Tervetuloa Thailandblog.nl-sivustolle
Thailandblog on Alankomaiden ja Belgian suurin thaimaalainen yhteisö 275.000 XNUMX vierailullaan kuukaudessa.
Tilaa ilmainen sähköpostiuutiskirjeemme ja pysy ajan tasalla!
tiedote
Kieliasetus
Arvostele Thaimaan bahtia
Sponsoroida
Viimeisimmät kommentit
- Rudolf: Lainaus: Mitkä ovat tämän hetken arvioidut talon rakentamiskustannukset neliömetriä kohden. Se riippuu vain siitä, millaiset vaatimukset täytät
- Johnny B.G: 50-80-/90-luvuilla hollantilainen säännöllisesti kasvatettu ruoka sisälsi myös myrkkyä, ja silti Hollannissa ja TH:ssa on 20 % vanhuksia, niin myös.
- Johnny B.G: Tulkki perustaa itsensä useisiin lähteisiin, mutta siinä on tietysti paljon muutakin. Isaanissa 50-60 vuotta sitten r
- ryöstää: Asun Thaimaassa keskimäärin 6-8 kuukautta vuodessa ja nautin siellä olevasta ruoasta joka päivä. Minulle ei kerrota koskaan, koskaan
- Eric Kuypers: Robert, tiedätkö kuinka suuri Isaan on? Sano NL kolme kertaa, joten on järkevää, jos annat vähän suuntaa kuin ammattilainen
- RonnyLatYa: Kyllä, sanon, että Kanchanaburi on vain esimerkki ja että voit muuttaa sen. Voit tehdä tämän myös itse verkkosivulla ja katso sitten
- William-korat: Kuivana aikana linja on Bangkokin pohja ja sen alapuolella ja itään Khao Yain kansallispuiston yläpuolelle yleensä
- Eric Kuypers: Jos muutat komentoriviä, kuten https://www.iqair.com/thailand/nong-khai, saat toisen kaupungin tai alueen. Mutta sinä
- Cornelis: No, GeertP, en todellakaan ole "ruusikaalin kannattaja" tai THE Red Brand -addikti, mutta se ei tarkoita, ettenkö pidä thaimaalaisesta keittiöstä.
- Rudolf: Se riippuu siitä, mitä etsit Thaimaasta, mutta rehellisesti sanottuna sinulla ei mielestäni ole paljon valinnanvaraa. Suuret kaupungit hajoavat
- RonnyLatYa: Katso myös tämä. https://www.iqair.com/thailand/kanchanaburi Vieritä myös hieman alas ja he antavat sinulle myös selityksen
- Peter (toimittaja): Nautin myös thaimaalaisesta ruoasta ja kyllä, hinta on erittäin houkutteleva. Mutta se on vain tosiasia, että thaimaalaiset maanviljelijät ovat uskomattomia
- tunkki: On parasta mennä marraskuun ja helmikuun välisenä aikana. Astmaa sairastavan ei tulisi ehdottomasti tulla tänne maaliskuusta toukokuuhun
- GeertP: Rakas Ronald, olen täysin samaa mieltä tarinasi kanssa, nautin myös thaimaalaisesta ruuasta joka päivä ja jopa 45 vuoden thai-harrastuksen jälkeen
- Eric Kuypers: Wilma, huono ilma ei ole koko Thaimaassa. Thaimaa on yli 12 kertaa Alankomaat! Nämä ovat suuret kaupungit (liikenne) ja jotkut
Sponsoroida
Bangkok taas
valikko
asiakirjat
esittää
- tausta
- toiminta
- puffi
- esityslista
- Verokysymys
- Belgian kysymys
- Nähtävyydet
- Outoa
- buddhalaisuus
- Kirja-arvostelut
- Sarake
- Korona kriisi
- kulttuuri
- Päiväkirja
- Tapailla
- Viikko
- Asiakirjat
- Sukeltaa
- Talous
- Päivä jonkun elämässä…..
- saaret
- Ruoka ja juoma
- Tapahtumat ja festivaalit
- Ilmapallofestivaali
- Bo Sang -sateenvarjofestivaali
- Buffalo-kilpailut
- Chiang Main kukkafestivaali
- kiinalainen uusivuosi
- Full Moon Party
- joulu
- Lotus Festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Nagan tulipallofestivaali
- Uudenvuodenaaton juhla
- Phi ta khon
- Phuketin kasvisjuhlat
- Rakettifestivaali – Bun Bang Fai
- Songkran – thaimaalainen uusivuosi
- ilotulitusfestivaali Pattaya
- Ulkomaalaiset ja eläkeläiset
- AOW
- Autovakuutus
- Pankkitoiminta
- Verot Hollannissa
- Thaimaan vero
- Belgian suurlähetystö
- Belgian veroviranomaiset
- Todiste elämästä
- DigiD
- Siirrä maasta
- Asunnon vuokraamiseen
- Osta talo
- muistaen
- Tuloslaskelma
- Kingin
- Elinkustannukset
- Hollannin suurlähetystö
- Hollannin hallitus
- hollantilainen yhdistys
- Uutiset
- Menee pois
- Paspoort
- Eläke
- Ajokortti
- Jakelut
- vaalit
- Vakuutus yleensä
- Visa
- työ
- Hopital
- Terveysvakuutus
- kasvisto ja eläimistö
- Viikon kuva
- Gadgets
- Rahaa ja rahoitusta
- Historia
- Terveys
- Hyväntekeväisyys
- Hotellit
- Taloja katsomassa
- Isaan
- Khan Peter
- Koh Mook
- Kuningas Bhumibol
- Thaimaassa asuminen
- Lukijan lähetys
- Lukijan kutsu
- Lukijavinkkejä
- Lukijan kysymys
- yhteiskunta
- markkinapaikka
- Lääketieteellinen matkailu
- Miljöö
- Yöelämä
- Uutisia Hollannista ja Belgiasta
- Uutisia Thaimaasta
- Yrittäjät ja yritykset
- onderwijs
- Tutkimus
- Tutustu Thaimaahan
- arvostelut
- Merkittävää
- puhelu
- Tulvat 2011
- Tulvat 2012
- Tulvat 2013
- Tulvat 2014
- talvehtia
- Politiikka
- Äänestys
- Matkatarinoita
- Matkustaa
- suhteita
- kauppa
- sosiaalinen media
- Kylpylä ja hyvinvointi
- Urheilu
- Kaupungit
- Viikon lausunto
- rannat
- Taal
- Myytävänä
- TEV-menettely
- Thaimaa ylipäätään
- Thaimaa lasten kanssa
- thaimaalaisia vinkkejä
- Thai hieronta
- matkailu
- Mennä ulos
- Valuutta - Thaimaan bahti
- Toimittajilta
- Omaisuus
- Liikenne ja kuljetus
- Visa lyhyt oleskelu
- Pitkäaikainen viisumi
- Visa kysymys
- Lentoliput
- Viikon kysymys
- Sää ja ilmasto
Sponsoroida
Vastuuvapauslausekkeen käännökset
Thailandblog käyttää konekäännöksiä useilla kielillä. Käännetyn tiedon käyttö on omalla vastuullasi. Emme ole vastuussa käännösvirheistä.
Lue koko artikkelimme täältä vastuuvapauslauseke.
royalty
© Copyright Thailandblog 2024. Kaikki oikeudet pidätetään. Ellei toisin mainita, kaikki oikeudet tältä sivustolta löytyviin tietoihin (teksti, kuva, ääni, video jne.) kuuluvat Thailandblog.nl:lle ja sen tekijöille (bloggaajille).
Näiden tietojen täydellinen tai osittainen haltuunotto, sijoittaminen muille sivustoille, jäljentäminen millään muulla tavalla ja/tai kaupallinen käyttö ei ole sallittua, ellei Thailandblogilta ole nimenomaista kirjallista lupaa.
Tämän sivuston sivuille linkittäminen ja niihin viittaaminen on sallittua.
Koti » Lukijan kysymys » Miksi ulkomaalaisille ei makseta pakollista maksua valtion sairaaloihin?
Miksi ulkomaalaisille ei makseta pakollista maksua valtion sairaaloihin?
Hyvät lukijat
Miksi Thaimaa ei vaadi kaikkia maahan tulevia tai siellä asuvia maksamaan osuutta valtion sairaaloille? Sanotaan 2.000 bahtista ja sitten kaikilla on oikeus sairaalahoitoon? Kortti, joka on nyt ilmainen thaimaalaisille. Joten kaikkien ulkomaalaisten on maksettava. Thaimaan etu on, että he saavat joka kuukausi paljon rahaa, joka pitäisi käyttää valtion sairaaloihin.
Ihmisten, jotka eivät halua käyttää sitä, on siksi silti maksettava maksu. Ja sitten vakuuttaa itsesi yksityiseen sairaalaan.
Ystävällisin terveisin,
Aad
Rakas Adam,
Muutama vuosi sitten oli (ei-pakollinen) vakuutus. Kustannukset 2.000 bahtia vuodessa. Tämä kesti vain yhden vuoden. 2.000 bahtia ei ole paljon, diabeetikkona kulutan enemmän.
terveisin Hanso
Jos se olisi noin yksinkertaista, se ei olisi ongelma. Terveydenhuollon kustannukset ovat erittäin kalliita, varsinkin vanhukset maksavat paljon rahaa. Sitä ei voida kattaa 2.000 bahtilla kuukaudessa.
Näin yksinkertaista se tosiaan on..
Ulkomaalaisten määrä x 2,000 XNUMX on enemmän kuin nykyiset maksamattomat sairaalalaskut
"…Miksi Thaimaa ei velvoita kaikkia, jotka tulevat maahan tai asuvat maassa…"
Myös turisteja? Myös turisteja, joilla on hoito- ja matkustuspolitiikka?
Kannatan sitä, että Thaimaa vaatii turisteilta jonkinlaisen suojan kotimaasta ja tilapäisen hätäturvan voi ostaa Thaimaasta, kuten Assudis tarjoaa 450 €. Se on niin kallista muutaman viikon ajan, että ihmiset ostavat mieluummin matkavakuutuksen …….
Hyvä Aad, kenen pitäisi tarkalleen hyötyä ehdotuksestasi?
Vakavasti sairaat maksavat sairaaloille rahaa – varsinkin jos he tulevat Thaimaahan halvaan hoitoon naapurimaasta – ja terveet ihmiset tuottavat rahaa sairaalalle.
Mihin suuntaan arvelet vaa'an heiluvan?
Lisäksi monilla ulkomaalaisilla on jo vakuutus, joten he joutuvat maksamaan kahdesti.
Ja tämä on juuri reaktio, jota en ymmärrä.
Minun asteikkoni menee sitten Thaimaan terveydenhuollon kokonaiskustannuksiin.
Aivan kuten Alankomaissa, terveet ihmiset maksavat, kuten sinä kutsut, vakavasti sairaista.
Onko siinä jotain vikaa? Jonakin päivänä on sinun vuorosi, toivottavasti ei.
Ja tietenkään ihmisten, jotka voivat todistaa, että heillä on jo sairausvakuutus tavalla tai toisella, ei pitäisi joutua maksamaan tuplaa.
Ehkä 2.000 bahtia on liian vähän valtion sairaaloiden lisäkustannusten maksamiseen.
He eivät vain saa rahaa, vaan myös uusia potilaita.
Varsinkin jos summa on niin houkutteleva, että saisit hoitoa Thaimaassa sillä 2.000 XNUMX bahtilla omassa maassasi.
Sitten Thaimaan sairaalat vain pahenevat.
Jos Thaimaan hallitus uskoo, että ulkomaalaisen pitäisi osallistua Thaimaan terveydenhuoltoon, se voi yksinkertaisesti nostaa viisumien hintoja ja käyttää rahat terveydenhuoltoon.
Silloin teitä eivät häiritse ulkomaalaiset, jotka tulevat täyttämään sairaaloita.
Ne ovat jo tarpeeksi täynnä.
Kirjoitat:
Jos Thaimaan hallitus uskoo, että ulkomaalaisen pitäisi osallistua Thaimaan terveydenhuoltoon, se voi yksinkertaisesti nostaa viisumien hintoja ja käyttää rahat terveydenhuoltoon.
Hollannin kansalaisena sinulla on turistina viisumivapaus 30 päivän ajan, mikä tarkoittaa, että et maksa viisumikuluja. Lisäksi monissa muissa maissa on tällainen viisumivapaus.
Onko sitten outoa, että Thaimaan hallitus velvoittaa turistin ottamaan kattavan matkavakuutuksen?
En usko.
Vai puhutko pitkään oleskelevien ulkomaalaisten oleskeluviisumien hintojen pidentämisestä?
Kirjoitat myös:
Silloin teitä eivät häiritse ulkomaalaiset, jotka tulevat täyttämään sairaaloita.
Ne ovat jo tarpeeksi täynnä.
Oletat ilmeisesti, että jotkut turistit tulevat Thaimaahan sairastuakseen tai joutuakseen onnettomuuteen. Thaimaahan? Kyllä kylmään sairauteen tai tapaturmaan, jotta voin jäädä valtion sairaalaan lomani aikana.
Jos näillä turisteilla on kattava matkavakuutus, se ei ainakaan tule Thaimaan hallituksen kustannuksella. Luuletko, että Thaimaassa on niin paljon turisteja, jotka täyttävät valtion sairaalat?
Ja ulkomaalaisten pitkäaikaisen oleskelun pidentämisen tapauksessa tulovaatimuksen tai 800.000 XNUMX THB:n pitäisi mielestäni riittää kattamaan alkukustannukset.Se oli myös tarkoitettu siihen. On kuitenkin niin, että jos nämä oleskeluluvan jatkajat muodostavat vain pienen osan Thaimaan väestöstä, he eivät missään tapauksessa tungosta valtion sairaaloita.
Kokemukseni on, että sairaalassa, jossa vaimoni työskentelee ja jossa hän vierailee, ulkomaalaisia näkee hyvin vähän.
Minusta se ei vaikuta argumentiltasi.
Katso myös postaukseni tästä artikkelista 16-05-2019 15:08
Idea tulee valtion sairaalan lääkäriltä
Hoidamme 10-vuotiasta lasta, jolla ei ole enää vanhempia
Tällä binkiellä on nyt syöpä, joten joka viikko olemme täällä sairaalassa 4 päivää
Kemoterapeutti työskentelee täällä valtion sairaalassa 2 päivää
Ja 3 päivää viikossa hän työskentelee Bangkokin sairaalassa
Bangkokin sairaalassa sama hoito, vain hintalappu ja huone on erilainen
Ja hän kertoi minulle, että jos on mahdollista ulkomaalaisille
Ne, jotka maksavat 2000 kuukaudessa, haluavat yksityisen huoneen, jossa on vielä 2000 kylpyä yötä kohti
Silloin valtion sairaaloihin tulee ylimääräistä rahaa
Mielestäni win-win silloin
Kiitos lapsen hoitamisesta. Mutta turistien, joista leijonanosalla on jo (matka)vakuutus, pakottaminen maksamaan 2000 bahtia (hieman alle 60 euroa) Thaimaahan saapuessaan ei vaikuta minusta win-win-tilanteelta. 3-4 hengen perheet maksavat lomastaan noin 180-240 euroa ylimääräistä, mikä ei varmasti edistä Thaimaan matkailua. Toisaalta potilaat maista, joissa hoito on vähemmän kuin Thaimaan valtion sairaalassa, matkustavat todennäköisesti innokkaasti Thaimaahan saadakseen ilmaista hoitoa 2000 XNUMX bahtilla. Turistien saaminen maksamaan thaimaalaisen terveydenhuollon puutteesta, oli se sitten kuinka sosiaalinen idea tahansa, ei ole ratkaisu. Onnea 'binkillesi', toivottavasti hän toipuu sairaudestaan!
En ymmärrä tarinaasi.
Voitko saada täyden hoidon ja hoidon valtion sairaalassa 2.000 XNUMX bahtin kuukausimaksulla?
En ole koskaan kuullut sellaisesta…
Jos menen valtion sairaalaan, ostan huoneen 2.000 XNUMX bahtilla riippumatta siitä, onko minulla vakuutus tai ei.
En aio mennä makuulle.
Joten se, mikä on yksityisen huoneen panos tarinaan, jää huomaamatta.
Ja yksityisessä huoneessa on myös ylimääräisiä kustannuksia sairaalalle, ei vain tuloja.
"Voitko saada täyden hoidon ja hoidon valtion sairaalassa 2.000 XNUMX bahtin kuukausimaksulla?
En ole koskaan kuullut siitä…”
Totta, mutta se oli vain tuon lääkärin mielipide.
Lisäksi oletan naiivisti, että lääkäri tarkoittaa täällä vakituisesti asuvia ulkomaalaisia, ei turisteja, joilla, jos he ovat järkevää, on jo matkavakuutus.
Ehkä Aad osaa nimetä sen hieman paremmin.
Minulla on Thaimaassa vaimo ja lapset, jotka kaikki ovat Thaimaan kansalaisia. Vaimollani on thaimaalainen sairausvakuutus, mutta minulla ei ole sairausvakuutusta lapsilleni. Voisiko joku neuvoa minua ja onko kenelläkään kokemusta lasten sairausvakuutuksista Thaimaassa?
CeesW
Vaimosi epäilemättä tietää, että hän voi rekisteröidä lapsensa tabien-työhön 30. korttia varten alueen tai kaupungin osavaltion sairaalassa ja/tai kulman takana olevalla klinikalla, joka voi lähettää lapset edelleen sairaalaan. Hän voi myös itse hakea tällaista korttia
Eli jos oikein ymmärsin, jokaisen lomailijan olisi maksettava 58€ pp voidakseen käyttää valtion sairaalaa "ilmaiseksi". Jos olet nelihenkinen perhe, se on jo yli 200 euroa. Mikä huono idea. Vaimoni ja minä matkustamme Kaakkois-Aasiassa 40 päivää, viimeiset viisi päivää Thaimaassa, tarkemmin sanottuna Bangkokissa. Jos saan pois yli 100 €. En usko. Olen nyt vakuutettu siitä!
… jos muutkin maat tekevät tämän ja kiertelet 3 maassa turistina, voitat 3 palkintoa!
Herra BP, turistina sinulla olisi normaalisti matkavakuutus, ja sitten olet mielestäni poissuljettu
Sama koskee viisuminhakijoita, joilla on riittävä vakuutus
Se koskee niitä, jotka eivät halua tai eivät voi
Rakas Adam,
En pidä ajatustasi kummallisena.
Olen hieman eri mieltä, mutta olen samaa mieltä kanssasi.
Mutta haluaisin rajoittaa sen tässä tapauksessa hollantilaisten pitkäaikaisiin oleskeluihin, jotka oleskelevat täällä pysyvästi ylistettyinä turisteina, ja minä olen yksi heistä.
Jättäisin turistit pois, koska se näyttää minusta yksinkertaiselta.
Jos turisteja ei yksinkertaisesti päästetä Thaimaahan ilman voimassa olevaa matkavakuutusta Thaimaahan saapuessaan, heidän olisi pitänyt ottaa tunnettu matkavakuutus. Jos ihmiset eivät vielä tiedä jotain sellaista, en voi auttaa heitä.
En tiedä miten sen tarkistan.
Jos sinä hollantilaisena asuisit Alankomaissa vain yhdellä AOW-etuudella, ilman alennusta, 1215.81 €/kk. silloin Zvw:n mukainen henkilökohtainen maksu on 5.7 % (enintään 54.614 69.30 euroa) ja se antaa XNUMX euroa kuukaudessa.
Sen päälle tulee pakollinen sairausvakuutus vaikkapa 120 €/kk.
Ja maksimiomavastuu on noin 32 €/kk.
Silloin tulee maksimisumma 219.30 €/kk. ja 36 THB:llä eli noin 7900 THB kuukaudessa.
Tämän jälkeen olet vakuutettu kaikesta Alankomaissa kuolemaasi asti, vaikka sinulla olisi aikaisempi sairaushistoria.
Kuvittele, että sinä saman hollantilaisena asut pysyvästi Thaimaassa.
Olet sinkku, etkä voi ottaa sairausvakuutusta Thaimaassa iän vuoksi tai muuten sairaushistorian vuoksi.
Sinkku, ilman alennusta, AOW-etuus maksetaan Alankomaiden palkkaveron JÄLKEEN (ja Zvw:n mukaisesta henkilökohtaisesta maksusta vapautettuna) saman verran THB 36 / 39.830 XNUMX euroa / kuukausi. ovat.
Ja nyt minä veikkaan:
Oletetaan, että Thaimaan valtion sairaaloiden hoitokustannukset ovat 50 % alhaisemmat kuin Alankomaissa.
Sitten THB:n palkkion (Alankomaihin verrattuna) pitäisi olla vain noin 3950 THB / kk, eikö niin?
Tällöin et enää kohtaa ikää ja/tai sairaushistoriaa, kuten Thaimaan vakuutusyhtiöiden tapauksessa.
Nyt tulee ihmisiä, jotka sanovat, että he ulkomaalaisena maksavat enemmän kuin thaimaalaisena.
Sitten vastaukseni olisi:
Totta, mutta muista, että olet edelleen PALJON halvempi Thaimaassa ja voit mennä valtion sairaaloihin tunnetun thaimaalaisen sairaanhoidon kanssa.
Ja onko todella väärin, jos osallistut Thaimaan sairaanhoitoon hieman enemmän (toivottavasti tämä hyödyttää kaikkia thaimaalaisia), kun taas toisaalta maksat paljon vähemmän veroa hollantilaisista tuloistasi Thaimaassa? Onko kyse todella vain rahasta?
Ja lisäksi olet vakuutettu ilman ikä- ja/tai sairaushistoriarajoituksia, toisin kuin tavalliset vakuutusyhtiöt.
Petollisten vakuutusyhtiöiden naurettavan korkeat vakuutusmaksut, törkeät vaatimukset ja yksityisten sairaaloiden hinnat eivät ole thaimaalaisten etujen mukaisia, vain samoissa vakuutusyhtiöissä/yksityisissä sairaaloissa työskenteleviä.
Mistä Thaimaassa voi saada vakuutuksen vakuutusyhtiöltä hintaan 4000 THB/kk. ilman ikärajoituksia/sairaushistoriaa?
Joten löydän summan 2000 THB/kk. liian alhainen ja jos valtion sairaaloiden kustannukset eivät ole 50 % alhaisemmat, mutta silti 35 %, se olisi vain 5150 THB/kk. ovat.
allekirjoittaisin sen
Ja se on totta, mitä Adam sanoo. Jos haluat enemmän luksusta, maksat siitä.
Oli pakko ja halusin ylellisemmälle autolleni.
Tämä on viimeinen kerta, kun haluan vastata tähän
Seuraavaa: teillä "lomailijoiden" ei ole mitään pelättävää kaikenlaisista thaimaalaisten järjestämistä toimista, jotka koskevat kaikenlaisia vakuutuksia, joita voisi vielä tulla tai ei?
En ymmärrä kaikkea meteliä tähän mennessä, minkälaisia te olette? maailmanloppu ei ole tulossa...
Kuinka kauan olet ollut Thaimaassa etkä tiedä mitä tapahtuu?
Heidän puutteensa kurjuutta (monen thaimaalaisen omantunnon mukaan) ovat vapaat ministeriöt monissa tapauksissa burmalaisten ja kambodžalaisten sairaaloissa ja sairaaloissa.. Se on laajalti tiedossa väestössä ja kohtaa vastustusta, joka ei ymmärrettävästi hyväksy sitä.
Ystäväni, joka on naimisissa kambodžalaisen tytön kanssa ..tulee Bkk:hen koko perheen kanssa joka vuosi sairaalakäynnille. Siellä ovat todelliset syyt valtion sairaaloiden puutteeseen.
Hallitus täällä pelaa St Niklaasin puolesta… ja siellä tehdään suurimmat kömpelöt ja syntyy monia puutteita.. koko Thaimaan järjestelmä on täynnä vuotoja ja syyllisyydentunto nyt ulkomaalaisena tai ulkomaalaisena länsimaista on enemmän kuin silta pitkälle, mutta he yrittävät siirtää omat epäonnistumisensa muille.
Väittäisin mieluummin, jos he haluavat saada meidät vastuuseen omasta tietämättömyydestään, jotta voimme katsoa kunnolla omaan peiliinsä ja analysoida sääntöjään tarkemmin ennen kuin he heittävät tulonlähteensä roskakoriin.. Siitä tulee nyt vuosia jopa vuosia jo huonommin ja miten se voisi olla
onko se?
Vain tämä: Olen ollut vuosia naimisissa thaimaalaisen kanssa, joka on asunut lännessä vuosia ja joka ei enää tunnista omaa maataan ajattelemattomien typerien sääntöjen kanssa, jotka lopulta hajottavat heidät.
Lopullinen päätelmäni maailman belgialaisena "he leipovat leipää kaikkialla maailmassa". naapurimaat jo nauravat. ja katkeaminen johtopäätöksenä on nopea orgasmi, jota ei voi toipua jälkeenpäin.
Ja toinen asia .. mitä luin yllä... jos sinulla ei ole rahaa, pysyt vain kotona, se on niin yksinkertaista, sitten taas sinun ei pitäisi tehdä laskuja muille.
Matkavakuutus lipun päälle maksaa muutaman pennin enemmän, joten mikä hätänä!?
Parhain terveisin. Hei hei…..
Vaimoni, joka työskentelee valtion sairaalan leikkaussaleissa, kertoi minulle seuraavaa:
Joistakin toiminnoista vaaditaan lisämaksu. Monet (pienen) leikkauksen saaneet lähtevät maksamatta ylimääräistä. Suurin osa on thaimaalaisia.
Pelkästään tämän sairaalan maksamattomat laskut vuonna 2018 olivat 100.000.000 XNUMX XNUMX bahtia (sataa miljoonaa) koko sairaalan eikä vain leikkaussalien osalta.
Toimenpiteisiin tämän vähentämiseksi varmasti ryhdytään, mutta ilmeisesti se ei ole helppoa.
Se on valtion sairaala eikä yksityinen tapaus, joka ensin pyytää (liian paljon) rahaa saapuessaan.
Jos olet ulkomaalaisena hyvin vakuutettu, ei yleensä ole mitään vikaa ja ainakaan turistina ylimääräiset kulut eivät tule matkavakuutuksesta. Vain lomaa varten.
IT-osasto antaa minulle kuukausittain tiedot sairaalan leikkaussaleista henkilökunnan rekisteröimänä ja analysoin sen. Teen tätä "harrastuksena", koska ilmeisesti tiedotusosasto ei pysty siihen. En saa siitä palkkaa. Taloustietoja ei ole mukana.
Jos katson vain sen tulosta, minut erotettaisiin välittömästi Alankomaissa.
Mikä uskomaton hallinnon sotku. 90 tunnin työpäivät eivät ole poikkeus, ja on paljon muutakin.
Marc on siinä oikeassa. Jos asiat menee pieleen, se ei tietenkään ole vika? vaan kirottu ulkomaalainen. Tiedätkö sen Thaimaasta, eikö niin?
Minun mielestäni tämä ei muuta sitä tosiasiaa, että huolimatta siitä sotkusta, jonka thaimaalaiset vastuussa olevat ihmiset tekevät, meidän ulkomaalaisten pitäisi vain tehdä oikein, eikä katsoa mitä muut tekevät tai pikemminkin pitäisi tehdä. Siinä ei ole järkeä ja se aiheuttaa päänsärkyä.
Olen hieman vihainen, sanot näin:
"Heidän puutteensa (monien thaimaalaisten omatunto) kurjuutta ovat vapaat ministeriöt monissa tapauksissa burmalaisten ja kambodžalaisten sairaaloissa ja sairaaloissa. Tämä on laajalti tiedossa väestössä ja se kohtaa vastustusta, joka ei ymmärrettävästi hyväksy sitä. .'.
Tuo ei ole totta. Kaikki naapurimaista, kuten Myanmarista, Kambodžasta ja Laosista tulevat työluvan saaneet ovat vakuutettuja, ja työnantaja, työntekijä ja valtio maksavat vakuutusmaksut yhdessä.
Ja siellä on myös laittomia siirtotyöläisiä. Heitä, kuten muitakin ulkomaalaisia, joilla ei ole vakuutusta tai rahaa, autetaan aina akuuteissa tapauksissa, vai antaisitko heidän mieluummin vuotaa verta kuoliaaksi? Tunnen muutamia hollantilaisia, joita on hoidettu ilmaiseksi.
Kauniisti kirjoitettu Marc, näen myös välittömässä läheisyydessäni olevia sairaaloita täynnä burmalaisia, joissa vauvat roikkuvat eräänlaisessa pussissa äitinsä vartalon edessä.
Thaimaalainen puolisoni oli vielä viime viikolla Lamphunin osavaltiosairaalassa, puolet Burmasta näyttää kävelevän täällä minun käyntini ENT lääkärin luona.
Ja kuten tavallista, olin ainoa kalpeanaamainen farang.
Jan Beute.
Mutta emme puhu burmalaisista, Jan Beutesta, vaan pulasta. Vai voitko kertoa niiden burmalaisten nenästä, että heillä ei ole vakuutusta?
Mikä keskustelu! Kuinka voit kysyä itseltäsi, pitäisikö TH:n hallituksen periä kaikilta sisäänpääsyiltä 2K THB sisäänpääsymaksu ja antaa sitten "oikeus hoitaa sairaita"? Lue hänen ongelmapuheensa uudelleen. Ajatus yksin? Oletetaan, että naapurini (58-vuotias, diabeetikko, murtuneet polvet, vakavasti lihava ja sydänpotilas) tulee TH:lle vaimonsa kanssa (54-vuotias, keuhko- ja reumapotilas). He maksavat 4K ThB passintarkastuksessa ja ovat sitten sairausvakuutettuja? Loppujen lopuksi tämän rakas @Aad herättää ajatuksena. Hölynpöly.
Ainoa ratkaisu tähän ongelmaan on tarjota hoitoa vasta vakuutuksen näyttämisen (tai käteisellä maksamisen) jälkeen. Kova? Ei, sama tapahtuu Australiassa, Yhdysvalloissa ja Kanadassa! Ja kun tiedät sen, toimit sen mukaan. Kuitenkin?
TH:n olisi hyvä varmistaa, että:
1- viisumia haettaessa toimitetaan todisteen riittävistä tuloista lisäksi myös todiste maailmanlaajuisesta sairausvakuutuksesta.
2- turistit (jopa 30 päivää ilman viisumia) näyttävät myös "sairausvakuutuskorttinsa" passintarkastuksessa.
3- Jos ei, niin anna turistien ostaa TH-vakuutus paikan päällä reilua vakuutusmaksua vastaan (samalla tavalla kuin viisumi-on-arrivals myydään. Mitä pidempi jono, sitä ärsyttävämpi tilanne, sitä paremmin ihmiset ajattelevat toinen TH-käynti!)
Artikkelissa tehtiin ehdotus pyytää ulkomaalaisilta 2.000 bahtia:
”Miksi Thaimaa ei velvoita kaikkia maahan tulevia tai siellä asuvia maksamaan osuutta valtion sairaaloille? Sanotaan 2.000 bahtista ja sitten kaikilla on oikeus sairaalahoitoon?"
Ilmeisesti tämän täytyy kompensoida hoitooikeudella eli ulkomaalaisten halvalla sairausvakuutuksella.
Henkilökohtaisesti se näyttää minusta olevan tämän ehdotuksen todellinen idea, eikä niinkään thaimaalaisten sairaaloiden ylä- ja alamäkiä.
Tarinassa on epäselvää, onko sairausvakuutus käyntiä vai ajanjaksoa kohti.
Riskinä sinulla on tämä, että palkkio on niin houkutteleva, että houkuttelet vakavasti sairaita ihmisiä ympäröivistä maista Thaimaan sairaalaan.
Hyötyvätkö Thaimaan sairaalat tästä?
Jos ulkomaalaisia on tämän jälkeen pyydettävä maksamaan osuutta valtion sairaaloille, tee se viisumimaksulla, oleskelun pidentämisellä ja kaikella muulla mahdollisella tavalla antamatta sinulle oikeutta sairaalahoitoon.
Pidä sitä terveydenhuollon verona Thaimaassa.
Miksi Thaimaa ei aseta samoja vaatimuksia/sääntöjä kuin Schengen-maat kaikille Schengen-alueelle viisumia hakeville ulkomaalaisille? Tämä on pakollinen todistettavissa oleva matka-/sairausvakuutus, jossa on palautuslauseke (joka tehdään missä tahansa). ei ole tehty, käänny sitten ympäri.Ongelma ratkaistu.Se vaikuttaa vain ilmaisiin kuukausiviisumeihin ja nämä lyhytaikaiset lomailijat eivät huomaa sitä paljon taloudellisesti. Petokset poissuljettu.