Interpellant: Dirk

Liema dokumenti huma meħtieġa biex tinkiseb viża O dħul wieħed (50+ irtirat) fl-ambaxxata ta’ Brussell. Diġà bgħatt email lill-ambaxxata darbtejn mingħajr ebda tweġiba.

Op voorhand bedankt


Reazzjoni RonnyLatYa

Gezien ze geen informatie daarover op hun website zetten en ze blijkbaar de moeite niet nemen om je vraag te beantwoorden is het wat raden natuurlijk. Men is dan verbaasd dat er stukken ontbreken of niet voldoen in het dossier.

Ik zou alvast dit als basis nemen. Kunnen meer documenten gevraagd worden natuurlijk.

Dit staat los van de CoE aanvraag.

– 2 ritratti tal-passaport bil-kulur (3,5 x 4,5 cm), mhux aktar minn 6 xhur

– Il-pass tal-ivvjaġġar tiegħek li huwa validu għal mill-inqas 6 xhur + kopja waħda

– formola ta' applikazzjoni waħda mimlija u ffirmata

– 1 kopie van de reservatie van de vliegtuigtickets (mogelijk moet dit nu pas bij het aanvragen van een CoE)

– Kopja 1 ta’ riservazzjoni ta’ lukanda JEW ittra/email ta’ stedina minn persuna fit-Tajlandja bl-indirizz sħiħ tagħha + kopja 1 tal-karta tal-identità tagħha/tagħha

– 80 € contant te betalen voor een Single entry

Wat het financiële betreft. Neem misschien het Non-immigrant O-A als basis. Mogelijk volstaat voor een Single entry een lager bedrag, maar hoeveel dat dan zou zijn kan ik niet bevestigen.

– Origineel bank attest (een scan of elektronische versie van bank attest kan NIET aanvaard worden)

met een bedrag van minimum 800 000 Baht ofwel min. 25.000€ , op een bankrekening in België of in

Thailand + 1 kopie, + 2 kopieën van het laatste rekeningoverzicht van de laatste 3 maanden van die

Bankrekening.

OF een origineel attest van maandelijks inkomen (pensioen) van minstens 65.000 Baht netto/maand (of tegenwaarde in Euro) + 1 kopie, evenals de bankafschriften van de laatste 3 maanden die aantonen dat u dat bedrag ontvangt.

De mededeling op het bankafschrift moet aantonen dat het hier om uw maandelijks pensioen gaat.

Wat verzekering 40 000/400 000 out/in patiënt betreft.

De vermelding om die te hebben vind ik enkel terug bij het Non-immigrant O-A visum. Of men het in de Brussel ook vraagt voor O (retired) visum weet ik niet, maar best rekening mee houden dat het gevraagd kan worden.

De 100 000 Dollar COVID is voor iedereen verplicht, maar is eigenlijke en CoE eis en die zal je dus sowieso nodig hebben.

Lezers die recent een Non-immigrant O Single entry in de Thaise ambassade van Brussel hebben aangevraagd mogen dit steeds laten weten en aanvullen. Eventuele tips bij aanvragen in de Thaise ambassade in Brussel zijn natuurlijk ook steeds welkom.

 – Għandek talba għal viża għal Ronny? Użaha kuntatt! -

8 reacties op “Thailand Visa vraag Nr 171/21: Aanvraag Non-immigrant O Thaise ambassade Brussel”

  1. Jens. jgħid up

    Inderdaad, een non O Single entry staat niet op de website. Een vriend van mij had dezelfde vraag een aantal weken terug. Hij kreeg wel antwoord maar spijtig genoeg heeft hij de mail ondertussen al verwijderd (heb hem juist gebeld). Volgens hem leken de vereisten om het visa te bekomen sterk op de voorwaarden om een toerist visa multi entry te krijgen. Bankafschriften v d laatste 6 maanden en 6000 euro minimum op de rekening. Ik raad je aan om de ambassade te bellen. Na het klassieke menu krijg je de mogelijkheid om een operator te spreken. In zijn geval een vriendelijke mevrouw die ook Nederlands sprak .En vertel hen jouw probleem. En misschien volgen er nog reacties van andere lezers die wel antwoord kregen en nog de exacte gegevens hebben. Groet. Jens.

  2. Ronny jgħid up

    Bel eens naar de Thaise ambassade te Brussel op een vrijdagvoormiddag. Dan neemt de security op ( Belg) Want de Thaise medewerkers nemen meestal geen telefoons op tijdens de weekdagen. Mijn zoon heeft het ook voorgehad, en het is een regelrechte ramp. De security heeft op vrijdagvoormiddag een handen vol met antwoorden geven hetgee.n de Thai niet hebben of willen doen. Nochtans personeel genoeg aanwezig.

  3. Dirk jgħid up

    https://www.thaiembassy.be/visa/?lang=en

    Hier vind je alle info voor alle visa verkrijgbaar in België.
    Google. Your best friend

    • RonnyLatYa jgħid up

      Ja Dirk dat weten we en dat is dus diezelfde link van de ambassade waarover het allemaal gaat en het feit dat ze het Non-immigrant O (Retired) wel hebben, maar het niet vermelden op hun website….

    • Ronny jgħid up

      Dirk, daarom best eens bellen vrijdagvoormiddag naar de Thaise ambassade te Brussel, want anders lukt het niet. Het is de ervaring die ik en mijn zoon hebben gehad daar, en wat nog veel voorvalt.

  4. RonnyLatYa jgħid up

    Van een lezer heb ik volgende info ontvangen. Waarvoor dank.

    2 maand terug heeft hij de Thaise ambassade in Brussel dezelfde vraag gesteld en kreeg volgend antwoord:

    1. formola ta' applikazzjoni għal viża waħda + 2 ritratti reċenti + kopja tal-karta tal-identità + kopja tal-passaport
    2. il-prova uffiċjali li m'għandekx attività professjonali.
    3. l-aħħar 6 xhur ta 'dikjarazzjoni tal-bank li turi li l-aħħar ta' kull xahar, il-bilanċ huwa mill-inqas 6000 euro.
    4. Ċertifikat mill-Bank
    5.Ċertifikat ta 'assigurazzjoni tas-saħħa.
    6. Prova ta' akkomodazzjoni għall-perjodu kollu taż-żjara u l-prova tal-ħlas.

    – Financiele eisen – Zoals Jens eerder al zei in zijn reactie zijn de financiele eisen voor een Non-immigrant O (Retired) Single entry vergelijkbaar met die van een METV.

    – Healt insurance certificate – Bedragen zijn hier niet vermeld door de ambassade, maar naar ik vermoed gaat het hier hoogst waarschijnlijk over de 40 000/400 000 Baht Out/In patiënt verzekering.

    – Wat me ook opvalt is dat men schrijft dat voor een Non-immigrant O(Retired) men moet bewijzen dat je geen professionele activiteiten meer uitoefent. In een eerdere reactie in die mail lees ik dan weer “It is possible if you are retired”. Toch wel een verschil.

    – Over leeftijd wordt niet gesproken in deze eisen. Ik zie dat echter meer als iets dat men vergeten te vermelden is. Je mag er vanuit gaan dat dit minstens 50 moet zijn voor dit visum zoals officieel ook voorzien voor een Non-immigrant Retired.

    – “Proof of accommodation for the entire period of stay and the proof of payment.” Dat vond ik altijd al een eis die eigenlijk nergens op slaat. Vooral dan gans de periode. Laat iemand toch de vrijheid om op het moment te beslissen waar men naartoe gaat en waar men dan overnacht. Maar goed….

    • Matthew Hua Hin jgħid up

      De verzekeringseis die voor iedereen geldt: Een dekking van minimaal 100,000 USD en dekking voor COVID.
      Daarnaast voor NON O en NON OA Retirement ook nog een dekking van 400,000 baht voor inpatient en 40,000 baht voor outpatient.

      • RonnyLatYa jgħid up

        Met dien verstande en zoals ik al in mijn eerste reactie zei.

        De 100 000 Dollar COVOD verzekering is eigenlijk een CoE eis en de 40 000/400 000 Bath Out/In is een visum eis.

        Daarom dat de 100 000 Dollar COVID een eis is voor iedereen die Thailand wil binnenkompen ongeacht op welke manier (visum exempt/visum of re-entry).
        De 40 000/400 000 Baht out/in is enkel van toepassing voor STV/ O (Retired) / O-A / O-X .
        Voor een re-entry Retired is de 40 000/400 000 Baht out/in ook een eis volgens de ambassade in Den Haag, maar die eis vind je niet terug bij de ambassade in Brussel.

        Voor Non-immigrant O die niet als Retired worden aangevraagd is de 40 000/400 000 Baht out/in ook niet van toepassing.


Ħalli kumment

Thailandblog.nl juża cookies

Il-websajt tagħna taħdem l-aħjar grazzi għall-cookies. B'dan il-mod nistgħu niftakru s-settings tiegħek, nagħmluk offerta personali u tgħinna ntejbu l-kwalità tal-websajt. Aqra iktar

Iva, irrid websajt tajba