Véier provincial Policekommandanten goufen als Disziplinarstrof fir déi héich Zuel vu Stroossen Doudesfäll a Verletzunge während de siwe geféierlechen Deeg ronderëm Songkran transferéiert. 

De vier politiebazen werken in Bun Khan, Phetchabun, Amnat Charoen en Saraburi. Dat zijn vier provincies die het slecht deden bij het terugbrengen van het aantal verkeersongelukken. In die provincies bedroeg het aantal ongelukken twee- à driemaal zo hoog als verwacht.

Hoofdcommissaris Chakthip zegt dat meer overplaatsingen zullen volgen.

Quelle: Bangkok Post

9 reacties op “Politiechefs overgeplaatst voor hoog aantal verkeersdoden Songkran”

  1. Fred Jansen seet op

    Hoe verzinnen ze het om “de schuld” bij de provinciale politiecommandanten te leggen. Laten we het er maar op houden dat hier slechts sprake is van een wanhoopsmaatregel terwijl aan de werkelijke oorzaken totaal niets wordt gedaan of erger nog men heeft geen idee hoe dit aan te pakken. Wat een verstand!!!!!!

  2. Jack seet op

    Hoi Fred, ik denk dat je de plank geheel misslaat.
    De leiding moet alle dienders aansturen en controleren of ze doen wat ze moeten doen. Handhaven… dat moet gebeuren, en daarop controleren öf dat inderdaad gebeurt..

    Het is net een winkel. Als ik binnenstap, weet ik al hoe de eigenaar zijn shop runt..

    Constant achter de broekzitten om te handhaven. Daar ontbreekt het dus volledig aan.
    Met 10 dienders in een tentje lands de controleplaasts…veel lol… maar alles vliegt bijna voorbij…..

    Jack.

    • Fred Jansen seet op

      Inderdaad is hun taak handhaven Sjaak maar of door het ontslag/overplaatsen van politiecommandanten het verkeersgedrag in Thailand zal veranderen trek ik in twijfel.

  3. John Chiang Rai seet op

    Een typisch Thaise maatregel waarbij iedereen het gevoel moet krijgen dat er nu werkelijk iets gedaan is aan het probleem.
    Dat men bij een dergelijke maatregel duidelijk ziet, dat er helemaal geen goed concept voorhanden is om de werkelijke oorzaken te bestrijden,wordt hier nog een keertje extra duidelijk.
    Kijken wie er nu volgend jaar weer overgeplaatst gaat worden.

  4. Hansb seet op

    Dit is symboolpolitiek. Als het collegas ertoe brengt om verkeershandhaving meer aandacht te geven zal het wel enig effect hebben.
    Er is al heel veel geschreven over de oorzaken va n de verkeersonveiligheid in Thailand. Het komt allemaal neer op een gebrek aan inzicht bij Thais hoe men veilig aan het verkeer kan deelnemen.
    Dat men moet kijken voor men een weg oversteekt, waarom er maximum snelheden bestaan, veilgheidsgordels enz. Waarom kinderen van 12 niet een motorbike mogen besturen, een kind van 2 niet voor op een motorbike vervoerd kan worden, je niet met 100 door de bebouwde kom mag scheuren en zo kun je nog wel even doorgaan.
    Wie weet hoe je dit inzicht aan de Thais bij kunt brengen en de mensen er toe kunt brengen om naar dit inzicht te handelen wint de hoofdprijs.
    Ik ben voor het eerst enkele maanden in de Isaan geweest en heb voor het eerst Songkran meegemaakt. Wat ik allemaal gezien heb maakt het aantal doden, gewonden en ongelukken erg begrijpelijk.

    De handhaving van de regels schiet ernstig tekort. Ik heb NOOIT iemand aangehouden zien worden voor welke verkeersblunder dan ook. 4 op een motorbike, 100 door de stad, alles schijnt hiet te kunnen en te mogen.
    Het aanpakken van verantwoordelijken voor handhaving hoort er bij.
    Een kind van 12 op een motorbike? Pakkans vergroten en motorbike in beslag. Wie niet horen wil moet voelen.
    An esou weider.
    Ik verbleef bij een gezin van 4 personen. Het afgelopen jaar 3, gelukkig niet ernstige, verkeersongevallen. Zoon van 14 rijdt motorbike en rijdt op fiets zonder remmen. En dat is gewoon, iedereen doet zo.

    Zolang de Thai niet leert dat het anders moet en zich daarnaar gaat gedragen zal het hier onveilig blijven en zal het verkeer veel ellende veroorzaken.

  5. ënnerstëtzen seet op

    Het is tenminste een begin. Het politie-apparaat moet worden opgeschud en doorgelicht. Alles begint met (veel strengere) controle en handhaving van verkeersregels.
    De nieuwe commandanten weten wat ze te wachten staat.

  6. Conimex seet op

    De meeste ongevallen deden zich voor met motocycles, misschien wordt het tijd om daar eens wat aan te doen, de snelheid hier van drastisch verlagen… een andere oorzaak was drank, wanneer je aan beide zaken iets zou kunnen doen, dan heb je het al aardig onder controle, die checkpoints stellen niet zo veel voor, men kijkt of je een gordel draagt, de wegenbelasting is betaald en zo af en toe maar vrij zelden, vraagt men naar je rijbewijs, of je auto wel of niet in goede staat is daar kijkt men niet naar, hoe vaak zie je auto’s of motoren rijden waarvan de verlichting niet goed functioneert..

  7. Jan Pontsteen seet op

    Het ligt niet aan de commandanten die hebben gedaan wat ze moesten doen. Ik denk dat het aan de deelnemers van het verkeer hun verantwoordelijkheid niet nemen. De meeste ongelukken zijn met Moterbike s gedaan en ik neem aan dat het vaak jongeren waren en wat op hadden.
    Ik denk dat ze deze groep meer in het oog moeten houden.

    • ënnerstëtzen seet op

      Ligt het niet aan de commandanten? Die hebben gedaan wat ze moesten doen? En wie hadden dan “deze groep” meer in het oog moeten houden?

      Volgens mij hadden de commandanten dat moeten doen doen. Jan, die hebben de suggestie van jou niet opgevolgd.Vandaar: exit/degradatie.


Leave a comment

Thailandblog.nl benotzt Cookien

Eis Websäit funktionnéiert am Beschten dank Cookien. Sou kënne mir Är Astellungen erënneren, Iech eng perséinlech Offer maachen an Dir hëlleft eis d'Qualitéit vun der Websäit ze verbesseren. méi liesen

Jo, ech wëll eng gutt Websäit