Tervetuloa Thailandblog.nl-sivustolle
Thailandblog on Alankomaiden ja Belgian suurin thaimaalainen yhteisö 275.000 XNUMX vierailullaan kuukaudessa.
Tilaa ilmainen sähköpostiuutiskirjeemme ja pysy ajan tasalla!
tiedote
Kieliasetus
Arvostele Thaimaan bahtia
Sponsoroida
Viimeisimmät kommentit
- Rudolf: Lainaus: Mitkä ovat tämän hetken arvioidut talon rakentamiskustannukset neliömetriä kohden. Se riippuu vain siitä, millaiset vaatimukset täytät
- Johnny B.G: 50-80-/90-luvuilla hollantilainen säännöllisesti kasvatettu ruoka sisälsi myös myrkkyä, ja silti Hollannissa ja TH:ssa on 20 % vanhuksia, niin myös.
- Johnny B.G: Tulkki perustaa itsensä useisiin lähteisiin, mutta siinä on tietysti paljon muutakin. Isaanissa 50-60 vuotta sitten r
- ryöstää: Asun Thaimaassa keskimäärin 6-8 kuukautta vuodessa ja nautin siellä olevasta ruoasta joka päivä. Minulle ei kerrota koskaan, koskaan
- Eric Kuypers: Robert, tiedätkö kuinka suuri Isaan on? Sano NL kolme kertaa, joten on järkevää, jos annat vähän suuntaa kuin ammattilainen
- RonnyLatYa: Kyllä, sanon, että Kanchanaburi on vain esimerkki ja että voit muuttaa sen. Voit tehdä tämän myös itse verkkosivulla ja katso sitten
- William-korat: Kuivana aikana linja on Bangkokin pohja ja sen alapuolella ja itään Khao Yain kansallispuiston yläpuolelle yleensä
- Eric Kuypers: Jos muutat komentoriviä, kuten https://www.iqair.com/thailand/nong-khai, saat toisen kaupungin tai alueen. Mutta sinä
- Cornelis: No, GeertP, en todellakaan ole "ruusikaalin kannattaja" tai THE Red Brand -addikti, mutta se ei tarkoita, ettenkö pidä thaimaalaisesta keittiöstä.
- Rudolf: Se riippuu siitä, mitä etsit Thaimaasta, mutta rehellisesti sanottuna sinulla ei mielestäni ole paljon valinnanvaraa. Suuret kaupungit hajoavat
- RonnyLatYa: Katso myös tämä. https://www.iqair.com/thailand/kanchanaburi Vieritä myös hieman alas ja he antavat sinulle myös selityksen
- Peter (toimittaja): Nautin myös thaimaalaisesta ruoasta ja kyllä, hinta on erittäin houkutteleva. Mutta se on vain tosiasia, että thaimaalaiset maanviljelijät ovat uskomattomia
- tunkki: On parasta mennä marraskuun ja helmikuun välisenä aikana. Astmaa sairastavan ei tulisi ehdottomasti tulla tänne maaliskuusta toukokuuhun
- GeertP: Rakas Ronald, olen täysin samaa mieltä tarinasi kanssa, nautin myös thaimaalaisesta ruuasta joka päivä ja jopa 45 vuoden thai-harrastuksen jälkeen
- Eric Kuypers: Wilma, huono ilma ei ole koko Thaimaassa. Thaimaa on yli 12 kertaa Alankomaat! Nämä ovat suuret kaupungit (liikenne) ja jotkut
Sponsoroida
Bangkok taas
valikko
asiakirjat
esittää
- tausta
- toiminta
- puffi
- esityslista
- Verokysymys
- Belgian kysymys
- Nähtävyydet
- Outoa
- buddhalaisuus
- Kirja-arvostelut
- Sarake
- Korona kriisi
- kulttuuri
- Päiväkirja
- Tapailla
- Viikko
- Asiakirjat
- Sukeltaa
- Talous
- Päivä jonkun elämässä…..
- saaret
- Ruoka ja juoma
- Tapahtumat ja festivaalit
- Ilmapallofestivaali
- Bo Sang -sateenvarjofestivaali
- Buffalo-kilpailut
- Chiang Main kukkafestivaali
- kiinalainen uusivuosi
- Full Moon Party
- joulu
- Lotus Festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Nagan tulipallofestivaali
- Uudenvuodenaaton juhla
- Phi ta khon
- Phuketin kasvisjuhlat
- Rakettifestivaali – Bun Bang Fai
- Songkran – thaimaalainen uusivuosi
- ilotulitusfestivaali Pattaya
- Ulkomaalaiset ja eläkeläiset
- AOW
- Autovakuutus
- Pankkitoiminta
- Verot Hollannissa
- Thaimaan vero
- Belgian suurlähetystö
- Belgian veroviranomaiset
- Todiste elämästä
- DigiD
- Siirrä maasta
- Asunnon vuokraamiseen
- Osta talo
- muistaen
- Tuloslaskelma
- Kingin
- Elinkustannukset
- Hollannin suurlähetystö
- Hollannin hallitus
- hollantilainen yhdistys
- Uutiset
- Menee pois
- Paspoort
- Eläke
- Ajokortti
- Jakelut
- vaalit
- Vakuutus yleensä
- Visa
- työ
- Hopital
- Terveysvakuutus
- kasvisto ja eläimistö
- Viikon kuva
- Gadgets
- Rahaa ja rahoitusta
- Historia
- Terveys
- Hyväntekeväisyys
- Hotellit
- Taloja katsomassa
- Isaan
- Khan Peter
- Koh Mook
- Kuningas Bhumibol
- Thaimaassa asuminen
- Lukijan lähetys
- Lukijan kutsu
- Lukijavinkkejä
- Lukijan kysymys
- yhteiskunta
- markkinapaikka
- Lääketieteellinen matkailu
- Miljöö
- Yöelämä
- Uutisia Hollannista ja Belgiasta
- Uutisia Thaimaasta
- Yrittäjät ja yritykset
- onderwijs
- Tutkimus
- Tutustu Thaimaahan
- arvostelut
- Merkittävää
- puhelu
- Tulvat 2011
- Tulvat 2012
- Tulvat 2013
- Tulvat 2014
- talvehtia
- Politiikka
- Äänestys
- Matkatarinoita
- Matkustaa
- suhteita
- kauppa
- sosiaalinen media
- Kylpylä ja hyvinvointi
- Urheilu
- Kaupungit
- Viikon lausunto
- rannat
- Taal
- Myytävänä
- TEV-menettely
- Thaimaa ylipäätään
- Thaimaa lasten kanssa
- thaimaalaisia vinkkejä
- Thai hieronta
- matkailu
- Mennä ulos
- Valuutta - Thaimaan bahti
- Toimittajilta
- Omaisuus
- Liikenne ja kuljetus
- Visa lyhyt oleskelu
- Pitkäaikainen viisumi
- Visa kysymys
- Lentoliput
- Viikon kysymys
- Sää ja ilmasto
Sponsoroida
Vastuuvapauslausekkeen käännökset
Thailandblog käyttää konekäännöksiä useilla kielillä. Käännetyn tiedon käyttö on omalla vastuullasi. Emme ole vastuussa käännösvirheistä.
Lue koko artikkelimme täältä vastuuvapauslauseke.
royalty
© Copyright Thailandblog 2024. Kaikki oikeudet pidätetään. Ellei toisin mainita, kaikki oikeudet tältä sivustolta löytyviin tietoihin (teksti, kuva, ääni, video jne.) kuuluvat Thailandblog.nl:lle ja sen tekijöille (bloggaajille).
Näiden tietojen täydellinen tai osittainen haltuunotto, sijoittaminen muille sivustoille, jäljentäminen millään muulla tavalla ja/tai kaupallinen käyttö ei ole sallittua, ellei Thailandblogilta ole nimenomaista kirjallista lupaa.
Tämän sivuston sivuille linkittäminen ja niihin viittaaminen on sallittua.
Koti » Lukijan kysymys » Lukijakysymys: Miksi asun thaimaalaisen naisen kanssa, miksi valtion eläkettäni leikataan?
Lukijakysymys: Miksi asun thaimaalaisen naisen kanssa, miksi valtion eläkettäni leikataan?
Hyvät lukijat
Käytännön tietoa, kiitos: AOW-eläkeläinen asuu yhdessä nuoremman thaimaalaisen (54-vuotiaan) menestyneen integraation kannattajan kanssa Alankomaissa. Käytyään läpi paljon asiakirjoja, allekirjoittanut siirtyy 70 % (minimipalkka) AOW:sta 50 %:iin (minimipalkka) AOW, tappio.
Tämä tuntuu erittäin epäoikeudenmukaiselta, koska hänen elinkustannukset + lisäintegraatiokustannukset kasvavat huomattavasti.
Jälleen: Käytännön kokemus katsotaan eduksi.
Met Vriendelijke Groet,
Punainen Rob
Hyvä Rob, tämä pätee myös, jos asut Alankomaissa ja olet naimisissa alle 65-vuotiaan hollantilaisen naisen kanssa, Alankomaiden kansalaisena sinun tulee tietää tämä.
Nuorempi voi hankkia omat toimeentulonsa
Hei Rob,
Jos aloitat yhteisasumisen, sinkkuavustustasi ei enää sovelleta. Jos jokaisella on oma koti, yksinhuoltajatukea sovelletaan edelleen.
Parhain terveisin. Bz
Rakas Red Rob,
Valitettavasti tarinasi ei ole täysin täydellinen.
Alennuksen jälkeen saat toisen lisän samalta toimistolta.
Toisin sanoen se ei ole vain lyhentämistä.
Siihen on edelleen liitetty laskentakaava, mukaan lukien kuinka kauan kumppanisi on asunut täällä jne.
Vaikka hän aloittaisi työnteon, vähennyksistä tulee epämiellyttäviä asioita.
Mutta en halua selittää sitä liikaa, koska tällä sivustolla on paljon itsepäisiä ihmisiä
jotka tietävät kaiken paremmin.
ystävällisin terveisin,
Rakas jhvd,
Oletan, että mainitsemallasi lisäyksellä tarkoitat kumppanilisää, jonka joku saa, jos kumppanilla on vähän tai ei ollenkaan tuloja. Ratkaisevaa on, milloin Rooie Rob saa AOW-etuuden ja kuinka kauan hän on asunut vaimonsa kanssa, eikä sillä ole ensiksikään mitään tekemistä sen kanssa, kuinka kauan hänen vaimonsa on asunut Alankomaissa. Henkilö, joka otti AOW:n 1 jälkeen, ei valitettavasti ole enää oikeutettu kumppanilisään kaikille niille, jotka ovat jo saaneet AOW-etua kumppanikorvauksella ennen 1 edellyttäen, että Kumppanin tulot eivät muutu maksaa myös lisämaksun. Se, onko tämä hauskaa asianomaiselle henkilölle, on eri paperilla ja itse asiassa eri teema. Jos joku nyt sivustolla http://www.svb.nl käyntien aikana hän voi lukea kaiken itse, olematta riippuvainen paremmista asiantuntijoista ja itsepäisistä ihmisistä, joten koko kysymys tulee itse asiassa tarpeettomaksi.
Ystävällisin terveisin,
Kyllä Rob,
Vaikka asuisit Thaimaassa naisen kanssa, 70 prosentista 50 prosenttiin tai 1.059.56 730,18 eurosta 2014 euroon (15) ja olet työskennellyt sen eteen XNUMX-vuotiaasta lähtien.
Sillä ei ole väliä, että Thaimaan tulot ovat minimaaliset.
Vain 329,38 € vähemmän kuukaudessa.
terveisiä Nico
Miksi kukaan ei lue AOW:n sääntöjä ja miksi ihmiset valittavat jatkuvasti?
Willem Dreesin vanhusten hätävakuutus tuli voimaan 24. toukokuuta 1947, minkä jälkeen vuonna 1957 annettiin yleinen vanhuuseläkelaki (AOW), joka oli pakollinen vakuutus kaikille. Maksut, jotka joku maksoi elämänsä aikana saadakseen AOW:ta myöhemmin, perittiin hänen maksukykynsä mukaan. Eläkeikääksi asetettiin myös 65 vuotta. Dreesille tämä ei kuitenkaan ollut pyhä talo. Hän odotti iän muuttuvan säännöllisesti vuosien varrella hallituksen muuttuvan taloudellisen tilanteen vuoksi.
Toisin sanoen: KAIKKI eivät ole koskaan lahjoittaneet senttiäkään OMAAN AOW:han, mutta jokainen työntekijä maksaa kaikista tällä hetkellä AOW:ssa olevista.
Eri asia on, kerryttääkö lisäeläkettä työnantajan, vakuutusyhtiön tai pankin kautta. Se on edelleen sinun oikeutesi. Kuitenkin aiemmin tehdyt ennusteet, jotka perustuvat 10 % ja enemmän sijoitustuloksiin noin 20 %:sta, jonka itse sijoitat, ovat nyt pettymys 1-2 %:n tuotolla. Ja varsinkin jos sijoitetut varat (Kreikka jne.) eivät palaa = ne on poistettava. Juuri siksi hallitukset muuttivat sijoitetut varat valtion takaamille lainoille esimerkiksi EKP:n kautta NLB-DF:n eläkesäätiön sijaan, koska silloin eläkkeet olisivat jo puolittuneet.
Vuodesta 1957 vuoteen 2017 = 60 vuotta valtion eläkkeen alkamisiän suhteen ei ole tehty mitään, vaikka iän noususta johtuen odotettu etuusjakso on huomattavasti pidempi. Nyt tätä eroa (osittain) kompensoidaan nostamalla valtion eläkeikää.
Sillä välin olemme myös käyneet koulua pidempään, joten alamme osallistua siihen AOW-pottiin paljon myöhemmin. Ja sitten ihmettele, että lopulta tulee pulaa... jotta sinun ja minun (lasten)lapseni voivat yskiä
On myös sovittu - AOW on poliittinen päätös, ei "MINUN OIKEUDENI", katso yllä, maksaa jokaiselle AOW-saajalle 50% sosiaalisesta vähimmäistulosta. Pari = 2x = vähimmäistulo, loppuosa: omat varat.
Jos AOW-saaja on ainoa taloudessa, eikä kukaan muu osallistuja osallistu kyseisen kotitalouden kustannuksiin, hän saa 20 % lisäosuuden, jolloin kokonaissumma on 70 %. Liian harva ? Sitten et ole säästänyt tarpeeksi tätä varten 50 vuodeksi.
Asutko siis jonkun kanssa, joka voisi osallistua kotitalouskuluihin? Loogisesti et saa sitä ylimääräistä 20 %. Pitäisikö sinun thaimaalainen maahanmuuttajasi - sitä vartenhan kotoutuminen loppujen lopuksi on - osallistua kotitalouskustannuksiin.
Miksi MINUN verorahojani pitäisi käyttää - osittain - pitämään Thaimaan asukkaasi vapaana kaikesta rahaa tuottavasta toiminnasta?
Se, että hänen on investoitava kursseihin tätä varten... Minun on myös opittava ranskaa, kun etsin työtä kaksikielisestä Belgiasta.
Hall Harry
Ehkä siksi, että kaikki eivät ajattele sitä? Aivan kuten jokaisen kansalaisen tulisi myös olla perehtynyt lainsäädäntöön. Mikä ei myöskään pidä paikkaansa.
Itse asiassa jokaisen kansalaisen, joka on juuri saamassa valtioneläkettä, tulisi saada kattava kirjanen, jossa on kaikki tiedot asianomaiselta viranomaiselta.
Tässä on korjaus: KAIKKI eivät ole koskaan lahjoittaneet senttiäkään OMAAN AOW:han, mutta jokainen työntekijä maksaa kaikista tällä hetkellä AOW:ssa olevista.
Itse jäin eläkkeelle vuonna 2013. Olen työskennellyt 14-vuotiaasta lähtien ja saanut jonkin aikaa jopa niin sanottuja korkomerkkejä.
Haluaisin ilmoittaa, että olen maksanut tämän palkkion ensimmäisestä AOW-preemion käyttöönotosta lähtien.
Olen jo maksanut nykyisen eläkkeeni kaksinkertaisesti ja täysimääräisesti.
Harry tarkoittaa luultavasti sitä, että palkkiomme muodossa sijoittamamme rahat on käytetty pitkään ja olemme nyt riippuvaisia siitä, mitä nyt maksetaan.
AOW on itse asiassa pyramidijärjestelmä. Lahjoituksesi käytetään muiden etujen tarjoamiseen, POTILLA EI OLE MITÄÄN!!!! Joten alussa turhaan valtion eläkettä saaneet ihmiset eivät koskaan maksaneet sitä. Joten loppujen lopuksi, jos AOW täyttyy itsestään tai mitä nyt näemme, on rajoitettu, jälkimmäinen on kiusattu. Pyramidijärjestelmä on lailla kielletty, mutta ei hallitukselle.
Rakas Peter, mitä ymmärrän Harrylta:
Nykyään työskentelevä henkilö osallistuu joka kuukausi sen henkilön puolesta, joka saa nyt AOW:n.
Joku, joka työskenteli 14-vuotiaana vuonna 1954, maksoi samana vuonna kaikille valtion eläkkeensaajille. Kuten mahdollisesti hänen isoisänsä.
Hän ei kuitenkaan koskaan maksanut omaa valtioneläkettä.
Olet kuitenkin voinut säästää 14-vuotiaasta lähtien, ostaa asunnon tai useita, ottaa lisää eläkevaroja ja lunastaa ne tänään.
Jos menet naimisiin tuontikumppanin kanssa, hänkin voi hyötyä omaisuudestasi.
Mutta ei valtion eläkkeeltäsi...
Se on sitten sinun, Jan tai Pier, mielestäsi reilua vai ymmärrätkö sen.
Myös monet taloudelliset ja sosiaaliset tekijät määräävät nykyisen solidaarisuusperiaatteen jakoavaimen ja siihen liittyvät edut. Ikääntyminen on yksi…
Peter, jälleen kerran, AOW ei ole eläke. Kyseessä on vanhuuseläke, etkä maksanut vakuutusmaksua itsestäsi, vaan siitä, joka sai tuolloin valtion eläkettä. Nyt kun nautit AOW:sta, muut maksavat sinun AOW:si.
Ihmiset ajattelevat, että maksamalla AOW-maksuja he rakentavat oman AOW:n. Siitä ei ole kysymys.
Korkomerkeillä ei ole mitään tekemistä AOW:n kanssa. Tässä on tietoa korkomerkeistä:
”Vuoden 1913 työkyvyttömyyslain (IW) mukaan 14–65-vuotiaat työntekijät olivat velvollisia kiinnittämään korkomerkkejä. Postimerkit julkaisivat työneuvostot, josta tuli myöhemmin sosiaalivakuutuspankki (SVB). IW sisälsi vanhuus-, lesken-, orvon- ja työkyvyttömyyskorot. Loppukoron suuruus riippui vakuutuksen kestosta ja kiinnitettyjen leimien kokonaisarvosta. Maksettava korko oli erittäin alhainen, koska postimerkkien arvo tai vauraus ei ollut vakaa. Osittain tästä syystä IW peruutettiin 1. heinäkuuta 1967. Vuodesta 1964 lähtien kertyneet oikeudet ostettiin peräkkäin, viimeksi vuonna 1991. Lunastusmahdollisuus sai tuolloin paljon julkisuutta muun muassa päivä- ja ovelta ovelle -lehdissä. Kaikki oikeudet ovat nyt vanhentuneet, eikä lunastus ole enää mahdollista." Lähde: Wikipedia
On 2 tärkeää asiaa:
– Ensinnäkin kaikki, jotka eivät ole asuneet Alankomaissa (mukaan lukien hollantilaiset), saavat 18 %:n alennuksen vuodessa niiltä vuosilta, joina he eivät ole asuneet Alankomaissa 2-vuotiaana siihen hetkeen asti, kun hänen kumppaninsa saa AOW:n .
Mutta vaikka olet esimerkiksi asunut Uudessa-Seelannissa (tai Kanadassa jne.) ja palaisit Alankomaihin, sinulta MYÖS alennetaan 2 % vuodessa - edellyttäen, että et ole enää maksanut LISÄmaksua AOW:sta.
Sinun tapauksessasi 54-18 = 36 x 2 % = 72 % alennus, jos olet ennen vuotta 1950 puolisosi/tyttöystävästäsi.
Toinen:
– jos olet syntynyt vuoden 1950 jälkeen, sovelletaan voimassa olevia sääntöjä; tämä tarkoittaa, että saat ylimääräisen alennuksen.
Tämäkään ei ole täydellinen. Voit valittaa SVB:hen, mutta silloin sinun on ”tultava hyvistä kodeista”.
Joten hollantilainen naapurini, joka ei ole koskaan työskennellyt eikä ole koskaan maksanut AOW-palkkiota, saa täyden hinnan. Ja minä, maksoin täyden hinnan 30 vuodelta, ei 20 vuodelta ulkomailla, ja saan vain 40%. Kyllä, se on todella reilua.
Käytännön kokemus: hae SVB:ltä avustusta tuloista riippuvaiselle kumppanillesi. Minäkin tein niin ja sain sen. Täytyy olla virallisen avoliittosopimuksen tai vastaavan perusteella. Asun Thaimaassa thaimaalaisen kumppanin kanssa ja alennuksen jälkeen sain tuen ja se palaa suunnilleen samaan summaan. Onnea!
Jos se ei ole vielä muuttunut, saat kumppanillesi korvausta, mutta nämä kaksi yhdessä ovat silti pienempiä kuin yksittäinen saa. Tämä oli siis järjestely 4 vuotta sitten. Vain tämän hallituksen kanssa et voi enää luottaa mihinkään, joten toivon parasta sinulle.
Olen aiemmin vastannut täällä tähän AOW-tuotteeseen kumppanin kanssa tai ilman, koska minulla oli myös kysyttävää tästä tuotteesta ja pyysin tietoja SVB Bredasta. Ensinnäkin jätät mainitsematta, oletko edelleen oikeutettu kumppanilisään, jota ei voi hakea tämän vuoden alusta tai viime vuoden jälkeen (en tiedä tarkalleen). Minulle on kuitenkin selkeästi selitetty, että jokaisella valtion eläkkeensaajalla, joka asuu toisen henkilön kanssa (olipa sitten puoliso ja onko hän hollantilainen vai ulkomaalainen vai ei; sillä on merkitystä, jakavatko he yhden kotitalouden kulut) on oikeutettu vain "50%"-aow. Vain jos voidaan osoittaa, että jokaisella on oma kotitalous ja hän usein asuu siellä itse, voi olla oikeus kertaluonteiseen "70%" valtion eläkkeeseen. Kysyttäessä SVB ei osannut sanoa, maksetaanko "70%" valtioneläkettä suhteessa (riippuen kuinka monta päivää he asuvat yhdessä vai eivät samassa osoitteessa) vai onko sillä merkitystä. Se riippuu olosuhteista… älä kysy minulta kumpi. Voin vain neuvoa sinua käymään itse lähimmässä SVB:ssä saadaksesi tietoa tästä omassa tilanteessasi.
En myöskään tiedä, mistä lisämaksusta edellinen kirjoittaja JHVD puhuu. Ainoa "tuki", jota nykyään voidaan hakea, on "sosiaaliavustus". Ja tämä on mahdollista vain, jos henkilöllä ei ole riittävää lisäeläkettä, ei omaa pääomaa ja hänen on asuttava Hollannissa!
Haki: olet oikeassa, kumppanilisähakemukseni on tehty ennen 1. Tuosta päivämäärästä alkaen kumppanilisä peruuntuu, joten valitettavasti...!
Asun vaimoni kanssa Saksassa ja saan parisuhdelisää, vaikka sitä on alennettu 1 alkaen.
Jos Rooie Robin vaimolla ei ole tuloja, hän voisi keskustella asiasta SVB:n kanssa ja hän todennäköisesti palaisi tilanteeseen ennen naimisiinmenoa. Hän voisi myös luultavasti saada lisärahaa, vaikka ei koko summaa, vaan osan, koska hänen vaimonsa ei ole maksanut vakuutusmaksua 18-vuotiaasta tähän mennessä.
Kun hän täyttää 65 vuotta, hän ei saa täyttä valtioneläkettä (olettaen, että hän pysyy Hollannissa siihen asti), ja on suositeltavaa ostaa puuttuvat vuodet hänelle.
Tarkat ja kattavat tiedot saat ottamalla yhteyttä SVB:hen.
Minulla ei ole vaikutelmaa, että AOW-oikeuksien ostaminen olisi kovin järkevää, kun otetaan huomioon AOW:n jatkuvasti kasvava alkamispäivä ja kaikenlaisille eduille asetetut lisääntyvät rajoitukset.
Sinun on luultavasti parempi käyttää säästöpossua.
Lisäksi alennettu AOW täydennetään toimeentulotuella jälleen toimeentulotukeen? taso.
Tämän lisäksi sinulla on tietysti oltava rahaa, jotta voit ostaa AOW: n vuosia.
Rooie Rob kiittää kaikkia vastanneita, vaikka he pyysivät vain "KÄYTÄNNÖN vastauksia käytyään läpi paljon dokumentaatiota". Näyttää jälleen siltä, että useiden BLOGIN lukijoiden on vaikea vastata tarkasti tässä BLOGissa esitettyihin KYSYMYKSIIN. Kiitos vielä vastauksista, Rooie Rob.
Rakas Red Rob,
Anteeksi, on itse asiassa vain normaalia, että voit odottaa kaikkien alkavan vastata, kun kysyt kysymyksen. Herätät reaktioita, joista voi olla sinulle hyötyä, mutta myös sellaisia, joista ei ole sinulle hyötyä. Jos olet vain päällä http://www.svb.nl Saat kaikki hyödylliset vastaukset kysymykseesi ja sinulla on edelleen mahdollisuus tiedustella sähköpostitse, jos jokin on epäselvää, joten kysymyksesi meille blogin lukijoille on itse asiassa täysin tarpeeton, koska kukaan ei voi vastata tähän yhtä luotettavasti ja juuri niin kuin itse SVB.
Rakas Red Rob,
Puhut epäoikeudenmukaisuudesta. Ehkä törmäät siihen myöhemmin.
Käytännön kokemus.
Valtioneläkeläisenä hän oli kerännyt useita yrityseläkkeitä ja toivoi voivansa nauttia niistä eläkkeellä ollessaan.
Hän meni naimisiin romanialaisen naisen kanssa (3 vuotta sitten), ja hänen vaimollaan ei ollut oikeutta valtion eläkkeeseen eikä hänellä ollut tulonlähdettä.
AOW-eläkkeensaajasta tuli sosiaaliturvaetuuden riippuvainen, koska 50 % täysin kertyneestä AOW:sta ei riittänyt yhteisasumiseen.
Ja nyt tulee (tuli: 3 vuotta sitten) epäoikeudenmukaisuus.
Ennen kuin AOW-eläkeläinen saattoi saada lisäetuuksia, hänen oli ensin "syötävä" yrityksen eläkkeet.
Jos hänen AOW+yrityseläkkeensä olisivat perhe-etuutta suuremmat, he eivät olisi oikeutettuja toimeentulotukeen.
Siinä menee hänen kertyneet yrityseläkkeet!! Puhu epäoikeudenmukaisuudesta.
Jollakin on AOW plus yrityseläke, joka ilmeisesti tekee enemmän kuin toimeentulotuen perhe-etuus, ja sitten ei saa lisätoimeentulotukea? Mikä siinä on epäreilua?
Parisuhdelisään on edelleen oikeus, jos mies on syntynyt ennen vuotta 1950. Kaikki muut miehet vuoden 1950 jälkeen eivät ole oikeutettuja korvauksiin 1 alkaen.
se on hyvin yksinkertaista: sinä olet 65 (?) ja hän on 54 ja asutte molemmat Alankomaissa. Hän on siksi oikeutettu AOW:hen 67-vuotiaana, koska hän asuu Alankomaissa ja rakentaa siksi AOW:ta! (hänen pitää vain asua siellä eikä maksaa siitä mitään, joten vaikka hän ei tekisi töitä, hän kerää AOW-eläkkeen) Joten yhteisasumisen järjestely AOW-etunsaajan kanssa astuu voimaan. Jos hän asuisi Thaimaassa, tätä sääntöä ei sovelleta ja saisit yhden valtion eläkkeen. Sääntö näyttää kierolta, mutta se on sama.
Hyvä Ko, jos asut Thaimaassa nuoremman thaimaalaisen naisen kanssa, saat myös kumppanilisää. Minäkin ymmärrän sen ja minulla on ollut se alusta asti.
Rakas theos,
Kumppaniraha on peruutettu 1 alkaen.
Parhain terveisin. Bz
Asun yksin Thaimaassa. Eikä kenenkään muun tarvitse tietää onko minulla tyttöystävää kotona vai ei? Ei siis alennuksia tai lisämaksuja.