Melding: Rene

Betreft: Immigration Khon Kaen

Ik was gisteren (9 april 2019) bij de Immigration van Khon Kaen voor mijn 90 dagen melding. De 90 dagen melding verliep vlekkeloos.
Omdat er enige onduidelijkheid bestaat over de door KhonKaen Immigration te hanteren regels even het volgende:

  • Ik maak gebruik van de 800.000 baht regeling.
  • Op mijn vraag wat de door KhonKaen gehanteerde regels zijn was het antwoord; 2 maanden voor aanvraag op de bank en 3 maanden daarna nog steeds 800.000 op de bank minstens.
  • Daarna mag men tot 400.000 dalen.

Dus precies zoals Ronny dat heeft aangegeven. Drie maanden daarna dus handhaven!


Reactie RonnyLatYa

Bedankt voor de melding Rene.

Dit is ook volledig conform de nieuwe regels.

Note: “Reacties zijn zeer welkom op het onderwerp, maar beperk u hier tot het onderwerp van deze “TB Immigratie Infobrief. Heb je andere vragen, wil je graag een onderwerp behandeld zien, of heb je info voor de lezers, dan kan je dat steeds sturen naar de redactie.

Gebruik hiervoor enkel /www.thailandblog.nl/contact/. Bedankt voor uw begrip en medewerking”

Vriendelijke groeten,

RonnyLatYa

6 reacties op “TB Immigration Info brief 036/19 – Immigration Khon Kaen – Financiele bewijzen”

  1. Dirk zegt op

    Deze week in Hua Hin voor Non Imm retirement geweest. Volledig zoals hierboven beschreven.
    Ik vroeg hoe de controle zal verlopen op de 800k thb nadat het visum verkregen is.
    Antwoord : immigratie kan u op elk moment vragen om een bewijs van de bank te leveren analoog aan aanvraag visum.

  2. Sjaakie zegt op

    Voor beter begrip misschien van belang zijnde praktische vragen.
    Op welk moment gaat de controle plaats vinden van het feit dat de 800.000 gedurende 3 maanden na het verkrijgen van de jaarverlenging op de bank is blijven staan?
    Bij de volgende 90 dagen melding? Maar dat is niet hetzelfde als 3 maanden.
    Bij de volgende jaarverlengingsaanvraag dan?
    Of een keer extra verschijnen na 3 maanden?
    De controle dat het minimale bedrag van 400.000 de rest van de periode op bank is blijven staan zal wel plaats op het moment van de eerstvolgende jaarverlengingsaanvraag.
    Sjaakie

    • RonnyLatYa zegt op

      Nergens staat beschreven in de regels wanneer en die controle dient plaats te vinden.
      Het is niet omdat men zegt dat het er 3 maand moet blijven opstaan, dat men het ook na drie maand moet gaan controleren.

      Elk immigratiekantoor zal dat voor zichzelf bepalen. Sommige zullen de 90 dagen periode aangrijpen, andere zullen je een datum zeggen en nog andere zullen dat bij de eerstvolgende verlenging bekijken.

  3. Erwin Fleur zegt op

    Beste sjaakie,

    Dit is boven aangegeven, controle vind niet plaats als u het bovenstaande heeft gevolgt.
    Met vriendelijke groet,

    Erwin

  4. Rene zegt op

    Ik vergeet nog te vertellen dat ik bij mijn verlenging (dat was in december 2018) een klein probleempje had met mijn bankboek.

    Daar ik aan internetbanking doe (kasikornbank), maak ik niet vaak een bankboek upgrade.
    Daardoor gebeurde het dat ik bij het maken van mijn bankboekprint om aan te tonen dat ik lang genoeg mijn 800000baht op de bank had, een VERZAMELprint kreeg.
    Ik heb bij de aanvraag van de benodigde bankbrief dan ook een uitprint van mijn saldo gevraagd gespecificeerd met de bewegingen van de laatste drie maanden.
    Deze print heeft men mij verstrekt (getekend, gedateerd, en gestempeld).
    Bij Immegration KhonKaen heeft mijn deze print uiteindelijk geaccepteerd.
    Dus ivm de nieuwe regels zou ik zeggen: regelmatig een print van je bankboek maken.

    Rene

  5. Jan zegt op

    ik was bijna mijn visum vergeten te verlengen dit jaar
    Vorig jaar een gehuwde visum aangevraagd. Ging goed, echter komt toch redelijk veel bij kijken. Foto’s van binnen en buiten het huis met vrouw en kind. Getuige die verklaard dat ik daar verblijf, Mijn schoonmoeder daar die de huis eigenaar is. ieder een kopie van huisboekje en ID.en mee gaan tekenen bij de immigratie dienst, het bekende TM formulier, en de inkomsten verklaring. Deze vraag ieder jaar aan bij de NL ambassade door bank afschriften te overleggen van mijn inkomen. Dan komt er binnen een maand een immigratie agent langs en stelt wat vragen. Was gezellig, en zijn later nog wat samen gaan eten. al met al ben je dan wel een maand verder en moet je dus twee keer naar de immigratie dienst in mijn geval in Udon.

    Dit jaar bijna vergeten. Maandag voor twee weken terug in de ochtend snel via EMS de afschriften en formulier naar NL ambassade gestuurd. Tot mijn verbazing had ik ze de zelfde wee op vrijdag ochtend al weer terug zonder dat ze wisten dat ik er haast mee had. Pluim voor de afhandeling van de NL Ambassade waar nog wel eens over geklaagd wordt echter mijn ervaring is dat ze altijd alles netjes en snel afhandelen. Toen de week er op woensdag naar de Immigratie . Aangezien mijn inkomen voldoende is voor een gewoon visum en geen zin had in de hele procedure van het getrouwde visum, weer een gewoon visum genomen. Moest voor de wijziging wel 500 THB extra betalen, dit was mij bekend maar de rit naar Udon is voor mij 800 THB 🙂 . Binnen het uur was alles geregeld en mijn multi entry visum voor een jaar weer binnen. Dus al met al valt het hele proces best mee en moeten we ook begrip hebben net als in alle andere landen dat men ook niet in Thailand op kosten van buitenlanders zitten te wachten.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website