Met als motto ‘Return Happiness to the Public’  is het leger een campagne begonnen om de ‘hearts and minds’ van de bevolking voor zich te winnen.

Het startschot werd woensdag op het Victory Monument gegeven. De inwoners van Bangkok werden er getrakteerd op zang en dans van vrouwelijke soldaten en er was een gratis mobiele medische dienst.

Voor de PR-campagne is een speciale taakeenheid gevormd, de Information Operations Task Force. Die moet de informatiecampagne winnen van de anti-coup beweging en het image van het militair gezag (National Council for Peace and Order) oppoetsen, met name op de social media. De NCPO zegt al de medewerking te hebben verkregen van de traditionele media om zijn boodschap over te brengen; nu de online community nog.

De campagne bestaat uit tal van activiteiten, zoals het openen van een Facebook pagina en Twitter account voor de verschillende legerdiensten, entertainment, opbouwwerk en regelmatige persbriefings in gebieden waar het politiek conflict het felst woedt. Het doel daarbij is te voorkomen dat onjuiste informatie wordt verspreid.

Van een videoclip die momenteel circuleert op TouTube, wordt vermoed dat die het werk is van de NCPO. In de clip zegt een geüniformeerde soldaat dat hij de coup steunt en dat de situatie in het land verbeterd is.

‘Soldaten die de hoofdstad bewaken, hebben nooit geweld gebruikt tegen mensen die kritiek op hen hadden en hen bekogelden met stenen en waterflessen. Een wedde van een paar duizend baht weegt niet op tegen een mensenleven. Dat is het niet waard. We doen wat we doen omdat het onze taak is.’

(Kilde: Bangkok Post5. juni 2014)

2 reacties op “Leger wil ‘hearts and minds’ van de bevolking voor zich winnen”

  1. Rane sier opp

    Nu nog de avondklok afschaffen en het geluk is volledig.

  2. DIRKVG sier opp

    De politiekers hebben het goed verknoeid, en als er nog ééntje voor dictator wil spelen….
    De actuele legerleiding stelt een realistisch en opbouwend traject voor…..hopen dat ze het ook zo uitvoeren.


Legg igjen en kommentar

Thailandblog.nl bruker informasjonskapsler

Vår nettside fungerer best takket være informasjonskapsler. På denne måten kan vi huske innstillingene dine, gi deg et personlig tilbud og du hjelper oss med å forbedre kvaliteten på nettstedet. Les mer

Ja, jeg vil ha en god nettside