ברוכים הבאים ל- Thailandblog.nl
עם 275.000 ביקורים בחודש, Thailandblog היא הקהילה הגדולה ביותר בתאילנד בהולנד ובבלגיה.
הירשם לניוזלטר הדואר האלקטרוני החינמי שלנו והישאר מעודכן!
עלון
הגדרות שפה
דרג באט תאילנדי
לתת חסות
תגובות אחרונות
- קורנליס: ה'בעיה ההולכת וגוברת של תיירות יתר'? יום אחד הם נוקטים באמצעים כדי למשוך יותר תיירים, למחרת
- לייבן קטטייל: באופן טבעי. חצוצרה מהגגות שתאילנד כל כך 'מדהימה' ומזמינה את כולם להציץ, מ
- ג'וני BG: היי חבר, האם שכחת פתאום את הפרות זכויות האדם בסין עם השיעורים הטובים שלהן? למרבה הצער, אתה מאשר במידת מה את התמונה
- T: חוץ ממספר הטיסות והמטוסים, כמעט בלתי אפשרי להוסיף, אבל מאובנים בתעופה כמו KLM ולופטהנזה
- צָעִיף: אני גר כאן בעיסאן כבר 12 שנים, אין לי יותר אוכל של עיסאן בשבילי, הוא לא מאוד טעים, ולפעמים אני תוהה אם האוכל הזה הוא כזה כאן.
- רוב וי.: פתאום השראה: נהדר לכתוב רומן עם כל מיני דמויות סטריאוטיפיות, ואירועי הקלישאה יהיו עבור
- פיוטר: המחיר מתאים לי בערך (20 ק"מ דרומית לקורט). היה לי קבלן טוב והמחיר המוסכם היה 1,45
- רוב וי.: אני מסכים לחלוטין עם עידוד הקואופרטיבים, ג'וני, כי זה גורם ללבי הסוציאליסטי לפעום מהר יותר. ;) אבל
- ג'וני BG: "- יש כבר גידול בגידול חוזים (ביוזמת סוחרים עם סין; דוריאן, לונגון, מנגוסטין, אורז) ו
- רוב וי.: אני באמצע הספר עכשיו. עד כה הדמויות הראשיות הן קלישאות מהלכות: אף לבן מתאהב מיד, ליידי ג'ל
- ג'וני BG: להיות האחרון טמונה הבעיה אבל גם הפתרון. פשוט תעשה את הטקס השנתי שלך ותגיע למסקנה ש
- כריס: כמה הערות: - חקלאות בתאילנד היא הרבה יותר מאורז. מבוטא בדולרים, ייצוא פירות וגם של
- רוני: באזור שבו מתגוררים חמי, נתן באובון ראצ'תאני, המחיר למ"ר הוא 11.000 אמבט בגימור מלא. תַשְׁלוּם
- ארנו: העובדה היא שהחקלאי, בעמלו, לא מקבל כמעט כלום עבור האורז שלו ובקושי יכול לכסות את העלויות שלו, שלא לדבר על מספיק
- תיאו: עם הטכנולוגיה הפשוטה בשדות האורז, עכשיו התייקר מאוד לגדל אורז. סט 10 ראי. היה לנו אחרון
לתת חסות
שוב בנגקוק
תפריט
רשום
נושאים
- רקע
- פעילויות
- advertorial
- סדר היום
- שאלת מס
- שאלה בלגיה
- מראות
- ביזאר
- בודהיזם
- ביקורות ספרים
- טור
- משבר קורונה
- תרבות
- יְוֹמָן
- היכרויות
- השבוע של
- תיק
- לצלול
- כלכלה
- יום בחיי…..
- איים
- אוכל ושתייה
- אירועים ופסטיבלים
- פסטיבל בלונים
- פסטיבל בו סאנג מטריות
- מירוצי באפלו
- פסטיבל הפרחים של צ'אנג מאי
- ראש השנה הסיני
- מסיבת ירח מלאה
- חג המולד
- פסטיבל לוטוס – רוב בואה
- לוי קראתונג
- פסטיבל כדור האש של נאגה
- חגיגת ראש השנה
- פי טה ח'ון
- פסטיבל הצמחונים בפוקט
- פסטיבל רוקטות - Bun Bang Fai
- סונגקראן - ראש השנה התאילנדי
- פסטיבל זיקוקים פטאיה
- גולים וגמלאים
- AOW
- ביטוח רכב
- בַּנקָאוּת
- מס בהולנד
- מס תאילנד
- שגרירות בלגיה
- רשויות המס בבלגיה
- הוכחת חיים
- DigiD
- לְהַגֵר
- לשכור בית
- לקנות בית
- בזכרון
- הצהרת הכנסה
- יום המלך
- יוקר המחיה
- שגרירות הולנד
- ממשלת הולנד
- האגודה ההולנדית
- חדשות
- פְּטִירָה
- דַרכּוֹן
- פֶּנסִיָה
- רשיון נהיגה
- הפצות
- בחירות
- ביטוח באופן כללי
- ויזה
- לעבוד
- בית החולים
- ביטוח בריאות
- חי וצומח
- תמונת השבוע
- גאדג'טים
- כסף וכספים
- היסטוריה
- בריאות
- ארגוני צדקה
- בתי מלון
- מסתכלים על בתים
- איסן
- חאן פיטר
- קו מוק
- המלך בהומיבול
- גר בתאילנד
- הגשת קורא
- שיחת קורא
- טיפים לקוראים
- שאלת הקורא
- חֶברָה
- זירת מסחר
- תיירות רפואית
- הסביבה
- חיי לילה
- חדשות מהולנד ובלגיה
- חדשות מתאילנד
- יזמים וחברות
- חינוך
- מחקר
- גלה את תאילנד
- ביקורות
- ראוי לציון
- שיחות
- שיטפונות 2011
- שיטפונות 2012
- שיטפונות 2013
- שיטפונות 2014
- שינה
- פוליטיקה
- משאל
- סיפורי טיולים
- רייזן
- מערכות יחסים
- קניות
- מדיה חברתית
- ספא ובריאות
- ספורט
- סטדן
- הצהרת השבוע
- החוף
- שפה
- למכירה
- נוהל TEV
- תאילנד בכלל
- תאילנד עם ילדים
- עצות תאילנדיות
- עיסוי תאילנדי
- תיירות
- יוצא
- מטבע - באט תאילנדי
- מהעורכים
- תכונה
- תנועה ותחבורה
- ויזה קצרה
- אשרת שהייה ארוכה
- שאלת ויזה
- כרטיסי טיסה
- שאלת השבוע
- מזג אוויר ואקלים
לתת חסות
תרגומי כתב ויתור
Thailandblog משתמש בתרגומי מכונה במספר שפות. השימוש במידע מתורגם הוא על אחריותך בלבד. איננו אחראים לשגיאות בתרגומים.
קרא את המלא שלנו כאן ויתור.
תמלוגים
© Copyright Thailandblog 2024. כל הזכויות שמורות. אלא אם צוין אחרת, כל הזכויות למידע (טקסט, תמונה, סאונד, וידאו וכו') שאתה מוצא באתר זה נמצאות בידי Thailandblog.nl ומחבריו (בלוגרים).
השתלטות מלאה או חלקית, השמה באתרים אחרים, שכפול בכל דרך אחרת ו/או שימוש מסחרי במידע זה אינם מותרים, אלא אם ניתנה רשות מפורשת בכתב מאת Thailandblog.
קישור והפניה לדפים באתר זה מותרים.
עמוד הבית » גולים וגמלאים » עדיין רוצה להגיש החזר מס בתאילנד?
עדיין רוצה להגיש החזר מס בתאילנד?
יש לנו עד סוף מרץ להגיש החזר מס בתאילנד לשנה האחרונה. אתה יכול לסמוך על קנס להכרזה מאוחרת יותר.
למרבה המזל, התעריפים נמוכים בהשוואה להולנד וישנם גם ספים וניכויים ניכרים, כך שההערכה עשויה להיות טובה מהצפוי.
השנה יש תמריץ נוסף להגשת החזר מכיוון שהחל מה-21 במרץ 2019 מחויבים הבנקים התאילנדים להעביר שינויים בחשבונות הבנק לרשויות המס בתאילנד. עכשיו אני לא מצפה שהשירות הזה ינקוט פעולה מיידית, אבל אתה יכול לצפות למשהו בטווח הארוך.
חובה זו של הבנקים התאילנדים היא משהו שאני מאמין שניתן להסיק מהמידע המצורף. אבל אני לא בטוח במקרה שלי. מקווה שאחד הקוראים יהיה מוכן לאשר או אולי להפריך זאת.
האנס פרונק היקר, למה בדיוק אתה מתכוון בתשלום מס ועל מה? Aow מחויב במס בהולנד, אז תסביר קצת יותר, כי אני חושב שזה שונה עבור כל אחד. בבקשה תסביר קצת יותר על זה. Gr.henk
הנק היקר, לצערי אני לא מומחה בתחום הזה, אז מישהו אחר יצטרך לענות על השאלה הזו ביתר פירוט. אבל AOW אכן לא מחויב במס בתאילנד, הטבת הפנסיה במקרים רבים כן. וכמובן שאתה חייב להיות תושב תאילנד (כל מי שמתגורר בתאילנד יותר מ-180 יום נחשב לתושב לצרכי מס).
פנסיה קטנה לא תביא להערכה: 150 באט הראשונים פטורים ועוד יש ניכויים. לאחר מכן זה מתחיל בהיטל של 5% (עולה ל-35% מקסימום).
אני גם רוצה לדעת איך לשלם מיסים ב-TH. גר כאן למעלה משנתיים ולא שמע דבר מרשויות המס. הלכתי למשרד המס בפטאיה-ג'ומטין לפני שנתיים וקיבלתי שם מספר רישום. כששאלתי איך אני צריך לשלם מיסים, קיבלתי סיפור לא קוהרנטי וחישוב לא הגיוני. אז השארתי עניינים לא גמורים.
מה עכשיו?
איך אתה (שכן משלם מיסים) עושה את זה?
Maryse, רשויות המס, במיוחד בעיירות קטנות יותר, אינן יודעות בדיוק מתי ועל אילו מיסים יש לשלם. לא מפתיע שלא שמעתם מרשויות המס. אתה ולא מס הכנסה צריך לעשות משהו אם אתה צריך לשלם מס. הבלוג הזה מכיל מספיק מידע כדי ללמוד אם אתה צריך לשלם או לא ומה אתה צריך לשלם.
אם תקראו את אמנת המס בין הולנד לתאילנד, תגיעו למסקנה ש-AOW ופנסיה מ-ABP והטבות אחרות מחויבות במס בהולנד.
גם חוק המס התאילנדי מראה שכזר ששהה כאן יותר מ-180 יום, אתה חייב במס. כמובן שזה שונה אצל כל אחד.
עם זאת, כדי לקבל פטור ממס בהולנד, עליך להוכיח שאתה תושב מס כאן. תלוי במשרד המס שאתה מבקר כאן, קל עד קשה מאוד לקבל את ההוכחה המודעת שאתה תושב מס כאן.
באופן אישי, אני שמח לשלם מס על פנסיית החברה שלי שאני מעביר לתאילנד. בגלל כל מיני הניכויים, נטל המס נמוך מאוד.
שהטבת ה-AOW לא תחויב במס בתאילנד היא טעות נפוצה. ציינתי את זה לאחרונה בבלוג של תאילנד.
אמנת כפל המס שנחתמה עם תאילנד לא מזכירה את הטבות הביטוח הלאומי. ובהעדר הוראת אמנה, שתי המדינות עשויות לגבות מס על הכנסה כזו. גם הולנד וגם תאילנד מיישמות את עקרון המיסוי על הכנסה עולמית, אלא אם הן נהנות מהגנת אמנה. הולנד גובה אז כמדינת המקור ותאילנד עושה כמו מדינת המגורים, בתנאי שההכנסה הזו תורמת בפועל לתאילנד בשנה שבה היא נהנית.
לאחר מכן, ניתן להפעיל את הצו ההולנדי למניעת כפל מס משנת 2001, ולאחר מכן הולנד מעניקה הקלות מס עד למקסימום המס המגיע בתאילנד. בנוסף, הפחתה זו לעולם לא תעלה כמובן על המס המגיע בהולנד.
תאילנד אינה מטילה מס על קצבאות זקנה. זה חל על כולם, בין אם זה תאילנדי או לא תאילנדי. פנסיה מדינה או פנסיה חברה. חוויתי את התקופה שבה היה צריך להציג פטור ממס בהגירה בדון מואנג כשיוצאים מתאילנד. נאלץ לקבל את זה ממשרד האוצר על Sanam Luang. העליתי אותך לסיפון ועשיתי זאת אינספור פעמים. עבדתי עבור מארסק תאילנד והופקדתי את המשכורת שלי לחשבון בנק תאילנדי. אף פעם לא היה פיגוע או משהו. אתה עסוק מדי. אה כן, אני נשאר כאן כבר 42 שנים.
אני תמיד חושב שזה רעיון טוב לסדר את העניינים שלך.
בהולנד תסתבך אם לא תשלם את המס המגיע לך.
למה שתרצה להניח שאתה תמיד יכול לעשות את זה בתאילנד בלי שום בעיות?
הכללים ברורים, ואי תשלום מס, כשצריך, עלול לגרום לך תיאורטית לבעיות בשהותך בתאילנד.
להלן קטע נוסף באנגלית על חובות משלם המסים.
הכלל האחרון לפי גוגל טרנסלייט: מי שאינו מציית לחוק עומד בפני תביעה אזרחית ופלילית.
לנישום יש את החובות הבאות: הגשת דוחות מס ותשלום מס ראוי. הירשם למספר זיהוי מס. כמו כן, על נישום להודיע לפקידי מחלקת המסים על כל שינוי בפרטיו הספציפיים.לספק מסמכים וחשבונות רלוונטיים בהתאם לדרישות החוק. זה כולל קבלה, דוח רווח והפסד. מאזן, חשבון מיוחד וכו'. שיתוף פעולה וסיוע לקציני מחלקת ההכנסות ולספק מסמכים או מידע נוספים בעת הצורך וכן ציות לזימון. שלם מס כפי שהוערך על ידי קציני משרד ההכנסה בזמן. במידה ונישום לא ישלם סכום מלא, זכותו של פקיד השומה לתפוס, לעקל ולמכור נכס זה במכירה פומבית גם ללא החלטת בית המשפט. מזומנים שיגויסו מהעסקה ישמשו לתשלום פיגורים במס. אי ציות לחוקי המס. מי שלא יעמוד בחוק יעמוד בפני תביעה אזרחית ופלילית.
עדכון אחרון: יום חמישי, 13 במרץ, 2014
כאשר אתה מבטל את הרישום מהולנד ומציין לרשויות המס בהולנד שברצונך להגיש החזר מס בתאילנד, המשרד ההולנדי לא יגבה עוד מס על כל ההכנסות שלך עבור שום דבר (למעט מס רווחי הון על נדל"ן "IN" הולנד).
רשויות המס ההולנדיות לא יאמינו לך בעיניים הכחולות שלך, אז עליך להוכיח שהגשת הצהרה גם בתאילנד על הכנסה זו. אם הם רוצים הוכחה שבאמת שילמת על זה, אני לא יודע.
רבים גרים כאן אך נשארים רשומים בהולנד ולכן ממשיכים לשלם מיסים בהולנד. אין בכך פסול ויותר מכך, כפנסיונר אתה כמעט לא משלם וברוב המקרים כלל מס בהולנד, בנוסף, יש לך יתרון של ביטוח בריאות טוב מאוד וזול יחסית.
מר פרונק היקר,
הגשת מיסים, אבל אני לא יכול לפענח את התמונה הזו.
אולי מישהו יכול להגיד לי איפה אני יכול למצוא את מה שנקרא TIN No.? יכול להגיע באזור קנצ'נבורי?
יועץ מס יועיל?!
עצתכם בבקשה
האם ניסית את האתר הזה: http://www.rd.go.th/publish/38230.0.html. אני לא יודע אם המידע עדיין נכון (הוא מ-2016). האתר בבעלות הסוכנות הנכונה (מחלקת הכנסות)
המס בתאילנד לשנת המס האחרונה 2018 הסתיים שוב.
כל שנה יש לי את ההצהרה המושלמת על ידי עובדת מומחית דוברת וכתיבה אנגלית טובה של רשויות המס בלמפון.
אפילו קיבלו כסף בחזרה השנה.
ושלשום נסעתי לצ'אנגמאי למרכז הממשלתי של כביש צ'אטנה למשרד הראשי של רשויות המס התאילנדיות עבור צפון תאילנד עבור RO 21 ו-Ro 22 שלי.
מסמכים אלו יישלחו מאוחר יותר בדואר לכתובת הדואר שלי
אתה צריך את זה כהוכחה לכך שענייני המס שלך מסודרים בתאילנד אם יבקשו ממך זאת בהולנד במקום בהרלן.
טופס החזרי המס שלי הגיע לתיבת הדואר שלי רק לפני שבועיים, אבל העובד כבר עשה את העבודה לפני כן, כך שמעטפת ההחזרה שנשלחה מבנגקוק יכלה מיד להיכנס לפח ללא שימוש.
יאן ביוטה.
janbeute: איפה אני יכול למצוא את המרכז הממשלתי הזה? כבר חיפשתי פעמיים, כולל בעירייה, אבל אף אחד לא יכול להפנות אותי למס
במשרד האוצר. זה ממש לפני Cityhall/Provinciehuis.
קאולם היקר, עבור אל google earth ו-street view.
18 מעלות 50 דקות 23,94 שניות N —– 98 מעלות 58 דקות 17,97 שניות E.
ואתה עומד מול הכניסה הראשית.
הצלחה.
יאן ביוטה.
עד כמה שאני מבין את המדריך למס הכנסה אישי (PIT90) (ראה http://www.rd.go.th/publish/fileadmin/download/english_form/Guide90_260261.pdf), אני יוצר את הדברים הבאים:
1) אתה תושב מס אם אתה שוהה בתאילנד יותר מ-180 ימים בשנה.
זה לא אומר אוטומטית שאתה צריך להגיש הצהרה.
אתה מחויב להצהיר אם "ההכנסה הכוללת" שלך (ההכנסה התאילנדית) עולה על 60.000 באט בשנה. המדריך אינו מזכיר הכנסה עולמית
2) אתה חייב מס בתאילנד רק על הכנסה שהתקבלה בתאילנד.
במקרה שלי רק ריבית ודיבידנד, כאשר ניכוי מס במקור כבר שולם על ידי הבנק או המתווך. אתה יכול לדרוש בחזרה את ניכוי מס במקור של 10-15% באמצעות החזר מס אם אינך חייב מס (הכנסה נטו לאחר ניכויים של פחות מ-150.000)
המשכורת שלי כבר מחויבת במס בנלנד, וכל עוד אתה לא מעביר את המשכורת שלך לתאילנד באותה שנה שבה אתה מקבל אותה, אתה לא חייב מס על בסיס העברה
4) עם החזר המס חלים ניכויים סטנדרטיים הכוללים מינימום 60.000 באט לאדם במשפחה, ילדים 30.000.
נ.ב. הסכומים הנ"ל חלים על החזר מס לשנת 2017.
אדי היקר,
לפי ההסבר שלך זה מאוד ברור לי. אם יש לך הכנסה שהרווחת בתאילנד, יותר מ-60.000 תאילנדי לשנה. אתה צריך להגיש החזר ו(אולי.) לשלם מסים. תודה על המידע הברור, אני חושב שלרוב הגולים יהיה מספיק מידע מזה.
אדונים יקרים, אני כבר לא יכול לעקוב אחריה, אנחנו מדברים עכשיו על התקנה החדשה של 2015 או, כפי שאומר לאמרט דה האן, זו של 2001, כי עדיין יש לי את זה של 2001 בתיק, אז בבקשה תן תשובה מבינה.
טונימרוני היקרה,
נושא זה כולל שלוש תקנות משפטיות, דהיינו.
- חוק מס שכר 1964;
- חוק מס הכנסה 2001 ו
– צו כפל מס 2001.
מה שאתה מתכוון ב"התקנה החדשה של 2015" הוא תיקון מרחיק לכת, החל מה-1 בינואר 2015, של שני החוקים הראשונים שהוזכרו לגבי הזכות לזיכוי מס כאשר מתגוררים מחוץ להולנד.
מסכים עם מר. דה האן, אם אתה מצליח לא להעביר את הכנסתך לתאילנד מדי חודש, ולכן מעביר את הכנסתך לתאילנד רק שנה לאחר מכן, אתה לא משלם על כך מס.
אתה צריך לשלם מס על פנסיה AOW ו-ABP בהולנד, ובהתחשב באמנה אתה לא צריך לשלם מס על זה בתאילנד. אבל אם כמוני משקיעים קצת בתאילנד ומקבלים דיבידנדים, אפשר לקבל את זה בחזרה, כי הפטורים פה נחמדים!
אם יש לך פנסיות פרטיות אחרות, אתה יכול לקבל פטור ממס ב-NL באמצעות מה שנקרא הצהרת RO22 (שניתן על ידי בירת המחוז שלך, אז במקרה שלי משרד ההכנסה Chonburi).
נכון שרשויות המס של NL הופכות יותר ויותר קשות בנושא הזה, אבל הן נמשכות. הם פשוט מנסים
המשפט האחרון לא נכון. אני עובד כאן כ-12 שנים, אז אני משלם מס הכנסה בתאילנד. אז יש גם מספר מס. מכיוון שאני נשוי רשמית לאישה תאילנדית, אני גם מקבל החזר מס מדי שנה.
כעת הגשתי בקשה בהולנד לפטור ממס שכר על הפנסיה הפרטית שלי שאני מקבל מאז יולי 2018. קיבלתי את זה בדואר חוזר.
גורל יקר,
אתה כותב: מסכים עם מר. דה האן, אם אתה מצליח לא להעביר את הכנסתך לתאילנד מדי חודש, ולכן מעביר את הכנסתך לתאילנד רק שנה לאחר מכן, אתה לא משלם על כך מס.
איך אתה עושה את זה. אתה צריך כסף כדי לחיות וכו'????
אני ממש אשמח להסבר על זה.
האם ישולם או לא?
גרנו בהולנד בשבעת החודשים הראשונים ב-2018 וב-1-9-2018 אנחנו גרים בתאילנד.
אני מקבל פנסיה מה-ABP בתאילנד.
האם כעת עלי להגיש את החזר המס שלי בהולנד או בתאילנד?
ארנולדס היקר,
בשנת 2018, גרת בתאילנד פחות מ-180 יום ועדיין אינך משלם מסים לתאילנד באותה שנה.
תקבל מה שנקרא טופס M מרשויות המס בהולנד להגשת החזר מס לשנת 2018. זהו החזר מס נייר "נחמד" כזה, המורכב מ-56 עמודים עם שאלות והסבר של 77 עמודים.
אני ממלא כל שנה בערך 20 עד 25, אבל עדיין לא חוויתי שהצהרה כזו מעובדת בצורה נכונה במכה אחת במינהל המס והמכס/משרד בחו"ל. זה לא נדיר שיבואו 2 או 3 הערכות זמניות חדשות לפי בקשתי. אז היו על המשמר.
אני לא יכול להעריך אם קצבת ה-ABP שלך מחויבת במס בתאילנד או בהולנד בשנת 2019. אם צברת פנסיה זו במסגרת תפקיד ממשלתי (כלומר כעובד מדינה במשמעות חוק עובדי המדינה), היא מחויבת במס בהולנד. עם זאת, ABP מנהלת גם תוכניות פנסיה עבור מוסדות פרטיים. זה כולל, למשל, מוסדות פרטיים לחינוך מיוחד או מוסדות בריאות פרטיים. פנסיות אלו פטורות בהולנד, שכן הזכות למס פנסיות אלו הוקצתה לתאילנד על פי אמנה.
האנס היקר, אתה קצת לא ברור. אם רשויות המס יכולות לראות את מיליארדי ההעברות שמתבצעות מדי שנה על ידי בעלי חשבונות בנק, מה גורם לך לחשוד שפתאום צריך לשלם מיסים? למה שרשויות המס בתאילנד ירצו פתאום לראות את ההעברות הבנקאיות של הנס פרונק? אתה רואה שכולם רק הולכים להגיד לך למה ועל מה אתה צריך לשלם מס, אבל אף אחד לא מתייחס לשאלה האמיתית שלך: מה משתנה ומה ההשלכות.
ג'ון היקר, אני אמנם קצת לא ברור, אבל זה בגלל שגם לי זה לא לגמרי ברור. עם זאת, נראה לי סביר שרשויות המס בתאילנד יהפכו פעילות יותר כלפי פארנגים ושאף אחד לא ימלט מתשומת לבם בעתיד הקרוב. אוטומציה היא כמובן כלי מצוין מהבחינה הזו וצעד כמו בקשת העברות בנקאיות ובפרט העברות מחו"ל, דווקא תואם את הציפיות. לפחות הציפיות שלי.
למה אתה חושב כך, הנס היקר? האם קיבלת את זה ממקור רלוונטי, משמועות או ממישהו שראה מישהו אחר מדבר על זה? או סתם הנחה מצידך? תוכיח את מה שאתה טוען!
רואד היקר, אני באמת לא יכול להפוך את זה לנכון. אבל בהתחשב בעובדה שהגירעונות הממשלתיים בתאילנד הולכים וגדלים (https://tradingeconomics.com/thailand/government-budget) אתה יכול לצפות שהממשלה תסתכל על הכנסה נוספת. בשנת 2017, הגירעון עמד על 2.7%, שזה די הרבה עבור מדינה עם כלכלה צומחת. אם הם יתנו עינם ליפול על הפרנגים החייבים במס נותר כמובן לראות.
אם אתה נשאר +180 ימים בתאילנד, אתה יכול (צריך) לשלם מסים בתאילנד על הכנסה שנכנסת לתאילנד מחו"ל. אם אתה רוצה לעשות את זה, אתה צריך לבקש מספר TIN (מספר מס) ברשויות המס בתאילנד. אתה יכול להודיע לרשויות המס במדינת הולדתך שאתה משלם מס בתאילנד. לאחר מכן תקבל מכתב מס בכל שנה בתאילנד. לאחר ששילמתם מסים, רשויות המס בתאילנד תנפיקו שני מסמכים באנגלית. הראשון קובע שיש הסכם בין שתי המדינות וששילמת מיסים בתאילנד. המסמך השני מציג הכנסה ברוטו, הכנסה נטו וגובה המס ששולם.
שלום חברים,
למה אף אחד לא קורא את אמנת המס בין NL ל-TH? חפש את זה בגוגל ואתה יודע הכל.
לצ'אנג מאייר עקבו אחר מה שג'אן ביוטה כותב ולכל האחרים גם רק במשרד המס המקומי.
הבנתי שכל הכסף שאתה מקבל בבנק בתאילנד נחשב כהכנסה, אז הכסף שאתה מעביר מאירופה או שספקי פנסיה מעבירים אותו אליו.
אתה יכול להגיד שכסף שהרווחת או שילמת השנה נמצא בהולנד ושאתה משתמש בכסף הזה רק בשנה שלאחר מכן בתאילנד, אז תאילנד לא רואה את זה ואיך אתה רוצה להוכיח את זה.
לפני כ-5 או 6 שנים, היית צריך לתת את הדרכון שלך בבת אחת עם המרת מזומנים, ממנו נוצר העתק, וכן את מספר הטלפון שלך, שהעמיד אותי בסימן שאלה.
הפסקתי להעביר כסף מNL לתאילנד באותו זמן ופשוט לקחתי איתי מזומן והחלפתי כל פעם על ידי חברה שלי (אנחנו ביחד כבר 13 שנים) עכשיו יש לה חשבון בנק נוסף שבו אני מפקיד את הכסף ומפקיד קצת על הבנק שלי עבור חיוב ישיר קבוע כמו מים וחשמל.
אני תמיד נוסע להולנד פעמיים בשנה, אז אין בעיה להביא איתי קצת מזומן.
נאמר לי שזר בתאילנד חייב במס הכנסה רק על הסכום שנשלח לתאילנד.
האם זה השתנה - או שזה היה מידע מוטעה?
בברכה חמה ותודה,
ג'יימס
בהשתאות הולכת וגוברת קראתי את כל ההערות, כמובן עם כוונות טובות, של "מומחים". אף אחד לא נותן שום עדות או תובנה מהיכן מגיע הידע. כמובן שבדיוק כמו בלשכות ההגירה, גם משרדי המס יפעלו לפי הכללים שלהם.
כאן בלמפלאימט אנשים חשבו שזה מוזר שפארנג רוצה לשלם כאן מיסים.
לכן נאלצתי להסביר לכמה אנשים שאני גר כאן ושאני צריך לקבל מספר מס של רשויות המס בהולנד והוכחה שאני תושב מס כאן.
לאחר חיפושים רבים באינטרנט מצאתי את המידע הבא:
-https://wetten.overheid.nl/BWBV0003872/1976-06-09 אמנת המס הולנד תאילנד.
הכתבות הכי חשובות מכאן
למטרות הסכם זה, המונח "תושב אחת המדינות" פירושו
כל אדם שעל פי חוקי אותה מדינה חייב במס בה
בשל מקום מגוריו, מקום מגוריו, מקום ניהולו או כל נסיבה דומה אחרת.
שכר, לרבות פנסיה, המשולם על ידי או מתוך קרנות שהוקמו על ידי
אחת מהמדינות או מחלקה מדינית או גוף מקומי הנשלט על ידי המשפט הציבורי שלה
יחיד בגין שירותים שניתנו לאותה מדינה או לאותה אגף משנה או לאותה מדינה
הגוף הציבורי המקומי שלו במימוש תפקידים ממשלתיים, רשאי באלה
המדינה ממוסה.
-https://www.pwc.com/th/en/publications/assets/thai-tax-2017-18-booklet-en.pdf
המאמרים העיקריים נמצאים כאן:
תושבים ותושבי חוץ מחויבים במס על הכנסתם הניתנת לשומה שמקורה בעבודה או
עסקים המתנהלים בתאילנד, ללא קשר לשאלה אם הכנסה כזו משולמת בתאילנד או מחוצה לה.
תושבים שמפיקים הכנסה מחוץ לתאילנד יהיו חייבים במס רק כאשר
ההכנסה מועברת לתאילנד בשנה שבה היא נגזרת. קשה להוכיח את זה!
חוברת PwC ThailandIThaiTax2017/18 בנוסף, תושב תאילנדי שגילו 7 או
מבוגר זכאי לפטור ממס הכנסה אישי על הכנסה עד לסכום שאינו עולה על
190,000 באט.
בנוסף, ישנם מספר רב של פריטים שניתן לנכות מההכנסה החייבת.
המסקנה היא פשוטה! הפרנג שגר כאן דרך קבע חייב כאן במס.
המשמעות של זה היא כמובן שונה עבור כל אחד.
אם יש לך רק AOW, לא יחויב מס. בין השאר בזכות הפטורים.
אם יש לך הכנסה של עד 800.000 THB, סכום המס שישולם ישתנה בין 5000 THB ל-THB 10.000, בהתאם לנסיבות האישיות.
גרט היקר,
קראתי בהפתעה שווה את הודעתך מ-21 במרץ בשעה 14:44, שבה אתה מתחיל
"אם תקראו את אמנת המס בין הולנד לתאילנד, תגיעו למסקנה ש-AOW ופנסיה מ-ABP והטבות אחרות מחויבות במס בהולנד".
האמנה עם תאילנד אינה מזכירה את הטבות הביטוח הלאומי, כולל הפנסיה של המדינה. בנוסף, לא כל קצבת ABP יכולה להיות מסווגת כפנסיה ממשלתית ולכן היא מחויבת במס בהולנד.
למברט היקר,
AOW לא נאמר מילה במילה, אלא היא קרן שהוקמה על ידי הולנד ולכן מחויבת במס על ידי הולנד. אתה צודק לגבי קצבאות המשולמות על ידי ה-ABP. Hdet ABP מנהלת גם פנסיות אחרות.
זה לא נכון, גרט.
פשוט קרא כיצד זה מוסדר בסעיף 19 של האמנה:
"" סעיף 19. תפקידי הממשלה
• 1 שכר, לרבות גמלאות, ששולם על ידי אחת המדינות או מחלקה מדינית או רשות מקומית שלה, או מקרנות שנוצרו על ידי, לאדם טבעי בגין שירותים שניתנו לאותה מדינה או לאותה אגף משנה או לאותה רשות מקומית שלה ב מימוש תפקידים ממשלתיים, ניתן לחייב במס באותה מדינה.
• 2 עם זאת, הוראות סעיפים 15, 16 ו-18 יחולו על גמול או פנסיה בגין שירותים הניתנים בהקשר של עסק רווחי המנוהל על ידי אחת המדינות או יחידת משנה מדינית או גוף מקומי למשפט ציבורי. שלהם.
• 3 סעיף XNUMX לא יחול במידה ששירותים ניתנים למדינה במדינה האחרת על ידי תושב של אותה מדינה אחרת שאינו אזרח או אזרח של המדינה הנזכרת לראשונה."
זה לא חל מיד אם אתה קורא את שורות הפתיחה של מאמר זה. רוב גמלאי המדינה מעולם לא החזיקו בתפקיד ממשלתי. גם אם עבדת עבור הממשלה הלאומית, מחוז או עירייה, לא בתפקיד ממשלתי, אלא בתוך חברה ממשלתית (NV או ענף שירות כגון חברת גז עירונית לשעבר), הפנסיה שלך לא תחויב במס הולנד. אלה לא עמדות ממשלתיות.
בנוסף, קצבת AOW אינה קצבה אלא קצבת ביטוח לאומי. זה לא מכוסה בחוק הגמלאות.
גרט היקר,
אני צריך לשים לב היטב למה שלמרט אומר. יתרה מכך, במספר רב של מקרים, אם אין לך כאן מס AOW, אינך צריך לשלם כאן מס (בין היתר בשל ריבוי הפטורים).
אבל אז (כיום) כבר לא ניתן לבקש פטור בהירלן. כי אין מס בתאילנד, אין פטור בNL.
אם אתה כן משלם מס על הפנסיה הממלכתית שלך בתאילנד, אתה יכול לקבל פטור לפנסיה משלימה ותוכל (יחסית) לדרוש בחזרה את המס ששולם בתאילנד ב-NL.
עם זאת, אם אתה קורא את סעיף 18, זה ברור.
סעיף 18. גמלאות וקצבאות
1 בכפוף להוראות סעיף 19 של סעיף זה וסעיף XNUMX של סעיף XNUMX, קצבאות ותגמול דומה אחר בתמורה לעבודה בעבר המשולמת לתושב אחת המדינות, וכן קצבאות המשולמות לתושב כאמור החייבות במס רק בכך. מדינה.
אני משלם מס על פנסיית החברה שלי כאן בתאילנד. כתוצאה מכך, יש לי פטור ממס בהולנד.
הפטור לא ניתן לקצבת המדינה שלי בהצהרה שהיא מחויבת במס בהולנד בהתאם לאמנת המס.
אם אצליח להוכיח שאני משלם מס על הפנסיה הממלכתית שלי כאן, אני יכול לבקש שינוכה מהמס ששולם על קצבת המדינה שלי בהולנד.
גרט היקר,
הטבת AOW אינה פנסיה או גמול דומה בגין "עבודה קודמת". גם אם מעולם לא היו לך יחסי עבודה, אתה עדיין זכאי לגמלת AOW.
לכן הולנד אינה מטילה מס על הטבה זו על בסיס האמנה, אלא על בסיס חקיקה לאומית. אם תאילנד תעשה את אותו הדבר, אז אתה אכן יכול לקבל הפחתת מס שגובה הולנד על בסיס הצו למניעת כפל מס משנת 2001. ציינתי זאת קודם לכן (ראה תגובתי מיום 21 במרץ בשעה 15:35 ).
אם אתה רוצה לקבל פטור מ"הירלן" בימינו, תצטרך להוכיח שאתה משלם מיסים כאן. אם אינך יכול/לא רוצה לעשות זאת, לא תקבל יותר פטור. כי הוכחות חינם (דרכון עם יציאה/כניסה חוזרת, ספר בית צהוב וכו') כבר לא מתקבלות.
אתה משלם כאן מס על ההכנסה שאתה מביא (AOW וקצבה משלימה). יש לא מעט פטורים לאנשים מעל גיל 65, כולל
1. 50% מההכנסה השנתית עם מקסימום TBH 1 טון
2. פטור כללי בסך 60.000 TBH (120.000 TBH אם נשוי/יש לו חברה)
3. TBH 190.000 אם אתה מעל גיל 65.
בנוסף, ה-TBH הראשון 150.000 פטור ממס.
אז סך הכל TBH 500.000.
אז בדיוק השלמתי את הצהרת 2018 וקיבלתי תעודות RO 21 ו-RO22 מהפיסקוס התאילנדי (RO 21 הוא אישור תשלום מס ו-RO.22 הוא אישור מגורים). האחרון מציין שאתה תושב מס של תאילנד עבור פיסקו תאילנדי.).
ועם שתי התעודות האלה אני הולך עכשיו לתקוף את "הרלן" כדי להוציא סוף סוף את הפטור הזה.
ומה לגבי המצב של הבלגים: האם הם חייבים להירשם גם ברשויות המס בתאילנד למרות ההסכם הדו-צדדי. האם כסף מועבר מבלגיה לתאילנד להצהרה או חייב במס. האם יש להצהיר על הריבית על חשבון חיסכון או שהיא חייבת בנוסף לאחר ניכוי ישיר של ניכוי מס במקור? אולי זה כבר נדון, אבל עדיין לא בשבילי, ומכאן השאלה שלי.
טָחוּב.
הנס היקר, בתור בלגי בתאילנד, אני גם רוצה לדעת אם אני צריך לשלם מסים בתאילנד על הכסף שהכנסתי לחשבון הבנק התאילנדי שלי מהפנסיה החודשית שלי. לכן, ברצוני לברר כמה, באט תאילנדי, אני יכול להכניס לחשבון הבנק התאילנדי שלי בחודש, מבלי להיות תושב מס בתאילנד. אני עדיין מעביר את הפנסיה החודשית שלי לחשבון הבנק הבלגי שלי. אני עדיין נוסע לבלגיה פעם או פעמיים בשנה. כשאחזור לתאילנד אביא איתי מזומן (מותר עד 1 יורו) גם אין לי את העלויות של העברות בנקאיות מבלגיה לתאילנד. כשאני מגיע לתאילנד, אני מחליף את היורו שלי לבאט תאילנדי בשדה התעופה ב"סופריך", שם אני תמיד מקבל תעריף טוב יותר מאשר בבנק שבו יש לי את חשבון הבנק שלי בתאילנד. האם מישהו מהבלוג יודע כמה הכנסה יכולה להיות לי בחודש או בשנה על כך שלא אצטרך לשלם מיסים בתאילנד. אנא. תודה מראש. [מוגן בדוא"ל].
הבעיה של תאילנד ועבורה היא שאין לה שירות חוץ, ולכן למשרדי המס אין ידיעה על כל האמנות השונות שנחתמו.
אין להם גם מושג כמה כסף מרוויחים בהולנד, ואיך כללי המס שם.
אז הם פשוט עושים משהו שנראה הגיוני, מסים את הכסף שאתה מביא, מה עוד הם אמורים לעשות?
הניסיון שלי הוא לא שהם רוצים למשוך את העור על האוזניים שלך.
אבל זה כמובן יכול להיות שונה למשרד.
בדרך כלל, המס מחושב אז על הסכום שאתה מביא לתאילנד, אלא אם אתה יכול להוכיח שחלק מהסכום הגיע למשל מחשבון חיסכון.
ברוב המקרים, זה כנראה לא יהיה הסדר בלתי סביר אלא אם, למשל, תעביר תכופות סכומים גדולים מחשבון חיסכון.
אז כנראה שעדיף קודם כל לדון עם משרד המס כיצד תוכל לעשות זאת.
זה ממש נחמד לקרוא את כל ה"אמיתות" המועלות על מיסוי בתאילנד. יש הרבה מחאאים, אבל מעטים יודעים איפה הפעמון תלוי.
ציינתי היטב את הפנסיות שלי שהוכנסו לתאילנד לחודש עבור 2018. ציין גם את הפטורים החלים (ראה הודעתי הקודמת) וחישב את הסכום החייב במס. כמובן בליווי תדפיסי הבנק הרלוונטיים ושאר המסמכים התומכים. לאחר מכן מחושב הפטור/שיעור האפס מעל 150.000 TBH הראשון וכן הלאה.
הביא את זה למשרד המס התאילנדי במשרד האוצר בצ'אנגמאי, שם גברת ידידותית העבירה לי את זה בטופס ההצהרה הנדרש. ומשם הגיע סכום המס שחייב.
אז אתה יודע בוודאות שזה הולך טוב. ולכן אתה יכול גם להעניק לרשויות המס של NL (Heerlen) את הפטור שלך ב-NL.