AOW inte insatt till min thailändska bank?

Genom inlämnat meddelande
Inlagd i Läsarfråga
Taggar: ,
27 April 2022

Kära läsare,

Har en konstig situation med AOW. Jag har fått dessa varje månad i 7 år runt den 16:e i månaden. Dock inte denna april månad. SVB säger sig ha överfört pengarna 14-04-2022. Och min thailändska bank (GSB) säger att den inte har tagit emot det. SVB säger att vi har satt in det till samma nummer som alltid, och den thailändska banken säger hela tiden att vi inte har fått något.

Beide banken wijzen naar elkaar, wat te doen?

Med vänliga hälsningar,

Henk

Redaktörer: Har du en fråga till läsarna av Thailandbloggen? Använd den kontakt.

11 reacties op “AOW niet gestort naar mijn Thaise bank?”

  1. Erik säger upp

    Henk, kun je niet inloggen bij Mijn SVB en het banknummer controleren? En anders heeft de SVB mogelijk een transactienummer voor je waarop de Thaise bank kan zoeken.

    Ik ben geneigd de SVB eerder te geloven dan de Thaise bank, temeer nu de transactie midden onder Songkran kwam.

  2. Ger Korat säger upp

    De SVB maakt het over en zij zijn verantwoordelijk voor hun eigen overboekingen, lijkt mij. Stel ze dan maar in een mail aansprakelijk want als het niet is aangekomen is het hun zaak via hun bank navraag te laten doen waar het geld gebleven is. Uiteindelijk is het geld van de SVB, het is niet op jou rekening gestort en je hebt dus niets ontvangen. Laat je bankdetails aan SVB zien en wijs hen op hun zorgplicht om het geld over te maken. Desnoods doen ze het nog maar een keer. En vooral niet de ontvangende bank vragen want dat is een taak van degene die de overboeking deed, de SVB.

  3. MrM säger upp

    Had u rekening gehouden met goede vrijdag en paasdagen rond die tijd. Een verwachte bijschrijving overgemaakt op donderdag voor goede vrijdag kwam pas binnen bij mij na de paasdagen..

  4. Rolf säger upp

    Heb in het verleden een groot probleem gehad met de SVB. Heb toen de Ombudsman ingeschaked ld, met succes ! Toen hebben zij wel contact met mij gezocht.

    Hälsningar Rolf

  5. låna säger upp

    Met Songkran zijn de Thai banken dicht en het weekend ook dan op maandag worden de banken wakker, dus het moet nu wel gestort zijn .

  6. Ernst van Luyn säger upp

    Het is niet de eerste keer, vorig jaar ook, reden al die feestdagen in Thailand en Nederland, dus niet het probleem van de SVB of Nederlandse en Thaise banken, maar feestdagen.

    • Ger Korat säger upp

      Ja eigenlijk is dat een fabeltje, computers kennen geen vakantie maar het is wel lekker voor de banken als ze het geld langer vast kunnen houden. Je kunt dit bijvoorbeeld zien als je Wise gebruikt en dan staat het in seconden op je rekening.

      • Erik säger upp

        Ger-Korat dat is geen juiste vergelijking. Geld van Wise komt van een Thaise rekening af, en geld van de SVB komt uit het buitenland. Ik denk dat er ergens een ‘clearing’ tussen zit die met de feestdagen niet of langzamer werkt.

        • Ger Korat säger upp

          Wise doet toch precies hetzelfde, je maakt over naar een rekening in Europa en dan sturen zij een electronische opdracht om een boeking van hun Thaise bank uit te voeren, alles volledig geautomatiseerd. Bij een clearing werkt het net zo en zorgt men bij de clearinginstituut voor voldoende tegenwaarde. Komt helemaal geen mens aan te pas en met miljoenen transacties per dag is dat ook onmogelijk, computers doen het werk.

  7. P.Bot säger upp

    Kära Henk,
    Bij iedere betaling is de zender verantwoordelijk voor de ontvangen.
    Jij kunt bewijzen dat de betaling niet is aangekomen. De zender moet bewijzen dat er betaald is.
    Het beste gewenst.
    P.Bot

  8. Erik säger upp

    Henk, hou je ons svp op de hoogte van de afloop?


Lämna en kommentar

Thailandblog.nl använder cookies

Vår webbplats fungerar bäst tack vare cookies. På så sätt kan vi komma ihåg dina inställningar, ge dig ett personligt erbjudande och du hjälper oss att förbättra kvaliteten på webbplatsen. Läs mer

Ja, jag vill ha en bra hemsida