ברוכים הבאים ל- Thailandblog.nl
עם 275.000 ביקורים בחודש, Thailandblog היא הקהילה הגדולה ביותר בתאילנד בהולנד ובבלגיה.
הירשם לניוזלטר הדואר האלקטרוני החינמי שלנו והישאר מעודכן!
עלון
הגדרות שפה
דרג באט תאילנדי
לתת חסות
תגובות אחרונות
- רוני: באזור שבו מתגוררים חמי, נתן באובון ראצ'תאני, המחיר למ"ר הוא 11.000 אמבט בגימור מלא. תַשְׁלוּם
- ארנו: העובדה היא שהחקלאי, בעמלו, לא מקבל כמעט כלום עבור האורז שלו ובקושי יכול לכסות את העלויות שלו, שלא לדבר על מספיק
- תיאו: עם הטכנולוגיה הפשוטה בשדות האורז, עכשיו התייקר מאוד לגדל אורז. סט 10 ראי. היה לנו אחרון
- וויליאם קוראט: רק מבט חטוף הרמן, אתה צודק, חלקית, בסך הכל היום במקום השישי מקומי באחד, תוצאה מרושלת
- רוב וי.: מסכים כמעט לחלוטין גרינגו, זה לא יכול להיות כל כך קשה להתנהג בצורה נורמלית כלפי אלה ששונים. שיחה
- דרייקס: אני מסכים עם שתי התגובות, אבל חייבים להיות מספיק משאבים ומימון הוא נושא רציני בתאילנד ו
- כריס: עבור בית נוח רגיל, אתה צריך לצפות לשלם 13.000 עד 16.000 באט למ"ר. (הכל, ציורים,
- הרמן: גם אם הבעירה בתאילנד הייתה מבוקרת, זה לא יפתור את הבעיה כל עוד המדינות השכנות לא מצייתות.
- הרמן: וויליאם -קוראט, צ'יאנג מאי בהחלט לא ב-3 המובילים בעולם, זה נאמר כאן לעתים קרובות, אבל צ'אנג מאי היא
- וילם: גרינגו היקר, סיפור ממש סופר ברור, אני מזהה ממנו הרבה, שלבנות מגיע כבוד, לא כל פארנג
- יאן: כמעט לא עובר חודש מבלי שתאילנד מכנה את עצמה "המרכז" עבור סוג של..."מרכז" לרפואה
- קרלה: לך לאיים, אנחנו עושים את זה כבר שנים. טיפ: אם אתם רוצים שקט ושלווה ואווירה נינוחה להפליא, לכו לקו פאיאם!
- קורנליס: חח שיאק, בשביל ALOHA אתה צריך לנסוע להוואי. כעת הם מכניסים את כל הקיצורים האחרים לבתי הספר. ב-Th
- Cuylits Jan: סליחה, מצאתי את האוכל בתאילנד משעמם אחרי 3 שבועות ותמיד הטעם אותו דבר. אוכל רחוב יעיל היה טוב יותר מרוב המסעדות
- רוב וי.: טוב, זה לא כל כך נורא, נכון? לעתים קרובות אתה רואה דגל קשת שמראה את המיניות, המגדר והנטייה הזו
לתת חסות
שוב בנגקוק
תפריט
רשום
נושאים
- רקע
- פעילויות
- advertorial
- סדר היום
- שאלת מס
- שאלה בלגיה
- מראות
- ביזאר
- בודהיזם
- ביקורות ספרים
- טור
- משבר קורונה
- תרבות
- יְוֹמָן
- היכרויות
- השבוע של
- תיק
- לצלול
- כלכלה
- יום בחיי…..
- איים
- אוכל ושתייה
- אירועים ופסטיבלים
- פסטיבל בלונים
- פסטיבל בו סאנג מטריות
- מירוצי באפלו
- פסטיבל הפרחים של צ'אנג מאי
- ראש השנה הסיני
- מסיבת ירח מלאה
- חג המולד
- פסטיבל לוטוס – רוב בואה
- לוי קראתונג
- פסטיבל כדור האש של נאגה
- חגיגת ראש השנה
- פי טה ח'ון
- פסטיבל הצמחונים בפוקט
- פסטיבל רוקטות - Bun Bang Fai
- סונגקראן - ראש השנה התאילנדי
- פסטיבל זיקוקים פטאיה
- גולים וגמלאים
- AOW
- ביטוח רכב
- בַּנקָאוּת
- מס בהולנד
- מס תאילנד
- שגרירות בלגיה
- רשויות המס בבלגיה
- הוכחת חיים
- DigiD
- לְהַגֵר
- לשכור בית
- לקנות בית
- בזכרון
- הצהרת הכנסה
- יום המלך
- יוקר המחיה
- שגרירות הולנד
- ממשלת הולנד
- האגודה ההולנדית
- חדשות
- פְּטִירָה
- דַרכּוֹן
- פֶּנסִיָה
- רשיון נהיגה
- הפצות
- בחירות
- ביטוח באופן כללי
- ויזה
- לעבוד
- בית החולים
- ביטוח בריאות
- חי וצומח
- תמונת השבוע
- גאדג'טים
- כסף וכספים
- היסטוריה
- בריאות
- ארגוני צדקה
- בתי מלון
- מסתכלים על בתים
- איסן
- חאן פיטר
- קו מוק
- המלך בהומיבול
- גר בתאילנד
- הגשת קורא
- שיחת קורא
- טיפים לקוראים
- שאלת הקורא
- חֶברָה
- זירת מסחר
- תיירות רפואית
- הסביבה
- חיי לילה
- חדשות מהולנד ובלגיה
- חדשות מתאילנד
- יזמים וחברות
- חינוך
- מחקר
- גלה את תאילנד
- ביקורות
- ראוי לציון
- שיחות
- שיטפונות 2011
- שיטפונות 2012
- שיטפונות 2013
- שיטפונות 2014
- שינה
- פוליטיקה
- משאל
- סיפורי טיולים
- רייזן
- מערכות יחסים
- קניות
- מדיה חברתית
- ספא ובריאות
- ספורט
- סטדן
- הצהרת השבוע
- החוף
- שפה
- למכירה
- נוהל TEV
- תאילנד בכלל
- תאילנד עם ילדים
- עצות תאילנדיות
- עיסוי תאילנדי
- תיירות
- יוצא
- מטבע - באט תאילנדי
- מהעורכים
- תכונה
- תנועה ותחבורה
- ויזה קצרה
- אשרת שהייה ארוכה
- שאלת ויזה
- כרטיסי טיסה
- שאלת השבוע
- מזג אוויר ואקלים
לתת חסות
תרגומי כתב ויתור
Thailandblog משתמש בתרגומי מכונה במספר שפות. השימוש במידע מתורגם הוא על אחריותך בלבד. איננו אחראים לשגיאות בתרגומים.
קרא את המלא שלנו כאן ויתור.
תמלוגים
© Copyright Thailandblog 2024. כל הזכויות שמורות. אלא אם צוין אחרת, כל הזכויות למידע (טקסט, תמונה, סאונד, וידאו וכו') שאתה מוצא באתר זה נמצאות בידי Thailandblog.nl ומחבריו (בלוגרים).
השתלטות מלאה או חלקית, השמה באתרים אחרים, שכפול בכל דרך אחרת ו/או שימוש מסחרי במידע זה אינם מותרים, אלא אם ניתנה רשות מפורשת בכתב מאת Thailandblog.
קישור והפניה לדפים באתר זה מותרים.
עמוד הבית » שאלת הקורא » שאלת הקורא: האם ניתן לקבל הטבה הולנדית בתאילנד ברוטו נטו?
שאלת הקורא: האם ניתן לקבל הטבה הולנדית בתאילנד ברוטו נטו?
קוראים יקרים,
אנחנו מתכננים להגר לתאילנד. לבעלי יש הטבה של IVA עם תוספת של Loyalis. אני לא יכול לברר אם הוא יכול לקבל את ההטבה שלו ברוטו נטו בתאילנד?
למישהו פה יש תשובה ברורה לזה? או אולי קישור עם מידע?
תודה מראש.
בכבוד רב,
Jootje
קרא את זה בעיון
https://bit.ly/2oo6JKt
אולי אתה כבר יודע, אני לא יודע
IVA היא הטבה שאתה מקבל מביטוח העובדים והיא קשורה לשכר. ממוסה בהולנד לפי סעיף 15 לאמנה בין שתי המדינות. לאחר ההגירה לתאילנד, ניתן לקבל פטור על דמי הביטוח הלאומי ועל דמי ביטוח הבריאות. אבל אתה חייב מס הכנסה בהולנד, אז סוכנות ההטבות מנכה מס שכר.
תודה אריק,
זה ברור, האם זה גם אומר שאתה יכול להישאר מבוטח בהולנד לגבי עלויות רפואיות?
כדי להישאר מבוטח חובה בהולנד, עליך להיות רשום בהולנד ושהו בהולנד לפחות 4 חודשים
ארבעה חודשים רצופים!
לא, מריזה, זה לא נכון. זה לא חייב להיות 4 חודשים ברציפות.
ראה למשל: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/privacy-en-persoonsgegevens/vraag-en-antwoord/uitschrijven-basisregistratie-personen
לצערי לא.
לויאליס. איפה זה מחויב במס תלוי לחלוטין באופי ההטבה. אז אני לא יכול לתת לך דעה על זה כרגע.
מדובר בתוספת עודפת ותוספת עד 80% מהשכר האחרון.
אריק, כאחד משני הסוגים של הטבות WIA, הטבת IVA אינה הטבה הקשורה לשכר כפי שמצוין בסעיף 15 של האמנה למניעת כפל מס בין הולנד לתאילנד, אלא הטבת ביטוח לאומי. שום דבר לא מוסדר בעניין זה באמנה, בעוד שחסר גם סעיף שיורי. המשמעות היא שהחוקים הלאומיים של שתי המדינות חלים ושהן הולנד ותאילנד עשויות לגבות מס הכנסה על כך. לכן זה נופל תחת אותו משטר כמו, למשל, הטבת AOW או WAO.
אגב, אני מצפה שרק עם הטבת IVA עם תוספת בתאילנד לא תוכל בקרוב לשלם מס הכנסה אישי, בהתחשב בפטורים הגבוהים החלים ובשיעור 0% על ההכנסה החייבת של 150.000 THB הראשונים.
אתה פטור רק מדמי ביטוח לאומי ומהתרומה הקשורה להכנסה לפי חוק ביטוח בריאות בגלל שאתה כבר לא גר בהולנד לאחר ההגירה.
זה שונה לגבי התוספת שהושגה דרך לויאליס מטעם הראשון ואני מניח שמעסיק פרטי. כתושב תאילנד, הוא חייב בתאילנד במס על בסיס סעיף 15(1) לאמנה (ולא על בסיס סעיף 15(3), כפי שנאמר באופן שגוי במדינות המתקשרות של רשויות המס).
הורד את מס הכנסה של מדינות מתקשרות לתושבי חוץ באמצעות הקישור למטה. בעמוד 93 רואים את התוצאה לתאילנד.
https://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/verdragsstaten_ib_niet_ingezetenen_ib4011z4fd.pdf
תודה על התיקון; לכן IVA היא הטבת ביטוח לאומי והיא חייבת במס בשתי המדינות.
תודה על התגובה. מה זה אומר במונחים קונקרטיים?
האם יש לשלם מיסים בשתי המדינות?
אפשר לשלוח לך מייל?
היי ג'וטה,
אתם מוזמנים ליצור איתי קשר במייל: [מוגן בדוא"ל].
שתי המדינות אכן רשאיות לגבות מיסים על הטבה זו. אם תשלח לי מפרט הטבות מה-UWV בדוא"ל, אשלח לך חישוב של המס המגיע בהולנד לאחר ההגירה וגם של מס ההכנסה האישי (PIT) המגיע בתאילנד. אני חושב שהאחרון יהיה די קטן או אפס.
הרי אין זה באופי הלאומי שלנו להתחמק ממס. לא עושים את זה בהולנד ולכן לא בתאילנד. אבל לעתים קרובות יש בעיה להגיש הצהרה ל-PIT בתאילנד. לעתים קרובות הגשת החזר מס נדחת על ידי פקיד השומה התאילנדי מכיוון שהוא/היא סבור שהכנסה זרה אינה חייבת במס בתאילנד (דבר על ידיעת אמנה!).
במקרה כזה לא הייתי מוציא "כסף קפה" כדי לגרום לפקיד השומה התאילנדי הזה לאפשר לך להגיש החזר מס. לאחר מכן, אינך חייב PIT.
ערב טוב למברט,
תודה…
אני הולך לשלוח לך את זה במייל.
היי ג'וטה,
אני יכול לראות את זה נכנס. אנא ציין בהודעתך האם מדובר בהטבת WGA/IVA הקשורה בשכר או בהטבת המשך.
תקבל ממני הודעה תוך 24 שעות.
בניגוד להערה קודמת:
• אני מחשב את מס השכר שאתה חייב על ההטבה;
• אני לא מניח את מקדם ארץ המגורים של 0,4.
אני גם מחשב את מס ההכנסה האישי התאילנדי שאתה עשוי להיות חייב;
אין שאלה של החלת גורם מדינת המגורים כל עוד הולנד מחויבת לאמנה הדו-צדדית שנחתמה עם תאילנד.
האם ומתי ההסכם הזה יבוטל נותר לראות. גם לא ניתן לחזות אם ייחקק אז חוק מעבר.
אגב, מדובר בתהליכים שמתנהלים לאט מאוד. לדוגמה, תאילנד נמצאת בהצהרה הרבעונית של הממשלה לבית הנבחרים במשך שנים בנוגע להכנת אמנה חדשה למניעת כפל מס. אני עכשיו בן 75 וחושד שלעולם לא אראה את הסוף.
למידע נוסף, עיין בקישור האינטרנט הבא:
https://www.uwv.nl/particulieren/overige-onderwerpen/internationaal/handhavingsverdrag-naar-welke-landen-kan-uitkering-mee/index.aspx
קרא את ההודעה שלי עם נתונים מה-UWV. יש לי גם הטבה של IVA אז אני נאלץ לעשות 4 עד 8.
תודה לך בארט. קרא דרכו. לפי הנתונים שלי אפשר לגור בחו"ל עם הטבת IVA. ייתכן שתזומן לבדיקה חוזרת. אבל מה קורה לתועלת? האם אתה נשאר חייב במס אם נמחקת רישום בהולנד?
Jootje, עכשיו אתה משנה את השאלה שלך. קודם שואלים 'תאילנד' ועכשיו שואלים 'בחוץ לארץ'. זה תלוי בהסכם בין שתי המדינות. אם אתה גר בתאילנד, הולנד תמשיך לגבות.
אז אני מתכוון לתאילנד. תבין שאתה מתכוון למדינת אמנה.
שלום ג'וטה,
לפני שאתה מקבל כל מיני עצות עם כוונות טובות ושאלות לא רלוונטיות, אולי כדאי ללחוץ על הקישור למטה.
אני חושב שלמרט דה האן, רואה חשבון מס בינלאומי, אני מקווה שאני מתאר אותו היטב, הוא האדם הנכון לספק לך עצות טובות.
הדוא"ל הוא הכי נוח.
אתה יכול למצוא את כתובת המייל שלו בקישור למטה.
https://www.thailandblog.nl/lezersvraag/wie-thailand-helpen-belasintaangifte/
הצלחה.
פרד היקר,
תודה רבה לך. אני בהחלט הולך לעשות את זה.
כל שעליך לעשות הוא ליצור קשר עם UWV המספק את ההטבות. או לשאול את האיגוד המקצועי שלך או עורך דין שמכיר את החבלים. אני עובד מ-2015
אתה יכול ללכת לסוכנות ההטבות שלך עם כל השאלות האלה, הם יודעים בדיוק.
שימו לב, אתם עלולים להיתקל בהפתעות שאינכם חושבים עליהן.
בררו טוב מאוד מראש, לפני שאתם מחליטים, עם בדיקה חוזרת או בדיקה נמוכה יותר יש לכם בעיה רצינית.
היי יאן,
זה מאוד מבלבל מכיוון ש-IVA ו-WIA משמשים לסירוגין ואחד מהם עם סיכוי להחלמה והשני קבוע. למיטב ידיעתי חלים כללים נוספים גם בכל הנוגע למעבר לחו"ל.
Jootje 6 היקר,
במקום WIA אתה מתכוון ל-WGA. WIA הוא השם הכולל של
נכון רק פנייה ל-UWV שונה בכל מצב.
היה מהיר מדי עם enter. WIA הוא השם הכולל של WGA ו-IVA .
נכון מאוד הארי... אני מתכוון ל-WGA ואיווה
יש לך גם הטבת iva בתאילנד, אתה פשוט משלם את מס השכר בהולנד, שהוא נמוך מזה שאתה רגיל אליו בהולנד, אתה כבר לא משלם את שאר ביטוח הבריאות הפנסיוני הממלכתי בהולנד
זכור לשלוח תעודת חיים ל-uwv אמסטרדם כל שנה, רק הדואר כמעט ולא מגיע, אז צאו לחופשה להולנד פעם בשנה דרך המשפחה או עצמכם והגישו את הטופס במשרד van uwv.
הודיעו לנו גם כמה שבועות מראש שאתם עומדים לעבור לתאילנד, עליכם לתת אישור לכך
אנא צור קשר עם UWV בברדה (מחלקת עובדי גבול זרים) או אמסטרדם. כנראה יתייחס.
זו התשובה לי: "אתה מקבל כיום גמלת WIA יחסי (בקשר לשנים מבוטחים בחו"ל) מהולנד, כלומר זכאות IVA בקשר לאובדן כושר עבודה קבוע ומלא. לכן אין יותר חובה להגיש בקשה והדרישה להישאר זמינה לשוק העבודה הקשורה לחיוב המס שלך. עם IVA אתה נחשב ללא כושר השתכרות שיורי על בסיס תנאי המדיניות הציבורית. עם זאת, אתה עדיין יכול לחזור לעבודה ביוזמתך. במקרה זה, UWV יקטין חלקית את הכנסת השכר. לאחר שנה עשויה להתבצע הערכה מחודשת של WIA/IVA.
אם אתה מהגר לתאילנד, רשויות המס יסווגו אותך כמשלם מס שאינו תושב (על 'הכנסתך ברחבי העולם'). במקרה כזה, דמי הביטוח הלאומי אינם רלוונטיים יותר, וכך גם חוק ביטוח הבריאות. אחרי הכל, תאילנד אינה מדינת אמנה. לאחר מכן עליך לעשות לעצמך ביטוח במדינת המגורים, שהוא בדרך כלל סעיף עלות לא מבוטל. במונחים ברוטו, ההטבה שלך ב-IVA נמשכת ללא יישום של מה שנקרא גורם מדינה".
עד כאן הציטוט:
עובר את ה-CAK בברדה. הם פשוט מסתכלים על כל העניין שם ואני יכול לשלוח לך הודעות על זה. הטבת ה-IVA היא עקרונית פטורה ממס, אך ישנה מלכוד ביחס למדינה אליה אתה עובר.
פשוט שלח מייל. הטוב ביותר הוא דרך UWV Breda.
כמה תשובות לשאלות שלי:
שאלה 5: גם בהולנד, לאחר שהגעתם לגיל פרישה, אינכם זכאים עוד לפוליסת ביטוח עובדים כמו WIA. אבל על גמלת AOW ואולי קצבה משלימה.
שאלה 6: אתה יכול להשתקע בתאילנד ולקבל שם את הטבת ה-WIA שלך. התשלום שלך יוכפל אז בפקטור של 0,4 כי רמת העלות שם נמוכה בהרבה.
אז אתה מקבל 60% הנחה. ייעוץ בהולנד, מתן כתובת (שכירות משנה), עלויות בריאות, הסדרת ביטוח נסיעות וקבלת 100%.
אז אתה קורא לבגוד. הונאה כלפי סוכנויות ההטבות וכן ביטוחי בריאות ונסיעות. נו…
איפה אני קורא להונאה? אני רשום בכתובת מגורים ראשית בהולנד.
יש לי חוזה שכירות ואני משלם שכירות אז מה הבעיה?
מכיוון שאני רשום בהולנד ועומד בדרישות החוק, אני אפילו חובה שיהיה לי ביטוח בריאות בהולנד. יש לי גם ביטוח נסיעות עם החזרה מ-DKV ו-AXA. אלה שולמו ואף משולמים על ידי המעסיק הבלגי האחרון שלי כי זה נקבע אצלי וגם אצל עמיתיי לשעבר (הלכת החברה במקרה של מחלה ונכות).
אז אני 4 חודשים או 124 ימים רצופים בהולנד או בלגיה. זה קשור לעובדה שגרתי בהולנד בבלגיה במשך 14 שנים רצופות ושילמתי שם גם על הביטוח הסוציאלי והמסים שלי. עכשיו אני משלם מס בהולנד. מה הבעיה עם זה.
כאמור, אני לא יופחת ב-60% מהקצבה שלי ברוטו כי אני עומדת בכללי החוק ולא מרמה אף אחד בשום מקום.
המצב שלי אפילו הוצג לי בשחור-לבן על ידי UWV, האיגוד המקצועי ההולנדי והבלגי שלי, CAK וקופת החולים הבלגית שלי.
הזכרתי לי חלק מהטקסט הראשי בפוסט הראשון שלי וכללו גם 2 תשובות לשאלות. אלו הן תשובות והצעות מהמחלקות המשפטיות של ארגוני BENEFIT שלי הן בהולנד והן בבלגיה.
יתר על כן, אני מאוד מוכן להחליף איתך את המצב הבריאותי הפיזי שלי. אתה יכול להשתלט על כיסא הגלגלים שלי והאוטובוס המותאם שלי בחינם.
קבלו ממני כרטיס חניה לנכה בחינם.
רורי, אתה אומר: "אז אני 4 חודשים או 124 ימים ברציפות בהולנד. cq בלגיה.".
אני חושב שאתה צריך להיות בהולנד במשך 4 חודשים, אז לא בהולנד או בלגיה, אם אתה רוצה להישאר רשום בהולנד.
בזה אתה צודק לחלוטין, ReneChiangmai.
עליך לבטל את הרישום כתושב ממאגר הרישומים האישיים העירוניים אם אתה שוהה בחו"ל במשך יותר מ-12 חודשים בתקופה של 8 חודשים או פחות מ-4 חודשים בהולנד בתקופה זו.
תקופות אלו אינן חייבות להיות רצופות. זה חל גם אם אתה שומר את הבית שלך בהולנד.
שהות בבלגיה אינה שהות בהולנד. אני מניח שזה נוגע לפלנדריה. עם זאת, פלנדריה עדיין לא הצטרפה להולנד.
בהתאם לנסיבות הנוספות, רורי עלול להפסיד את הצבירה ל-AOW, ביטוח הבריאות ההולנדי ואת שכר הדירה וקצבת הבריאות.
TH.NL כינה זאת קריאה לבצע הונאה. לכך התנגד בתוקף על ידי רורי. אבל זו עלולה להיות הונאה!
רק אם יוכל להוכיח כי חייו החברתיים מתקיימים גם בהולנד במהלך שהותו בבלגיה או שקשר מתמשך בעל אופי אישי ממשיך להתקיים בינו לבין הולנד, עדיין ניתן לראותו כתושב הולנד. אבל זה לא עניין כל כך פשוט.
ראה פסק דינו של בית המשפט העליון מיום 21-01-2011 (לג"נ: BP1466, HR, 10/00563).
Zie OOK:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/privacy-en-persoonsgegevens/vraag-en-antwoord/uitschrijven-basisregistratie-personen
רורי היקר,
בהודעתך קראתי שהטבת ה-IVA היא, עקרונית, פטורה ממס. קראתי גם שיצרת קשר עם UWV ברדה לגבי ההטבה שלך. עם זאת, אני מניח שה-UWV לא ניסה לגרום לך להאמין שההטבה שלך פטורה ממס. אני מקווה שהם יודעים יותר טוב!
בהגירה לתאילנד, הטבת IVA מחויבת במס כקצבת ביטוח לאומי גם בהולנד וגם בתאילנד. ראה את התגובה שפרסמתי בעבר.
העובדה שלא מנוכה מס שכר מההטבה שלך בהולנד, לא אומרת שההטבה שלך לא מחויבת במס. העובדה שלא נלקח מס שכר מכך נובעת מניכוי (במקרה שלך בלבד) הזיכוי הכללי ממס השכר המגיע. לאחר מכן, נותר סכום מס שכר אפס לתשלום, בעוד שלדעתי אפילו לא ניתן לנצל במלואו את הזיכוי הכללי בשל מס שכר נמוך מדי.
עם זאת, כאשר אתה מתגורר בתאילנד, בתור נישום שאינו תושב מס שאינו זכאי, אינך זכאי (למרכיב המס של) זיכוי מס, ניכוי בגין התחייבויות אישיות וקצבה פטורה ממס בתיבה 3. זה כבר שונה החל משנת המס 2015 ולכן זה כבר היה לפני זמן מה.
אני חושב שזה יהיה חכם לא לפרסם סוג כזה של הודעה בבלוג של תאילנד, כמומחה לא בתחום. זה יטעה לחלוטין את הקוראים שלך.
מישהו יכול להסביר לי איך זה עובד עם הטבת WAO "מקורית"?
היי דירק,
הטבת WAO מחויבת במס הן בהולנד והן בתאילנד. קצבת WAO היא קצבת ביטוח לאומי. שום דבר לא הוסדר בהקשר זה באמנה למניעת כפל מס שנחתמה בין הולנד לתאילנד. כמו כן, אין מה שנקרא "מאמר שיורי", הקובע כי ניתן לחייב מקורות הכנסה שאינם מוזכרים באמנה במס במדינת המקור או במדינת התושבות.
בהיעדר הוראה באמנה, שתי המדינות רשאיות לגבות מס על הכנסה זו על בסיס חקיקת המס שלהן. שתי המדינות מבססות זאת על הכנסה עולמית. לאחר מכן הולנד גובה מס הכנסה על הטבת ה-WAO כמדינת המקור ותאילנד עושה את אותו הדבר כמו מדינת המגורים, אך ככל שתרמת גם את ההכנסה הזו לתאילנד בשנה שבה נהנית ממנה.
פנה ל-UWV. רוב הידע קיים במשרד עובדי הגבול הזרים בברדה.
הכל תלוי אם אין לך הזדמנויות השתכרות "לנוח". אין עוד הזדמנות להרוויח ב-IVA.
רורי היקר,
כבר ציינת מספר פעמים לפנות ל-UWV. אתה מפנה למשרד ברדה או למשרד באמסטרדם. אבל אתה יכול להסביר לי גם מה הטעם בזה?
מהבחינה הזו, קרא את המשפט האחרון בתגובה שפרסמת בעבר שקיבלת מ-UWV. זה פשוט אומר: "במונחים ברוטו, הטבת IVA שלך ממשיכה ללא יישום של מה שנקרא גורם המדינה."
ואז קרא את התשובה שקיבלת לשאלה 6: "תוכל להתיישב בתאילנד ולקבל שם את הטבת ה-WIA שלך. התועלת שלך מוכפלת אז בפקטור של 0,4 כי רמת העלויות שם הרבה יותר נמוכה".
בשתי הפעמים זה נוגע לקחת את ההטבה איתך לתאילנד. בתשובה הראשונה יש בבירור התייחסות גם למס שכר שיושא: הוא אינו פטור ממס ועליו כבר ציינתי בפניכם אתמול. אתה פטור מדמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות הקשורים להכנסה רק מכיוון שאינך מכוסה עוד בביטוח זה.
הציטוט הראשון נכון. הולנד חתמה על אמנת אכיפה עם תאילנד, מה שאומר שגורם מדינת המגורים אינו חל. עדיין לא קיבלתי איתותים שההסכם (הדו-צדדי) עם תאילנד יופסק!
הציטוט השני סותר את הציטוט הראשון. יהיה חכם לקרוא הכל בעיון לפני פרסום תגובה.
בהקשר זה, עיין בקישור האינטרנט הבא:
https://www.uwv.nl/particulieren/overige-onderwerpen/internationaal/handhavingsverdrag-naar-welke-landen-kan-uitkering-mee/index.aspx
ייתכן שקיבלת את התשובה המצוטטת לשאלה 6 בטלפון.
זה מזכיר לי את מס הכנסה. אם תתקשרו פעמיים לטלפון המס (חו"ל), תקבלו גם שתי תשובות שונות. ואם תבחרו בתשובה הטובה ביותר עבורכם, לפקח יהיה מאוחר יותר "פתרון", שהוא בדרך כלל הנכון (ופחות נוח עבורכם)!
מסקנה: אל תתקשר ל-UWV או לרשויות המס, אלא שאל את השאלה שלך ב-THAILAND BLOG!
ערב טוב
בכל מקרה, עכשיו זה הרבה יותר ברור לי.
מחר אשלח באימייל את הפרטים שלנו עם הסבר.
תודה רבה לכולכם על תרומתכם, במיוחד למרט דה האן ובתקווה שההרפתקה בתאילנד שלנו תימשך ונצא לסאמוי עם שלושת הכלבים שלנו.
אתה מוזמן, ג'ואי. אני שמח שזה נעשה לך הרבה יותר ברור עכשיו. אני מצפה למידע.
זהו כעת הכוח של בלוג תאילנד, עם 275.000 מבקרים בחודש, הקהילה הגדולה והחובה של תאילנד דוברת הולנדית. היא תמיד מציעה לנו את ההזדמנות לעזור אחד לשני קדימה וגם את זה צריך להדגיש!
מחווה לבלוג המשמח של תאילנד!