Ik kon mijn vlucht van Chiangmai naar Amsterdam niet meer doorboeken.

Saméméhna, kuring sok meuli tikét misah ti Chiangmai ka Bangkok jeung bagasi kuring jeung kuring langsung dialihkeun ka Amsterdam, salami teu jeung maskapai anggaran. Tapi Bangkok Airways henteu deui hoyong ngalakukeun éta kusabab COVID-19. Ieu ngan mungkin lamun ieu dipesen salaku penerbangan nyambungkeun.

Dit was een groot probleem omdat ik maar 1 uur en 20 minuten had in Bangkok. Gelukkig had Bangkok Airways EVA Air gecontacteerd en stonden ze op me te wachten om me snel door de hindernisbaan te leiden. Voortaan laat ik dus minimaal 3 uur tussen de twee vluchten.

Er verandert namelijk nog wel eens iets in Thailand.

8 reacties op “Chiangmai – Amsterdam: Doorboeken kon niet meer (lezersinzending)”

  1. Tak nyebutkeun nepi

    Als het twee losse tickets zijn, willen de meeste maatschappijen al 10 jaar niet meer doorboeken.
    Zelfs al vlieg je Business Class met bijvoorbeeld
    KLM dan wordt dit geweigerd. Allerlei drogredenen
    worden genoemd. Ze willen dat je een peper duur aansluitend ticket koopt ipv een goedkoop los ticket.

    • Adriana nyebutkeun nepi

      Bij Thai airways tot nog toe nooit een probleem. Maar nu zijn er voornamelijk Thai Smile vluchten en dat is budget.

  2. Ruud Vorster nyebutkeun nepi

    Ik neem aan dat dit over de baggage gaat .Met 2 losse tickets heb ik nooit gehoord dat dit wel kon !?Lijkt me ook onlogisch.

  3. emiel nyebutkeun nepi

    Het klopt wat Tak zegt, doorboeken kan al ca 10 jaar niet meer. Je moet de vluchten tegelijkertijd gekocht hebben om doorboeking te krijgen. 10 jaar was mijn echtgenote zeer boos op mij omdat er dus niet doorgeboekt werd op Schiphol, terwijl ik dit als ervaren reiziger dit wel gewend was.

  4. Tambih paru nyebutkeun nepi

    Ik vraag me wel af hoe je zou kunnen doorboeken als je geen verdere vlucht hebt. Ze moeten namelijk bij de maatschappij weten met welk vluchtnummer ze de bagage verder moeten sturen. Dat het met lowcost vluchten niet gaat komt door het feit dat die, in hun ticketprijs geen bagage rekenen, enkel handbagage.
    Dat je voortaan 3 uur tussen twee vluchten in acht neemt is teslotte wel iets verstandig. Je mag al van groot geluk spreken dat je nog geen vlucht gemist hebt. Anderhalf uur tussen 2 vluchten is uiterst krap, de minste vertraging en je bet reeds prijs.

    • Louis nyebutkeun nepi

      Dear Addie,

      Ik heb al meerdere malen meegemaakt dat bij aaneensluitende vluchten er bij een vertraging gewoon gewacht wordt.

      Zo heb ik eens 2 uur bijkomend mogen wachten in Abu Dhabi omdat de vlucht vanuit Parijs op zich liet wachten. Stel je maar eens voor dat de meer dan 100 passagiers van Parijs naar Bangkok vast komen te zitten in Abu Dhabi omdat hun vlucht naar Bangkok reeds vertrokken is. Chaos troef.

  5. JanvanHedel nyebutkeun nepi

    Toen er vanuit savannaket door Lao airlines nog op BKK gevlogen werd kon ik gewoon doorld kon ik gewoon doorlabelen als ik het vluchtnummer van de aansluitende vlucht had. Wel moest ik binnen 24 uur na aankomst in BKK weer vertrekken. Vanaf Amsterdam terug naar Laos ook geen probleem

  6. Kornélis nyebutkeun nepi

    Bangkok Airways, de luchtvaartmaatschappij waar het hier over gaat, is al ver voor de Covid-perikelen gestopt met ‘doorlabelen’ als er sprake is van afzonderlijke tickets. Ik herinner me dat ik in 2017 er al mee geconfronteerd werd bij het inchecken in Chiang Rai (waar ze nu niet meer op vliegen).


Ninggalkeun koméntar

Thailandblog.nl ngagunakeun cookies

Website kami jalan pangalusna berkat cookies. Ku cara ieu urang tiasa nginget setélan anjeun, ngajantenkeun anjeun tawaran pribadi sareng anjeun ngabantosan kami ningkatkeun kualitas halaman wéb. Baca leuwih

Leres, abdi hoyong situs wéb anu saé