Il-gvern Tajlandiż qed iħares lejn il-possibbiltà li jibni linji ferrovjarji ta 'veloċità għolja li jgħaqqdu numru ta' pajjiżi, inklużi ċ-Ċina u Singapor. In-netwerk ta '3.193 kilometru għandu jiswa 2,07 triljun baht.

Staatssecretaris Pailin van transport zegt daarover: “In de toekomst kunnen Thai op het station Bang Sue in Bangkok de hogesnelheidstrein nemen naar de Chinese hoofdstad en Singapore. Dat is mogelijk zodra de aanleg van de vier routes voltooid is.”

Station Bang Sue (zie foto boven), vier verdiepingen hoog, is momenteel in aanbouw en gaat centraal station Hua Lamphong vervangen. Het station wordt verbonden met de Blue Line (metro) en de Airport Rail Link naar Suvarnabhumi. Het wordt naar verwachting het grootste centraal station in Asean, aldus SRT-gouverneur Worawut.

Sors: Bangkok Post

 

4 reacties op “Van Bangkok naar Beijing per hoge snelheidstrein: Een mooie ambitie of luchtfietserij?”

  1. Ruud jgħid up

    Ik kom niet verder dan 3 routes.

    Ik kan me niet voorstellen, dat die investering ooit terugverdiend gaat worden, tenzij er parallel aan de HSL ook een goederentransportlijn wordt aangelegd.
    Over hetzelfde spoor kunnen de trage goederentreinen niet als een HSL, dus dat moet ernaast komen.

  2. Mark jgħid up

    In antwoord op de titelvraag: lange termijn planning.

    In Europa is dit bijzonder moeilijk geworden. In regel is het vijftien tot twintig jaar ploeteren in voorbereidingstrajecten met wijzigende maatschappelijke context en dito regelgeving om een groot infraproject vergund te krijgen. Het effectief bouwen is ondertussen het makkelijkste deel geworden, nou ja makkelijk ;-).

    In Azië, ook in Thailand, lijkt me dit nog makkelijker uitvoerbaar. Uiteraard verloopt het ook daar niet probleemloos. Dat kan je niet verwachten van dergelijke grote projecten met dito impact, meer bepaald op mens en milieu.

  3. Ruud jgħid up

    Ik zie dat nog niet direct concureren met de luchtvaart, dus indien dit niet echt rendabel is gaan Chinezen daar geen geld insteken…

  4. Hugo Veldman jgħid up

    Hoeft niet rendabel te zijn, de landen zullen geld moeten lenen bij de china. Niet tijdig terug betalen betekend
    Dat de haven wordt gepacht voor 99 jaar, ook voor marine schepen. Met de van de Duitsers gestolen en gecoopieerde HSL techniek doen ze het beter dan de rest van de wereld om hun macht uit te breiden


Ħalli kumment

Thailandblog.nl juża cookies

Il-websajt tagħna taħdem l-aħjar grazzi għall-cookies. B'dan il-mod nistgħu niftakru s-settings tiegħek, nagħmluk offerta personali u tgħinna ntejbu l-kwalità tal-websajt. Aqra iktar

Iva, irrid websajt tajba