Prethodno sam pisao blogu u vezi s prijavom tajlandskim poreznim vlastima bilo kakvog oporezivog dohotka koji su Belgijci prenijeli na Tajland 2024. godine. Do danas nije bilo jasnoće u vezi s tim zbog nedostatka preciznih smjernica od strane tajlandske Porezne uprave.

Danas, 19. ožujka 2024., primio sam bilten Veleposlanstva Belgije u Bangkoku. Budući da vjerojatno ima mnogo belgijskih sunarodnjaka koji ne primaju bilten, u nastavku ću ga reproducirati u cijelosti.


Dragi sugrađani,

Od našeg biltena od 31. listopada 2023. o novom tumačenju Porezne uprave lokalnog stranog zakona o porezu na dohodak, stupili smo u kontakt s nekoliko kontakata i prikupili dostupne informacije. Naši nalazi su sljedeći:

  • Osoba se smatra poreznim rezidentom neke zemlje ako on ili ona tamo boravi najmanje 180 dana godišnje.
  • Oporezivi dohodak podijeljen je u 8 kategorija, od kojih su najvažniji: dohodak od zaposlenja (plaća, nagrada, mirovina), dohodak od najma, naknade, kamate i dividende.
  • Svaki oporezivi dohodak doznačen u Tajland od strane poreznog rezidenta Tajlanda od 1. siječnja 2024. mora se prijaviti.
  • Porezna stopa u Tajlandu je progresivna od 0% (do 150.000 THB/godišnje) do 35% (preko 5 milijuna THB/godišnje).
  • Postoje brojni odbici i izuzeća.
  • Belgija je potpisala sporazum o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja s Tajlandom, prema kojem se porez plaćen u Belgiji koristi kao 'porezna olakšica' za Tajland, koji unatoč tome zadržava pravo da eventualno naplati više poreza u iznimnom slučaju da je porez u Belgiji niži. nego što biste teoretski platili u Tajlandu.
  • Činjenica da ne morate platiti porez u Tajlandu prema Sporazumu o dvostrukom oporezivanju ne znači da ne morate prijaviti svoj dohodak u Tajlandu.
  • Za 2024. godinu prihod se mora prijaviti najkasnije do 31. ožujka 2025. putem internetskog portala (za sada samo na tajlandskom). Rok se može produžiti za 8 dana do 8. travnja 2025. U slučaju zakašnjenja plaćanja mogu se zaračunati zatezne kamate.
  • Morate priložiti potrebne dokumente koji dokazuju vaš prihod i porez koji je već plaćen negdje drugdje. Ovi dokumenti moraju biti prevedeni i legalizirani na tajlandski.
  • Svjesni smo razlika u poreznim kalendarima između Belgije i Tajlanda i poteškoća u dobivanju potrebnih dokumenata od FPS Finance u rokovima koje zahtijeva Tajland. Dali smo prijedloge u tom smislu Odjelu prihoda i obavijestit ćemo vas kada ovo pitanje bude riješeno.
  • Porezna uprava objavila je često postavljana pitanja na svojoj web stranici (samo na tajlandskom). Ovdje ćete pronaći neformalni prijevod na engleski.
  • Konačno, Porezna uprava rado će vam pomoći putem telefonske službe za pomoć na 1161 (također na engleskom) i u raznim uredima u zemlji.

Nadamo se da će vam ove informacije biti korisne.

Ako imate konkretnih pitanja o svojoj osobnoj situaciji, nemojte se ustručavati konzultirati odvjetnika specijaliziranog za porezna pitanja.

Pozdrav,

Veleposlanstvo Belgije u Bangkoku


Ako sam dobro shvatio, mi kao Belgijanci moramo prijaviti svoj prihod tajlandskoj RD na vlastitu inicijativu najkasnije do 31. ožujka 2025., čak i ako je porez plaćen u Belgiji viši od onog koji bi se naplatio u Tajlandu? Pitanje je naravno hoće li RD konačno pristati na dodjelu PIB-a. Do danas sam već dva puta odbijen?

Ja sam Belgijac, stalno nastanjen u Tajlandu, uživam mirovinu državnog službenika koja se u potpunosti oporezuje u Belgiji i moj je jedini izvor prihoda. Svaki mjesec, dio toga se prenosi na moj tajlandski bankovni račun putem trajnog naloga, više nego dovoljno da se ispune potrebni prihodi za moje produženje 'mirovine'. Dodatno je pitanje koji će se iznos morati prijaviti ako mi – kao u mom slučaju – ne bude doznačena puna mirovina. Teško mi je sam izračunati koliki bi bio belgijski porez na taj nepotpuni iznos. Ali možda bi bilo bolje samo prijaviti puni iznos.

Želio bih čuti od stručnjaka Lammerta De Haana i Erica Kuijpersa pružaju li im ovi podaci iz belgijskog veleposlanstva dovoljno informacija za stvaranje konačne ideje o ovom pitanju.

Također zahvaljujemo Veleposlanstvu Belgije što nam je dalo ovu informaciju.

Predao JosNT

49 odgovora na “Novo tumačenje Porezne uprave o oporezivanju inozemnog dohotka (podnesak čitatelja)”

  1. Marnix kaže dalje

    Veleposlanstvo je jasno u svom tekstu: "Svaki oporezivi prihod koji je porezni rezident Tajlanda prenio u Tajland od 1. siječnja 2024. mora biti prijavljen." 1) Provjerite sami pripada li vaša službenička mirovina prema BE-TH poreznom sporazumu i TH u porezne svrhe. 2) Ono što dajete TH-RD je ono što uplaćujete TH 12 puta mjesečno, čak i ako je to manje od mirovine koju primate na svoj bankovni račun u BE.
    Ako je točka 1 slučaj, TH-RD će to pojasniti. Ako to nije slučaj, u redu je da sami izračunate koliko dugujete TH. Za BE ljude, Lung Addie je onaj koji nudi rješenje.

    • JPG kaže dalje

      Žao nam je: kao državni službenik NIJE oporeziv na Tajlandu. Umjetnost. 18 je jasan za mirovine državnih službenika: (…) “oporezivat će se SAMO u toj državi”, a na engleskom (radni jezik ugovora) (…) “oporezivat će se SAMO u toj državi”. A država u pitanju je Belgija. To nije slučaj za ostale mirovine (nedržavni službenici), jer prema članku 17. one su (…) „oporezive u prvoj spomenutoj državi”, (mogu se oporezivati…). Ovo ne kaže, kao u članku 18, samo u Belgiji. Stoga nije izričito isključeno da ih Tajland također oporezuje, ali se temelji na neto iznosu (nakon odbitka belgijskog poreza).
      Dakle, dovoljno je pažljivo pročitati. Kako će Tajland postupiti u praksi ostaje otvoreno pitanje, ali osnove su jasne.

      • Marnix kaže dalje

        Ne morate početi tekst sa oprosti. Samo iznesite svoje mišljenje. Btw: vidi moju točku 1. Za sada su poruke koje izdaje Veleposlanstvo samo zbunjujuće. Pročitajte i Lung Addieja koji kaže da i on primjećuje kontradikcije.

        • oznaka kaže dalje

          Štoviše, po mom skromnom mišljenju, poruke belgijskog veleposlanstva u Bangkoku daju nepotpune odgovore na mnoga pitanja jer su nadležne tajlandske vlasti okružnicom od 1. siječnja 2024. promijenile okvir „pravila igre“, bez posebno najavljujući pravila igre.

          Stoga je neopravdano okrivljavati belgijsko veleposlanstvo u Bangkoku za nastalu "zbrku" (radije to zovem dvosmislenost i nesigurnost). Naprotiv, srećom, belgijsko veleposlanstvo u Bangkoku još uvijek ulaže napore da nas obavijesti i potakne nadležne tajlandske vlasti da razviju izvediv praktični dogovor.

  2. Eric Kuypers kaže dalje

    JosNT, ne, neću odgovoriti suštinski osim na ovu točku: tajlandska vlada je u daljnjoj izjavi naznačila da sav prihod do i uključujući 2023. koji je prebačen u Tajland 2024. ili kasnije neće biti oporezovan. To je uvedeno jer su porezni obveznici i savjetodavni svijet bili preopterećeni tom mjerom. To je ono što mi nedostaje u gornjoj izjavi.

    Šokiran sam 'prijevodom i legalizacijom'; to će stajati vremena i novca za putovanje!

    Hvala vam na povjerenju koje imate u mene, ali radije bih se držao podalje od belgijskih poreznih pitanja. Ne poznajem dovoljno belgijski porezni zakon da bih dao mišljenje. Želio bih dati savjet ljudima u Tajlandu s belgijskim prihodom: posavjetujte se s Lung Addiejem i/ili belgijskim stručnjakom za porezno i ​​ugovorno pravo.

    • Dodatak plućima kaže dalje

      Dragi Erik,
      Lung Addie NIJE porezni stručnjak ili stručnjak za ugovore.
      Čitateljima:
      Do danas, još uvijek savjetujem: trenutno NE činite NIŠTA dok ne dođe službeno izvješće ili pitanje iz samog Tajlanda. Inače, pismo veleposlanstva govori o ožujku 2025. To je još za godinu dana i puno toga se može promijeniti ili postati jasnije za godinu dana jer to još uvijek nije tako. Usput, veleposlanstvo govori o "dostupnim NALAZIMA", ali 'nalazi' NISU SLUŽBENI statuti.
      Postoje čak i kontradikcije: prema ugovoru, za koji je naznačeno da se trajno poštuje, samo je Belgija ta koja naplaćuje porez na belgijski dohodak.
      Ako se to ne poštuje, ovaj ugovor više nema smisla.

  3. oznaka kaže dalje

    Hvala gospođi veleposlanici i njezinom osoblju koji su pratili ovo, obavijestili nas o ovome i pokrenuli praktične probleme za belgijske "dugotrajne rezidente" kod nadležnih tajlandskih vlasti.
    Djelomično daje odgovore na mnoga pitanja, iako moram priznati da još uvijek ostaje nagađanje kako ćemo mi kao netajlanđani morati podnijeti poreznu prijavu u praksi, pozivajući se na belgo-tajlandski sporazum protiv dvostrukog oporezivanja.

    Kao što ovdje često čitamo, tajlandski porezni službenici u regionalnim uredima odbijaju primiti i obraditi poreznu prijavu netajlanđanina. Jednostavno govoreći da vam ne mogu dati PIB broj.

    Ili će deklaracija biti centralizirana i digitalizirana putem web stranice?

    Veleposlanstvo Belgije je do sada zaključilo poruke na ovu temu sa savjetom da se obratite specijaliziranom odvjetniku. Ali gdje možete pronaći dobre odvjetnike s potrebnim poreznim pravnim znanjem i potrebnim administrativnim kapacitetima za upravljanje masom najsuvremenijih poreznih prijava?

  4. Antoine kaže dalje

    Razumijem da od 2025. tajlandska imigracija želi vidjeti porezne prijave u Tajlandu kao dio odobrenja produljenja vize za umirovljenje ili brak.

    • Hendrik kaže dalje

      Molimo dostavite službeno izvješće

      Sve te divlje priče i pojedinačne interpretacije samo siju zbunjenost i tjeskobu. Pretpostavke "Razumijem..." ne vode nas dalje.

    • Dodatak plućima kaže dalje

      Zašto ste shvatili da tajlandska imigracija želi vidjeti poreznu prijavu kada podnese zahtjev za produženje godine???? Konačno, ne možete produžiti vizu, ali možete produžiti razdoblje boravka.

    • voćna pulpa kaže dalje

      Ne, Antoine, nisam to tako shvatio, viza ima malo ili nimalo veze s plaćanjem poreza, porezi imate pravo na odbitke, i da bude jasno, taj prihod ne bi trebao dolaziti u Tajland!
      Opravdavanje prihoda ne znači da taj prihod morate prebaciti na Tajland, samo morate za vizu dokazati da imate dovoljan prihod.
      Kada prenesete sav svoj prihod u Tajland, to će biti riješeno i porezi koji su već plaćeni u Belgiji bit će odbijeni od poreza dospjelog u Tajlandu.
      Ono što sam primijetio je da, na primjer, uzdržavana djeca u Belgiji ima veći utjecaj na poreze koji se plaćaju u Tajlandu, tako da u Belgiji ne plaćate gotovo nikakav porez ako imate troje uzdržavane djece, u Tajlandu je taj odbitak puno manji i morat ćete platiti puno više.

      • Wim de Visser kaže dalje

        Nizozemac sam i vjerujem da se namirenje već plaćenog poreza, u mom slučaju, također odnosi na Tajland u Nizozemskoj.
        Samo da kažem da u Ubonu niti jedan porezni službenik nije imao pojma kako primijeniti taj ugovor.
        Ne čini mi se toliko čudnim sa svim onim ugovorima koje Tajland ima s drugim zemljama.
        Kao rezultat toga, nagodba nije primijenjena, a već plaćeni porez na NL jednostavno je zanemaren, što bi rezultiralo previsokim porezom na TH.
        Riješio sam to drugačije tako što sam smanjio dohodak uplaćen u moju poreznu prijavu na takav način da bi TH morao platiti potpuno isti porez da je TH JEST primijenio kompenzaciju.
        Neka Porezna uprava TH dođe na reviziju i vidjet će da je, ako i primijene tu nagodbu, točno točna.
        A sve zato što lokalni dužnosnici ne mogu primjenjivati ​​ugovor, što mi nije čudno.

        • Eric Kuypers kaže dalje

          Wim de Visser, zatim idite u regionalni porezni ured; to znanje je tu.

          • Wim de Visser kaže dalje

            Mogao sam to učiniti, ali glavni ured u Ubon Ratchathani mi je rekao da ću morati biti u Nakhon Ratchathimi za izračun koristeći ugovor između TH i NL..
            Upravo sam pogledao: samo je 389 km. (jedan način)
            Usput, RO 21 / 22 također dolazi iz.

    • Ruud kaže dalje

      Gdje si to pročitao ili čuo? Budući da je vaša mirovina već oporezovana u Belgiji, nikada nećete morati platiti porez na Tajlandu, nikada ne možete platiti porez na istu stvar dva puta... ili plaćate u Belgiji ili na Tajlandu.

    • Jean-Paul Peelos kaže dalje

      Možda konzulat to može riješiti 'ispravom pod prisegom'??

      • Josse kaže dalje

        Veleposlanstvo? Još uvijek ne mogu dati odgovarajuću izjavu pod prisegom za vašu mirovinsku vizu s dokazom prihoda. Čak dajete i sve službene dokumente “BELGIJSKE” mirovinske službe s bankovnim izvodima da će to zapravo biti prebačeno na vaš belgijski bankovni račun….
        Druge zemlje mogu! Svojstven.

    • Raymond kaže dalje

      Što ako boravite u Tajlandu manje od 180 dana u godini, ali i dalje imate godišnju vizu. Nema porezne obveze. Hoćete li više dobiti produženje razdoblja boravka? Ili biste trebali obećati da nećete predugo ostati u Tajlandu?

      • Eric Kuypers kaže dalje

        Raymonde, ono što ovdje uzimaš zdravo za gotovo je opasno. Netko je to ovdje prije napisao; 'Samo napustite Tajland na 190 dana i više nećete živjeti tamo zbog poreza...' Ne!

        Pogledajte članak 4 ugovora TH-BE i TH-NL. Pravila boravka. Jednokratni, dugi odmor negdje drugdje ne mijenja vaše porezno prebivalište.

        • Raymond kaže dalje

          Dragi Erik, moj odgovor odnosio se na Antoineov komentar. Izvijestio je da će od 2025. nadalje biti potreban i dokaz o poreznim prijavama ako imigracijske vlasti godišnje produžuju razdoblje boravka. Samo želim napomenuti da svatko tko nije obveznik plaćanja poreza u Tajlandu jer, na primjer, živi u Tajlandu 4 mjeseca, a ostatak godine u Nizozemskoj/Belgiji, stoga NE MOŽE predati obrazac za povrat poreza. Naveo sam samo 180 dana kao mogući primjer. Dakle, nije baš slovo zakona. Ima dosta ljudi koji ne žive u Tajlandu, već ostaju ovdje samo nekoliko mjeseci s godišnjom vizom. Tada ne bi mogli dobiti produženje na temelju onoga što Antoine tvrdi. Dakle, naznačite da je Antoineov komentar "rekla-kazala" nekontrolirani kafanski razgovor. Razumijem vaš odgovor, ali to nije ono što sam htio razjasniti u vezi s poreznom obvezom. Htio sam samo nazvati kombinaciju produljenja razdoblja boravka/obavezne porezne prijave "kontragovorom".

        • RonnyLatYa kaže dalje

          Ovisi.

          Osoba može podijeliti svoje vrijeme između dvije zemlje

          Čl. 4 također govori o tome
          ” ako ima uobičajeno prebivalište u obje države ugovornice ili nema ni u jednoj od njih, smatrat će se rezidentom države ugovornice čiji je državljanin;

      • RonnyLatYa kaže dalje

        Vaše godišnje produženje nema utjecaja na porezni sporazum.

        Produljenje od jedne godine ne obvezuje vas da određeno vrijeme provedete u Tajlandu.

  5. Plovak kaže dalje

    Pročitao sam: "ono što položite na TH 12 puta mjesečno"

    Pa, moja službenička mirovina ne isplaćuje se na moj tajlandski račun, već na moj belgijski bankovni račun.
    Redovito šaljem iznos na svoj Wise račun putem belgijske banke i povremeno prenosim iznos na svoj tajlandski račun kada je Baht dobar.
    Nikada puna mirovina, nego u komadima.

    • Marnix kaže dalje

      Odgovorio sam na ono što je JosNT naveo u svom članku, a to je da svaki mjesec trajnim nalogom prenosi dio svojih prihoda na Tajland. Takav nalog uvijek se odnosi na isti iznos. Također u Tajlandu godina traje 12 mjeseci. Dakle, 12 puta taj iznos dodaje se 'oporezivom dohotku' unesenom u Tajland te godine. Vaša metoda je da tijekom tih 12 mjeseci povremeno prenosite novac na Tajland putem Wise-a prema vlastitom nahođenju na temelju tečaja euro-baht. Pa što? Nakon što se zbroje 12 mjeseci, također ćete doći do ukupnog iznosa koji ste unijeli u Tajland te godine. Imamo li jedno drugo?

  6. jaka pamučna tkanina kaže dalje

    Anthony,

    Gdje si to pročitao?

  7. Jean-Paul Peelos kaže dalje

    Mišljenja sam da izmjene i dopune takvog (OECD STANDARDNOG) ugovora sklopljenog između dvije zemlje ne bi trebale biti predmet rasprave između NAŠEG veleposlanstva i predstavnika tajlandskog odjela. Ako Tajland želi promijeniti modalitete i/ili njihovu provedbu dotičnog sporazuma, mora se uputiti obrazloženi zahtjev belgijskoj vladi i parlamentu. Tada se mogu održati konzultacije. To je trebao biti stav našeg veleposlanstva u Bangkoku, a ne izražavanje vlastitog tumačenja utemeljenog na banket diplomaciji, u čemu Tajland jasno podržava u svom cilju. Posljednja rečenica konzularnog biltena, među ostalim besmislicama, vrlo je značajna u ovom kontekstu

  8. yubi kaže dalje

    Ako Tajland stvarno želi povećati poreze, ne može tek tako povećati PDV sa 7% na 21%, kao u Belgiji.
    Tko može puno potrošiti, puno će i platiti, jednostavno, a sustav već postoji.

    Nadalje, Tajland trenutno ima samo sporazum s oko 60 zemalja za sprječavanje dvostrukog oporezivanja. Dakle, postoje mnoge druge zemlje koje to nemaju, s mnogo stanovnika koji ovdje žive.
    I nigdje ne plaćaj porez.

    MI ne gledaju opet oporezovati našu mirovinu, ali nekoliko na pr
    digitalni nomadi, koji ovdje ne prijavljuju svoje poreze. Unošenje novca ostavit će traga.

    Mnogi koji iznajmljuju kuće i stanove putem AIRBNB-a i drugih. Iznajmljivač plaća platformi, a zatim platforma vlasniku. Sada će se moći pratiti i ovaj prihod.
    Sav prihod koji ulazi u Tajland neoporeziv je.

    Glavna briga OECD-a je da svatko, negdje, plaća porez na dohodak i dobit.

    To će značiti da ćemo imati puno papirologije, iako će većina toga vjerojatno biti obavljena digitalno.

    Što ako sutra kupim stan za 10.000.000 bahta? Teško je na to prvo platiti 30% poreza.
    Ili novi auto za 2.000.000 THB??
    Kako prema gore navedenom dokazati da je akumulirana štednja iz prošlosti već oporezovana?

    • Henk kaže dalje

      Kako to misliš povećanje PDV-a sa 7 na 21%? Jesmo li mi jedini koji kupujemo? Što mislite o onim masama dnevnih i minimalnih radnika u Tajlandu koji već ne mogu spojiti kraj s krajem? I opet: ako tvrtke moraju kupovati po povećanoj stopi, njihovi krajnji proizvodi su još skuplji. Ne samo povećanjem PDV-a od 14%. I za kraj: ako ste pratili napredak na ovoj temi, znate da o ranijem oporezivanju štednje još uvijek nema niti nema govora.

    • Eric Kuypers kaže dalje

      Yubi, želiš nešto za najslabije plaćene u Tajlandu! Dvadeset jedan posto PDV! To će značiti da ljudi žele veće plaće.

      Porezi su također dio politike dohotka i svakako porez na nužnu potrošnju kao što je hrana. Nije bez razloga Nizozemska uz opću stopu i stopu od nula posto (izvozne i tehničke odredbe) ima sniženu stopu PDV-a za osnovne potrepštine.

      Konačno, nepostojanje poreznog sporazuma ne znači da takva osoba ne plaća porez. Naprotiv, šansa da će pristati u dvije zemlje je vrlo velika.

  9. RonnyLatYa kaže dalje

    Sve naše belgijske zakonske mirovine isplaćuje Savezna mirovinska služba (državni službenici ili ne) i oporezuju se odmah na izvoru u Belgiji.
    Činjenica da zapravo ne morate ništa platiti je samo zato što potpadate pod neoporezivu naknadu, a ne zato što ne biste trebali platiti porez. Tada ćete dobiti malu mirovinu ili vam je neoporezivi iznos povećan zbog broja uzdržavanih članova.

    “Osnovni iznos neoporezivog iznosa je 9.270 eura po poreznom obvezniku (porezna godina 2023.). Neoporezivi iznos za poreznu godinu 2024. iznosi 10.160 EUR.”
    Iznosi za poreznu godinu 2024.:
    Za jedno uzdržavano dijete: 1.850 EUR;
    Za dvoje uzdržavane djece: 4.760 eura;
    Za troje uzdržavane djece: 10.660 eura;
    Za četvero uzdržavane djece: 17.250 eura;
    Doplata po djetetu iznad četvrtog: 6.580 eura.
    https://lauwers-law.be/kb/hoeveel-bedraagt-de-belastingvrije-som/

    U Tajlandu ne možete povećati neoporezivi iznos od 150 000 bahta kao u Belgiji (ne koliko ja znam), ali postoje različiti odbici. Ne znam koji su, ali to svakako možete saznati u svojoj poreznoj upravi.

    Ali općenito, ako usporedite porezne ljestvice između Tajlanda i Belgije, malo je vjerojatno da ćete morati dodatno platiti jer bi porez u Belgiji bio niži od onoga što biste teoretski platili u Tajlandu.
    Pa, uvijek će biti izuzetaka, kao i uvijek.

    Porezne stope u Tajlandu
    Oni koji zarađuju manje od 150.000 tajlandskih bahta oslobođeni su poreza na dohodak.
    Od 150.000 do 500.000 tajlandskih bahta porezna stopa je 10%
    Od 500.000 do 1 milijun tajlandskih bahta stopa poreza je 20%
    Od 1-4000000 tajlandskih bahta oporezuje se 30%
    Više od 4 milijuna tajlandskih bahta oporezuje se po stopi od 37%

    U Belgiji se primjenjuju progresivni porezni razredi. Stope su postavljene kako slijedi1:
    25% za dohodovni razred od 0,01 eura do 15 eura (200 – 0)
    40% za dohodovni razred od 15 eura do 200 eura (26 – 830)
    45% za dohodovni razred od 26 eura do 830 eura (46 – 440)
    50% za dohodovni razred iznad 46 eura (440)
    Pretvorba u tajlandski baht (38 bahta) samo za informaciju i zaokružena radi praktičnosti.

    Nismo bez razloga poznati kao zemlja s vrlo visokim poreznim opterećenjem 😉
    Tako da nisam zabrinut. Plaćam dovoljno poreza u Belgiji.

    Što se tiče useljavanja.
    Imigracija i porezi su dvije različite usluge koje nemaju nikakve veze jedna s drugom.
    Ono što je moguće i bilo je godinama jest koristiti svoju tajlandsku poreznu prijavu s dokazom o plaćanju za dokazivanje prihoda za produljenje.
    Međutim, nema naznaka da će svatko tko zatraži godišnje produljenje također morati dokazati svoju poreznu prijavu. Usput, samo zato što imate produljenje od godinu dana ne znači da ćete također biti u Tajlandu 180 dana i postati porezni rezident.

    Da je takva odluka ikad donesena, primjerice na zahtjev poreznih vlasti, nalog za imigraciju bi sigurno bio izdan. I onda ću ovo odmah prvi objaviti na TB
    Do tada je bolje ne puštati balone koji nisu potkrijepljeni dokazima.

  10. oznaka kaže dalje

    Činjenica da tajlandske porezne vlasti nastoje suzbiti izbjegavanje poreza i utaju poreza njihova je misija, uloga i zadaća. To nije drugačije ni u drugim zemljama, uključujući Nizozemsku i Belgiju.

    Uputa (okružnica) tajlandskih poreznih vlasti br. Por 161/2566 ("DI br. 161/2566") (smjernica za pomoć poreznim službenicima u određivanju implikacija poreza na osobni dohodak prihoda iz inozemstva unesenih u Tajland tajlandskim porezom stanovnici ) je u tom kontekstu samorazumljivo.

    Slažem se s Erikovom ponovljenom izjavom da Tajland ima interes pokazati se kao lojalan ugovorni partner. Veleposlanstvo Belgije se (srećom) trudi to osigurati, što je u interesu svih dugotrajnih (+180 dana).

    ALI, vrag je u detaljima. Nekoliko praktičnih primjera (nedvojbeno ih ima mnogo više):

    – Bilten Veleposlanstva Belgije, aneks Pitanja i odgovori, spominje legalizirane dokumente za pozivanje na primjenu ugovora. To bi značilo da pozivanje na sporazum samo po sebi ne bi bilo dovoljno za tajlandskog poreznog inspektora, čak i ako je izjava potkrijepljena izjavama iz tajlandske banke na koju belgijska mirovinska služba prenosi isplate. Tako belgijski dugotrajni stanovnici završavaju u neugodnoj administrativnoj vrtuljci.

    – Prijeti nemoguća situacija kod dokazivanja prošlih prihoda: belgijski rezident na duže vrijeme (+180 dana) prodaje nekretninu nakon 1. siječnja 2024. koju je godinama prije kupio u Belgiji i sredstva od prodaje unosi u Tajland. Kako može dokazati da je porez već plaćen u Belgiji? U Belgiji kupac plaća registracijske pristojbe (porez), a ne prodavač.

    – Vrijeme podnošenja poreznih prijava i postupaka procjene razlikuje se u Tajlandu i Belgiji do te mjere da je u Tajlandu nemoguće, u mjesecu ožujku koji slijedi nakon godine dohotka, dokazati dokumentacijom da je porez na dohodak već stvarno plaćen u Belgiji . To onemogućuje pozivanje na Ugovor. To Ugovor čini mrtvim slovom na papiru.

    Nadam se da će belgijsko veleposlanstvo uspjeti uvjeriti tajlandske nadležne vlasti da je postojanje Ugovora i posjedovanje belgijskog državljanstva dovoljno za oslobađanje od poreza na dohodak. Ako to ne uspije, dugi boravak (+180 dana) u TH postat će puno manje privlačan i privlačan za Belgijance (uskoro i za Nizozemce?)

    Zbog poznate birokratske kulture tajlandske (porezne) uprave(a), Tajland bi se u praksi mogao pokazati kao mnogo manje lojalan ugovorni partner ... i mnogo manje privlačna zemlja prebivališta.

    Nadamo se da su nadležna tajlandska tijela dovoljno svjesna toga i da će razviti praktičan dogovor koji u praksi neće učiniti pozivanje na ugovore protiv dvostrukog oporezivanja mrtvim slovom na papiru.

    • Eric Kuypers kaže dalje

      Marko, što se tiče 'nemoguće situacije' kod prodaje nekretnine koju spominjete: zar to ne potpada pod članak 6. BE-TH ugovora?

      Što se tiče datuma podnošenja porezne prijave, TH nije upoznat s odgodom? Nešto za pitati. Kao iu našim zemljama, porezni savjetnici u TH nikad ne uspiju predati sve prijave u ožujku.

      • oznaka kaže dalje

        Hvala Erik, članak 6. BE-TH ugovora doista se čini nedvosmisleno jasnim o oporezivanju dohotka od nekretnina. Rizik od dvostrukog oporezivanja možemo ukloniti s popisa gotovo sigurno 🙂

    • RonnyLatYa kaže dalje

      Najjednostavnije bi bilo da ispunite poreznu prijavu s prihodom koji ste unijeli u Tajland.
      Da možete negdje naznačiti da ste zemlja ugovornica i izjaviti da ste već platili poreze.

      Tek ako porezni inspektor utvrdi da na taj dohodak trebate platiti (do)porez, morate priložiti potrebne dokaze.

      To se zapravo ne razlikuje puno od obične porezne prijave. Tu također upisujete što mislite da podliježe porezu, ima li odbitaka itd.
      Samo ako porezi nisu odobreni, morate to dokazati.
      Ako se slažu, vaša će deklaracija biti prihvaćena i spremna.

      Ovo ne uključuje prodaju kuće.
      Odnosi se samo na oporezivi dohodak
      “Oporezivi dohodak podijeljen je u 8 kategorija, od kojih su najvažnije: dohodak od zaposlenja (plaća, bonus, mirovina), dohodak od najma, naknade, kamate i dividende.”

  11. Dugi Nicolas Henri kaže dalje

    Predmet: porezi u Tajlandu kao porezni rezident kao Belgijac od 2025., porezna godina 2024.

    Već nekoliko godina ne prenosim novac iz Belgije u Tajland. Tako da u biti nemam nikakvih prihoda ovdje.

    Izjava: Ja i moja starija majka koristimo Affidavit više od 10 godina za dobivanje mirovinskih viza. Nikad nisam imao problema s tim. Sve je legalno. Oboje imamo potpuno oporezovane državne mirovine u Belgiji.

    Činjenicu da nemam prihoda na Tajlandu vrlo je lako objasniti: prije mnogo godina kupio sam kuću ovdje za nas, na ime svoje djevojke, u sigurnoj zajednici. Ova kuća je temeljito prilagođena našem budućem vremenu. U prošlosti su također kupljena 2 automobila. Sve skupa radi se o velikoj svoti novca.

    Dogovor je bio vrlo jednostavan i također stvar uzajamnog povjerenja - u zamjenu ja ostajem ovdje i moja majka, a da ne moram ništa platiti. Moja djevojka ovdje ima dobar posao u obrazovanju. Ona također upravlja plaćanjem naših života ovdje sa svojom plaćom i može i također štedi.

    Ovdje ću se svakako prijaviti u poreznoj upravi, jer u posljednje vrijeme često boravim ovdje kako bih njegovala svoju 103-godišnju majku. Moja majka je odjavljena u Belgiji jer više ne može putovati u Belgiju. Ja osobno nisam odjavljen, jer sam često boravio u Belgiji.

    Međutim, saznao sam da ne možemo dobiti porezni broj jer nemamo prihoda ovdje u Tajlandu. Ovdje nam prihod nije neophodan s obzirom na okolnosti.
    Prošlo je mnogo godina otkako sam slao novac iz Belgije na Tajland.

    Pretpostavljam da još uvijek ima Belgijaca koji ovdje žive od svoje ušteđevine i čija djevojka ili žena također doprinose troškovima života. I živite jednostavnim, ali sretnim životom.

    Što će biti s ovom grupom ili ćemo morati napustiti zemlju jer ne možemo dobiti PIB?

    Želio bih dobiti vaš odgovor na ovo kako bih mogao steći predodžbu o ovoj maloj grupi ljudi ili smo zaista jedinstveni?

    Zaključimo pozitivno, juha se nikad ne jede tako vruća kao što se servira. Upravo tako!!!!!!

    Uz iskrenu zahvalu na odgovorima.

    Pozdrav, Henri

  12. Lammert de Haan kaže dalje

    Pozdrav JosNT,

    Podaci koje ste dobili od veleposlanstva očekivano su potpuno točni i za svaku pohvalu potpuni.

    Ugovor o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja koji je Belgija sklopila s Tajlandom uključuje izvorni državni porez. To znači da je samo Belgija ovlaštena ubirati porez na vašu mirovinu (državnog službenika). To se obično provodi s ugovorno-tehničkog gledišta putem izuzeća predmeta, ali Belgija i Tajland su se odlučili za poseban i vrlo izniman oblik metode smanjenja unutar svog Ugovora.
    U tu svrhu, belgijski porez koji se duguje na dohodak iz izvora u Belgiji prebija se s tajlandskim porezom koji se duguje na taj dohodak, do maksimalnog iznosa obračunatog tajlandskog poreza.

    Riječ je o posebnom obliku dvostrukog oporezivanja koji se bitno razlikuje od modela poreznog sporazuma OECD-a. Obično se koristi metoda izuzeća, u kojoj se predmetni prihod potpuno zanemaruje, ili (proporcionalna) metoda poravnanja (sa ili bez ograničenja progresije).

    Problem koji vam se javlja je činjenica da ne unosite svoj cjelokupni belgijski prihod u Tajland, što znači da ne možete kompenzirati cijeli belgijski porez s tajlandskim porezom. Stoga ćete morati izračunati dugovani belgijski porez u odnosu na iznos koji ste uplatili. A to stvarno nije teško.
    Samo na taj način može se napraviti ispravan izračun preostalog prostora Tajlanda za ubiranje poreza. Usput, očekujem da će to biti nula.

    Lammert de Haan, porezni stručnjak (specijaliziran za međunarodno porezno pravo i socijalno osiguranje).

    • JosNT kaže dalje

      Dragi Lammert de Haan,

      Hvala vam puno na jasnim dodatnim informacijama.

      JosNT

  13. Omer kaže dalje

    Odnosi li se taj porez na vašu mirovinu ili, ako prenosite bilo koji iznos, na primjer sa štednog računa u Belgiji?
    Na primjer, ako prenesete iznos za kupnju kuće ili automobila, a iznos je 4.000.000 bata ili više, morali biste platiti 37% poreza na njega, dok ovdje u Belgiji nije donio gotovo ništa s niskim kamatama na .vaš štedni račun.
    Imam mirovinu kao državni službenik i malo se odbija porez po odbitku, otprilike 13%.
    Ako to usporedite s porezom koji biste morali platiti na Tajlandu, ovo odijelo je skuplje.
    Teško mi je pretpostaviti da ako ste već oporezovani na svoju mirovinu u Belgiji, to biste morali ponovno učiniti u Tajlandu.
    Ako ste godinama štedjeli novac na štednom računu u Belgiji po najnovijim ovdašnjim kamatama, to će biti vrlo skupa stvar ako ga želite prebaciti na Tajland.

    • RonnyLatYa kaže dalje

      Odnosi se na oporezivi dohodak.
      Oporezivi dohodak podijeljen je u 8 kategorija, od kojih su najvažniji: dohodak od zaposlenja (plaća, nagrada, mirovina), dohodak od najma, naknade, kamate i dividende.

      Porez po odbitku je ono što piše, porez po odbitku na vaše poreze. Ako je previsok, povući ćete svoj novac, ako je prenizak, morat ćete dodatno platiti.
      Točan iznos saznat ćete tek kada od poreznih vlasti dobijete obračun poreza.
      Tamo ćete pronaći i svoju prosječnu poreznu stopu. To pokazuje koliko poreza u prosjeku plaćate u odnosu na svoj ukupni prihod.

      U principu, većina neće morati dodatno plaćati u Tajlandu, posebno s obzirom na više porezne ljestvice u Belgiji.
      Zato postoji i ovaj sporazum o naplati duplih poreza
      Ali to što ne morate platiti ne oslobađa vas od obveze da prijavite novac od prihoda koji unesete u Tajland.

  14. Lung Addie kaže dalje

    Poštovani JPG,
    bolje pročitaj tekst veleposlanstva PAŽLJIVO.
    Ne radi se samo o porezima koje ste platili u Belgiji. On je uglavnom zabrinut za novac koji DONESETE U Tajland,
    To se zove POREZ NA DOZNAKU ili na nizozemskom; POREZ NA PRIJENOS,

  15. RonnyLatYa kaže dalje

    Tamo je:
    "Svaki oporezivi prihod doznačen u Tajland od strane poreznog rezidenta Tajlanda od 1. siječnja 2024. mora se prijaviti."

    Ali to je zapravo oduvijek postojalo.
    U konačnici, sve se svodi na to da se nešto vrati na pozornost i naizgled temeljitije pozabavi time, ali što je već postojalo samo po sebi. Možda je došlo do nekih korekcija, ali je obveza prijave tog dohotka uvijek postojala.
    Zašto bi inače postojao porezni sporazum za izbjegavanje dvostrukog oporezivanja između TH-BEL-a i ovoga od 1978.?

    Međutim, Tajland to nikada nije stvarno provodio za prosječnog "osobu koja dugo ostaje"...

    I očekujem da će ponovno biti malo posljedica za Belgijance, među ostalima. S ljudima iz takvih zemalja ugovornica, to će uglavnom rezultirati s puno administrativnog rada bez profita za Tajland i, po mom mišljenju, stoga će ostati s godišnjom povratom poreza.

    Mislim da će Tajland uglavnom usmjeriti svoju pozornost na zemlje koje nisu potpisale ugovor. Pogotovo oni koji ne mogu dokazati da plaćaju poreze u svojoj zemlji ili plaćaju manje poreza na svoj prihod.
    Uostalom, ljudi iz takvih zemalja imaju što ponuditi za Tajland.

    Za tvoju informaciju. To je samo moje osobno mišljenje i ono što ja mislim o tome.

  16. KhunTak kaže dalje

    Što ako pošaljem novac na račun svoje djevojke nekoliko puta godišnje? Kao poklon. Mogu li se odbiti?

    • oznaka kaže dalje

      Khun Tak, putem donje veze možete pročitati glavne točke o porezu na darove u Tajlandu.

      https://thailand.acclime.com/guides/gift-tax/

      • Khuntak kaže dalje

        hvala Marku,
        Kontaktirat ću i poreznog stručnjaka.

    • Eric Kuypers kaže dalje

      Khun Tak, gdje živiš? U Nizozemskoj? Odbitak, zašto to mislite?

      No imajte na umu da se porez na darove plaća na donacije veće od 2.658 eura (Nizozemska, 2024.).

    • Herman kaže dalje

      U Nizozemskoj možete slobodno donirati do iznosa od 2.658 eura (2024) trećoj strani. Tada ćete platiti porez na darove. Ako vaša djevojka u Tajlandu ne može podmiriti taj porez, porezne vlasti će vam pokucati na vrata.
      Ni u Tajlandu prijatelj ne spada u kategoriju "dobrotvornih organizacija". Uplate njoj, čak i ako ih protumačite kao donaciju, ne mogu se odbiti. Pogotovo jer izraz "djevojka" nema pravni status. Donacije mora uključiti u svoju poreznu prijavu.
      S druge strane, žena (supružnik) ima. Uz uobičajene odbitke (RD 42bis), dodatni odbitak (RD 47) se odobrava zbog troškova za supružnika.
      Nasuprot tome, tajlandski supružnik može primiti do 20 milijuna bahta bez poreza (RD 42par27).

  17. Eric Kuypers kaže dalje

    Ronny: ne. Dugi niz godina postojao je propis za prihod zarađen izvan Tajlanda; koji se oporezuje u Tajlandu samo ako ste ga donijeli u Tajland U godini u kojoj ste ga zaradili. Ako ste kasnije prenijeli, to se smatralo štednjom. Isto su učinili i čitatelji ovog bloga.

    Prije desetak godina iznenada je nestala odredba 'u godini'. Ali praksa se nije promijenila i savjetnici su je dobro iskoristili. I tome se sada bliži kraj. Tajland se ne fokusira na umirovljenike, već na one koji zarađuju velike prihode u inozemstvu. Ali umirovljenici su dobrodošao usputni ulov.

    Tajland također može oporezivati ​​prihod dodijeljen drugoj zemlji u skladu s ugovorom, ALI samo za ono što se naziva rezerva progresije. Što je to?

    Porezne tablice rastu od razreda do razreda; u Tajlandu je pet posto. To se zove progresija tablice. Ali onda Tajland mora odobriti smanjenje jer je taj dohodak već oporezovan negdje drugdje. Lammert de Haan dao je primjer ovoga u ovom blogu; možete vidjeti kako to funkcionira na ovom linku: https://www.thailandblog.nl/wp-content/uploads/Heffing-soczekerheidsuitkeringenvervolg.pdf čak i ako se to tiče ugovora s Nizozemskom. Možete vidjeti da je dio progresije tablice zapeo u napadu Tajlanđana.

    Problem očekujem samo ako se prenosi i štednja, a ne može se razjasniti porijeklo. U dopisu belgijskog veleposlanstva nedostaje mi iznimka za prihode prije 2024. koji se prenose u 2024. ili kasnije. O drugačijem konceptu prihoda već sam pisao u odgovoru Marku.

    Neki pisci preporučuju da prvo pričekate ovu godinu. Ovo je Tajland i još se puno toga može promijeniti. Drugi pisci, uključujući mene, pretražuju glavne konzultantske stranice tražeći novosti u ovom području. Vjerujte, daleko je ovo od kraja....

    • RonnyLatYa kaže dalje

      Erik,

      Donošenje prihoda sljedeće godine kao štednja također nije moguće za svakoga.
      Dat ću vam primjer onoga što mislim

      Netko tko koristi stvarne depozite prihoda za ispunjavanje imigracijskih zahtjeva ne može ih staviti na štednju sljedeće godine.
      Podnositelj zahtjeva mora dokazati da je mjesečno doznačio iznos iz inozemstva u posljednjih 12 mjeseci.
      Rezultat je da bi inače morao prijaviti dohodak koji mjesečno prenosi kao oporezivi dohodak...nije da je ikoga to brinulo.

      U sadašnjim poreznim razredima nalazim samo porezne razrede koji se progresivno povećavaju za 10 posto. Je li se ovo moglo promijeniti ili su to stare informacije?
      Ali i Belgija koristi progresivne porezne ljestvice, tako da mi ništa nije čudno.
      Sve zakonske mirovine također se oporezuju samo u Belgiji. Ne možete dobiti izuzeće i onda ga oporezivati ​​u Tajlandu.

      “Neki pisci savjetuju da prvo pričekate ovu godinu. ”
      Nema drugog načina. Dohodak iz 2024. godine možete prijaviti samo u 2025. godini, a ne u samoj godini (2024.)...

    • RonnyLatYa kaže dalje

      Obveza prijave oporezivog dohotka još ne bi postojala zato što se nešto nije primjenjivalo i nikoga nije zanimalo, ili zato što je zaobiđeno unošenjem prihoda kao štednje sljedeće godine. Zato od 1978. godine postoji porezni sporazum između Tajlanda i Belgije, upravo zato što je postojao.

      I mislim da će to postojati i dalje.
      I tada ga ljudi neće stvarno primjenjivati ​​ili će ostaviti otvorena vrata zaobilazeći ga tako što će ga, između ostalog, unijeti kao uštedu sljedeće godine, baš kao u prošlosti, zapravo očekujem.

      I osobno mislim da će se opet raspravljati o tome, kao i o mnogim stvarima, a sljedeće godine više nitko o tome neće govoriti i da će sve ostati kako je bilo.
      Moje mišljenje…


Ostavite komentar

Thailandblog.nl koristi kolačiće

Naša web stranica radi najbolje zahvaljujući kolačićima. Na taj način možemo zapamtiti vaše postavke, napraviti vam osobnu ponudu, a vi nam pomažete poboljšati kvalitetu web stranice. Opširnije

Da, želim dobru web stranicu