ברוכים הבאים ל- Thailandblog.nl
עם 275.000 ביקורים בחודש, Thailandblog היא הקהילה הגדולה ביותר בתאילנד בהולנד ובבלגיה.
הירשם לניוזלטר הדואר האלקטרוני החינמי שלנו והישאר מעודכן!
עלון
הגדרות שפה
דרג באט תאילנדי
לתת חסות
תגובות אחרונות
- רודולף: ציטוט: מהן העלויות המשוערות הנוכחיות של בניית בית למ"ר. זה תלוי רק באיזה סוג של דרישות אתה עומד
- ג'וני BG: בשנות ה-50-80/90, מזון הולנדי שגדל באופן קבוע הכיל גם רעל ובכל זאת ישנם 20% קשישים בהולנד וב-TH זה גם המקרה.
- ג'וני BG: המתורגמן מתבסס על מספר מקורות, אבל יש בזה כמובן הרבה יותר. בעיסאן מלפני 50-60 שנה ר
- לשדוד: בממוצע אני שוהה בתאילנד 6 עד 8 חודשים בשנה ונהנה מהאוכל שם כל יום. לעולם, לעולם לא יגידו לי
- אריק קייפרס: רוברט, אתה יודע כמה גדול האיסאאן? אמור NL שלוש פעמים, אז זה הגיוני אם אתה נותן קצת כיוון כמו המקצוען
- רוני לטיה: כן, אני אומר שקנצ'נבורי הוא רק דוגמה ושאתה יכול לשנות את זה. אתה יכול גם לעשות זאת בדף האינטרנט עצמו ואז לראות
- ויליאם-קוראט: בתקופה היבשה הקו נמצא בתחתית בנגקוק ומתחת ומזרחה ממנה עד ממש מעל הפארק הלאומי קאו יאי בדרך כלל
- אריק קייפרס: אם תשנה את שורת הפקודה, כגון https://www.iqair.com/thailand/nong-khai, תקבל עיר או אזור אחר. אבל אתה
- קורנליס: ובכן, GeertP, אני ממש לא 'תומך נבטי בריסל' או מכור למותג האדום, אבל זה לא אומר שאני לא אוהב את המטבח התאילנדי.
- רודולף: זה תלוי מה אתה מחפש בתאילנד, אבל למען האמת אין לך הרבה ברירה אני לא חושב. הערים הגדולות מתפרקות
- רוני לטיה: תסתכל גם על זה. https://www.iqair.com/thailand/kanchanaburi גם גללו קצת למטה והם גם יתנו לכם קצת הסבר
- פיטר (עורך): אני גם נהנה מהאוכל התאילנדי וכן, המחיר מאוד אטרקטיבי. אבל זו רק עובדה שחקלאים תאילנדים הם לא ייאמן
- שקע: עדיף ללכת בתקופה נובמבר עד פברואר. מישהו עם אסטמה לא צריך לבוא לכאן ממרץ עד מאי
- GeertP: רונלד היקר, אני מסכים לחלוטין עם הסיפור שלך, אני גם נהנה מהמטבח התאילנדי כל יום ואפילו אחרי 45 שנים של תאייל
- אריק קייפרס: ווילמה, אוויר רע לא בכל תאילנד. תאילנד היא יותר מפי 12 מהולנד! אלו הערים הגדולות (תנועה) וחלקן
לתת חסות
שוב בנגקוק
תפריט
רשום
נושאים
- רקע
- פעילויות
- advertorial
- סדר היום
- שאלת מס
- שאלה בלגיה
- מראות
- ביזאר
- בודהיזם
- ביקורות ספרים
- טור
- משבר קורונה
- תרבות
- יְוֹמָן
- היכרויות
- השבוע של
- תיק
- לצלול
- כלכלה
- יום בחיי…..
- איים
- אוכל ושתייה
- אירועים ופסטיבלים
- פסטיבל בלונים
- פסטיבל בו סאנג מטריות
- מירוצי באפלו
- פסטיבל הפרחים של צ'אנג מאי
- ראש השנה הסיני
- מסיבת ירח מלאה
- חג המולד
- פסטיבל לוטוס – רוב בואה
- לוי קראתונג
- פסטיבל כדור האש של נאגה
- חגיגת ראש השנה
- פי טה ח'ון
- פסטיבל הצמחונים בפוקט
- פסטיבל רוקטות - Bun Bang Fai
- סונגקראן - ראש השנה התאילנדי
- פסטיבל זיקוקים פטאיה
- גולים וגמלאים
- AOW
- ביטוח רכב
- בַּנקָאוּת
- מס בהולנד
- מס תאילנד
- שגרירות בלגיה
- רשויות המס בבלגיה
- הוכחת חיים
- DigiD
- לְהַגֵר
- לשכור בית
- לקנות בית
- בזכרון
- הצהרת הכנסה
- יום המלך
- יוקר המחיה
- שגרירות הולנד
- ממשלת הולנד
- האגודה ההולנדית
- חדשות
- פְּטִירָה
- דַרכּוֹן
- פֶּנסִיָה
- רשיון נהיגה
- הפצות
- בחירות
- ביטוח באופן כללי
- ויזה
- לעבוד
- בית החולים
- ביטוח בריאות
- חי וצומח
- תמונת השבוע
- גאדג'טים
- כסף וכספים
- היסטוריה
- בריאות
- ארגוני צדקה
- בתי מלון
- מסתכלים על בתים
- איסן
- חאן פיטר
- קו מוק
- המלך בהומיבול
- גר בתאילנד
- הגשת קורא
- שיחת קורא
- טיפים לקוראים
- שאלת הקורא
- חֶברָה
- זירת מסחר
- תיירות רפואית
- הסביבה
- חיי לילה
- חדשות מהולנד ובלגיה
- חדשות מתאילנד
- יזמים וחברות
- חינוך
- מחקר
- גלה את תאילנד
- ביקורות
- ראוי לציון
- שיחות
- שיטפונות 2011
- שיטפונות 2012
- שיטפונות 2013
- שיטפונות 2014
- שינה
- פוליטיקה
- משאל
- סיפורי טיולים
- רייזן
- מערכות יחסים
- קניות
- מדיה חברתית
- ספא ובריאות
- ספורט
- סטדן
- הצהרת השבוע
- החוף
- שפה
- למכירה
- נוהל TEV
- תאילנד בכלל
- תאילנד עם ילדים
- עצות תאילנדיות
- עיסוי תאילנדי
- תיירות
- יוצא
- מטבע - באט תאילנדי
- מהעורכים
- תכונה
- תנועה ותחבורה
- ויזה קצרה
- אשרת שהייה ארוכה
- שאלת ויזה
- כרטיסי טיסה
- שאלת השבוע
- מזג אוויר ואקלים
לתת חסות
תרגומי כתב ויתור
Thailandblog משתמש בתרגומי מכונה במספר שפות. השימוש במידע מתורגם הוא על אחריותך בלבד. איננו אחראים לשגיאות בתרגומים.
קרא את המלא שלנו כאן ויתור.
תמלוגים
© Copyright Thailandblog 2024. כל הזכויות שמורות. אלא אם צוין אחרת, כל הזכויות למידע (טקסט, תמונה, סאונד, וידאו וכו') שאתה מוצא באתר זה נמצאות בידי Thailandblog.nl ומחבריו (בלוגרים).
השתלטות מלאה או חלקית, השמה באתרים אחרים, שכפול בכל דרך אחרת ו/או שימוש מסחרי במידע זה אינם מותרים, אלא אם ניתנה רשות מפורשת בכתב מאת Thailandblog.
קישור והפניה לדפים באתר זה מותרים.
עמוד הבית » שאלת הקורא » שאלת הקורא: למה לסגור הכל בגלל 55 מקרי מוות?
שאלת הקורא: למה לסגור הכל בגלל 55 מקרי מוות?
קוראים יקרים,
מה תאילנד עושה? 55 מקרי מוות מתוך 70 מיליון אנשים וסוגרים כמעט הכל. האם לא עדיף להישאר תמיד סגור כי אני חושב ש-55 אנשים מתים עם כל וירוס.
בכבוד רב,
הנק
אתה יכול לשאול את אותה שאלה עבור כל מדינה אחרת, ולא פחות לקבל תשובה חותכת. למה מלכתחילה הכל נעול בעולם? יש יותר מ-7.000 מיליון אנשים ברחבי העולם; יש קצת יותר מ-4 מיליון זיהומים, ויש פחות מ-0,3 מיליון מקרי מוות.
קח עכשיו את איטליה: כמה בהיסטריה התקשורת לא הגיבה לכל זיהום ומוות יותר ביום. ועכשיו תסתכל על Ver. ממלכה: מספר ההדבקות והמוות עולה על אלו של איטליה, והתרנגול כבר לא זועק!!
מדוע הוראה/דוגמה של סין/WHO בוצעה באופן כה עבדי ברחבי העולם בתחילת מרץ?
אם היו נותנים לך לעבוד במחלקת טיפול נמרץ בבית חולים, אני חושב שהיית מהר חושב אחרת. עקרון החולצה והחצאית חל גם על מה שנקרא הבחירה בין מניעת התרחבות קוביד והצלת הכלכלה או אם אני יכול פשוט לנסוע. אם היית דיילת, היית מסתכל על זה אחרת. אני מכיר כמה שלא להוטים.
אתמול דיברתי עם vpk שעובד בטיפול נמרץ והיו 49 מיטות IC עם קורונה
נכון לעכשיו 18 מיטות עדיין תפוסות בצפון הולנד.
עכשיו מגיע הגל השני.
ולגבי |תאילנד, אני לא מאמין שבמרכז קוביד יש את המספרים בסדר.
כן וכפי שתיארתי את זה לעתים קרובות :55 מתים 10 מיליון מובטלים ורעבים ??
ברזיל 10000 הרוגים, גם לא המספרים הנכונים
בהתבסס על מספר מקרי המוות ושזה גם אומר משהו על מספר הזיהומים, נראה לי שמחקר מגע טוב מספיק כדי להכיל כל התפרצות פוטנציאלית של זיהומים. בהולנד מתים מדי יום כ-400 איש מכל מיני מחלות, תאונות וכו'. בתאילנד זה לא יהיה שונה בהרבה, אלא בערך פי 4 נוספים. אני לא יודע את הנתונים המדויקים על תמותה בתאילנד. עם 55 מקרי מוות מקוביד 19, אני לא חושב שיש תמותה עודפת משמעותית. אולי הממשלה חוששת מהפגנות או מביטויים אחרים של אי שביעות רצון ממדיניות הממשלה הזו. הם יכולים לשלוט בזה באמצעות אמצעים נוקשים, אבל אולי זה ציני מדי.
הנק היקר,
בדיוק בגלל כל האמצעים (הכבדים) מספר ההרוגים הרשום למרבה המזל כל כך נמוך ומתווספים מעטים. אם תאילנד לא הייתה עושה זאת, ההשלכות היו בלתי נתפסות לדעתי. מערכת הבריאות התאילנדית לעולם לא הייתה מסוגלת להתמודד עם זה.
בדיוק, רנה, זה גם מה שאני חושב. בדיוק בגלל הצעדים הנוקשים, מספר ההרוגים והלחץ על שירותי הבריאות נותרו מוגבלים. זה חל על מדינות רבות כמו דרום קוריאה וטייוואן.
סין מואשמת בכך שלא נוקטת באמצעים נוקשים מאוד לאחר כמה מקרי מוות כדי שהנגיף יוכל להתפשט ברחבי העולם.
ארצות הברית נקטה באמצעים מאוחר מאוד, שגם הם השתנו מאוד ממדינה למדינה, וכעת יש בה כמעט 80.000 מקרי מוות.
אתה לא יכול להגיד: 'לא ננקוט בצעדים מחמירים עד 100 או 1000 הרוגים', כי אז יהיה מאוחר מדי.
מצד שני, זלזלתי בהשלכות הכלכליות, שגרמו גם להרבה אומללות ומוות בגלל אבטלה ועוני.
זו דילמה שטנית שאין לה פתרונות נכונים במאה אחוז. אם אתה בוחר במדד הזה, זה עדיף לזה וגרוע יותר למשהו אחר. שקלו אותו בזהירות. אני שמח לא להיות קובע מדיניות. הם בעצם עושים הכל לא נכון….
לשירותי הבריאות התאילנדי יש גורם חשוב מאוד ואלה הם מה שנקרא อสม (מתנדבי שירותי בריאות). בכל כפר יש את המתנדבים האלה שמטפלים ב-1 בתי אב. אז בכפר עם 8 בתים יש 40 מתנדבים. הם ממש בחזית כאן ודואגים שאנשים בכפר שלהם יקפידו על הצעדים (הסגר, עוצר, חבישת מסכות פנים וכו'). ייחודי בעולם הזה.
כתבתי על זה ב-2013 (נראה כמו מזמן), petervz, כאן:
https://www.thailandblog.nl/gezondheid-2/volksgezondheid-thailand-succesverhaal/
ציטוט קטן:
מתנדבים אלו הם עמוד השדרה של אחת ממערכות הבריאות הציבוריות המצליחות בעולם. לדוגמה, הם תרמו לירידה משמעותית במחלות זיהומיות כמו HIV, מלריה ודנגי.
מי, 2012
מתנדבי בריאות בכפרים
הרשו לי להתחיל ולומר משהו על מתנדבי הבריאות בכפרים, כי הם אולי התורמים החשובים ביותר לשיפור בריאות הציבור, במיוחד באזורים הכפריים, ולצערי הם אינם מוכרים היטב.
באנגלית הם נקראים 'Village Health Volunteers' ובתאילנדית, עם קיצור, อสม, 'oh sǒ mo'. נוסדה לפני חמישים שנה על ידי הרופא אמורן נונדסוטה (כיום בן 83), מספרם עומד כיום על 800.000, או אחד לכל עשרים משקי בית. אפשר למצוא אותם בכל כפר (לצערי לא הצלחתי לברר אם הם מתפקדים גם בערים, אולי יש קורא שיודע או יכול לברר? אני חושד שלא).
מתנדבים אלה דאגו ששירותי הבריאות הבסיסיים יחולק בצורה הוגנת יותר. במדינה שבה הכוח מקרין עושר מבנגקוק, זו אחת הדוגמאות הבודדות לתוכנית אפקטיבית עצמאית יחסית, מבוססת קהילה ובהובלת קהילה. הפעילות הרחבה של המתנדבים הללו מראה בבירור שלרבים מאוד אכפת ומחויבים לאינטרס הכללי והקולקטיבי של תאילנד.
לא ידעתי שזה קיים כאן. אני מכיר מערכת כזו מטנזניה. אז לא כל כך ייחודי אבל שימושי
בחרנו פוליטיקאים בדיוק כדי לפתור דילמות שטניות. מה שקרה כעת ברוב המדינות הוא שאנשים פשוט עקבו אחר עצתם של רופאים/ווירולוגים (שאגב, לא כולם חושבים אותו הדבר) מבלי לשקול באמת את ההשלכות של הצעדים.
ניהול משברים טוב פירושו גם התייעצות עם מומחים בתחומים אחרים (גרונטולוגיה, חינוך, משפטים, כלכלה, לוגיסטיקה, מדיניות חוץ, התנהגות אנושית וקבוצתית, פסיכולוגיה (ילדים), IT וכו') והעברת החלטות ושיקולים ברורים. (סתם דוגמה. כל פוליטיקאי קורא לגישה בינלאומית עולמית לנגיף. למה אז ריב כסף רגיל למדי עם איטליה וספרד, למה לא מערכת בינלאומית של ייצור והפצה של החומר הדרוש (עם פיקוח על המחירים), למה לא תרחיש של הסעה אווירית של חולים לבתי חולים בעלי יכולת גם מעבר לגבול כדי למנוע עומס יתר, למה לא לפרוס את הצבא לייצור ו/או לחלק מזון, למה לא סגורות הבורסות, למה לא תיאום בינלאומי לתרופה וחיסון)
ברור לי שהיה חוסר מוחלט בכך וזו גם אחת הסיבות העיקריות לכך שכל כך הרבה אנשים הספיקו מהאמצעים הכבדים. ובסיס לכל מיני תיאוריות קונספירציה כי מספר רב של שאלות בסיסיות לא נענו. נראה שגם חבל לפוליטיקאים להודות שאנחנו לא יודעים מספר דברים.
נראה כי נקיטת אמצעים בזמן עבדה היטב. בנוסף, סוג האמצעים. לְמָשָׁל. הגבלת התנועה האווירית המוקדמת ואיסור על אירועים עמוסים במיוחד הוכחו כיעילים. דוגמה לכך הן מדינות רבות באירופה: הולנד אפשרה טיסות למילאנו בסוף מרץ, וגם תיירות לאזורי ספורט חורף התאפשרה. בארה"ב, איסור טיסה הוטל כבר ב-1 בפברואר וכעת רואים שמספר ההרוגים למיליון תושבים נמוך משמעותית מאשר בבלגיה, בריטניה, איטליה, ספרד, הולנד (ה-1 המובילים באירופה). כשחושבים על כך שאם מוציאים את ניו יורק מהמספרים (שהיא נקודת ההברקה הגדולה ביותר בארה"ב, ואליה מגיעים זרים רבים) המספרים תואמים לאלה של גרמניה, שיישמה מדיניות מהירה ומגבילה מאוד.
מבלי להאמין ב-100% לנתונים של תאילנד, אני כן חושב שהסיכוי להידבק בנגיף כאן קטן, במיוחד בגלל שאנשים חיים לעתים קרובות בחוץ. נראה שהסיכון הגדול ביותר לזיהום הוא כאשר קבוצות גדולות יותר של אנשים נמצאות בתוך הבית למשך פרק זמן ארוך יותר (2-3 שעות). תחשוב על קרנבל, אפרה סקי, מזג אוויר גרוע,……..
ניתוח טוב מאוד בוצע על ידי מוריס דה הונדט בבלוג שלו. המאמר מומלץ https://www.maurice.nl/2020/05/07/de-achterhaalde-mantras-van-onze-virologen-en-de-grote-gevolgen/
רנה היקר, יש בתשובתך 2 הנחות נסתרות שנחבטו בכולנו. השאלה היא האם הייתה מתרחשת תמותה בלתי מתקבלת על הדעת אם לא היו ננקטים אמצעים. יש הבדל גדול בין לא לעשות כלום לבין פעולה ממשלתית מבוקרת. ראה שבדיה.
הצעדים עלו לתאילנד מאות מיליארדי באט. ההפסד הזה נלקח כאילו הוא נורמלי. אבל למה לא הוחלט להקים פה ושם מרפאת קורונה בעשרה מיליארד באט. סין כבר קדמה לתאילנד בנקודה זו.
חל גם על הולנד. Wobke Hoekstra צופה גירעון תקציבי של יותר מ-92 מיליארד יורו לפני סוף השנה. אם הייתה נבנית מרפאה בארבע פינות הולנד, כל אחת בתקציב של 3 מיליון יורו, היינו חוסכים 80 מיליארד יורו.
האם אתה מתכוון שבניית המרפאות הללו הייתה מיותר צעדים אחרים? אני לא יכול לדמיין כל כך הרבה, אבל אתה בהחלט יכול לבסס את זה, נכון?
לא, כמובן שלא, אבל כפי שאמרתי, יש הבדל גדול בין לא לעשות כלום לבין לפעול בצורה מבוקרת. כעת פועלים מתוך פאניקה בגלל חשש להביא מצבים איטלקיים. טיעון זה הפך להצדקת נעילה מסוכנת כאשר ספרד ראתה תמותה עודפת. לא נאמר שאותו דבר קורה בבריטניה. ברקזיט?
היכן הייתה אירופה, שבה ה-EC בכלל עוסק באורך ורוחב של אבן ריצוף שיש להניח?
פעלנו מתוך פחד (כישלון) ועל בסיס תקווה לטוב. פחד הוא יועץ גרוע ותקווה היא אסטרטגיה גרועה. בסוף פברואר/תחילת מרץ היה מספיק ידע זמין. סין כבר בנתה מרפאות נוספות, טייוואן לא ננעלה אלא עקבה אחריה, לסינגפור הייתה אפליקציה ודרום קוריאה התחייבה לבדיקות מסיביות. היה אפילו חיסון SARS1 שנבדק למחצה על המדף של ארסמוס. ב-2013 (!!!) כבר עבדו על זה. פשוט חפש בגוגל בעצמך. קורא דברים. בסופו של דבר, רוטה לא העזה, שם שבדיה כן שומרת על גבה ישר. הגנה על קשישים על ידי בידודם והסגר חולים. מאפשרים לשפויים ולצעירים להמשיך בכלכלה. "אנשים" לא העזו להפיץ את כל זה כי אסור היה ליצור את התמונה שבמיוחד קשישים ימותו. אבל תראה, מה קורה בבתי חולים, בבתי אבות, בבתי מנוחה וכו' בשבועות האחרונים? עד מאה מיליארד יורו ייפרסו רק ב-2020, כאילו זה כלום? הנזק יגיע אלינו כמו צונאמי ב-2021. הפרדת הפגיעים הושגה תמורת כמה מיליארדי יורו!
טוב שאתה מזכיר את סינגפור. כעת תוכלו לראות בעצמכם עם הגל השני מדוע האמצעים נחוצים. שמח שיש אנשים שמבינים את זה ולפעמים אפילו מרגישים בחושך עם הנגיף החדש הזה שנותנים עצות על סמך המומחיות שלהם מאשר אנשים שמשליכים את הנגיף ופוסלים אותו כשפעת או דבר טריוויאלי.
לאיחוד האירופי, לעומת זאת, אין מה לומר בתחום בריאות הציבור. זה בלעדי למדינות החברות. לפיכך, פנייה אליו יכולה לחסום מיד את התנועה החופשית של סחורות ואנשים - עמודי התווך של האיחוד האירופי.
בדיוק כמו פיפ"א, ולכן הוועד האולימפי.
יוהאן היקר, אני מסכים איתך לחלוטין ולא יכולתי לומר זאת טוב יותר בעצמי. החלק הגרוע ביותר הוא שאנחנו לא מסתדרים בכלל, אנחנו פגיעים באותה מידה לנגיף. נראה שרבים חושבים שעלינו להיזהר עד לפתח חיסון... כמו זה יכול להיעשות על פי דרישה, אם אתה זורק על זה מספיק כסף, זה לא יכול להתבצע. ייתכן שהחיסון הזה לעולם לא יגיע, וכשהוא יגיע, הוא עשוי לעבוד באותה מידה (או גרוע) כמו החיסון נגד שפעת.
אם הולנד הייתה המדינה היחידה שעושה זאת, אירופה הייתה מחלקת את הכסף שלנו בין המדינות האחרות.
כבר עכשיו אפשר לראות שגירעון תקציבי כמו באיטליה, למשל, יניב בקרוב מיליארדי תמיכה מהאיחוד האירופי, ועל כך נצטרך לשלם בתור הילד הכי טוב בכיתה.
לגבי תאילנד, אם הם לא היו לוקחים את זה ברצינות והקוביד התפשט מעבר לאזורי התיירות, הסבל היה בלתי ניתן להערכה עם מקרי מוות רבים.
איזו השפעה הייתה יכולה להיות לכל הצעדים הללו בשכונות העוני בבנגקוק, שם הבתים קטנים וכולם גרים קרוב זה לזה?
אדם בודד עם הנגיף צריך להדביק את כל השכונה.
משהו לא בסדר עם הנגיף הזה.
די הרבה ידוע על הנגיף, אבל עדיין לא הכל.
כשמסתכלים על מספרים למדינה, יש הבדלים מאוד גדולים ומוזרים.
כמה סיבות אפשריות הן:
הבדלים באופן קביעת המספרים.
הבדלים בצפיפות האוכלוסין.
אגרסיביות נמוכה יותר של הנגיף בטמפרטורה גבוהה יותר.
הבדלים באמצעים שננקטו
מספר הזיהומים כמעט בכל מקום גבוה בסדר גודל ממספר הזיהומים שהתגלו, אך סדר גודל זה תלוי מאוד במספר הבדיקות ובשיטת הבדיקה
וכו '
נ.ב. לסינגפור אין ממש גל שני. מספר הנדבקים בקרב האוכלוסייה המקומית נותר נמוך מאוד.
בשלב מאוחר יותר, הנגיף תקף ברבעים של חצי מיליון עובדים אורחים המתגוררים בחדר עם 10 עד 20 אנשים. מכיוון שהם פחות ישנים, מספר ההרוגים נותר נמוך מאוד.
covid19 משגשג בצורה הטובה ביותר בין 1 ל-14 מעלות ולחות של יותר מ-6 גרם לכל קילו אוויר.
מעל 27 מעלות covid19 נעלם.
בשל הטמפרטורות הגבוהות בתאילנד יחד עם לחות גבוהה, יש מעט עד אין COVID 19 באסיה.
רק כמה הערות:
1. מאז הזיהום הנמדד הראשון בתאילנד ב-13 בינואר, לא ננקטו צעדים מחמירים עד אמצע מרץ, או שכדאי לקרוא למדידת הטמפרטורה של תיירים עדיין נכנסים עד 13 במרץ כאמצעי חמור;
2. מספר ההרוגים שנרשם, אכן. מעט מאוד נמדד, אז מה שאתה לא יודע לא כואב. אם ממוצעים חלים גם על תאילנד, כ-6 מיליון תאילנדים אמורים להידבק ומספר ההרוגים כ-60.000. (= 1%).
3. שמערכת הבריאות לא יכלה להתמודד היא טענה שאינה ניתנת לביסוס. המערכת מעולם לא הייתה עמוסה מדי. חבר שלי, בהנהלת בית חולים פרטי בבנגקוק, אומר שבית החולים היה מוכן אך מעולם לא ראה אף חולה קורונה.
ובכן, אולי בגלל שתאילנד מבינה ש'רק' 55 אנשים מתו בגלל שהמדינה לא הייתה מוכנה ולא היו ערכות מבחנים... בגלל התנהגות רופסת כמו בסין... בגלל לא בדיקה נרחבת של החלק באוכלוסייה שיש לו א. בסיכון מוגבר... על ידי שינוי סיבת המוות של מקרי המוות מהקורונה מסיבות מסוימות ואחרון חביב: כי אכן לא היו יותר מ-55 מקרי מוות.
והנק, איך היית מגיב אם לא יינקטו אמצעי הסגר והמשפחה שלך תהיה בין הקורבנות הבאים?
כל עוד אין חיסון מאושר ואין טיפול בטוח, אני תומך באמצעי ההסגר. וירוס זה שונה מאחרים ודורש גישה שונה; אני חושב שזה נכון.
הם יחשבו כך באמריקה, איטליה, צרפת, אנגליה וכו' וכו'. "לו רק היינו מתערבים קודם לכן. אילו רק היו לנו 55 מקרי מוות (או פחות), והיינו יכולים להתחיל מחדש עכשיו"
אמנם תאילנד בודקת מעט יחסית. כעת הם עומדים על 3.264 בדיקות למיליון תושבים. ועד לאחרונה זה היה הרבה פחות. אז אפשר לקחת את הדמויות גם עם גרגר מלח. הבדיקות מתגברות בבוצואנה.
למרות שאני מאמין שיש להם את זה בשליטה, כי אין תמונות בשום מקום של בתי חולים שלא יכולים להתמודד עם זרימת החולים.
(מקור לנתונים: coronavirus.thebaselab.com)
אני חושב שתאילנד נוגסת בכדור ובסופו של דבר רצה לפנינו באירופה.
הם עומדים על 3.264 בדיקות למיליון תושבים. זה לא נראה לי נכון.
@פיטר (לשעבר חון)
ניסיתי להשיג אותך כבר זמן מה, אבל אני לא מצליח.
תוכל ליצור איתי קשר? [מוגן בדוא"ל].
שלום ליאו,
שלחתי לך אימייל לפחות 4 פעמים כבר. כנראה שהם לא מגיעים. תסתכל בתיקיית הספאם שלך. או קח חשבון gmail, עובד טוב יותר מהוטמייל.
בכל מקרה:
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
הצו מבוסס על מספר הנדבקים שהתגלו בכל מדינה, בתאילנד יש 3.009. הנתונים באתר זה מדויקים מאוד ועם הפניות מקור.
זוהי הפיכה גלובליסטית... לא יותר ולא פחות. צפו בסרטים התיעודיים ביוטיוב של ד"ר רוב אלנס, ד"ר ויטקובסקי, ד"ר ג'ודי מיקוביץ, ד"ר ראשיד בוטאר ותשמעו את האמת על האג'נדות הגלובליסטיות.
מאמין בתיאוריית קונספירציה? האם כדור הארץ אולי גם שטוח, האם אין לוויינים והאם כדור הארץ כבר הושמד על ידי כוכב הלכת ההוא בצד השני של השמש? והנחיתות על הירח מעולם לא התרחשו?
ה"אמת" לגבי אג'נדות גלובליסטיות מופצת על ידי חבורת אידיוטים, שמגיעים עם טיעונים שבדרך כלל סותרים בכל החזיתות ומתופעלים בצורה כזו שפתיים נאחזים בהם.
אבל כמובן שהכל באשמתו של ביל גייטס, שהולך לחסן את כל העולם בתרופה שתהפוך אותנו לעבדים מוכנים.
נוצרה היסטריה המונית ברחבי העולם, מה שבהחלט אומר שיש לנו כלכלה שתגרום ליותר קורבנות מהקוביד עצמו. לאט לאט כבר חושבים ככה פוליטיקאים וכלכלנים, משמאל ומימין, שמתעוררים. בזמן הסגר אנשים חולים בדרך כלל מבודדים ולא הבריאים, הם יכולים לשמור על הכלכלה, או שזה כבר לא נורמלי שהטבע יעשה את העבודה שלו? בתאילנד המספרים יהיו רחוקים מלהיות נכונים, ככה שומרים על אוכלוסיה מאושרת רוב התאילנדים לא יכולים להרשות לעצמם מבחן.
אגב, יש סיכוי גבוה יותר שתמות בפקק בתאילנד מאשר מקוביד.
עצוב לראות שכל כך הרבה אנשים יושבים לארוחה כל יום, מתחילים את הכלכלה ופותחים את הגבולות כדי שהתיירות והכלכלה יוכלו לחזור לדרך, עכשיו הם יקבלו את הסינים בזרועות פתוחות
בעיה קטנה: אחרי כמה ימים של ריסוס וירוסים מסביב, אתה יודע רק שמישהו נדבק, אלא אם כן אתה בודק את כל האוכלוסייה כל שבוע. אותו דבר לגבי "נעילת" כל קבוצות הסיכון = זקנים + אלו עם בעיות רפואיות בסיסיות.
65+ ב-NL מ-0,3 מיליון בשנת 1900 ל-3,2 מיליון בשנת 2018 = 18%. זו האוכלוסייה של אוטרכט וגלדרלנד ביחד.
לתאילנד, ראה https://www.un.org/en/development/desa/population/events/pdf/expert/29/session3/EGM_25Feb2019_S3_VipanPrachuabmoh.pdf
ולתת שוב ל"צעירים" לנהל את הכלכלה ללא מעצורים פירושו שהרבה יידבקו = סכנה גדולה ל"כלואים", שם גם אין מושג כמה מאותם צעירים ימותו אז.
ואותם קשישים סיעודיים יקרים: מדללים באופן משמעותי, וכתוצאה מכך נמוכים יותר דמי ביטוח בריאות, מבטיחים פתרון מהיר של פערי הפנסיה והפנסיה מהמדינה, מבטיחים זרימה בבתי אבות (ששם גל קורונה 2 או 3 יכול לספק עוד יותר פתרונות, כבר הרבה "מיטות" ריקות), מפנה אחיות גריאטריות לטיפול בצעירים, דוחף את גביית הירושה קדימה, מפנה בתים רבים וחוסך הרבה ביקורים אצל אותם זקנים שיודעים לעסוקים והעסוקים , צעירים עסוקים. אנחנו לא יכולים לעשות את זה יותר ציני... (חלק גדול תקף גם בתאילנד)
אתה כנראה לא מבין, בדיוק כמו ממשלת תאילנד, שתיירים סינים תורמים מעט לכלכלה, הנסיעות מוזמנות ומשולמות בסין, הנסיעות נעשות על ידי חברות אוטובוסים סיניות, הם שוהים בבתי מלון בבעלות סינית שם הם שוהים על בסיס הכל-אין.
ממשלת תאילנד לא למדה דבר מההרס הרוסי, חצי מהדירות בפטאיה ריקות ו/או למכירה.אבל לפי הממשלה, הכל מתנהל כשורה 🙂 בנק האיכרים התאילנדי (של ממשלת תאילנד) כמעט פושט רגל. תאי איירווייס היא בור ללא תחתית, הודות לממשלה. שום דבר לא יוצא מכל ההשקעות שהובטחו מחוסר כסף. אז אנחנו רק אומרים שיש רק 55 מקרי מוות בתאילנד, סליחה אבל הזמן שעדיין האמנתי באגדות עבר ארוך נעלם.
הרמן היקר,
רוב התיירים הזרים האחרים לא טסים לתאילנד עם תאי איירווייס, אלא עם חברות תעופה אחרות (אווה אייר, KLM וכו'). לכן הכסף הזה ברובו לא מגיע לתאילנד, ויש גם חבילות חופשה לתאילנד למכירה אצל מפעיל הטיולים ההולנדי.
הסינים מוציאים את כספם בעיקר על בילויים (גראנד פאלאס: 500 באט לאדם) ותכשיטים. גם אם הסינים האלה יוציאו רק 1000 באט בתילנד, זה יהיה פי 10 מיליון פי 1000 באט. זה הרבה יותר מכל שאר התיירים ביחד, שלא לדבר על כך שרוב המלונות הם בבעלות זרה.
תאי איירווייז נמצאת בבעיה בגלל ניהול כושל ולא הכל נגרם על ידי הממשלה.
כמה טוב יותר אנחנו יודעים! אבל כל יודעי דבר אלה אינם אחראים! אז עמדה נוחה מאוד להשתתף בדיון הזה, שלא מוביל לכלום.
בואו נראה איך אנחנו יוצאים מהקטסטרופה הזו דרך המערכת הפוליטית שלנו.
מכיוון שמדובר בקטסטרופה עולמית, אי אפשר להכחיש זאת.
עדיין הייתי בתאילנד בפברואר. ואז כולם חשבו שהם הולכים למות, התיירות כבר הייתה בדרכה אז. כבר ניבאתי ששום דבר (בלי מגיפה) לא יקרה בתאילנד בגלל האקלים, בלי אירועים מקורה ובין השאר בלי ללחוץ ידיים או להתנשק בברכות. אז עכשיו הם הפסידו מיליארדים רבים שלא לצורך וכלכלה שנהרסה. נחמד וחכם של הפוליטיקאים/גנרלים המפוחדים.
אמילי,
גם אם לא היה מוטל איסור על תיירים מאירופה וכו', תיירים לא היו מגיעים (עקב נעילה בארצם). כך גם לגבי הייצוא: הוא כבר היה בפיגור ולא השתפר על ידי צעדי קורונה בתחום התחבורה.
חטיבת המכסים אולי לא תמיד מקבלת החלטות לטובת המדינה והעם, אבל היא גם יכולה לעשות מעט בעניין הקורונה.
בכל האמור לעיל, חסר גורם אחד: כמה מקרי מוות היו אם לא כל אמצעי הזהירות הללו יינקטו.
אם הנגיף הזה יכול להתרבות ללא מעצורים במשך כמה שנים... והמונה בסופו של דבר יגיע ל-100.000 או יותר, כי אז כל האמצעים יהיו מאוחרים מדי.
עם העיתון של 2030 ביד, כולם יודעים מה היינו צריכים לעשות טוב יותר עכשיו, אבל... עם העיתון של היום ביד...
בשנת 2009, ממשלת NLe דאז קנתה 34 מיליון אמפולות נגד השפעת המקסיקנית, אבל... "זה לא קרה". אתה כבר מבין: זמן קצר אחר כך כל קלומפנלנד ידעה את זה הרבה יותר טוב: איך יכלו המטומטמים האלה מהאג לקנות כל כך הרבה זבל מיותר.
תחילת 2020: NL (ומדינות רבות אחרות) נענו בנדיבות לקריאה הסינית לאספקת סיוע, בתקווה שקוביד-19 יישאר מוגבל לסין, בדיוק כמו הסארס... חבל אז...הסינים בבית במעצר, שלהם מסכות וכו' מכונות דוממות, הייצור האירופי כמעט אפסי בגלל הצנע, והמניות בסין הן כמו "חיילים בקרב אבוד". ושוב NL במצב ניירות גלגול Mascot: יודע טוב יותר, יכול טוב יותר, טוב יותר.
שיהיה ברור, הפעם האחרונה שהיינו צריכים להילחם במלחמת חיות בר ביולוגית הייתה בין השנים 1918-1922. ברחבי העולם כ-50-100 מיליון מקרי מוות מתוך אוכלוסייה של 2 מיליארד. עבור מה שעומד בצד NL, כ-48.000 הרוגים באוכלוסייה של 6,75 מיליון, אבל הודו ההולנדית 1-1.5 מיליון באוכלוסייה של 41,7 מיליון, במפקד האוכלוסין בשנת 1930. במילים אחרות, עבור NL-עכשיו, בשעה 17 מיליון: 125.000 הרוגים. האם אתה רוצה להיות ראש ממשלת NL, לעשות את זה בבית הנבחרים בהתאמה. ואז להסביר על Nieuwsuur וכו'? דומה ל-Prayut עם 0.1-1 מיליון מקרי מוות שגויים לחלוטין על 65 מיליון תאילנדים?
לתאילנד ולשאר אסיה הדרומית (סינגפור עם 5,85 מיליון תושבים, רק 18 מקרי מוות) יש מזל גדול: או ענף חלש של הנגיף או .. השילוב של לחות וטמפרטורה גבוהה ולכן השלכות מועטות. מי יודע, ההשלכות הקרובות באפריקה ובאמריקה הלטינית יגידו...
הסכום של מה שהיה קורה אם לא היו ננקטים צעדים הוא פשוט מאוד.
המחקר של האנגלי ניל פרגוסון וחב' מה-16 במרץ הוא בן 18 עמודים ושווה קריאה למי שבאמת מתעניין. המדיניות האנגלית, שהתחילה מאוחר מדי, מבוססת עליה.
הם חזו 0,5 מיליון מקרי מוות בבריטניה ו-2,2 מיליון מקרי מוות בארה"ב ללא אמצעים. זה בתרגום לאוכלוסיית העולם אומר סדר גודל של 70 מיליון מקרי מוות.
בקצרה מאוד זה הולך כדלקמן. מספר הזיהומים בסביבות 3, כל עוד הוא נשאר הרבה מעל 1, מספר הנדבקים יגדל די מהר. הצמיחה תיפסק כאשר כ-70% מהאנשים כבר לא נגועים, כלומר בסביבות 5 מיליארד. שיעור התמותה מוערך כעת ב-1.4%, כך ש-70 מיליון וכאוס בלתי נתפס ברחבי העולם, הן מבחינה רגשית והן מבחינה כלכלית.
והאם יש 30 או 100 מיליון זה לא כל כך חשוב למסקנה, שקוראת:
צעדים הם בלתי נמנעים.
הדרך שבה, עד כמה, משך הזמן, יכולים מומחים וממשלות להרהר. אם אתה קורא עיתונים כמו Volkskrant ו-NRC, אתה יכול להתרשם ממורכבות הבחירות שיש לעשות.
אני מוצא כמה מהדעות שקראתי קצת קצרות רואי.
הסיפור שלך לא הגיוני. האיש הזה החמיץ את המטרה פעמים רבות (פול ווסטון - מורשת האבדון של ניל פרגוסון). גם בהתייחסותך לדו"ח ההוא, אני יכול לומר לך שהוא היה מיושן במהירות על ידי האיש עצמו. לאחר שבוע או שבועיים יהיו רק 1 מקרי מוות וקצת מאוחר יותר הוא התאים את זה לכ-2. הנזק כבר נגרם אז כי הממשלה הטילה את הנעילה על אותו דו"ח ראשון.
מסקנה: אף אחד לא יודע מה היה קורה או לא היה קורה אם לא ננקטו צעדים. כל מה שאנו חושדים שעלול לקרות הוא מכת מזל.
אתה צודק כמה אנשים מתים בפקק כל שנה בתאילנד לבדה, בגלל מלריה/דנגי, הכשות נחש וכו' וכו' זה לא חשוב, רק מילה אחת נשמעת CORONA.
וזה לא רק בתאילנד, אז אני לא חושב שזה מפתיע שאנשים רבים חושבים שיש בזה יותר ממה שנקרא קורונה.
מה שבוודאי יקרה הוא שהכלכלה התאילנדית לא תישאר על כנה בתקופה הקרובה.
אני עדיין שומע אנשים אומרים שתעשיית התיירות היא רק חלק קטן ממקורות ההכנסה של תאילנד.
ובכן הם בוכים לאט לאט על היורו, רובל, דולרים וכו' וכו' של הפרנגים הנוראיים האלה שהרבה תאילנדים מעדיפים לא לקבל.
אה, כן, מאותם מעוזים אחרים של הכלכלה התאילנדית, תעשיית הרכב, למשל, לא נשאר הרבה על מי הולך לקנות מכונית חדשה עכשיו שאין הרבה.
וגם בתאילנד היה מעט שמן, למרבה המזל, ובכן, ליטר כבר לא שווה כלום.
אני חושב שתאילנד חוזרת 18 שנים אחורה וזו לא תהיה רק תאילנד.
הנק היקר, מספר ההרוגים הוא למעשה כל כך חשוב. מה שחשוב הוא שהזיהום נשאר מוגבל. אני גם רוצה לתת לך עצה אחת, וודא שאתה לא מקבל אותה. עם זאת, אם קיבלת את זה, אנא דווח על איך זה היה לקבל את זה.
כפי שנאמר לא פעם: הרוב המכריע מקבל את זה ולא שם לב לכלום או מעט מאוד ולא מוטרד מזה כלל. נְקוּדָה. ונקודה זו היא גם מה שהנושא הזה עוסק בו, כלומר עבור אותם מעט אנשים חולים וקומץ זיהומים ביום בתאילנד משטחים את כל הכלכלה עם 10 מיליון מובטלים. ולא מדובר במובטלים שאנו מפנקים בהולנד, אלא באנשים ללא כסף והכנסה. קראו בחדשות שבאיטליה (בדרום העני) 700.000 אנשים כבר רעבים בגלל האומללות של קוביד. קראתי גם ב-NRC ש-130.000 אנשים נוספים יתמודדו עם רעב בגלל קוביד. הייתי רוצה גם דיווח על מיליוני אנשים שלא מקבלים מספיק לאכול ולכן אין להם אנרגיה כל יום, חלשים ומתים בטרם עת (לרוב מדובר בילדים). ולידיעתכם (מהאו"ם): לפני עידן קוביד, 24.000 אנשים מתו מרעב ביום וניתן היה לפתור זאת על ידי מתן תרומה נוספת של 11 מיליארד בשנה. השווה את זה למיליארדים שנעלמו כעת.
אנשים רבים מתנהגים כאילו כל סיפור הקורונה הוא סוג של תרגיל בינלאומי "הגנה על אוכלוסיה". "תוציא את בתי הקפה מסיפור הסיכון, אחרת נפשוט רגל". "אי אפשר לפתוח אותו יומיים קודם עם 10 אנשים שיושבים בחוץ במרחק של 150 ס"מ בדיוק (?)? שחקני הכדורגל שלנו מאבדים מערכם הבינלאומי ועולים בממוצע 2 מיליון יורו לשנה במשכורת, אז בבקשה לפצות אותנו - מקופה המיסים! זה גם התיאטראות, וצורות רבות אחרות של הרפיה. דיטו ברדה: 0,5 מוסדות קייטרינג בעיר עם 545 תושבים. כך גם בכפרים מסביב.
איך חשבת שקרנות ה"קורונה" האלה צריכות לחזור? מעצי הכסף בגן של וובקה או נפילה מהתקרה ב'מגדל רוטה'? לא, פשוט: דרך מיסים, ממך ובעיקר ממני.
במילים אחרות: שכנע אותי שהבעיה הפיננסית שלך חייבת להיפתר על ידי כספי המיסים (הנוספים) שלי!
אני חושב שמי שמאמין שיש רק 50 מקרי מוות מקוביד הם מאוד תמימים, אני לא מאמין בזה, וזו גם הסיבה שהממשלה נוקטת בפעולות קשות.
היה כאן הומה תיירים סינים. עדיין יש הבדל בין קורבנות קוביד רשומים לבין מספר מקרי המוות בפועל. בבלגיה כבר סופרים מישהו שהם חושדים שהוא קורבן קוביד. במדינה אחרת ניתן לאפשר רק מי שעבר בדיקה, ואולי נמנעים ככל האפשר מבדיקת dta או רישום כדי ליצור רושם טוב.
האקלים אינו שונה באינדונזיה הפיליפינית מלזיה והנתונים די גבוהים יותר.
זה בזכות הגישה הטובה...סליחה אבל אני לא רואה את רוב התאילנדים שומרים מרחק, סופרמרקטים הולכים/עומדים אחד ליד השני, ומפגישים מאות אנשים כל יום לחלוקת אוכל וכולם עומדים נגד כל אחד. אַחֵר.
כל ההבנה לבתי החולים, אף אחד לא רוצה מצב בלתי ניתן לניהול, אבל העובדה נשארת שלמרות העיכוב, הטבע יאפשר לעוד קשישים וחלשים לעזוב השנה, אחרי הכל, האוכלוסיה מברכת מהר מדי (כמעט כל שנייה אדם נוסף) .
לעצור הכול בשביל זה ולהגזים לדעתי... גם אני תומך יותר במודל השוודי, תמשיך הלאה, אל תיצור אסון שני, כולם קצת יותר זהירים, מחטאים ידיים, שומרים מרחק ולובשים מסיכת פנים היכן שצריך, ואנחנו באים כבר הרבה זמן. סוף.
אני חושב שבלגיה ובת חלק היא עם האמת מאשר NL.
לא, "בבלגיה כבר סופרים מישהו שהם חושדים שהוא קורבן קוביד", אבל זו באמת הסתברות שגובלת בוודאות.
בלגיה עם 11,2 מיליון תושבים: 8656 מקרי מוות, מתוכם 4114 אושרו בבתי חולים ו-4450 בבתי אבות ו-92 במקומות אחרים. מוזכר במיוחד בכל תוכנית חדשות. ראה https://www.demorgen.be/voor-u-uitgelegd/coronavirus-in-cijfers-en-kaarten-het-aantal-besmettingen-doden-en-genezen-patienten~b5875c3f/
מסתכלים על NL עם 17,2 מיליון תושבים: 5440 באופן רשמי. בהסתכלות על הרשימה שלהלן: יש לנו גם תמותה עודפת באותם 6 שבועות = 5900 אנשים בני 80+ ו-2450 אנשים בגילאי 65-80. באופן ציני: תארו לעצמכם מה זה אומר במונחים של פרמיות בריאות, AOW + תשלומי פנסיה...
80 שנים ומעלה 2019: 84.988
2020 שבוע 12* 2.083
2020 שבוע 13* 2.551
2020 שבוע 14* 3.080
2020 שבוע 15* 3.058
2020 שבוע 16* 2.638
2020 שבוע 17* 2.284
= 15.694 ב-6 שבועות או 85.000/52 * 6 = תיאורטי 9807 / 6 שבועות = 5887 יותר מ-3 השנים שלפני כן.
65 עד 80 שנים 2019: 45.916
2020 שבוע 12* 1.077
2020 שבוע 13* 1.397
2020 שבוע 14* 1.501
2020 שבוע 15* 1.430
2020 שבוע 16* 1.217
2020 שבוע 17* 1.136
= 7758 ב-6 שבועות או 46000/52 * 6 = תיאורטי 5308 / 6 שבועות = 2450 יותר מ-3 השנים שלפני כן.
לִרְאוֹת https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/70895ned
עדיין קיים חשד ל"הסתברות כמעט ודאית" והאחרון הוא גם המונח שבו משתמש תמיד הוירולוג סטיבן ואן גוך מהמרכז הלאומי למשבר.
סינגפור, עם 5,85 מיליון תושביה מדווחת על 18 (שמונה עשר) מקרי מוות מקורונה. אנו יכולים להניח נקודה אחת באותה עיר מדינה לא דמוקרטית: שירותי הבריאות מצוינים.
הסברתי את המצב בסינגפור, הנדבקים הם עובדים אורחים והם מתחת לגיל 60. זה ההסבר. אפילו בסינגפור אין בתי חולים פלאים.
אני חושב שמי שמאמין שיש רק 50 מקרי מוות מקוביד הם מאוד תמימים, אני לא מאמין בזה, וזו גם הסיבה שהממשלה נוקטת בפעולות קשות.
היה כאן הומה תיירים סינים. עדיין יש הבדל בין קורבנות קוביד רשומים לבין מספר מקרי המוות בפועל. בבלגיה כבר סופרים מישהו שהם חושדים שהוא קורבן קוביד. במדינה אחרת מותר להתיר רק מי שעבר בדיקה, וניתן להימנע ככל האפשר מבדיקה או רישום כדי ליצור רושם טוב.
האקלים אינו שונה בפיליפינים, אינדונזיה, מלזיה והנתונים שם גם הרבה יותר גבוהים.
"זה בזכות הגישה הטובה..." סליחה אבל אני לא רואה את רוב התאילנדים שומרים על מרחק, סופרמרקטים הולכים/עומדים אחד ליד השני, והם מפגישים 100 אנשי מאורה כל יום לחלוקת אוכל וכולם עומדים נגד כל אחד מהם. אַחֵר.
כל ההבנה לבתי החולים, אף אחד לא רוצה מצב בלתי ניתן לניהול, אבל עובדה היא ונשארה שלמרות העיכוב, הטבע יאפשר לעוד קשישים וחלשים לעזוב השנה, אחרי הכל, האוכלוסיה מברכת מהר מדי (כמעט כל שנייה אדם נוסף).
לעצור הכל בשביל זה ולהגזים לדעתי... גם אני תומך יותר במודל השוודי, תמשיך הלאה, אל תיצור אסון שני, כולם קצת יותר זהירים, מחטאים ידיים, שומרים מרחק ושמים מסיכת פה היכן שצריך, ואנחנו באים כבר הרבה זמן. סוף.
אני מסכים בגדול עם הטיעון שלך. מה שקורה עכשיו הוא שננקטו צעדים ברחבי העולם, המבוססים על נתונים והנחות לא מהימנות. אפילו נתוני המוות אינם מדויקים. בשנה שעברה איבדתי את אחותי היחידה באופן בלתי צפוי לחלוטין. במדינה כמו הולנד היית מצפה שניתן לקבוע סיבת מוות, אבל כלום. למרות התעקשות חוזרות ונשנות מצד קרובי המשפחה, לא ניתן הסבר מניח את הדעת חצי שנה לאחר מכן. ועכשיו אומרים שכל מקרי המוות נובעים ממחלה שלא הייתה ידועה קודם לכן? אז אני אישית לא מאמין בזה. ועכשיו אתה שומע הרבה אנשים שממעיטים בשפעת. שַׁפַעַת? אני יכול לומר מניסיוני שלי שזה קרב כמעט שנתי נגד נגיף השפעת. ויום אחד הנגיף ינצח בקרב, או שאני אעזוב בגלל משהו אחר. אז שיהיה, זה חלק מהחיים. אין גם קשר סיבתי בין אמצעים להפחתת השלכות הנגיף. פשוט אי אפשר להוכיח את זה. ואני דווקא חושב שאם אתה מקפיד על זהירות רגילה, שלימדו אותי מהבית, להתעטש לתוך המטפחת שלך, לרחוץ ידיים, להישאר בבית אם אתה חולה, זה מספיק. בדיוק כמו עם האקלים, האנושות חושבת שהם יכולים להשפיע על תהליך טבעי, אבל הם לעולם לא יוכלו להשפיע עליו. וירוסים ימשיכו לבוא וללכת וכדור הארץ ימשיך להתפתח. זה עדיין כוכב צעיר, בגיל ההתבגרות למעשה. זה עדיין לא קיבל את צורתו הסופית וזה כולל שינויי אקלים ואסונות טבע. אולי בעוד כמה מאות שנים, כשיומצאו עוד המצאות והאדם יכיר את עצמו טוב יותר. ומעל לכל יידע את מקומו בבריאה. ולמרות כל זה, כמעט אף אחד לא מת מוקדם מדי או מאוחר מדי. ולא סתם נולדים יותר מדי. כדור הארץ עוקב אחר תהליך זה. תראה מה קורה אחרי מלחמה. אז יוולדו עוד גברים (בייבי בום, למשל). אני חושב שהדבר הגרוע ביותר הוא שאנשים עובדים רגילים (לא משקיעים קפיטליסטים, אלא אנשים שמנסים לעתים קרובות למכור את המוצרים הטריים שלהם) התלויים בעבודתם היומיומית ללחם היומי שלהם, צריכים כעת לשבת בשקט, ברחבי העולם. בנוסף, בתאילנד רבים מהאנשים הללו תלויים בתיירות, ששעריה לא צפויים להיפתח שוב לרווחה (לצערי). יש לקוות שיום אחד הפוליטיקאים ינחו את רגליהם בחזרה על הקרקע ויעשו מה שהם צריכים לעשות. להבטיח שאנשים יכולים להשיג קיום בכבוד באמצעות עבודה. ושהתקשורת צריכה להפסיק עם הדיווח הסנסציוני הלא פרופורציונלי הזה על נושא אחד בלבד. ומה שהכי חשוב לעבור הייפ כזה הוא הביטחון שהחיים לא מסתיימים במוות פיזי. לא בכדי אנשים אומרים שהוא או היא ויתר על רוח הרפאים. וכך זה.
שלשום, בן דוד של אשתי מת בלופבורי. היו לה בעיות ריאות ונשימתיות חמורות מאוד. היא לא נבדקה עבור קוביד-19 כמו רוב החולים התאילנדים והיא כנראה אחת מכל כך הרבה שמתים מזה מדי יום ושאינם נכללים בנתוני התמותה מקוביד. מי שעדיין כל כך מטומטם/נאיבי היום לקחת משהו רציני מממשלת תאילנד.
אז אם אתה לא בודק, אין לך מקרי מוות רשמיים. אני חושב שחסרים יותר מ-2 אפסים מהמספר האמיתי של מקרי מוות מקוביד בתאילנד.
מסכים לחלוטין, האנק
אלו הם תסמינים קלים של הידרופוביה. ילד יכול לחשב (ללא קשר אם מתמטיקה הייתה מקצוע אופציונלי) ש-70 מיליון התאילנדים ימותו כולם תוך 100 שנים.
כלומר 700.000 בשנה... יותר מ-1900 ליום. בלי קשר לסיבה.
אולי תקרא מה אומר הוירולוג פיטר פיוט:
קראתי אתמול מחקר מדעי שהסיק שיש לך סיכוי של 30% למות אם תגיע לבית חולים בריטי עם COVID-19. זה בערך אותו שיעור תמותה הכולל כמו של אבולה ב-2014 במערב אפריקה.
גם מערב אפריקה נמצאת על קו המשווה וחם שם מאוד!
https://www.sciencemag.org/news/2020/05/finally-virus-got-me-scientist-who-fought-ebola-and-hiv-reflects-facing-death-covid-19#
טרור רפואי הוא הדרך של מנהיגים להפגין את כוחם.
לפני כחמש שנים, עם שפעת החזירים, הייתה גם מגיפה...
יותר אנשים מתים מפחד מאשר מהמחלה עצמה. אבל כן, כל האמצעים האלה מביאים כסף ואפשר להדגים מי הוא ה"בוס".
עם זאת, יש רק ודאות אחת בחיים האלה: כולם צריכים למות והסיכוי למות גדל עם הגיל. מספר גורמי סיכון יכולים להקדים את התאריך (עישון, התמכרויות, כולסטרול...)
אבל אף אחד לא יכול לרמות את המוות...
אין ספק שגורמים מסוימים מקדמים מגיפות, כמו אקלים ואוכלוסיות יתר.
אנחנו יותר מדי ואז הטבע יתקן הכל, אבל כולם שוכחים את ההיסטוריה שלהם: מיליונים מתו מאבעבועות שחורות, שפעת ספרדית, מגיפה, כולרה...
עכשיו באפריקה כמעט חצי מיליון ילדים מתים ממלריה !! לאף אחד לא אכפת מזה…
כן, בתעשיית התרופות יש את כולנו בכוחה.. פחד (קרא פחד מזיהום) הורג ללא רחם... הבורסה היא שקובעת איך אנשים יגיבו... האם אירופה תמשיך להתקיים? נראה….
מדהים לקרוא כמה וירולוגים יש שיודעים טוב יותר. כמובן שהתאילנדים לוקחים את ההפסדים הכלכליים בהנאה רבה ומסתפקים בווירוס שאין בו שום סיבה. תנעל את כל המדינה עבור המתים המעטים האלה. בסדר, בשוודיה יש עכשיו יותר מ-3.000, בלי הגבלות גדולות מדי, אבל אנחנו לא שמים לב לזה מטעמי נוחות. את הוירולוגים החובבים לא אכפת מזה. מתי יגיע הרגע שבו כל החובבים ישאירו החלטות כאלה למי שבאמת מבין אותן, במקרה הזה הווירולוגים האמיתיים. העולם לא בפאניקה כי זה וירוס שהוא כלום. ללא אמצעים דרסטיים תקבל תמותה עצומה. טוב שננקטו צעדים דרסטיים בתאילנד, כך שמניין ההרוגים נותר מוגבל.
הנק הולנדר למה אתה מפנה את האצבע למי שחושב שהצעדים שננקטו מיותרים. האם אתה בעצמך וירולוג כל כך גדול שאתה יכול להוכיח שאי נקיטת אמצעים יגרום לתמותה גבוהה. עבורי מדובר בשפעת רגילה שהתפוצצה מאוד מהאמצעים שננקטו ותגרום לעוני רב ואי נוחות. או שאין יותר מקרי מוות כעת לאחר שננקטו האמצעים? כן, בדיוק אותו הדבר. כולם יודעים שהוא חייב למות.
תן לי לתת דוגמה.
נניח שיש משבר כלכלי גדול שמתפשט בכל העולם דרך סין. כדי למנוע החמרה וקריסת המערכת כולה, רוב המדינות אוסרות על תשלום משכורות והטבות אחרות (כגון פנסיה); אחרת אפילו יותר חברות ומוסדות יקרסו. החברות בהן עובדים רוצים לעבוד ללא תשלום נשארות פתוחות. השאר סוגרים את הדלתות. קוראים לאוכלוסייה לעבור בהמוניהם לאזור הכפרי ולגור עם משפחה וחברים שיוכלו לדאוג לאספקת המזון שלהם עד כמה שניתן. יש איום של מחסור במזון (שלא לדבר על אלכוהול) אבל גם של נגישות כי שווקים וסופרמרקטים רבים נסגרים. רופאים זועקים רצח עקוב מדם כי חלק מהאוכלוסייה (קודם החלשים) נמצאים בסכנת מוות מתת תזונה. לכלכלנים, היועצים היחידים לממשלה, לא אכפת. הם מחזיקים בדעה שאם הכלכלה תלך לעזאזל, לא יישאר מי לאכול. שום הכנסה היא מדד חמור, אבל אין מנוס ממנה. וזה עלול לקחת זמן, כי משבר כלכלי שני יכול בקלות לעקוב אחרי הראשון אם יש אנשים שעדיין מקבלים כסף.
האם ניקח את זה?