צ'רלי באודון (9): מיסים תאילנדים

מאת צ'רלי
פורסם ב גר בתאילנד
תגיות: , ,
נובמבר 17 2019

למרבה המזל, החיים של צ'רלי מלאים בהפתעות נעימות (לצערי לפעמים גם פחות נעימות). כבר כמה שנים שהוא מתגורר עם אשתו התאילנדית Teoy באתר נופש לא רחוק מאדונטאני. בסיפוריו, צ'רלי מנסה בעיקר להעלות את המודעות לאודון, אבל הוא דן גם בדברים רבים אחרים בתאילנד.


למרבה המזל, החיים של צ'רלי מלאים בהפתעות נעימות (לצערי לפעמים גם פחות נעימות). כבר כמה שנים שהוא מתגורר עם אשתו התאילנדית Teoy באתר נופש לא רחוק מאדונטאני. בסיפוריו, צ'רלי מנסה בעיקר להעלות את המודעות לאודון, אבל הוא דן גם בדברים רבים אחרים בתאילנד.

בפוסט הקודם שלי, על עריכת צוואה בתאילנד, לקחתי מקדמה על פוסט על מיסים תאילנדים. לצערי מעט תגובות על הצוואה שסיכמתי, שהיתה הנושא המרכזי של הפרסום, אך על אחת כמה וכמה תגובות על ההתקדמות שלי באירוע המס. היו כמה תגובות נועזות למדי מכמה מגיבים. מבלי לבסס את התגובות הללו בעובדות, מלבד הפניה לאתר של רשויות המס בתאילנד.

הגבתי לזה בהתחלה, אבל עד מהרה הבנתי שלעולם לא אוכל להעביר את האמת לאור הזרקורים בדרך זו. לכן החלטתי שני דברים. קודם כל, חוזר למקור שלי כדי לבדוק שוב. כי כן, אני יכול גם לטעות לגמרי או שהבנתי דברים לא נכון. ובמקום השני בפרסום נפרד, אז הפרסום הזה, כדי להגדיר את הדברים בצורה יותר תקיפה. אני עושה זאת, לא כל כך בגלל שאני לוקח את התשובות והתגובות של אנשים מסוימים ברצינות, אלא בעיקר כדי לספק לקוראים האחרים את המידע הנכון. אני מקווה שהם יוכלו לנצל את זה.

אז היום הלכתי ל-Pargon Legal, מר יונג, וביקשתי ממנו הסבר נוסף על מערכת המס התאילנדית. נשאל במפורש על פסיקת 40% ומדוע זה לא מצוין ככזה באתר המס התאילנדי.

מר יונג הוא מטפל מס בתאילנד, עושה זאת כבר שנים, אז יש לו ניסיון מעשי טוב מאוד. לטענת מר יונג, פסיקת 40-50% היא "כלל" במערכת מס הכנסה. והוא אמר, בהתאם לסוג ההכנסה, האחוז הזה יכול אפילו להגיע מ-40 ל-50%. לשאלתי האם גם הניכויים ניתנים לניכוי נוסף על כך, השיב בחיוב.

בהתבסס על מידע זה, תרגמתי את זה לטבלה למטה.

הדוגמה היא כמובן רק דוגמה, בהתבסס על הכנסה הולנדית של 2.400 יורו לחודש = 80.000 באט (1 יורו הוא קצת יותר מ-33 באט בהקשר הזה). ההכנסה השנתית היא אז 12 x 80.000 באט = 960.000 באט.

הכנסה שנתית ברוטו 960.000 באט
40% מופחתים מההכנסה השנתית הזו -/- 384.000 באט
יותר מגיל 64? - 65 שנים -/- 190.000 באט
משלם מס יחיד -/- 30.000 באט
פרמיית ביטוח בריאות, סכום זמני (ההשתתפות העצמית המרבית היא 100.000 באט) -/- 70.000 באט
הוצאות תרופות, רופא וכו' זמניים -/- 5.000 באט
שונות, כגון תרומות למקדשים, זמניים -/- אחר הצהריים באט
להיות נשוי -/- אחר הצהריים באט
קצבת ילדים -/- אחר הצהריים באט
PIT נטו (הכנסה נטו אישית) -/- אחר הצהריים באט

שיעורי המס של ההכנסה האישית נטו:

הכנסה אישית %

סוגר 1 0 – 150.000 באט = 0,00

סוגר שני 2 - 150.000 באט = 300.000

סוגר שלישי 3 - 300.000 באט = 500.000

סוגר שלישי 4 - 500.000 באט = 750.000

5e סוגר 750.000 -1.000.000 באט = 20,00

בהתבסס על הכנסה נטו אישית של 281.000 באט שאתה משלם בתאילנד

מס הכנסה:

0 - 150.000 באט = 0,00

281.000 -/- 150.000 = 131.000 באט x 5% = 6.550,00 באט

או בערך 200 יורו.

בהולנד אני משלם בערך 11.000 יורו מס על אותה הכנסה על בסיס שנתי. למה כמעט אין הבדל עם הולנד.

אני לא כל כך עשיר שאני יכול להפעיל הטבת מס של 10.000 יורו לשנה.

אני מקווה שהקוראים יוכלו ללמוד מזה. תסתכל על המצב שלך, כי כל מצב שונה כמובן. לקוראים עם הטבת AOW בלבד, אני חושש, יהיה שימוש מועט בכך. אבל אם יש לכם בנוסף לפנסיה הממלכתית גם פנסיה, כדאי להסתכל על זה ולעשות חישובים.

Charly www.thailandblog.nl/tag/charly/

44 תגובות ל"צ'רלי באודון (9): מיסים תאילנדים"

  1. הנרי אם אומר למעלה

    צ'רלי היקר,

    מחמאה גדולה להסבר הברור שלך והמוצג בצורה ברורה, שאנשים רבים יכולים להפיק ממנו תועלת.
    זה יהיה עכשיו עבור תפוח / ביצה רבים.
    תודה על המסירות והמאמץ.

    הנרי אם

  2. הנק אומר למעלה

    צ'רלי בהיר וברור. התגובות לפוסטים הקודמים שלך היו לפעמים מאוד מתנשאות, אפילו יודעי דבר, לא מוצדקות. לי עצמי היו נסיונות טובים עם המס התאילנדי בשנים האחרונות. אהבתי מאוד. העובדה שאני מפרנס חלקית את חמי הביאה גם היא לניכוי. החוויות שלי עם רשויות המס ההולנדיות לפני כן היו שונות מאוד, אפילו מעצבנות. תודה רבה לך!

  3. גר קוראט אומר למעלה

    אני רוצה לראות מה אומר מינהל המס והמכס בשלב ראשון ואז להסתכל על משרדי רואי החשבון בשלב השני. מה שעורך דין כותב כיחיד ללא הכרה במקור או הפניה אינו מועיל, במיוחד אם הוא מופרך על ידי מספר משרדי רואי חשבון ורשויות המס עצמן.
    לדוגמה, פרמיית ביטוח הבריאות ניתנת לניכוי של עד 15.000 באט עבור משלם המס אם שולמה למשרד ביטוח תאילנדי

    ראה למשל: https://sherrings.com/personal-tax-deductions-allowances-thailand.html
    דוגמה נוספת: השתתפות עצמית בהכנסה ופנסיה היא 50% עד מקסימום 100.000 באט ולכן לא יותר מ-100.000.
    איך האיש הטוב מעלה את הרעיון של ניכוי של 40% מההכנסה או הפנסיה ללא ביסוס... אני חושב שהוא עושה זאת אבל אתה ממלא את ההצהרה שלך בצורה לא נכונה.

    לדוגמא, הנה קישור ל-PWC בו מצוין גם מה שאני כותב והוא נמצא בקישור הראשון בתגובה שלי:

    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.pwc.com/th/en/publications/assets/thai-tax-2017-18-booklet-en.pdf&ved=2ahUKEwjNxJWn8vDlAhXtyjgGHfNWAeUQFjABegQIDhAG&usg=AOvVaw3y33-OVbjaxl2S6rWxRNRj

    או אחד מ-Ernst & Young, חברת רואי חשבון בינלאומית מפורסמת בדיוק כמו PWC.
    ולכן יש הרבה קישורים שמבססים את מה שאני כותב על 2 הנקודות הללו.

    • גר קוראט אומר למעלה

      הנה הקישור מאת ארנסט אנד יאנג בנוסף לתגובתי:

      https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.ey.com/Publication/vwLUAssets/ey-thailand-tax-facts-2018/%24FILE/ey-thailand-tax-facts-august-2018.pdf&ved=2ahUKEwjNxJWn8vDlAhXtyjgGHfNWAeUQFjAOegQICBAB&usg=AOvVaw3v7ajZ_5zcoSWA0lP4r2sG

    • RNO אומר למעלה

      היי גר קוראט,

      אני מסכים איתך לחלוטין ושלחתי תגובה כאשר תגובתך עדיין לא הייתה שם. אז שמרו על אותן הפניות.

  4. טינו קויס אומר למעלה

    האם אני צודק, צ'רלי, שאם אתה מרוויח 960.000 באט בתאילנד, בסופו של דבר אתה משלם רק 6.550 מס? אין פלא אם כך שבתאילנד יש שירותים ציבוריים וחברתיים כל כך גרועים, ואי שוויון כה גבוה בעושר ובהכנסה. אתה לא חושב שאנחנו צריכים לנסוע לשם גם בהולנד?

    • Charly אומר למעלה

      @טינו קויס
      פוסט קצת מאתגר ממך טינו. כסוציאליסט גזע אתה כמובן חושב שאנחנו לא צריכים ללכת לשם בכלל בהולנד. בכל זאת הייתי מעודד את זה. יותר מדי אנשים פשוט מטופלים, מהעריסה ועד הקבר. הלאה ליותר החלטיות, ליותר יוזמות, יותר כוח רצון לעשות משהו מהחיים שלך. לא כל כך מפנק. אתה רק מקבל מאוד תלוי, לא חושב ולא עובד, אזרחים חלשים של.
      בהולנד הכל נעשה קל מדי. תפסיק עם זה.

      אגב, אני מסכים איתך שהפרשי ההכנסה והעושר בתאילנד גדולים מאוד. אבל תאילנד חייבת להתפתח עוד יותר, בדיוק כמו שהולנד הייתה צריכה בעבר. תאילנד צריכה זמן בשביל זה, בדיוק כמו שאירופה עשתה בעבר.
      ואז ההבדלים הקיצוניים האלה ייעלמו בסופו של דבר.

      בברכה,
      Charly

      • טינו קויס אומר למעלה

        ציטוט:

        "רק מטפלים ביותר מדי אנשים, מהעריסה ועד הקבר".

        הייתי רופא ואני חולק על כך שהמספרים גדולים, לכל היותר כמה פה ושם. הרוב המכריע של ההולנדים לומדים או עובדים קשה למדי.

        בתאילנד, אנשים חולים, נכים וקשישים נותרים לרוב לדאוג לעצמם. קרא לרצון לשפר אותו "גזע סוציאליזם".

      • טינו קויס אומר למעלה

        לגבי המיסים האלה בהולנד, צ'רלי היקר.
        דיברתי פעם עם עמית רופא משפחה שהתלונן שמתוך 100 היורו שקיבל לבדיקה, הוא נאלץ לשלם 50 יורו מס. שאלתי אותו אם יש לו הורים שקיבלו קצבת מדינה. כמובן. ידעתי שיש לו שני ילדים ששניהם למדו רפואה. ציינתי בפניו שזה עולה 50.000 יורו לשנה לאדם. לשם מגיעים המסים הגבוהים, צ'רלי היקר.

        ותאילנד יכולה להתפתח כראוי רק אם הבדלי ההכנסה והעושר הקיצוניים האלה שציינת ייעלמו. כל הכלכלנים מסכימים על זה. וזה לא קורה אוטומטית.

    • גר קוראט אומר למעלה

      בדרך כלל האישה בתאילנד היא די נטל עבור הגבר הזר, ואז זה קצת מפצה. מיסים ישירים, אתה מדלג על הפקיד ומשלם לאישה שווה לאמא.

  5. גרטג אומר למעלה

    אני משלם כאן מיסים כבר שנים. אחרי הכל, אתה גר כאן. בנוסף, הפטור ממס על פנסיית החברה שלי הוא בונוס נחמד.

    המשאלה הבאה היא גם לקבל פטור ממס על קצבת המדינה שלי.

  6. יוכן שמיץ אומר למעלה

    צ'רלי היקר.
    אני מאחל לך כוח עם הפטור שלך שאתה רוצה לשלם את המסים שלך כאן בתאילנד.
    אל תשכח שזה לא אפשרי לגבי AOW שלך. רבות נאמר על נושא זה בעבר. (AOW.belasting)
    קיימת אמנת מס בין הולנד לתאילנד לפיה ה-AOW נשאר חייב במס בהולנד. אתה יכול לבקש אמנת מס זו מה-SVB ברורמונד.
    אני מאחל לך כוח שתצליח לשלם את המס על הפנסיה הממלכתית שלך בתאילנד.

    • אריק אומר למעלה

      יוכן ואחרים, תוכלו לקרוא ולהדפיס את האמנה כאן:
      https://wetten.overheid.nl/BWBV0003872/1976-06-09

    • Charly אומר למעלה

      @יוכן שמיץ
      תודה על תרומתך לדיון המעניין הזה. לא, אני לא עושה שום ניסיון להטיל מס על פנסיית המדינה שלי בתאילנד. זה יישאר בהולנד.
      אני רק רוצה להעביר את המיסוי של הפנסיה התעסוקתית שלי לתאילנד. זה כואב לי
      בערך 10.000 יורו על בסיס שנתי. אני גר פה בתאילנד אז זה גם חובה.

      פגש vriendelijke groet,
      Charly

  7. Cees1 אומר למעלה

    טוב מאוד וברור. שאלתי בעיר צ'אנגמאי אם אוכל לקבל שם מספר מס. אבל הם אומרים לי שאני צריך לעשות את זה בעיר הולדתי (צ'יאנגדאו). אבל אין שם משרד מס. אני חושב שיש לי עכשיו מספר מס דרך ספר הבית הצהוב שלי.
    אבל בהולנד לא מקבלים את זה. למישהו יש עצה?

    • l.גודל נמוך אומר למעלה

      מספר המס יתקבל, לא מה שאתה רוצה לעשות איתו!

  8. ג'ון בקרינג אומר למעלה

    כל הניכויים נראים לי ברורים, רק ש"תוכנית 40%" לא ידועה לי, ואני לא מוצא שום דבר על זה באינטרנט, עם מיסוי תאילנדי, וגם לא ב- Thailandblog!
    אתה יכול אולי לתת קצת יותר מידע ספציפי על זה?
    תודה מראש!

  9. רמברנד אומר למעלה

    צ'רלי היקר,

    כולם מעוניינים בפסיקה של 40-50%. לפסיקה יש גם מספר מסמך. אולי תוכל לבקש מאיש הקשר שלך מר יונג את המספר הזה ולשתף אותו עם קוראי תאילנדבלוג. זה גם אמור להיות זמין רק בשפה התאילנדית. או אולי תוכל לשתף אותנו בתמונה של פסק הדין הזה.

    עבור קטגוריית ההכנסה מעבודה (סעיף 40 1 ו-2) יש ניכוי של 40%, אך ניכוי זה מוגבל ל-60.000 באט. אבל לא לזה אתה מתכוון. ובכן, אני סקרן.

    • רמברנד אומר למעלה

      סליחה, מוגבל ל-100.000 באט

  10. אריק אומר למעלה

    ה"יתרון" שאתה מציין לא קיים. אם אתה גר בתאילנד, NL אינה רשאית לגבות מסים על הפנסיה של החברה שלך; זה שמור לתאילנד. כבר נתתי דעתי על שיטת החישוב בה השתמש היועץ שלך.

  11. RNO אומר למעלה

    היי צ'רלי,

    אני בהחלט לא רוצה להיראות עקשן או יודע הכל, אבל אני מדווח על פשעים בתאילנד מאז 2015. לעניות דעתי, החישוב שלך לא לגמרי נכון. בהתבסס על שנת המס 2019 (הסכומים הנזכרים בסעיפים 2018, 1,2 ו-3 חלים כבר בשנת XNUMX), הסכומים הם כדלקמן:

    1. אתה אכן רשאי לנכות 40%, אך עד למקסימום של 100.000 תאילנדי.
    2. נכה 65 THB מעל גיל 190.000.
    3. משלם מס יחיד לא 30.000 ת' אלא 60.000 ת'.
    4. ביטוח בריאות בחברה תאילנדית מקסימום 15.000 תאילנדי.
    5. ביטוח חיים בחברה תאילנדית מקסימום 100.000 תאי.

    שים לב שנקודות 4 ו-5 ביחד אינן עולות על 100.000 תאילנדי.

    אם אתחיל מהסכומים שלך, אני מגיע לחישוב אחר.
    1. 100.000 ת'ב
    2. 190.000 ת'ב
    3. 60.000 ת'ב
    4. THB 70.000 (אני חושב שזה צריך להיות THB 15.000 אבל כדי למנוע בלבול מוחלט אני שומר
    הסכום שלך).
    5. 5.000 ת'ב

    סה"כ פריט השתתפות עצמית 425.000 ת'ב. בהנחה של הכנסה של 960.00 תאילנדי, הסכום החייב במס הוא אז 535.000 תאילנדי.

    סוגר 1 0 - 150.000 באט = 0%

    סוגר שני 2 - 150.000 באט = 300.000% = 5 תאילנדי

    סוגר שלישי 3 - 300.000 באט = 500.000% = THB 10

    סוגריים רביעיים 4 - 500.000 באט = 750.000% בדוגמה שלך 15% מ-Thb 15 = Thb 35.000

    סוגריים 5 750.000 -1.000.000 באט = 20% לא זמין

    סך המס שיש לשלם 32.750 ת'ב ולצערי לא 6.550 ת'.

    מידע נוסף ניתן למצוא באתר זה:
    https://sherrings.com/personal-tax-deductions-allowances-thailand.html

    לצערי, אני לא מצליח כרגע לפתוח את אתר מחלקת ההכנסות של תאילנד, אבל הסכומים והאחוזים נכונים לדעתי.

    • Charly אומר למעלה

      @RNO
      תודה על תרומתך הבונה.
      למעשה אין לנו כל כך הרבה הבדלים מאוד גדולים.
      מר יונג לא אמר לי שפסק הדין של 40% מוגבל ל-100.000 באט.
      אז בינתיים אניח שאין מכסה (אני אדע בוודאות בינואר).
      נקודות 4 ו-5 עשויות יחד לא להניב יותר מ-100.000 באט ניכוי. אז עם ה-70.000 באט שלי אני הרבה מתחת לזה.
      שחקן מס יחיד מ-30.000 ל-60.000 > טוב, רק נחמד.
      שוב, בינואר נשלים ונשלח את ה- Thai IB 2019. זו הפעם הראשונה עבורי.
      אז אני מאוד סקרן מה תהיה התוצאה.

      אגב, בעקבות החישוב שלך והגעה ל-IB שישלמו לו 32.750 באט, נניח 1.000 יורו, זה עדיין בערך 10.000 יורו פחות מאשר בהולנד. יש מגיבים שקובעים שאין כמעט הבדל. ובכן, אכן יש.

      אבל RNO, תודה רבה על התרומה לדיון הזה. אני רואה את התרומה הזו כחיובית מאוד.

      \אגב, שמתי את פרטי הקשר של מר יונג בתגובה לפרסום מאת יאן בקרינג. הייתי אומר צור קשר עם האיש.

      פגש vriendelijke groet,
      צ'רלי

  12. תמיכה אומר למעלה

    ש-40% זה סוג של פטור כללי, עם כמה ניכויים ספציפיים (אישה, ביטוח חיים, ביטוח בריאות וכו'), האם אני מבין את זה נכון?

  13. tooske אומר למעלה

    צ'רלי,
    אני לא מבין איך בהולנד אתה משלם בערך 28.800 אירו במס על הכנסה של 11.000 אירו.
    הם מאוד ישמחו איתך בהירלן.
    אני חושב שאתה משלם כתושב תאילנד כמשלם מסים זר לא יותר מ-9%, לפחות לא.

    בבקשה תסביר, צ'רלי.

  14. Petervz אומר למעלה

    צ'רלי היקר,

    ניכוי סטנדרטי של 40% מההכנסה השנתית לא קיים לדעתי.
    עם זאת, ניתן לקבל הנחה כוללת של 40% על ידי:
    - תרומה שנתית של RMF עם מקסימום של 15%
    - תרומת LTF שנתית עם מקסימום של 15%
    – פוליסת ביטוח חיים שנתית של עד 100,000 באט

    עם הכנסה שנתית של 1 מיליון, ינוכו 2 × 150000 + 1 × 100000 באט. הסכום למס הוא אז רק 600000 באט.

    שים לב שאתה יכול למשוך את תרומות ה-RMF ללא מס רק מגיל 55 ומעלה וקבוע לאחר 5 שנים.
    תרומות ה-LTF פטורות ממס רק לאחר 7 שנים.

  15. ל.בורגר אומר למעלה

    עבור הוצאות שונות, כנראה שעדיין יהיו עלויות ויזה (כולל נסיעות).

  16. TNT אומר למעלה

    צ'רלי היקר,
    איך שאתה אומר את זה ברור. מה שאני לא מבין זה שאתה משלם מס של 2400 יורו על הכנסה ברוטו של 916 יורו. אני חושב שאתה מניח את הדברים הלא נכונים. בהולנד זה כולל גם דמי ביטוח בריאות והיטלים סוציאליים. לא בתאילנד. אז תצטרך לשלם עבור ביטוח הבריאות שלך בעצמך.
    בברכה,
    טון

  17. TNT אומר למעלה

    צ'רלי היקר,
    הסיפור שלך ברור ובהיר, אבל דבר אחד אני לא מבין. עם הכנסה ברוטו של 2400 יורו אינך משלם מס 916 יורו בהולנד.
    ייתכן שהסך הכולל שלך (מס, עלויות ביטוח לאומי, הוצאות רפואיות וכו') יגיע ל-916 יורו. תצטרכו לבטח את עצמכם גם בתאילנד וגם את זה תצטרכו לחשב.
    בברכה,
    טון

  18. Charly אומר למעלה

    @Jan Bekkering
    לדברי מר יונג מ-Pargon Legal, מדובר ב"כלל" שאינו מצויין ככזה באתר רשויות המס בתאילנד, אך כן חל.
    הוא הבטיח לי ש-40% חלים, בתוספת החלת כל שאר הניכויים ולאחר מכן החלת מדרגות המס התאילנדיות. כפי שנאמר בפוסט כאן.
    בינואר, יחד עם מר יונג, אשלים את מס ההכנסה התאילנדי שלי 2019 ואגיש אותו לרשויות המס בתאילנד.
    אגב, הנה הפרטים של מר יונג. אם יש לך שאלות לגבי החזר המס שלך בתאילנד > אתה מוזמן להתקשר אליו ולשאול את שאלותיך.
    Paragon Legal, מר טאוויונג סריקהאם (כינוי מר יונג), 1/3 כביש סית'יסירי (רחוב צדדי של כביש סריסוק), באודון תאני. טלפון: 098 974 7677, אימייל [מוגן בדוא"ל].
    פגש vriendelijke groet,
    Charly

  19. Charly אומר למעלה

    @tooske, TnT ושואלים אפשריים אחרים
    בדוגמה אני מניח העברת פנסיה חודשית נטו לתאילנד של 2.400 יורו.
    בהולנד, הפנסיה ברוטו היא, נניח, 3.400 יורו.
    מדובר בכמעט 1.000 יורו במס שכר ובתרומה של ZVW.

    עם הזמן, אם רשויות המס בהולנד יבינו שעליי לשלם מס בתאילנד, הסכום נטו יהפוך כמובן לסכום ברוטו שאני מקבל מספק הפנסיה שלי. אבל זה ייקח קצת זמן, לאור ההתנגדות בהירלן.

    בברכה,
    Charly

    • הנקוואג אומר למעלה

      למה אתה מניח סכום נטו של 2400 אירו בחישוב? אני חושב שאתה צריך להניח את ברוטו 3400 אירו כדי לבצע השוואה נכונה. כאדם שנמחק מהולנד, גם לי, בדיוק כמו Tooske, TnT ועוד רבים אחרים, יש מס של 9%.

  20. פיטר דקר אומר למעלה

    לאחרונה הלכתי עם מישהו לרשויות המס במטרה להשיג מספר מס. ולכן שילמו שם מסים,
    מעולם לא נאמר שם שום דבר על פסיקת 40%, וגם לא שהפרמייה של ביטוח הבריאות תהיה ניתנת לניכוי.
    אז שילמנו יותר מדי אחר כך.
    אולי איש הקשר שלך..מר יונג יכול להסביר את זה.

    • Charly אומר למעלה

      @פיטר דקר
      הייתי אומר צור קשר עם מר יונג. פרטי הקשר שלו מופיעים כאן עם תשובות אחרות איפשהו. אחרת חפש את Paragon Legal באודון תאני.
      פגש vriendelijke groet,
      Charly

  21. הנק אומר למעלה

    זה תלוי רק מי יש לך מולך... אני ממלא את טופס המס התאילנדי שלי באמפור בכפר שלנו. הם תמיד עוזרים לי מאוד יפה. למשל, הסברתי להם שאני משלם מס על ה-AOW שלי בהולנד. אנשים מקבלים את זה, ואז אני מציין שאני רוצה לשלם מס על הפנסיה של החברה שלי. ואז כל העניין, כולל כל הניכויים, נשלח לרשויות המס בבנגקוק ע"י אמפור. כמה ימים לאחר מכן אני מקבל את השומה, אני משלם אותה באמפור וזהו, הנק. אני מקבל גם את RO22, איתו אני שוב מספק את רשויות המס ההולנדיות. אם אני לא אעשה את זה, הם יגבו מיסים, ובאמת, זה הרבה יותר! מה שאני באמת מעריך הוא שצ'רלי טרח לחלוק איתנו את הרפתקאותיו. זה ממש מועיל! ברצוני לבקש מהיודעים להציג את הביקורת שלהם בצורה מכובדת. אז לכל אחד יש את הניסיון שלו.

  22. פיטר אומר למעלה

    "בהולנד אני משלם בערך 11.000 יורו מס על אותה הכנסה על בסיס שנתי. למה כמעט אין הבדל עם הולנד".

    אני על חצי.

    שנת מס 2019
    הַכנָסָה:
    12x 2.400 זה 28.800
    שיעור מס:
    18,75% מעל 20.384 = 3.822
    20,20% מעל 8.416 = 1.700
    סך הכל: 5.522

    בנוסף, אני מניח שלא חייבים עוד פרמיות בריאות הקשורות להכנסה (אחרת יתווספו 1.600 נוספים, אבל אז הרבה מתחת ל-11.000 הנקובים).

  23. ניק סורין אומר למעלה

    צ'רלי היקרה. קראתי את הסיפור שלך בפליאה. מאיפה אותו מומחה מס כביכול מביא את השטויות? מה שגר-קורת כותב נכון. אתה יכול להגיש את החזר המס שלך עם טופס PND91, אותו ניתן למצוא באתר החיות התאילנדי. תחת A4 של הטופס אתה יכול להזין "פחות הוצאה", מה שנקרא עלויות רכישה. זה 40% עם מקסימום של 100.000. זה היה 60.000, אך הוגדל בשנת 2017, כמו כן, משלם המס היחיד הוגדל ל-60.000. (חבל שמומחית המס שלך לא ידעה זאת.) במשרד השומה מילאתי ​​את הטופס יחד עם הגברת (המועילה) מהמשרד והיא הצביעה בפניי על העלאות אלו. ניכויים בגין הוצאות רפואיות לא היו ידועים לי ולא הצלחתי למצוא אותם. לאחר מכן, טופס המס נשלח למשרד הראשי של קוראט, שם הוא נבדק שוב. ואז זמן קצר לאחר מכן אני מקבל את טפסי RO21 ו-RO22, הנדרשים להולנד. תמיד עזרה מצוינת מרשויות המס כאן.
    ברצוני לדעת באיזה טופס משתמש המומחה שלך להגשת ההצהרה שלך. אני חושב שהרבה יותר עדיף ללכת למס, למצוא אדם דובר אנגלית ולמלא את הטופס ביחד. גם לא עולה לך כסף.

    • צ'רלי אומר למעלה

      @ניקסורין
      אתה נושף די גבוה מהמגדל. האם אתה מומחה מס תאילנדי?
      לעת עתה, אין לי סיבה לפקפק בשיקול הדעת של מר יונג, יועץ המס שלי.
      בינואר, בהרכב של תאילנד IB 2019, אראה מי צודק.
      עם זאת, אין לי סיבה לפקפק בשיקול דעתו של מר יונג.
      פגש vriendelijke groet,
      Charly

  24. פיטר ספור אומר למעלה

    צ'רלי היקר,
    קראתי את סיפור תשלום המס שלך בריבית.
    ציינת גם את ההבדל בין מה, בדוגמה שלך, צריך לשלם במסים בהולנד לבין מה שצריך לשלם בתאילנד.
    עם זאת, ברצוני להדגיש שאם בוחרים בהגירה לתאילנד, לא זכאי עוד לזיכוי מס שכר.
    אני עצמי רוצה להגר לתאילנד בשנה הבאה, לאחר פרישתי, בגיל 66.
    אז אאבד את זכותי לזיכוי מס שכר כללי, זיכוי מס לקשיש וזיכוי קשיש יחיד.
    מכיוון שה-AOW נשאר במס בהולנד והזיכויים ממס השכר נמשכים, אקבל אפוא הטבת AOW נטו נמוכה במידה ניכרת מאשר אם לא הייתי מהגר. זה בערך
    אלפי יורו פחות על בסיס שנתי.
    עובדה זו צריכה להילקח בחשבון גם בעת ביצוע חישוב מדויק יותר
    ברכות,
    פיטר

  25. Charly אומר למעלה

    בתגובה להגשות שונות, רק את הדברים הבאים.
    פרסמתי את זה בתגובה, אבל נראה שזה אבד.
    הכנסתי נטו לפנסיה בחברה היא בערך 2.400 יורו וההכנסה ברוטו שלי היא בערך 3.400 יורו לחודש.
    בחישובי המס שלי בתאילנד אני מבסס את ההכנסה נטו שלי, כי לרשויות המס ההולנדיות ללא ספק ייקח הרבה זמן לאפשר מס על פנסיית החברה שלי בתאילנד. ברגע שרשויות המס ההולנדיות יעברו את העיקול, ההכנסה שלי בתאילנד תהיה לפיכך בערך 3.400 יורו לחודש.
    אני מתעלם לחלוטין מ-AOW כאן.
    פגש vriendelijke groet,
    Charly

  26. הנס ואן מוריק אומר למעלה

    גר בתאילנד נמחק מהולנד, שומה סופית 2018, אני עדיין לא יכול להגיש החזר מס לשנת 2019, אז גם אני לא יודע עדיין.

    שומה סופית זו נקבעה בהתאם לדוח המס שלך לשנת 2018.

    תיבת מס הכנסה 1 הכנסה חייבת מעבודה ומבית € 28.467
    התשלום הראשון 8,900% מ-€ 20.142 € 1792
    סוגר שני 13,200% מ-€8325 ב-€1098
    תיבת מס הכנסה 1 € 2890

    הכנסה קולקטיבית € 28.467 הכנסה קולקטיבית
    האנס

  27. הנס ואן מוריק אומר למעלה

    יש קצבת ABP ו- AOW.
    אז ממוסה בהולנד.
    אל תספר אותי עשיר או עני
    האנס

  28. ארווין פלר אומר למעלה

    צ'רלי היקר,

    תודה על ההסבר הזה. התעמקתי בזה קצת בעצמי.
    אני רואה את ההסבר שלך בבירור והוא בממוצע חישוב qwa טוב.
    אני הייתי האחד, עם מגיבים אחרים חיוביים לגבי הסבר המס התאילנדי.

    כשאני בתאילנד, אני שומע ורואה אנשים שעובדים על זה ולפעמים לא יודעים מה לעשות.
    צ'רלי היקר, יש תגובות שליליות וחיוביות לכל הפרסומים, אבל זה לא 'כואב'.
    אנשים רבים אסירי תודה על ההסבר הזה, מדוע? זה עולה כסף לקבל מידע.

    פגש vriendelijke groet,

    ארווין

  29. הנסו אומר למעלה

    צ'רלי היקר,

    למה לכתוב על מיסים תאילנדים אם אתה לא יודע (בטוח) מה קורה. למה לא להשאיר את הנושא הזה למומחים, כמו למרט דה האן? אתה מעלה קוראים רבים על המסלול הלא נכון בדרך זו.
    למה לא להתייעץ בגרסה האנגלית של טופס החזרי מס, אז תוכלו לראות בין היתר אילו ניכויים יש. אין פסיקה של 40%, כפי שכבר ציינה גר-קורת. יש ניכוי "פחות הוצאה (50 אחוז אך לא עולה על 100,000 באט)" אז גם הניכוי של "הוצאות על תרופות, רופא..." לא קיים, אלו נכנסות לניכוי "פחות הוצאה..."
    אני מסתמך על החזר המס שלי (המושלם על ידי מומחה מרשויות המס בתאילנד) ועל הגרסה האנגלית הנ"ל.

    בכבוד רב, הנסו

  30. הנק אומר למעלה

    הנסו היקר,

    אתה כותב ואני מצטט:
    למה לכתוב על מיסים תאילנדים אם אתה לא יודע (בטוח) מה קורה. למה לא להשאיר את הנושא הזה למומחים, כמו למרט דה האן? אתה מעלה קוראים רבים על המסלול הלא נכון בדרך זו.
    אני מאוד מעריך שצ'רלי חולק איתנו את החוויות שלו עם רשויות המס בתאילנד ב- Thailandblog. כולנו יכולים ללמוד מזה. אני מוצא שתגובתך לעיל אינה הולמת ואינה מעידה על הערכה כלשהי.


השאירו תגובה

Thailandblog.nl משתמש בקובצי Cookie

האתר שלנו עובד הכי טוב הודות לעוגיות. כך נוכל לזכור את ההגדרות שלך, להציע לך הצעה אישית ואתה עוזר לנו לשפר את איכות האתר. קרא עוד

כן, אני רוצה אתר טוב