Tervetuloa Thailandblog.nl-sivustolle
Thailandblog on Alankomaiden ja Belgian suurin thaimaalainen yhteisö 275.000 XNUMX vierailullaan kuukaudessa.
Tilaa ilmainen sähköpostiuutiskirjeemme ja pysy ajan tasalla!
tiedote
Kieliasetus
Arvostele Thaimaan bahtia
Sponsoroida
Viimeisimmät kommentit
- Eric Kuypers: Irfan, olet ollut siellä äskettäin etkä tiedä vielä mitään? Sitten olet hukannut aikaa. Katso ensin täältä: https://teast.co ja zoe
- Johnny B.G: Tällaiset asiat ovat olemassa armosta korruption takia ja uudessa todellisuudessa tämä ei ole enää kestävää. Se on niin kuin se on
- Johnny B.G: Jos lapsuudenystävä asuu siellä, hän varmasti osaa kertoa, mitä vaihtoehtoja on? Vai pitääkö se ystävä suunsa kiinni, koska
- Cornelis: Englannin kansalaisuutta ei ole, joten se ei voi olla vaatimus. Oikeat tiedot löytyvät täältä: https://www.tefl.org/tea
- khun moo: voit myös tiedustella osoitteessa let's talk in udon thani. https://www.udonmap.com/letstalk/index1.html
- khun moo: Ajattelin, että englannin opettajana sinulla pitäisi olla Englannin kansalaisuus. Ilman työlupaa työskentelyä ei tietenkään suositella. Se
- Rob V.: Kiitos kehuista Fred! Jotkut lukijat saattavat pitää tiedostoa liian pitkänä, mutta toivon, että se osuu onnelliseen mediaan
- Manow: Tämä linkki antaa sinulle suoran (ilmaisen) yhteyden thai-TV-kanaviin. https://www.adintrend.tv/hd/?t=live Onnea
- Fred: Schengen-asiakirja on todella hieno, niin paljon tietoa, hatun nosto. Olin käynyt sen tiedoston läpi jo useita kertoja kotona. Myös ha
- niek: Jouduin äskettäin tunnistautumaan passitulosteellani PC:llä Utrechtin notaarissa kuolleen veljeni perinnön vuoksi.
- e thai: https://www.ajarn.com/ opettajan työpaikat
- Ed & Noi: Sain Internet-yhteyden älytelevisioon, moniin uutiskanaviin.
- Eric Kuypers: Sytze, suurlähetystö on luotettava vaihtoehto, jolla on hyvät mahdollisuudet saada apua omalla kielelläsi. Mutta se maksaa sinulle paljon
- Peter (toimittaja): Älypuhelimesi kautta ja sitten mahdollisesti suoratoisto televisioon. Tämä voidaan tehdä thaimaalaisten lähetystoiminnan harjoittajien sovelluksilla, mutta voit myös katsoa Thaimaan uutisia
- Jack S: Näiden väestöryhmien tatuoinneilla ja muilla vartalokoristeilla on yleensä sosiaalinen tausta. Tätä ei tehdä o
Sponsoroida
Bangkok taas
valikko
asiakirjat
esittää
- tausta
- toiminta
- puffi
- esityslista
- Verokysymys
- Belgian kysymys
- Nähtävyydet
- Outoa
- buddhalaisuus
- Kirja-arvostelut
- Sarake
- Korona kriisi
- kulttuuri
- Päiväkirja
- Tapailla
- Viikko
- Asiakirjat
- Sukeltaa
- Talous
- Päivä jonkun elämässä…..
- saaret
- Ruoka ja juoma
- Tapahtumat ja festivaalit
- Ilmapallofestivaali
- Bo Sang -sateenvarjofestivaali
- Buffalo-kilpailut
- Chiang Main kukkafestivaali
- kiinalainen uusivuosi
- Full Moon Party
- joulu
- Lotus Festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Nagan tulipallofestivaali
- Uudenvuodenaaton juhla
- Phi ta khon
- Phuketin kasvisjuhlat
- Rakettifestivaali – Bun Bang Fai
- Songkran – thaimaalainen uusivuosi
- ilotulitusfestivaali Pattaya
- Ulkomaalaiset ja eläkeläiset
- AOW
- Autovakuutus
- Pankkitoiminta
- Verot Hollannissa
- Thaimaan vero
- Belgian suurlähetystö
- Belgian veroviranomaiset
- Todiste elämästä
- DigiD
- Siirrä maasta
- Asunnon vuokraamiseen
- Osta talo
- muistaen
- Tuloslaskelma
- Kingin
- Elinkustannukset
- Hollannin suurlähetystö
- Hollannin hallitus
- hollantilainen yhdistys
- Uutiset
- Menee pois
- Paspoort
- Eläke
- Ajokortti
- Jakelut
- vaalit
- Vakuutus yleensä
- Visa
- työ
- Hopital
- Terveysvakuutus
- kasvisto ja eläimistö
- Viikon kuva
- Gadgets
- Rahaa ja rahoitusta
- Historia
- Terveys
- Hyväntekeväisyys
- Hotellit
- Taloja katsomassa
- Isaan
- Khan Peter
- Koh Mook
- Kuningas Bhumibol
- Thaimaassa asuminen
- Lukijan lähetys
- Lukijan kutsu
- Lukijavinkkejä
- Lukijan kysymys
- yhteiskunta
- markkinapaikka
- Lääketieteellinen matkailu
- Miljöö
- Yöelämä
- Uutisia Hollannista ja Belgiasta
- Uutisia Thaimaasta
- Yrittäjät ja yritykset
- onderwijs
- Tutkimus
- Tutustu Thaimaahan
- arvostelut
- Merkittävää
- puhelu
- Tulvat 2011
- Tulvat 2012
- Tulvat 2013
- Tulvat 2014
- talvehtia
- Politiikka
- Äänestys
- Matkatarinoita
- Matkustaa
- suhteita
- kauppa
- sosiaalinen media
- Kylpylä ja hyvinvointi
- Urheilu
- Kaupungit
- Viikon lausunto
- rannat
- Taal
- Myytävänä
- TEV-menettely
- Thaimaa ylipäätään
- Thaimaa lasten kanssa
- thaimaalaisia vinkkejä
- Thai hieronta
- matkailu
- Mennä ulos
- Valuutta - Thaimaan bahti
- Toimittajilta
- Omaisuus
- Liikenne ja kuljetus
- Visa lyhyt oleskelu
- Pitkäaikainen viisumi
- Visa kysymys
- Lentoliput
- Viikon kysymys
- Sää ja ilmasto
Sponsoroida
Vastuuvapauslausekkeen käännökset
Thailandblog käyttää konekäännöksiä useilla kielillä. Käännetyn tiedon käyttö on omalla vastuullasi. Emme ole vastuussa käännösvirheistä.
Lue koko artikkelimme täältä vastuuvapauslauseke.
royalty
© Copyright Thailandblog 2024. Kaikki oikeudet pidätetään. Ellei toisin mainita, kaikki oikeudet tältä sivustolta löytyviin tietoihin (teksti, kuva, ääni, video jne.) kuuluvat Thailandblog.nl:lle ja sen tekijöille (bloggaajille).
Näiden tietojen täydellinen tai osittainen haltuunotto, sijoittaminen muille sivustoille, jäljentäminen millään muulla tavalla ja/tai kaupallinen käyttö ei ole sallittua, ellei Thailandblogilta ole nimenomaista kirjallista lupaa.
Tämän sivuston sivuille linkittäminen ja niihin viittaaminen on sallittua.
Koti » Lukijan kysymys » Sairausvakuutus, WAO ja muuttaa Thaimaahan?
Sairausvakuutus, WAO ja muuttaa Thaimaahan?
Lähetetty Lukijan kysymys
Tunnisteet: Siirrä maasta, Elinkustannukset, Terveysvakuutus
Hyvät lukijat
Olen vakuutettu ONVZ-sairausvakuutuksella. Soitin ONVZ:lle viime viikolla kysyäkseni tietoja maailman kattavuudestani Thaimaassa. Valitettavasti heillä ei ole enää näitä.
Haluan muuttaa ensi vuonna Thaimaahan ja lopettaa rekisteröinnin Hollannista kokonaan. ONVZ:n työntekijä ohjasi minut OOM-vakuutukseen, jossa heillä on ulkomailla asuva vakuutus. Olen lähettänyt heille sähköpostia selvittääkseni, ottavatko he minut vastaan. Minulla on Crohnin tauti ja minulla on kolostomia, joten tarvitsen avannelaitteistoni Thaimaassa kuukausittain ja tablettejani.
Kysymykseni kuuluu: onko muita sairastuneita, jotka ovat äskettäin muuttaneet Thaimaahan ja tarvitsevat myös lääkitystä? Kaikki vinkit tervetulleita. Ilman sairausvakuutusta en voi koskaan asua Thaimaassa.
Toinen kysymys on: Olen pysyvästi vammainen, WAO, brutto WAO 2500 euroa kuukaudessa. Mitä minulle jää Thaimaahan muuttamisen jälkeen? Ole hyvä ja anna rehellinen vastaus.
Ystävällisin terveisin,
Art
2.500 euroa brutto tuntuu suurelta rahasummalta asua Thaimaassa… mutta.
Kun jäät eläkkeelle, siitä voi tulla paljon vähemmän.
Thaimaan veroasteet eivät ole korkeat ja niissä on huomattavia poikkeuksia, mutta tämä johtuu siitä, että niissä ei ole sosiaalivakuutusta.
Sinun on maksettava itse kaikki Alankomaiden hallituksen maksamat kulut.
Sinulle ei myöskään enää kerry valtioneläkettä.
Saan paperin kääntöpuolelle yli 3.500 nettoveroa, mutta en ole varma, onko veroprosentteja tarkistettu, saati vielä vähemmän, mitä ne ovat seuraavaksi.
Lisäksi se riippuu valuuttakursseista.
Kirjoitat myös, että et voi asua Thaimaassa ilman sairausvakuutusta.
Kuitenkin sairausvakuutus on olemassa rahaa varten.
Kaiken kaikkiaan voit siis odottaa, että vakuutuksesi maksaa sinulle enemmän kuin jos maksat kulut itse.
Jouduit todennäköisesti ilmoittamaan sairaudesta OOM:lle, jotta he ottavat huomioon odotetut kustannukset ja laskevat vakuutusmaksun sen mukaan.
Jos olet muuttanut, kaikki solidaarisuus katoaa terveydenhuoltojärjestelmästä ja olet vastuussa epäilemättä korkeista terveydenhuoltokuluistasi.
Katso vakuutusmaksua vanhetessasi OOM-vakuutuksella, joka nousee erittäin nopeasti. Jotta useimpien vakuutusten vakuutusmaksut pysyvät kohtuuhintaisina, valitaan yleensä vain sairaalahoito. Eli potilasvakuutuksella maksat itse lääkkeet ym. Oletetaan myös, että olemassa olevat sairaudet jätetään vakuutuksen ulkopuolelle.
Sairausvakuutusjärjestelmämme hajoamisesta on paljon nurinaa, mutta heti muuttaessasi huomaat kuinka hyvä se on edelleen yksityistämisestä ja leikkauksista huolimatta. Peruspaketin hyväksymisvelvollisuutta ei ole useimmissa maissa. Tämä tarkoittaa, että sinut suljetaan pois tai maksat korkeamman palkkion jo kärsivistä vaivoistasi. Kaikkia Crohnin taudista aiheutuvia kustannuksia ei voida vakuuttaa tai ne voidaan vakuuttaa vain korkein kustannuksin.
Olen irtisanonut kaikki Oomin vakuutukseni.
Voit vakuuttaa itsesi Oomissa, mutta kaikki olemassa olevat sairaudet suljetaan ehdottomasti pois.
Success.
Murina on lähinnä se, että alennusta ei myönnetä ihmisille, jotka eivät käytä vakuutusta tai käytä vain vähän. Keräät alennusta autoista, joista ei käy ilmi. Sairausvakuutuksella jatkat vain maksamista. Myös lakisääteinen velvoite on kompastuskivi. Sinulla ei ole vaihtoehtoja, sinun on vakuutettava itsesi. Joten Alankomaat ei todellakaan ole ihanteellinen sairausvakuutuksen kannalta. Suurin osa muuttajista on kuitenkin jonkin verran vanhempia ja päätyy vähitellen kalliimpaan terveydenhuoltoon. Ja sitten perussairausvakuutuksen ylläpitäminen Alankomaissa on jälleen mielenkiintoista.
Eli verrataan omenoita appelsiineihin. Alankomaiden perusvakuutuksen voivat tarjota yksityiset vakuutusyhtiöt, jos ne toimivat olemassa olevien oikeudellisten puitteiden mukaisesti. Näin tehdessään lainsäätäjä omaksuu solidaarisuuden periaatteen. Autovakuutuksissa ei ole tällaisia ehtoja/rajoituksia.
En usko, että ymmärrät täysin, miten solidaarisuus toimii. Jos olet terve tänään, voit olla hyvin sairas huomenna. Joten noclaim tänään ja mitä aiot tehdä huomenna? Lue kirja.
Silloin murisejat ovat vielä tyhmempiä kuin luulin. Jos velvoite raukeaa ja matalan riskin ryhmät eivät enää osallistu, se muuttuu muille mahdottomaksi. Vihaisetkin vanhenevat (elleivät he sairastu syöpään ja ovat vakuuttamattomia) ja ovat iloisia, että he voivat silti saada edullisen vakuutuksen.
Kysy VGZ-vakuutuksesta. Vaihda ONVZ:stä VGZ-peruspakettiin tämän vuoden lopussa. Myöhemmin, ennen lähtöä Thaimaahan, siirto VGZ-peruspaketista NL VGZ-ulkomaiseen vakuutukseen.
Kuten luin, VGZ-ulkomaista vakuutusta ei myöskään voi ottaa, koska Thaimaa ei ole sopimusmaa.
https://www.vgz.nl/klantenservice/buitenland/wonen-werken-studeren-in-het-buitenland#/
Ulkomailla asuminen, työskentely tai opiskelu
Entä sairausvakuutuksesi?
Vastaa alla oleviin kysymyksiin ja useimmissa tapauksissa tiedät heti, missä olet.
Valitse tilanteesi
Aiotko asua sopimusmaassa?
Nämä ovat sopimusmaat: Belgia, Bosnia ja Hertsegovina, Bulgaria, Kypros (vain Kreikan osa), Tanska, Saksa, Viro, Suomi, Ranska (mukaan lukien Guadeloupe, Ranskan Guyana, Martinique, Mayotte, St. Martin ja Réunion), Kreikka, Unkari, Irlanti, Italia, Kap Verde, Kroatia, Latvia, Liechtenstein, Liettua, Luxemburg, Makedonia, Malta, Marokko, Montenegro, Alankomaat, Norja, Itävalta, Puola, Portugali (mukaan lukien Madeira ja Azorit), Romania, Serbia, Slovenia, Slovakia, Espanja (mukaan lukien Ceuta, Melilla ja Kanariansaaret), Tšekki, Tunisia, Turkki, Yhdistynyt kuningaskunta (mukaan lukien Gibraltar), Islanti, Ruotsi ja Sveitsi.
Thaimaa ei sisälly hintaan.
Entä sairausvakuutuksesi?
Valitettavasti et voi enää olla vakuutettu meillä. Lain mukaan sinulla ei ole enää oikeutta ottaa hollantilaista sairausvakuutusta.
Mitä tehdä?
Ota sairausvakuutus siinä maassa, jossa työskentelet.
Peruuta sairausvakuutuksesi meiltä etukäteen. Irtisanomme sairausvakuutuksesi ensimmäisenä työpäivänäsi ulkomailla.
Bob, tuo linkki koskee sairausvakuutusta. Kysyjä etsii Thaimaahan muuttaessaan sairausvakuutusta, jota Hollannin terveydenhuoltojärjestelmä ei kata. Luota korkeisiin summiin, jotka nousevat jyrkästi viiden vuoden välein (tai muuten) ikäryhmän ja indeksin kanssa.
Kiitos Erik, mutta vastasin Hennyn vastaukseen, joka sanoi, että VGZ:llä on ulkomainen vakuutus, jota en löytänyt.
Tiedän, että sairausvakuutus, jota Hollannin terveydenhuoltojärjestelmä ei kata, on melko kallista ja että se kallistuu joka vuosi, etsin myös hyvää.
Mielestäni se on silti halvempaa kuin työmatka ylös ja alas, koska joudut edelleen maksamaan vuokran Hollannissa ja muut kiinteät kulut matkakulujen (lentolippu) lisäksi, unohtamatta vanhemmalla iällä matkustamista (haitat). ).
Jos sinulla on perhettä tai ystäviä Alankomaissa, jossa voit yöpyä ja voit silti matkustaa, työmatka ei ole ongelma.
On mielenkiintoista tietää minkä ikäinen olet, sitten voidaan antaa parempia ja kohdistetumpia kommentteja...iästä riippumatta, mietin itsekseni, mistä aloitat... täydellisellä rekisteristä poistamisella Hollannista menetät kaikki lääketieteelliset oikeudet ja haet itseäsi kaikki kustannukset ... jos otat yksityisen vakuutuksen tästä, Crohnin ja avanneongelmasi suljetaan pois tai siirretään erittäin korkein kustannuksin ja todennäköisesti lisääntyvät joka vuosi.
Pysy Alankomaissa kaikkien ongelmiesi kanssa ja jos todella haluat matkustaa Thaimaahan, vuokrata talon, asunnon tai asunnon täältä 6 kuukaudeksi… pysyt sitten vakuutettuna NL:ssä ilman huolta ja voit silti nauttia kauniista Thaimaasta 6 kuukautta …tunnen monia ihmisiä, jotka elävät tällä tavalla täällä
menestys
Piet
Jos oleskelet Thaimaassa 6 kuukautta vuodessa, olet mielestäni myös velvollinen maksamaan veroa, oleskele Thaimaassa 179 päivää vuodessa ja voit pysyä vakuutettuna Alankomaiden kautta etkä maksa veroa, näin ymmärsin se
Jokainen NL:n asukas maksaa sairausvakuutuksestaan noin 5500 euroa vuodessa. Osa näkyvissä itse maksettavana palkkiona (12 x 120 tai niin) + omavastuu (max 385 €), osa näkyy tuloslaskelman Zvv:n kautta ja loput yksinkertaisesti veropotin kautta.
Terveydenhuollon kulut maksetaan tästä, neljännes kaikista terveydenhuollon kustannuksista menee 1 %:lle vakuutetuista ((174.000 2016 henkilöä, XNUMX luvut). Heti kun olet poistunut rekisteröinnistä, kaikki riskit ovat sinua varten. Toivon sinulle menestystä.
Hyvä Harry, on hyvä, että mainitsit, että sairausvakuutusmaksun lisäksi peritään myös (tulosidonnainen) Zvw-maksu terveydenhoitokulujen maksamiseen. Monet ihmiset jättävät tämän huomiotta ja vertaavat Thaimaan sairausvakuutusmaksua vain Alankomaissa. Art, kysyjä, saa WAO:ssa 2500 5,65 euroa brutto ja siitä 2018 % maksetaan kuukausittain henkilökohtaisena lahjoituksena Zvw:lle. (XNUMX) pidätetty. En tietenkään tiedä Artin henkilökohtaisia olosuhteita, mutta ehkä niin kauan kuin hän on rekisteröitynyt Alankomaihin, hän on oikeutettu Healthcare Allowance -palkkioon ja kaikki aiheutuneet sairauskulut ovat vähennyskelpoisia. Thaimaahan "muuttuessaan" Zvw-maksut ja tietysti myös terveydenhuoltotuki raukeavat, loppujen lopuksi se jää hänelle. Mutta Thaimaan sairausvakuutuksesta maksettava vakuutusmaksu nousee huomattavasti, eikä jäämiä enää ole. Puhumattakaan siitä, löytääkö Art vakuutuksenantajan, joka korvaa hänen nykyiset terveydenhuoltokulut.
Harry, tee se summa brutto AOW + eläkkeellä 24,000 3.000 vuodessa? Sitten saat 5.500 euroa eikä XNUMX.
Oletan, että 5.500 eurolla Harry tarkoittaa keskiarvoa.
Maksu on erilainen jokaiselle hollantilaiselle eri tulojen vuoksi.
Älä unohda, mitä hallitus maksaa verorahapotista.
Hyvä Arts,
Thaimaassa asuessasi sinun ei enää tarvitse olla vakuutettu kansallisissa vakuutusjärjestelmissä. Et siis enää kerry oikeuksia AOW:hen. Tämä tarkoittaa, että valtion eläkkeesi vähennetään 2 % jokaiselta Thaimaassa asumiselta ennen valtion eläkeikää. Voit kuitenkin ottaa SVB:n vapaaehtoisen AOW-vakuutuksen enintään 10 vuodeksi.
Kuukausittain käytettävissä oleva tulosi kasvaa 541 eurolla. Yksityisyyssyistä en anna vastauksessani yksityiskohtaisia laskelmia, mutta jos haluat, lähetä sähköpostia osoitteeseen:
[sähköposti suojattu]
Luulen, että OOM:n sairausvakuutus maksaa joka vuosi melko vähän ja enemmänkin.. Ennen kuin menin Thaimaahan asumaan, kyselin sieltä myös sairausvakuutuksia. Ensimmäinen palkkio ei ollut paha, mutta olin järkyttynyt, kun kuulin, kuinka vuosimaksu nousi. Ja se, kun minulla ei ollut olemassa olevia vaivoja tai sairauksia. .
En tiedä minkä ikäinen olet, mutta kun saavutat valtion eläkeiän, työkyvyttömyysetuudet lakkaavat ja kuukausipalkka on huomattavasti pienempi.netto ja täysin erilainen oleskelujärjestely ulkomailla silloin joudut hoitamaan valtion eläkkeen sääntöjä, joten selvittäisin asian yksityiskohtaisesti, jos olisin sinä, miksi ei vain pysyisi rekisteröityneenä Alankomaissa, on paljon helpompaa.
menestys
PS valtion eläke kysyy myös asutko yhdessä Thaimaassa ja silloin etuus on 700,00 euroa netto.
Wao verotetaan edelleen Hollannissa, ei Thaimaassa.
Valitettavasti tämä ei pidä paikkaansa, jos olet todella poistanut rekisteröinnin ja asut Thaimaassa.
Ei, Rene Martin, WAO on aina verotettu Alankomaissa Thaimaan kanssa tehdyn sopimuksen mukaisesti.
Katsoa perään ! WAO-etua verotetaan edelleen Alankomaissa Thaimaahan muuttamisen jälkeen. Vain pidätetty ZKV-vakuutus vanhenee, tämän pidätyksen + perusmaksun vuosittaista määrää voidaan verrata Thaimaassa otettavan vakuutuksen kustannuksiin. Muista myös, että WAO-etuus vanhenee jossain vaiheessa ja että AOW + mahdollinen eläke voi johtaa pienempään tuloon.
Uskon, että siitä tulee pitkällä tähtäimellä vaikea asia. Ilmoitat brutto-WAO:si. En tiedä mitä sinulle jää tällä hetkellä.
Voit ehkä pyytää verovapautusta rekisteröinnin poistamisen jälkeen, mutta se on jo vaikea prosessi nykyään. OOM:n sairausvakuutus on mahdollinen, mutta paljon kalliimpi kuin esimerkiksi ONVZ:llä (arvion helposti 2-3 kertaa kalliimmaksi), jolloin poissulkemiset ovat tietysti mahdollisia. Tai lisävakuutusmaksua vastaan.
Mietin kahdesti ennen kuin lähden seikkailuun.
No,… kalliimpi kuin ONVZ vaikuttaa minusta vahvalta.
Asun Thaimaassa, olen poistunut Hollannista (jo 10 vuotta sitten) ja maksan ONVZ:lle 520 euroa kuukaudessa, vain itselleni.
Joten minusta näyttää siltä, että OOM on vieläkin kalliimpi!
(PS: Olen 70-vuotias).
Alex,
Hyvä lukeminen on todella tärkeää. ONVZ ilmoittaa, ettei heillä ole enää ulkomaisia vakuutuksia. Puhuin siis: asumisesta Alankomaissa ja ONVZ-vakuutuksesta. Joten nykyään OOM-vakuutus on 2-3 kertaa kalliimpi kuin vakuutus Hollannissa asuvalle.
Virallinen maahanmuutto on paras vaihtoehto. Niin kauan kuin sinulla on asuinosoite Alankomaissa, pysyt Alankomaiden kansalaisena. Tämä kerrotaan UWV-sivulla:
Ero elämisen ja oleskelun välillä
Jos haluat lähteä ulkomaille, on eroa sillä, että otat etusi mukaasi, aiotko asua vai jäädä sinne. Muita sääntöjä voidaan soveltaa.
Esimerkki 1
Aiotko matkustaa ulkomaille alle vuodeksi? Sitten asut Hollannissa ja oleskelet ulkomailla. Oletko poissa yli vuoden? Sitten asut ulkomailla.
Esimerkki 2
Oletko Alankomaissa muutaman kuukauden vuosittain ja ulkomailla muutaman kuukauden? Silloin on joskus vaikeaa määrittää asuinmaasi. UWV olettaa sitten seuraavaa:
Oletko ulkomailla alle 4 kuukautta vuodessa? Sitten asut Hollannissa.
Oletko ulkomailla 4-8 kuukautta vuodessa? Sitten olet työmatkalainen. Voit sitten ilmoittaa itse, mikä on asuinmaasi.
Oletko ulkomailla yli 8 kuukautta vuodessa? Sitten asut ulkomailla.
Esimerkin 1 mukaan sinun on palattava Alankomaihin vuoden sisällä. Olet Alankomaissa 3 viikkoa ja palaat sitten Thaimaahan palataksesi vuoden sisällä. Ja sinä toistat tätä jatkuvasti.
Tämä on yksinkertaisesti lainmukaista toimintaa ja passillasi voit osoittaa, että olet aina ollut Alankomaissa vuoden sisällä.
Haittapuolena on, että joudut palaamaan Alankomaihin muutaman viikon ajan joka vuosi, mutta pysyt vakuutettuna. (ota maailmanvakuutus vakuutuksellasi) + matkavakuutus.
Ehkä voit rekisteröityä perheenjäsenen luo ja osallistua esimerkiksi kunnallisverojen kuluihin.
Maurice.
Jos haluat muuttaa maasta, se ei ole vaihtoehto Maurice. Jos olet Alankomaiden ulkopuolella yli 8 kuukautta 365 päivässä, olet siirtolainen. Jos pysyt edelleen rekisteröitynä Alankomaissa johonkin osoitteeseen, rikot lakia ja olet huijari. Alankomaille pahin tilanne on se, saisitpa virallisesti maahanmuuttajan statuksen Thaimaassa vai minkä tahansa muun statuksen (pysyvä väliaikainen viisumin jatkaminen, kuten monet tekevät). Poissa yli 8 kuukautta vuodessa = siirtolainen = ei rekisteröintiä BRP:ssä = ei perussairausvakuutusta.
Valtakunnallinen hallitus kirjoittaa:
Milloin minun on poistettava rekisteröinti Municipal Personal Records -tietokannasta (BRP)?
Jos oleskelet ulkomailla yli 8 kuukautta vuodessa, sinun on poistettava rekisteröinti asukkaaksi Municipal Personal Records -tietokannasta (BRP). Tämän ajanjakson ei tarvitse olla peräkkäinen. Vaikka säilytät kotisi Alankomaissa, sinun on poistettava BRP:n rekisteröinti. (…)
Lisää: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/privacy-en-persoonsgegevens/vraag-en-antwoord/uitschrijven-basisregistratie-personen
Hyvä Rob V.
Alankomaiden hallituksen verkkosivuston mukaan olet täysin oikeassa, mutta kuinka kauan?
Den Boschin kunta soveltaa sääntöä "2/3 puolivuotiskaudesta (eli 4 kuukautta)", et saa poistua Alankomaista ollaksesi edelleen rekisteröity kuntaan.
Tämä vastaa 8 kuukautta vuodessa.
Joten kunnan säännöt ovat täysin päinvastaiset kuin Alankomaiden hallituksen säännöt.
Tänään kysyin Alankomaiden hallitukselta tästä.
Tiedottaja piti sitä outona ja on nyt välittänyt asian sisäministeriöön.
Tällä viikolla odotan vastausta tähän kysymykseen.
Erittäin jännittävä.
Jatketaan.
Rob V, osuit naulan päähän. 4 kuukauden määräaika on mielestäni pakollinen laki, ja "palaa muutamaksi viikoksi" on minusta neuvo, joka on hyvä katsoa varsinkin asuinkuntaan. Rekisteröiminen sukulaiselle suojaksi on huijausta ja muista, Maurice, huijari EI KOSKAAN nuku. "Penneistäni hänen selässäni auringossa" ja sitten se merkkivalo seuraa....
Olen ottanut askeleen taaksepäin, virallisesti ja tosiasiallisesti asun jälleen Alankomaissa vähintään neljä kuukautta plus yhden päivän kalenterivuodessa, joten minulla on sairausvakuutus (ja verovelvoitteet ja -etuudet ja maksan kansallisen vakuutuksen, kuten ANW ja WLZ , ja periaatteessa minulla on oikeus lisämaksuihin) ja olen menossa Thaimaahan viettämään talven rauhallisin mielin.
Hyvä Erik,
Palatakseni viestiini, minun on oltava kanssasi samaa mieltä. Mutta Art joutuu olemaan tekemisissä edustustoimistojen kanssa ja hänen on aina ilmoitettava, jos hän on ulkomailla yli 4 viikkoa. Jos hän haluaa muuttaa, hänen on myös ilmoitettava tästä. Joten pidän petoksia poissuljettuna. Hyväksyvätkö he tämän? ja jos on, Thaimaan maakerroin on 0,4 eduksesi.
Valitettavasti tämä Mauricen vastaus on myös virheellinen.
WAO-etu voidaan viedä vapaasti Thaimaahan. Asuinmaatekijä ei koske WAO-, WIA- ja WAZ-etuuksia palkkaan perustuvina etuina. Tämä koskee vain WGA-seurantaetua.
Katso:
https://www.uwv.nl/particulieren/overige-onderwerpen/internationaal/handhavingsverdrag-naar-welke-landen-kan-uitkering-mee/detail/overzicht-landen-waar-u-uw-uitkering-mee-naartoe-kunt-nemen
Valitettavasti tähän Mauricen vastaukseen on hiipinyt virheitä.
WAO-etu voidaan viedä Thaimaahan ilman rajoituksia. Alankomaat on tehnyt Thaimaan kanssa sopimuksen sosiaaliturvaetuuksia koskevien sääntöjen täytäntöönpanosta.
GBA-lain 68 §:ssä todetaan, että asukkaan, joka aikoo oleskella Alankomaiden ulkopuolella vähintään 12 kuukautta 8 kuukauden aikana, on ennen lähtöä poistettava rekisteröinti asuinkunnastaan. Kunta ilmoittaa sitten kaikille GBA:han kuuluville elimille.
Ns. 8/4-järjestelyyn on kiinnitetty paljon koukkuja ja silmukoita. Ensinnäkään se ei ole sidottu vuoteen, vaan se kattaa 12 kuukauden ajanjakson. Lisäksi ulkomailla ja Alankomaissa oleskelun ei tarvitse olla peräkkäistä.
Toisin sanoen: Jos et oleskele Alankomaiden ulkopuolella pidempään kuin 12 kuukautta Alankomaista lähtöä seuraavien 8 kuukauden aikana, sinun ei tarvitse peruuttaa rekisteröintiä. Ja siksi pysyt Alankomaiden asukkaana. HUOM! Siinä asetetaan kaksi ehtoa. Pysy kotiosoitteessasi enintään 8 kuukautta Alankomaiden ulkopuolella ja vähintään 4 kuukautta Alankomaissa. Jokaisen Alankomaista lähdön yhteydessä on tarkistettava uudestaan ja uudestaan, täyttyykö 8/4-sääntö.
Selvennykseksi muutama esimerkki 8/4-säännön soveltamisesta:
Esimerkki 1:
Poistut kahdeksaksi kuukaudeksi, palaat kotiosoitteeseesi Alankomaihin ja pysyt siellä vähintään 8 kuukautta. Sitten lähdet taas 4 kuukaudeksi jne. Noudatat sääntöä: 8 kuukautta poissa / 8 kuukautta kotona.
Esimerkki 2:
Poistut kolmeksi kuukaudeksi, palaat kotiosoitteeseesi ja oleskelet Hollannissa 3 kuukautta. Tämän jälkeen lähdet taas ulkomaille 4 kuukaudeksi. (5+3=5kk poissa / 8kk kotona). Kun palaat, oleskelet Alankomaissa 4 kuukautta. Tämän jälkeen lähdet kolmeksi kuukaudeksi ja palattuasi sinun on pysyttävä Alankomaissa vähintään 2 kuukautta ennen kuin voit lähteä uudelleen. (3+2=5kk poissa / 3+8=2kk kotona).
Jos esimerkiksi olit poissa 4 kuukautta edellisen kerran 3 kuukauden sijaan, olet väärässä. Koska 5 + 4 = 9 kuukautta poissa 12 kuukauden aikana ja se on liikaa asukkaalle.
Ja ajatella, että he Heerlenissä (verotoimisto) yksinkertaisesti sanovat, että et saa tästä huolimatta vapautusta verosta. Joten toisaalta asut/asut Thaimaassa, jos oleskelet/asut siellä > 8 kuukautta 12:sta. Toisaalta veroviranomaiset ilmoittavat: et asu Thaimaassa, joten et saa vapautusta.
Kuinka vinoon haluat sen?
Tämä on siis BV Netherlands. Sinulta viedään kaikki edut ja saat kaikki haitat lautaselle.
Ensireaktioiden lisäksi sanoisin, että voit ehkä tehdä laskelman olettaen, että sinulla on enemmän nettorahaa jäljellä, sinulla on korkeammat sairausvakuutuskulut ja maksat kuukausittaiset sairaalakäynnit ja sairautesi edellyttämät lääkkeet. sinä itse. Koska tietääkseni sairausvakuutusyhtiöt eivät hyväksy olemassa olevia sairauksia vakuutuksiksi. Lisäksi AOW:n kerääminen on myös tärkeää.
Älä poista rekisteröintiä NL:stä. Asu Alankomaissa 4 kuukautta 8 kuukautta Thaimaassa, se on ainoa ratkaisu
Eric kirjoittaa:
Olen ottanut askeleen taaksepäin, virallisesti ja asun jälleen NL:ssä vähintään neljä kuukautta plus yhden päivän kalenterivuodessa, joten minulla on sairausvakuutus.
Mahdollisen Indonesiaan jäämisen vuoksi eläkkeelle jäämiseni jälkeen tiedustelin UWV:stä ja siellä minulle kerrottiin, että minun on oltava Alankomaissa vähintään kuusi kuukautta + 1 päivä, jotta voin pitää sairausvakuutuksen. Mikä on oikein? Vai onko 4 kuukauden standardi vain perusrekisteröinnille?
UWV:llä ei ole mitään tekemistä sairausvakuutuksen kanssa; Mielestäni Alankomaissa rekisteröityminen on johtavaa, ja siksi 4/8 kuukauden ajanjakso on voimassa.
Hyvä Art
Suosittelen ottamaan yhteyttä UWV:n Bredan ulkotoimistoon. Yritä saada rouva Melanie Vergauwen sieltä takaisin soittopyynnön kautta. Rouva Ossenblokilla saattaa myös olla riittävästi tietoa.
Lisäksi toimisto Amsterdamissa.
Etusi siirretään sitten brutto-netto CAK:n kautta.
Ei enää suoraan UWV:ltä.
Tässä on minulle kysymys heille ja siihen vastaus.
Voi WAO:si on taattu ja pysyy samana. Varo myöhemmin AOW:ta pienennetään tilanteen mukaan. Naimisissa tai naimattomissa.
Kysymys 5. Oletetaan, että en tee mitään ja tämänhetkisen tilanteeni perusteella muutan Thaimaahan.
vastaus:
Jos aloitat asumisen Thaimaassa, maksamme etuuden brutto = netto ja ilmoitamme siitä CAK:lle. CAK arvioi vähennykset. Lisätietoja Thaimaahan muuttamisesta saat CAK:sta.
UWV:n vastaus kysymykseen 5 on harhaanjohtava: UWV maksaa brutto = netto. CAK arvioi vähennykset. Mitä "brutto = nettomaksut" sitten jää jäljelle? Älä anna kuolleen varpusen tehdä sinua onnelliseksi.
Oikea tarina on seuraava.
Alankomaiden ja Thaimaan välillä tehty kaksinkertaisen verotuksen välttämistä koskeva sopimus ei sisällä säännöksiä sosiaaliturvaetuuksista. Tämä tarkoittaa, että näihin etuihin sovelletaan Alankomaiden lakia. Samoin myös Wage Tax Act 1964. Saatat jopa maksaa huomattavasti enemmän palkkaveroa kuin jos asuisit Alankomaissa. 1 lähtien sinulla ei ole enää oikeutta verohyvitykseen, kun olet lähdössä EU:n ulkopuoliseen maahan, vaikka et aio asua Islannissa, Norjassa, Sveitsissä, Liechtensteinissa tai jollakin BES-saarista. Seurauksena on, että joudut pian laskemaan tulonmenetykseen 2015 kuukauden nettoetuuden vuodessa. Ja se on eri tarina kuin "brutto = netto".
Asun virallisesti Hollannissa. Koska voin käyttää korvausjärjestelmää jo ennen vuotta 2004, saan etuuden nyt myös Belgian kautta. Saan kuitenkin täydennystä Belgiassa. Koska olen kuitenkin Belgiassa alle 120 päivää, se osa on myös verovapaata. Tuloni maksetaan nyt FSMB:lle jonkin EU:n organisaation kautta ja he maksavat minulle. Olen siis vakuutettu Belgiassa sosiaalilainsäädäntöön, mukaan lukien keskinäisyydestä, siihen asti, kunnes jään eläkkeelle 1 vuoden kuluttua. Pidä tämä MUSTA valkoisella.
Olen tullut työkyvyttömäksi työn takia. Yritykseni on siis lain mukaan ollut yhteisvastuussa. Siksi olen edelleen DKV:n palveluksessa 65-vuotiaaksi asti maksimaalisella vakuutuksella ja maailmanlaajuisella kattavuudella.
Älä kuitenkaan kysy minulta tarkalleen, kuinka se on, niin käytän noin 2 tuntia selittäen kuinka se on.
Meneekö se edes niin pitkälle, että UWV maksaa minulle työttömyyspäivärahaa 2 vuoden kuluttua, koska olin työtön?? Samaan aikaan olin jo rekisteröity vammaiseksi Belgiassa ja sain etuuksia.
Katsastettu 3 kertaa UWV:ssä Bredassa. 2 kertaa Belgialle ja myöhemmin PALJON myöhemmin 1 kerran Alankomaille. Minut julistettiin sitten 92,7-prosenttisesti työkyvyttömäksi Alankomaissa.
Ehdolla, että olen vapaa tekemään mitä haluan.
Ota kaikki mustavalkoinen kahdesti. 1 kerran European Mutualitysta (asiakirjat FSMB:n kautta) ja 1 kerran suoraan UWV Amsterdamista.
Olen ollut tekemisissä UWV:n toimiston, Heerlenin, Eindhovenin, Amsterdamin, Almeren ja Hengelon kanssa.
FSMB:n toimisto Dietsissä, Leuvenissa ja Brysselissä,
Lisäksi EU-kansalaisten toimisto, joka järjestää kansainvälisiä asioita. Unohtui nimi.
ACV-toimisto Antwerpenissä, Brysselissä (oikeudellinen apu ja työoikeus)
Liiton toimisto Culemborg
Hei Arts,
Itselläni on myös krooninen sairaus, soitin BUPAan Thaimaassa ja kulut tulevat noin 350 € kuukaudessa. Eli vain uudet tapaukset katetaan. Joten se ei vie sinua kovin pitkälle. Ajattelin myydä talon itse ja tehdä siitä ruukun. Tiesitkö, että Alibaba on myös tällä alalla? Ok, ota vatsan katetri, useimmat täällä €17,– Kiinassa alle euro.
Sinun on kerrottava tulot 0,4:llä, koska siellä elintaso on halvempi. Tästä ei muuten tarvitse maksaa tuloveroa.
Onnea kaikkeen…
Jos menet naimisiin thaimaalaisen kauneuden kanssa, joka työskentelee valtiolle, saat rinnakkaisvakuutuksen ilmaisista sairaanhoitokuluista valtion sairaalassa.
Ferdinand, hoitaako UWV tämän eläkkeelle jäämisen jälkeen? Suosittelen, että pyydät tätä kirjallisesti sairausvakuutusyhtiöltäsi.
Erik, olen jo kysynyt tietoja niin monelta viranomaiselta, että 6 kuukauden vastaus oli tullut SVB:ltä tai veroviranomaiselta tai UWV:ltä tai tms., joten olen voinut sekoittaa asian.
Kysyn ehdottomasti kirjallisesti vakuutusyhtiöltäni. Olin jo sulkenut kansainvälisen vakuutuksen pois, koska se on paljon kalliimpi, eikä minulla ole siihen varaa, varsinkin jos minulla on onni olla olemassa useita vuosia, koska tämä todellakin kasvaa viiden vuoden välein (lukuun ottamatta inflaatiosta johtuvaa nousua , jota sivutuote ei ole jo sisällytetty eläke-etuuksiin moneen vuoteen).