Għalissa, mhux se jkun hemm daqs standard għall-bagalji tal-idejn fuq l-ajruplani. L-organizzazzjoni tal-linji tal-ajru IATA riedet ittemm l-ambigwità ta’ diversi daqsijiet li l-kumpaniji issa jużaw, iżda bilkemm ġimgħa wara li ħabbret il-pjan, l-IATA reġgħet poġġieh sospiż.

Vooral in Noord-Amerika was er verzet tegen de standaardmaat. Die zou met een afmeting van 55x35x20 cm aanzienlijk kleiner zijn dan de koffermaten die nu bij de meeste maatschappijen zijn toegestaan. Twee van de grootste luchtvaartmaatschappijen ter wereld, American Airlines en Delta, zagen niets in het plan. De nummer drie van de wereld, United, aarzelde nog.

Bij Nederlandse vliegmaatschappijnen werd het IATA-voorstel overwegend positief ontvangen. KLM, dat ook eigenaar is van Transavia, was voor. ArkeFly sprak van een interessante ontwikkeling, maar had er nog geen standpunt over.

IATA zegt nu dat het plan voor veel verwarring heeft gezorgd. “Dit is overduidelijk iets dat de reizigers aan het hart gaat.” De organisatie heeft het plan nu geparkeerd en wil luchtvaartmaatschappijen in het vervolg beter bij de ontwikkeling ervan betrekken.

IATA benadrukt dat de standaardmaat een richtlijn is en dat het luchtvaartmaatschappijen vrij staat om ook grotere koffers toe te laten. “Geen enkele klant wordt gedwongen om een nieuwe koffer te kopen”, schrijft een IATA-bestuurder in een verklaring.

Sors: NOS.nl

1 reactie op “IATA: Voorlopig toch geen standaardmaat voor handbagage”

  1. Louise jgħid up

    HE gelukkig.
    Kan ik tenminste al mijn make-up meenemen.

    Louise


Ħalli kumment

Thailandblog.nl juża cookies

Il-websajt tagħna taħdem l-aħjar grazzi għall-cookies. B'dan il-mod nistgħu niftakru s-settings tiegħek, nagħmluk offerta personali u tgħinna ntejbu l-kwalità tal-websajt. Aqra iktar

Iva, irrid websajt tajba