De Red Line forenzentrein in Bangkok rijdt nu vaker en begint elke dag al om 5:00 uur. Deze aanpassingen zijn gemaakt om het reizen voor passagiers comfortabeler te maken, vooral voor hen die vroeg in de ochtend naar Don Mueang Airport moeten.

Sutep Punthupeng, de CEO van SRT Electrified Train (SRTET), heeft de nieuwe dienstregeling voor de Red Line in de hoofdstad bekendgemaakt. Hierin worden frequentere ritten en verlengde operationele uren opgenomen. De dienst is nu een half uur eerder beschikbaar voor passagiers, namelijk al vanaf 5:00 uur in plaats van de eerdere 5:30 uur.

De treinen die op het noordelijke traject tussen Krung Thep Aphiwat Central Terminal en Rangsit rijden, hebben nu een kortere wachttijd van slechts 10 minuten tijdens de spitsuren, van 7:00 tot 9:30 en van 17:00 tot 19:30. Buiten deze spitsuren is de wachttijd 15 minuten.

Er zijn ook vergelijkbare aanpassingen gedaan voor het westelijke traject tussen Krung Thep Aphiwat Central Terminal en Taling Chan, waar treinen nu elke 20 minuten rijden gedurende de dag.

De CEO van SRTET benadrukte dat deze veranderingen vooral voordelig zijn voor passagiers die vroeg naar Don Mueang International Airport reizen.

Voorheen vervoerde de Red Line dagelijks gemiddeld tussen de 23.000 en 24.000 passagiers, en dit aantal liep op vrijdagen op tot wel 25.000. Het doel van SRTET is nu om dit aantal op te schroeven naar 26.000 passagiers per dag, gebaseerd op de positieve feedback uit passagiers tevredenheidsonderzoeken.

Punavai: NNT- National News Bureau of Thailand

E leai ni fa'amatalaga e mafai.


Tuua se faamatalaga

Thailandblog.nl fa'aoga kuki

O la matou upega tafa'ilagi e sili ona aoga ona o kuki. O le auala lea e mafai ai ona matou manatua au faʻatulagaga, faia oe o se ofo patino ma e fesoasoani ia i matou e faʻaleleia le tulaga lelei o le upega tafaʻilagi. faitau atili

Ioe, ou te manaʻo i se upega tafaʻilagi lelei