Organy podatkowe w Heerlen ogłosiły, że moje nowe zwolnienie z podatku od wynagrodzeń wygaśnie 1 stycznia 2024 r. Wynika to z nowego traktatu o zapobieganiu podwójnemu opodatkowaniu między Tajlandią a Holandią, informuje Agencja.

Z końcem sierpnia, po dziesięciu latach, wygasa moje zwolnienie z podatku od wynagrodzeń. Złożyłem więc w odpowiednim czasie wniosek o nowe zwolnienie, oczywiście wraz z oświadczeniem tajlandzkiego organu podatkowego, że jestem zobowiązany do zapłaty podatku w moim kraju zamieszkania. Firma Heerlen poinformowała mnie teraz, że udzieli nowego zwolnienia, ale tylko do dnia 1 stycznia 2024 r.

Zaskakujące samo w sobie, że list dotarł z Heerlen, bo Urząd Skarbowy zrobił bałagan w adresie. Ale to na bok. Nowy traktat wisiał na rynku od jakiegoś czasu, ale data wejścia w życie była niepewna aż do teraz. Tajlandia poprosiła o recenzję, chociaż może to zrobić tylko wstecz. Pobieranie podatku jest zawsze przypisane do kraju pochodzenia, a nie kraju zamieszkania, w tym przypadku Tajlandii. Wielu Holendrów płaci podatki w Tajlandii, jeśli przebywają 180 dni w roku.

W międzyczasie krążyły plotki, że traktat czeka na podpisanie w ambasadzie holenderskiej. To była/jest tylko kwestia stanu rzeczy po stronie tajskiej. W jakim stopniu ostatnie wybory rzucają kluczem w prace podczas rysowania? Wtajemniczeni wzięli nawet pod uwagę 1 stycznia 2025 r. jako datę początkową.

Holenderska Administracja Podatkowa i Celna (Centrum Wiedzy i Ekspertyz do Spraw Zagranicznych) bierze zatem zaliczkę i jest pewna, że ​​nowy traktat może wejść w życie 1 stycznia. Co ciekawe, list oferuje również możliwość złożenia wniosku o przedłużenie. To całkiem bezcelowe, jeśli traktat wejdzie w życie za sześć miesięcy.

Pewne jest, że wielu Holendrów w Tajlandii pali ciężką fajkę. Dotyczy to podatku od wynagrodzeń, który należy potrącać z emerytur i innych świadczeń. Smutne jest to, że muszą płacić, ale jednocześnie nie dostają nic w zamian, żadnych świadczeń, ubezpieczenia zdrowotnego i tak dalej. Rząd znowu uderzył.

46 odpowiedzi na „Według organów podatkowych w Heerlen zwolnienie z podatku od wynagrodzeń wygasa 31 grudnia”

  1. Eryk Kuypers mówi

    Hans, załóżmy, że traktat nie wejdzie w życie w następnym 1:1; wtedy usługa da ci dodatkowy okres, niezależnie od tego, czy na nowe żądanie. Tak więc opcja zażądania przedłużenia może być rzeczywiście przydatna.

    Fakt, że migranci w Tajlandii z holenderskimi dochodami nie otrzymują żadnych udogodnień, został ostatnio omówiony tutaj przez Lammerta de Haana. Ogromna presja ze strony migrantów z całego świata może bardzo temu przeciwdziałać. Wtedy ktoś musi przejąć inicjatywę…

    • Hansa Bosa mówi

      Eryk, to możliwe. Dokładny tekst zwolnienia brzmi: ponadto obowiązują następujące warunki: w związku z nową umową między Holandią a Tajlandią z dnia 01-01-2024 zwolnienie będzie obowiązywać do 31-12-2023.

      Gdyby Służba chciała ograniczyć sprawy do minimum, wskazane byłoby sformułowanie tego nieco mniej dobitnie.

    • Szko mówi

      Uważam, że wiele osób nie rozumie, że dochód z emerytury był pobierany w Holandii, ale gdzie składkę odroczono do momentu przejścia na emeryturę. Holandia zatem zawsze miała prawo do nakładania podatków, jednak w wyniku emigracji własność ta została przeniesiona do innego kraju, który w ogóle nie miał prawa do nakładania podatków. Dobrze więc, że zostało to uwzględnione w traktacie.

    • Z poważaniem mówi

      Mówimy o pieniądzach, których już nie ma!
      Europejski bank centralny, podobnie jak amerykański bank centralny UIT NOOT, od lat co miesiąc drukuje dziesiątki miliardów papierów z napisem „euro” lub dolar.
      Kontrawaluta „Instrumenty pochodne/papier dłużny”, jeśli tę wartość porówna się z krajami, które powiązały swoje waluty ze złotem, euro lub dolar nadal są dobre dla papieru toaletowego.
      Jeśli handlarz zobaczy, że jego sklep prawie zbankrutuje, wykorzysta wszystkie swoje rezerwy.
      Kiedy te rezerwy się wyczerpią, wychodzi z NOOT, żeby skorzystać z dziecięcej skarbonki, żeby przeżyć, a jeśli to zawiedzie, idzie po zasiłek.
      Kiedy dzieci pytają o swoją skarbonkę, odpowiada, że ​​tego nie rozumiesz, ale dostajesz jeden cent co miesiąc ze swojej skarbonki.
      Wracając do Ameryki / Europy lub Holandii, na zachód, więc Holandia jest również BANKRUTEM.
      Rząd roztrwonił swoje rezerwy, szuka skarbonki i znajduje pulę emerytur
      OUT OF NOOT zajmą się tym, dużo pieniędzy jest uwalnianych, Holandia czuje się bogata, a nawet pożycza pieniądze krajom członkowskim Europy z puli emerytalnej.
      Szkoda, ale te kraje też są bankrutami, a Holandia mówi teraz swoim obywatelom, że nie dostaniecie zaoszczędzonej puli emerytalnej, ale co jest NA DNIE.
      Dyskusje na temat podatku od świadczeń, co do którego nie jest wcale pewne, czy będzie jeszcze istniał w przyszłości, to strata czasu, Tajlandia jest na to o wiele za miła.

  2. Ruud mówi

    Cytat: Wielu Holendrów płaci podatki w Tajlandii, kiedy przebywają 180 dni w roku.

    Jesteś ze 180? 183? dni na złożenie zeznania, co stwarza dużo pracy dla tajlandzkich organów podatkowych, ale ponieważ zdecydowana większość tych „imigrantów” nie ma wystarczających dochodów na zapłacenie podatków lub tylko minimalną kwotę, jest to z punktu widzenia to nie jest taki zły pomysł, aby tajskie władze podatkowe przekazały nakładanie podatku Holandii.

    Zakładam, że Tajlandia też otrzymuje coś w zamian od Holandii.

    • Ger Korat mówi

      Nie masz obowiązku składania zeznania w Tajlandii, jeśli nie musisz płacić podatku dochodowego. W takim razie każdy powinien wziąć kalkulator do ręki i trochę zapoznać się z tajlandzką deklaracją, jeśli okaże się, że nie płaci się żadnego podatku, to nie trzeba składać deklaracji. Jakiś czas temu Lammert de Haan zapytał, czy po wejściu w życie nowego traktatu nadal będziesz musiał składać zeznanie podatkowe w Tajlandii i zrozumiałem z jego odpowiedzi, że skoro podatek popłynie do Holandii, nie będziesz musiał składać Zeznanie podatkowe w Tajlandii, trzeba złożyć deklarację. Wszakże w Tajlandii nie trzeba płacić podatku w nowej sytuacji, a następnie rozumując, że jeśli nie płacisz żadnego podatku, to nie masz również obowiązku deklarowania w obecnej sytuacji.

  3. Luita van der Linde mówi

    Mówisz o pozostaniu w Tajlandii przez 180 dni w roku, płaceniu tam podatków i nieotrzymaniu nic w zamian.
    Ale jeśli jesteś tylko w Tajlandii przez 180 dni w roku, czy nie jesteś również w Holandii przez 180 dni w roku?
    Jeśli nie byłeś poza Holandią dłużej niż 8 miesięcy z rzędu, czy nadal możesz pozostać zameldowany w Holandii i po prostu zachować ubezpieczenie zdrowotne, ewentualnie z zasiłkiem na opiekę zdrowotną?
    A może czegoś mi brakuje?

  4. Andrzeja van Schaicka mówi

    W traktacie, który nie został jeszcze podpisany przez Tajlandię, Holandia nałoży podatki na wszystko. Rozumiem. Oni dostają korzyści, a Tajlandia ciężary.
    Tajlandia z pewnością nie będzie chętna do podpisania tego traktatu.

    • Luita van der Linde mówi

      Jakie obciążenia otrzyma Tajlandia? Mogą się obejść bez tego małego podatku od emerytowanych Holendrów.
      Holendrzy i tak będą nadal wydawać swoje pieniądze w Tajlandii, a myślę, że Tajlandia jest dużo bardziej zainteresowana innymi rzeczami, które można załatwić w umowie podatkowej
      W końcu to całkiem normalne, że Holandia pobiera podatek od dochodów uzyskanych w Holandii, nawet jeśli niektórym korzystającym z obecnej sytuacji się to nie podoba.
      Widziany w tym świetle, nowy traktat w rzeczywistości przywraca zniekształconą sytuację.

      • Boonya mówi

        Luit van der Linde, według ciebie, nie do końca rozumiesz.
        Płacenie podatku od emerytury (własnych pieniędzy) i od AOW to podwójne pobranie w Holandii.
        Holandia to raj dla globalistów, ale zwykły obywatel płaci nawet 5-krotny podatek od swoich dochodów.
        Podwójne opodatkowanie nie wchodzi w rachubę.
        Dlatego zawsze składaj deklarację w Tajlandii.
        Wtedy i tak nie musisz płacić podatku w Holandii
        Jestem tylko prostą Tajką
        , ale to, co robi Holandia, jest naprawdę nie do przyjęcia

        • Hilda mówi

          Boonya,
          Nie płacisz podatku od składek emerytalnych naliczonych w latach, w których je naliczałeś. Dlatego podlega opodatkowaniu w momencie dystrybucji. Potrącany corocznie AOW jest rodzajem zaliczki, którą płacisz na poczet przyszłego AOW do otrzymania. Nie ma więc podwójnego opodatkowania. W rzeczywistości zapłaciłeś AOW za pokolenie, które obecnie otrzymuje AOW, a młodsze pokolenie może płacić Twoje świadczenie poprzez potrącenie składek AOW.

      • Boonya mówi

        Kawałek podatku?
        szybko mówisz o kilku tysiącach euro rocznie
        A ilu Holendrów mieszka w Tajlandii?
        Więc to całkiem sporo się sumuje.
        Ale robimy to inaczej, generujemy dochód w Tajlandii bez pieniędzy z Holandii.
        więc nie płać podatków
        Dopóki nie otrzymamy emerytury i emerytury państwowej.
        Wtedy historia będzie inna.

        • Hilda mówi

          Otrzymywanie emerytury państwowej odnosi się tylko do lat, w których byłeś rezydentem w Holandii, a emerytura odnosi się tylko do lat, w których ją nabyłeś.

    • Ger Korat mówi

      Radość Tajlandii polega na tym, że sprawiasz, że Tajowie są szczęśliwi swoją obecnością. A po zapłaceniu nędznego 20% podatku od emerytury i emerytury państwowej do 37.000 80 euro, zostaje jeszcze 20%, które z wdzięcznością przyjmiemy, jeśli wydamy je w Tajlandii; więc 80% dla Holandii i XNUMX% dla Tajlandii, kto może się temu sprzeciwić w Tajlandii?

      • Rudolf J mówi

        Holandia nie pobiera podatku w wysokości 20% od osób, które wyemigrowały do ​​Tajlandii i otrzymują AOW oraz emeryturę z Holandii. Pobierana opłata wynosi 9,42%. 19%, o którym mówisz, obejmuje składkę na ubezpieczenie społeczne. Ponadto w Tajlandii nie trzeba płacić składek Zvw. Ale to, co pozostaje, to niesprawiedliwość, jaką wyrządza nam Rutte cs, dopuszczona przez Europejski Trybunał Sprawiedliwości ze względu na zasadę terytorialną. Zobacz także odpowiedź Lammerta de Haana na mój komentarz w: https://www.thailandblog.nl/expats-en-pensionado/belasting-nederland/de-grootste-miskleun-in-de-naoorlogse-fiscale-wetgeving/

        • Josh M mówi

          Rudolf J
          Zgadzam się z Państwem, że opłata wynosi TERAZ 9,42%, ale Holandia potrzebuje dużo pieniędzy w przyszłości, dlatego obawiam się, że w ciągu kilku lat opłata zostanie podwojona.

    • jaskółka oknówka mówi

      Dlaczego Tajlandia ciężarem? jakie opłaty? pomagamy tajlandzkiej gospodarce wydając co najmniej 20000 XNUMX euro rocznie. I wiele podwójnych lub więcej

      • Bart2 mówi

        Mam dość z miesięcznym budżetem około 1000 euro (2 osoby). I absolutnie niczego mi nie brakuje.

        Liczby i wydatki są osobiste i nie mogą być używane jako punkt odniesienia. Zostało to już szczegółowo omówione tutaj.

  5. Willem mówi

    Są z tym szybcy i nie mają czasu oczekiwania, jak Groningen Limburg i afera z dopłatą, jeśli mogą odebrać puste, a także jednostronnie, wtedy szybko dotrą do Hagi. To, że musimy płacić w kraju pochodzenia, okej, jest to odroczony podatek, więc faktycznie mają do tego prawo, ale że nie możemy ubiegać się o żadną ulgę podatkową itp. Uważam to za dyskryminację tylko dlatego, że zamieszkaliśmy tam, gdzie nam się podoba i lub ze względów medycznych to smakuje jak obciążenia, ale nie przyjemności, czy też jest to dobry czynnik.

    • Keith 2 mówi

      Willem mówi, że „NL jest z tym szybki”…
      Myślę, że to było negocjowane przez wiele lat, o nowej umowie podatkowej.

  6. Piotra Deckera mówi

    Co się stanie, gdy Tajlandia „zapomni” podpisać?

  7. Inny Hanek mówi

    Drogi Hans napisał swoją historię pod wpływem emocji. Wolałbym konto bardziej biznesowe. No to wszystko rozumiem. Jeśli jesteś przyzwyczajony do niepłacenia podatku do Holandii i korzystania z wielu zniżek wynikających ze zwolnień, przynajmniej w Tajlandii, to poważnym ciosem będzie fakt, że od 1 stycznia do Holandii trzeba będzie zapłacić maksymalną kwotę podatku. Lammert de Haan, wspomniany przez @Erik Kuipers i bardzo ceniony przez nas wszystkich, regularnie informuje nas o stanie rzeczy. Nic w tej sprawie nie może więc dziwić. Z jego wyjaśnień rozumiem, że Tajlandia poprosiła wówczas o ponowne zdefiniowanie traktatu. To była tajska inicjatywa. Ponadto Tajlandia zgodziła się, aby Holandia jako jedyna pobierała wszystkie podatki (potrącane u źródła). Tajlandia nie rości sobie już praw. Wydaje mi się, że pomysł, że Tajlandia wciąż prosi o recenzję, jest tylko pobożnym życzeniem. To, co wynik wyborów z 14 maja ma wspólnego z umową podatkową z Holandią, też jest dla mnie zagadką, ale zapewne będzie to myślenie życzeniowe. Nie sądzę też, aby Tajlandia się cofała, ponieważ wielu, którzy prosili o atak z powodu pobytu w Tajlandii, zrobiło to tylko po to, by uciec przed holenderskimi organami podatkowymi. Większość tych ocen opiewała zatem na nieco ponad 0,0 ThB. Byli tacy, którzy poświęcili całe serie na swój zysk. Kawałek papieru, za pomocą którego można było przekonać Heerlena, został następnie triumfalnie celebrowany. Często donoszono również, że wiele z nich zostało uznanych za niedopuszczalne w tajskim urzędzie skarbowym, ponieważ wniesiony dochód był trudny do policzenia. Te praktyki dobiegają końca. Sformułowanie, że wielu, którzy mieszkają w Tajlandii od 180 dni, prawidłowo płaci podatki, jest niepoprawne, w ogóle nie działa i jest dodatkowym argumentem wzmacniającym argument. Dzieje się odwrotnie. Wydaje mi się, że tak często i tak bardzo nieuzasadniony apelowano do pobłażliwości pracowników tajlandzkich organów podatkowych, że teraz rezygnują. Podobnie jak Immigration zwiększyło warunki i wymagania, ponieważ imigranci będący rezydentami szukają luk w prawie i uważają, że muszą znaleźć „kreatywne” rozwiązania. Tajlandia pomyślała: nieważne, po prostu płać w Holandii. Powiedziałem mojej żonie, że Tajlandia nie musi już płacić podatków. – W porządku – powiedziała. „Wszyscy otrzymujecie pieniądze z Holandii, po co płacić w Tajlandii? Kupujesz już dom, samochód, zakupy. Wystarczy prawda? Moja żona jest Tajką i nadal jest bardzo lojalna wobec Holandii. Tam pracowała i oszczędzała, a teraz dobrze jej się powodzi. Zgadzam się z Hansem, że Holandia zawodzi nas co do możliwości zwiększenia zniżek na składki i że zostaliśmy wyrzuceni z ubezpieczenia zdrowotnego. Ale tę kwestię niedawno wyjaśnił także Lammert de Haan. W tym świetle uwaga @Erika jest o wiele bardziej znacząca, że ​​globalna masowa presja na Hagę może zapewnić pewne ukojenie. Kiedykolwiek! https://vbngb.eu/ en https://www.stichtinggoed.nl/
    O tak, co mam na myśli, mówiąc o triumfie? Przykład: https://www.thailandblog.nl/leven-thailand/charly-in-udon-9-thaise-belastingen/

    • Eli mówi

      W moim przypadku dostanę około 2000 euro mniej, wliczając przyszły rok.
      To jest 166 euro miesięcznie, których nie mogę tu wydać.
      To niekorzystna sytuacja dla Tajlandii.
      W komentarzach powyżej ludzie czasami atakują „Hagę”, co moim zdaniem jest zbyt ogólne. Wszystkie te poprawki pochodzą od partii, która ceni wysoko zarabiających bardziej niż ludzi, którzy i tak walczą. Trzeba przyznać, że w różnych koalicjach plany zawsze wychodziły z tego samego punktu widzenia, na co Lammert de Haan zwrócił uwagę w swoim artykule kilka dni temu.

      • ja mówi

        W mniej niż 8 linijkach piszesz 3 nieprawdy: jeśli mówisz o 166 euro miesięcznie / 1.992 euro rocznie, to możesz jedynie dotknąć górnej części nawiasu 1: 36.410 2 euro. Więcej niż ta kwota należy do przedziału 2 i dotyczy wszystkich, zarówno w Holandii, jak i gdzie indziej na świecie. Wszyscy, którzy mają do czynienia z nawiasem 1 i którzy skarżą się na wysokość należnego podatku, są hipokrytami. Trzymajmy się nawiasu 1: jeśli od 3.420 stycznia będziesz podlegał pełnemu opodatkowaniu w Holandii, zapłacisz 1.438 EUR zamiast 32.980 EUR. Czy pozostało Ci jeszcze 2.748 102.513 EUR rocznie / XNUMX XNUMX EUR miesięcznie. Przy obecnym kursie wynosi to XNUMX XNUMX THB miesięcznie. Nie wydaje mi się to bardzo biedne. Założę się, że w Tajlandii nie da się wydać takiej kwoty miesięcznie. Jeśli ci się to uda, będziesz prowadzić luksusowe życie. Masz szczęście, ale nie narzekaj!
        Mówisz o partii politycznej, która zwraca większą uwagę na osoby o wysokich dochodach niż na osoby z małym budżetem. Posiadanie do dyspozycji >100 XNUMX ThB każdego miesiąca nie czyni cię „wystarczająco twardą osobą”.
        Zawarcie nowego traktatu z Tajlandią nastąpiło w całości z inicjatywy Tajlandii. Miał dość tego całego „dudnienia” wokół dowodów na zwolnienia w Holandii. Nie chodziło o płacenie podatków w kraju zamieszkania, „ludzie” chcieli tylko jak najmniej płacić podatki w kraju pochodzenia. Inicjatywa Tajlandii została doceniona przez Holandię, ponieważ umożliwiła dostosowanie traktatu do wymogów OECD: zwalczanie podwójnego opodatkowania bez stwarzania możliwości nieopodatkowania lub obniżenia opodatkowania poprzez unikanie lub uchylanie się od opodatkowania. To ostatnie z pewnością było obecne jako intencja dla wielu. W końcu ludzie dostają klapkę na nosie teraz, gdy Tajlandia całkowicie wycofuje się jako kraj zamieszkania. Tak więc nie tylko Holandia podnosi więcej podatków, ale także Tajlandia już nie musi. Oszczędza jedną literę, ale świat różnicy finansowej. „Oni” sami to zrobili.

        • Nr R mówi

          Drogi Soi,
          pomijasz jeden bardzo ważny punkt, jakim jest budżetowanie wydatków na leczenie. Możliwość uzyskania niedrogiego ubezpieczenia zdrowotnego dla obcokrajowców mieszkających w Tajlandii to prawdziwa utopia. Musiałem sam pokryć niezbędne koszty leczenia, oczywiście mam na to budżet, ale trzeba będzie zapewnić utrzymanie ludziom tutaj, którzy nie mogą tego zaplanować.

          Nawiasem mówiąc, płaciłem podatek w Tajlandii, gdzie deklaracje i odliczenia są bardzo proste. Holenderska Administracja Podatkowa i Celna chce zobaczyć zwolnienie RO 22 z wnioskami, aby istniał dowód, że ktoś faktycznie składa zeznanie podatkowe w Tajlandii. Jak więc Holendrzy mogą ubiegać się o zwolnienie bez tego formularza?

          • Lammerta de Haana mówi

            Dzien R Nie,

            Zastanawiasz się, jak można ubiegać się o zwolnienie bez tajskiej deklaracji o obowiązku podatkowym kraju zamieszkania (RO22).

            Można to zrobić bardzo prosto za pomocą stempli wjazdowych i wyjazdowych w paszporcie.
            Wiem: Administracja Skarbowo-Celna nie wymienia takiej możliwości we wniosku o zwolnienie z podatku od wynagrodzeń/zaliczek na podatek dochodowy. Jednak to nie organy podatkowe, ale sąd administracyjny określa, co jest dozwolone jako dowód bycia nieograniczonym podatnikiem tajskiego podatku dochodowego od osób fizycznych.

            Zobacz w tym zakresie:

            ECLI: NL: GHDHA: 2020: 2762
            Sąd Apelacyjny w Hadze
            Data wyroku 08-12-2020
            Kasacja: ECLI:NL:HR:2022:84
            Data wyroku 28-01-2022

            Nawiasem mówiąc, złożenie wniosku o zwolnienie jest nadal dość bezużyteczną czynnością. Rozstrzygnięcie takiego (pierwszego) wniosku może spokojnie zająć około 3 miesięcy. Najwcześniej ubezpieczyciel może wprowadzić zwolnienie dopiero w październiku, przy czym takie zwolnienie również wygasa z mocy prawa z dniem 1 stycznia 2024 r. bez dalszego powiadomienia ze strony administracji podatkowej i celnej.

            W niektórych przypadkach należy złożyć zeznanie podatkowe już w 2024 r., aby odzyskać przynajmniej podatek od wynagrodzenia/potrącenie za pobyt za miesiące styczeń – wrzesień 2023 r. Bez wyjątku możesz również łatwo zażądać zwrotu potrąceń za miesiące październik - grudzień 2023 r.

            • Nr R mówi

              Drogi Lambercie,

              Kilka razy korzystałem z Certificate of Residence wydanego przez Immigration. Został przyjęty bez żadnych problemów. Już nie później i moje zwolnienie zostało po prostu odrzucone przez Zagraniczny Urząd Skarbowy. Teraz administracja skarbowa i celna za granicą nie jest znana ze swojej współpracy, nawet po tym, jak zgłosiłem sprawę za pośrednictwem inspektora pracującego w administracji skarbowej i celnej. Postępowanie sądowe przeciwko Administracji Podatkowej i Celnej z Tajlandii jest niemożliwe, a Administracja Podatkowa i Celna postawiła na swoim. Oczywiście znałem wszystkie decyzje podejmowane przez sędziów, ale nadal jest tak, że mieć rację, a mieć rację, to dwie różne rzeczy w Urzędzie Skarbowym i Celnym.

          • ja mówi

            Drogi Rno, po pierwsze- złożenie zeznania podatkowego nie oznacza płacenia podatków. Wcale lub w jak najmniejszym stopniu: to był mój argument.
            Mam pełną świadomość, że osoba mieszkająca na stałe w Tajlandii nie może już ubiegać się o ubezpieczenie zdrowotne z Holandii. Jeśli ktoś chce ubezpieczyć się od kosztów leczenia w Tajlandii, musi sam wykupić ubezpieczenie zdrowotne. Jednak: składki w Tajlandii są wysokie i bardzo wysokie dla emerytów. Ale wiesz o tym, kiedy opuszczasz Holandię. W 2003 roku przeprowadziłem się do Tajlandii na stałe i proszę mi wierzyć: w 2023 roku dostarczanie informacji będzie 10 razy lepsze. Każdy, kogo wciąż spotykają niespodzianki, jest….., (uzupełnij). Zawsze powtarzam, że dobre przygotowanie to połowa sukcesu. Całkowicie się z Tobą zgadzam, że to bardzo irytujące, że nie wszystkie koszty leczenia są pokrywane: firmy działają z wyłączeniami i wyjątkami. Czasem nawet później. Ponadto, jeśli ktoś wyjeżdża z Holandii z historią medyczną, staje się praktycznie nieubezpieczony w Tajlandii na wszelkie obecne dolegliwości i zaburzenia, ale podejmuje dodatkowe ryzyko związane z wizytami lekarskimi, ambulatoryjnymi lub pozaszpitalnymi receptami na leki oraz przyjęciami do szpitali i terapii. Taka sytuacja przyprawia o spory ból głowy, ale pojawia się też pytanie, czy Tajlandia to takie dobre miejsce do życia, jeśli nie ma na to wystarczającego budżetu?
            Czy przeoczam tę kwestię, pytasz? Więc nie! Nie inaczej jest w Tajlandii niż opisano powyżej. Emeryci potrzebują do ubezpieczenia nawet ponad 120 tys. ThB rocznie. Jeśli nie ma możliwości ubezpieczenia się, dobrze jest, jak sam zauważyłeś, samodzielnie zgromadzić rezerwę. Uwaga: w Holandii emeryt również musiałby co roku płacić podobną kwotę z tytułu składek, składek podlegających odliczeniu i składek osobistych zgodnie z ustawą o ubezpieczeniu zdrowotnym. Nie ma więc nic złego w odkładaniu 10 XNUMX ThB co miesiąc! Robię to od lat. Jeśli nie będę go potrzebował i jeśli umrę, moja żona ma dodatkowy słoik.
            Ale czy to wszystko ma coś wspólnego z nową umową podatkową między Holandią a Tajlandią? Również nie! Niniejsza umowa nie ma na celu naprawy niezdolności do udziału w holenderskiej polisie ubezpieczenia zdrowotnego. A także, aby nie umożliwić ludziom wyjazdu do Tajlandii w wystarczającym stopniu finansowo. O to muszą zadbać sami. Jeśli chcesz cieszyć się starością w Tajlandii, upewnij się, że możesz zawczasu zadbać o własne spodnie. Obejmuje to również pytanie, czy Twoje dochody są wystarczające na pokrycie wyższych kosztów leczenia.

            • Nr R mówi

              Drogi Soi,

              Zgłosiłem tylko wydatki medyczne, ponieważ nowa umowa podatkowa pozostawia mniej środków na zaoszczędzenie na wydatki medyczne. To nie jest i nie było o tym, czy być w stanie utrzymać ubezpieczenie zdrowotne. Tylko płacąc podatki w Holandii, w Tajlandii zostanie mniejszy budżet. Tak jasno?

              2023 Przedział 1 = do 37.150 9,42 EUR, od których należy zapłacić podatek w wysokości XNUMX%.
              2023 Przedział 2 = od 37.150 36,93 euro, od których należy zapłacić podatek w wysokości 37.150%. AOW i emerytura łącznie powyżej XNUMX XNUMX oznacza znaczną dodatkową ocenę i zmniejszenie środków do wydania.

              Sam mieszkam na stałe w Tajlandii od 1 stycznia 2007, na pewno jestem świadomy wszystkich spraw. Zanim wyjechałem, oczywiście przeanalizowałem wszystkie za i przeciw, a potem zacząłem działać. To, że Holendrzy zmieniają zasady w trakcie gry, jest ich prawem, ale ma to swoje konsekwencje. Uważam, że w związku z tym należy również stosować ulgi podatkowe. Zrobiłem to na wczesnym etapie z różnymi partiami politycznymi i Mr. Zgłoszono zwrot.

              Dla uzupełnienia: mam 76 lat i nie mogę już wykupić ubezpieczenia z powodu problemów zdrowotnych. Żadna firma mnie już nie chce. Wszystkie koszty pokrywam z własnego portfela, na który oczywiście co miesiąc odkładam pieniądze. Nie martw się o mnie, mój budżet wystarcza na życie w Tajlandii.

        • Eli mówi

          Obliczyłem sumę podatków najlepiej soi, więc także to, co płacę na Aow. (1548 €)
          Jeśli obliczam tylko podatek od mojej emerytury, dochodzę do kwoty, którą podałem.
          Mój miesięczny dochód netto wynosi tutaj 56.000 9,42 bahtów. W moim poprzednim artykule założyłem, że nie zapłacę podatku w Holandii ze względu na ulgę podatkową od mojej emerytury państwowej i zwolnienie z mojej emerytury. Podana przeze mnie kwota podatku zakłada, że ​​stracę jedno i drugie. To tylko XNUMX% mojego rocznego dochodu podanego przez IRS.
          Nie mam żadnych problemów z podatkiem od państwa źródłowego, ale zgadzam się z Lammertem de Haanem co do ulgi podatkowej.
          Kiedy wspomniałem o tej jednej partii, nie myślałem o sobie, ale o mieszkańcach Groningen i ofiarach afery socjalnej.

          Nie muszę dodawać, że podczas wczorajszego kontaktu telefonicznego z zagranicznymi organami podatkowymi powiedziano mi, że nadal nic nie wiedzą. Ani Dział Prawny i Regulacyjny.
          Zadzwonią do mnie w przyszłym tygodniu, aby udzielić dalszych informacji.

    • Hansa Bosa mówi

      Drogi inny Henk: hahaha, pisane z emocji? Nie ma mowy. Prawie dosłownie piszę to, co przekazały mi organy podatkowe. To, że mi się to nie podoba, to zupełnie inna historia. Szkody nadal są dla mnie do opanowania, ale znam też ludzi, którzy nagle muszą co roku płacić organom podatkowym wiele tysięcy euro. Jeśli dadzą się ponieść emocjom, to zrozumiałe...

      • ja mówi

        Jeśli są emeryci, którzy muszą płacić organom podatkowym wiele tysięcy euro, dzieje się tak dlatego, że ich dochody są dziesięciokrotnie wyższe. Mówisz o tysiącach. Porozmawiajmy zatem o pierwszej transzy 10 tys. euro rocznego dochodu. Pozostało 37 tys. Czy mogą wydać do co najmniej 33 100 bahtów miesięcznie. Wszyscy ci ludzie śmieją się z rękawa z powodu tych 9,42%. Kiedy ci, którzy krzyczą tak głośno, że tak są traktowani przez holenderskie fiskusy, zajęci są budzeniem w Hadze śpiących psów „BEU i żywego kraju”.

        • Ger Korat mówi

          A dla tych, którzy mają dodatkowe świadczenie emerytalne, cała składka była wolna od podatku w trakcie życia zawodowego i była odliczana od dochodu, dzięki czemu płaciłeś mniejszy podatek. A poza tym w niektórych branżach tylko pracodawca płacił składki emerytalne i myślałem że rząd też (przed latami 90-tymi) iw wielu branżach to pracodawca płaci największą część składek emerytalnych. Plus cały wzrost emerytury jest wolny od podatku. Myślę, że to źle, że ostatecznie od tego wszystkiego trzeba zapłacić mniej niż 10% podatku, a potem ludzie wciąż narzekają na to rządowi.

  8. Boonya mówi

    A jednak Holandia nie robi tego poprawnie,
    Świadczenia powinny być wypłacane brutto, a nie netto, więc teraz nadal płacisz podatek od swojego świadczenia.
    Więc podwój, jeśli płacisz również podatek od swoich dochodów w Tajlandii.

    • Eryk Kuypers mówi

      Boonya, niestety nie mówisz o co prosi Cię Holandia (dostarczona po emigracji do Tajlandii). Czy to podatek od wynagrodzeń czy podatek dochodowy? Mówisz „zapłacone”, więc zakładam, że masz na myśli podatek od wynagrodzeń.

      Bije. Jeśli nie złożysz wniosku o zwolnienie z – zdecydowanie zbyt uciążliwych – warunków, organ emerytalny potrąci podatek od wynagrodzenia. Jeśli jednak następnie złożysz zeznanie podatkowe na formularzu C i wypełnisz je prawidłowo, dochód, który został przypisany Tajlandii na mocy obowiązującego traktatu (w praktyce jest to głównie emerytura zakładowa) jest w Holandii zwolniony. Następnie otrzymasz zwrot podatku od wynagrodzeń po rozliczeniu. Finansujecie polder niejako na dobry rok.

      Polecam to sprawdzić i w razie potrzeby złożyć raport. Pomyśl o tym terminie; jest pięć lat. Możesz także poprosić o radę lub pomoc, a nazwisko i adres e-mail Lammerta de Haana są znane na tym blogu.

    • Luita van der Linde mówi

      Dlaczego świadczenie ma być wypłacane brutto?
      W Holandii po prostu płacisz podatek od zasiłku, a czasem nawet podatek od podatku, np. VAT od akcyzy.
      A jeśli zapłacisz w Holandii zgodnie z nową umową o unikaniu podwójnego opodatkowania, nie zapłacisz w Tajlandii.
      Myślę, że całkiem poprawnie.
      Jedyne, co jest krzywe, to to, że ulgi nie są automatycznie powiązane ze zobowiązaniem podatkowym, ale z krajem zamieszkania.
      Ja sam mam w planach tylko emigrację do Tajlandii i długo wątpiłem, czy wyjadę z Holandii.
      Ta nowa umowa ułatwia mi podjęcie decyzji o zamieszkaniu w Holandii przez co najmniej 4 miesiące w roku, wtedy nadal będę mieć prawo do tego ubezpieczenia zdrowotnego i ulgi podatkowej.

      • Eryk Kuypers mówi

        Luit van der Linde, traktat określa miejsce płacenia podatku dochodowego. Jeśli dochód jest przypisany wyłącznie do innego kraju, nie płacisz w Holandii, a świadczenie jest wypłacane brutto, pod warunkiem, że jesteś zwolniony z podatku od wynagrodzenia. Jeśli go nie masz, podatek od wynagrodzenia zostanie potrącony, ale wtedy złożysz zeznanie podatkowe i wszystko zostanie porządnie uregulowane.

        Wkrótce w nowym traktacie Holandia będzie również pobierać emerytury pracownicze, ale to na przyszłość.

        • Luita van der Linde mówi

          Erik, myślę, że cały ten artykuł dotyczy nowej sytuacji, to, co opisujesz, to stara sytuacja końcowa.
          I choć dla niektórych ta stara sytuacja może być piękna, trudno ją nazwać sytuacją moralnie sprawiedliwą.
          Stara umowa jest również rzadką sytuacją, która prawie nie występuje w innych umowach podatkowych.
          Mogę sobie wyobrazić, że Tajlandia również chciałaby mieć mniej więcej równe traktaty ze wszystkimi krajami i chciałaby dostosować ten dziwak z Holandią do innych traktatów.

  9. Piotr mówi

    Podatek od emerytury nigdy nie był płacony, ponieważ podlegał odliczeniu od dochodu. Co za narzekanie na małe pieniądze tutaj. Po prostu ciesz się życiem.

  10. Johan mówi

    Nie znam się na podatkach i sprawach finansowych.

    Wiem tylko, że nadal uważam, że jesteśmy pod dobrą opieką jako osoba starsza (podstawowa potrzeba) i mamy ponad 45 lat, aby zarobić dodatkowe pieniądze, jeśli nam się nie uda.

    Chciałbym również przejść na emeryturę w Tajlandii i mam nadzieję, że zbuduję wystarczająco dużo.
    Ale to zawsze marudzenie,
    Tutaj, w Holandii, ludzie krytykują wszystkich obcokrajowców (z których większość właśnie tu pracowała) za pieniądze, które zabierają ze sobą do swojej niegdyś ojczyzny.
    A z drugiej strony osoby starsze z NL, które rzeczywiście chcą tego samego, ale nie chcą zostać ponownie wycięte… to nigdy nie jest dobre.
    Nie wiem, co jest właściwe, ale nie da się zadowolić wszystkich.

    Więc znowu wskazówka dla młodszych tutaj.. weź sprawy w swoje ręce i upewnij się, że nie jesteś zależny od rządu.

    Ja sam jestem zwolennikiem płacenia podatków, aby utrzymać nasze społeczeństwo na rynku

  11. Josh M mówi

    Peter, to nie jest narzekanie na trochę pieniędzy.
    Wyemigrowałem do Tajlandii w grudniu 10 wraz z moją Tajką, która pracuje w Holandii od 2019 lat.
    Wszystko obliczone z góry, tak ze zwolnieniem i niższym tajskim podatkiem moglibyśmy dobrze żyć w Tajlandii.
    Jeśli Holandia będzie mogła wkrótce pobierać podatki, będę otrzymywać prawie 200 euro mniej miesięcznie z mojej emerytury.

    • Luita van der Linde mówi

      Gdybyś wszystko wcześniej przeliczył, mógłbyś założyć, że w 2019 roku konstrukcja unikania podatków w dłuższej perspektywie zniknie, naprawdę nie była do tego potrzebna kryształowa kula. Powinieneś potraktować te 200 euro miesięcznie jako tymczasowy dodatkowy prezent, który teraz zanika.
      Jest to więc narzekanie na to, że nie dostałeś czegoś, na co nigdy moralnie nie zasłużyłeś.
      Nie zrozumcie mnie źle, ja też nienawidzę płacić podatków i wykorzystam wszystkie opcje, aby płacić jak najmniej, ale cieszę się również, jeśli zmiana sprawi, że system będzie bardziej sprawiedliwy.

    • ja mówi

      Nawet przy 200 euro mniej miesięcznie nadal jest bardzo przestronny. Wszyscy płacą podatki, więc ty też. W mojej odpowiedzi do @eli z 10 czerwca 2023 o 02:32 zrobiłem już kalkulację, że takim atakiem stukasz w górną część 1 dysku. Po prostu to przeczytaj. Najważniejsze jest to, że unikanie dobiega końca. Wspominam również o możliwych przyczynach zarówno dla Tajlandii, jak i Holandii.

    • Eryk Kuypers mówi

      Jos M. i Luit van der Linde,

      Jos M. pisał już o tym artykuł na tym blogu w 2014 roku, a Lammert de Haan też kilka razy zwracał uwagę na możliwe zmiany. Rozmowy zostały zawieszone dopiero po ostatnim zamachu stanu.

      „Budownictwo” i „unikanie podatków” mówi Luit. W jakim kontekście? Masz na myśli istniejący traktat? W takim razie ma pan inny pogląd na „konstrukcje” niż ja iz pewnością nie ma mowy o uchylaniu się od płacenia podatków, jeśli właściwie przestrzega się traktatu. Traktat to umowa między dwoma krajami, nad którą pracują wysokie oficjalne komisje. Traktat zastępuje nawet ustawodawstwo krajowe (choć Polska uważa inaczej).

      Doradcy podatkowi przygotowują dla Ciebie „konstrukcję” w celu złagodzenia lub zapobieżenia podatkowi. Ściśle zgodna z prawem i nowoczesna, ale legalna; czy to wszystko jest etyczne, można o tym posadzić drzewo, a rząd jest gotowy zlikwidować luki, które konsultanci znaleźli w „przepisach dotyczących odszkodowań”. Przepisy dotyczące odszkodowań były regularnie omawiane w poprzedniej ustawie o podatku dochodowym.

      Nasz „Dom” wykorzystywał konstrukcje w celu złagodzenia lub uniknięcia podatku spadkowego za pośrednictwem specjalnie ustanowionych pojazdów, w tym na Wyspach Normandzkich. Ale „struktury” lub „uchylanie się od płacenia podatków” są naprawdę wykluczone, jeśli poprosisz o zwolnienie zgodnie z traktatem; wtedy po prostu korzystasz ze swoich praw. A jeśli dobrze pamiętam, to kiedyś potwierdził to Sąd Najwyższy gdzieś w latach 70.

      • Luita van der Linde mówi

        Erica Kuijpersa,

        Chyba nigdzie nie mówię, że płacenie jak najniższego podatku nie jest całkowicie legalne, nie mówię też o unikaniu, ale o unikaniu, a to są dwie różne rzeczy.
        Płacenie podatku dochodowego, jeśli mieszkasz w Tajlandii, to tylko jedna z wielu rzeczy w umowie podatkowej.
        Badanie granic i możliwości tego traktatu jest całkowicie legalne, ale jest badaniem granic.
        A niepłacenie lub płacenie znacznie niższego podatku niż jest to zwyczajowo stosowane w przypadku dochodu uzyskanego w Holandii, poprzez złożenie zeznania podatkowego w innym kraju, na podstawie umowy, która tak naprawdę nie została ustanowiona w tym celu, nie można tego nazwać inaczej niż unik.
        I znowu, nie kwestionuję jego legalności.
        Ale jeśli Max Verstappen i wielu innych dobrze zarabiających sportowców mieszka w Monako, ponieważ wtedy legalnie płacą mniejsze podatki, nazywamy to również unikaniem podatków.

  12. pjoter mówi

    Jeszcze mała wskazówka:

    CZY nowy traktat powinien wejść w życie 1-1-2024 (co po prostu nie jest w 100% pewne, jak rozumiem) i JEŚLI ludzie nadal mają aktualne zwolnienie do 31 grudnia 2023 r. (na przykład ja nadal mam zwolnienie do 1 stycznia 2025 r.) to miej oko na to, że Twój zakładowy fundusz emerytalny będzie również odliczał podatek od wynagrodzenia od 1-1-2024! Musisz to sam zgłosić.Kiedy moje zwolnienie zostało przyznane, zostało to starannie przekazane na piśmie przez władze podatkowe do mojego funduszu emerytalnego. W innym wątku na ten temat Lammert i Erik Kuipers już wskazywali, że w tym przypadku może się to nie zdarzyć.

    Załóżmy, że Twój fundusz emerytalny nadal wypłaca Twoją emeryturę brutto netto, w tym przykładzie musisz zatem zwrócić cały podatek od wynagrodzenia w zeznaniu podatkowym za 2025 r. za 2024 r. Nie jest to katastrofa sama w sobie, jeśli wziąć to pod uwagę, ale wtedy będziesz musiał poradzić sobie z dodatkowymi kosztami, a mianowicie „odsetkami podatkowymi”. Organy podatkowe naliczają te odsetki, zarówno dodatnie, jak i ujemne, odpowiednio. kwotę do zwrotu lub zapłaty. W tym przypadku jest ona ujemna i dlatego kosztuje dodatkowe pieniądze. Zwykle nie będzie to „potworna kwota”, ale nadal jest „stratą pieniędzy”.


Zostaw komentarz

Tajlandiablog.nl używa plików cookie

Nasz serwis działa najlepiej dzięki plikom cookies. W ten sposób możemy zapamiętać Twoje ustawienia, przedstawić Ci osobistą ofertę i pomóc nam poprawić jakość strony internetowej. Czytaj więcej

Tak, chcę dobrą stronę internetową