Durian Thailand beuki populer di Cina, khususna di kalangan kelas menengah anu makmur. Salian dessert jeung kueh, durian kiwari ogé dipaké salaku topping pizza.

Dit bijzondere gerecht is het belangrijkste product van Blue & Brown, een café in het centrum van Shanghai. Sinds de opening in september 2012, verkopen ze gemiddeld 70 doerianpizza’s per dag, aldus de eigenaar Dai Ge.

Door het gebruik van geïmporteerd, bevroren doerian fruit uit Thailand, kaas en een geheime saus, is de pizza een hit bij onder anderen Chinese studenten. Klanten reageren met: “De combinatie van doerian en pizza is geweldig” en “De dikke kaaslaag maskeert de sterke smaak van de doerian”.

De vraag voor de stekelige vrucht is aan het stijgen in China. De stijgende welvaart onder de middenklasse heeft de Chinese vraag naar het exotische fruit aangedreven. China’s import van de doerians nam met ongeveer 20% toe tussen 2009 en 2010 tot $150 miljoen.

Thailand had het monopolie over de doerianmarkt tot aan 2011, toen China ook de Maleisische import toeliet. Sindsdien is de voorraad gegroeid. China importeert nu elk jaar bevroren doerians ter waarde van $5 miljoen uit Maleisië. Maar Chinese fruitretailers zeggen dat de ‘Golden Pillow’ -een type doerian dat vanuit Thailand wordt verscheept- nog steeds de bestseller van de markt is.

Bron: www.channelnewsasia.com

Taya komentar anu mungkin.


Ninggalkeun koméntar

Thailandblog.nl ngagunakeun cookies

Website kami jalan pangalusna berkat cookies. Ku cara ieu urang tiasa nginget setélan anjeun, ngajantenkeun anjeun tawaran pribadi sareng anjeun ngabantosan kami ningkatkeun kualitas halaman wéb. Baca leuwih

Leres, abdi hoyong situs wéb anu saé