Wie heeft ervaring met het verzetten van een KLM vlucht?

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags:
19 december 2021

Beste lezers,

Wie heeft ervaring met het verzetten van een KLM vlucht? Het gewone knopje in de app werkt niet. Dan per Whats app geprobeerd contact gehad met linkjes maar geen bevestiging ben er al 5 dagen mee bezig. Dan gewoon bellen denk ik dan nu al 109 euro gebeld met Simyo. Of geen contact of doorgeschakeld naar het buitenland en dan hoor ik wel wat maar zeer slechte lijn.

Het is natuurlijk leuk dat je gratis je ticket mag verzetten maar als het niet werkt schiet het niet erg op.

KLM kan dit toch zien aankomen? Ambassade dicht. Ik ben 24 november aangekomen en mijn ticket staat op 22 december ik wil het liefst een voucher maar als ik een datum moet noemen ook goed.

Ik was altijd een KLM fan maar ik begin nu toch een beetje moedeloos te worden het schijnt ook met Facebook en IinkedIn te kunnen maar ik heb daar geen ervaring mee. KLM begrijpt toch, als je iets gratis maakt kan je er toch van uitgaan dat er meer gebruik van gemaakt word.

Ik wil er ook wel gewoon voor betalen of hier naar een reisbureau in Pattaya, maar wat is wijsheid?

Alle lezers bij voorbaat dank voor uw info.

groet,

Peter Yai

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.

25 reacties op “Wie heeft ervaring met het verzetten van een KLM vlucht?”

  1. Sjors zegt op

    Het is een drama om KLM te bereiken voor dit soort dingen. Dat was het voor corona ook al; meerdere dagen wachten op een nikszeggende reactie op WhatsApp.

    Paar dingen die kunnen helpen:
    1. Bel via Skype, dat kost maar een paar cent per minuut
    2. Als je Flying Blue niveau Zilver of hoger hebt, laat de app een “premium” nummer zien (+3120474747): een aantal keer kreeg ik alleen automatische berichten en werd opgehangen. Andere keren kreeg ik gelijk iemand aan de lijn, midden in de nacht NL tijd. Ik heb overigens bij Skype nummer herkenning ingesteld zodat het lijkt alsof ik vanaf m’n Nederlandse 06 bel: het lijkt erop dat KLM dat zag want ze konden mijn boeking gelijk vinden.

    Als je via de site of app de vlucht kan veranderen is dat ideaal, maar als niet werkt is het mega frustrerend. En het is altijd een verassing of het werkt of niet.

    Succes

    • Henry zegt op

      Dat telefoon nr. klopt ook niet, dus daar wordt ook nooit opgenomen, maar wel +3120 474 7747, ik heb zojuist mijn vlucht naar BKK geweizigd en ik moest 1 minuut wachten.
      Dus wel het goede nr, bellen. !

  2. wim zegt op

    Een paar keer gedaan. Doorgaans gaat het makkelijk. Als het NL nummer bezet is probeer dan Parijs te bellen. Soms lukt het ook via de Bangkok offiice.

  3. kop zegt op

    Inderdaad, telefonisch onbereikbaar en geen antwoord met Whatsapp, is ook mijn ervaring.
    Ga naar een internetcafe.
    Gebruik een PC, ga naar de website van KLM en gebruik de optie vlucht wijzigen of annuleren.
    of ga met spoed naar een reisbureau. Veel tijd heb je niet.
    Mogelijk kunnen zij contact leggen met KLM Bangkok.
    Laat ons weten of het lukt

  4. Ton zegt op

    Waarom maak je geen gebruik van de KLM website?
    Ga naar “Mijn Reis” vul je boekingscode en naam in en je kunt zeer eenvoudig je vlucht omboeken en annuleren. Je kunt dan online de beschikbare vluchten zien voor de datum van je keuze en deze direct boeken, binnen enkele minuten heb je dan een nieuw ticket in je e-mailbox. Wel even rekening mee houden dat de nieuwe vlucht duurder of juist goedkoper kan zijn, dus dat wordt dan bijbetalen of je ontvangt hiervoor na 1 week een voucher die je kunt gebruiken voor een volgende vlucht of deze kan laten uitbetalen.
    Zonde van je 109 euro, kun je leukere dingen van doen 🙂

  5. chipper zegt op

    vorige maand online gedaan. Totaal geen probleem, meerprijs 65€

  6. Peter Yai zegt op

    Beste Ton

    Als het zo makkelijk was dan had ik dat wel gedaan het kan niet met app en klm site !!
    Sorry ,het is niet mogelijk om deze vlucht online te wijzigen .
    Dit is de tekst op de app en op de computer wel weer in Oranje dat weer wel !!

    Maar iedereen die meedenkt of een goed reisbureau weet ik hou me aanbevolen .

    Vrolijke Zondag Peter Yai

    • Ton zegt op

      Beste Peter,

      Vreemd dat je de boeking niet online kunt wijzigen?
      Voor mezelf 2 vluchten van december naar januari online gewijzigd zonder enige problemen.
      Zou zelf even een reisbureau binnen wandelen en je probleem voorleggen.
      Succes.

  7. Theo zegt op

    Zoek kontakt openbaar op Facebook en vertel daar je hele verhaal ik had meteen kontakt via messenger.
    Je kunt wel gratis wijzigen maar je moet wel vaak een hogere prijsklasse betalen.Ik wilde mijn terugvlucht in de bussiness class naar Bangkok wijzigen en moest afhankelijk van de datum tussen de 800 en 2400 euro bijbetalen dus dat heb ik maar niet gedaan ik vlieg nu hopelijk 30 december terug. Het hele ticket was 1710 euro retour.

  8. Cornelis zegt op

    ‘Ambassade dicht’, schrijf je, maar wat heeft de Ambassade met een ticketwijziging te maken?

  9. Jos van Hoof zegt op

    Hi,

    Dacht ook dat de app niet werkte maar je moet, in mijn geval was dat, de retourvlucht hebben.
    Of Bel KLM Bangkok altijd nog gelukt.

    Suc6

    Jos

  10. Eric zegt op

    Beste Peter

    Het kan heel gemakkelijk gaan op de KLM website paar dagen geleden gedaan binnen 1 minuut geregeld wel met bijbetaling € 80,00.

    Veel succes Eric

  11. Tom zegt op

    Werk je met apple (ipad/iPhone) want ik heb ook gemerkt dat KLM site soms moeite heeft iOS.
    Probeer eens in te loggen met een vaste pc met Android

  12. Wilma zegt op

    Wij hebben onze KLMvlucht naar Bangkok al 3x verzet, steeds zonder al te grote problemen.
    Wij vliegen nu 10 februari.

  13. Coco zegt op

    Aantal keer gedaan met Messenger. Duurt een paar uur voor je antwoord hebt maar ze reageren altijd.

  14. Rob zegt op

    Pas nog vlucht omgeboekt.
    gewoon KLM Bangkok bellen.
    026100800 vanuit Thailand. Betalen met creditcard.

  15. Peter Yai zegt op

    Beste Cornelis

    Ik bedoel of zeg toen ik weg ging kon ik alleen 30 dagen weg er was geen ambassade of online visum aan te vragen voor een langere tijd .
    Als je hier ben kan je voor 4000 zonder verzekering bij TikTok visa een maand er bij krijgen en zonder pasfoto’s en kopieën.
    Dus als je dat gedaan heb wil je een ticket wijzigen toch ?

    Bedankt en wacht op meer voor alle info en ik laat van me horen als het wel of niet gelukt is Mvg.

    Peter Yai

  16. Gerrit zegt op

    Gratis ticket of niet ze moeten je helpen
    Er is nog een verdrag van warshau daar kan de KLM niet om heen probeer nog een keer je ticket om te zetten lukt het niet koop een enkel kosten KLM

  17. paul vd velden zegt op

    Het is ons gelukt via messenger binnen 2 dagen dus

    we zijn uiteindelijk goed geholpen, maat telefonisch en via whatts app idd een ramp.

    succes
    gr Paul

  18. karin zegt op

    Beste Peter, zelf online wijzigen is simpel en snel. KLM 020-4747747 bellen is erg duur. Bel KLM in Thailand of ga persoonlijk naar een reisbureau die KLM ticketsü

  19. RoyalblogNL zegt op

    Alle ervaringen zijn heel herkenbaar. In theorie werken app en online goed en snel, maar om onduidelijke redenen kun je ook worden verwezen naar de telefoon. “Neem contact met ons op”. Dat nummer gebeld, en dan meerkeuze menu na lange riedel over voordelen van app en online… Gisteren nog gebeurd: de wachttijd bedraagt meer dan 45 minuten, de verbinding wordt nu verbroken en vel nog maar eens. Inderdaad zeer frustrerend.
    Optie van WhatsApp wordt genoemd. Ik ben DM via Twitter gekozen. Vijf uur wachten op een reactie, maar dan wel meteen een nuttige. Met 2 korte berichten daarna was het gratis geregeld.
    Daarvoor moet je in bericht dan wel naam en boekingscode melden natuurlijk en gewenste vlucht. Dan kunnen ze het meteen nakijken en/of klaarzetten.
    Maar alle andere varianten heb ik de laatste maanden ook meegemaakt. Zelf regelen tot eindeloos gezeur met telefoon. Dat omboeken gratis kan, zal zeker een rol spelen bij drukte, maar nog meer de steeds weer wisselende regels en beperkingen. Daardoor moet ook veel worden veranderd, door veel mensen dan ooit tevoren.
    .

  20. Peter Yai zegt op

    Geachte Lezer

    Mijn ticket is verandert !!!! Hoi Hoi
    Eerst van alles geprobeerd op de computer ipv de iPad toen gekeken veranderen bij terug reis.
    Dit werkte allemaal niet.
    Toen Skype geïnstalleerd was nog even lastig Simyo had uit voorzorg mijn nummer geblokkeerd vanwege de hoge kosten.
    Uiteindelijk Skype werkt gebeld met computer “gesproken” en ik kreeg een berichtje met een linkje dat werkte niet.
    Toen weer gebeld en net zolang doorgeklikt dat de telefoon overblijf gaan en geduld getoond .
    Naar 1 uur en 2 minuten een Engelstalig man aan de telefoon redelijk te verstaan (ik heb zeer goed internet in mijn nieuwe appartement) en naar 10 minuten en 21 seconden was mijn ticket verzet en met mijn creditcard
    126 euro betaald .
    Ik had liever een voucher gehad, want wat kan er allemaal nog gaan gebeuren in het nieuwe jaar ? COVID 2022 ?

    Alle posters bedankt voor hun inzendingen en alle lezers een vrolijk kerstfeest en een gelukkig en een gezond nieuwjaar.

    Vrolijke dag Peter Yai

  21. Johan zegt op

    Toch bellen. Het duurt normaal gesproken een half uur voordat je aan de beurt bent maar als je ze eenmaal aan de lijn hebt wordt je fantastisch geholpen. Niet via WhatsApp, dat schiet niet op. Bellen en wachten wordt beloond. Het is helaas niet anders.

  22. Kees zegt op

    Ik vlieg vrij veel met KLM en wijzig regelmatig mijn ticket zonder problemen, ik doe dat gewoon op de KLM site.Misschien gaat het bij mij wel altijd goed omdat ik een Flying blue member ben……
    Ik heb echt nog nooit problemen gehad.

  23. Joop zegt op

    Hoi , vorige week gewijzigd online , geen probleem alleen de extra betaalde bagage van 70 Euro lukte niet . Dus opnieuw betaald . Moet ik nog terug zien te krijgen . Maar de rest snel en goed gegaan . Succes Joop


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website