Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- johnkohchang: Dag Naamgenoot, ik kan je niet helpen maar wel even meedenken. Je kunt wel een advocaat inschakelen maar het lijkt me nuttig om vo
- Herman B.: In geval van het leasen van grond en dat perceel bebouwen met een woonhuis, schuur, garage of wat dies meer zij, kan nooit sprake
- Chris: Geef Engels aan een klein klasje van Thaise kinderen hier in het dorp. Opvallende namen: Focus, Donut en Porsche.
- Bob: Ik zou voor geen geld in een moobaan willen wonen. De huizen worden met een minimum aan tussenruimte tegen elkaar geplakt. De t
- henryN: Ik denk dat de info hier niet volledig is. DE erfenis ? is dat alleen zijn geld wat nog op de bank staat?? IK neem aan dat U niet
- Louvada: Ik kan u beslist Mr Chain aanraden en spreekt goed Engels, hierna de gegevens, Chain Sirivai (Mr.) Attorney-At-Law Right Lawy
- Albert: “waarbij mensen elkaar met water besprenkelen” Dat besprenkelen is helaas veranderd in veelvuldige zuippartijen waa
- Herman B.: Zoals ook in Nederland het geval bij oplevering van een appartementencomplex wordt in Thailand ter Land Office een wettelijke rech
- Arno: helaas, niets nieuws onder de zon, naast hun betoverende glimlach hebben ze een ongekend talent om je geld afhandig te maken, hel
- Wim: Heb je al nagevraagd bij de VvE? Het bestuur van de VvE zal toch wel weten wie de volgende eigenaar is van de vrijgekomen condo? E
- Barney: LET OP: Ik heb geen ervaring met onderstaande advocaat e/o kantoor, noch enig belang. Iedere aansprakelijkheid is uitgesoten! Ook
- Andy: Beste John, je zegt een complexe vraag te hebben, maar als je zo weinig informatie geeft- hoe kunnen wij jou dan helpen? Laat ik e
- GeertP: Gelukkig, het probleem wordt serieus aangepakt,er zullen werkgroepen, stuurgroepen en evaluatiegroepen worden samengesteld die dan
- Henk: Ik kom nu al meer dan 18 jaar jaarlijks naar Thailand, woon er gedeeltelijk van het jaar, en lees bijna dagelijks Thaise media. I
- Rob: Is toch elk jaar hetzelfde liedje, maar feitelijk veranderd er niets omdat de regering meester is in het bedenken van maatregelen
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Minister: HSL tussen luchthavens Suvarnabhumi, Don Mueang en U-tapao komt er zeker!
Minister: HSL tussen luchthavens Suvarnabhumi, Don Mueang en U-tapao komt er zeker!
Geplaatst in Nieuws uit Thailand
Tags: Don Mueang, Hogesnelheidslijn, Luchthavens, Suvarnabhumi Airport, U-tapao Airport
Minister Arkhom van transport weet het zeker: de geplande HSL tussen de luchthavens Suvarnabhumi, Don Mueang en U-tapao komt er, zelfs als er een nieuwe regering is aangetreden die daar anders over denkt.
Arkhom hield zijn pleidooi gisteren op het 15e CLSA Asean Forum in Bangkok, dat werd bijgewoond door binnenlandse en buitenlandse investeerders. Volgens hem kan geen enkele regering megaprojecten stoppen zodra ze zijn goedgekeurd en de aanleg is begonnen.
De hogesnelheidstrein diedrie luchthavens met elkaar moet gaan verbinden kost 123 miljard baht. De lijn vormt een uitbreiding van de Airport Rail Link (ARL) tussen Suvarnabhumi en Phaya Thai. De gehele route beslaat 220 km, waarvan 29 km ARL en 170 km van Suvarnabhumi naar U-tapao. Het laatste deel bestaat uit 21 km tussen Bang Sue en Phaya Thai via Don Mueang.
Arkhom verwacht dat de aanleg in mei of juni dit jaar begint.
Bron: Bangkok Post
Wat een onbenullig optimisme. Aanvang maart een presentatie voor investeerders en dan denken dat er 3 maanden later een aanvang gemaakt kan worden. (?)
Investeerders, zo er al belangstelling is, zullen eerst een consortium vormen, dan nog een tijdje rekenen en vervolgens met de opdrachtgever (Ministerie verantwoordelijk voor infrastructuur) moeten onderhandelen. Als er ergens in 2020 een eerste spade de grond in gaat, loopt het al buitengewoon voorspoedig. Ik blijf het belangstellend volgen.
En dan de hamvraag: wat is het nut van een hogesnelheidstrein tussen vliegvelden en dus niet tussen steden? Ik begrijp het niet.
Precies! Een hoge snelheidstrein tussen steden zou de druk op wegverkeer en vliegverbindingen verminderen, terwijl deze beoogde lijn het gebruimaken van het vliegtuig eerder bevordert………
Precies, daar wordt al aan gewerkt. Vanuit het noordoosten, Isaan, van en naar Bangkok. Vanuit het noorden, Chiang Mai , is in ontwikkeling. En idem de HSL naar en van Hua Hin. En daarnaast is men al ijverig bezig de bestaande enkelsporen te verdubbelen.
Tussen en bij die vliegvelden liggen natuurlijk ook steden, waar ook gestopt kan worden, bijvoorbeeld Pattaya.
Het is logisch om vliegverbindingen en snelle treinverbindingen naadloos op elkaar te laten aansluiten.
Je gaat een HSL toch niet in een wijde boog om vliegvelden heen sturen?
Of je in de toekomst nou op Don Mueang, op Suvarnabhumi of op U-Tapao landt, je kunt met de trein naar Pattaya, dus lang leve de logica!
Gegronde optimisme gebasseerd op diverse grote infrastucturele projecten die al in uitvoering zijn. Zoals de lijn Bangkok naar Ratachasima, de verdubbeling van diverse spoortrajecten in het land, diverse nieuwe openbaarvervoerlijnen in groot-Bangkok vergelijkbaar met de BTS. En de Airport Rail Link ligt er al, 29 km lijn , daar gaat men gebruik van maken, begrijp ik dat de hoge snelheidslijn daar over gaat rijden. De aanschaf van nieuwe treinstellen voor het huidige traject is afgeblazen vanwege de toekomstige hogesnelheidstreinen op dit traject.
En de verbinding zorgt voor goede aansluiting tussen Don Muang, met meer dan 30 miljoen passagiers , en Suvarnabumi airport. Dus een goede toemomstige aansluiting van regionaal naar internationaal vliegen. Scheelt een hoop reistijd, voorkomt files, beperkt luchtverontreiniging. En de aansluiting naar Pattaya en het vliegveld aldaar is met dezelfde voordelen ook gunstig. Dus wie kan er op tegen zijn ? Daarnaast levert investering in infrastructuur, zoals door de huidige regering, een stimulans voor de economie op: verzorgt werkgelegenheid en verhoogt inkomens. In het begin van de ingebruikname van de BTS en MRT in Bangkok dacht men ook dat het te duur was voor passagiers en was er ruimte over. Tegenwoordig zijn er capaciteitsproblemen met deze spoorllijnen dus toont dit het succes aan. Verwacht dan ook dat de nieuwe lijn een succes wordt.