ברוכים הבאים ל- Thailandblog.nl
עם 275.000 ביקורים בחודש, Thailandblog היא הקהילה הגדולה ביותר בתאילנד בהולנד ובבלגיה.
הירשם לניוזלטר הדואר האלקטרוני החינמי שלנו והישאר מעודכן!
עלון
הגדרות שפה
דרג באט תאילנדי
לתת חסות
תגובות אחרונות
- קורנליס: לא מפתיע שנשרים ממשלתיים כבר מחפשים דרך להשיג גרגר לחם - ואם אפשר שבת שלמה
- פרנס דה ביר: היית פה פעם? רובם הם רק מכוני עיסוי. כמה דברים רעים (שם אפשר לקבל סוף טוב) רחוק
- מריוס: https://www.instagram.com/visa_by_rungnapa?igsh=enB2eXJuOW5oeGkw אתה יכול בקלות להגיש בקשה לויזה דרכה. היא שואלת
- TonJ: רוב ו' היקר, החוויות שלי מתוארכות למרץ האחרון. בדקתי את הרשימה עשרות פעמים. הכל בסדר. אז לך ל-VF ברוח טובה
- ג'ומטיין תמי: בכלל לא, כי מוחיטו מיוצר עם רום אמיתי המיוצר במדינה לטינית (מקסיקו, ברזיל וכו'). והקאיפ
- ברט: אבי נפטר בשנת 2019 וגם השאיר סכום לבת שלי שמתגוררת בת'. הצהרת ירושה פשוט במייל
- רוב וי.: טון היקר, המשרד הודיע לי בשנת 2020 שלא ניתן להשתמש ברשימת הבדיקה הכללית, מסיבות אזוריות ספציפיות.
- לשדוד: נסה להוריד את האפליקציה,, קורסים מובילים,. האפליקציה מחפשת באופן אוטומטי קורסים בקרבת מקום. עם המחירים ה
- יעקובוס: ב-17 השנים האחרונות הזמנתי חדר מספר 100 פעמים בעזרת אתר הזמנות. בערים רבות ובשיתוף
- רוד: אלה בתי בושת לא מכוני עיסוי
- צ'יפר: אשתי צופה בכל זה ביוטיוב ומעבירה את זה לטלוויזיה.
- khun moo: התכוונתי למדינות שבהן אנשים מדברים אנגלית, או שיש להם תעודה מוכרת בינלאומית כמורה לאנגלית.
- כריס: מנחה: התגובה נדחתה, יותר מדי שגיאות כתיב.
- אלברטמסלול הגולף הקרוב ביותר נמצא במרחק של 80 ק"מ משם וכמעט שעתיים נסיעה ברכב. אם אתה חבר, אתה עדיין צריך לשלם את דמי הקאדי
- צרפתי: מפות גוגל הוא החבר שלך גם כאן. הקלד 'מגרש גולף' וחפש באזור שלך. לא נראה שיש הרבה בפרה
לתת חסות
שוב בנגקוק
תפריט
רשום
נושאים
- רקע
- פעילויות
- advertorial
- סדר היום
- שאלת מס
- שאלה בלגיה
- מראות
- ביזאר
- בודהיזם
- ביקורות ספרים
- טור
- משבר קורונה
- תרבות
- יְוֹמָן
- היכרויות
- השבוע של
- תיק
- לצלול
- כלכלה
- יום בחיי…..
- איים
- אוכל ושתייה
- אירועים ופסטיבלים
- פסטיבל בלונים
- פסטיבל בו סאנג מטריות
- מירוצי באפלו
- פסטיבל הפרחים של צ'אנג מאי
- ראש השנה הסיני
- מסיבת ירח מלאה
- חג המולד
- פסטיבל לוטוס – רוב בואה
- לוי קראתונג
- פסטיבל כדור האש של נאגה
- חגיגת ראש השנה
- פי טה ח'ון
- פסטיבל הצמחונים בפוקט
- פסטיבל רוקטות - Bun Bang Fai
- סונגקראן - ראש השנה התאילנדי
- פסטיבל זיקוקים פטאיה
- גולים וגמלאים
- AOW
- ביטוח רכב
- בַּנקָאוּת
- מס בהולנד
- מס תאילנד
- שגרירות בלגיה
- רשויות המס בבלגיה
- הוכחת חיים
- DigiD
- לְהַגֵר
- לשכור בית
- לקנות בית
- בזכרון
- הצהרת הכנסה
- יום המלך
- יוקר המחיה
- שגרירות הולנד
- ממשלת הולנד
- האגודה ההולנדית
- חדשות
- פְּטִירָה
- דַרכּוֹן
- פֶּנסִיָה
- רשיון נהיגה
- הפצות
- בחירות
- ביטוח באופן כללי
- ויזה
- לעבוד
- בית החולים
- ביטוח בריאות
- חי וצומח
- תמונת השבוע
- גאדג'טים
- כסף וכספים
- היסטוריה
- בריאות
- ארגוני צדקה
- בתי מלון
- מסתכלים על בתים
- איסן
- חאן פיטר
- קו מוק
- המלך בהומיבול
- גר בתאילנד
- הגשת קורא
- שיחת קורא
- טיפים לקוראים
- שאלת הקורא
- חֶברָה
- זירת מסחר
- תיירות רפואית
- הסביבה
- חיי לילה
- חדשות מהולנד ובלגיה
- חדשות מתאילנד
- יזמים וחברות
- חינוך
- מחקר
- גלה את תאילנד
- ביקורות
- ראוי לציון
- שיחות
- שיטפונות 2011
- שיטפונות 2012
- שיטפונות 2013
- שיטפונות 2014
- שינה
- פוליטיקה
- משאל
- סיפורי טיולים
- רייזן
- מערכות יחסים
- קניות
- מדיה חברתית
- ספא ובריאות
- ספורט
- סטדן
- הצהרת השבוע
- החוף
- שפה
- למכירה
- נוהל TEV
- תאילנד בכלל
- תאילנד עם ילדים
- עצות תאילנדיות
- עיסוי תאילנדי
- תיירות
- יוצא
- מטבע - באט תאילנדי
- מהעורכים
- תכונה
- תנועה ותחבורה
- ויזה קצרה
- אשרת שהייה ארוכה
- שאלת ויזה
- כרטיסי טיסה
- שאלת השבוע
- מזג אוויר ואקלים
לתת חסות
תרגומי כתב ויתור
Thailandblog משתמש בתרגומי מכונה במספר שפות. השימוש במידע מתורגם הוא על אחריותך בלבד. איננו אחראים לשגיאות בתרגומים.
קרא את המלא שלנו כאן ויתור.
תמלוגים
© Copyright Thailandblog 2024. כל הזכויות שמורות. אלא אם צוין אחרת, כל הזכויות למידע (טקסט, תמונה, סאונד, וידאו וכו') שאתה מוצא באתר זה נמצאות בידי Thailandblog.nl ומחבריו (בלוגרים).
השתלטות מלאה או חלקית, השמה באתרים אחרים, שכפול בכל דרך אחרת ו/או שימוש מסחרי במידע זה אינם מותרים, אלא אם ניתנה רשות מפורשת בכתב מאת Thailandblog.
קישור והפניה לדפים באתר זה מותרים.
עמוד הבית » שאלת הקורא » למה אין יותר הפגנות בבנגקוק?
קוראים יקרים,
לפני חצי שנה בערך ראית בקביעות צעירים בבנגקוק מפגינים נגד המשטר הצבאי בתאילנד, ראש הממשלה ונגד משפחת המלוכה. ולמען יותר דמוקרטיה.
כבר הרבה זמן שקט. למה בעצם?
בכבוד רב,
Ben
עורכים: יש לך שאלה לקוראי תאילנדבלוג? תשתמש בזה ליצור קשר עם.
במאמר המצורף ממאי השנה תמצאו תשובה לשאלתכם:
https://www.dw.com/en/thailand-what-happened-to-mass-anti-government-protests/a-61861179
בקיצור:
1 דיכוי ממשלתי. יותר מ-20 מפגינים נמצאים בכלא, יותר מ-200 אחרים הואשמו
2 פיצול מסוים של קבוצות המחאה באסטרטגיות שונות
ב-19 ביוני הייתה מחאה נוספת בבנגקוק אבל לא ממש קבוצה גדולה.
https://www.thaipbsworld.com/anti-government-protests-continue-in-bangkok/
ההיסטוריה ההולנדית מלמדת שבעלי הכנסייה השמאלנית מדברים לשמאל וממלאים את הימין. Wouter Bos, Paul Rosenmöller, Wim Kok הם רק כמה שיודעים/אישרו זאת. הטירוף הזה משחק כאן גם כמו שבט טקסין. כן, כן, אנחנו שם בשביל העניים בחברה ובינתיים כולם דמויות של Sywert van der Linde. בתאילנד אנשים פשוט יודעים שהם תופרים שמאל או ימין והם מתמקדים בדברים אחרים מלבד פוליטיקה. יש הרבה דרכים לרומא זה ביטוי נחמד וזה אומר שצריך קצת יצירתיות כדי לשרוד. זה לא הרבה יותר קשה מזה.
ג'וני BG, אתה מתערב שיש לי הערכה רבה! לא תמיד מסכים איתך אבל אנחנו יכולים לא להסכים על משהו. אבל, בבקשה, ג'וני היה טוב, תמיד שני צדדים ביחס לבחירה!
איך אתה קורא לזה שוורט למעלה? לאיש הטוב/רע קוראים ואן לינדן! ואפשר בהחלט לקרוא לשני חבריו ברשע, עכשיו בזמנים טובים ורעים. אבל בבקשה, בואו לא נאנס שמות כדי לחזק טיעונים.
אחרי הכל, לפול רוזנמולר כבר היה הרבה כסף לפני שנכנס לפוליטיקה! לדעתי לקרוא לו בהקשר הזה זה טיפשי.
נקודה 1.
דיכוי ממשלתי: אני באמת מאמין מעט מאוד מזה. להיפך: למתנגדים יש כנראה מוטיבציה מתמיד להפגין ואינם חוששים כלל מהמשטרה. אחרת זה לא היה מתחיל. אנשים יודעים איך מגיבים כאן המשטרה והצבא. הורים וסבים כנראה לא כל כך שמחים, אבל זה לא מועיל לך כתלמיד מפגין.
נקודה 2.
פיצול: כן, בהחלט. יותר מדי קבוצות עם יותר מדי (רמות) דרישות ומשאלות שונות (שגם לא כולן היו משותפות לרוב התאילנדים) והאסטרטגיה השגויה לחלוטין להביס את הרוב הדומם ואת התקשורת (שיש להם הרבה השפעה אבל כמעט תמיד נשכח בכלל) כדי לעמוד לצדך. למשל, אין זה חכם, לדעתי, לערב את המלוכה במחאות מבלי א. לעשות הבחנה בין המלוכה לבין המלוכה; ב. להצביע על מה שעכשיו כל כך אסון עבור המדינה במלוכה החוקתית הנוכחית; ג. תבדוק שאתה לא מעלה נושא טאבו שיכול לפעול רק נגדך. אתה צריך לגלות באילו 'מלחמות' אתה יכול ורוצה לנצח בקרב המחאה.
גורמים נשכחים:
א. מימון ההפגנות. הפגנות עולות כסף והן לא נשאות על הסטודנטים המפגינים, אנשי הכספים כנראה נכשלו.
ב. התקשורת. בנוף תקשורתי כל כך מפוצל פוליטית כמו תאילנד עכשיו, קשה לקבל אחד או יותר מהם מאחוריך מבלי לעורר את החשד שאתה לא עושה את זה בשביל עצמך אלא בשביל אחרים. רק להמר על כוחה של המדיה החברתית זה לא מספיק (הוכח)
המפגינים אכן חוששים מהמשטרה בצדק. יותר מ-200 מואשמים ויותר מ-20 בכלא. והסטודנטים מממנים את המחאות שלהם בעצמם. תעשה את החשבון: כמה אלפי תלמידים משלמים כל אחד 50-100 באט. אבל זה יהיה פחות בשנה האחרונה.
היו קופסאות איסוף קבועות בכל מחאה וגם דיגיטלית. דברים רבים, מאמצעי מחאה ועד ערבויות לעצירים, שולמו אפוא בהעברת המכסה. היו גם ספונסרים, אז אני זוכר שמסך וידאו גדול סידר אלמוני.
על הפחד: המפגינים נאלצו לחוות את האזהרות וההפחדות הנדרשות מהמשטרה (חשבו על שוטרים בלבוש אזרחי ובמדים שצופים בתלמידים מול הדלת, עוקבים אחר תלמידים מא' עד ב', חיפושי בית). אבל גם שיחות עם משפחה, שכנים, חברים ובעלי דירות שפעולות התלמידים לא צריכות להתקיים וכדומה. בשנה שעברה, סטודנטית במחאה איבדה את חדרה, ברור שלבעל הבית לא היה תיאבון לטרחה והסיבה המיידית הייתה שיחה עם המשטרה עם אותו בעל בית.
ועוד קודם לכן, במהלך הפגנה גדולה, שכרו התלמידים חברה עם שירותים ניידים. לאחר דיון עם הרשויות, גם אותה חברה החליטה נגד זה, התוצאה: אין שירותים (הולם) ולכן ניסיון לסכל את ההפגנות. אותם "צ'אטים נחמדים", צוותי מעקב ומעקב אחר אנשים הם פשוט ניסיונות הפחדה, כלומר פחד ודיכוי של הרשויות כלפי מי שמעורבים או מעורבים בעקיפין במפגינים.
תלמידים הם אנשים שמגלים את העולם ומאמינים ב-100% באמת שלהם. אין בזה שום דבר רע ואפילו רצוי להראות לשאר איך הם חושבים על הדברים. המציאות היא שזה משפיע רק על 0,1% או אפילו פחות מהאוכלוסייה ואין תמיכה מסיבית משאר האוכלוסייה.
הפה הגדול מושך לא פעם את החדשות בימים אלה ואם הן הופכות לצווחות במדבר, הערך החדשותי והחוש מתאדים. המומנטום כנראה עדיין לא היה שם, במילים אחרות, הרוב המכריע מוצא את החיים הנוכחיים משביעי רצון למרות בעיות כמו אינפלציה. להפוך את הדגל הלאומי לא הגיוני ב-TH אם אנשים רוצים להראות חוסר שביעות רצון והם ממשיכים במה שאפשר.
לא רק סטודנטים מפגינים, ג'וני. היו אפילו שניים מעל גיל 80 ואולי יותר! פא פאו והסולאק סיבארקסה המפורסם. בנוסף, סקר באוגוסט 2020 אומר את הדברים הבאים:
סקר ארצי של סואן דוסיט בין ה-16 ל-21 באוגוסט של 197,029 אנשים מצא כי 59.1% ציינו שהסטודנטים מגישים דרישות כפי שמותר בדמוקרטיה, 62.8% הסכימו עם הדרישה לרפורמה בחוקה ו-53.9% הסכימו שראש הממשלה פראיט צ'אן -o-cha צריך "להתפטר או לפזר את הפרלמנט", בעוד 59.5% הסכימו שהממשלה צריכה "להפסיק להפחיד" אנשים. התמיכה הכוללת בהפגנות עמדה על 53.7%, כאשר 41.2% התנגדו.
כמעט 200.000 איש נחקרו, כאשר 50-60% הסכימו עם דרישות המפגינים. רוב האנשים לא חשבו שזה נכון לערב את המלוכה.
ראה גם לסיפור נרחב יותר ב-Bangkok Post:
https://www.bangkokpost.com/thailand/politics/1973067
אבל אכן, היא לא השיגה (עדיין) הרבה, ואולי זו גם סיבה לכך שההפגנות ירדו בחדות.
ואם אתה רוצה לדעת יותר, קרא את זה:
https://www.thailandblog.nl/maatschappij/tante-pao-een-uitgesproken-en-geliefde-demonstrante/
בסדר, ג'וני?
ג'וני היקר,
אפשר לקרוא שלא למדת ובטח שלא בשנות ה-70.
מחאות הסטודנטים מילאו תפקיד מהותי בדמוקרטיזציה של חברות מערביות ואפשרו לכם לכתוב שטויות מסוג זה בחופש מוחלט. סטודנטים כלל אינם מאמינים באמת של עצמם, אלא מחפשים את האמת האמיתית שסמכותנים (שנבחרו על ידי העם או אמורים לפעול למען האינטרסים שלהם) מסתירים מהעם.
המציאות היא שרשויות רבות אינן נהנות משקיפות ואיזונים. (ראה פיטר אומציגט).
מה ששונה (עד כמה שאני יכול לשפוט) הוא שאנחנו כתנועת סטודנטים בשנות ה-7 לא פעלנו בן לילה, אלא ניתחנו את המצב החברתי. עכשיו יש עוד צעקות בלי ידיעה.
סליחה כריס, המשפט האחרון הזה לא נכון. אני עוקב אחרי כמה תלמידים שמפגינים והידע שלהם גדול והם דנים הרבה. הם ידועים כסטודנטים טובים באוניברסיטה שלהם. קראת כבר את ג'יט פומיסק ופול הנדלי?
הניתוח של המלוכה, אחד מסוסי התחביבים אחרי הכל, עלוב ביותר.
למרבה הצער, להיות סטודנט טוב באוניברסיטה תאילנדית אינו קריטריון טוב לבעל ידע רב. הסכמת גם עם האיכות העלובה של החינוך.
הייתי אומר בעצם ההיפך. אתה מקבל ציונים טובים יותר אם אתה מציית וחוזר על מה שהמורה אומר מאשר אם אתה חושב בצורה ביקורתית.
ובכן כריס, התלמידים האלה חושבים בצורה די ביקורתית על המלוכה ואתה צריך לברך על כך, נכון? גם אם אתה לא מסכים עם הכל? אתה יודע היטב שדיון ביקורתי הוא עבירה פלילית בתאילנד והסטודנטים האלה כבר לא רוצים את זה. אתה לא מסכים?
כריס היקר,
זה בדיוק מה העניין. ג'וני לא למד ולכן הוא סתם מטומטם והכל הגיע בזכות תלמידי שנות ה-70 האמיצים. היוהרה בשיאה.
היו מודעים לכך שהדור הזה הבטיח שהדור הבא חי כעת בעולם מאוד לא ודאי, בעוד שהסטודנטים האלה מאז השתייכו לאנשים העשירים ביותר ב-NL. תלמידי שנות ה-70 דאגו לעצמם היטב.
לכל דור יש את התרומה שלו, אבל הסתכלו גם על ההשפעות ארוכות הטווח. הולנד בחיים האמיתיים בעוני בעודה מדינה עשירה.
למרבה המזל, רק המונח "סטודנט" נבחר כעת עבור MBO להפוך גם לסטודנט. ידיים שומרות על מדינה ולא האנשים עם דיפלומה. האחרון אפילו לא יודע להכין נקניק, אבל כן בכסף אפשר לקנות הכל עד שתבוא המלחמה.
אני חושב שזה נובע מגורמים כמו:
– דיכוי הממשלה וציד מפגינים. המעצרים, חיפושי הבית, מתן ערבות ספוראדית ואיטית. אמצעי הקוביד עדיין בתוקף ויכולים לשמש כמקל על ידי הרשויות.
- יש קבוצות שונות עם מטרות משניות משלהן, המטרה העיקרית (הממשלה הלכה, חוקה חדשה ושחייבים לעשות משהו בבית) הן לרוב מסכימות עליה. אבל זה מבלבל כשתמיד יש קבוצות עם מטרות ומדגשים משניים משלהן (חשבו על המאבק נגד מדים, בעיות מגדר, בעיות הקשורות לעבודה/הכנסה וכו'). גישה מבוזרת זו הופכת את נקיטת הפעולה לחולפת וגמישה, אך היא גם מקשה על נקיטת עמדה משותפת תחת הנהגה מרכזית.
- מחאה היא אות חזק אך יש לשלב אותה באמצעים אחרים. חרמות, שביתות, עצומות, השגת מושבים ותפקידים פוליטיים אחרים וכו'. כאשר מפגינים, העייפות מתחילה לאחר זמן מה ואז כל המאמץ הזה מאיים לאבד דלק וכך קל יותר לכבות או לכבות כמו נר לילה . ל-Occupy Wallstreet, למשל, הייתה בהתחלה השפעה רבה, אבל עם הזמן נכנסו עייפות ואובדן תשומת לב (תקשורת) ומה הייתה התוצאה?
– התקופה הארוכה של מגיפת הקוביד והצעדים גורמים למנועים הכלכליים לקרטע וזה ישפיע גם על האפשרויות והנכונות של המשתתפים והספונסרים להשקיע בה כסף שבוע אחרי שבוע, חודש אחרי חודש.
התסכולים נגד הממשלה הזאת, החוקה וכו' עדיין שם. הבחירות בצ'אדצ'ארט הן דחייה ברורה של הגאי/ים הנוכחיים. למפלגות האופוזיציה עדיין יש הרבה תמיכה ונראה שמפלגות הקואליציה מפסידות. אנשים רבים יודעים היטב כי פרשנות יצירתית של הכללים, הדמויות והסמכויות מהפרו-ממשלה היא תרחיש ריאלי. העובדה שצריך לעשות משהו לגבי הממשלה והחוקה היא אפוא לא רק עניין של התלמידים. אבל כן, אחרי עשרות שנים של לחימה שוב ושוב והוכה ומדוכאת שוב ושוב, פעולה קשוחה עלולה לגרום לאזרח קצת ביישן (אובדן אנרגיה, אבל להבה שאפשר להצית).
ואני חושב שעדיפות 1 תהיה לשים מספיק אורז על השולחן. אם אתה בסכנת טביעה, לחימה מתמדת הופכת לקשה. אבל מי שחושב שיפסיד הכל הופך למעשה למיליטנטי. המחאות הללו בוודאי יחזרו ויהפכו תכופות יותר בצורה כזו או אחרת. אם ישולבו זאת עם שיטות אחרות (מקומת החנות ועד לקלפי), אז הקריאה לרפורמה, דמוקרטיה וחופש תניב פירות. אבל בהכרת תאילנד, המאבק הזה יימשך עוד זמן מה, גם אם ממשלה אחרת לגמרי עשויה לשלוט בקרוב (ואז ההתנגדות תבוא מאלה שנהנים/הרוויחו מהממשלות הפרו-חונטות הללו).
התלמידים לא נלקחים ברצינות על ידי הרשויות.
רק כמות שיעורי הבית/תמלול הוגדלה בבתי הספר.
המשמעות היא שלתלמידים יש פחות זמן פנוי.
הם גם נבהלים באופן קבוע על ידי שוטרים ומורים.
כמו, למשל, ליום ההולדת של המלך.
תלמידים נעצרו באקראי על לבישת חולצות שחורות.
https://prachatai.com/english/node/9932
גם בית הספר של בתי הוזהר היום מפני כל צורה של מחאה.
זה מראה שהממשלה רק תוקפת את התלמידים בפחד.
קוס היקר,
אני חושב שחינוך לא נלקח ברצינות על ידי הממשלות.
או אולי טוב יותר: חושבים שהחינוך צריך להיות מלמעלה למטה כדי להנחיל לילדים את הנורמות והערכים התאילנדים הידועים. העיתון סבלני מכיוון שהפתקים ממשרד החינוך מלאים במילים כמו 'למידה ממוקדת תלמיד', אבל בפועל זה לא קורה, בין היתר משום שהכשרת המורים (והחזון של תהליך הלמידה של ילדים) כן. לא לשנות.
ילדים לא צריכים לגדול באופן עצמאי, אלא צריכים להקשיב לאבא ואמא, למורה ואחר כך לרשויות. הבעיה היא לא רק בחינוך. זה כמו עמוד מעל המים בשבילי.
לא פעם קורה שהמשטרה מבקרת הורים, מורים ומעסיקים של מפגינים לשיחת אזהרה טובה.
כן, וזה חייב להיפסק.
אבל זה לא נעצר שם כי התאילנדים רואים בזה בעיקר אירוע אינדיבידואלי ועומד בפני עצמו.
אבל אני חושב שזה ייגמר בקרוב אם יצלם סרטון של כל הביקורים האלה והם יוצגו ביחד (כמה מאות בו זמנית) בפומבי עם תלונה נגד הפקידים המאיימים הנוגעים בדבר, רצוי ליו"ר הפרלמנט. להראות שזו מערכת.
אבל, עד כמה שזה נשמע מטורף, התאילנדי לא ממש שמע על עבודה משותפת. זה מריח יותר מדי מסוציאליזם וקומוניזם.
כמעט בכל פעם לאחר שהפעילו אזעקה על ביקורי בית, מעקב וכדומה של גברים עם מילימטרים (ועם או בלי מכשיר קשר וכו') בבגדים אזרחיים, תגובת המשטרה הייתה שהם לא יודעים על כך דבר. לפעמים זה אולי לא היו סוכנים מקומיים אלא, למשל, סוכני ISOC, אבל התגובה "אנחנו לא יודעים כלום" לא ממש אמינה. ובמקום שלא ניתן להכחיש שזה מעורב קצינים, זה נדחה לעתים קרובות בתגובה "אנחנו הולכים לבדוק את זה", ואז אנשים לא שמעו על זה שוב דבר.
אני לא יודע אם תלונה/שאלה/עצומה מצורפת תעזור במקום 10 בקשות נפרדות לטיפול בתחנת המשטרה ו-1x דרך המדיה (החברתית). תאילנד גם מאסטר בהצבעת אצבעות זו לזו "אנחנו לא יודעים, לא נעבור, ננסה במקום אחר, אתה לא אומר גם שם?, טוב גם לא כאן". בשילוב הוראות עבודה וטקסטים משפטיים הניתנים לפירוש בדרכים שונות. אם זה מתאים לרחוב של הכוח השולט, אז ההסבר הוא כך, ואחר כך זה המצב. עם חוסר רצון רשמי בתוספת התנגדות מצד צמרת הממשלה, זה כמעט מאבק חסר טעם בלי סוף. לשחרר הכל זו כמובן גם לא אופציה, אז שום דבר לא ישתנה, אז אנשים מבקשים בצדק תשומת לב. לעתים קרובות לכל תקרית עם התרועה הדרושה במדיה החברתית ובמדיה ישנה ספציפית. אבל כדי לשבור את חוסר שיתוף הפעולה הרשמי, אני חושב שצריך יותר מאשר פשוט לאגד X תלונות ל-1. עם האחרון אתה גם מסתכן שיחפשו פתרונות משפטיים ("סליחה שאנחנו לא יכולים לעשות עם זה כלום, רק הקורבן לכאורה עצמו יכול לבלבל").
למשל, אפשר לפנות לרשויות, כמו המחלקה למלחמה בשחיתות, שבהן נראה שיש ריח פיננסי או ניגוד עניינים. אבל שירותים אלה גם לרוב אינם ניטרליים, אובייקטיביים ועצמאיים. קחו בחשבון את התלונה לפיה פלנג פראצ'אראט ערכה ארוחת ערב שבה שכרו משרדי ממשלה שונים שולחנות. הדבר מנוגד לחוק הבחירות, אך התלונה מעולם לא טופלה ברצינות. לאחר זמן מה הוכרז "לא היו נותני חסות זרים בארוחת הערב ולא נמצאה הפרה" (או משהו בסגנון), אבל לא על זה הייתה התלונה. בסופו של דבר, ההפרה הכמעט וודאית של חוק הבחירות טופלה ב-0,0 כי זה לא היה תלוי בממשלה...
כדי לעשות סדק בהפחדה ובפרקטיקות כאלה, צריך אפוא יותר מאשר לאגד את זה למשהו גדול יותר במקום 10 עצומות/תלונות נפרדות עם תשומת לב תקשורתית.
חוץ מזה, מנהיגי המחאה (הבלתי פורמליים) וארגונים לא ממשלתיים שונים חברו לא פעם כדי למשוך תשומת לב למשהו או למסור עצומות. בדרך כלל פעולות בקבוצות של עשרה עד הרבה הרבה יותר אנשים. יהיה מקום לשיפור, אבל אל תעמיד פנים ש"התאילנדים" לא עובדים ביחד.
למה אין יותר הפגנות בבנגקוק?
עדיין נוכח במידה מוגבלת, אבל אני חושב שזה בגלל שכולם עייפים מ-2.5 השנים האחרונות של אומללות, עוני, סגרות וטרור מדינה, זה בהחלט ישחק תפקיד.
מצחיק שג'וני BG מדבר עכשיו על דיבור שמאל ומילוי כיסים מימין, זו מסקנה נכונה, מזמן היה לי פוסטר של צ'ה גווארה על הקיר והצבעתי PVDA, אבל הקשקשים נפלו לי מהעיניים, השמאל הישן הפך לסופר ימין אפילו עכשיו, ונראה שהם חיים על סטרואידים וייעבה בהתחשב בהתנהגותם של פוליטיקאים שמאלנים רבים, הכל נמצא כעת בהילוך מוגזם ברחבי העולם. פעם אנשים הלכו לשלום ועכשיו למלחמה. ובכן זה רק סיבוב קטן של 180 מעלות בלבד, אין בעיה אנשים! תתרגלו לכל הטירוף החדש.
אני חושב שהמחאה חשובה מאוד, התבוסה הגדולה ביותר של מחאה המונית הייתה לצערי ההפגנות הכושלות בהונג קונג, עם מספר עצום של מיליון איש על הרגליים! עקבתי אחרי זה כל יום, והמסכנים האלה מדוכאים לגמרי, וכשזה לא עזר, הם המציאו חוק צבאי מזויף של קורונה, וזה עזר, כולם היו צריכים לצאת מהרחובות, אז הסתיימה המחאה והמחסום החדש הממשלה ניצחה. רעיון חכם, הנה לך שוב, אותם קומוניסטים (במקרה זה הסינית הסינית) שבאו לעשות כל מאמץ להביא "דמוקרטיה". גרסה משלהם לדמוקרטיה, כמובן.
בתאילנד יהיו יותר מדי אג'נדות בתפריט, שם הכלבים לא אוהבים לחם, אנחנו חיים בעולם של רוע. לסטודנטים לעולם לא ייגמרו ההפגנות.
עם זאת, בהתחשב בהפגנות הונג קונג, אני גם חושש שכוחה של הממשלה עם צבא ומשטרה ותאוות שלטון לא ייתן לשום עשב לצמוח מעליה כדי לשמור על כוחם ורצוי אפילו להרחיב אותו.
בכל מקרה, פעם בקטיפה יש להם טעם טוב, חבל שמדע הרפואה לא יכול לעשות נגד זה חיסון, או כדור חובה למדינאים "להטיבים".