15 irritaties in hotels in Thailand

Door Redactie
Geplaatst in Hotels
Tags: , ,
30 april 2019

Het is zover, je welverdiende vakantie in Thailand is aangebroken. De schone witte lakens op het bed, de verleidelijke minibar en de 24-uurs room service. Je hebt ingecheckt in je hotel in Bangkok of Chiang Mai en het is nu tijd om van het goede leven te genieten. Helaas is het niet altijd rozengeur en maneschijn in een accommodatie die je met vele andere tijdelijke bewoners moet delen, kortom: hotelergernissen!

Skyscanner.nl zette 15 irritante zaken die je in hotels kan tegenkomen op een rijtje.

1. De hotelmedewerker die niet weggaat voordat je fooi geeft.
Je bent net aangekomen op je bestemming en je hebt nog geen euro’s voor baht gewisseld. Toch blijft de Thaise hotelmedewerker die heeft geholpen met de bagage in de hotelkamer staan wachten. Hij heeft ondertussen laten zien waar je alle toiletbenodigdheden kan vinden, waar de hotelslippers staan, hij heeft laten zien hoe de kluis werkt en is aan het rommelen met de afstandsbediening van de televisie. Hij doet zeker zijn best en er lijkt geen kans dat hij weggaat voordat hij zijn welverdiende fooi heeft gekregen. Maak je dus maar op voor een uitgebreide demonstratie van de airco…

2. Luidruchtige buren
De muren in een hotel kunnen vrij dun zijn dus grote kans dat je zowel de goede tijden als de slechte tijden van je directe hotelburen kunt horen. Met uitgelaten hotelburen kan dit nogal een avontuur zijn. Van de televisie die loeihard staat tot ‘privebezigheden’ met een ingehuurde bargirl waar je niks vanaf wil weten, al heel snel hoop je dat je toch wel je oordoppen hebt ingepakt.

3. De lift stopt op elke verdieping
Je hebt je verslapen en het ontbijtbuffet sluit al over tien minuten, drama! Je hebt een overnachting met ontbijt geboekt dus dat wil je absoluut niet missen. Helaas denkt de lift hier anders over en stopt hij op elke verdieping op weg naar beneden. De kostbare minuten tikken weg en jij staat vast in de langzame lift.

4. Je hebt een dure kamer met een afschuwelijk uitzicht
Deze vakantie in Thailand wilde je jezelf verwennen met een goede hotelkamer met uitzicht op de zee. Helaas is het enige aan zee wat je meekrijgt de luchtafvoer van het visrestaurant naast het hotel en kijk je uit op een enorme betonnen muur. De hotelmedewerkers geven aan dat je wel degelijk de zee kan zien, als je maar goed in de verte kijkt. Je weet dat ze gelijk hebben, je kan best over de balkonrand hangen terwijl iemand je aan de enkels vasthoudt zodat je je nek om het betonnen flatgebouw kan vouwen. Daar is de zee!

5. Roomservice eindigt vroeg
Je komt ’s avonds laat aan in het hotel en je weet dat het restaurant al gesloten zal zijn. Gelukkig is er redding nabij: room service! Je werpt je gretig op de kaart om wat te gaan bestellen. Op de laatste pagina van het menu valt je droom in duigen, room service is van 6:00 tot 22:00 en het is al over elven in de avond. Wat een tegenvaller!

6. De sleutelkaart is verlopen
Na een lange dag kom je aan bij je hotelkamer, klaar om lekker in bed te kruipen. Maar he, wat is dat? Je houdt de sleutelkaart tegen het slot en een rood lampje licht op. Hebben we niet allemaal met het drama te maken gehad dat je sleutelkaart te vroeg is verlopen? Er zit niks anders op, terug naar benden om dit bij de receptie te laten oplossen.

7. Het ‘Niet storen’-bordje wordt genegeerd
Je ligt nog even lekker te doezelen in bed na een nachtje stappen in het bruisende Pattaya en hebt netjes het ‘Niet storen’-bordje aan de deur gehangen. Plotseling hoor je iemand aan de deur kloppen die ook meteen de deur open gooit. “Sorry! Sorry!” Of het personeel kan niet lezen, of ze hopen je in een ongemakkelijke positie te kunnen betrappen!

8. De lift is kapot (en je hebt een kamer op de 23e verdieping)
Je neemt altijd ruim voldoende bagage mee op vakantie dus je hebt al je hoop gevestigd op een sterke hotelmedewerker om te helpen met de bagage. Tot je grote schrik kom je erachter dat het hotelpersoneel niet helpt met bagage dragen, de lift kapot is én je op de 23e verdieping zit. Maak je klaar om de hotelversie van de Mount Everest te beklimmen, met bepakking!

9. De dubieuze airco
Het is bloedheet in Bangkok. Je bent inmiddels zwaar oververhit van het kleverige en warme weer, maar gelukkig is er airco in je hotelkamer. Nee, niet zo snel! De airco ziet er bijna antiek uit en het enige wat het lijkt te kunnen is bergen stof verspreiden en zoveel herrie maken dat echt niemand nog normaal kan slapen. Dan maar een koud washandje om wat af te koelen.

10. Anderen kunnen je hotelkamer in kijken
Let altijd op bij hotels in Bangkok dat flatgebouwen en wolkenkrabbers je hotel kunnen omsingelen. Wanneer je per ongeluk je handdoek laat vallen nadat je uit de douche komt kan het zomaar zijn dat er aan de overkant andere hotel gast mee kunnen genieten. Goedemorgen overburen!

11. WiFi is gratis maar bijzonder sloom
Natuurlijk kan je niet zonder WiFi en geluk heeft vrijwel ieder hotel in Thailand inmiddels gratis Wifi. Maar juich niet te vroeg. Soms is de WiFi-verbinding zo tergend langzaam, dat je beter een postduif de oceaan over kan sturen om het bericht te bezorgen.

12. Stopcontacten op rare plekken
Het zou logisch zijn om stopcontacten in een hotelkamer naast het bed te plaatsen, of niet dan? Nou, niet dus. Je zoekt je een ongeluk op zoek naar een beschikbaar stopcontact om er vervolgens een verstopt achter de fauteuil te vinden. Natuurlijk, waarom ook niet.

13. De douche is onmogelijk aan en uit te krijgen
In sommige hotels lijkt het nodig om een volleerd loodgieter te moeten zijn om de douche normaal aan en uit te krijgen. Ten eerste is het onmogelijk om uit te vogelen hoe je het water van de kraan naar de douchekop krijgt. Het instellen van een normale temperatuur is probleem nummer twee. Het is bloedverscheurend heet of ijs en ijskoud. Altijd fijn…

14. Te weinig licht in de hotelkamer
Hoe kan het dat hotelkamers een miljoen lichtknopjes lijken te hebben en er toch onvoldoende licht is om iets uit je koffer te pakken, laat staan een boek te lezen? Als je alle lampen aanzet, het bureaulampje, de bedlampjes, de stalamp en het grote licht, dan heb je nog steeds een bouwlamp nodig om je weg naar de badkamer te kunnen vinden.

15. Bij het uitchecken staan er extra kosten op je rekening
Na een verblijf wat ‘niet geheel aan de verwachtingen voldoet’ en bij thuiskomst, met een snelle internetverbinding, zeker een pittige online recensie verdient krijg je bij het uitchecken een rekening van de minibar die je niet hebt gebruikt en roomservice die je niet hebt besteld. Een onvermijdelijke discussie over de kosten staat je vlak voor vertrek te wachten, want dat kon er ook nog wel bij.

Heb jij nog andere hotelirritaties? Reageer en vertel ze ons!

30 reacties op “15 irritaties in hotels in Thailand”

  1. Rob V. zegt op

    Met dat soort klachten is iemand of een zuurpruim (draag dan je koffers zelf of stop 20 bahtjes toe), of verblijf men in erg afstandse hotels (en ja er zijn gewoon normale hotels met eenvoudige inrichting te vinden voor 500-700 baht). Een keer een hotel gehad waar je in de badkamer via het luchtkanaal de buren kon horen, een keertje een stinkend rookhok, en een keer een hotel waar het water continue vanzelf van koud naar heet schommelden. Het belangrijkste, een beetje normaal kunnen slapen, was bijna nooit een probleem in diverse hotels, hutjes en andere accomodaties. Dat de stopcontacten soms op rare of lastige plekken zitten is niet iets waar ik me druk over kan maken. Kijk als je nu in het Hilton hebt geboekt en bovenstaande ervaart dan heb je wat te mopperen, maar anders? Tja, heel soms kom je in een bouwval of shaddy hotel, glimlachen, volgende keer beter, en uiteraard niet betalen voor de minibar die je niet hebt gebruikt of gewoon beter opletten of je het flesje gratis water nier verward hebt met het betaalde mineraalwater.

    • john zegt op

      stopcontacten. rare plaatsen vind ik niet direct iets om je druk over te maken. Te weinig wel.Want als je met twee mensen bent heb j al snel 4 stopcontacten nodig: tweemaal phone and tweemaal laptop oid. Daarom neem iik altijd al ik op reis ben een stopcontactendoos mee. Weet je wel zo’n din dat te tuis ook gebruikt als je te weig stopcontacten ergens hebt.
      Verder zijn veel van de zaken waar je over klaagt echt niet thais. Kom je overal tegen. Veelal gewoon even overheen stappen en beetje praktisch oplossen .anders irriteer je je telkens weer.

  2. marcel zegt op

    Helemaal met Rob V eens ,de bagagist die je met je koffers begeleid naar je kamer behoor je gewoon een fooi te geven,vaak is hun salaris gebaseerd op fooi dus niet moeilijk doen, en voor de andere klachten ,tjsa alle waar naar zijn geld ,en in de 25 jaar dat ik in thailand kom heb ik eigenlijk nooit iets te klagen gehad omtrent omtrent mijn verblijf ook niet in goedkope hotels van laten we zeggen 600 baht.Het kan natuurlijk wel is gebeuren dat er wat dingen mis gaan, maar dat kan overal gebeuren.

    • Jan van Velthoven zegt op

      Precies, geef gewoon een terechte fooi en als je dan geen baht’s hebt geef je ze toch gewoon 5 Euro. Zijn ze hardstikke blij mee (en niet gaan omrekenen hoeveel bahtjes dat is, Hollander!).

  3. Piet Gamelkoorn zegt op

    de klachten zijn m.i. een beetje van azijnzeikersniveau. Wij verblijven momenteel in een klein resort op Koh Yao Yai met dezelfde naam. Een schattig hotel overigens, met vanuit elke bungalow een schitterend uitzicht op zee en goede betaalbare keuken. Sommige gasten van een vijfsterren hotel (€250 per nacht) komen hier eten. We hebben slechts een klacht, keiharde bedden, zodat je opstaat of je bent geradbraakt. We schuiven nu s’avonds de dekjes van de balkonstoelen onder het onderlaken om het nog enigzins draagelijk te maken, jammer, maar ja morgen naar Bangkok, sawadee.

    • henry zegt op

      Zeer harde matrassen zijn normaal in Thailand. De Thai slaapt er het liefst op. Ik slaap er trouwens ook op.

      • Jan si thep zegt op

        Dat is niet helemaal waar. Met de toegenomen keuze en financiele ruimte kiezen ze eerder een zachter matras.
        Als ik zeg dat Thais graag hard slapen wordt ik raar aangekeken

  4. ton zegt op

    Ik vindt de hotel telefoons op de gang zeer irritant vooral als de receptie de schoonmaakploeg probeert te bereiken via de zeer hard rinkelende telefoons en hier 7 am al mee beginnen.
    Dan nog de schreeuwende schoonmaak dames precies voor jou deur, ook al vanaf 7am

  5. lung addie zegt op

    ik zie wel het komische van schrijver in . Al deze klachten kunnen werkelijkheid zijn maar niet in één en zelfde hotel want als het zo erg zou zijn zou je natuurlijk onmiddellijk inpakken en verhuizen naar een ander hotel. In Europa heb je ook zo een toestanden, maar erger, daar betaal je dan het 10 voudige van wat je hier voor zo een ramphotel zou betalen. Als je hier een hotelkamertje huurt van 400 Baht/nacht ( en niet per persoon zoals in Europa gangbaar is ) kan je moeilijk het comfort en luxe van het Hilton hotel verwachten. Je krijgt trouwens zowel in Thailand als elders waar naar geld. Mijn ervaring is anders, ik ben meestal verbaasd over de luxe welke ik hier krijg voor een prijs waar ik in Europa enkel kon van dromen. Ik vraag me trouwens af waarom veel mensen, welke hier als toerist komen, hier alles omzeggens gratis willen, beseffen ze dan niet dat de mensen hier ook moeten leven? En dan klagen. Mooi opschrift gelezen : de vreugde over de lage prijs is reeds lang vergaan als de ergernis over de slechte kwaliteit nog steeds aanwezig is.
    lung addie

  6. jozef zegt op

    ik reis gemiddeld om de 6 weken naar Azie voor 2-3 weken en dan 4-5 verschillende hotels( Thailand/Taiwan/china/ enz. en ja er is wel eens een klacht, ongeveer 2x per jaar, gewoon ter plekke uitspreken dan doen ze er ook aan. Alleen China in de winter kun je wel eens een koud hotel aantreffen ( in de binnen landen) voor de rest, we hebben allemaal een mond gewoon netjes vragen/klagen en niet opkroppen en thuis piepen.

  7. fransamsterdam zegt op

    Ad 1: Vooral het detail dat het probleem wordt veroorzaakt doordat je nog niet in de gelegenheid bent geweest om Euro’s in Baht’s om te wisselen is aandoenlijk.
    De jongen zal een Euro beslist niet weigeren, probleem opgelost.

    Ad 2: Er zijn inderdaad hotels waarbij gehorige kamers een probleem kunnen zijn. Het lezen van de reviews over een hotel op de bekende boekingssites vóórdat u boekt voorkomt dit probleem vrijwel zeker.

    Ad 3: Een uitgelezen mogelijkheid om te ontdekken dat er talloze gelegenheden zijn waar 24 uur per dag ontbijt wordt geserveerd. Ook wel prettig om niet een paar weken lang hetzelfde ontbijt voorgeschoteld te krijgen. Grote kans dat u de volgende keer een kamer zonder ontbijt boekt. Een nuttige ervaring dus.

    Ad 4: Hier geldt mutatis mutandis het sub Ad 2 gestelde.

    Ad 5: Even naar buiten lopen en er valt nog genoeg te eten. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand in Thailand is omgekomen van de honger.

    Ad 6: Antwoord op de vraag of we niet allemaal met het drama van een te vroeg verlopen sleutelkaart te maken hebben gehad: Nee.

    Ad 7: Het opengooien van de deur kan eenvoudig worden voorkomen door het kettinkje te gebruiken. Overigens is de policy in het hotel waar ik meestal verblijf dat er tussen 14.00 en 15.00 zachtjes op de deur wordt geklopt als er nog geen teken van leven is. Als je daar niet op reageert gebeurt er verder niets, als je wel reageert laat het kamermeisje je weten dat als je je kamer nog schoongemaakt wilt hebben je een beetje voort moet gaan maken.

    Ad 8: Natuurlijk neem je niet ‘ruim voldoende’ bagage mee, maar zo min mogelijk.
    Hotelpersoneel dat niet bereid is om te helpen met de bagage heb ik in Thailand overigens nog nooit meegemaakt.

    Ad 9: Een niet goed functionerende airco heb ik twee keer meegemaakt. De eerste keer werd het probleem binnen 20 minuten opgelost. De tweede keer was het een gecompliceerder probleem en zat ik een half uur later in een andere kamer.

    Ad 10: Oplossing: Neem een meisje mee naar je kamer. De dames zien er in het algemeen uiterst zorgvuldig op toe dat ongewenste inkijk niet mogelijk is.

    Ad 11: Als dit inderdaad een probleem is, raad ik aan om een Thaise SIM-kaart met een bundel Gigabytes in je telefoon te stoppen. 30 dagen Simkaart + 12Gb data + wat beltegoed kostte me een paar maanden geleden € 25.-.

    Ad 12: Tsja, dit had je dus Ad 1 aan de hotelmedewerker kunnen vragen…
    Soms is het wel lastig dat er geen stroom meer op de wandcontactdozen staat als je de kamer verlaat. Je kunt dan bij afwezigheid bijvoorbeeld geen accu opladen. Dit is op te lossen door een twee- of meerwegstekker aan te schaffen en deze in de wandcontactdoos van de koelkast te steken. Dat is vaak het enige punt waar wél stroom op blijft staan.

    Ad 13: Zie 12.

    Ad 14: Als je (kennelijk) nachtblind bent, kan een eenvoudig LED-lampje wonderen doen. Let op: Niet meenemen uit Nederland, gewoon voor 150 Baht bij een straatverkoper aanschaffen.

    Ad 15: Dit heb ik in Thailand ook nog nooit meegemaakt. Soms vraag ik een dag voor het uitchecken hoeveel er op de rekening staat, dan weet ik hoeveel ik nog moet wisselen. Mocht je denken dat er iets niet klopt heb je nog 24 uur om te zeiken…

    Overigens begrijp ik er niets van dat sites als skyscanner (en Thailandblog) er menen goed aan te doen dit soort lijstjes te verzinnen/plaatsen. Het is toch zoiets als de ANWB die je er op wijst wat er allemaal mis kan gaan als je met de auto boodschappen gaat doen.

    • Daniël M. zegt op

      De reaktie van fransamsterdam vind ik de beste 🙂

      Inderdaad, sommige problemen kunnen vermeden worden door je vooraf goed voor te bereiden en niet alles uit te stellen. Voor andere problemen zijn er eenvoudige oplossingen, maar je moet je vooral goed kunnen beheersen en rustig blijven. Vakantie dient juist om van de normale stress verlost te geraken.

      Je leeft hier inmiddels in een andere wereld waar de zaken juist anders zijn. Als je dat niet kunt aanvaarden, dan kun je gewoon thuis blijven logeren. Op geen enkele site vind je daar negatieve recensies over.

      En ja, een probleem kan er altijd zijn. Dat heb ik ook al meegemaakt. Maar laat je vakantie daardoor niet verpesten, maar probeer er toch het beste van te maken. Het zijn zo van die dingen, die misschien niet mogen gebeuren, maar er helaas toch bij horen.

      Daarom sluit ik mij volledig aan bij de reaktie van fransamsterdam 😉

      Ik ga ervan uit, dat dit ongelukkige voorvallen zijn, en dat het hotelpersoneel de nodige moeite doet om het verblijf van de klanten aangenaam te maken. Het zijn toch ook mensen zoals u en ik toch?

      Het grappige is, dat iedereen ermee lacht als deze scenario’s voorkomen in speelfilms…

  8. Alex zegt op

    Heb ook noal wat negative ervaringen gehad in hotels in Thailand , maar het LEK hotel in Pattaya sloeg alles , bepaald onvriendelijk personeel , de kamer die ik kreeg stond nog blauw van de rook van de vorige hotelgast toen ik daarop iets zei werd men kwaad en aggressief naar mij toe !!!! voor elk uur dat je wifi wilde gebruiken moest je betalen, ook echt uit de tijd , dat de bedden (bijna) overall hard zijn is ook niet erg comfortabel , maar oke dat is Azie

  9. harry zegt op

    Denk dat de ervaringen in een hotel ook per persoon verschillend zijn, zo heb ik in het verleden nooit problemen gehad in het LEK hotel .Werd er altijd zeer correct behandeld.Uiteraard moet ik ook geen 5 sterren faciliteiten verwachten als ik een budget hotel boek.Wel is het zo dat ik sporadisch zeer onbeschoft en lomp personeel heb meegemaakt.Verder ben ik het volledig met fransamsterdam en Rob V eens, behalve Ad6 ,wel enkele keren te vroeg verlopen sleutelkaart gehad.Gewoon ff terug naar de balie gaan en in orde laten maken.Dit is niets om er een drama van te maken.
    Bij hotelovernachting Van der Valk Amsterdam airport: Tropische temperaturen en nog geen koelkastje op de kamer.Wel 3 gigantisch grote klerenkasten op de kamer voor slechts 1 overnachting.Voor ca. 100 euro per nacht mag je toch wel een koelkastje verwachten.Of ben ik een azijnzeiker?

  10. Francois Nang Lae zegt op

    Voordeel als je altijd eenvoudige guesthouses zoekt. Dan heb je sowieso al niet te maken met 1, 3, 5, 6, 8, 9 en 15. Dat scheelt dus al meer dan de helft. 🙂
    Echt sjacherijnig personeel is ons ook altijd bespaard gebleven. En de vreemd geplaatste stopcontacten zijn niet specifiek Thais. Ook in NL moet je soms onder het bed kruipen om de waterkoker met het veel te korte snoertje die op de kamer staat aan te kunnen sluiten.

    Een keer sliepen we in een hotel in Phrae dat 30 jaar geleden top of the bill was, maar waar sindsdien niets meer aan is gebeurd. Daar hebben we toen in gedachten maar een art-hotel van gemaakt. Dat heeft een leuke fotoserie opgeleverd. https://www.flickr.com/photos/135094751@N06/albums/72157683460327133.

    Elk nadeel hep ze voordeel.

  11. Harry Romijn zegt op

    En hoe vaak komen deze problemen nu echt voor ?
    Sinds 1993 kom ik zakelijk in Thailand, Vietnam, China. Nooit een probleem gehad, wel het omgekeerde: ’s morgens om 05:00 een ontbijt in een hoekje, omdat ik al om 05:15 weg moest. Taxi was zelfs geregeld.
    In Niran Grand: een Thaise relatie ging mee voor het inchecken.. “Hallo, khun Hally, nice to see you back”, was de begroeting in 1995. Tijdens mijn trips fingeerde ze tevens als MIJN in-ontvangst-nemer van pakjes, berichten-ontvangster e.d.
    In Xiamen-China: dringend advies toch even naar het ziekenhuis te gaan onder het motto: “better see docter now than loose 2-3 working days”. Iemand van het hotel ging mee naar het ziekenhuis en lootste me overal in no-time doorheen.
    Het allermooiste was Le-Le Hotel in HCMC: in bloedje-haast geboekt, was het eerste hotel wat antwoord gaf om mijn e-mail. Kostte US$ 10 in 1998. Faciliteiten: “matig”, geen internet, geen restaurant, bovenste drie verdiepingen er later opgezet, en.. 9e etage voor mij, geen lift. Bed, toilet, douche. Maar: regelde voor mij mijn hele trip door de stad, een motor-taxi voor het snelle vervoer, die ook mijn afspraaktijd in de gaten hield… en.. nog twee extra adressen vond ook. Perfecte service. Kan geen “Hilton” tegenop.

  12. Leo Bossink zegt op

    Ik heb in heel wat hotels in Thailand overnacht, maar ik herken me totaal niet in het lijstje van Skyscanner. Wat een overdreven gezeik. Van alle genoemde punten is er vast wel eens een bij die zich zou kunnen voordoen, maar dat is niet typisch voor Thailand. Dat kan in ieder hotel over de hele wereld gebeuren.
    En alle waar naar zijn geld. In een goedkoop hotelletje van 500 tb zullen deze problem zich misschien eerder voordoen. In de 5-sterren hotels kan dat natuurlijk ook gebeuren, maar even een gesprekje met de receptie en het probleem wordt gelijk opgelost (of je krijgt een andere kamer).
    Ik kan mij volledig vinden in het antwoord van Fransamsterdam.

    • Sir Charles zegt op

      Met je eens echter Skyscanner beweert toch ook niet dat de genoemde punten typisch Thailand is.

      • Cornelis zegt op

        Nee, maar de kop van dit artikel doet dat wèl………

  13. Leo Th. zegt op

    Een keer ging ik per huurauto in Noord Thailand enkele dagen op reis met Thaise partner met 2 broers. In de avond in een luxe hotel gearriveerd waar ik 2 kamers had gereserveerd. De bellboy bracht de broers naar hun kamer en daarna zijn wij gezamenlijk gaan eten. Bij het ontbijt de volgende morgen bleek dat de jongens het (felle) licht in hun kamer tevergeefs hadden geprobeerd uit te zetten, ze konden nergens een lichtknop vinden. Die bevonden zich, zoals bij zoveel luxe hotels, in een apparaat op hun nachtkastje maar dat wisten zij niet en zij waren te bescheiden om ons te storen en ons ernaar te vragen. Niet bepaald een ergenis maar ik vond het voor hen wel erg vervelend om de nacht door te brengen in een fel verlichte kamer. Naderhand hebben wij er nog weleens om gelachen.

  14. sjef zegt op

    Zelf al n paar maal in Thailand geweest zijn met diverse hotels.
    Boek vaak via de hotels zelf zoals in Bangkok, Chiang Mai, Koh samui.

    Aangezien geen van die zaken mij hebben getroffen, ben ik waarschijnlijk in een ander Thailand geweest dan Skyscanner. haha

  15. TheoB zegt op

    Uiteraard geldt: “Alle waar naar z’n geld.”
    Wat ik vooral verlang van een accomodatie is dat alles wat daarin aanwezig is ook naar behoren werkt en schoon is. Aan iets wat kapot is of vuil beleef ik geen plezier. Mijn ervaring is dat er meestal wel íets niet in orde is.

  16. Fre Berends zegt op

    Altijd als in een hotel of appartement kom trek is als eerste de airco open, 9 van de 10 keer is het schrikken hoe VIES ze zijn, dan maak ik hem zelf wel even schoon ( filters reinigen in bad of douche.)

  17. Wessel zegt op

    Leuk geschreven artikel! Heel herkenbaar. Ik kan de humor er wel van inzien. Dat is trouwens sowieso een goede levensinstelling als je rond de wereld reist of in den vreemde woont. Alles is anders, het geeft niet. Maar vermakelijk is het wel.

  18. Henk Hauer zegt op

    Wat een gezuur moet je Hollander voor zijn. Ik heb mijn wekzame leven in hotels geslapen overal in de wereld. Maar altijd zonder gezeur. Hangt het misschien van de prijs af die je betaald?

  19. eugeen zegt op

    Het heeft ook te maken met welk hotel je boekt. Een heel goedkoop hotel geeft vaak meer problemen. Dat is trouwens zo in alle landen. Ik vind het ook vreemd dat er niets over de taal staat. In veel hotels, ook duurdere, maar niet onmiddellijk in erg toeristische centra, spreekt het personeel vaak geen Engels.

  20. Tom zegt op

    Ik herken geen van deze klachten , zie de charme van het op vakantie gaan in een ander Land .
    Ieder land en cultuur is anders en verwacht geen Europees Hotel .
    Waarom ga je anders op vakantie ???
    Blijf anders lekker thuis .

  21. henk zegt op

    Waar ik mij de laatste keer aan ging ergeren was de melding dat het verboden is om te roken op de kamer. Met als hoogtepunt de Ark bar op Koh Samui waar ik ook nog moest tekenen dat dit mij mede gedeeld is.

    De bell boy van het Eastiny Bella Vista in Pattaya heb ik dus 100 baht fooi gegeven. Hij vroeg “rookt u?”.
    “Nee”, dus.

    • Rob V. zegt op

      Dat stiekem roken zullen de gasten na jou zeer op prijs stellen. Blijkbaar zijn er al eens eerder mensen betrapt niet aan gebrek aan een asbak en no smoking bordjes geen acht namen, ‘wir haben es nicht gewüstt’ zeiden en dan krijg je kinderachtige dingen zoals teken dat een rookverbod je bekend is. Je kunt je natuurlijk ook aan de regels houden of verkassen naar een ander hotel. Eventueel na indienen van een klacht dat het hotel je als klant kwijt is wegens onacceptabele huisregels.

  22. Carlo zegt op

    Als je een kamer hebt op de bovenste verdieping vlak onder het niet-geïsoleerde dak, en je elektriciteit gaat uit bij verlaten van de kamer… Bij binnenkomen is het dan, zeker nu in april, 50°C. Duurt dan lang eer die airco terug leeftemperaturen geeft.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website