In de serie bedrijfsprofielen deze week aandacht voor een Nederlands bedrijf dat naar Thailand kwam om kassen te verkopen en nu één van de grootste merken voor tomaten is: Dutch Agro Technology and Trade (D.A.T.T.).

D.A.T.T. werd opgericht in 2004 in Chiang Mai door Thomas Ruiter en Menno Keppel. Hun doel was om kassen en de daarmee samenhangende technologie te verkopen. Om de lokale boeren te overtuigen om hun vrij dure product te kopen, bouwde D.A.T.T. zelf een kas, kocht lokaal beschikbare zaden en begon als tomatenkweker. Ze nodigden lokale boeren uit om te laten zien hoe makkelijk en toegankelijk hun producten waren. De boeren namen het idee snel over en begonnen met het opbouwen van hun eigen kweekkassen en met succes.

Verhoogde efficiëntie leidde tot overproductie, hetgeen voor D.A.T.T. aanleiding was hun actitiviteiten uit te breiden. Dat werd het begin van het merk “Take Me Home” tomaten. Ze leverden de boeren een hoge kwaliteit aan materialen, zaden en boden gegarandeerde koopcontracten. Daarmee schakelde het bedrijf om naar het runnen van een productiecentrum.

Nu, acht jaar actief met het concept, is “Take Me Home” één van Thailand’s grootste tomaatmerken en is beschikbaar in de meeste supermarktketens.

Zie ook de website: http://datt.co.th

Bron: Facebook pagina van de Nederlandse Ambassade, Bangkok

1 reactie op “Uitgelicht (6): Dutch Agro Technology and Trade (D.A.T.T.), Chiang Mai”

  1. leon1 zegt op

    Dit is een goede zaak voor Thailand, Rusland heeft een tijd geleden de handels contacten met Thailand aangeknoopt.
    Export van groenten en fruit naar Rusland inverband de EU sancties.
    Goed dat Nedelandse bedrijven nieuwe contacten aanknopen.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website