e-mailového zpravodaje a zůstaňte informováni!
Newsletter
Nastavení jazyka
Ohodnoťte thajský baht
Sponzorovat
Nejnovější komentáře
- Rob V.: Skoro bych si myslel, že téměř všichni západní autoři, kteří píší román s Thajskem jako prostředím, mají všichni stejný děj
- Rudolf: Citace: Jaké jsou současné odhadované náklady na stavbu domu na m². Záleží jen na tom, jaké požadavky splňujete
- Johnny B.G: V 50.-80./90. letech 20. století obsahovaly pravidelně pěstované holandské potraviny také jed, a přesto je v Nizozemsku XNUMX % starších lidí a v TH je tomu tak také.
- Johnny B.G: Tlumočník vychází z řady zdrojů, ale je toho samozřejmě mnohem víc. V Isaanu před 50-60 lety r
- oloupit: Průměrně zůstávám v Thajsku 6 až 8 měsíců v roce a každý den si tam užívám jídlo. Lidé mi to nikdy, nikdy, nikdy neřeknou
- Eric Kuypers: Roberte, víš, jak velký je Isaan? Řekněte třikrát NL, takže to dává smysl, když dáte trochu směru jako profík
- RonnyLatYa: Ano, říkám, že Kanchanaburi je jen příklad a že to můžete změnit. Můžete to také udělat na samotné webové stránce a pak uvidíte
- william-korat: V období sucha je linie na dně Bangkoku a níže a na východ od něj až těsně nad národní park Khao Yai obvykle my
- Eric Kuypers: Pokud změníte příkazový řádek, například https://www.iqair.com/thailand/nong-khai, získáte jiné město nebo region. Ale ty
- Cornelis: No, GeertP, absolutně nejsem 'zastánce růžičkové kapusty' nebo závislý na červené značce, ale to neznamená, že nemám rád thajskou kuchyni.
- Rudolf: Záleží na tom, co v Thajsku hledáte, ale abych byl upřímný, podle mého názoru moc na výběr nemáte. Velká města se rozpadají
- RonnyLatYa: Podívejte se také na toto. https://www.iqair.com/thailand/kanchanaburi Posuňte se také trochu dolů a také vám poskytnou nějaké vysvětlení
- Petr (redaktor): Také si užívám thajské jídlo a ano, cena je velmi atraktivní. Ale je prostě fakt, že thajští farmáři jsou neuvěřitelní
- zvedák: Nejlepší je vyrazit v období listopad až únor. Od března do května by sem rozhodně neměl chodit někdo s astmatem
- GeertP: Milý Ronalde, naprosto souhlasím s tvým příběhem, thajskou kuchyni si také užívám každý den a i po 45 letech thajské
Sponzorovat
opět Bangkok
Menu
záznamy
Témata
- Pozadí
- Activiteiten
- Inzerátorem
- program
- Daňová otázka
- Belgická otázka
- Památky
- Bizarní
- Buddhismus
- Recenze knih
- Sloupec
- Koronacrisis
- kultura
- Deník
- Chodit s někým
- Týden
- Soubor
- K potápění
- Hospodářství
- Den v životě…..
- ostrovy
- Jídlo a pití
- Akce a festivaly
- Balónový festival
- Festival deštníků Bo Sang
- Buffalo závody
- Květinový festival v Chiang Mai
- čínský Nový rok
- Full Moon Party
- Vánoce
- Lotosový festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Festival ohnivé koule v Naga
- Silvestrovská oslava
- Phi ta khon
- Vegetariánský festival Phuket
- Raketový festival – Bun Bang Fai
- Songkran – thajský Nový rok
- Festival ohňostrojů Pattaya
- Expati a důchodci
- AOW
- Pojištění vozidel
- Bankovnictví
- Daň v Nizozemsku
- Thajská daň
- Belgické velvyslanectví
- belgické daňové úřady
- Důkaz života
- DigiD
- Emigrovat
- Pronajmout dům
- Koupit dům
- Posmrtně
- Výkaz zisku a ztráty
- Kinga
- Životní náklady
- holandská ambasáda
- nizozemská vláda
- Nizozemská asociace
- Zprávy
- Zemřít
- Cestovní pas
- Důchod
- Řidičský průkaz
- Distribuce
- Volby
- Pojištění obecně
- Visa
- Funkční
- Hopital
- Zdravotní pojištění
- Flóra a fauna
- Foto týdne
- Gadgets
- Peníze a finance
- Historie
- Zdraví
- Charity
- hotely
- Při pohledu na domy
- Isaan
- Chán Petr
- Koh Mook
- Král Bhumibol
- Žijící v Thajsku
- Příspěvek čtenáře
- Volání čtenáře
- Čtenářské tipy
- Otázka čtenáře
- Společnost
- tržiště
- Zdravotní turistika
- Milieu
- Noční život
- Novinky z Nizozemska a Belgie
- Novinky z Thajska
- Podnikatelé a firmy
- Vzdělávání
- Výzkum
- Objevte Thajsko
- Opinie
- Pozoruhodný
- Hovory
- Povodně 2011
- Povodně 2012
- Povodně 2013
- Povodně 2014
- Přezimovat
- Politika
- Hlasování
- Cestopisné příběhy
- Cestovat
- Vztahy
- nakupování
- sociální síte
- Lázně a wellness
- Sport
- města
- Výpis týdne
- Pláž
- Taal
- Na prodej
- Postup TEV
- Thajsko obecně
- Thajsko s dětmi
- thajské tipy
- Thajská masáž
- Cestovní ruch
- Jít ven
- Měna – thajský baht
- Od redakce
- Vlastnictví
- Provoz a doprava
- Vízový krátkodobý pobyt
- Dlouhodobé vízum
- Otázka víza
- Letenky
- Otázka týdne
- Počasí a klima
Sponzorovat
Překlady vyloučení odpovědnosti
Thailandblog používá strojové překlady ve více jazycích. Použití přeložených informací je na vaše vlastní riziko. Neneseme odpovědnost za chyby v překladech.
Přečtěte si náš celý zde zřeknutí se.
Autorská práva
© Copyright Thailandblog 2024. Všechna práva vyhrazena. Pokud není uvedeno jinak, všechna práva k informacím (text, obrázek, zvuk, video atd.), které najdete na těchto stránkách, náleží Thailandblog.nl a jeho autorům (blogerům).
Úplné nebo částečné převzetí, umístění na jiné stránky, reprodukce jakýmkoli jiným způsobem a/nebo komerční použití těchto informací není povoleno, pokud nebylo uděleno výslovné písemné povolení od Thailandblog.
Odkazování a odkazování na stránky na tomto webu je povoleno.
Domů » Hospodářství » Thajská ekonomika pokulhává
Většina signálů ukazuje, že se thajské ekonomice příliš nedaří. Nejistá politická situace uplynulého roku nedělá dobrotu.
Narazil jsem na pár grafů o thajské ekonomice. První ukazuje růst hrubého národního produktu (HNP) vůči ostatním zemím jihovýchodní Asie. Thajsko už léta výrazně zaostává.
Další graf ukazuje, jak klesla spotřeba i export.
Nejsem si jistý růstem cestovního ruchu. Jásavým číslům moc nevěřím. Chiang Mai již několik let klesá. Lidé si stěžují na kámen a kosti. Věřím, že stejný obrázek lze vidět i v jiných turistických oblastech.
Příčina tohoto zaostávajícího růstu je často připisována nejisté politické situaci, která brání investicím. Osobně si myslím, že vysoká nerovnost, dokonce jedna z největších na světě, v příjmech a bohatství je velmi důležitým faktorem.
Populistická opatření jako pár stovek bahtů měsíčně pro chudé skupiny moc nepomohou.
Co si o tom myslí čtenáři? Jaký je důvod omezeného růstu a co by se s tím mělo dělat?
Nejsem ekonom, ale to nevadí, protože ani oni se nedokážou dívat do budoucnosti a dělat předpovědi pomocí vědy z minulosti.
Navíc je k dispozici mnoho grafů a existuje i něco jako dnešní blud.
Když se pak podívám na thajský akciový trh, tak pozice je vysoko nad šestiletým průměrem, respektive investory netrápí politický vývoj.
Ve skutečnosti, po váhání a následném poklesu, abychom viděli, jakým směrem se převrat ubere, má akciový trh od září 2017 větší hodnotu než předtím https://www.set.or.th/en/market/setindexchart.html
Navíc thajské konglomeráty také překypují penězi a ty se investují do všeho a do čehokoli a přijde mi divné, že komerční firma zbytečně riskuje a zakládá mega nákupní centra, když ví, že nic nevynese.
Konečně se můžu podívat na lidi kolem sebe a pak opravdu nemůžu říct, že se zhoršili, a pokud to mají lidé těžké, jsou to staří lidé a pak v mnoha případech funguje systém, který dává dětem 1000-2000 bahtů. pp/pm rodičům.
Ekonomické zakolísání na spotřebitelském trhu proto vnímám jako normální ochlazení, protože nemůžete neustále běžet. Běžci jsou mrtví běžci, takže na tom není nic špatného.
1.
Thajská ekonomika je napsána „až“.
Hiso vyváží, jak jen může, ale import zaostává o míle, což má za následek vyčerpání thajské prasátka.
Čtěte, tuto sestupnou spirálu nedokáže zastavit ani národní produkt.
Turistika je na tom velmi špatně a čínskému podnikateli v Thajsku se dostává čínská přílivová vlna.
Možná, že chin.-thai podnikatel může ještě něco z toho užít, ale pak jsme skončili.
Skupina, kterou všichni víme, je v procesu zajišťování jeho odchodu do důchodu a mnoha potomků, ale svět tomu skutečně udělá přítrž.
To je můj názor a myslím, že kurz ke konci roku mnohé z vás překvapí.
LOUISE
Zprávy od rodiny, přátel a známých z TH poukazují na zhoršující se podmínky mnohem déle. Mzdy stagnují, ceny za potraviny a domácnost rostou, úvěry se hůř splácejí atd. TH lidé si stěžují, že farangů je k vidění stále méně: nejen jako turista, ale i jako nájemník, jako dlouho- pobyt, jako potenciální partner.
Nejpodivnější byla následující zpráva: známá mé ženy bydlela se synem a přítelkyní, koupená v jejich domě v roce 2010 se 100% hypotékou. Kvůli ztrátě zaměstnání o několik let později ho opustila přítelkyně. Sám se nastěhoval ke kamarádovi, protože nemohl/nechtěl platit měsíční splátky ze svého. Matka zůstala v domě a čekala na vystěhování bankou. V roce 2019, šest let od doby, kdy syn přestal platit, tam však stále žije.
Důvod: TH banky se potýkají s tak obrovským množstvím případů prodlení s platbou/nesplácením a nesplácením zastavených nemovitostí, že by banka upřednostnila, aby tyto nemovitosti byly i nadále do určité míry obývány/udržovány/využívány, než aby je nechaly na jejich osud opustil a stal se obětí počasí, větru, slunce a havěti. Domů zarostlých bývalou zahradní výsadbou je nespočet. Což skutečně ukazuje stav ekonomiky TH.
Matka si myslí, že je vše v pořádku: žije bez nájmu nebo hypotéky, jen platí náklady na elektřinu, vodu a internet, udržuje zahradu a dům v čistotě. Tu a tam se přijde zaměstnanec banky zeptat, zda je její syn ochoten zaplatit, a pokud naznačí, že tomu tak není, udělá si poznámku na papír a pokračuje v cestě. Asi do dalšího.
Když se thajský baht vrátí na rozumnou úroveň na minimálně 40 bahtů za euro, přijede zase více turistů. Kvůli současnému směnnému kurzu bahtů se výrobky na export příliš prodražily. Závěr: Urychleně devalvujte baht, abyste oživili ekonomiku
Ve světě volných směnných kurzů kurz NENÍ určován úředníkem, zaměstnancem banky nebo dokonce premiérem, který může způsobit devalvaci kroucením knoflíků. Nanejvýš spodní nebo horní část lze do určité míry určit nákupním nebo prodejním programem centrální banky... dokud nedojdou peníze, jak Bundesbank zjistila kolem roku 1985, aby udržovala kurz USD na 3DM. 3.5 MILIARDY DM se vypařilo během několika hodin. Dragi = ECB potřebovala 750 MILIARD EUR na obranu eura (dočasně).
@Peter Van Lint
Závěr: Urychleně devalvujte baht, abyste oživili ekonomiku
To je prostě asociální nebo přímo sobecké, že?
60 milionů Thajců a cizinců pracujících v Thajsku, kteří dostávají svůj plat v THB, musí žít ještě dražší život, aby si turista užil levnou dovolenou?
Máte představu, jak silný baht ovlivňuje sousední země? Můžete počítat s tím, že část toho, co migrující pracovníci vydělají, jde přímo do rodiny a ano, může se zdát, že tam mají velmi dobré HDP.
Spíše 20 milionů Číňanů ročně se současným směnným kurzem než 30 milionů obyvatel Západu s nižším směnným kurzem.
Naučte se žít s novou realitou, že Západ je stará, ale bohatá zkamenělina, která bude muset pomalu rozdělovat bohatství a ano, pak se skutečně musí platit více za věci mimo jiné z Thajska.
Milý Thino,
Četl jsem vaši zprávu a všechny ty statistiky jsou pěkné, ale myslím, že daleko od pravdy.
Nezaměstnanost se uvádí na 1 % a každý ví, že by to mělo být 10 %.
Mluvil jsem s mnoha Thajci a ptal jsem se jich, proč se neregistrují jako nezaměstnaní.
Odpověď nic nepřináší a přesto nezískáte žádnou výhodu. Proč se tedy musím registrovat?
Pokud by vláda začala vyplácet lidem, kteří jsou bez práce, přihlásí se minimálně 10 milionů.
A thajský baht je také velká věc. Jen si přečtěte, že export má se silným bahtem obrovské problémy.
Turisté si vyberou i další (také pěkné) země jako je momentálně Vietnam, Kambodža a další.
Ani já nemám monopol na pravdu, ale hodně čtu a nemyslím si, že by to politika (nebo chtěla) změnit.
Toto je můj názor a nemusí být správný.
Pozdravy
Jochen
koupel je asi 35.5 oproti euru a dolaru, takže lidé dovážejí z Thajska méně, příliš drahé, do sousedních zemí a pak je to drahé i pro turisty, kteří méně utrácejí.
Také pozoruji, že se to každým rokem zhoršuje a turistů je méně.
v Bangkoku je sójový kovboj také příliš drahý, už za tím nemusíte chodit, v Evropě mnohem levnější.
Ale thajská koupel nikdy nebyla tak silná
Jen stále stoupá.
Euro vs. dolar mírně roste, ale ve srovnání s thajskou koupelí nadále klesá.
Kdo ví, může říct
Když se podíváte na vývoj cen v porovnání s vývojem mezd v Thajsku, vnitřní trh Thajska nikdy nemohl udělat velké skoky.
Většině ve venkovských oblastech se mzdy zvýšily přinejlepším minimálně a nelze je srovnávat se stále dražší životní úrovní.
Navíc opravdu nemusíte být ekonom, abyste zjistili, že velmi silný baht nemůže být nikdy dobrý pro export a cestovní ruch.
Politická situace, která v zásadě poskytuje pouze umělé uklidnění, spolu s příliš vysokými bahty pro export nemůže být nikdy pozvánkou pro investory.
Pokud se podíváme na THB, tak v posledních letech nabral na síle vůči všem hlavním hlavním měnám, jako je dolar, euro a CNY. Thajská měna také vzrostla proti Vietnamu, Kambodži a Filipínám. Zvýšení měny je založeno na důvěře, že? Nemohu se s tím smířit s tím, co jsem pozoroval ve svém okolí (Aranyaprathet) za posledních 5 let. Pro běžné muže a ženy se to v posledních letech zhoršuje.
Nizozemské „vyrovnání je strana“ také nepřináší Nizozemsku prosperitu ani ekonomickou prosperitu. Thajská ekonomika trpí, jak jsem zde již několikrát zmínil, drahou měnou. Export se stává příliš drahým a továrny mizí a/nebo nejsou žádné nové investice. Dále zahraniční turisté volí jinou levnější destinaci v Asii.
Myslím, že velkou část špatných čísel má na svědomí upadající turistika.
Příjmy z cestovního ruchu jsou považovány za příjem z exportu, a pokud je turistů méně, méně se spotřebuje.
Že upadající turistika nebude způsobena pouze cenou bahtů.
Zprávy o tom, že moře je otevřená stoka a že znečištění Thajska dochází dech, se nakonec dostanou i k lidem, kteří chtějí jet na dovolenou.
To už se v Evropě pravděpodobně stalo.
Jako organizátor cestování nemůžete pořád mluvit o perleťově bílých plážích a křišťálově čisté vodě, když realita vypadá úplně jinak.
Pak vaši zákazníci odejdou.
milá Tino,
Nemyslím si, že jste ekonom, takže musíte být opatrný se všemi možnými závěry v ekonomické oblasti. Přinášíte politickou situaci, ale ta s tím nemá nic společného.
Pokud to v Thajsku bylo tak špatné, proč baht stále roste vůči euru?
Relevantním faktorem je stárnutí populace v Thajsku.
politická situace s tím hodně souvisí, ale zvyšování čísel je jednou z nich...
No, už nějakou dobu se ví, že se ekonomice v Thajsku moc nedaří. Už měsíce čteme v novinách, že předpovědi jsou čím dál tím méně. Řekněme asi 3 %, což je mnohem horší než u sousedů v regionu. V Nizozemsku je růst přibližně 2 %.
Ale čísla růstu samozřejmě neříkají vše, ale pokud vidíme lidi, kteří musí vyjít s penězi, přežít ze dne na den, velkou nerovnost v příjmech (měřte nerovnou zemi ve světě) a tak dále, pak je jistě důvodem k obavám.
- https://www.thailand-business-news.com/economics/73170-world-bank-downgrades-thai-growth-to-3-5.html
http://www.nationmultimedia.com/detail/Economy/30361836
http://www.nationmultimedia.com/detail/business/30363467
http://www.nationmultimedia.com/detail/business/30357827
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/12/19/cpb-groei-nederlandse-economie-over-het-hoogtepunt-heen-a3126387
@Rob V.
Údaje o růstu skutečně říkají málo, když se na to podíváte z méně rozvinuté země. Kambodža má minimální mzdu asi 5300 bahtů, zatímco v Thajsku je to 9000 bahtů.
Pokud Kambodžan získá 10 %, to je v přepočtu na Thajce 3,4 %, takže růst v % v tomto případě znamená málo.
A co je hlavním důvodem k obavám? Že dostanou hlad, zatímco jsou země, kde je to mnohem horší? Celá ta bohatá země u Severního moře má potravinové banky, to je skutečný problém.
Navíc je tu stále pěkný hrnec devizových rezerv a je znát nadcházející stárnutí populace, a proto se peníze pumpují do dobré logistiky.
Sklenice je vždy poloplná, ale ostatní ji vidí raději poloprázdnou.
Nic si o tom nemyslím, protože jsem cizinec a kvůli své bezpečnosti se držím tří pravidel: nemluvím o královské rodině, náboženství ani politice. Ekonomie je politicky nabitý předmět, takže na něj nemám žádný názor. Stěny mají v Thajsku uši.
Gee Danzig, to jsou 3 témata, o kterých pravidelně mluvím se svou thajskou rodinou a přáteli.
Já také. Ale i teď v Nizozemsku stále ztišuji hlas a rozhlížím se kolem sebe, abych zjistil, jestli mě lidé poslouchají. Moji přátelé v Thajsku řekli: "Nejdřív zavři dveře."
Království strachu.
Taxikář byl jednou odsouzen poté, co cestující, profesor, nahrál jejich rozhovor na svůj smartphone. Rozhovor, ve kterém řidič odsoudil extrémní nerovnost v majetku a zmínil některá velmi známá jména.
V červnu 1996 jste dostali 100 bahtů za 2,5 belgických franků (téměř 67 eura). V lednu 1997 již 135 bahtů…
Co se týče poklesu počtu turistů, myslím, že svou roli určitě hraje i vzestup bahtů vůči euru, dolaru a dalším měnám. To má vliv nejen na ekonomiku, ale především také na skutečnost, že ne-thajští obyvatelé nesmějí v Thajsku vlastnit nemovitosti. Navíc pro zemědělce
finanční výnosy z sklizně rýže jsou žalostně nízké. Kupující za to zaplatí málo. Bylo by lepší, kdyby se pěstitelé rýže spojili v družstvech, aby prosadili vyšší ceny rýže.
Mnozí poukazují na silné bahty jako na důvod, proč vývoz klesá. To není tak špatné, protože vývoz se neprovádí v bahtech, ale v amerických dolarech nebo eurech. Pouze když v Thajsku výrazně klesne přidaná hodnota vývozu (například zemědělských produktů), bude mít vývozce buď menší zisk, nebo bude muset zvýšit cenu v USD. To se týká méně než 20 % celkového exportu.
Vývoz má problémy kvůli obchodní válce mezi USA a Čínou, ale Thajsko s tím moc nenadělá.
Silný baht má také výhody pro export, protože nákup surovin, polotovarů, strojů a ropy a plynu je levnější.
Thajsko má jednu z nejvyšších rezerv v USD a centrální banka může bahty jen dále posílit. Do země prostě vstupuje příliš mnoho cizí měny (export, cestovní ruch, akciový trh), proto je baht tak silný.
Špatné rozdělení příjmů a majetku je největším problémem Thajska. Když 50 % populace musí přežít s minimální mzdou nebo méně, vede to k dobrému domácímu trhu.
Mimochodem, srovnání s buyelanden není tak zajímavé. Vybudování 1 nebo 2 velkých kasinových resortů v Kambodži okamžitě vede k několika% růstu HDP. Ekonomiky sousedních zemí se na srovnání příliš liší. .
Bez psaní překlepů to na iPhonu není snadné.
Jen na mém notebooku…
Souhlasím s vámi, že poněkud menší vzrůst a silná koupel je pro Thajsko poměrně velkým, ale rozhodně ne největším problémem, Petervz.
Velký rozdíl v majetku a příjmech a chybějící sociální síť jsou největšími ekonomickými problémy Thajska. Velmi důležitá je také ochrana životního prostředí. Uvidíme, co s tím udělá nová vláda.
Jde o to, kdo má z růstu prospěch. Více jde nahoru než dolů.
Ano Tino, ten notebook používám velmi málo.
Thajsko je až příliš závislé na exportu a cestovním ruchu a zanedbává potenciál silného domácího trhu. Skupina, která je příliš velká, má příliš malý disponibilní příjem na to, aby se skutečně podílela na thajské ekonomice.
Příjmy (v cizí měně) z cestovního ruchu a exportu z velké části putují k bohatým v Thajsku. Vezměte si například čínského turistu, který platí v 7-11 přes Ali-Pay. To přináší CPAll hodně, ale i zde je příjem v čínských jüanech.
Dalším důvodem silného bahtu je QE (Quantative Easing) Evropské centrální banky. Že QE vede k vysoké likviditě v Evropě a ty peníze musí někam jít. Značná část nachází cestu na finanční trhy na tzv. Emerging Markets, včetně Thajska.
Lepší ochrana životního prostředí a bezpečnost silničního provozu jsou skutečně důležitými body pozornosti. Thajsko je vlastně obětí vlastního úspěchu v cestovním ruchu. Počet turistů se v posledních letech příliš rychle zvyšuje.
Čísla jako často neodpovídají tomu, co sám pozoruji. Domy se tu staví (a prodávají) k radosti. Ve špičce dominují studenti. 2 mega obchodní centra otevřena za 2 roky. Nedávno si také všiml holandský známý, který nás navštívil, že vidíte nejkrásnější a nejtlustší auta na silnicích v Thajsku. Pick upy jsou velmi oblíbené a jsou často poháněny, řekněme, thajským modalem. Banky rády poskytnou úvěry, to musí být také důvod, ale i v Evropě a Americe je dost lidí, kteří chvíli nemohou splácet své dluhy. Kolem roku 2008 byly dokonce celé hrnce zkrachovalých hypoték prodány soukromým osobám, podnikům a vládám, lépe známým jako deriváty. A kdo by pak mohl zaplatit účet za masivní předlužení v Americe? No, hlavně evropský občan v podobě extra daně, aby banky držely nad vodou, extra úrok bankám, které dostaly peníze jen tak za nic a tak dále. Infrastruktura v Thajsku se neustále zlepšuje. Kolik článků zde v poslední době vyšlo o výstavbě spojů, železnice a silnic. Ne, dejte mi thajskou ekonomiku, nebo bych měl říct společnost. Všechna ta kritika vlády. V Bangkoku chodím ještě více v klidu nejrušnějšími ulicemi, v MHD nemám strach. Jaký kontrast s tím, když cestuji v Nizozemsku v jakékoli veřejné dopravě. S 'cestovateli' se vždycky stanou incidenty a já se vůbec necítím bezpečně. Thajsko, silná měna, v mém okolí mnoho spokojených a pracujících lidí, kteří si mohou dovolit stále více. Mnoho příležitostí pro stále vzdělanější mládež. Není to právě o tom? Nikdy to nebude ideální. Samozřejmě bych uvítal, kdyby se euro zhodnotilo o něco více ve srovnání s thajskými lázněmi, ale pomohlo by to ekonomice v Thajsku? silně o tom pochybuji. Prozatímní chapeau pro Thajce a dlouhý prst do Evropy. Měli jste vědět, jaké úsilí musíte vynaložit, abyste vzali svou manželku na dovolenou do Nizozemska, aby poznala její nevlastní (vnoučata). Tomu říkám zaostávání.
jakmile bude tbaht opět výhodnější vůči euru, přijede z Evropy více turistů… ve srovnání s obdobím před 3–4 lety zdražil o 30 %, částečně kvůli tbahtu ve srovnání s eurem a zvýšením cen, platí na všechno…
Thajská ekonomika pokulhává. Oficiální čísla, oficiální ekonomika není na tom dobře, ale platí to i pro neoficiální ekonomiku?
Máme z toho být teď smutní? Myslím, že bychom z toho měli mít radost. Ekonomický růst (a myšlení v termínech více, více, více) a kapitalistické myšlení přivedly Zemi na okraj propasti: rostoucí nerovnost v bohatství a moci (HDP již není měřítkem prosperity v zemi, protože výnosy z růstu jsou neúměrně distribuovány), války o suroviny, toky uprchlíků v důsledku změny klimatu a velké dopady na životní prostředí. Zrušení igelitových tašek je samozřejmě hezké, ale abychom této zemi skutečně pomohli, musíme méně nakupovat, méně létat, jíst méně nebo žádné maso a začít si pěstovat vlastní potraviny.
Kdybych byl v opozici, připomněl bych vládě pasáže v ústavě (plán na 20 let) o uplatňování filozofie ekonomiky dostatku u každého opatření nebo zákona. A každé opatření, které s tím bude v rozporu, navrhnout Ústavnímu soudu ke zrušení.
Turistika ne více, ale méně. Ne více exportů, ale méně. Ne více nákupních center, ale méně. Ne více aut, ale méně. Oficiálně pak na 0-růst a pokud možno do mínus-růstu. A nikdo toho nejí o korelovou rýži méně. Naopak je toho víc a lepší.
Souhlasím s podstatou tvého argumentu, Chrisi. Ekonomický růst by nikdy neměl být jediným nebo nejdůležitějším kritériem pro větší prosperitu nebo blahobyt. Jaký růst? Solární články nebo fosilní paliva? Více péče o seniory nebo více aut? Růst pro které části komunity? Jen bohatí a korporace? Růst musíme definovat jinak.
Ekonomický růst nemusí znamenat jen více a více, ale také a především lepší a lepší.
Myslím, že je škoda, že filozofii ekonomiky dostatku, „ekonomie dostatku“, hlásají hlavně bohatí, kteří s tím sami nic nedělají, proti chudým, kteří proto nemohou poslat své děti na univerzitu. . Ještě jsem se nesetkal s farmářem, který by to podporoval.
A pokud jde o pěstování vlastních potravin…….jak to vidíte?
"A pokud jde o pěstování našeho vlastního jídla… jak to vidíte?"
Vždy mluvíme o chudých farmářích, kteří se prostě nemohou dostat dopředu, ale je to všechno tak těžké?
Charakteristickým rysem farmáře je, že má k dispozici půdu a mohl by velmi dobře pěstovat mnoho druhů zeleniny, navíc se tu potuluje i spousta kuřat a kachen a chovat sumce je celkem snadné.
Opravdu to není žádná raketová věda.
Pro obyvatele města bez zahrady by bylo možné uvažovat o zahrádkách nebo zahradách, na které si mohou obyvatelé města předplatit, aby dostávali podíl z toho, co se každý týden vyprodukuje.
Peníze pak už neplynou do kapes zprostředkujících dodavatelů a prodejců a ti méně šťastní mohou mít práci na zahradě a předplatitelé levné jídlo.
Čas od času také dostáváme balíčky od příbuzných z různých oblastí, které obsahují takové věci, jako jsou sušené ryby, fazole peteh, chilli, citronová tráva, rýže a vše, co lze poslat, aniž by se zkazilo.
Sama pěstuji horapa, krapaow, fazole a listovou zeleninu jako je vodní špenát ve velkých květináčích, takže když to zvládnu já, určitě se najdou i lidé, kteří to umí.
Jde spíš o to chtít, než umět. Pokud můžete ušetřit 15 bahtů na balíku horapy, není to pro mě mnoho, ale pro ty takzvané chudáky je to stále 5 % jejich denní mzdy.
Zahrady pro obyvatele města zní hezky, ale kde by si ty miliony lidí v Bangkoku měly postavit svou zahradu?
Pozemek pro zahradu v Bangkoku by pravděpodobně stál víc peněz, než s tou zahradou za celý život ušetříte.
Pak máte také náklady na dopravu do az vaší zahrady na pozemku.
A taky tam musíte denně (po práci?) chodit, abyste viděli, jestli vám nic nežere úrodu.
Předpokládám, že máte dům s dobrým pozemkem, ale většina zemědělců je na vládní půjčku.
Pokud by vláda požadovala peníze z těchto půjček, Bangkok by byl o miliony žebráků bohatší.
Skutečnost, že mluvíte o takzvaných chudých, naznačuje, že máte jen malý přehled o trýznivé chudobě, ve které žije mnoho Thajců.
Období dešťů je tu už nějakou dobu, ale rýžová pole jsou stále ladem, protože téměř nepršelo.
Suchá je i nádrž, která má zásobovat kraj vodou.
Co tady budou Thajci jíst, když letos nebude úroda?
Většina sklizně rýže je obvykle pro vlastní potřebu a bez sklizně nejsou peníze na nákup potravin.
Google greenroom z ikea. Zahrada na vašem balkoně.
Musím tě zklamat, ale přál bych si mít dům s pozemkem. Zaráží mě, že lidé ve venkovských oblastech často nevyužívají ani 40 m2 půdy u svého domu k pěstování zeleniny pro vlastní potřebu. Se 40 m2 opravdu nepotřebujete tolik vody a práce není tak špatná, ale nákup na trhu je chladnější než jíst z vlastní zahrady.
Zahradní systém může fungovat i ve městě a tomu se říká urban gardening. Na celém světě existuje mnoho iniciativ, kde se střecha používá, ale to je vnímáno jako pěkný koníček pro bohaté, protože je to samozřejmě nesmysl.
Pokud nemáte peníze na vydělávání, možná budete muset být trochu kreativnější, abyste se mohli dostat ze smutného světa.
Méně aut, nákupních center, cestovního ruchu, exportu… Dokonce nulový růst.
Ale dívám se na druhou stranu; Takže dosáhnete nulového růstu pracovních míst. Méně pracovních míst, to mi připadá politická sebevražda.
Jak to vidíš?
Ok, můžete mít pravdu, ale co by mě zajímalo, když akciový trh
je odrazem ekonomiky země
že thajský bhat je tak vysoký a silný
Jedinou pravdou je, že vše v Thajsku roste a posiluje. Země rychle postupuje, zatímco západ beznadějně zaostává. Z Evropy se stala parta hašteřících se starců, kteří myslí jen na tučný důchod. Na rozdíl od toho, co bylo zamýšleno, se zdá, že Evropy je méně a méně než mnohem více. Každý se vrací do svého úzkoprsého regionu. S Evropou máme všechny nástroje k tomu, abychom byli supervůdčím kontinentem, ale neznalí populističtí hledači pozornosti bez jakékoli vize to úplně pokazí. A to je jen začátek.Brzy přijde spolupráce ASEAN a nemýlí se...budou pracovat společně místo proti sobě.
Ti, kteří si myslí, že se to v Thajsku a nebo celé JV Asii v příštích desetiletích zhorší, se vrátí z neplodné cesty. V Thajsku začala zlatá šedesátá.
Vidím, že posledních 20 let se to každým rokem zlepšuje.
drahý Frede,
V mnoha ohledech máte pravdu, ale ve dvou podstatných bodech se mýlíte:
1. Nejsou to regionální lídři, kdo podělá EU, ale megalomanští takzvaní lídři samotné EU, kteří tápou dál, aniž by brali ohled na legitimní přání běžných občanů. Evropa je příliš rozmanitá na to, aby se stala politickou entitou a mocí.
2. JV Asie má jistě budoucnost, ale v této části světa je stále příliš mnoho korupce na to, aby ASEAN skutečně ohrožoval. Takže to bude nějakou dobu trvat, než to tam bude mít úspěch.
Bangkok Post dnes říká, že „slábnoucí ekonomika ukazuje na potíže hlavních aktiv Asie“ a „základy jsou slabé, se špatnými ekonomickými vyhlídkami, obchodními konflikty a domácí politikou. (…) ekonomika je slabá s pomalou spotřebou, investicemi, vývozem a cestovním ruchem“.
Začátkem tohoto měsíce Moody's také naznačila problémy s bolestmi hlavy, jako je stárnutí populace. Osobně bych přidal i velké rozdělení v příjmech (v současnosti největší nerovnost na světě).
Země má samozřejmě velký potenciál, ale to, že, jak někteří tvrdí, Thajsko roste jako blázen, jde to tu skvěle, to je pštrosí chování, zbožné přání. Je sklenice poloprázdná? Ne, napůl plný. Jsou tu ale vážné výzvy. Teorie „ekonomiky dostatku“ se tam nedostane. Vzdělání, příjmová nerovnost, menší závislost na zahraničních finančních tocích, bude se to opakovat? To jsou vážné problémy, které nelze jednoduše ponechat samy sobě. Potom může Somchai žít mnoho dalších let se stále menšími starostmi o něj a jeho děti.
- https://www.bangkokpost.com/business/1703680/weakening-thai-economy-suggests-trouble-for-asias-top-assets#cxrecs_s
- https://www.bangkokpost.com/business/1588786/report-thailand-most-unequal-country-in-2018
Jen konstatuji fakta, jak to ve skutečnosti zní:
Společnost, která téměř 100 % exportuje a prodává v eurech, dostala přesně před 5 lety 44.41 THB/Euro a dnes 34.92 THB/Euro. Toto je oficiální sazba, v praxi dostanete do rukou asi o 2 až 3 % méně, protože svůj podíl inkasují i banky. Výsledkem je přibližně o 21 % nižší příjem.
Obecní dodavatelé kovů jako CNC, laser, svařování atd. aplikovali za posledních 25 let průměrný nárůst cen o cca 5% na základě údajů z jejich vlastní společnosti, takže ne z doslechu.
I s „velkým“ ziskovým rozpětím před několika lety je nyní výroba za nákladovou cenu nebo ještě horší.
Zvýšit cenu produktu o cca 25 %, aby byl opět ziskový, není reálné, protože člověk prostě nemá žádné zákazníky, mohou získat lepší cenu po celém světě.
Průměrné ceny všech druhů dílů jsou nyní levnější na nákup téměř ve všech evropských zemích. Takže velmi jednoduchý důsledek: zastavit výrobu v Thajsku a přesunout se do?
Milý Armande,
Váš příběh je správný pro ty exportní produkty, kde neprobíhá dovoz surovin a polotovarů.
To však není případ většiny exportních produktů. Vždyť 80 % thajského exportu tvoří montáž finálních výrobků nebo jejich částí. Vezměte si elektroniku, kde thajskou přidanou hodnotou jsou pouze mzdové náklady. Zbytek je import v $ nebo €, sestavení a poté opět export v $ nebo €.
Energie je navíc se silným $ levnější a nákup nových strojů také.
Efekt silného ฿ je v thajském obchodním obrazu relativně nízký, protože ฿ se neobchoduje.