Nieuw: KLM vakanties naar Thailand

Door Redactie
Geplaatst in Vliegtickets
Tags: ,
16 april 2014

Een complete vakantie met vliegticket en hotel naar Bangkok? Het is geen toekomstmuziek want vliegmaatschappij KLM begint een eigen reisorganisatie.

Topman Harm Kreulen van KLM Nederland bevestigde deze week de ambitieuze plannen. En hij heeft goed nieuws; de prijzen worden structureel met 10 tot 20 procent verlaagd.

De reisbranche in Nederland is minder blij en vreest een prijzenslag wat ongetwijfeld zal lijden tot nieuwe faillissementen onder touroperators.

KLM zal onder andere een ’laagste prijsgarantie’ invoeren en de boekingskosten worden fors verlaagd. Van 10 euro per persoon naar 10 euro per boeking, ongeacht aantal tickets. Ook kunnen consumenten straks gemakkelijker een ticket wijzigen.

De luchtvaartmaatschappij denkt met het starten van een eigen reisorganisatie tienduizenden extra klanten te kunnen werven, voornamelijk via internet.

No votes yet.
Please wait...

7 reacties op “Nieuw: KLM vakanties naar Thailand”

  1. Jan.D zegt op

    Of de reisbranche in Nederland er niet blij mee is, is hun probleem. Het gaat wel om mijn portemonnee.
    Als ik bij een reisbureau € 25,00 reserveringskosten en € 35,00 administratiekosten moet betalen en bij de KLM €10,00, dan pak je de KLM. Wat is daar mis mee. Als de KLM beloofd dat de reizen 10 a 20 % goedkoper zijn! nu dan weet ik het wel.
    Tot ziens bij KLM.

  2. ineke zegt op

    dat is heerlijk nu nog waarmaken in een keer zonder overstap is heerlijk en een rustig begin van vakantie

  3. peter zegt op

    de KLM vergeet dat het samenstellen van reizen een totaal andere aanpak vereist dan het vol plannen van vluchten. zij kunnen wel heel slim gebruik maken van de wetenschap dat op bepaalde dagen en weken de vliegtuigen een lagere bezetting hebben en aldus een boost kunnen gebruiken. In het verleden zijn er al meerdere schoenmakers geweest die een andere leest hebben uitgeprobeerd. na de nodige dreunen te hebben moeten incasseren keerden ze allemaal vroeg of laat weer terug naar uw oude en bekende leest.
    Eerst heeft de KLM middels het Zwaanconvenant het verdienmodel van de trouwe reisagenten gereduceerd tot een peannut en nu gaan ze weer misbruik maken van diezelfde reisagenten en reisorganisaties.
    Laat KLM zich beperken tot het bedienen van het hoogsegment (sorry rob/Silverjet) en de kwaliteit van het zitgemak in hun krap bemeten vliegtuigen op orde brengen alvorens men zich stort op een markt met vele valkuilen. Laat het SGR de KLM voor de volledige kLM omzet bankgaranties vragen en niet voor een in het leven geroepen dochterbedrijfje. mogelijk heeft de nieuwe vlam van Emiel zijn hoofd zo op hol gebracht dat ze mag poseren in de glossy websites etc. die in de markt gezet zullen gaan worden.
    in ieder geval een sterke troef om de klm kleuren blauw te laten en daar kan een blauwtje lopen minder opvallen.
    K lift Liever Mee op andermans succes.

  4. chris zegt op

    Lagere prijzen betekenen vaak, zo niet altijd, minder dienstverlening en minder souplesse, en meer standaardisering. Voor de ene klant is dat aantrekkelijk, voor de andere klant niet. (bv. het nu zelf incheckene van je bagage via een bagagemachine op Schiphol). Op de ene vlucht is het niet erg, op een andere vlucht wel..(bv. betalen voor je koffie, water, eten).
    Je zult zien: de kale vliegprijzen gaan omlaag, de kosten voor (extra) dienstverlening omhoog. Het moet namelijk uit de lengte of uit de breedte.

  5. Nina zegt op

    Ook voor Belgische reizigers is dit goed nieuws. KLM heeft dikwijls fantastische aanbiedingen bij een vertrek uit Antwerpen.

  6. DickB zegt op

    En dan nog vriendelijke Thaise bemanning en stewardessen, zullen ze het eindelijk begrepen hebben?

    • Jack G. zegt op

      Ik ga het bekijken als het zover is. Wat mij en vele anderen wel opvalt is dat nogal wat mensen in deze en andere discussies KLM ietwat afkraken. Het zijn eigenlijk klachten die niet eens zo moeilijk zijn voor Camiel. Gewoon normale beenruimte en iets meer service en gevoel geven dat je gast/klant bent. KLM heeft ook best goede kanten. Zijn stipt, actief op Twitter en de rest met info, vliegen vaak rechtstreeks, hebben nu ook een nette BC en ze spreken Nederlands en serveren rode kool in de Holland maand. En nee, ik geen KLM-er. Ik vlieg als ik in oostwaartse richting altijd Oosters.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website