Youkonton / Shutterstock.com

Een bekende Thaise influencer Aticharn, alias “Au Spin9”, klaagt over de chaos die hij zag op Suvarnabhumi Airport toen buitenlandse toeristen die onder het Test & Go-programma arriveerden, verdwaald en hulpeloos om zich heen stonden te kijken.

Volgens hem waren er geen borden die toeristen de weg konden wijzen. De meesten van hen stonden gewoon compleet verdwaald te kijken omdat ze het hotel niet konden vinden dat ze hadden geboekt in het kader van het Test & Go-programma. Aticharn voegde eraan toe dat hij hotelpersoneel de namen van hun hotels hoorde schreeuwen, maar toeristen konden ze niet horen vanwege het lawaai. Tegen de tijd dat de toeristen een hotelbalie vonden, moesten ze lang in de rij staan ​​omdat er voor veel hotels maar één persoon was die de boekingen afhandelde.

“Dit is hoe passagiers onder het Test & Go-schema worden behandeld op Suvarnabhumi Airport. Niemand kon ergens heen, ze stonden gewoon in lange rijen te wachten. Hotelpersoneel schreeuwde de namen van hun hotels totdat ze hun stem verloren en wanhopig hun hoofd schudden. Sommige passagiers klaagden, maar het hotelpersoneel zei dat ze maar bij de luchthaven moesten klagen”, schreef Aticarn.

“Het werd een soort spel om het logo van het hotel te ontdekken. Er is geen personeel die passagiers begeleidt. Een baliemedewerkster voor zoveel hotels met zeer lange rijen tot gevolg”.

Aticharn zegt dat de puinhoop op de luchthaven waarschijnlijk slechts de eerste hindernis is voor toeristen, eraan toevoegend dat hij er sterk aan twijfelt of mensen na een ervaring als deze zullen willen terugkeren.

Bron: The Nation

Rating: 5.00/5. From 9 votes.
Please wait...

21 reacties op “Thaise influencer klaagt over chaos op Suvarnabhumi airport met aankomende buitenlandse toeristen”

  1. Bart Bijlsma zegt op

    Grote onzin ik ben nu voor de tweede keer hier,het werkt perfect ik was binnen 15 min overal door,30 later in de taxi

  2. herman buts zegt op

    ik vind zijn laate zin ik citeer: “dat hij er sterk aan twijfelt of mensen na een ervaring als deze zullen willen terugkeren” heel terecht.Na al de problemen met steeds wijzigende voorwaarden wil men blijkbaar maar niet begrijpen dat een duidelijk communicatie en een vlot werkende afhandeling prioriteiten zijn om het toerisme terug op gang te krijgen. Situatie zoals deze werken dit echter niet in de hand , in tegendeel.

  3. Bert zegt op

    In deze kritiek kan ik me helemaal niet vinden. Ik ben afgelopen zondag met een klm/air France vlucht aangekomen. Alles was prima geregeld. Je werd netjes opgevangen, de Thailand pass werd gecontroleerd alsmede je tm6 formulier en je werd netjes doorverwezen naar de paspoort controle. Daarna via de luggage claim naar buiten. Ook daar netjes opgevangen en binnen 10 naar mijn taxi begeleid. Dit is de derde keer dat ik in Corona tijd terug naar Thailand gevlogen ben. De eerste twee keren was het weliswaar omslachtiger maar ook prima geregeld. Niet dan lof op dit punt dus voor de Thaise overheid

  4. Frank B zegt op

    Wat een lariekoek dit verhaal
    Wij zijn met ons gezin in december naar Thailand gegaan en nu net ook voor de Paasvakantie.
    Het is ALLEMAAL geweldig goed georganiseerd.
    Als je uiteindelijk je koffers hebt en langs de douane gelopen bent dan kom je bij een aantal counters en mensen vangen je op. Je noemt je hotel en ze zoeken de contactpersoon voor je die het vervoer naar het hotel regelt. Wij hadden 2x een ander hotel en alles liep geolied!
    Wel zijn onze paspoorten nog nooit zo vaak gecontroleerd.
    Dus wees niet bevreesd vanwege dit artikel

  5. Leo zegt op

    Absolute onzin, ben nog nooit zo snel (iets meer dan een uur na landen) in mn hotel in Sumkhuvit aangekomen

  6. Björn zegt op

    Ik ben 6 april met Saudia op BKK aangekomen en was ook overal binnen 30 minuten door
    Nu kwam ik door vertraging rond 20.50 eruit en was Saudia de enige vlucht op dat moment. Ik koos voor exit C doordat ik nog simkaart wilde kopen maar zou anders door B buiten zijn gegaan. Bij C buiten stonden al die kramen met heel veel hotelnamen per kraam. Ik kon de mijne niet gelijk vinden maar er was al snel iemand van een hotel om te helpen. Geen idee of er bij B buiten ook kramen staan. Kan me bij meerdere vluchten tegelijk wel wat chaos voorstellen. Het is echter altijd nog beter geregeld dan op Schiphol ,maar dat lijkt mij niey heel moeilijk.

  7. Ron zegt op

    Wat ik niet goed begrijp is dat sommigen hier beweren na het ophalen van hun bagage gewoon in een taxi stappen, terwijl het test and go programma toch nog steeds loopt ?
    Maw. je hotel moet zorgen voor transfer en pcr test in hospitaal en verder naar je kamer tot uitslag bekend is.
    Kan iemand hier meer uitleg over geven ,aangezien ik ook een vlucht geboekt heb binnen vijf weken.
    Alvast bedankt,
    Ron

    • RonnyLatYa zegt op

      Als dit in voege komt is dat toch geen probleem binnen 5 weken
      https://www.thailandblog.nl/nieuws-uit-thailand/vanaf-1-mei-versoepeling-inreisregels-thailand-alleen-nog-antigeentest-sneltest-bij-aankomst/

  8. Glip zegt op

    Bij mijn aankomst in Bangkok eind december was alles heel goed geregeld ; in luchthaven stonden stoeltjes klaar en daar moest je plaatsnemen en kwam personeel luchthaven je papieren checken; kwartier later in taxi van hotel ; totaal geen chaos

  9. Mr.Bojangles zegt op

    Hoe moeilijk kan het zijn om met een bord met de hotelnaam erop te gaan staan? Ik word op het meetingpoint altijd afgehaald door iemand met een bord met mijn naam erop.

  10. Didier Batsleer zegt op

    Op 8 april geland op de luchthaven van Bangkok. Alles verliep vlotjes. Er was maar 1 grote uitgang naar buiten in de luchthaven. Daar is het inderdaad wat chaotisch om je juiste hotel te vinden. Geen roepende mensen en eigenlijk werd ik nog vlotjes naar de juiste balie van het hotel gebracht. Kan wel inderdaad iets beter. Al bij al met een busje naar een test & go plaats gebracht om tenslotte 1 nacht in quarantaine te blijven met negatieve PCR test. Gisteren mijn skelters gedaan op de hotelkamer en ook negatief.

  11. Cornelis zegt op

    Zie ook:
    https://www.bangkokpost.com/learning/easy/2294102/suvarnabhumi-adds-more-hotel-counters-after-reports-of-chaos

  12. RonnyLatYa zegt op

    Ben wel eens benieuwd hoe soepel dat vanaf 1 mei gaat verlopen met die test op de luchthaven en waar men dan 30 minuten moet wachtenop het resultaat.

  13. Rick Ritterbeeks zegt op

    Wij arriveerden 8 april vroeg in de ochtend (rond 5 uur) en toen verliep eea redelijk vlot, al was de ‘bewegwijzering’ van de hotels inderdaad wat vaag. Kan me voorstellen dat in de spits de chaos toeneemt. Blijkbaar heeft de (vliegveld-) overheid inmiddeld aanvullende maatregelen genomen voor die situaties: hotelschildjes op alfabet, extra ‘counters’, extra uitgang naar de taxi’s (waaronder te verstaan de transportmiddelen die de hotels inzetten om hun te testen gasten te vervoeren). Na de lange gemaskerde reis dus redelijk snel door de verschillende checkpoints geraakt, vlugger dan voorheen in ons hotel, maar dat lag vooral aan het kleine aantal toeristen (op dat tijdstip van de dag)…waardoor bv letterlijk geen wachttijden bij de pascontrole…

  14. FrankG zegt op

    Helaas vlieg ik sinds December elke maand BKK-KUL-BKK. De aankomst in BKK loopt op rolletjes, zolang er maar 1 vlucht landt. Zodra er 2 of meer aankomen, dan loopt het spaak.
    Het vinden van de hotel vertegenwoordiger is chaotisch, maar wordt langzaam beter.
    Jammer dat er pas actie komt als dit door een Thaise bekendheid wordt gerapporteerd. (dit is al 4 maanden gaande)

  15. Philip zegt op

    Alles was prima geregeld heel goed geholpen nog rustig een sigaret kunnen roken en dan taxi in pcr test in ziekenhuis zonder uit de taxi te moeten en dan naar het hotel 4 uur later uitslag pcr test.en vrij om te gaan gewoon geweldig

  16. Co zegt op

    Vrienden van mij kwamen over en met deze ervaring die ze hadden komen ze niet meer naar Thailand onder deze omstandigheden. Een van hen was positief getest en moest in quarantaine. Hij moest alles zelf voorschieten maar AXA waar hij een verzekering had afgesloten betaald niet uit. Gelukkig kreg hij een gedeelte terug van zijn eigen ziektekostenverzekering.

  17. Sander zegt op

    Eén mening is geen mening en zeker die van vloggers moeten met meer dan de gebruikelijke korrel zout worden genomen. Die mensen krijgen hun blogs alleen maar bekeken door sensatie en ophef toch? Maar ook hebben allen die hierboven melden wél een soepele ervaring te hebben ieder voor zich, op dat ene moment dat zij er waren, alleen maar een momentopname van de situatie gekregen, waaruit het lastig is een overall conclusie te trekken. Met de nodige slagen om de arm kunnen we mogelijk concluderen, dan gemiddeld genomen de situatie aardig onder controle is, maar op een enkel piekmoment voor verbetering vatbaar.

  18. Marjolein zegt op

    Ik kwam 4 april aan en vond juist dat het heel soepel geregeld was. Controle papieren verliep een stuk vlotter als in juli vorig jaar. Na ophalen van de bagage waren er een stuk of 7 balies met hotelnamen erop. Een vraag en ik werd naar de goede balie verwezen. Na 5 minuten zat ik in de taxi naar het hotel waar ik 24 uur moest blijven.

  19. Lung addie zegt op

    Als er nu iets is waar ik geen aandacht aan besteed dan zijn het wel de zaken, naar voor gebracht door de zogenaamde” INFLUENCERS”. Hun naam zegt reeds voldoende: “BEINVLOEDERS. Dus hun doel is: op een bepaalde manier, het zijn ten voor- of ten nadele een zaak te beinvloeden, naargelang wie de belanghebbers zijn. Dus neem ze steeds maar met een handvol zout.

  20. Dennis zegt op

    Ik denk dat er wel degelijk een kern van waarheid in zit, hoewel ik het niet perse als DE waarheid zou betitelen.

    Ikzelf kom zaterdag as. aan (met een Emirates A380, 500 pax) rond 19 uur, tegelijk met een A330 van Qatar en een A350 van Singapore Airlines A350. Dan praat je dus snel over 1000 a 1200 passagiers in korte tijd. Al die mensen, Thai en non-Thai, moeten door alle controles. Aangezien de passagiers allemaal bij deur 9 en 10 uitkomen, kan het dus zijn dat er drukte ontstaat. In die zin is het dus waar wat de influencer schrijft. En met zo’n 10.000 passagiers per dag (met ‘s nachts weinig of geen aankomsten), ontstaan er dus drukke momenten Maar er zullen ook momenten zijn dat het minder druk is. Dat is ook waar.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website