Vážení blogeři z Thajska,

Moje přítelkyně žije v Roi Et, je jí 39 a mně je 49 let.

Velmi rádi bychom společně budovali budoucnost v Thajsku. Ale kamkoli jdu, jste téměř úplně pokryti předpisy. Nejsem důchodce a nejraději bych si zřídil něco, co by nám zajistilo existenci.

Mám dvě otázky: Je také možné začít něco pro sebe jednodušším způsobem, než se všude uvádí?

A moje druhá otázka zní:

Usnadňuje to všechno (nepatrně), když jsme také manželé podle thajského práva?

Doufám, že mě někdo nakopne správným směrem.

S pozdravem,

Erik

28 odpovědí na „Dotaz čtenáře: Mohu si v Thajsku zařídit něco, co by zajistilo naši existenci?“

  1. kan říká nahoru

    ale moc od toho nečekej. nesčetné množství restaurací, penzionů a čehokoli jiného, ​​co de facto farang řídí, to dokazuje. Poptávka po něm ve 101 bude minimální. Mám podezření, že být skutečně ženatý je spíše brzdou než pobídkou – udržujte to velmi věcné! Vedla někdy tato přítelkyně/budoucnost svůj vlastní podnik?
    Neříkáte, co se o všem tak říká - to by mnohé objasnilo

  2. henk říká nahoru

    Je docela možné začít něco pro sebe. Začít v malém měřítku kvůli placení daní je možné. zvláště pokud podporujete svou thajskou druhou polovinu.
    Čemu dáváš přednost? získáváme rozumné věci z Číny a prodáváme je v Nizozemsku i Thajsku.
    Chcete vědět více? pak odpovězte.

    • Adje říká nahoru

      Ahoj Henku. Chtěl bych vědět víc. Podnikáte z Thajska nebo Nizozemí? Začali jste s malým podnikáním? A co povolení, registrace, víza atd.
      Vzbudil jsi ve mně zvědavost.

  3. Toon říká nahoru

    Když vidím, kolik je tam pouličních prodavačů; a když vidím, jak malíři v 10. patře musí dělat svou práci na venkovní fasádě na vratké dřevěné desce a s pár strunami, tak si myslím, že s tou bezvládností v Thajsku to není zas tak špatné.
    Váš dotaz je velmi obecný a nemůže nabídnout hotové řešení.
    Některé základní principy:

    a: kde jsou vaše znalosti a zkušenosti; zkuste se s tím spojit.
    Udělejte si rovnováhu se svými silnými a slabými stránkami:
    analýza silných/slabých stránek: zaměřte se na silné stránky. Zkuste to
    být základna.
    Vaše slabé stránky jsou varováním: vylepšete tyto body a/nebo tam vyhledejte pomoc.

    b: poslouchejte své uši, zavolejte Nizozemsko-thajskou obchodní komoru
    Bangkok. Mluvte s lidmi a snažte se zjistit, co je potřeba.
    Dokážete naplnit tuto potřebu? Začněte jednoduše a se zkušebním provozem, ne všechno hned
    investovat a vsadit na 1 koně.

    c: pozor na pracovní povolení: neberte ho na lehkou váhu; může thajská vláda
    přijmout přísná opatření (dokonce i vystěhování), pokud to považujete za samozřejmost.

    d: cizinec může za určitých podmínek (min. 51 % thajština – max. 49 % ciz
    pravidlo vlastníka) může koupit byt na své jméno, ale nemůže koupit pozemek / dům
    nakupovat na své jméno. Můžete to udělat na jméno společnosti, ale já bych to neudělal pro zemi
    doporučit.
    Mnozí kupují pozemek/dům ve jménu manželky/přítelkyně. Slyšíte tam pravidelně
    velké problémy o (pokud to přešlo s láskou, doufejme, že ne ve vašem
    situace). Zachovejte si obchodní jednání a v případě potřeby se zakryjte: nájemní smlouva ihned
    vypracování, přičemž si ponecháte pozemek/dům, který jí byl svěřen, maximálně po dobu 30 let
    pronajme si od ní zpět; tuto smlouvu lze prodloužit na 2 x 30 let (tedy celkem 90 let):
    nechte si doručit všechny dokumenty současně v thajštině a angličtině, abyste věděli, co jste zač
    Kreslí. Další možností je pronájem.

    A řiďte se pravidlem: skutečná krása spočívá v jednoduchosti.
    KISS = Keep It Simple, Stupid.

    Hodně štěstí

    • Dick van der Lugt říká nahoru

      @ Zobrazit komplimenty za vaši rozsáhlou a důkladnou odpověď. Tazatel s tím má něco společného. Lepší než prázdné. Mimochodem, v psaní KISS znamená Keep it Short and Simple, takže proto teď přestanu.

    • Bebe říká nahoru

      @ ukažte, že ve vašem posledním odstavci je chyba.
      Leasingová smlouva na dům je na 30 let Možnost prodloužení až na 90 let v thajském právu neexistuje, ale jde o výmysl chytrých realitních makléřů a právníků, kteří jsou u nich zaměstnáni, aby mohli prodat své zboží. k nevědomým cizincům.

      • Ferdinand říká nahoru

        Beats. Jediná zákonná doba pronájmu je 30 let. Opci na druhé, případně 3. období samozřejmě můžete zahrnout do smlouvy jako záměr, ale není vymahatelná.
        Ve smlouvě musí být také řádně upraveno, co je u ní možné. smrt nastává ještě za vašeho života, aby bylo jisté, že dědic pozemku je povinen převzít nájem. To platí i při prodeji pozemku s tím, že kupující musí převzít i nájem.
        Navíc uzavíráte smlouvu o půjčce. Půjčíte jí částku x (kterou použije na koupi pozemku), kterou bude muset ona (nebo její dědicové) v určitém okamžiku vrátit. Tímto (doufejme) zajistíte, že půda nebude jednoduše prodávána nebo půjčována její nebo rodinou. (nejlépe je ponechat si i původní podklady jako záruku).
        Nájem se registruje na pozemkovém úřadě, jinak je k ničemu.

        Samotný dům (bez pozemku) si můžete dát i na své jméno (přihlaste se také na pozemkovém úřadě). Cizinec tedy smí vlastnit dům, ale ne pozemek.

        • Toon říká nahoru

          Děkujeme Bebe a Ferdinandovi za přírůstky. Stejně tak připomínka ohledně doložky o prodloužení nájmu, o které nyní pochybuji.
          Ostatně nedávno jsem viděl nájemní smlouvu (smlouva = písemný doklad o dohodě = vzájemný souhlas): tato (2 × 30 let) prodlužovací doložka byla úhledně zahrnuta; také podepsaný osobou, na jejíž jméno pozemek byl, a ten by si jej následně pronajal zpět.
          Stále jsem měl/stále mám dojem, že i strany si mohou v TH dohodnout, co chtějí (pokud to není v rozporu se zákonem) a že jejich ujednání pak tvoří právně platnou součást jejich dohody, která může být zaznamenána v smlouvy, ve které lze uzavřené dohody vymáhat. Tedy i rozšiřující doložky.
          Rád svůj názor vyměním za lepší.

  4. Mark Otten říká nahoru

    Mám stejný problém, momentálně jsem nezaměstnaný v Nizozemí a než budu muset jíst vlastní dům, chci se přestěhovat do Thajska, abych tam s přítelkyní něco zařídil. Moje přítelkyně je Thajka a jsme ve vztahu 10 let. Přemýšlel jsem o koupi dvou domů u Krabi a o pronájmu jednoho z nich. Chtěl bych vědět, jestli by to bylo nákladově efektivní pro slušný život v Thajsku. Ceny na internetu vidím od 1 do 200 eur za týden. (mimo a hlavní sezónu) Chci si také pronajmout svůj dům v Nizozemsku, což by vyneslo asi 500 až 600 eur měsíčně. Možná je to také něco, o čem byste měli přemýšlet, Eriku. Ale doufám, že s tím má někdo zkušenost a podělí se s námi.

  5. Adje říká nahoru

    Myslím, že hodně Holanďanů chce to samé jako ty. Mám štěstí, že moje žena vlastní byt v Thajsku. Pronajímá 15 pokojů. S výtěžkem může vyjít každý měsíc. Nyní stavíme dům. Plán je založit si doma malou jídelnu, až bude hotová. Zdá se, že nepotřebuje povolení. Alespoň na venkově. Ve městě je to jiné. Zatím není možné, abych odjel do Thajska na pevně stanovený čas. Požadavek asi 1 milionu bahtů na bankovním účtu nebo příjem alespoň 32000 XNUMX bahtů měsíčně pro mě není proveditelný. Problém není v tom, že bychom si spolu v Thajsku nevyšli. Problém je, že na cizince jsou kladeny finanční požadavky.

  6. BA říká nahoru

    Kromě regulačních námitek bych se podíval hlavně na praktické aspekty podnikání v Thajsku.

    Podnikání zde obvykle znamená hodně práce za málo.

    Dále si budete muset opravdu zvyknout na to, jak je to zde uspořádáno. Moje kamarádka zakládá vlastní podnik v Khonkaenu. Milá a hodná, chce něco pro sebe. A obvykle jí říkám, že když jdete někam do práce, pak víte, co si zasloužíte. Pokud začnete pro sebe, nevíte to, ale potenciál zisku je mnohem vyšší, pokud to uděláte správně. Vše se ale musí zařídit přes. Když k něčemu potřebuje omáčku nebo něco, musí nejdřív zajít k tomu či onomu známému. Obvykle říkám, že si ty věci vezměte v obchodě. Musí zařídit pár věcí, žádný spěch a klidně to zvládnou přes týden, věci, které byste jako Holanďan zvládli za 1 den. Všechny děsivé.

    Pokud tedy s přítelkyní začnete podnikat, opravdu narazíte na ty rozdíly v mentalitě. Nepříjemné proto, že to může ve vašem vztahu způsobit velké napětí (toho máte ve vztahu s Thajcem často dost) a to má také bezprostřední vliv na váš soukromý život.

    Řekl jsem jí, že je to její věc a měla by to vyřešit. Tady bych byl z té mentality po 2 týdnech unavený. Podnikání není v žádném případě jednoduché a možná žijete v Thajsku, ale mohlo by vám to způsobit více mrzutosti a potíží, než si myslíte. A pak se najednou ukáže, že někdy nad rájem visí temná mračna.

    • hans black říká nahoru

      Moderátor: Komentáře bez velkých počátečních písmen a teček na konci věty nebudou zveřejněny.

  7. Henk říká nahoru

    @ Adje ::doufám, že moderátor si nemyslí, že to bude vypadat příliš jako chatování, ale může si vaše žena (která žije sama v Thajsku) vystačit s 15 byty?
    Přinášejí tam byty tak málo?
    Máme 24 bytů a můžeme si spolu VELMI dobře vyjít. Mimochodem, pokud jste manželé, stačí 400000 1000 bahtů. Na občerstvení není potřeba žádné povolení, ale stále máme malý obchod a povolení jsou nutná to, ale pak mluvíte o méně než XNUMX bahtech ročně (možná v závislosti na obci)
    Mark: Je to možná také nápad investovat své peníze do bytů pro Thajce, skutečně dostanete jen málo za týden nebo měsíc ve srovnání s nájmem domu, ale většina bytů je celoročně plná a vy máte méně? tramalant než s turisty.

    • Adje říká nahoru

      Krátká odpověď, protože také nesnáším, když lidé začínají chatovat. Jednoduché apartmány zde v Ban Pong stojí pouze 1000 bahtů za pokoj za měsíc. Je ale potřeba pravidelná údržba, protože jsou již 9 let staré a závady se začínají projevovat až nyní. Jsme manželé tradičně, takže ne legálně. Právně se zdá, že to opět způsobuje problémy s jejím majetkem. Řekl bych Erikovi. S dostatečnými finančními prostředky můžete do Thajska emigrovat od 50 let jednoduchým způsobem s nepříliš velkými požadavky. A pokud máte dostatek prostředků, je dobré nějaké byty postavit a pronajmout. Nejprve bych zkontroloval, zda je v této oblasti potřeba.

      • BA říká nahoru

        Zákonný sňatek jí nemusí způsobovat problémy s majetkem. Stejně jako v Nizozemsku můžete uzavřít sňatek na základě předmanželské smlouvy, kterou byste museli sepsat právníkem.

        Dokonce si myslím, že podle thajského práva zůstává majetek před svatbou vaším osobním majetkem, ale vše, co během manželství shromáždíte, je sdíleným majetkem.

  8. Rudy Van Goethem říká nahoru

    Dobrý den.
    ,
    Osobní zkušenost v této věci nemám, ale nejbližší člen rodiny ano... nebudu ho jmenovat...

    Nejprve začal podnikat v Khon Kaen... musel založit společnost, z níž pouze 49 % akcií bylo na jeho jméno a 49 % na jméno jeho thajského partnera a 2 % na jméno její bratr, 51 %, takže... jinými slovy většina akcií... takže pokud se s jeho partnerem někdy něco pokazí, může to setřást

    Navíc musel najmout čtyři zaměstnance a vzít si speciální půjčku v Bkk… Zapomněl jsem správné jméno, ale občas se ho ptám. V každém případě jste do nich mohli vstoupit pouze v Bkk…
    Bez kontaktů nejste v Thajsku ničím a trvalo měsíce, než byly formality půjčky v pořádku… to byl srpen 2012

    Nedostal pracovní povolení, které bylo na jméno jeho thajského partnera... takže nesměl pracovat ve vlastním podniku, ale jeho partner mohl... a na to jsou v Thajsku přísní, můžete dostat velmi vysoké pokuty protože to… stane se vám to ve vašem vlastním případě.

    Částečně proto, že vše trvalo tak dlouho a majitel budovy už v to neměl důvěru, budovu, kde se chystali založit svou firmu, majitel prodal… Smlouva je v Thajsku poměrně flexibilní koncept, zvláště ve srovnání s farang.

    Dobře, přestěhovali jsme se do Bkk… stejný příběh… úvěr byl konečně v pořádku, ale trvalo měsíce, než architekt dodal solidní plány, a ještě déle trvalo, než byly dokončeny diskuse a smlouvy s dodavatelem…

    Mezitím kvůli nesmírně dlouhé čekací době nastaly problémy s určením nemovitosti, o které majitel domu nic neřekl…

    Třetí hledaný cíl: Centralplaza Chaengwattana na severu Bkk… nový podnik, který má být zřízen v prvním patře…

    Problémy stejně… půdorys podlaží se neustále měnil, obchodní prostory se zvětšovaly nebo zmenšovaly natolik, že architekt musel navrhnout třikrát jiné dispoziční řešení… s tím výsledkem, že vybavení, které bylo nutné dovážet ze zahraničí lodí byly zpožděny o měsíce, a to z toho prostého důvodu, že se musely vyrábět na míru a přesné rozměry nebylo možné sdělit výrobci...

    Nyní jsme o rok později a stále není žádný pokrok. Plány byly mezitím odloženy, protože nechce dále riskovat a nyní se chystá učit na Unief v Bkk… to smí.

    Díky známému v bance lze úvěr stále zrušit, ale veškeré náklady jdou na jeho účet, otázkou také je, zda se ještě někdy dočká Koupel ze záloh, které za nemovitost zaplatil…
    Tady nemluvím o osobním rozmaru nebo dobrodruhovi, ale jako franšízant mezinárodní společnosti s obchody po celé Evropě...hlavně v Thajsku se neuchytí...a můj nevlastní bratr, protože mluvím o můj nevlastní bratr ztratil spoustu peněz…
    Není to kvůli jeho vzdělání, protože má bakaláře, ale hodně to souvisí s nesmírnou lhostejností a apatií, která panuje v thajské byrokracii…

    Zažil jsem tam nějaké jeho potíže a místo toho jsem měl nervy…
    Viděl jsem mnoho pivních barů a restaurací v Bkk a Pattaya, které provozoval farang, zkrachovalo...

    Nechci Erika odrazovat, ani zdaleka ne, a neměli bychom paušalizovat…

    Ale začít podnikat jako cizinec v Thajsku… já vím, výjimky potvrzují pravidlo… ale něco malého… nikdy bych nezačal…

    S pozdravem…

    Rudy.

  9. Rudy Van Goethem říká nahoru

    Dobrý den.

    @Addy…

    Se svým minimálním příjmem 32 000 Bath měsíčně se mýlíte…

    Nedokážu si představit, že by předpisy v Nizozemsku byly jiné než v Belgii, protože koneckonců mluvíme o stejné cílové zemi.

    Minulý týden ve středu a pátek jsem měl telefonický kontakt s thajským konzulátem v Berchemu (Antverpy) a doslova mi tam řekli, že minimální příjem musí být 1500 eur měsíčně… pouhých 60 000 Bath, takže…

    Pokud jste nad ním, žádný problém, pokud jste pod ním...

    Thajský konzulát Antverpy (Berchem)
    Onze-Lieve-Vrouwstraat 6
    B-2600 Antverpy
    + 32- (0) 495-22.99.00

    To by mohlo být užitečné pro Belgičany na tomto blogu, jako jsem já… a když zavoláte na konzulát, trpělivost je ctnost…

    Pl.

    Rudy.

  10. Rudy Van Goethem říká nahoru

    Dobrý den.

    @Addy…

    Ještě malý dodatek... jelikož se v mém případě jedná o důchodové vízum (před 2 měsíci jsem dovršil 50 let), bylo mi výslovně řečeno, že musím doložit, že příjem byl vyplácen každý měsíc za celý minulý rok, a to na základě originály výpisů z účtu, které je třeba předložit konzulátu před udělením víza.

    Obávám se, že byste si s 32 000 bahty měsíčně neměli dělat příliš mnoho iluzí…

    Pl.

    Rudy.

    • Adje říká nahoru

      @Rudy. Opravdu se mýlím s 32000 65000 Bath za měsíc. To by mělo být XNUMX XNUMX Bathů.
      Našel jsem níže uvedené.
      Od 4. prosince 2008 platí:
      - provdaná za Thajku
      hrubý roční příjem 480.000 XNUMX
      nebo bankovní zůstatek 400.000 9.703,60 thb XNUMX XNUMX
      nebo kombinace obou až do 11.644,32 XNUMX eur

      -Ne ženatý s Thajcem, ale je mu 50+
      hrubý roční příjem 780.000 18.922,02 thb XNUMX XNUMX eur
      nebo bankovní zůstatek 800.000 19.407,20 thb XNUMX XNUMX eur
      nebo kombinace obou až do 19.407,20 XNUMX eur

      Ročním příjmem mohou být dávky, jako je důchod, ale jsou akceptovány i jiné příjmy.

      Kompletní informace viz: http://www.immigration.go.th/nov2004/doc/temporarystay/policy777-2551_en.pdf

  11. Rudy Van Goethem říká nahoru

    Dobrý den.

    @Addy…

    To už vypadá lépe… ale férovost mě nutí říct, že minulý týden na konzulátu nezmínili ani jednou 65 000 Bath, ale ekvivalent 1500 € v Thai Bath… a to je při dnešním směnném kurzu neděle, hledal jsem to tady na webu Valuta.nl 57975,00 Bath… aktuálně je směnný kurz: 1 euro = 38,650 Bath…

    Ani jednou se mě neptali na úsporu, nikde nebyla zmíněna částka 65 000,- koupel, jen částka 1500 Euro, a to bylo přiklepnuto... Zapomněl jsem se zeptat, jestli je to čisté, protože na konzulátu nepřetékaly s laskavostí, ale předpokládám, že je to čistá částka, jinak nikdy nedosáhnete minimální částky v Bath…

    Můj nevlastní bratr žije rok v Thajsku, je mu 46 a má všechny doklady v pořádku, každé tři měsíce musí překračovat hranice pro vízum, vždy přes Kambodžu… loni se oženil v Thajsku v květnu slavnostně, i když ne pro zákon.
    A on mi právě řekl to samé... nikdy neměl otázku ohledně úspor, ale musel konzulátu prokázat minimální příjem 1500 € měsíčně za poslední rok...

    Možná, že konzulát v Nizozemsku používá jiné pokyny, nevím, ale mám domluvenou schůzku na konzulátu v Antverpách a pak chci mít vše na papíře, protože zjišťuji, že je kolem toho mnoho nedorozumění, které se týkají my všichni... Předpokládám, že víceméně vědí, o čem na thajském konzulátu mluví. Pokud budu mít vše na papíře z první ruky, podám o tom zprávu.

    Je to trochu mimo téma kvůli Ericově otázce, ale bude to muset vzít v úvahu, protože mu ještě není 50 nebo pokud chce začít podnikat v Thajsku…

    Za druhé, pak už není cesty zpět...minulý důchod, nemocenské pojištění a další...brácha platí za něj a jeho partnerku pojistné za hospitalizaci v Bkk, z čehož se vám točí hlava...
    Snem každého milovníka Thajska je tam žít… většina z nás jako důchodci… ale začít tam podnikat je něco úplně jiného… V Belgii mám roky různé podniky a tady už to bylo těžké, natož v zahraničí země, kde nerozumíte jazyku nebo mu nerozumíte dostatečně, i když vám pomáhá mezinárodní právnická firma…
    Musíte si také uvědomit, že pokud pracujete jako Thajec, máte i odpovídající příjem a pozdější důchod, a to se opravdu nepoštěstí.

    Byl jsem u toho, když můj bratr vyjednával, asistoval mu manažer ze zastřešující evropské firmy, pro kterou se měl stát franšízantem…
    Viděl jsem tam víc peněz pod stolem než nad stolem, taková mentalita je pro člověka ze Západu nepochopitelná. A počkat, počkat, počkat…

    Abych se vrátil k Ericově otázce... neuvádí žádný odkaz na dovednosti nebo tituly, což je podle mě důležitý aspekt.

    Znám lidi v Pattayi a pár v Bkk, kteří provozují prosperující restauraci, ale znám také několik lidí, kteří se vrátili domů bez peněz a teď jsou tady v nesnázích, když za sebou spálili všechny mosty…

    V žádném případě není mým záměrem Erika vyděsit, ale určitá úvaha, zmírnění a diverzifikace rizik a dobrá informovanost jsou podle mého názoru minimální požadavky, než se do takového dobrodružství pustíte.

    Thajsko je zemí úsměvů, ale když se v podnikání nedaří, úsměv se často hledá těžko.

    Pl.

    Rudy.

  12. Mauric říká nahoru

    Dobrý den, musíte si založit farmu, udělal jsem to také, pak můžete pracovat se svou ženou, máte dobrý příjem. Když si koupíte dobré krávy, můžete dobře žít.

    • mar říká nahoru

      Maurice,
      můžete mi dát nějaké informace,
      jak vedete farmu.
      jsem velmi zvědavý.

  13. sjoerd říká nahoru

    Jsem šokován příběhem Adjeiny ženy, která si pronajala 15 pokojů a jen to mohla PODPOROVAT??? Musí určitě každý měsíc splácet bance, co žádá za nájem, 500 Bth měsíčně?? a pak taky postavit SZ dům S obchodem k jídlu ???

    • Adje říká nahoru

      Ahoj Sjoerde, jsi v šoku, protože říkám, že moje žena sotva vystačí s příjmy z 15 nájemních bytů? já ti to vysvětlím. 15 jednoduchých bytů bylo pronajato za 800 bahtů měsíčně. Výnos byl tedy 12000 1000 měsíčně. Protože jsem si myslel, že nájem je velmi nízký, na mé naléhání zvýšila nájemné na 2 koupelí měsíčně. Výsledkem bylo, že se během několika týdnů uvolnily 2 byty. Samo o sobě to není problém, protože moje žena dočasně potřebovala 1. 1 pro bydlení a 2 pro skladování. Nyní o méně než 3 měsíce později došlo ke 10 dalším zrušením. Nyní je obydleno pouze 10.000. Tržby 1 8 měsíčně. Nejen, že z těch peněz musí žít, ale musí i udržovat byty Současní obyvatelé si nyní (právem) mnohem více než dříve stěžují na zpožděnou údržbu. Morálka tohoto příběhu, pokud chcete generovat příjem prostřednictvím pronájmu nemovitosti, ujistěte se, že je to potřeba a že můžete soutěžit s ostatními pronajímateli. A pokud jde o náš nový dům. Máme štěstí, že moje žena díky dědictví vlastní krásný pozemek s domem. Protože je dům velmi starý a v loňském roce byl částečně zatopen, rozhodli jsme se dům zbourat, zvýšit pozemek a postavit nový dům. Můžeme to udělat, protože moje žena dokázala ušetřit pěkné množství peněz, když žila a pracovala v Hong Kongu. Dohodli jsme se, že do toho každý investujeme 50 milion bahtů. Dělám to, protože předpokládám, že tam budu v budoucnu bydlet. Začátek je za 50 let, ale doufám, že dříve. A stánek s občerstvením má generovat přivýdělek. Ale i zde je otázka, zda je to potřeba. Předpokládám, že tazatel Erik bude mít v době odjezdu do Thajska 1 let. Z informací o imigraci jsem pochopil, že pokud je vám více než 400.000 let, můžete získat vízum na 1500 rok, které si pak můžete prodloužit, ale že musíte mít na účtu vždy 400.000 1500 bahtů. Podle belgického spisovatele, který údajně získal informace z thajské ambasády, musíte mít měsíční příjem XNUMX eur. ale tomu druhému nevěřím. Je to buď XNUMX XNUMX na účtu, nebo XNUMX eur v příjmu měsíčně.

    • Adje říká nahoru

      Dodatek k mé předchozí odpovědi, částka 400.000 800.000 bahtů by měla být 400.00 XNUMX bahtů. XNUMX bahtů je, pokud jste vdaná.

  14. Toon říká nahoru

    farangu, věnujte pozornost vašemu možná nezbytnému pracovnímu povolení!
    a zda bylo povolení vydáno na správném místě!

    zdroj: thaivisa.com

    PHUKET: — Šest východoevropanů bylo zatčeno včera (11. března) kolem poledne imigrační policií v Rawai za porušení pracovních povolení.

    Imigrační policie vedená Pol Col Sanchai Chokkayikij, superintendentem Phuketského imigračního úřadu, provedla razii v prostorách Rawai společností Promo Co a OK Solution Co, které vlastní stejní lidé – dva thajští akcionáři a ruská Maria Batura.

    Paní Batura (33) byla zatčena spolu s Rusy Nikolajem Evdokimovem (32) a Marinou Efremovou (43) a také Bělorusy Aleksandrem Lyah (34) a Sergejem Kazejem (26) a Ukrajincem Denysem Kravčenkem (30).

    Polský kapitán Angkarn Yasanop z imigrační policie uvedl, že společnosti nabízejí návrh webových stránek a poradenství.

    „Paní Batura, majitelka, a pan Evdokimov, manažer, mají pracovní povolení, která však byla vydána v Bangkoku a neplatí pro Phuket. Paní Batura najala další čtyři, kteří nemají pracovní povolení.

    Kapitán Angkarn řekl, že Phuketský imigrační úřad má politiku přísnou vůči všem nelegálním pracovníkům.

    „Nezaměřujeme se pouze na Rusy, ale v současné době se na Phuketu snaží nelegálně pracovat mnoho Rusů. To znamená, že také potlačíme všechny ostatní nelegální zahraniční podniky a pracovníky.

    Řekl, že pokud bude šest shledán vinnými, budou deportováni do svých domovských zemí.

    Zdroj: http://www.thephuket…ences-37747.php

  15. Rudy Van Goethem říká nahoru

    Dobrý den.

    Včera jsem měl kontakt se svým nevlastním bratrem ohledně pracovního povolení…

    V Thajsku si můžete založit společnost ve výši 1.000 000 XNUMX Tbt... Nesmíte tam sami pracovat, ale můžete obchod řídit prostřednictvím svého účetního a právníka... mnozí to tak dělají.

    Pak máte firmu 2.000 000 XNUMX Tbt… jako cizinec stejně dostanete wp, ale musíte najmout čtyři zaměstnance a každý měsíc jim platit příspěvky na sociální zabezpečení.

    Na rozdíl od nás v Belgii, pokud v Belgii založíte společnost, musíte po určité době vložit 18 550 EUR na vázaný účet, z čehož polovinu můžete investovat do vybavení, takže v případě bankrotu věřitelům může být část vrácena.

    Z toho, co jsem včera pochopil, je vklad od společnosti fiktivní... ale vypadlo internetové připojení, takže jsem nemohl žádat o další vysvětlení a nechápal jsem, co myslel tím fiktivním.

    Takže je skutečně možné získat WP jako farang, ale znám svého bratra, jedná se o právníky a účetní, a ne o mokrou práci…

    Ale to budou vědět i ostatní lidé na blogu...

    Nejvíc mě zaráží, že wp měl nejmenší starosti ve srovnání se všemi ostatními problémy, které měl v posledním roce... smlouvy nejsou dodržovány, nebo je příliš pozdě.... kontaktní osoby, které vám pomohou, následující týden už tu nejsou… sliby se nedodržují… byrokracie nebo úřady pracují nesnesitelně pomalu, nebo vůbec… půjčka je schválena, materiál nakoupen, ale po třech měsících je půjčka stále zamítnuta …

    Ale mezitím se zaseknete u dvou nemovitostí, jejichž zálohu nedostanete zpět... a spoustu problémů. To by nebylo pro mě.

    Myslím si, že začít podnikat v Thajsku se velmi podceňuje a že se na to v naší rodné zemi dívá z romantické perspektivy. Začněme podnikat v zemi našich snů...

    Samozřejmě máte dvě šance, ať už uspějete nebo ne... ale rovnováha směrem k ne se silně naklání... a všechny ty historky z doslechu: udělejte to nebo udělejte tamto... nebezpečné, protože často není cesty zpět.

    Co vím je: odjet na pár měsíců do Thajska, rozhlédnout se, zjistit, jaké jsou možnosti, a nechat si poradit od dobrého právníka, který mluví thajsky, a je velmi důležité, abyste s ním mohli také mluvit. …

    Protože tady často čteme příběhy o úspěchu, ale moc hororových příběhů tady nečteme... možná právě proto, že je číst nechceme... ale jsou tam, a mnoho z nich, ale ti lidé jsou nevyjdou s nimi

    Pl.

    Rudy.

  16. Frankc říká nahoru

    Ahoj Eriku,

    Koncem června jedu do Thajska a pak se svou 40letou thajskou přítelkyní do Roi et na týden za jejími rodiči (setkání s rodiči). Rád bych povečeřel s námi čtyřmi, pak se dámy mohou chytit těch holandských farangů a můžeme si popovídat o Thajsku... Pokud se vám zdá legrace, myslím, že mou e-mailovou adresu můžete získat prostřednictvím tohoto blogu.


Zanechat komentář

Thailandblog.nl používá soubory cookie

Náš web funguje nejlépe díky cookies. Můžeme si tak zapamatovat vaše nastavení, udělat vám osobní nabídku a pomůžete nám zlepšit kvalitu webu. Čtěte více

Ano, chci dobrý web