Penjualan sareng produksi mobil di Thailand

Ku Lodewijk Lagemaat
Geplaatst dina kasang tukang
tags:
1 Séptémber 2014

Dina widang produksi mobil, aya sababaraha lampu dina cakrawala pikeun Thailand. Toyota, Ford jeung Mazda geus mutuskeun pikeun investasi leuwih éksténsif di Thailand, kaasup di Chonburi jeung Rayong, sanggeus ukuran pajeg leuwih nguntungkeun.

Er valt nog voldoende groei in de verkoop van auto’s te realiseren. Slechts 13.8% van de Thaise huishoudens bezit een auto. In Japan daarentegen is dit 86,5 procent.

Dit feit geeft mij een vreemd en tegenstrijdig gevoel als je soms met overvolle wegen in Bangkok of elders in Chonburi rijdt. Het tweede wat dan ook onvermijdelijk naar voren komt, hoe kunnen zo weinig automobilisten de top 10 van landen met de meeste dodelijke ongelukken ter wereld behalen? Misschien gaat er een knop om als een Thai een stuur in handen krijgt? Een soort macho gedrag zonder inzicht.

Dit jaar zijn er 3% meer nieuwe auto’s verkocht, waarbij de Mazda 3 een bestseller gaat worden. Tot eind juni gingen er 3618 auto’s “over de toonbank”. Dat betekent voor dit segment een marktaandeel van maar liefst 11%.

Voor de “grijze”markt komen er ook veranderingen. Talrijke zelfstandige handelaren importeerden auto’s in onderdelen en zette deze in Thailand in elkaar. Zij betaalden op deze wijze vaak 50% minder aan invoerrechten. Echter deze auto’s zullen in de toekomst ook gecontroleerd worden op kwaliteit en emissie waarden. daarnaast zullen deze auto’s ook gekeurd moeten worden. Gebeurt dit niet dan kan een flinke boete of gevangenisstraf het gevolg zijn. Maar hier zal ook wel weer een Thaise oplossing voor gevonden worden en dat met de bekende Thaise glimlach.

Bronnen: der Farang en directeur Suraphan uit Laem Chabang (Auto Body Work). 

1 reactie op “Verkoop en productie van auto’s in Thailand”

  1. Han Wouters nyebutkeun nepi

    Om de vraag te beantwoorden waarom Thai zo slecht rijden hoef je alleen maar naar de rijopleiding en examen te kijken. Gemiddelde aantal lessen 10-15. Rijexamen bestaat uit het achteruit inparkeren tussen een aantal sjablonen en het achteruit inrijden van een rijtje sjablonen. Verder nog een theorie-examen met een paar testjes voor de ogen en reactiesnelheid.
    Mijn vriendin is vorige week vrijdag begonnen met haar rijopleiding. 5 dagen achter elkaar 3 uur. woensdag moet ze theorie-examen doen en een paar testjes, als dat goed is kan ze donderdag het praktijkgedeelte afronden. Mocht ze daarvoor zakken dan kan ze het vrijdag opnieuw doen.


Ninggalkeun koméntar

Thailandblog.nl ngagunakeun cookies

Website kami jalan pangalusna berkat cookies. Ku cara ieu urang tiasa nginget setélan anjeun, ngajantenkeun anjeun tawaran pribadi sareng anjeun ngabantosan kami ningkatkeun kualitas halaman wéb. Baca leuwih

Leres, abdi hoyong situs wéb anu saé