Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Ronny: Je kan niet altijd het verleden van iemand kennen. En indien je bedoelt : een vrouw uit de bar, met de omschrijving ‘een vr
- Cornelis: Zolang die 250.000 politiemensen niet van hun telefoon opkijken en pas van hun stoel komen als er wat te ‘verdienen’ valt, zal
- bennietpeter: Bij het lezen even een korte review gehad in eigen en gehoorde ervaringen. Conclusie: Het maakt niet uit welke nationaliteit, geb
- Joke: Wij hebben in Januari ook een condo gekocht en een een Engelssprekende notaris gehad, hij dacht echt met ons mee. Tel aldaar 08
- Bert: Niet iedere moo baan is hetzelfde, wij hebben 80 talang waah of te wel ruim 300 m2. Voir ons meer dan voldoende. Achter het huis
- Erik Kuijpers: Verdraaid, Bint, heb ik ook ooit gelezen, zal op de HBS zijn geweest. Nou ja, ‘gelezen’, er bestond een levendige ruil
- RonnyLatYa: Ook celebs geven niet bepaald doorsnee namen aan hun kinderen Google maar eens en je komt de gekste namen tegen. Een winnaar v
- klaasje123: Vooral die zinsnede over de alerte agenten doet de deur dicht!!!
- Peterdongsing: Peter noemt het te goed van vertrouwen.. In mijn ogen ook vaak een bord voor hun hoofd. Ik begrijp ook echt niet hoe sommige een
- Peter: Ja sommige mensen zijn nog te goed van vertrouwen. In the Philippines net zo….ik ken zoveel mensen die er opgelicht zijn,,,
- bob: Bel eens met Werachon, notaris/advocaat, Thepressit Road Jomtien, oud rechter, zeer ervaren. https://thaisolicitor.com/
- johnkohchang: Dag Naamgenoot, ik kan je niet helpen maar wel even meedenken. Je kunt wel een advocaat inschakelen maar het lijkt me nuttig om vo
- Herman B.: In geval van het leasen van grond en dat perceel bebouwen met een woonhuis, schuur, garage of wat dies meer zij, kan nooit sprake
- Chris: Geef Engels aan een klein klasje van Thaise kinderen hier in het dorp. Opvallende namen: Focus, Donut en Porsche.
- Bob: Ik zou voor geen geld in een moobaan willen wonen. De huizen worden met een minimum aan tussenruimte tegen elkaar geplakt. De t
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Lezersvraag » Lezersvraag: Kan ik de 110 volt oplader in het vliegtuig wel gebruiken?
Beste lezers,
Ik vlieg in november weer naar Thailand. Voor de eerste keer heb ac-power in dit vliegtuig. Dat is 110 volt zie ik bij de informatie. Hier in Nederland werkt mijn laptop- en telefoonlader natuurlijk op 220 volt.
Kan ik in het vliegtuig dat stopcontact wel veilig gebruiken?
Met vriendelijke groet,
Aart
Vrijwel alle in deze eeuw gebouwde elektr apparaten hebben automatische instelling naar voltage, dat trouwens al weer enkele jaren in NL op 230-240 is gesteld. Lees die handleiding eerst eens ervan. Dat het aanwezig is, wil lang niet altijd zeggen dat het werkt en/of bruikbaar is. EN een aantal apparaten is+blijft verboden om te gebruiken in airplanes.
De meeste, zoniet alle opladers hebben een inputrange van 100 tot 240 volt.
Lees op de oplader welke raneg jij hebt. Als het te klein is om te lezen, maak er dan een foto van en vergroot deze.
Suc6
Ik heb even op Google gezocht;
Dat hangt er van af.
Kijk eens op het apparaat dat je mee wilt nemen, of op de bijbehorende adapter. Daar staat altijd het input-voltage op. Heel veel apparatuur heeft een bereik van 100 tot 240 volt en kan dus prima worden gebruik worden. Of er zit een knopje op om het voltage te wisselen van 230 naar 110 volt (vaak op haarföhns) Opladen van batterijen en zo duurt wel veel langer.
Dus alleen als je een electrisch apparaat meeneemt waarop staat dat het alleen 220-240 Volt aankan, dan heb je die adapter nodig.
Hoi Aart,
De meeste opladers vandaag de dag zijn geschikt voor zowel 110 and 220 Volt.
Als je de oplader checked zult je wellicht zien dat het spanningsbereik zal zijn van ca. 100 – 240 Volt
Mvg,
W.
Ik heb een tijdje op Aruba gezeten en daar was ook 110 volt. Je kunt het gebruiken ,maar is dan trager met b.v. mobieltje laden. Ik heb toen maar een omvormer gekocht van 110 volt naar 220 en werkt perfect.
op de meeste laders staat achterop het voltage vermeld. Bij mijn lader staat 100 tot 240 Vac.
Beste Aart, het is mogelijk, alleen duurt het 2 x zo lang met opladen.
Beste Walter
Wat Je schrijft is van toepassing op klassieke transformatoren zoals men gebruikte in de vorige eeuw, voordat de laptops bestonden.
Alle adaptors voldoen tegenwoordig aan de EUP richtlijn en geven zowel op 100V als op 240 V. ingangsspanning dezelfde uitgangsspanning en stroom . (en laden dus even snel)
In de technische wereld worden dit “schakelende voedingen” genoemd (SMPS)
Ik weet niet of het bij Etihad 110 of 220v is, maar in hun vliegtuigen kan ik zonder probleem de stekker gebruiken.
Beste Aart,
De meeste (laptop) adaptors hebben sinds de invoering van de Europese EUP richtlijn (wat niks met de spanning te maken heeft, wel met het standby verbruik) een ingangsvoedingsbereik van 100 tot 240V AC.
110 Volt is dus geen enkel probleem.
Kijk trouwens eens op de (in EU verplichte) specificatie – sticker welke op Je adaptor staat.
Daar staat allicht op vermeld : 100-240V.
Op vliegtuigen gebruikt men “multi standaard” pluggen zodat Je zowel een EU plug als bvb. een USA plug kan gebruiken. Althans toch op de Hong Kong – Bangkok toestellen van Hong Kong airlines waarmee ik donderdag laatsleden nog vloog.
Aart.
Met welke maatschappij vlieg je?
Je vraagt of je het stopcontact veilig kunt gebruiken. Zeker wel. Alleen is het even de vraag of 110 V input voldoende is om je laptop voeding en of telefoon lader goed te laten werken. Meestal wel. Mijn telefoonlader werkt op 100 – 240V.
Een lagere spanning maakt in iedergeval niets kapot. Het is veilig.
Succes en veel plezier met je reis.
Willem
Ik vlieg met Singapore airlines.
Iedereen hartelijk dank voor de reacties,
Het is me niet zo zeer te doen voor het opladen, maar gewoon de laptop gebruiken zon.der de batterij te belasten.
Ik vlieg eerst naar Singapore, daar 3 uur wachttijd, dan kan ik daar de batterij gebruiken, voor ik doorvlieg naar Chiang Mai
Willem, Koop een powerbank dan zit je nooit zonder stroom let wel op met kopen hoe hoger hoe meer extra power. We hebben er al veel plezier van gehad en je zit nooit zonder stroom.
Ook even op de snoertjes letten of alles past. Een zware powerbank niet groot ongeveer
20 euro hij is ongeveer 10 bij 10 centimeter.
Iedereen hartelijk dank voor de reacties, ik wist niet dat het zonder meer kon met 240 naar 110 volt.
Het is niet zozeer om op te laden maar wel om gewoon te gebruiken zonder de batterij te belasten.
Overigens vlieg ik met Singapore Airlines, net als altijd, eerst naar Singapore en dan door naar Chiang Mai.
Vandaar met de minivan door naar Pai.
Op eerdere vluchten hadden we nooit een stopcontact, vandaar dus de vraag. Het stickertje op de opladers is vrijwel onleesbaar, maar het is gelukt. Er staat inderdaad 100 – 240 volt op.
ff opletten met powerbanks, doordat die dingen wel eens afbranden zijn er maatschappijen die een bovengrens aan de cappaciteit stellen en die voor laptops kunnen daar wel eens onder vallen
En duur speeltje in beslag is niet leuk
32.000 mah lijkt de grens
http://travel.stackexchange.com/questions/42411/are-battery-packs-allowed-in-hand-luggage
En accu’s horen dus altijd in je handbagage vorig jaar in China door een paar 9v duracells al koffer overhoop moeten halen die waren dus gedetecteerd