(Suwin / Shutterstock.com)

הנסיך מהידול, אביו של המלך בהומיבול, היה רופא, שהוכשר בין היתר בהרווארד, שם גם נולד הנסיך בהומיבול (המלך המאוחר יותר) בקיימברידג', מסצ'וסטס. אמו של בהומיבול, סרינגרינדה, הייתה ילדה אזרחית ואחות.

הנסיך מהידול לימד בבית החולים Siriraj בבנגקוק והקים קרן שתאפשר לסטודנטים לרפואה ללמוד בחו"ל. כנסיך, הוא לא הורשה לספק טיפול בחולים רגיל בבית החולים סיריראג'. לאחר מכן הוא עזב לצ'אנג מאי שם עסק ברפואה רגילה של בית חולים במשך שנתיים בבית החולים המיסיונרי מקורמיק עד מותו ב-2. הוא כונה 'הרופא של הנסיך' על ידי מטופליו, והוא עדיין נהנה מהשם והתהילה.

מבוא

רופאים בודקים כל שנה תאילנד 1,5 מיליון זרים בשעות הייעוץ שלהם. רובם גולים ותיירים, אבל מספר הולך וגדל הם זרים שמגיעים לתאילנד במיוחד במטרה לעבור כאן טיפול, הנקרא תיירים רפואיים. מספר תיירי הרפואה האמיתיים בקרב אותם זרים לא נרשם, אך הערכה טובה מזכירה מספר של 500.000-700.000 איש. המספר הזה גדל ב-10-15 אחוזים בשנה ותאילנד עקפה את סינגפור ומלזיה כמוקד העיקרי לתיירות רפואית בדרום מזרח אסיה. תאילנד זולה יותר ומציעה את אותה איכות.

בשנת 2003 אימצה הממשלה תוכנית להגברת תיירות המרפא; קידום דרך רשות התיירות (ת"ת: 'רוצים רק תיירים איכותיים') והטבות מס היו חלק מזה. זה בערך עלה בקנה אחד עם תחילת התוכנית האוניברסלית של 30 באט (גישה חופשית לכל מתקני הבריאות תמורת 30 באט לכל מקרה של מחלה), שכבר הגדילה מאוד את הלחץ על המתקנים הקיימים.

מחסור ברופאים ואחיות; הפצה מוטה ברחבי תאילנד

בתאילנד יש מחסור כרוני ברופאים ואחיות. העיתון "The Nation" באנגלית מעריך את המחסור ברופאים ב-40.000 ובאחיות ב-50.000. תאילנד מכשירה רק 1.200 רופאים בשנה, אפילו לא מספיק לצורכי בית.

בתאילנד יש 5 רופאים לכל 10.000 תושבים, עבור מלזיה מספר זה הוא 10 ועבור הולנד 30. שלושים ושישה אחוזים מכלל הרופאים התאילנדים עובדים מחוץ לטיפול ישיר בחולים, באוניברסיטאות, בחברות ובביורוקרטיה. 16 אחוז מהרופאים עובדים בבתי חולים פרטיים ורק XNUMX אחוז בבתי חולים ממלכתיים, בעיקר באזורים כפריים.

בנוסף, התפלגות הרופאים ברחבי תאילנד די מושכת: רופא אחד ל-1 תושבים בבנגקוק, 800 ל-1 באיסאן וכ-5.000 ל-1 בשאר המדינה. המצב השתפר במידה ניכרת מאז 2.500, אז היו 1996 בתי חולים מחוזיים ללא רופא אחד. הרופאים נדרשים לעבוד במשך כמה שנים בבית חולים מחוז כפרי לאחר סיום הלימודים, אבל הם יכולים גם לקנות זאת.

בנוסף, ישנם 30.000 מומחי אחיות, תפקיד בין אחות לרופא, המעניקים בעיקר טיפול רפואי מונע במרכזי הבריאות הקטנים הרבים בכל (תת) מחוז: חשבו על מידע, חיסונים וטיפול באם ובילד. זה הבסיס לבריאות הציבור. בנוסף, כמעט בכל כפר יש מתנדבים שמבקרים חולים, נכים וקשישים כדי לזהות בעיות בריאות.

רופאים עובדים ב; לזרום לבתי חולים פרטיים

בשנת 2006, שכרם של הרופאים בבתי חולים ממלכתיים כמעט הוכפל, עד היום בין 40.000 ל-80.000 באט לחודש. זאת כדי לצמצם את הזרם לבתי החולים הפרטיים, שמשלמים בין פי 5 ל-10. עם זאת, חלק גדול מהרופאים בבתי החולים הממלכתיים, בנוסף לעבודת בית החולים הרגילה שלהם, עושים עבודות מזדמנות במרפאות פרטיות, מה שמאפשר להם להכפיל את הכנסתם. ימי עבודה של 12 שעות ולאחר מכן 6-7 ימים בשבוע אינם יוצאי דופן.

ל'רופאי הכפר', העובדים בבתי חולים ממלכתיים, יש ארגון משלהם לייצג את האינטרסים שלהם ולקדם עבודה בבתי חולים ממלכתיים. מדי שנה מקבל רופא כפרי פרס על הצטיינות. רבים מהרופאים הללו אינם הולכים על זהב אלא על שירות לאוכלוסייה הכפרית. עם זאת, רבים אחרים לא. ארגון זה של רופאים כפריים מתנגד לתיירות מרפא, מכיוון שהוא יעלה את המחירים וירוקן את הרופאים הנחוצים משירותי הבריאות הכלליים.

אם אפשר, יש מחסור גדול עוד יותר ברופאי שיניים ויש גם מספר לא מבוטל של תיירי מרפא לרפואת שיניים, אבל לא התעמקתי בזה יותר.

תיירות מרפא היא רווחית; הצמיחה תימשך

תיירות מרפא היא ענף רווחי, שתוכנן ופותח כדי להרוויח כסף. כדי להשיג מטרה זו הותאמו המוסדות שאליהם פונים תיירי המרפא באופן שאמור להפוך למעין מיזוג של תיירות ורפואה. לא נחסך מאמץ כדי לרצות את תיירי הרפואה. יש לזה תג מחיר.

למעלה כבר הזכרתי מספר של 500.000-700.000 תיירי מרפא, שגדלו בעבר ב-10 עד 15 אחוזים בשנה והתחזיות הן שהצמיחה הזו תימשך.

הערכה שמרנית למחזור המכירות הכולל של תיירי המרפא היא 50-70 מיליארד באט, עלייה ל-5 מיליארד באט ב-100 השנים הבאות.

בית החולים הבינלאומי בומרונגרד, 'מלון 5 כוכבים'

בואו נסתכל מקרוב על בית החולים הזה. בתאילנדית זה โรงพยาบาล บำรุงราษฏร์ 'Roongphajabaan (אמצע, גבוה, גבוה, טון ביניים) Bamroengrad' (אמצעי, אמצע, נופל באנשים' פירושו 'בינוני, אמצעי, נופל'. היא מעסיקה 1200 רופאים מנוסים (יותר מ-10 שנים) ומוסמכים ביותר, רבים בעלי השכלה זרה (חלקית). הם מטפלים במיליון חולים מדי שנה, כולל 1 זרים. אחוז התיירים הרפואיים לא נרשם, אבל יותר מ-400.000 אחוז הוא אומדן טוב.

מדי שנה מגיעים מאירופה כ-25.000 מבקשי סיוע, מספר זהה מצפון אמריקה וממזרח אסיה ו-100.000 מהמזרח התיכון, בעיקר ממדינות המפרץ העשירות להן הוקמה מחלקה נפרדת לחלוטין. בית החולים מסודר בצורה כזו שמבקר ירגיש ב-5 כוכבים מלון דלוזיות, ריחות רפואיים ושאר עניינים מטרידים מוסתרים מהאף ומהעין ככל האפשר.

התייעצות עם רופא אורכת בממוצע 30 דקות, בניגוד מוחלט לבית חולים ממלכתי שבו מדובר ב-3 דקות זעומות. הטיפול הרפואי והטיפול הכללי מצוינים. אין רשימות המתנה משמעותיות. בקיצור, בית חולים אידיאלי.

בית החולים מצליח כלכלית. מחיר המניה (Bumrungrad Hospital Public Company Limited) עלה מ-50 ל-75 באט למניה בשנה האחרונה. המחזור הוא 13 מיליארד באט (הכפלה ב-6 שנים) והרווח 2.5 מיליארד.

Bumrungrad מפרסם בכל העולם באופן שגורם למרצדס בנץ לקנא.

תיירות רפואית בפרספקטיבה

תן לי להתחיל עם היתרונות. תיירות מרפא מכניסה כסף, המוערך ב-50-70 מיליארד באט, ועולה ל-100 מיליארד אולי בשנים הקרובות. מספר רופאים מאומנים היטב יחזרו לתאילנד או לא ירצו לעזוב יותר. הידע והניסיון יישארו בתאילנד, שכן האוכלוסייה תוכל ליהנות מכך בשנים הקרובות. מערכת היחסים בין רופא למטופל בתאילנד היא כיום מאוד סמכותית (בין היתר בגלל חוסר זמן), בעוד שבבתי חולים פרטיים היא משמעותית יותר פתוחה ומאוזנת. רופא תאילנדי יכול ללמוד מזה.

ואז החסרונות. תיירות מרפא פגעה בקבוצה של תאילנדים שלא רוצים לנצל את תוכנית ה-30 באט ופנו בעבר לבתי חולים פרטיים. עבור רבים ממעמד הביניים הזה, זה הפך להיות יקר מדי. תיירות מרפא שאצה את הצוות מהמגזר הציבורי. אולי 1-2 אחוז מכלל הרופאים והאחיות (והמוסמכים ביותר) עובדים כיום במגזר התיירות הרפואית, אך זה צפוי לגדול בשנים הקרובות. הדבר מפעיל לחץ נוסף על צוות עמוס מדי בבתי חולים ממלכתיים ומערער עוד יותר את האיזון הלא מאוזן ממילא בין אזורים עירוניים וכפריים.

פרשנות שקראתי (Gerry, 2006) ניסחה זאת, אולי בהגזמה, כדלקמן: 'בכל פעם שזר מתייעץ עם רופא תאילנדי במחירים זרים, נלקחת הזדמנות מתאילנדית להתייעץ עם אותו רופא תמורת רופא תאילנדי. .' בנוסף, ישנן לא פעם תלונות על כך שהרופאים שעובדים עבור תיירי מרפא עוברים הכשרה בכספי מיסים תאילנדים וממעטים בתמורה.

תייר רפואי שעובר כאן טיפול חייב לחתום שבמקרה של טעויות רפואיות, הוא יכול להשיג צדק רק בתוך מערכת המשפט התאילנדית והם מאוד שמרניים בהקשר הזה.

ואז התבוננות אישית אחרונה, שאני לא יכול לתמוך בה בספרות. בבתי החולים אליהם מגיעים תיירי מרפא רבים נעשים אבחון יתר וטיפול יתר על מנת לייצר יותר הכנסה. רופאים הם רק בני אדם והם צריכים להרוויח. עודף של אבחונים והתערבויות לרוב מזיק יותר ממעט מדי. שתי דוגמאות: קידום הטיפול בתאי גזע, שיטת טיפול שטרם הוכחה, והדחיפה לבדיקות רפואיות, מיותרות לחלוטין ולעיתים מזיקות לאנשים ללא תלונות על בריאותם.

מה עכשיו?

למרות שהניגוד הכמעט מגונה בין, למשל, בומרונגרד ובית חולים כפרי ממוצע לא מוצא חן בעיניי, אני מאמין שתיירות מרפא היא עובדה. (שאלה: האם נקבל ניגוד כזה בהולנד?) אני לא בעד מצוות ואיסורים, בוא ניקח את זה כמובן מאליו. אבל אני כן מאמין שתיירות רפואית פוגעת במידה מסוימת בטיפול הבריאותי של התאילנדי הממוצע.

אני תומך במס של נגיד 10-20 אחוז על מחזור התיירות הרפואית, שיכול להכניס אולי 10 מיליארד באט. מקרן כזו ניתן לממן מתקנים רפואיים טובים יותר במקומות אחרים (כולל יותר מקומות הכשרה לרופאים). ואולי רופאים שעובדים כעת רק עבור תיירים רפואיים יהיו מוכנים להשקיע חלק מזמנם בטיפול בחולים תאילנדים במחוזות תמורת תשלום סביר.

בסוף 2015, הגבולות ייפתחו בתוך הקהילה הכלכלית של אסאן (AEC). איך זה ישפיע על עובדי שירותי הבריאות? זהו אתגר עצום ותאילנד תעשה טוב אם תתכונן אליו.

34 תגובות ל"תיירות רפואית לתאילנד, קללה או ברכה?"

  1. חאן פיטר אומר למעלה

    צ'אמוק, עכשיו ברור שעמדתך היא שכל דבר בתאילנד ומה שעושים התאילנדים צריכים להיות פטורים מכל סוג של ביקורת. עם זה אתה מציב את עצמך מחוץ לכל דיון הגיוני על כל נושא.
    אם יש משקפיים תאילנדי בצבע ורדרד, אז לפחות אני יודע את שמו של האדם שמרכיב אותם.

  2. cor verhoef אומר למעלה

    אין שום דרך בין מה שטינו כותב ומסכם כאן לבין מה שמתכוון ה-TAT. זה שג'אמוק לא רואה את זה או לא רוצה לראות את זה בשום אופן לא מדהים.
    ובכן, יש לי שאלה, רק מתוך סקרנות. כשאתה במקלחת בבוקר ופתאום יוצא ההמנון הלאומי באיגרוף, אתה מפסיק להתקלח? תהיה כנה…

  3. אינה אומר למעלה

    מעניין ומואר מכל עבר!

    בתוך אירופה, הולנד ידועה בתת-טיפול (הקל) שלה, גרמניה, לעומת זאת, בטיפול היתר (הקל גם כן).
    במקרה האחרון, במיוחד עם מטופלים פרטיים...
    אז שום דבר חדש תחת השמש התאילנדית!

    הערת צד קטנה: טיפול בתאי גזע - לפעמים - אכן הגיוני, התפתחויות נפלאות בפתח!

  4. אני נווד אומר למעלה

    טינו, אני חושב שזה סיפור מאוזן היטב הנתמך בעובדות.
    אם ממשלת תאילנד צריכה להטיל מס נוסף על תיירים ויוצאים אני לא יודע.
    אנחנו פשוט לא יכולים להצביע ומבחינה חוקית אנחנו רק אורחים כאן.
    אני כן יודע שיש תיירים וגולים, למשל אמריקאים עם הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD) שנשארו מאחת או יותר מהמלחמות הרבות שהמדינה נלחמה, שלא יכולים לסמוך על אותו טיפול בבית פשוט בגלל שמדיקייר לא מספיק ובתי חולים פרטיים יקרים מדי.
    אכן, כל ביקור של זר במרפאה תאילנדית פרטית מתחרה ברווחה הרפואית של המעמד הבינוני והמעמד העליון התאילנדי, אבל אני חושב שמלבד מזג האוויר ואנשים נחמדים, סיבה גדולה שיש כאן הרבה זרים יחסית היא שהם מקבלים יותר תמורה לכספם.
    באור זה, כמעט כל דבר שזרים עושים כאן יתחרה בעמדה של התאילנדים, כי זה פשוט מעלה מחירים ובכך מערער את מצבם הפיננסי.

  5. רוברט קול אומר למעלה

    ל-NS עדיין יש כלי רכב למחלקה ראשונה ולמחלקות 'ראשון' ו'עסקים' של KLM במטוסים שלהם. Schouwburgs, תיאטראות וכו' ב-NL מספקים מושבים בדרגות שונות עבור כל מיני מחירים מצטברים. אנשים עם כסף יכולים פשוט להרשות לעצמם יותר מהפחות ברי מזל. זה עולם מפוצל
    כך גם לגבי טיפול רפואי. תיירות רפואית היא ענף רווחי לא רק בתאילנד אלא במדינות רבות אחרות. אז אם זה ייפסק בתאילנד, הרופאים הרלוונטיים יעבדו מחוץ לתאילנד.
    לא רק בתי חולים מרוויחים כסף מתיירות רפואית. בהכנסה הנוספת שותפים רשויות המס וההגירה, חברות התעופה, חברות המוניות, בתי המלון, המסעדות, הקניונים והצוות הנלווה. הכסף צריך להתגלגל
    היבט חשוב הוא שלעתים קרובות חולה במערב נאלץ להמתין זמן רב להשתלת איברים, גם כל עוד לא ניתן לשלול את סכנת החיים. רבים מהמטופלים הללו בוחרים בהתערבות מיידית מכורח גרידא במדינות שבהן אין זמן המתנה או מינימלי.
    וזכור, תיירי מרפא הם בסופו של דבר אנשים חולים. תסיק מזה את המסקנות שלך.

    • טינו צניעות אומר למעלה

      רוברט,
      בהחלט, זו גם הסיבה שאני נותן דעה מאוזנת, בעד ונגד. אבל אני טוען שהצמיחה המהירה של תיירות רפואית מסכנת את שירותי הבריאות לתאילנדים רגילים ואני מחשיבה את זה כדאגתי. אתה מזכיר את זמני ההמתנה הארוכים לחולה מערבי שזקוק להשתלה. אני אומר את זה קצת בבוטות: הוא/היא תופסים את המקום של תאילנדי שגם צריך השתלה, או שנאלץ להסתדר בלי טיפול אחר פשוט יותר שיכול להציל חיים. אני חושב שאתה צריך לשקול את האינטרסים של המערבי העשיר מול אלה של התאילנדים העניים. יש גם תאילנדים חולים מאוד שלא מדברים עליהם עכשיו.

    • הנס בוש אומר למעלה

      ל'גאווה הכחולה' שלנו, עכשיו בידיים צרפתיות, אין ראשון כבר שנים. עבור חלק, זו סיבה לטוס עם אייר פראנס. אחרי הכל, עדיין יש לו First.

  6. טינו צניעות אומר למעלה

    אני-נומד,
    המשפט האחרון שלך נכון לחלוטין. אבל מבחינת מתקנים לתיירות רגילה וחיי גולים (מלונות, בתים וכו'), תאילנד לא ממש סובלת ממחסור והמחירים לא יידחקו יותר מדי. אבל יש מחסור בשירותי הבריאות ובתחרות ועליות המחירים שם כן משפיעות על הגישה למתקנים האלה עבור התאילנדי הממוצע. אני מאוד חושש שאם תיירות המרפא תימשך, זה יזיק לתאילנדי הממוצע ושם (ובשביל החינוך) יש לממשלה אחריות מיוחדת. למישהו יש את מספר הטלפון של ינגלוק?

    • אני נווד אומר למעלה

      טינו, ראיתי אותה פעם אחת ברועי-את, לפני שנבחרה ובמקרה התארחה באותו מלון, אבל שכחתי לבקש את המספר שלה 🙂
      אולי תוכל להעלות את ההצעה שלך בפייסבוק שלה.
      https://www.facebook.com/Y.Shinawatra

  7. כריס בלקר אומר למעלה

    @Tino Kuis היקר,
    אני חושב שזו אמירה מעניינת, אבל אם אתה שואל אם זה יתקבל בהולנד, אני חושש שכן,... צריך לענות.

    אם יש קיצוצים אפילו יותר בשירותים החברתיים בהולנד ממה שכבר קיים.
    ועלויות ביטוח הבריאות עולות עוד יותר "הזדקנות", כי אחרי הבייבי בום של שנות ה-40 בשנות ה-60, אנשים עדיין לא יכלו לזהות את ההזדקנות???

    במערב אירופה יש גם רופאים ממזרח אירופה, במדינות כמו גרמניה והולנד, כי ד"ר "שלנו". עובדים במדינות שבהן הם יכולים להרוויח יותר, והמקצוע של רופא כללי כבר אינו מועדף, בעוד שרופאים אלה קיבלו הכשרה מסובסדת ממשלתית.

    כשהזמן מתאים בהולנד למשוך "תיירים רפואיים", לא בית חולים הולנדי יהיה שלילי לגבי זה, והאוכלוסייה ההולנדית לא תוכל לגנות את זה, ...
    כי הטיעונים הפוליטיים יהיו !!!!” אז פרמיות שירותי הבריאות צריכות לעלות עוד יותר".

    אני גם מאחל לכולם שנת 2013 ללא בית חולים, וכל הטוב שרצוי

  8. מרקוס אומר למעלה

    בבומרונרט חוויתי ש"דעה שנייה", אפילו לעניינים הפשוטים ביותר, היא סטנדרטית. לאחר מכן תחויב עבור 1,5 ייעוץ.

    התרופות לרוב זולות פי 5 עד 10 מחוץ לבית החולים בבתי מרקחת מוכרים (ללא זיופים).

    זה הוסבר על ידי רופא שם כך: "אם אתה קונה קולה ברחוב זה 20 באט, אם אתה קונה אותו במריוט זה 5 דולר. תחשוב עלינו כעל מריוטים." המכנסיים שלי ייפלו.

    הם גם, ולא רק בומרונרט, מנסים לשמור אותך פנימית לאורך זמן, אפילו לדברים פשוטים, כמו דלקת ברגל לאחרונה. זה כדי להגדיל את החשבון.

    ואחרון חביב, תאילנדי תקבל הנחה, לא אתה.

  9. אוהבי פוקט אומר למעלה

    בהתחלה הלכתי לבית חולים בינלאומי בפוקט (שם כמעט אף אחד לא דיבר מילה מחוץ לדלת) ושם קיבלתי 4 אבחנות שונות ורציניות יותר תוך שבוע. אני יכול להבטיח לך שזה לא באמת משמח אדם. חברים כולם יעצו לנו לנסוע לבומרונגרד ועשינו זאת. קיבלו אותנו כיד המלך וטופלו כך על ידי הרופאים והאחיות. כמובן שיש לזה עלות (איפה לא?). למרבה המזל היינו מבוטחים היטב. אני יודע דבר אחד בוודאות: האשפוז שלי לפני חצי שנה וטיפול חוץ חוץ שם הצילו את חיי.

    אכן, התרופות בזה, אבל גם בבתי חולים אחרים, הן הרבה יותר יקרות מאשר בבתי המרקחת המקומיים. פשוט שאל בבית מרקחת סופר זול, זה חוסך הרבה כסף. אבל זה מעניין רק אם אתה צריך לשלם את עלות התרופות בעצמך, כי רוב חברות הביטוח לא מקבלים חשבונות מבתי מרקחת מקומיים.

  10. קרלו אומר למעלה

    הלכתי להתייעצות בבית החולים בומרונגרד ממש לפני הקורונה ומעולם לא חוויתי את זה. חדרי קבלה נעימים של חמישה כוכבים, אחיות ידידותיות, רופאים שיש להם זמן בשבילך ומודאגים יתר על המידה לשלומך. אין דבר כזה בבלגיה. פשוט חוויה שלא אשכח.

  11. קית' 2 אומר למעלה

    בתי חולים פרטיים בתאילנד העלו את המחירים באופן ניכר בשנים האחרונות.
    לדוגמה, ניתוח לקטרקט עולה בבירור יותר מאשר ב-NL.
    התוצאה היא שמבטחים ממשיכים להעלות את הפרמיות, מה שהופך את זה ליקר מדי בטווח הארוך (לרוב זה כבר) עבור זרים רבים המתגוררים דרך קבע בתאילנד. הפרמיה שלי (במרפאה ואמבולטורית, כיסוי רחב מאוד) הייתה 2020 יורו לשנה בשנת 3200, תהיה 2022 בשנת 4300... ועדיין באותה קבוצת גיל.
    עם עליות כאלה אני אעמוד על 10 בשנה בעוד 15-10.000 שנים.
    הבאתי את זה לתשומת לב ה-TAT ([מוגן בדוא"ל]) וקיבלתי תשובה חיובית ממנה טעמתי שעדיין לא הבינו את זה. אני קורא לכולם לדווח על עניינים הנוגעים להצהרות גבוהות להפליא ואולי בדיקות/טיפולים מיותרים.

    דוגמה: בבית חולים פרטי, ביקשתי להתייעץ כדי להעיף מבט באחת מעיניי. חשדתי בדלקת. הבחירה היחידה בתפריט שלהם הייתה בדיקה מקיפה שבדקה 4 דברים, כולל בדיקת עיניים לחוזק העדשות שלי (שכבר נעשתה חודשיים קודם לכן אצל אופטיקאי).
    עלויות: 2950 באט ואילו לפני 4 שנים (רק בודקים אם יש לי דלקת) שילמתי את התעריף לפגישת ייעוץ רגילה: 800 באט.

  12. TheoB אומר למעלה

    היי טינו,

    התרומה הזו מהיד שלך היא עכשיו יותר מ-9 שנים. האם עקבת אחרי ההתפתחויות בתחום הזה מאז? במילים אחרות, אתה יכול לתת לנו עדכון על זה?

    • טינו קויס אומר למעלה

      ראה למטה….

  13. לואיז ואן דר מרל אומר למעלה

    שלום לבלוגרים תאילנדים,

    רק דוגמה מסוף יולי עד סוף נובמבר אשתקד.

    אני בבית החולים בנגקוק פטאיה עם קוביד 19, בסך הכל 3 שבועות במחלקת ילדים עם מיטה נלווית, .[כל כך קטן מהרגיל]
    הרופא הגיע כל יומיים או שלושה.
    2 תמונות ריאות.
    כמעט 4 מיליון!!!

    בעלי. גם קוביד 19, מעל 4.5 חודשים!!!!!!
    הרבה תמונות ומכיוון שגם לו יש בעיה בלב, צילמתי גם את זה.
    העלות של זה היא כמעט 7 מיליון.

    מבין הגלולות הייתה אחת שעלתה 'רק' 1 באט כל אחת.
    ================================================== =========

    כדור שינה שהיה אקמול. שאלתי את האחות מה השם והיא נתנה לי את השם של כדור השינה.
    אם אתה לא שם לב, יש משהו חדש על הארון כמעט כל יום, כמובן לחשבון המטופל, עד שהתחלתי לקפח על זה.
    ארוחה מערבית לחולה הייתה 500 באט, היותה 2 ביצים, כריך, חבילת חמאה, גיגית ריבה, שקית סוכר, כוס חלב או לימונדה מתוקה נוראית מבקבוק, השיניים שלך נשברו לחתיכות באופן ספונטני.
    גם בסוף החשבון גם בדרך כלל עשיתי שיחות לפי BPH, אבל אז אתה שמח לחזור הביתה שוב אז אתה עוזב את זה. לעולם לא שוב.
    בניתוח קודם, שהתקיים בשעות הערב המאוחרות.
    התקשרתי אז קצת לפני 11.30:XNUMX בערב.
    חחח, זה היה קצת קשה כי עדיין הייתי על שולחן הניתוחים באותו זמן.

    יש לי עוד תקריות, אבל אני חושב שהן ברורות.

    תהיו בריאים כולם.

    גם אמרתי פעם לרופא שאנשים פה רוצים לחתוך לבשר בריא.

    זה הגיוני שחלק מחברות הביטוח מסרבות להחזיר את חשבונות בתי החולים התאילנדיים.

  14. טינו קויס אומר למעלה

    שאלה טובה, תיאו.בי. עקבתי אחרי ההתפתחויות במידה מסוימת, אבל אולי מעט מדי. אני גר בהולנד כבר 4 שנים. אין שינויים מהותיים באמת.

    1 בשנתיים האחרונות, תיירות המרפא הגיעה לעצירה וירטואלית בגלל הנגיף הקטן והחמוד. לפני שבוע אמר Prayut בנאום כי תאילנד תקדם תיירות רפואית

    2. עמדת המונופול של בתי החולים הפרטיים גדלה. זה גרם לעלייה במחירים, לפעמים עד פי 2-3 לתיירים רפואיים מאשר למטופלים תאילנדים. חברת Bangkok Dusit Medical Services אחראית לכך. https://www.bdms.co.th/

    3. מספר הרופאים בתאילנד גדל מ-40 ל-50.000 באותן שנים, אך אחוז גדול יותר הלך לעבוד בבתי חולים פרטיים, כיום כ-12.000, רבע מכלל הרופאים, שמרוויחים שם פי 5. זאת על חשבון הקבוצה הגדולה הרבה יותר של חולים תאילנדים התלויים בבתי חולים ממלכתיים.

    אני מתנגד בתוקף לטיפול רפואי כמודל הכנסה, גם כשהייתי ('האדום') רופא כללי בהולנד. זה תמיד על חשבון החולים העניים יותר.

    • ג'וני BG אומר למעלה

      למעשה, ישנם מספר סוגים של בתי חולים.
      בתי חולים ממלכתיים, בתי חולים פרטיים שלא רוצים לקוחות "קופת חולים" ובתי חולים פרטיים שכן מקבלים לקוחות "קופות חולים". אני יכול להסתפק באחרון וכמומחה לניסיון אני יכול לומר שהאיכות והמעקב מהיכן באות הבעיות בבנגקוק מסודרים די טוב, אבל חסרון הוא שזה לוקח לפחות חצי יום מבחינת מחכה ויש להם פתק להראות למעסיק. צריך קצת להתרגל אבל תחשוב על זה כעל בילוי. ניסיון נוסף הוא ש-500 ק"מ מחוץ לבנגקוק כדאי שתסתכל באינטרנט כדי לראות אילו תלונות יש לך ושתדון בזה עם ה"רופא" כי כן מהנהן כי הרופא אומר שזה יכול פשוט להוביל למוות זו הניסיון שלי.
      כפי שאומר טינו, שירותי בריאות לא צריכים להיות מודל הכנסה, אבל אנחנו חיים בעולם שבו הכל עניין של לגרוף כסף. עבור רופא, מטופל הוא לא יותר מאשר תרומה להכנסה ואז אותו מטופל היה צריך לחיות חיים בריאים יותר ולאנשים שכן היה מזל רע.
      הם הבינו שגרפים כסף בבתי חולים פרטיים מסויימים, וזה בין היתר בגלל המבוטחים הזרים שמערכת המאפיה הזו יכולה להמשיך להתקיים וזה בא לידי ביטוי בפרמיות ואם זה על חשבון התאילנדים העניים יותר אז הם אוהבים זֶה. כסף לא קונה בריאות טובה.

  15. JosNT אומר למעלה

    טינו, תרומה נפלאה שלא איבדה דבר מהאקטואליה שלה גם אחרי כמעט 10 שנים. חוץ מהמספרים כמובן.

    קראתי שהזמן שמטופל מבלה במשרדו של הרופא הוא בממוצע 3 דקות בבית חולים ממלכתי ו-30 דקות בבית חולים פרטי. עם זאת, יש אזהרה קטנה.
    לפני שבוע, אשתי ואני היינו בבית חולים ממלכתי עם זקנה מהכפר שלנו. היינו שם ב-7:30 בבוקר ולאחר הבדיקות הדרושות הגיע תורה ללכת לרופא ב-11:10 בבוקר. ואכן, אחרי 3 דקות היא שוב הייתה בחוץ. רק במהלך שלוש הדקות הללו יצאו עוד 2 חולים. ובכל פעם שיצא אחד, הוא הוחלף מיד באחר בחוץ שחיכה לתורו.
    למעשה זה דקה אחת כי אתה אף פעם לא לבד עם הרופא. אז כשאתה נכנס עדיין יש 1 בשבילך. אין פרטיות ואתה רק שומע על מה הרופא דן עם המטופל שנכנס לפניך. למרות לדון היא מילה גדולה. לרופא כבר יש לפניו את תוצאות בדיקות המעבדה וראיון הקבלה עם אחות והוא מוגבל כמעט אך ורק לרישום תרופות. כמעט ולא מחליפים מילה והמטופל עונה (לפעמים רק בכן או לא או בהנהון ראש) רק כששואלים אותו משהו, אבל לא שואל שאלות בעצמו. אז עבודת להקה.

    כשקראתי תגובה 'ואל תשכח שתיירי מרפא הם בסופו של דבר אנשים חולים', נאלצתי לחשוב על כל אותם 'לקוחות' שבאים רק בשביל פרוצדורות קוסמטיות גרידא. אני חושב על פרוצדורות לעיניים, אף, שיניים, שדיים, ישבן, תיקוני עפעפיים, מתיחת פנים, שאיבת שומן והתחדשות הנרתיק. האם ידוע על יחס אחוז בין ניתוחים פלסטיים לבין הליכים אחרים?

  16. פיט, ביי אומר למעלה

    בית חולים פרטי הוא טוב אבל לא תמיד טוב יותר מבית חולים ממלכתי. מה שתמיד טוב יותר הוא השטרות שהם כותבים. לי עצמי אין ניסיון עם בית חולים פרטי, אבל חבר שלי שגר גם הוא באומקוי כן. הוא היה בחופשה בפאטיה וקצת לא היה לו שם, אז הוא נסע לבית החולים בבנגקוק בפאטיה. כשהגיע לשם הוא התקבל ושהה שם יומיים וגם הוא נבדק, וקיבל את התשובה לשאלתו מה זה יהיה. התשובה הייתה כנראה וירוס אבל אנחנו לא בטוחים, בצ'אנג מאי לכו לבית החולים צ'אנג מאי ראם. בהצלחה עם זה, הוא קיבל חשבונית והצליח לשלם 2 באט. אז אני מתכוון שהם גם לא תמיד יודעים טוב יותר. הניסיון שלי עם בית החולים הממלכתי במאה רים. נפלתי ושברתי משהו ברגל שמאל. צולמה תמונה בבית חולים אומקוי וראו סדק בעצם העקב שלי, נאמר לך ללכת לבית חולים Mea rim שם זה יצולם, החשבון על התמונה היה 60000 ברח. אז על mea rim s, מוקדם בבוקר 250:06.00 בבוקר היינו שם הייתי מס' 6, חיכיתי יותר משעתיים ואז כנראה הגיע תורי לצלם עוד תמונה והם ראו אותו דבר כמו באומקוי אז הם צדקו. פשוט הייתי צריך ללכת למחלקה ואז היו באים אחר הצהריים לשים את זה בגבס. לא מוקדם יותר מאשר נעשה, הרופא מגיע עם סייעת ומכניסים אותך לגבס במחלקה. אז נוכל לשכב בחדר פרטי. למחרת בבוקר הראיתי שאני יכול ללכת עם קביים, כדי שאוכל לחזור לאומקוי. החשבון חויב בסך הכל זה היה 2 באט. קח את זה לבית חולים פרטי. בגלל הניסיון הזה שיש לי עכשיו אני תמיד הולך לבית החולים הממלכתי. ולא אכפת לי אם תצטרך לחכות שם יותר זמן. כי גם ככה אין לנו מה לעשות אז זו לא בעיה עבורי.

    • אריק אומר למעלה

      Piet באומקוי, בתי חולים ממלכתיים לא יכולים לספק את כל הטיפולים. אין להם את הציוד או את העזרים הניתוחיים המתאימים לכך. אבל חוץ מזה, כל השבחים לאותם אנשים שם. אני מעדיף ללכת לבית חולים ממלכתי.

      פייט, התגובה שלך הרבה יותר קריאה אם ​​אתה רוצה ללמוד לשים נקודה על כמויות גדולות. סכום של 60.000 באט יותר קריא מ-60000 ו-2.500 יותר טוב מ-2500. ומדי פעם השארת שורה ריקה גם קוראת בצורה נעימה יותר, אם יורשה לי להיות כל כך נועזת...

  17. Rebel4Ever אומר למעלה

    בתי חולים ממלכתיים הם לא תמיד רעים. בבנגקוק, בית החולים של הצלב האדום, בית החולים הממלכתי הגדול ביותר בתאילנד, הנקרא Chulalongkorn, כולל את הציוד המודרני ביותר שקיים על פני כדור הארץ. בתי חולים הולנדיים רבים יקנאו בכך. הבניין האולטרה-מודרני הושלם לפני כמה שנים ומתקבלים בו גם זרים ויוצאים.
    לאחר מכן, המנתחים/רופאים הם אותם אלו שעובדים 'שעות נוספות' בבתי חולים פרטיים כגון BNH, בנגקוק, סנט לואיס וכו'. נראה שלא סביר שהם עובדים אז ברמת איכות נמוכה יותר. שם הם מרוויחים את הלימוזינות המערביות היקרות, שבהן הם אוהבים להשוויץ.
    ההבדלים העיקריים היחידים למטופל בין המדינה לפרטי הם זמני ההמתנה לפגישת ייעוץ והמחירים. אבל לשניהם אין כמעט רשימות המתנה. זה הניסיון שלי.
    עם זאת, הבדלי המחיר הם אבסורדיים ואז מטופלים על ידי אותו מנתח!
    חבר היה צריך 4 מעקפי לב. ציטוט של בית החולים בנגקוק 1.500.000 בהט. Chulalongkorn ציטוט 450,000 בהט אולם ישולמו מראש. בסופו של דבר זה היה 390.000 באט והוא הלך הביתה עם 60.000 באט. רק עניין של לקבל אי נוחות בחדר המתנה ולהראות קצת יוזמה.
    אותו דבר לגבי זמן דיבור לייעוץ. הבהירו שאתם רוצים להשתתף בתהליך קבלת ההחלטות ושאתם רגילים לכך. לרוע המזל, לתאילנדים יש תרבות שבה אתה מסתכל על אנשים משכילים, כסף וכו' ו(צריך) להתנהג כנוע.
    לבסוף: תרופות (התחום שלי). אמור לרופא שאתה רוצה מרשם נפרד ולא כלול בחשבון הסופי. לך לבית המרקחת ממול ותשלם שבריר. שוב: קחו יוזמה ודברו.
    הסיפור הזה מתייחס רק לחוויות שלי בבית החולים הממלכתי הזה בבנגקוק. הכפר יכול להיות רע, אבל אין לי ניסיון בזה.

    • טינו קויס אומר למעלה

      ציטוט:

      ״אותו הדבר לגבי זמן הדיבור לפגישת הייעוץ. הבהירו שאתם רוצים להשתתף בתהליך קבלת ההחלטות ושאתם רגילים לכך. לצערי, לתאילנדים יש תרבות שבה אתה מסתכל על אנשים משכילים, כסף וכו' ואתה (צריך) להתנהג כנוע״.

      אה, 'התאילנדי'. אפשר גם לומר שהתאילנדים המשכילים והעשירים יותר מזלזלים בתאילנדים הפחות משכילים והעניים יותר.

      דיברתי עם רופאים תאילנדים בבתי חולים ממלכתיים כפריים, שם יש להם ייעוץ של 3 דקות. הם אומרים שזה בגלל הצפיפות בגלל מחסור ברופאים. הם רואים 50 חולים בשלוש שעות. בשנות ה-50, כשעבדתי כרופא בטנזניה, ראיתי גם XNUMX חולים בשלוש שעות. הם טיפסו פנימה דרך חלונות חדר הייעוץ. עד היה לעתים קרובות הסיבה לטעויות רפואיות, למרבה הצער.

  18. טינו קויס אומר למעלה

    הנה דוגמה נוספת לאופן שבו תיירות רפואית מעכבת את הגישה של תאילנדים לטיפול רפואי בשנים האחרונות.

    ניתוח לשינוי מין
    כיום, יש בתאילנד 2-3 ניתוחים לשינוי מין ביום, הפרוסים על שישה בתי חולים. אבל בואו נסתכל גם איך האנשים האלה מחולקים לפי לאום ושנה.

    1984-1990 תאילנדי 95% זרים 5%

    2001-2005 תאילנדי 50% זרים 50%

    2010-2012 תאילנדי 10% זרים 90%

    כפי שצוין לעיל, כל ההוצאות הרפואיות הקשורות למגדר אינן מוחזרות במסגרת שלוש מערכות הבריאות בתאילנד.

    • כריס אומר למעלה

      המספרים האלה לא מספיקים למסקנה שלך.
      בשנת 2012: 2 עד 3 פעולות ביום = בערך 1000 בשנה (100 תאילנדים)
      אולי 100 בשנה ב-1984 (= 95 לתאילנדים).

      אם כן, אני לא יכול לטעון שמסכלים את הגישה לפעולות כאלה.

      • טינו קויס אומר למעלה

        יש מספר מצומצם של מנתחים ובתי חולים המבצעים ניתוח מסוג זה. אם זרים רבים ישתמשו בזה בשיעור גבוה יותר, זה יהיה על חשבון התאילנדים. זה חוק פשוט של כלכלה.

        • כריס אומר למעלה

          חוק אחר בכלכלה אומר שבמקום שבו הביקוש גדל, גם ההיצע מגיב.
          אני מאמין מאוד שהניתוחים ב-2012 עדיין בוצעו על ידי אותו מספר מנתחים כמו ב-1984. (אני יודע מחברי שעובד בניהול בית חולים פרטי בבנגקוק שאנשים מגיבים במהירות לביקוש המשתנה)
          אני גם יודע שיש ארגונים שמביאים באופן פעיל זרים לתאילנד לצורך פעולות לשינוי מין, כי הם אסורים במדינת הולדתם. (במיוחד מדינות אסלאמיות). האם פשוט להרחיק אותם?

  19. Rebel4Ever אומר למעלה

    טינו; אנחנו בדרך כלל חושבים דומה.
    עם זאת, רציתי להראות שאי אפשר להשוות בית חולים ממלכתי בבנגקוק לבתי חולים ממלכתיים באזורים כפריים, כפרים ועיירות קטנות ולמעשה אינו נחות מבתי חולים פרטיים בתאילנד. מבחינת ציוד, כמו סריקות MRI למשל, והישגים טכניים כמו התערבויות מבוקרות רובוט, הם אפילו מקדימים את המוסדות הפרטיים. תיארתי זאת בעיקר כדי לציין בפני הגולים החלשים כלכלית שיש חלופות טובות וזולות יותר. טיול לבנגקוק יכול להיות משתלם כלכלית אם רוצים להימנע מבתי חולים יקרים.
    אבל כמובן שגם זרים, כולל גולים, תופסים את מקומם של החולים התאילנדים. אני מסכים, אבל גם גולים המתיישבים לצמיתות ללא אפשרויות חילוף במדינת המוצא ירצו לקבל טיפול.

    משהו שונה הם 'תיירי הבריאות', המשתמשים בכל מיני טיפולים רפואיים אך ורק מסיבות כלכליות או זמן המתנה, עייפות או יחד עם שהות נעימה בחוף הים. תקריות מסכנות חיים במהלך החופשה בתאילנד, כמובן.
    זה מעלה את העלויות/מחיר, כי המבטחים משלמים בכל מקרה. אבל זה על חשבון גולים תאילנדים ומתיישבים דרך קבע. אחרי הכל, יוצאי NL לא נופלים תחת ה-ZKW, ולכן הם לא מבוטחים או יקרים מאוד בתאילנד.
    ראשית, לדעתי, יש ליישר את הפער בין ערים כפריות לערים גדולות מבחינת מבנים, הכשרות, כוח אדם, ציוד, כלים וכדומה עם עדיפות לבתי החולים הממלכתיים.
    לאחר ההכשרה, מספר שנות עבודה חובה עבור בריאות המדינה אחרת מחזיר את ההכשרה בתוספת קנס.
    בתי חולים פרטיים מגבילים את התעריפים לגולים תאילנדים ותאילנדים.
    עם זאת, חשבון גבוה לתיירי בריאות מיותרים, שחלק ניכר ממנו מגיע לבריאות המדינה.

  20. טינו קויס אומר למעלה

    אני מסכים איתך לחלוטין בכל הנקודות, Rebel4Ever. אגב, גם הטיפול הרפואי בבתי החולים הממלכתיים באזורים הכפריים לא ממש רע. ואז הציטוט הזה:

    "לאחר ההכשרה, מספר שנות עבודה חובה לבריאות המדינה אחרת מחזירים את ההכשרה בתוספת קנס".

    זה המצב כבר שנים. אני לא זוכר כמה שנים הם צריכים לעשות את זה: 3-5? אבל אתה יכול לקנות את זה שוב….

  21. צ'ארלס ניקל אומר למעלה

    אני תוהה אם ההליכים הרפואיים בתאילנד באמת זולים יותר מאשר בהולנד. היו לי קצת בעיות עם בקע מפשעתי לפני שלוש שנים. חשבתי לתקן את זה בפוקט, שם הייתי אז עוד שלושה חודשים. ראשית ביקשתי כמה מחירים בבתי חולים שונים והצגתי אותם לרופא שלי בהולנד. כמובן שזה נדחה, יקר פי 3 מאותו טיפול בהולנד.

  22. Rebel4Ever אומר למעלה

    בקע מפשעתי עלויות...
    אני מאוד סקרן כמה גבוהים הציטוטים האלה היו אז..
    אין השוואה ללא סכומים.

    אוקטובר 2020 מטופל בבקע מפשעתי שמאל. ניתוח זעיר פולשני (MIS). מחיר כולל; באט 30.870.
    ניתוח, חדר ניתוח, פעוטון, לאחר טיפול, טיפול, תזונה, חדר פרטי (מוערך 30 מ"ר) למשך שלושה ימים. חדר רחצה פרטי, פינת ישיבה למבקרים, נוף לפארק לומפיני. יותר מפואר ממלון.
    בית חולים; בית החולים הממלכתי Chulalongkorn, בנגקוק.
    אישית, חשבתי ששלושה ימים לבקע מפשעתי זה קצת מוגזם, אבל הם לא רוצים שום סיכונים ו...להישאר יותר מכניס כסף.
    אבל אני בספק רב אם זה יכול להיות זול יותר ב-NL. יתרה מכך, תישלח הביתה כ-3 שעות לאחר ההליך. מנוסה גם עם בקע מפשעתי מימין באוטרכט.

    ייתכן שביקשת הצעת מחיר מבתי חולים פרטיים והם מבקשים ממערבי את המחיר העיקרי.

    • הִתקַבֵּל אומר למעלה

      פציעה בקצות האצבעות בשנה שעברה. ניתוח (הרדמה מקומית - חדר ניתוח) לתיקון זה. לאחר מכן סירבתי לנסיגה. נאלץ לחזור כל יום כדי לטפל בפצע.

      כל זה היה בבית חולים פרטי מקומי ועלה לי בערך 75.000 THB. כולל הזריקות הנדרשות מכיוון שהפציעה נגרמה מעקיצת כלב.

      כשאני רואה את המחירים למעלה של בקע מפשעתי עם קבלה של 3 ימים, למעשה שילמתי די הרבה. אולי כדאי שאבחר בעתיד בבית חולים ממלכתי, כנראה שזה (מלבד זמני ההמתנה הארוכים יותר) בעצם לא כל כך נורא.

    • אריק אומר למעלה

      מורד, זה עולה בקע מפשעתי ב-NL בערך: ראה...
      https://www.zorgkaartnederland.nl/aandoeningen/liesbreuk/artikelen/wat-kost-een-liesbreukoperatie#:~:text=In%20principe%20hoeft%20u%20de,uw%20zorgverzekeraar%20een%20contract%20heeft.


השאירו תגובה

Thailandblog.nl משתמש בקובצי Cookie

האתר שלנו עובד הכי טוב הודות לעוגיות. כך נוכל לזכור את ההגדרות שלך, להציע לך הצעה אישית ואתה עוזר לנו לשפר את איכות האתר. קרא עוד

כן, אני רוצה אתר טוב