ສະໜາມບິນຫຼັກ XNUMX ໃນ XNUMX ແຫ່ງຂອງໄທ ແມ່ນມີຄວາມແອອັດຢ່າງໜັກໜ່ວງ ແລະບໍ່ສາມາດຮັບຜູ້ໂດຍສານໄດ້ຫຼາຍຂຶ້ນ. ນີ້ແມ່ນຄວາມຈິງໂດຍສະເພາະຢູ່ສະຫນາມບິນສຸວັນນະພູມໃນບາງກອກ, ບ່ອນທີ່ແຜນການຂະຫຍາຍໄດ້ຊັກຊ້າຫຼາຍແລະໃນຄວາມເປັນຈິງ, ມາຊ້າເກີນໄປ.

De capaciteit voor het inchecken van passagiers en afhandeling van bagage, zowel uitgaand als inkomend, werd steeds nijpender. In het fiscale jaar 2016 verwerkte Suvarnabhumi 55.500.000 passagiers, terwijl de capaciteit slechts 45 miljoen is. Dit jaar worden er zelfs 59 miljoen passagiers verwacht.

De geplande uitbreiding voor 110 miljard baht voor een derde startbaan en een nieuwe terminal zal op zijn vroegst over vier jaar worden afgerond. Dan kan de belangrijkst luchthaven van Bangkok 90 miljoen passagiers afhandelen.

Ook andere luchthavens in Thailand zijn overbelast. Don Muang in Bangkok zag het afgelopen boekjaar 34,7 miljoen passagiers aankomen en vertrekken bij een capaciteit van 30 miljoen. De planning is een gefaseerde uitbreiding naar 40 miljoen passagiers in het jaar 2022.

Phuket rapporteert 14.700.000 passagiers bij een capaciteit van 8 miljoen, Chiang Mai 9.200.000 bij een capaciteit van 8 miljoen, Hat Yai 3.870.000 bij een capaciteit van maximaal 2,5 miljoen. Alleen Chiang Rai bleef met 1.960.000 passagiers onder de capaciteit van 3 miljoen..

In totaal werden op de genoemde luchthavens 120 miljoen passagiers afgehandeld bij een capaciteit van 96 miljoen. In vergelijking met het voorgaande jaar was dat een stijging van 24 procent.

ທີ່ມາ: Der Farang

4 reacties op “Luchthavens in Thailand zwaar overbelast”

  1. ເບີ ມິນບຸລີ ເວົ້າຂຶ້ນ

    Ik hoor wel vaker negatieve berichten over te lang wachten op Suvarnabhumi Airport. Ik merk er echter niet veel van, terwijl ik toch minimaal 1x per 2 maanden via deze luchthaven vlieg. Mensen zijn kuddedieren…de meesten lopen blind achter elkaar aan. Vaak is de ene immigration bomvol en 200 meter verder loop je zo door. Het zal wel…. mij hoor je niet klagen, ik ben snel thuis.

    • Bjorn ເວົ້າຂຶ້ນ

      2 weken geleden bij vertrek eind ochtend ook geen centje pijn. Schiphol heeft een groter probleem lijkt mij. Suvarnabhumi lijkt veel beter georganiseerd dan Schiphol.

  2. Franky R. ເວົ້າຂຶ້ນ

    Ene ‘nummer veertien’ zei ooit; “Elk nadeel heb ze voordeel”…Met zulke aantallen en te weten dat deze cijfers op korte termijn zullen groeien, zit het wel goed voor de toerisme in Thailand…

  3. Crisscrossໄທ ເວົ້າຂຶ້ນ

    Inchecken in de vooravond is bij mij altijd erg vlot gegaan. Met andere tijdstippen heb ik geen ervaring.

    Aankomen daarentegen is vooral in december, januari en februari een groot probleem. 1 tot 2 uur voordat je immigratie voorbij bent, om dan vast te stellen dat de bagage van je vliegtuig nog niet op de band ligt.
    In april ll ging het vlotter, amper 15 minuten bij immigratie, nadien 45 minuten bij bagage claim (kwam door de regen werd omgeroepen).


ອອກຄໍາເຫັນ

Thailandblog.nl ໃຊ້ cookies

ເວັບໄຊທ໌ຂອງພວກເຮົາເຮັດວຽກທີ່ດີທີ່ສຸດຂໍຂອບໃຈກັບ cookies. ວິທີນີ້ພວກເຮົາສາມາດຈື່ຈໍາການຕັ້ງຄ່າຂອງທ່ານ, ເຮັດໃຫ້ທ່ານສະເຫນີສ່ວນບຸກຄົນແລະທ່ານຊ່ວຍພວກເຮົາປັບປຸງຄຸນນະພາບຂອງເວັບໄຊທ໌. ອ່ານເພີ່ມເຕີມ

ແມ່ນແລ້ວ, ຂ້ອຍຕ້ອງການເວັບໄຊທ໌ທີ່ດີ