(JetKat / Shutterstock.com)

Hieronder de beste reclame die ik kan geven voor een bedrijf. Nog nooit heb ik zo’n professionele, vriendelijke, gemakkelijke en snelle service gekregen. Eerst boekte ik een ticket Brussel – Bangkok voor mei 2019 voor ongeveer 500€. Toen barste de pandemie uit en ging Thailand op slot. Gevolg onze vlucht werd geannuleerd en we kregen ons geld terug.

Toen dachten we Thailand kan niet zonder toeristen zij halen 20% van hun BNP uit de toeristen en we boekten opnieuw bij Qatar voor een vlucht in november. Maar Thailand bleef op slot. Nu enkel bereikbaar met een verplichte quarantaine van 2 weken in een dure luxe gevangenis. Dus we annuleerden opnieuw deze keer met een voucher. Daarna hebben we de voucher gebruikt om opnieuw te boeken voor september 2021.

Toen ergens in mei wijzigde ze hun vluchturen. Die kwamen niet echt goed uit en toen belde ik de eerste keer met Qatar Airways om de vluchten aan te passen. Dit was een uitermate positieve ervaring. Binnen de minuut had ik een medewerker aan de lijn die zonder enig probleem mijn tickets aanpaste naar half oktober.

En toen begon Thailand stilaan open te gaan. Begin juli kwam de Phuket Sandbox en kort daarna was er een poging voor een Sandbox in Koh Samui.

In augustus kwamen we dan in een stroomversnelling en besliste we om gebruik te maken van de Phuket Sandbox. Dit is 1 week in quarantaine waarbij het hele eiland Phuket als quarantainezone bepaald wordt. Wel een klein probleem. Je moet rechtstreeks op Phuket vliegen. Dus proberen onze tickets te wijzigen.

Online zou dit enkel kunnen door de vluchten te annuleren, een voucher te vragen en opnieuw te boeken. Hier moesten we dan 2 enkele tickets boeken. Een eerste Brussel – Phuket en een tweede Bangkok – Brussel. En dat ging een pak duurder uitkomen. Dus belde ik opnieuw naar de hotline van Qatar. Wederom voor de tweede keer had ik binnen de minuut een medewerker aan de lijn. Die veranderde opnieuw mijn tickets niet alleen de datum maar ook de bestemming. En tien minuten later had ik de nieuwe tickets in mijn mailbox. KOSTPRIJS: 0 euro.

Ondertussen zitten we reeds 2,5 maanden in Thailand en woed de Omicron variant hevig in België. Gisteren heb ik opnieuw naar Qatar Airways gebeld om onze tickets nog een beetje te verlengen. Wederom een positieve ervaring. Weer 10 minuten bellen waarvan 5 gespendeerd om mij te identificeren en 5 om de nieuwe vluchten door te geven en aan te passen. Dit gebeurde opnieuw GRATIS.

Het werd gratis uitgevoerd omdat er een kleine wijziging was geweest in de vluchturen van mijn oorspronkelijke boeking. De vlucht was 20 minuten verschoven.

Ingezonden door Herman Troubleyn

20 reacties op “Mijn ervaring met Qatar Airways tijdens de COVID periode (lezersinzending)”

  1. Lung Lie (BE) zegt op

    Niets dan lof voor de dienstverlening van Qatar Airways. H/T Bangkok-Brussel geboekt voor mei 2022 maar geannuleerd wegens de steeds maar wijzigende Covid beslissingen hier in Thailand. Zonder enig probleem het ganse bedrag terugbetaald gekregen na een eenvoudige vraag. Het is me wel opgevallen dat Qatar ondertussen serieus in prijs gestegen is, we boekten nu (‘k weet het: het is niet loyaal) voor september bij Etihad wat ons een pak minder kost…

  2. Rob zegt op

    Dat zijn positieve berichten. Met KLM en Lufthansa was het huilen met de pet op. Niet bereikbaar en meer dan een half jaar op je poen wachten.
    Hoe zit het met beenruimte bij Quatar?

    • herman zegt op

      Ik ben zelf 1,94 dus beenruimte is belangrijk voor mij. Op de heenvlucht kon ik mijn benen makkelijk kwijt onder de stoel voor mij.
      Op de terugvlucht was het in Q-suite. Dan ging de zetel volledig plat dus helemaal geen problemen met beenruimte.
      Upgrade uitgevoerd op de dag van vertrek. Bij het online inchecken was de mogelijkheid om een upgrade te kiezen.
      Die upgrade heeft evenveel gekost als mijn oorspronkelijk ticket maar hierdoor konden we ook 2 extra valiezen en 2 extra handbagages meenemen. ( 35 kg extra )

  3. kasongo zegt op

    Heel blij voor je , Ik heb al 3 maal qatar genomen en twee maal slechte ervaringen gehad , Vluchten werden gecanceld , omdat ze niet vol zaten , en zo mag je 12 uur in Doha wachten , ook veel mensen die ik ken zullen niet meer met qatar vliegen
    ,

    • Herman zegt op

      Dat hebben ze mij ook gelapt maar één telefoontje en mijn tickets werden aangepast naar beter vluchturen.
      Wel rechtstreeks op de site van Qatar geboekt !

  4. Erwin zegt op

    Beste Herman,
    fijn te horen dat QATAR Airways zeer klantvriendelijk is, wij vliegen met hun eind februari :0)
    mag ik vragen welk soort ticket je had (economy classic, economy convenience, 1st class….) ?
    en kan je misschien ook dat hotline telefoonnummer even doorgeven aub ?
    alvast bedankt
    Mvg,
    Erwin

    • Herman zegt op

      Het telefoonnummer van Qatar : +32 28948391. . Heel vriendelijk en bijna elke keer binnen de minuut iemand aan de lijn.
      Bij het vertrek hadden we economy bij de terugkeer een upgrade gedaan naar q-suite. Was Business zonder lounge access. We hadden ook een schilderij dat niet mee mocht als handbagage en dat werd zonder problemen en zonder kosten als oversize luggage meegegeven.

  5. Fred S zegt op

    Chapeau voor Qatar. Toen wij half januari plotseling niet naar Bangkok konden reizen door veranderde coronaeisen, betaalde ze ons gewoon het geld terug en annuleerde ook het hotel voor ons. Klasse. Kunnen andere maatschappijen wat van leren. Ook ruimbagage gratis. Voor ons voortaan Qatar bij een indirekte vlucht naar Bangkok en dat is inmiddels al geschied.

  6. Ralph Burggraaff zegt op

    Helaas ik mindere ervaring met Quatar. Vorig jaar vlucht geannuleerd voor November 2020. Betrof twee retourtickets en upgrade stoelen. Na het annuleren is er eerst 1 ticket terugbetaald, daarna mailen maar geen reactie en na bellen is de upgrade van de stoelen terugbetaald en na meerdere keer bellen is ook eindelijk het andere ticket terugbetaald. Dit over een periode van meerdere maanden.

  7. Pat zegt op

    Zeer terechte lofbetuiging aan Qatar Airways!

    Ik heb dezelfde positieve ervaring.

    Had Corona een week voor ons vertrek op 05/02 (dus normaal zaten we nu in Thailand) en konden zonder verzekering onze tickets flexibel wijzigen naar 15/05, alsook de bestemming tijdens de heenreis (Phuket in plaats van Bangkok, omdat test and go-programma voor Bangkok gestopt werd).

    Wat ik nu door deze lezerservaring wel te weten kom, is dat ik wel een vergoeding heb moeten betalen aan het reisbureau!!
    Ik besef dus nu dat mijn reisbureau kosten heeft aangerekend, maar (waarschijnlijk) in eigen zak heeft gestoken!

    Dit zou pijnlijk zijn…

  8. Erwin Fleur zegt op

    Beste redactie,

    In het verleden heb ik al aangegeven dat Qatar echt goed is in al wat zij doen en zeggen.
    Ik had een dubble longonsteking en had een rij van drie stoelen voor mij zelf(vol geboekt).
    Zij wisten er niks van maar toch.

    Ben de gehele vlucht bij gestaan.
    Voor mij is Qatar nr 1

    Met vriendelijke groet,

    Erwin

    • RonnyLatYa zegt op

      Volgeboekt. Hebben ze er dan 2 uitgesmeten of zo?

      Vraag is of je met een longontsteking mag vliegen, maar daar zullen onze artsen op het blog wel een medische verklaring voor hebben

      • Erwin Fleur zegt op

        Beste Ronny,

        De longonsteking werd geconstateerd na mijn terugkeer in Nederland.
        Dit had ik er bij moeten vertellen.

        Ik was aan het hoesten en voelde mij erg ziek, dus ik wist het ook niet.

        Met vriendelijke groet,

        Erwin

        • RonnyLatYa zegt op

          Gelukkig zagen zij wel de ernst er van in, lieten ze je toe en kreeg je zelfs nog een rij van drie stoelen 😉

    • Caspar zegt op

      Toestemming om te reizen

      Passagiers met een ernstige besmettelijke ziekte (bijv. ernstige ademhalingsinfectie, tuberculose, longontsteking) worden niet toegelaten op de vlucht zonder een verklaring van een arts met bevestiging dat ze in staat zijn te vliegen.

      • RonnyLatYa zegt op

        Dacht al zoiets…
        En vermits hij zegt “Zij wisten er niks van maar toch.”

        Nu ja….

  9. Kammie zegt op

    Dat is wel heel netjes, kan niet hetzelfde zeggen over Kuwait airways helaas. Slechtste ervaring ooit. Cancellen mijn retour vluchten, zijn niet bereikbaar en wacht al meer dan een maand op restitutie.

  10. paul zegt op

    Qatar op Schiphol is zeer streng met overwicht en vroegen mij 350 euro voor een paar kilo’s te veel,Niet een prettige ervaring en moest op Schiphol veel bagage achterlaten tegen betaling natuurlijk.

  11. Jacobus zegt op

    Ook ik heb zeer positieve ervaringen met Qatar Airlines. Ik kijk nooit meer naar andere maatschappijen als ik een ticket Amsterdam/Bangkok nodig heb. Boek altijd rechtstreeks op hun website.
    Onlangs zou ik op 12 december vliegen. Echter moest ik eind november met spoed een netvliesoperatie ondergaan. Op 1 december gebeld, een nummer in Amsterdam. Binnen 10 minuten geregeld dat op 12 febr 2022 zou vliegen. Helaas was ik nog niet voldoende hersteld om dan te vliegen. Weer gebeld en probleemloos verzet naar 2 maart. Zonder extra kosten. De kosten die ik gemaakt had mbt de door mij gekozen seats kreeg ik binnen 2 weken terug gestort op mijn rekening.

  12. Willem vooren zegt op

    Mijn ervaring is duidelijk minder mijn terugvlucht uit Bali 3 april hebben ze gecanceld inmiddels 3 e mails gestuurd zonder resultaat of een omboeking
    Ben een vaste klant van Qatar


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website