Mutori wenhau: Geert

Mangwanani ano ndanga ndichida kuonana ku embassy kuThe Hague kuti ndiwane visa, asi hazvichaiti kusvika pakupera kwaMbudzi. Izvi ndizvo zvandakawana pachikirini changu.

Our Booking Policy

https://hague.thaiembassy.org/th/content/118896-measures-to-control-the-spread-of-covid-1 for latest information. Visa services are now closed for new booking until a new online e-visa service is launched by the end of November 2021.


Cherechedza: "Maonero anogamuchirwa pachinhu ichi, asi zvigumire pano kunyaya yeiyi "TB Immigration Infobrief. Kana iwe uine mimwe mibvunzo, kana uchida kuona musoro wakavharwa, kana uine ruzivo rwevaverengi, unogona kugara uchitumira kune vapepeti. Shandisa izvi chete www.thailandblog.nl/contact/. Ndinokutendai nekunzwisisa kwenyu nekushandira pamwe kwenyu”.

11 reacties op “TB Immigration Infobrief Nr 059/21: Ambassade Den haag – Visum online aanvragen (2)”

  1. khunjan anoti kumusoro

    je kuny hem ook online aanvragen je moet wel een account aan maken.

    https://thaievisa.go.th/

    • RonnyLayYa anoti kumusoro

      Aanvragen gaat nog niet voor Nederlanders of Belgie. Doe de test maar eens.
      Am I eligible to apply online?
      Voor Frankrijk werkt het wel al een hele tijd.

  2. Leo_C anoti kumusoro

    Is niet meer mogelijk, om via de bovengenoemde site visa aan te vragen.
    Heb dit geprobeerd, en kreeg na de nieuw aangemaakte account deze tekst te zien : ” You are not eligible to apply for a visa through Thai E-Visa system. Please apply for a visa in person at the nearest Thai Embassy or Consulate. ”

    Jammer dus !

  3. Jurgen anoti kumusoro

    Moet ik voor een toeristenvisum (max 60 dagen) ook een afspraak maken? Voorheen kon dat gewoon aan de balie tijdens kantooruren.

    Ik heb een ticket gekocht en vertrek op 2 december en kom 22 januari weer terug. Ben nu wel heel erg benieuwd hoe ik nu nog aan een visum kan komen.

    • RonnyLatYa anoti kumusoro

      Ben je sinds gisteren dan TB beginnen lezen? Kan natuurlijk zo zijn dat je nu pas naar info op zoek gaat.

      Al sinds men terug kon keren naar Thailand, pakweg oktober 2020, moet je door coronamaatregelen een afspraak maken bij de ambassade om een visum te bekomen.

      De afsprakenkalender in Den Haag zitten momenteel al vol tot mid december en je kan ook geen nieuwe afspraken meer maken omdat eind november het online systeem voor visum aanvragen in voege treed.

      Trek zelf uw conclusies hier uit als je een visum wil en op 2 december wil vertrekken.
      Misschien een visa kantoor dan inschakelen of op visa exemption vertrekken.

      • Jurgen anoti kumusoro

        Vriendelijk bedankt voor het antwoord op mijn vraag.!

        Ik kijk regelmatig op TB maar omdat ik afgelopen 1,5 jaar niet meer in Thailand ben geweest heb ik de visum gerelateerde vragen en antwoorden overgeslagen. Dus was hier niet van op de hoogte.

        Vanmiddag heb ik naar een visumkantoor gebeld en heb te horen gekregen dat ik op 2 november (zodra het een en ander definitief is) opnieuw contact op moet nemen. Hun kunnen wel een afspraak inplannen bij de Thai Ambassade in Den Haag.

        Ik lees ook dat u aan geeft dat het misschien mogelijk is om op een visa exemption te vertrekken maar ik moet mijn visum toch al gereed hebben voordat ik een Thailand pass aan kan vragen?

        • RonnyLatYa anoti kumusoro

          Met het huidige CoE kan je ook visumvrij vertrekken.
          De Thailandpass komt enkel ter vervanging van het CoE.
          Het zal dan ook geen effect hebben om daarmee ook visumvrij te vertrekken. Of het zou me dan toch verbazen.

          Probleem kan enkel je ticket zijn als die een datum vermeldt die later dan 30 dagen is, maar is eventueel op te lossen met een flexiticket. Pas je dan na aankomst terug aan naar je gewilde vertrekdatum.

          Maar je kan natuurlijk ook dat visumkantoor gebruiken en dan ben je meteen met alles in orde. En zoals het hoort eigenlijk als je de intentie hebt om langer dan 30 dagen naar Thailand te gaan.
          Visumkantoren hebben inderdaad en aparte regeling wat afspraken betreft met de ambassade. Anders zouden ze niet veel visumsaanvragen kunnen afhandelen als ze zelf ook voor elke aanvraag een afspraak moeten maken
          Meestal groeperen ze die aanvragen en hebben ze een of meerdere vaste afspraken per week voor op en afhalen.
          Die zullen het trouwens misschien niet graag zien dat alles door de reiziger binnenkort online kan aangevraagd worden.

          Als je toch dat visumkantoor gebruikt heb ik een vraag.
          Kan je me laten weten welke financiele voorwaarden je moet bewijzen voor je toeristvisum ?
          Ik hoor van een lezer dat de ambassade nogal hoge eisen daarover stelt en dit voor een simpel toerist visa en die ik nogal overdreven vind.
          Bedankt alvast daarvoor.

          • Jurgen anoti kumusoro

            Hi Ronny,

            Die vrouw van het visumkantoor liet gisteren doorschemeren dat ik bankafschriften moet aanleveren van de afgelopen 6 maanden waarop een maandelijkse inkomen is te zien van ca. 1.000,- per maand. Verder ben ik er niet op ingegaan omdat ik hier zeker aan voldoe.

            Ik ga op 2 november opnieuw contact opnemen met het visumkantoor en zal specifiek navragen welke financiële voorwaarden je moet bewijzen (mogelijk is een bankrekening met een bepaald budget ook voldoende). Ik kom hier zeker nog op terug en laat ook nog even weten of het nog allemaal gelukt is met mijn visum.

            Dank voor de zeer bruikbare info!

            Groeten, Jurgen

            • RonnyLatYa anoti kumusoro

              Bedant want Den Haag is daar weer vaag over.
              Brussel is duidelijker
              “Copy of 6-month bank statement with a minimum balance of 700 Euros (Single Entry Tourist Visa)”
              Ligt in de lijn van wat dat visakantoor zegt.

  4. maka anoti kumusoro

    @ Ronny
    Ik ben het met je eens dat we door de voortdurende onlogische regelwijziging zelf onze conclusies en ons plan moeten trekken.
    Maar ik Thaise hoge hotemetoten die luid uitbazuinen dat per 1 oktober er versoepelingen komen en dat per 1 november “Thailand heropent” staat in schril contrast met de praktijk.

    Ik ervaar zelf dat een COE aanvraagprocedure een complexe lange en moeizame digitale procedure is, waar helemaal niet duidelijk is welke documenten ze precies wensen upgeload te zien, waardoor de procedure vertraagt en/of stokt. Zo is een EU-vaccinatiecertificaat waarin duidelijk 2/2 Cominarty (Pfizer) staat niet genoeg. Er moeten 2 certificaten upgeload. Dus ook dat waarin 1/2 Comirarty (Pfizer) staat. Terwijl het eerste duidelijk aangeeft dat je 2 maal gevaccineerd bent.

    De tijdelijke uit dienst stelling van Ambassades en de lange wachttijden dragen ook allerminst bij tot de “Heropening van Thailand”, integendeel.

    Welke conslusies moeten we dan trekken bij dit soort wantoestanden?
    Worden Thaise ambtenaren niet meer geacht de belangen en doelstellingen van hun land te dienen?
    Zou dat niet moeten betekenen dat de toegang van buitenlanders tot het land correct en vlot administratief gefaciliteerd wordt?

    • RonnyLatYa anoti kumusoro

      Het gaat over het aanvragen van een Toeristenvisum en dat dit vroeger gewoon aan de balie kon.
      Ik geeft aan dat je daar sinds meer dan een jaar nu eerst een afspraakt moet voor maken.
      Als je het hier wat volgt dan weet je ook dat je tijdig die afspraken moet inplannen.

      Heeft niks met CoE, vaccinaties, versoepelingen of wat ook dat je er wil bij betrekken te maken.

      Dat ik zeg dat hij dan zijn conclusie moet trekken, wil zeggen dat hij dan waarschijnlijk niet meer aan zijn visum zal geraken.
      Ik geef hem dan ook 2 oplossingen, daar waar de meeste alleen maar de problemen aangeven….


Siya mhinduro

Thailandblog.nl inoshandisa makuki

Webhusaiti yedu inoshanda zvakanyanya nekuda kwemakuki. Nenzira iyi tinogona kurangarira marongero ako, kukuita iwe pachako kupa uye iwe unotibatsira kuvandudza kunaka kwewebhusaiti. Read more

Hongu, ndinoda webhusaiti yakanaka