Hotelgast wil wereldwijd online blijven

Door Redactie
Geplaatst in Hotels
Tags: , ,
21 februari 2013
Hotelgast wil wereldwijd online blijven

Reizigers naar Thailand en andere landen willen tijdens hun hotelverblijf beschikken over de gemakken die ze thuis ook hebben. Dit blijkt uit wereldwijd onderzoek van Hotels.com.

Bovenaan de lijst met meest begeerde gratis hotelvoorzieningen staan Wi-Fi en hapjes en drankjes, met koffie als absolute must. Al het andere wordt beschouwd als extraatje.

Verbonden blijven… gratis

Voor 34 procent van alle wereldwijd ondervraagde reizigers is Wi-Fi de belangrijkste voorziening bij het boeken van een hotel. Ook onder maar liefst 56 procent van de zakelijke reizigers is Wi-Fi de nummer één faciliteit. Gratis Wi-Fi is met 66 procent van de stemmen tevens de service die reizigers het liefst standaard aanwezig zouden zien in alle hotels in 2013.

Bij het boeken van hotels voor zowel zakenreizen als vrijetijdsreizen eindigt gratis Wi-Fi boven kosteloos parkeren en ontbijten, wat aangeeft dat internettoegang een vereiste is voor de hedendaagse reiziger. Meer dan een derde van de ondervraagden wenst ook tijdens vakanties toegang te hebben tot Wi-Fi. Wereldwijd is slechts 11 procent van de reizigers bereid om in hotels te betalen voor Wi-Fi.

Het Nieuwe Technologische Tijdperk

Technologische gemakken uit eigen huis blijken tot de prioriteiten van reizigers te behoren. Voor 23 procent van de ondervraagden is een geavanceerde koffieautomaat de meest geliefde moderne faciliteit op de hotelkamer. Zogenaamde ‘wired rooms’, waarbij alle technologische snufjes met één enkele afstandsbediening te besturen zijn, volgen met 20 procent van de stemmen. Ook zouden reizigers het felbegeerde gratis Wi-Fi netwerk graag gebruiken via door hotels beschikbaar gestelde tablets, met welkomst- en omgevingsinformatie en opties voor room service (15 procent).

Meest geliefde eenvoudige voorzieningen

Het voorkomen van uitdroging is belangrijk tijdens het reizen. De beschikbaarheid van flesjes water is de favoriete eenvoudige service van 43 procent van de hotelgasten. Alleen reizigers uit Taiwan, Hongkong en Brazilië geven de voorkeur aan gratis opladers.

De weg naar het hart van de hotelgast, leidt door de maag!

Gratis ontbijt is de favoriete (31 procent) niet-technologische service die reizigers wereldwijd standaard willen zien in alle hotels in 2013. Happy hours, wijnproeverijen of andere gelegenheden met gratis hapjes en drankjes behoren tot de favoriete nieuw aangeboden hotelservices van 42 procent van de wereldwijde reizigers.

Reizigers noemen gratis hapjes en drankjes als het meest gemiste comfort uit eigen huis tijdens het reizen. 14 procent van de ondervraagden mist de mogelijkheid om te koken in eigen keuken.

Vijfsterren leven: Geliefde en minder geliefde luxe extraatjes

Het high-end fitnesscentrum en/of de spa is de favoriete voorziening van 26 procent van de reizigers, terwijl ook een designbadkamer hoge ogen gooit (21 procent).

Hoewel reizigers graag van luxe genieten, vallen diensten als badkamerbutlers, badmenu’s of een slaapservice minder in de smaak bij de ondervraagden. Als het gaat om ‘buitensporig’ luxe voorzieningen, zou meer dan de helft van de reizigers (54 procent) het liefst kosteloos gebruik maken van een Rolls Royce Phantom. Wat dat betreft geen verrassingen.

Een ritje met deze droomauto is geliefder dan een thee sommelier (9 procent), een persoonlijke cocktail shaker (9 procent), een geuren butler (5 procent) en andere bijzondere diensten.

Faciliteiten waarvoor gasten wel extra willen betalen

Hoewel Nederlanders bekend staan om hun voorliefde voor gratis producten, zijn zij bereid om extra te betalen voor bepaalde hotelvoorzieningen. Een kamer met een mooi uitzicht komt met 45 procent van de stemmen het eerst in aanmerking. Andere voorzieningen waarvoor een aanzienlijk deel van de Nederlandse reizigers bereid is in de buidel te tasten, zijn voorkeurskanalen en dvd’s (28 procent) en een kamer met balkon (22 procent).

5 reacties op “Hotelgast wil wereldwijd online blijven”

  1. Frans van Eijk zegt op

    Voor mij is het heel simpel. Ik ga niet ergens overnachten zonder WiFI.
    Ook hotels waar (buitensporig) voor WiFi betaald moet worden mijd ik.
    Ik spendeer ongeveer 180 nachten per jaar buitenhuis en heb,in de loop der jaren, veel zien veranderen op WiFi gebied.
    Vooral in de USA is WiFi bijna overal beschikbaar.

  2. Rob V. zegt op

    “Gratis” Wifi is fijn, uiteraard is het niet echt gratis maar worden de kosten verrekend in de vaste kamer prijs en verdeeld over alle gasten (waardoor je per saldo goedkoper uit zou kunnen zijn dan dmv betaalde inlog codes).
    Gratis hapjes en drankjes, nee dank je, je betaald er toch voor via de huur. Dan liever een lage prijs per nacht voor een goed kwaliteits/prijs gehalte. Lekker eten en drinken halen we wel op straat bij mobiele karretjes en kleine eet tentjes waar ook de Thai zelf eten. Water, cola en bier haal je goedkoop bij de supers (de consumpties voor onderweg, uiteraard ga je ook gezellig uit eten en drinken tijdens de maaltijden).

  3. rob zegt op

    Het enige wat ik absoluut wil hebben op mijn hotelkamer is een goed bed, een douche, een fan, EN de mogelijkheid om koffie te zetten. 3 minuten na mijn ontwaken wil ik koffie. WIFI, zwembad,slippers, tv etc kunnen me gestolen worden, dat heb ik niet nodig op vakantie.

  4. Cor Verkerk zegt op

    Zjn inderdaad de gebruikelijke dingen geworden als ik een hotel boek:
    Inclusief wifi, ontbijt en uiteraard de flesjes water in Thailand.
    Eventueel uitzicht is geen probleem als extra als daar de keus is zee of bergzicht.

    Met vriendelijke groet

    Cor

  5. jan zegt op

    Gratis WiFi..uiteraard, maar gelukkig zijn er ook nog genoeg hotels in Thailand waar je via een vaste LAN verbinding het internet op kunt. Deze service wordt meestal ook gratis aangeboden. Klinkt minder “sexy”dan wifi , maar de verbinding is vaak veel beter en stabieler. Minder mobiel, maar ja..koop bij Tuc een 10 meter lande UMTP kabel en je bent met je laptop behoorlijk “mobiel” in de meeste hotelkamers.

    Ik geeft toe…met een smartphone of tablet is het een ander verhaal..


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website