Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Bert: Woon in een moo baan. Zou niet anders willen. Zwembad, fitness aanwezig. Betalen +/- thb 25.000 per jaar. 2x per week vuilni
- Cornelis: Inderdaad , wat de aankoop van een condo betreft ontbreken er enkele zaken. Direct van de projectontwikkelaar kopen zoals in het a
- Rob V.: Een หมู่บ้าน (mòe-bâan, lage toon – dalende toon) of op zijn Engels moo-baan vertaald zich “groepje,
- Chris: Als het een echte cooperatie is, is het doel eigenlijk altijd om gezamenlijk als leden sterker te staan in de markt waarin men zic
- pjotter: Is een “moo baan” niet een dorp ? Heb altijd begrepen dat dit nu juist het grote verschil is met een ‘gated comm
- Louvada: Dit thema is op zich idd niet eenvoudig maar niet onoverzichtbaar. Maar alles is niet verteld de vraag is verder nog, wat kan er g
- Rebel4Ever: Zeer uitgebreide uitleg, maar ik mis alle informatie omtrent een Juristic Person; belangrijk voor zowel een condo als een Moo-baan
- Ad: Beste lezers, Je kan gewoon een vrijstaand of rijtjes huis kopen met grond als de buitenlander getrouwd is met een Thaise partner
- Mr.Bojangles: Hartelijk bedankt voor dit zeer uitgebreide artikel!!
- JosNT: Ik had een gelijkaardige ervaring. Mijn twee eerste Thailandreizen waren georganiseerd door het Zwitserse ‘Hotelplan’
- Hans Bos: Redactie: Bedankt voor je opmerking, tekst is aangepast.
- Herman B.: Redactie: Bedankt voor je opmerking, tekst is aangepast.
- Jos M: Toen mijn Thaise vrouw in 2016 voorstelde om een vrijstaand huis te laten bouwen vroeg ik haar waarom geen huis kopen in een Moo B
- Chris: Hier worden wel veel zaken op een grote hoop gegooid en daarmee verdwijnt wel de nodige nance: 1. De strijd tussen traditie en mo
- Arno: Zou het ook zo kunnen zijn dat de Thaise jeugd zich niet meer laat knechten door de oude garde? ooit werd de Nederlandse burger o
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Kort nieuws » Dodental veerbootramp Pattaya opgelopen naar zeven (video)
Dodental veerbootramp Pattaya opgelopen naar zeven (video)
De ramp met de veerboot, die van Koh Larn op weg was naar Pattaya, telt inmiddels een zevende slachtoffer. Koh Larn is een eiland dat ongeveer 7 kilometer voor de kust bij Pattaya ligt en erg populair is voor een dagtocht.
Er zijn zeven slachtoffers te betreuren: drie Thai en vier buitenlandse toeristen. Daarnaast zijn er meer dan honderd gewonden naar ziekenhuizen gebracht. Tien mensen zijn ernstig gewond waaronder een 9-jarig Russisch jongetje dat in kritieke toestand verkeert.
De veerboot, een dubbeldekker, had meer dan 200 passagiers aan boord, terwijl de maximale capaciteit 150 passagiers is. Kort na vertrek moesten de passagiers op het benedendek naar boven vanwege motorproblemen. Waarschijnlijk is de boot daardoor omgeslagen en vervolgens gezonken.
Volgens getuigen waren er niet genoeg reddingsvesten en zwembanden aan boord. De mensen die niet konden zwemmen, klampten zich vast aan drijvende voorwerpen tot de hulpverleners kwamen.
De politie is nog op zoek naar de kapitein van de veerboot om meer duidelijkheid te krijgen over de oorzaak van het ongeluk.
Video veerbootramp Pattaya
Bekijk de video hieronder:
Heftig dit maar was te verwachten dat dit een keer ging gebeuren te veel mensen aan boord ze doen alles voor wat meer Bath
Nee helaas niet voor meer baht het was de laatste boot naar de wal en dan wil wel iedereen mee of niet toch..
Robert,
Het was niet de laatste boot. Ergens staat een interview met een zekere Olga, die de volgende boot nam, die ongeveer 15 minuten later ging.
Ferrys vanaf Kohlan varen om het half uur,18.00 de laatste naar Pattaya.
De Ferry vanaf Tawaen Beach vaart om het uur,de laatste gaat om 17.00 naar Pattaya.
Las net op het nieuws van Sanook dat de schipper is gearesteerd,hij heeft verteld dat hij Yaba en Whisky had genutigd,hij wist ook dat hij bij vertrek met de onderkant van de boot op de keien had gezeten,maar was toch door gevaren.
Voor degen die een filmpje willen zien van de gezonken ferry http://www.sanook.com
Hij staat kaarsrecht op de bodem,dus het gat wat alle ellende heeft veroorzaakt is niet te zien.
Heel triest doch voorspelbaar. Sedert 2003 nam ik die veerboot al meer dan 800 keer. Toen het toerisme begon toe te nemen waren er steeds veel, nadien te veel, mensen aan boord en te weinig reddingsvesten die dan dikwijls opeengestapeld ergens lagen.
Nochtans zijn die boten veilig en een mechanisch defect aan de zware dieselemotoren is mogelijk. Misschien was er ook gebrek aan coordinatie toen iedereen naar boven moest en paniek was er zeker bij.
Heel erg spijtig dat zo iets moest gebeuren.
Bert.
Toeval of niet ik heb vorige Woensdag de zelfde boot genomen
En ja ik ook stel me vraag zijn deze wrakken nog zeevaardig??
En ja veel teveel passagiers aan boord ..ook op mijn boottocht alle zitbanken waren bezet dus vele passagiers moesten gewoon staan en wat betreft de reddingsvesten die heb ik
Woensdag even aandachtig bekeken en deze zijn in zeer slechte staat.
Daarom lieve mensen als je toch een boottocht onderneemt even nadenken en doe zoals ik neem plaats aan de buitenzijde van de boot achteraan zo ben je meteen in het water als er iets misgaat
Dramatisch!
Ik heb minstens 10 keer de oversteek Pattaya – Koh Larn vv in zo’n gammele boot gemaakt. Een enkele keer werd de helft van de passagiers midden op zee overgeheveld naar een andere boot. Dat was al niet pluis.
Laten de autoriteiten hier lering uit trekken en strengere maatregelen opstellen zodat een ongeluk zich niet kan herhalen. De kapitein heeft zo te zien de benen genomen, waar zagen we dat ook?
Ik nam ook al veel de boot naar Koh Larn maar elke keer ben ik bang……zal nu zeker niet meer gaan,
Als het kalf verdronken is!!!! iedere keer als ik de oversteek naar Koh Larn maak zitten er teveel mensen op deze ferry, maar niemand controleert dit, en zoals reeds gesteld, het zijn extra baht voor de ondernemer, hopelijk leren ze hier nu van, alhoewel Thai en leren?????
Ook al meegemaakt juist de wal verlaten bij Koh Larn en na 5 minuten Moter uitgevallen dit zonder veel erg zijn we na een 10 minuten te liggen drijven terug gesleept naar de wal.
Nou dan kwamen die tientallen grote speedboten voor de kust die meestal toch niks te doen hebben nu toch maar eens van pas.
Vanochtend op het nieuws ,Eigenaar van de ferry is goed verzekerd,dus hebben ze besloten om de nabestaanden van de overledenen een bedrag van 300000 bath te geven,en de gene die gewond is geraakt 100000 bath.
Dit is weer echt zo’n Thaise oplossing,wat waarschijnlijk wel werkt als er alleen Thaien het slachtoffer waren geweest,maar hier waren mensen uit diversen landen bij betrokken.
Ik hoop voor de eigenaar dat er iemand bij de overlevenden zit die er echt werk van gaat maken met een goede advocaat en alles tot de bodem laat uitzoeken.
Kapitein van de ferry was onder invloed van yaba en alcohol.
Beste Henk,
Dit is Thailand. De kapitein was een dag spoorloos. Niet om zijn roes uit slapen maar om met zijn werkgever te overleggen over de te volgen strategie. Eensluidend kwamen zij tot de volgende besluiten:
1. we geven de nabestaanden van de slachtoffers en de gewonden een beetje geld (wat is 7.500 Euro voor een dode ?);
2. de kapitein neemt alle schuld op zich (alcohol, drugs en onvoorzichtigheid en niet naleven van de voorschriften);
3. de kapitein wordt veroordeeld; de rederij betaalt het bedrag om hem op borgtocht vrij te krijgen zodat hij gezellig thuis bij moeder de vrouw kan zijn;
4. de rederij blijft zodoende buiten schot zodat de ferries kunnen blijven varen;
5. na de (hopelijk voorwaardelijke) straf kan de kapitein weer gewoon aan de slag bij de rederij.
Tja, het zal wellicht een overladen boot geweest zijn, ik heb precies met die boot ook naar het eilend geweest, toen was de boot normaal geladen zoals het moest. Ze wilden waarscijnlijk meer geld verdienen door meer volk op de boot toe te laten dan eigenlijk mocht. Veiligheidsregels zijn daar niet of toch weinig