Tervetuloa Thailandblog.nl-sivustolle
Thailandblog on Alankomaiden ja Belgian suurin thaimaalainen yhteisö 275.000 XNUMX vierailullaan kuukaudessa.
Tilaa ilmainen sähköpostiuutiskirjeemme ja pysy ajan tasalla!
tiedote
Kieliasetus
Arvostele Thaimaan bahtia
Sponsoroida
Viimeisimmät kommentit
- Henk: Ranta on pitkä. Tietääkö joku suunnilleen missä se on?
- Ger Korat: Koillisosassa on vain 3 suurta kaupunkia, jotka ovat oikeutettuja pysähtymään: Korat, Khon Kaen ja Udon. Khon Kaen ja Udo
- Johnny B.G: Se, että tällä alueella on edistytty ja joissain paikoissa on melko mukavia ravintoloita, supermarketteja, joissa on valikoituja tuotteita
- GeertP: Kyllä, Erik, ei niin kauan sitten hollantilaiset "kahvintuntijat" lähtivät lomailemaan kotansa auton takana
- mikrofoni: Hahaha Lieven, mistä saat sen, katsomatta kahvinporoja? Tarinasi ovat aina mahtavia. Sain taas j:stä
- Eric Kuypers: Rudolf, se on hienoa! Siksi lakkautetaan kaikki Thaimaan alueelliset ja kansainväliset lentokentät, koska sekään ei ole hyväksi
- Rudolf: Keitä ovat ne ihmiset, jotka ajavat HSL:llä Shanghaihin? Se on rikas eliitti. Mitä hyötyä tavallisille thaimaalaisille on tästä erittäin kalliista projektista?
- RonnyLatYa: Yhden vuoden jatkoajan hakeminen Thaimaassa ei vaadi digitaalista osaamista milloinkaan. Se oli siellä myös 30 vuotta sitten
- willem: Pattaya
- Eric Kuypers: Lieven, en lue sitä, mutta tiedän: minun ei tarvitse tarjota sinulle kahvia minilusikallisen Buismanin kanssa. Meillä oli se
- Rudolf: Kylässä yritän aina opettaa ihmisille, että heidän käytöksensä määrää myös koiran käytöksen. Ihmisillä on st
- Johannes: Ihanan tunnistettava ja humoristinen. Nyt maukas tarina nykypäivän baristan temppuista ja temppuista
- bert: Tässä junassa on aina paljon enemmän pysähdyksiä kuin lentokoneessa. Esimerkiksi Koratilla ei ole lentoasemaa, jolla olisi toimiva matkustajalento
- Rob V.: Niin vähän? Minusta hän laittaa liikaa! Oikean HSL:n pitäisi juosta vähintään 300-400 km Bangkokista seuraavaan
- H. Revoort: ….Acorn coffee blues….
Sponsoroida
Bangkok taas
valikko
asiakirjat
esittää
- tausta
- toiminta
- puffi
- esityslista
- Verokysymys
- Belgian kysymys
- Nähtävyydet
- Outoa
- buddhalaisuus
- Kirja-arvostelut
- Sarake
- Korona kriisi
- kulttuuri
- Päiväkirja
- Tapailla
- Viikko
- Asiakirjat
- Sukeltaa
- Talous
- Päivä jonkun elämässä…..
- saaret
- Ruoka ja juoma
- Tapahtumat ja festivaalit
- Ilmapallofestivaali
- Bo Sang -sateenvarjofestivaali
- Buffalo-kilpailut
- Chiang Main kukkafestivaali
- kiinalainen uusivuosi
- Full Moon Party
- joulu
- Lotus Festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Nagan tulipallofestivaali
- Uudenvuodenaaton juhla
- Phi ta khon
- Phuketin kasvisjuhlat
- Rakettifestivaali – Bun Bang Fai
- Songkran – thaimaalainen uusivuosi
- ilotulitusfestivaali Pattaya
- Ulkomaalaiset ja eläkeläiset
- AOW
- Autovakuutus
- Pankkitoiminta
- Verot Hollannissa
- Thaimaan vero
- Belgian suurlähetystö
- Belgian veroviranomaiset
- Todiste elämästä
- DigiD
- Siirrä maasta
- Asunnon vuokraamiseen
- Osta talo
- muistaen
- Tuloslaskelma
- Kingin
- Elinkustannukset
- Hollannin suurlähetystö
- Hollannin hallitus
- hollantilainen yhdistys
- Uutiset
- Menee pois
- Paspoort
- Eläke
- Ajokortti
- Jakelut
- vaalit
- Vakuutus yleensä
- Visa
- työ
- Hopital
- Terveysvakuutus
- kasvisto ja eläimistö
- Viikon kuva
- Gadgets
- Rahaa ja rahoitusta
- Historia
- Terveys
- Hyväntekeväisyys
- Hotellit
- Taloja katsomassa
- Isaan
- Khan Peter
- Koh Mook
- Kuningas Bhumibol
- Thaimaassa asuminen
- Lukijan lähetys
- Lukijan kutsu
- Lukijavinkkejä
- Lukijan kysymys
- yhteiskunta
- markkinapaikka
- Lääketieteellinen matkailu
- Miljöö
- Yöelämä
- Uutisia Hollannista ja Belgiasta
- Uutisia Thaimaasta
- Yrittäjät ja yritykset
- onderwijs
- Tutkimus
- Tutustu Thaimaahan
- arvostelut
- Merkittävää
- puhelu
- Tulvat 2011
- Tulvat 2012
- Tulvat 2013
- Tulvat 2014
- talvehtia
- Politiikka
- Äänestys
- Matkatarinoita
- Matkustaa
- suhteita
- kauppa
- sosiaalinen media
- Kylpylä ja hyvinvointi
- Urheilu
- Kaupungit
- Viikon lausunto
- rannat
- Taal
- Myytävänä
- TEV-menettely
- Thaimaa ylipäätään
- Thaimaa lasten kanssa
- thaimaalaisia vinkkejä
- Thai hieronta
- matkailu
- Mennä ulos
- Valuutta - Thaimaan bahti
- Toimittajilta
- Omaisuus
- Liikenne ja kuljetus
- Visa lyhyt oleskelu
- Pitkäaikainen viisumi
- Visa kysymys
- Lentoliput
- Viikon kysymys
- Sää ja ilmasto
Sponsoroida
Vastuuvapauslausekkeen käännökset
Thailandblog käyttää konekäännöksiä useilla kielillä. Käännetyn tiedon käyttö on omalla vastuullasi. Emme ole vastuussa käännösvirheistä.
Lue koko artikkelimme täältä vastuuvapauslauseke.
royalty
© Copyright Thailandblog 2024. Kaikki oikeudet pidätetään. Ellei toisin mainita, kaikki oikeudet tältä sivustolta löytyviin tietoihin (teksti, kuva, ääni, video jne.) kuuluvat Thailandblog.nl:lle ja sen tekijöille (bloggaajille).
Näiden tietojen täydellinen tai osittainen haltuunotto, sijoittaminen muille sivustoille, jäljentäminen millään muulla tavalla ja/tai kaupallinen käyttö ei ole sallittua, ellei Thailandblogilta ole nimenomaista kirjallista lupaa.
Tämän sivuston sivuille linkittäminen ja niihin viittaaminen on sallittua.
Koti » Lukijan kysymys » Lukijan kysymys: Pitääkö minun maksaa veroja Thaimaassa?
Lukijan kysymys: Pitääkö minun maksaa veroja Thaimaassa?
Hyvät Thaimaan blogin lukijat,
Täytin 65 tänä vuonna, minulla on thaimaalainen tyttöystävä ja vuokra-asunto Bangkokissa.
Joudun elämään AOW 1035 € kuukaudessa vuosituloillani noin € 13.000 350. Summaa täydennetään pienellä kuukausikorvauksella Arabiemiirikunnilta. € 4.200.– vuositasolla € 17.200 XNUMX.– Tulen siis XNUMX XNUMX € vuositasolla.
Jos astun sisään Thaimaa pitääkö minun maksaa tästä etuudesta veroa Thaimaan valtiolle?
En todellakaan mene sinne töihin.
Kuka voi vastata tähän minulle?
odottaessa ja kiittäen,
Robert
Moderaattori: vakavan kysymyksen esittäjä haluaa myös vakavan vastauksen. Jos et tiedä, älä vastaa.
Erittäin lyhyt NO
Vaikka poistaisit rekisteröinnin Hollannista, maksat silti verosi
Alankomaissa.
Huomaa, että jos tulet tänne vakituisesti asumaan etkä ole naimisissa tyttöystäväsi kanssa, sinun on kyettävä esittämään vuositulot 800000 675 bahtia. Etusi on noin XNUMX
Mutta silti paras täällä Thaimaassa
puuska
Samaa mieltä siitä, mitä Gust kirjoittaa, tai samassa tilanteessa oleville belgialaisille.
Thaimaa ei verota Belgian eläkettä...ei mitään eläkettä.
Lisäksi en usko, että sinun ei tarvitse pystyä tarjoamaan 800 t:n vuosituloa, riittää, että turvaat 800 XNUMX tilille, jonka esität vuodesta toiseen, riippumatta eläkkeesi koosta, olet silloin varma eläke vuosi toisensa jälkeen oleskelun jatkaminen...ellei lakia muuteta.
Lisäksi voit esittää myös eläkkeen ja säästöjen yhdistelmän, varmista vain, että se on 800K yhdessä vuodessa.
Ystävällisin terveisin,
Khan Sokeri
eläkkeen ja penkillä olevan telineen yhdistelmä
-Mitä asiakirjoja minun on esitettävä kuukausieläkkeeni saamiseksi?
- Minne se pitäisi viedä, pitäisikö se käännellä? tai vahvistaa?
tiedustele
Louis,
Sinun on todistettava, että eläke tai osa siitä on tullut Thaimaahan.
Riittää, kun pyydät Thai-pankiltasi todisteita tilillesi viimeisen vuoden aikana siirretyistä varoista.
Esimerkiksi: 12 x 1.000 € = +/- 480.000 320.000 bahtia ja voit täydentää tätä säästötilillä, joka on myös Thaimaassa vähintään 800 XNUMX bahtia, jotta voit esittää XNUMX XNUMX bahtia yhdessä. Sinun ei tarvitse kääntää tai laillistaa mitään.
Ystävällisin terveisin,
Khan Sokeri
Useimmissa maissa verovelvollisuus syntyy vähintään 180 päivän oleskelusta. Thaimaan veroviranomaiset käyttävät myös tätä (veroasumista). Verovelvollisuus maassa ei automaattisesti tarkoita, että sinun on myös maksettava veroja. Se riippuu esimerkiksi kahden maan välisestä verosopimuksesta. Jos maksat veroa valtion eläkkeestäsi Alankomaissa, sinun ei tarvitse maksaa veroa siitä summasta uudelleen Thaimaassa, koska Alankomailla ja Thaimaalla on verosopimus. Saatat joutua maksamaan veroa Thaimaassa Yhdistyneistä arabiemiirikunnista saamastasi osasta. On hyvä selvittää etukäteen, onko verosopimusta olemassa ja onko se osa jo verotettu Arabiemiirikunnissa.
Jos verosopimusta ei ole, on mahdollista, että sinua verotetaan molemmissa maissa.
Rakas Peter,
Voitko kertoa minulle, mitä UAE tarkoittaa?
Kun haen googlesta, tulee sana Yhdistyneet arabiemiirikunnat, eikä se ole sitä joka tapauksessa
laskennan suhteen
Artikkelissa todetaan, että kirjoittaja saa pienen eläkkeen Yhdistyneistä arabiemiirikunnista.
UAE tarkoittaa Yhdistyneet arabiemiirikunnat.
Robert, jos maksat tuloveroa Hollannissa, niin ei Thaimaassa, Thaimaa on yrittänyt periä tuloveroa muutaman vuoden, mutta he eivät näytä onnistuvan. Thaimaa on sopimusmaa, joten he voivat periä tuloveroa kuten Alankomaat, mutta tämä ei ole sallittua kahdesti samalla summalla.
tulot ovat 17.200 XNUMX netto, muuten sinulla on oltava säästöjä täyttääksesi vaatimukset (nykyisellä valuuttakurssilla), jotta voit jäädä
Terveisin Lee
En tiedä, onko Yhdistyneistä arabiemiirikunnista kuukausittain saamasi etu valtion etuus.
Jos näin on, uskon, että jatkat verojen maksamista Alankomaissa. Tietoja valtion eläkkeestäsi
jatkat verojen maksamista Alankomaissa, mutta se on vain 5-6 euroa kuukaudessa.
Minulla on valtioneläkkeen lisäksi myös metalliteollisuuden eläke, mutta minulla on poikkeus
saatu tämän eläkkeen verojen maksamisesta Alankomaissa.
Älä myöskään maksa veroja Thaimaassa, mutta kuulin sanottavan, että Thaimaa vuonna 2015
vero kaikista tuloista riippumatta siitä, oletko töissä tai et.
Thaimaan ja Alankomaiden välillä on verosopimus (1976)
http://www.bia.co.th/020.html
Thaimaan verosivusto (englanniksi)
http://www.rd.go.th/publish/16399.0.html
http://www.rd.go.th/publish/6045.0.html
http://www.rd.go.th/publish/1785.0.html (18 ja 19 artikla)
Thaimaan maahanmuuttovirasto
http://www.immigration.go.th/nov2004/doc/temporarystay/policy777-2551_en.pdf
esimerkki OA-viisumista (pitkäaikainen oleskelu), jota sovelletaan Singaporessa (sama Alankomaissa)
http://thaiembassy.sg/consular-visa-matters/visa-requirements/non-immigrant-visa-o-a-long-stay
SSO (esimerkiksi Thaimaan UWV) tarkistaa oikeutesi AOW:iin itse asiassa Thaimaassa, ja sinun on / voitava luopua asumisesta tyttöystäväsi kanssa. Tällä voi olla myönteisiä seurauksia AOW-etuusi.
Jos et ole naimisissa, sinun on kyettävä todistamaan tulot 65000 800.000 bahtia kuukaudessa vuosittaista viisumia varten tai 400.000 XNUMX bahtia (omalla) säästötilillä tai molempien yhdistelmä. (Jos olet naimisissa thaimaalaisen kumppanisi kanssa , tämä määrä on XNUMX XNUMX bahtia vuodessa)
Voit hakea vapautusta tuloverosta Roermondin veroviranomaisilta ja Yhdistyneiden arabiemiirikuntien eläkkeesi vapautetaan ja AOW:sta pidätetään palkanmaksuvero XNUMX/XNUMX euroa kuukaudessa. Tämä vapautus myönnetään varmasti, jos sinulla on tarvittavat paperit (todistus siitä, että asut todella Thaimaassa).
Sinun on otettava huomioon, että sinun on otettava sairausvakuutus uudelleen, koska hollantilaista vakuutusta ei voida jatkaa.
Omalla riskillä asuminen ei ole suositeltavaa, koska tulot eivät riitä muodostamaan puskuria tämän riskin ottamiseksi itse.
jos menet vain thaimaahan ja peruutat rekisteröinnin Alankomaissa, saat bruttoneton
maksetaan Thaimaassa, mikä koskee myös UAW:täsi ja maksat vähän puhelua. thaimaassa ja SINUA EI TARVITSE MAKSAA MITÄÄN BEL .IN .NED .lisää.
tiedustele tätä Alankomaissa SVB:stä [sosiaalivakuutuspankki].
Pidä hauskaa Thaimaassa.
Moderaattori: Kommenttia ei voi lukea.
Anteeksi, mutta tämä on hyvin hämmentävää... Rehellisesti sanottuna en ymmärrä sitä ollenkaan.
Miksi tarvitset verotoimistoa? ja mikä hämmentävä tarina tuon viisumin kanssa, kun taas eläkeläisenä saat yksinkertaisesti vuosiviisumin.
Moderaattori: Kommenttisi tulee liittyä aiheeseen. Tämä viesti ei koske viisumia.
Minut laukaisee lyhyesti Richardin lause, jonka mukaan sinun ei tarvitse maksaa veroa sivutuoteista Thaimaassa. Tämä on totta, mutta on ehkä hyvä tietää, että vaikka poistaisitkin rekisteröinnin Alankomaissa asuvaksi, olet silti velvollinen maksamaan veroa Alankomaissa ABP:llä kertyneestä eläkkeestä. Tämä ei koske yrityseläkkeitä. Hollannin hallitus perii aina veroa valtion kertyneestä eläkkeestä.
Uskon sinua heti, mutta minusta se on outoa - ABP on yksinkertaisesti yksityinen eläkerahasto, johon hallitus on sijoittanut eläkejärjestelmänsä. Ei valtion eläke, kuten valtion eläke todella on.
Jos sinut on poistettu rekisteristä Alankomaissa ja olet siksi asettunut pysyvästi Thaimaahan ja olet karttunut eläkettä Alankomaissa ABP:n kautta, sinun on aina maksettava palkkaveroa Alankomaiden valtiolle (ns. lähdevero). Siksi on myytti, että ihmiset sanovat, että karttunut eläke maksetaan Alankomaissa brutto - netto!!
@Moderaattori,
Voitko huomauttaa Richardille, että hänen vastaustaan on käytännössä mahdoton lukea välimerkkien, isojen kirjainten, kappalerakenteen ja lauserakenteen puuttumisen vuoksi, joita ei voida seurata.
(Yhdessä lauseessa mainitaan 8 x Thaimaa)
Lisäksi hän antaa myös vääriä tietoja, mutta et voi tehdä asialle juuri mitään.
Leo Bosch.
Selvennykseksi: väite, jonka mukaan sinun on maksettava veroa Thaimaassa kaikista valtion ulkopuolisista tuloista, ei pidä paikkaansa,
Jos sinut on poistettu rekisteristä, sinulla on verovapaus eläkkeestäsi Alankomaissa, mutta Thaimaassa siitä peritään veroa.
Leo Bosch.
@Richard,
Vaikka eläkkeesi olisi verovapaus Alankomaissa, sinun ei tarvitse maksaa siitä veroa Thaimaassa.
Ja se ei ole valtion tuloja.
Leo Bosch.
Rekisteröinnin poistaminen Hollannista tarkoittaa rekisteröitymistä Thaimaahan
Poistettu Alankomaista = ei ole enää verovelvollinen Alankomaissa.
Rekisteröity Thaimaassa = verovelvollinen Thaimaassa.\
Huomaa, että verovelvollisuus ei tarkoita, että sinun on myös maksettava veroa.
Toistaiseksi Thaimaa EI verota valtion eläkkeitä, ja jos verotan, ei ollenkaan.
Thaimaan verovelvollisuus vahvistetaan henkilötunnuksella, tämä numero on myös veronumerosi.
Lue se, verotettava tarkoittaa, että noudatat TH:n ja NL:n välistä sopimusta.
Ja siksi EI varsinaista veronmaksua.
Jos asut Thaimaassa, olet verovelvollinen Thaimaassa, et enää Alankomaissa.
Muuten, ulkomaalaisena Thaimaassa voit myös vapaaehtoisesti maksaa veroja.
Korkeus?
Puhu Thaimaan verotoimistolle.
Mutta AOW:n ja/tai valtion lisäeläkkeiden (erittäin laaja käsite) kanssa sinun ei tarvitse maksaa veroja
Thaimaalla on muuten sopimus Alankomaiden kanssa, joten niin sanottua asuinmaan periaatetta ei voida soveltaa toistaiseksi.
Ottaen huomioon ne esteet, joita Alankomaiden hallitus on viime aikoina kohdannut Euroopassa, on hyvin kyseenalaista, voidaanko niin sanottua asuinmaan periaatetta soveltaa.
EU:n säännökset puhuvat silloin tasa-arvoisten kansalaisten syrjinnästä.
Mutta Alankomaat, luokkansa paras poika, he sanovat, menee hyvin usein syrjään verojen ja sosiaaliturvan suhteen.
Täysin väärin.
Alankomaissa eläkkeiden verovelvollisuus on aina olemassa.
Loppujen lopuksi suojaarviointi määrätään aina.
Olet siis edelleen velkaa tämän summan, mutta sinun ei tarvitse maksaa sitä.
Ymmärrän muuten, että työtulon, ei eläkkeen, verotettavan enimmäismäärän voi rajoittaa paljon mainittuun naimattomien 65,000 40,000 bahtiin ja naimisissa olevien XNUMX XNUMX bahtiin edellyttäen, että se maksetaan kuukausittain thaimaalaiselle pankkitilille.
Tietylle summalle on verovapaus, on erilaisia vähennyksiä, lyhyesti sanottuna, valitse t vaikutus. verovelvollisuudesta Thaimaassa.
Joka tapauksessa maksat vähemmän kuin Alankomaissa
Parisuhdelisä on negatiivinen ulkomaalaiselle kumppanille, joka ei ole asunut Alankomaissa 16-vuotiaana (eli 50-vuotiaana).
Kun olin yksin, sain normaalin AOW:ni noin 1200. Koska minulla on kumppani, saan vain 903.
Olen riitauttanut tämän aina oikeuteen, mutta se ei eroa…
Negatiivinen lisämaksu riippuu hänen iästään ja siitä, milloin hän tuli tänne.
Oletetaan, että hän oli 50-vuotias tullessaan tänne, niin AOW-ero on 50 miinus 16 = 34 vuotta.
Nyt tuli äskettäin kirje UWV:ltä, että voit korjata tämän aukon vapaaehtoisella ostomaksulla. Tästä voit pyytää tarjouksen (ilman velvoitteita). Olen hakenut sitä, mutta en tiedä kuinka suuri summa on.
Etuna on, että ulkomainen kumppanisi saa täyden AOW-summan (NL).
Tämä on erityisen tärkeää, jos hän on jostain syystä yksin.
Frank F
Hyvä Richard ja muut,
En ole vielä kokenut sitä käytännössä, mutta otin sen kerran esille ABP:n kanssa. He vastasivat kirjaimellisesti seuraavasti.
”Kaksinkertaisen verotuksen estämiseksi Alankomaat on tehnyt (vero)sopimuksia useimpien maiden kanssa. Kaikki verosopimukset eivät ole samanlaisia, mutta eläkkeiden alalla yleinen sääntö on, että Alankomaat voi verottaa Alankomaiden valtion eläkkeitä ja jäsenen asuinmaa voi verottaa yksityisiä eläkkeitä. Verotuksen kannalta on siis tärkeää jakaa palvelusaika yksityiseen palvelukseen ja julkiseen palvelukseen eli toisin sanoen julkisoikeuteen ja yksityisoikeuteen.
Siksi ne tekevät eron valtion eläkkeiden, kuten sivutuotteiden, ja yksityisten eläkkeiden välillä. Olen itse siirtänyt yhtiöstä kertyneeni eläkkeeni ABP:lle. He ehdottavat, että olen aina velvollinen maksamaan veroa Alankomaissa siitä osasta, joka on kertynyt ABP:lle (onneksi vähän minun tapauksessani). Asukas tai ei.
Tietääkseni thaimaalaisten eläkkeitä EI veroteta Thaimaassa eikä siten myöskään ulkomaalaisten eläkkeistä.
Hyvin usein thaimaalainen eläke koostuu yhdestä (1) määrästä, joka maksetaan työsuhteen päätyttyä.
Haluaisin kuulla, jos se ei ole oikein (silloin minun pitäisi keskustella thaimaalaisten ystävieni kanssa).
Olen lukenut näitä artikkeleita ja olen vähän kyllästynyt niihin.
Ne ovat kaikki lyhenteitä, joita en ymmärrä, vaikka googlettamallakaan en saa tyydyttävää vastausta.
Ehkä saan täältä vastauksen, mitä UAE ja UAW tarkoittavat, koska en ymmärrä sitä
tietojenkäsittelyä
Kuten kuulin jonkun kertovan, Thaimaalla ei ole verosopimusta Hollannin kanssa, vaan maksat 5 % veroa valtion eläkkeestäsi täyttämällä erityisen asiakirjan.
sinun ei tarvitse maksaa eläkkeestäsi veroa
Ok, mutta mitä UAE ja UAW tarkoittavat?
Minun täytyy kertoa tarina, muuten tämä ohjelma ei hyväksy kysymystäni
Rakas Robert,
noin vuosi sitten (kun olin vielä 64-vuotias), en myöskään tiennyt mitä tehdä.
Koko Espanjassa asumiseni minulla oli verosopimusten mukainen,
verovapaus Alankomaissa ja Espanjassa maksettu vero. Se oli 65-vuotiaasta lähtien
vähemmän kiinnostavaa, koska eläkkeet Espanjassa ovat alhaisemmat, ja
Jouduin maksamaan suhteellisen paljon enemmän kuin Alankomaissa. Minäkin maksan nyt
ei veroja Thaimaassa, mutta ovat päättäneet jäädä Alankomaihin uudelleen
maksaa. Ja se on erittäin hyvä.
Viime vuonna olin verotoimistossa Koratissa ja koska se ei ollut hyvä
tiesi mitä tehdä sen kanssa, soitettiin Bangkokiin. Voisin sitten yhdellä
puhu rouvalle Hän puhui erinomaista englantia. Hän todella puhui siitä
5 % AOW:sta, mutta myös yritykseni eläkkeestä. Kaiken kaikkiaan olisi
vähemmän suotuisa kuin mitä nyt maksan Alankomaissa. Kahden kuukauden takia
summat, he eivät vähennä mitään SVB:stä.
Tämä thaimaalainen nainen ei kertonut minulle erityisestä muodosta
alennusta tai täydellistä vapautusta varten.
Mitä tulee vuosituloihisi, se ei riittäisi saamiseen
eläkevuoden viisumista. Nykyisellä valuuttakurssilla sinun pitäisi silti olla noin 20.000 XNUMX
olla. Sama minulle, nyt on varmistettava, että summa on 100000 XNUMX
Bath on sohvalla, muuten he voivat joutua vaikeuksiin maahanmuutossa.
Olen nyt saanut tietoa Thaimaan suurlähetystöstä.
tällä hetkellä on yksi, kuten useat ihmiset ovat kirjoittaneet
Thaimaan pankkitilille vaaditaan 800.000 XNUMX Bathia, joka vastaa vastaavaa summaa
20.000 XNUMX euroon asti. Voit myös saada viisumin tyypin "O" ja jatkaa sitä Thaimaassa.
Sitten olet rekisteröitynyt NL:ään. Ainoa ratkaisu on löytää suoja
Alankomaissa, jossa olet virallisesti rekisteröity. Mutta yli 8 kuukauden oleskelu Alankomaiden ulkopuolella katsotaan maastamuutoksi. Jos kuitenkin haluat poistua kokonaan rekisteristä Alankomaissa, sinun on ainakin:
Eläkkeellä on 20.000 XNUMX euroa vuodessa. Toistaiseksi se ei ole veronalainen Thaimaassa.
Sitä, mitä saan Arabiemiirikunnista, ei veroteta joka tapauksessa. Dubaissa ei ole veroja.
Suuri ongelma on sairausvakuutus. Lisäksi asun virallisesti yksin Bangkokissa
Eikö Alankomaiden hallitus voi leikata minua?
Robert.
Toivottavasti olet viisaampi, minä en ole.
Hyvät herrat, minkä sotkun teette vastauksillanne.
Yksinkertainen kysymys, mutta paljon ristiriitaisia yksityisiä vastauksia.
Ihmiset ajattelevat tai heille on kerrottu, että siitä ei ole sinulle hyötyä.
Asianmukaiselle viranomaiselle siirtäminen on oikea tapa.
Se säästää teejuhlilta paljon tarinoita, joista ei ole sinulle hyötyä.
Mitä kaipaan näistä tarinoista. Että sinulla on oltava tämä Thai-tilillä 3 kuukautta ennen kuin jatkat Non O -viisumiasi. Osoita, että rahat tulevat ulkomailta ja että käytät niitä. Joten et todellakaan voi jättää sitä tilille, jota et käytä. Tämä on minun kokemukseni Koh-Samui.Surrathani Immigrationista.
Periaatteessa AOW:sta ei tarvitse maksaa veroa Thaimaassa. Se vähennetään etuudesta Alankomaissa. Eri asia on eläke-etuuksien ja muiden maailmanlaajuisten tulojen kanssa, jos todella asutaan Thaimaassa.Ihmisten katsotaan asuvan Thaimaassa (verotuksessa), jos he oleskelevat Thaimaassa pidempään kuin luulin, että 180 päivää.
William Doeser
Thaimaalainen tyttöystäväni työskentelee hallitukselle BKK:ssa yliopistossa. Palkat eivät ole kovin korkeat, mutta hyvät sivutyöedut ovat. Yksi niistä on esimerkiksi ilmainen sairausvakuutus ja ilmainen hoito sairauden varalta sekä sairaalatarkastukset.
Hän kertoi minulle, että kun olimme naimisissa, voisin taata hänen ilmaisen sairausvakuutuksensa ja sairaalahoidon.
Tämän sairaalan tulee olla sidoksissa yliopistoon, muuten maksat kohtalaisen henkilökohtaisen maksun.
Onko asiantuntijoita, jotka tietävät tästä?
John Plantenga
Heti kun lähetät pyynnön: Pyydä vapautusta palkkaveron/kansanvakuutusmaksujen vähennyksestä
fuses kysyy Hollannin veroviranomaisilta ulkomailla:
- Todiste rekisteristä poistamisesta kunnallishallinnolta. (Ned.)
-Näytä kopio Thaimaan veroilmoituksesta.
(siis tässä maassa olet veronalainen maailmanlaajuisista tuloista)
Tämä lähetetään Vero- ja Tullihallinnolle yhdessä täytettyjen hakemuslomakkeiden kanssa
Limburg/ulkohallintoosasto RT-LK-P
PL 2865 6401 DJ Heerlen NL
tervehdys,
Louis
Kolme tähän mennessä käsiteltyäni hakemustani eivät ole koskaan sisältäneet Thaimaan veroilmoituksen lähettämistä.
Sinua pyydetään täyttämään seuraava kysymys:
"Pidetäänkö sinua (edelleen) (vero)asuvaisena asuinmaassa?
Huhtikuun puolivälissä 2016 minun on vastattava tähän kysymykseen uudelleen kyllä tai ei.
(huomaa sana "fiscal", joka on suluissa!)
Kysymys 800.000 XNUMX bahtin vuosituloista tai rahasta pankissa.
Kun naimisissa thaimaalaisen kumppanin kanssa, tämä on 400.000 XNUMX?
Lisäksi, jos omistan/ostan asunnon nimissäni, voinko käyttää sitä myös takuuna?.
Cor,
Todellakin, 400 XNUMX, jos olet naimisissa thaimaalaisen kanssa.
Ei, oleskeluoikeuden pidentämiseksi 1 vuodeksi, 800 tai 400 K määräyksiä, asunnon ostamisella ei ole todistusarvoa eikä sillä ole merkitystä.
Ystävällisin terveisin,
Khan Sokeri
Hyvä L. Lagemaat
Mistä saat kopion Thaimaan veroilmoituksesta, jos sinun ei tarvitse maksaa veroa täällä.
Tyhmä tarina.
Leo Bosch.
hei Robert Virallisesti sinun on maksettava veroa maassa, jossa asut yli 183 päivää vuodessa, mutta kukaan ETY-maan ulkopuolella ei tee niin. Täällä ei kukko laula, koska et ole asukas, vaan oleskelee täällä vain vuosiviisumilla tai eläkeviisumilla. Tuloillasi olet vain vähän pulaa eläkeviisumiin, mutta jos täydennät sitä 200.000 1 bahtilla pankissa, se ei ole ongelma. On myös ihmisiä, jotka muuttavat maasta, jotka haluavat ansaita ylimääräistä rahaa ja haluavat laittaa rahat pankkiin 800.000 päiväksi. 25.000 10 bahtista veloitetaan 15.000 XNUMX ja pienistä XNUMX - XNUMX XNUMX bahtia ja sitten voit oleskella täällä ympäri vuoden ilman, että sinun tarvitsee poistua maasta.
Anteeksi, Lagemaat, perusteettomasta kritiikistäni.
Tietosi ovat oikein.
Vain tuossa veroilmoituksessa ei ole mitään järkeä, jos sinun ei tarvitse maksaa veroja,
Leo Bosch.
Veroilmoitus on muodollinen asia.
Jos et tee tätä, on mahdollista, että olet hollantilainen veronmaksaja
on lyöty.
Jotkut ihmiset maksavat 7% tuloveroa Thaimaassa.
Muista hinnoista en ole tietoinen.
tervehdys,
Louis
Asuinmaan periaatetta ei sovelleta Aowiin, mutta se koskee ulkopuolista sopimusta. Katso http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/uitkering-meenemen-naar-het-buitenland/uitkering-meenemen-naar-een-land-buiten-de-eu-eer
Tekeekö kukaan tästä vielä päätä tai häntää? En minä missään tapauksessa.
Onko tästä jotain johtopäätöstä?
vai onko johtopäätös vain - mene Alankomaiden veroviranomaisiin ja kysy sieltä?
Tjamuk,
Ihmiset saattavat sitten ajatella "asuntomaan periaatetta", mutta se tarkoittaa automaattisesti kahta asiaa:
1. Maissa, jotka ovat halvempia "elinkustannuksiltaan" kuin Alankomaat, sovelletaan AOW-alennusta ja
2. Maista, jotka ovat "elinkustannuksiltaan" kalliimpia kuin Alankomaat, on maksettava ylimääräinen summa (tarkoitan sellaisia maita kuin Yhdysvaltoja, Japania, Honkongia jne.).
Ja minun on vielä nähtävä, mikä on lopullinen säästö tällaisessa operaatiossa.
Lisäksi uskon, että ajatuksessa on useita oikeudellisia puutteita. Ihmiset ovathan säästäneet saadakseen lopullisen summan kuukaudessa. Ja sitten ei ole kovin puolusteltua tehdä muutoksia tähän puhtaasti sen perusteella, kuinka paljon rahaa AOW-eläkeläinen lopulta käyttää kuukaudessa.
Leikkaavatko he myös ne Alankomaissa, joilla saattaa vielä jäädä AOW:ta yli kuukausittain? Tai ehkä syöt vähän liian usein tai syöt leivonnaisia liian usein?
Oikeudellisista ja käytännön syistä sellainen suunnitelma tuskin vaikuta minusta toteuttamiskelpoiselta. Ja myös vastenmielistä
Miten hämmentäviä tarinoita! Se koskee minua kolmesta asiasta, ns
1. verovelvollisuus Alankomaissa ja/tai Thaimaassa
2. 1 vuoden viisumin saaminen/pidentäminen
3. sairausvakuutus
ad 1.
jos peruutat rekisteröinnin Alankomaista ja asut Thaimaahan, AOW ja itse kertynyt lisäeläke on vapautettu veroista jne. Alankomaissa. Thaimaa soveltaa 0 prosentin verokantaa Alankomaiden kanssa tehdyn sopimuksen mukaisesti.
ad 2.
1 vuoden viisumin (O) saamiseksi sinun on maksettava 3 800.000 TBH 400.000 kuukauden aikana ennen alkamispäivää (avioliitosta thaimaalaisen TBH:n kanssa XNUMX XNUMX), asutko todella yhdessä!) sohvalla. Sillä ei ole merkitystä, mistä nämä rahat tulevat ja elätkö todella niistä. Joten voit jättää sen niin pitkäksi kuin haluat
Voit siis käyttää tämän summan joka vuosi viisumin jatkamiseen. Tämä 800.000 XNUMX TBH voi myös koostua
pankissa saatava summa yhdessä vuosieläkkeesi kanssa (esim. 300.000 500.000 TBH talletuksena pankkiin ja XNUMX XNUMX TBH eläkettä tai muita tuloja Thaimaan ulkopuolelta)
ad 3.
sairausvakuutuksen järjestäminen Thaimaassa on jälleen seurausta Hollannin ja siten myös Hollannin sairausvakuutuksen rekisteröinnin poistamisesta. On vaikea sanoa, mikä vakuutus on paras. Riippuu henkilökohtaisista olosuhteista ja mieltymyksistä. Asiasta on keskusteltu useaan otteeseen Thailandblogissa.
Periaatteessa veron perii se maa, joka maksaa. Olen katsonut AOW-taulukoita, mutta en löytänyt mainitsemaasi. Onko se brutto vai netto?
Tuttavani, joka asuu thaimaalaisen kanssa Koratissa, saa hänestä lisämaksun SVB:ltä. Tiedätkö sen? Vai onko sinulla?
Katso ylös http://www.svb.nl/int/nl/aow/hoogte_aow/bedragen/index.jsp
@Carabao,
Tuttavasi saa luultavasti tämän korvauksen ANW-vakuutuksesta. (Survivors' Act, entinen lesken ja orvon etu)
NL:ssä. velvoitettu ; jos sinut on poistettu rekisteristä, voit ottaa tätä varten vapaaehtoisen vakuutuksen, jos teet sen 1 vuoden sisällä rekisteristä poistamisesta.
Jos olet saavuttanut valtion eläkeiän, mutta kumppanisi ei ole vielä saavuttanut, olet oikeutettu tähän etuuteen, mikäli kumppanisi täyttää tietyt ikä- ja tulovaatimukset tai on velvollinen hoitamaan lasta.
Kunhan asut yhdessä, saat avoliiton etua, joka on huomattavasti alhaisempi kuin yksin asuvan, eli etuuden.
Leo Bosch.
Moderaattori: liian monta kirjoitusvirhettä, lukukelvoton.
Alankomailla on verosopimus Thaimaan kanssa
Thaimaa on maa, joka on miellyttävän asuin- ja elinympäristön lisäksi myös veroystävällinen. Myös Alankomaiden kanssa on tehty verosopimus.
Jos oleskelet Thaimaassa vähintään 181 päivää vuodessa, voit suorittaa verovelvollisuuden Thaimaassa. Thaimaalaiset eivät maksa veroa AOW:sta ja eläkkeestä, koska rahat on ansaittu ulkomailla.
Voit lukea lisää Thaimaahan muuttamisesta ja veroseuraamuksista kohdasta "Veroviranomaiset Thaimaahan lähdön jälkeen".
tarkistaa..: http://www.thailandtotaal.nl/
Tino, Joku, joka ei työskentele Thaimaassa, ei maksa veroa. Ei siis myöskään eläkkeellä oleva Thai. Sillä ei siis ole mitään tekemistä sen kanssa, että rahat on hankittu Alankomaista.
Siksi näiden thaimaalaisten ei ollut vaikeaa tehdä tällaista sopimusta. Rahaa ei vain eläkkeellä oleville virkamiehille. He ovat edelleen verovelvollisia Alankomaissa.
J. Jordan.
Verotus on minulle myös ongelma, jota en ole vielä ratkaissut tapauksessani, se koskee muutaman vuoden kuluttua maksettavan annuiteettivakuutuksen vapautusta
vapautushakemuksessa todetaan:
Huomaa: pyyntöäsi ei käsitellä, jos verotuspaikan tietoja ei ole liitetty
Todiste verotuksellisuudesta on todisteena esimerkiksi:
* veroviranomaisten lausunto siitä, että sinua pidetään verotuksellisena
*tai äskettäinen kopio veroilmoituksesta tai verotusilmoituksesta
Rekisteröityminen kuntaan tai konsulaattiin EI osoita, että olet VEROJASUUS.
Kysyin sitten Thaimaan veroviranomaisilta rekisteröintiä veroviranomaisille
He eivät kuitenkaan halua rekisteröidä minua sinne, koska minulla ei ole Thaimaassa vähintään 30.000,00 XNUMX bahtia tuloja.