Op internet kwam ik een berichtje tegen over Freek, een 64-jarige man Hilversum. Hij was, zo luidde het bericht, via een chatbox in contact gekomen met een Thaise dame van 18 lentes.

Deze man zou na zes weken chatten, met haar gaan trouwen. Hij moest alleen even 9.000 euro overmaken als een soort Sinsot. Daarna zou ze naar Nederland komen om het leven van Freek wat op te fleuren. Freek had aan haar verzoek gehoor gegeven, maar kon toen fluiten naar zijn centjes en zijn schatje verdween met de Thaise noorderzon.

Het bericht is boterzacht. Slecht geschreven, vol met overbodige clichés, geen bronvermelding en zowel de schrijver als de hoofdpersoon zijn anoniem. Het zou me niet verbazen dat, na hard zuigen, het verhaal uit de grote duim komt.

Hoewel het bericht zelf niet interessant is, zijn de reacties dat wel. Freek is namelijk de gebeten hond. Volgens velen is hij een vieze oude man. Dat blijkt onder ander uit de reactie van iemand met toepasselijke nickname ‘Zuurpruim’:

“Maar kom op, ieder weldenkend mens schrijft niet gewoon maar even geld over naar Thailand. Daarnaast vind ik Freek ook een viespeuk. Een 18 jarig meisje naar Nederland willen halen als 64-jarige. Gadverdamme.”

Met geen woord wordt er gerept over de Thaise dame in kwestie. Oplichting is kennelijk toegestaan als je zelf jong bent en je slachtoffer een oude man. Het is tekenend voor de verharding in onze maatschappij. Niet de dader wordt verketterd, maar de naïeve sukkel die in de praatjes van een oplichtster trapt.

Heb je een dure flatscreen in je huiskamer en wordt er ingebroken? Eigen schuld, je vraagt er om! Loop je met een gouden ketting om op straat en wordt deze van je nek gerukt? Ja, had je maar niet zo stom moeten zijn. Een oud vrouwtje van haar handtas beroofd door tuig op een scooter? Logisch! Wat doet zo’n oud mens op straat?

Oplichting, diefstal en andere criminaliteit is volgens een deel van onze weldenkende natie, simpelweg je eigen schuld. Dat anderen met hun poten van je spullen af moeten blijven, dat telt niet meer mee. De jongelui die lokale winkels in Londense volksbuurten plunderden hadden daar ook een legitieme reden voor: ze konden van hun uitkering geen luxe goederen kopen. En daar hadden ze wel recht op.

Onze consumptiemaatschappij staat in het teken van nemen, nemen en nemen. Graaien zoveel als je kunt. Dat begint bij (bank)directeuren, bestuurders, bonusboys en (oud)politici. Zij geven het ‘goede’ voorbeeld. Jongeren in Londen doen het dunnetjes over onder het motto; ‘wat zij kunnen, dat kunnen wij ook’.

Ondertussen is Freek 9.000 euro en een Thaise illusie armer. Maar ja, dat is zijn eigen schuld. Hij is immers een vieze oude man…

Bron: Dichtbij.nl – Thais schatje plukt Hilversummer kaal voor 9.000 euro


» Laat een reactie achter


65 reacties op “Een vieze oude man en een Thais schatje”

  1. Ferdinand zegt op

    Het wordt wel moeilijk als je artikelen gaat schrijven waar we het alleen maar mee eens kunnen zijn. Ja .. Freek is simpel en die 18 jr Thaise een thuis goedopgeleide oplichtster. Elk cliche weer bewaarheid. Maar blijf schrijven ! We genieten er van.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  2. lex zegt op

    Ik zal hem niet omschrijven als vieze oude man, naïef is hij wel, zomaar z’n bedrag overmaken, geen woord over inburgeringscursus, aanvraag MVV, etc, etc, hij heeft zich dus helemaal niet over de valkuilen die alleen al de Nederlandse overheid graaft, op de hoogte gesteld, ik vind het heel zielig voor die man, maar echt medelijden kan ik niet hebben, als het verhaal is zoals het verteld wordt tenminste.
    Hij had zich beter moeten voorbereiden en informeren, b.v. middels deze site.
    En de reacties?, ik heb ze gelezen, te min voor woorden sommige

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  3. Johnny zegt op

    Als Freek een echte viespeuk geweest zou zijn, dan was hij waarschijnlijk wel jaren geleden al persoonlijk naar Thailand gegaan. Bovendien is het ieders keuze wat je met je leven doet en Nederlanders staan er om bekend om al heel snel iets te veroordelen. Persoonlijk denk ik dat het niet zo goed ging met die Freek, emotioneel door de war denk ik.

    Als er idd sprake is van oplichting, zijn de daders snel te achterhalen. Immers de poen is overgemaakt op een rekening en tezamen met de belastende emails of brieven is er wel degelijk een zaak.

    Het is triest dat wederom een dergelijk verhaal op het internet verschijnt. Ook ik vermoed dat het een verzonnen verhaal is.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • Robert zegt op

      Tuurlijk is het een onzin verhaal. Verhaal EN foto door ‘meneer de Bok’? Dat zou dus of betekenen dat ‘meneer de Bok’ naar Thailand is afgereisd om de bewuste foto van de dader te maken, of dat ‘meneer de Bok’ een willekeurig leuk plaatje van het internet heeft gehaald en een misleidende claim maakt (zie onderschrift foto). Ik gok op het laatste 😉

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • Thailandganger zegt op

      Wat een knoepert van een vooroordeel zeg: “Als Freek een echte viespeuk geweest zou zijn, dan was hij waarschijnlijk wel jaren geleden al persoonlijk naar Thailand gegaan. ” Hiermee bevestig je toch wat iedereen altijd zegt als je met een Thaise schone komt aanzetten.

      “Echte mannen” gaan tegenwoordig naar de Oekraïne als ik de radio moet geloven van afgelopen week. Het is er alleen een stuk kouder en je loopt meer kans op Aids.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
      • Ik denk dat je HIV bedoelt? Aids krijgt bijna niemand meer in het Westen dankzij medicatie.

        VN:F [1.9.22_1171]
        Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
        • Thailandganger zegt op

          Maar je zult wel gelijk hebben HIV is het virus en aids het uiteindelijke finale resultaat. Jammer dat ik niet meer weet wanneer het op de radio was deze week. In ieder geval op Radio 1.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
          • Peter@ zegt op

            In Thailand hebben er naar schatting 205.000 mensen HIV en er komen er elk jaar 10.000 bij dus verkijk je ook niet op Thailand.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  4. Robert zegt op

    Da’s een rare stap die je hier even snel maakt Khun Peter! Je heb slachtoffers die slachtoffer zijn door hun eigen naiviteit en je hebt slachtoffers die daar helemaal niks aan kunnen doen. Ik denk dat niemand de slachtoffers van de flatscreen TV, het goud en de handtas in deze voorbeelden iets kwalijk zal nemen zoals je suggereert. Wat betreft die 64 jarige man is het een heel ander verhaal. Dom, zielige man, en eigen schuld, sorry!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
    • @ Robert, naïeve en domme mensen mogen van jou dus bestolen worden? Dat is de wereld op z’n kop.
      In NL is het bijna een trend om bij oude mensen aan huis aan te bellen en ze geld afhandig te maken met slinkse praatjes. Allemaal eigen schuld volgens jou?
      Oplichting is ook diefstal. Dat is niet wezenlijk anders dan bij iemand inbreken. Het goedpraten daarvan vind ik bijna net zo erg. Er zijn nu eenmaal ook domme en naïeve mensen in deze wereld. Dat is geen vrijbrief om deze mensen een poot uit te trekken.

      VN:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
      • Robert zegt op

        @ Khun Peter, ik heb helemaal niet gezegd niet dat ik het goedkeur dat men naieve, domme, of in de war zijnde mensen oplicht. Ik denk wel dat iedereen een eigen verantwoordelijkheid heeft. Oplichting is ook diefstal, maar daar zit ook nog wel verschil in. Sommige oplicht schema’s zitten echt geraffineerd in elkaar, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen dat mensen er intrappen.

        Maar zeg nou zelf, trouwen met iemand die je 6 weken geleden op internet hebt ontmoet, die 45 jaar jonger is, etc. etc. Sorry hoor, of je deze mensen tegen zichzelf in bescherming moet nemen daar kunnen we over twisten, maar als normaal mens voel je toch gewoon aan dat het fout zit of ben ik nou gek? Ik blijf erbij, eigen schuld, sorry.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: +1 (obv 1 stem)
        • Dirk de Noorman zegt op

          Waarom wordt het bijna altijd een “welles-nietes” verhaal in de reacties?

          Graag zou ik wat meer van de achtergronden van de betrokkenen willen weten, met name van de “vieze oude man” Freek.

          Van de dame kan ik me wel een voorstelling maken maar juist die man intrigeert.

          Wat maakt mensen zo kwetsbaar, eenzaamheid? De steeds killere samenleving? Oudere mensen hebben afgedaan door niets ontziende efficiëntie, de houding van jeugdigen t.a.v. van ouderen is vaak respectloos. Ouderen worden gezien als een last. En dan ook nog aan liefde durven denken?

          Als ik Freek woorden in de mond zou mogen leggen: “Vandaag ik, morgen gij”.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
          • @ Mee eens Dirk. Ouderen worden steeds meer gezien als een last. Geen respect, geen begrip. Het liefst willen ze oude mensen opbergen in bejaardenpakhuizen en dan zo goedkoop mogelijk. Ouderen zijn een soort wegwerpartikelen geworden.
            Laatst was er iemand op de radio die zei dat oude mensen muf ruiken. Daar werd ook nog om gelachen. Ik zou dan willen vragen: “stinken je eigen ouders ook?”

            In de huidige maatschappij ben je al afgeschreven wanneer je ouder bent dan 45 jaar. Probeer dan nog maar eens aan een baan te komen. Dan krijg je te horen : te oud!
            En dat terwijl je misschien op de helft van je leven zit en de overheid wil dat we tot 67 doorwerken. De maatschappij wordt er niet leuker op.

            VN:F [1.9.22_1171]
            Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
            • Hans Bos (redactie) zegt op

              Daar kan ik mij helemaal in vinden. Doorwerken tot 67? Boven de 50 is geen werkgever te vinden die je aanneemt. Integendeel, zelfs de overheid wil je zo snel mogelijk lozen. Het UWV kan niets voor je doen, maar je moet wel elke week solliciteren tot je 65ste. Meestal krijg je niet eens antwoord. Het meest trieste is nog dat je tegenwoordig nog maar 36 maanden ww krijgt, Daarna kun je de bijstand in of je vermogen opeten. Dat is een van de redenen dat ik mij in Nederland niet meer welkom voelde.

              VN:F [1.9.22_1171]
              Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
              • Thailandganger zegt op

                Nou boven de 50 hoef je dat niet meer op te eten, maar komen ze pas bij de verkoop van het huis het aan bijstand betaalde bedrag terug halen. Dus indirect eet je het dan toch op alleen ontdek je dat pas later (velen vergissen zich hierin). Dus eigenlijk moet je proberen je huis te verschulden voordat het verkocht wordt.

                Wat betreft het UWV: Ze zijn aan alle kanten gekort op hun budgetten. Er is geen geld meer voor re-integratie trajecten alleen voor die waarvan ze zeker weten dat het een kans van slagen heeft. Dit betekent dat je gewoon op een zijspoor wordt gezet als 45 plusser. Uitgerangeerd, paria van de samenleving zonder dat je er zelf schuld aan bent. Zeker diep triest.

                Je bent afgeschreven voordat je oud bent. Alleen tegen (veel) minder salaris willen ze je nog wel aannemen. Ik begrijp ook niet hoe de regering dit kan rijmen en verklaren met de pensioenleeftijd naar 67 jaar. Moeten we dan allemaal in de zorg gaan werken? Ook de mensen die totaal geen sociale feeling voor hebben?

                En dan heb je de pensioenleeftijd bijna bereikt…. en dan wordt je nog 9000 euro afgetroggeld door een oplichtster. In mijn ogen een verrotte maatschappij is het zeker aan het worden.

                VA:F [1.9.22_1171]
                Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
        • @ het gaat mij er om dat iedereen direct roept: domme, naïeve, vieze man. Je zou ook kunnen zeggen de oplichtster in deze is een vuil secreet met nul respect. Het typische is dat vrijwel niemand dat doet, jij ook niet. Waarom de schuld bij de man neerleggen? Hij is toch slachtoffer? Of ben ik nu gek?
          We bevinden ons op een hellend vlak. Het eigen schuld, dikke bult gaat er bij mij niet in. Het klopt namelijk niet.
          De jongelui die winkels plunderden in Londen verdedigde hun gedrag schaamteloos. Velen kennen het verschil niet meer tussen goed en kwaad. Met de bonus bestuurders en de gouden handruk maffia voorop.

          VN:F [1.9.22_1171]
          Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
          • Robert zegt op

            Ik denk dat dat is omdat we (noem me sceptisch, maar ik wel althans) er al automatisch vanuit gaan dat men ons links en rechts geld uit de broekzak probeert te kloppen. Dat die mensen/organisaties er zijn is bekend. Als iemand met open ogen in zo’n kansloze situatie trapt verwordt het pas tot nieuws. Ik praat het oplichten niet goed, het mag ook allemaal zwaar gestraft worden wat mij betreft, maar het blijft m.i. onvoorstelbaar dat mensen hier nog intrappen. En zo te zien zijn er meer die er zo over denken. En dat verklaart dan tevens waarom de reacties op het slachtoffer gericht zijn.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
            • @ Je zegt dus: ga vooral uit van het feit dat mensen slecht zijn en slechte bedoelingen hebben. Vertrouw je jouw medemens op voorhand, dan ben je dom en naïef.
              Als dat het motto voor Freek is, dan zul je ook wel met mij eens zijn dat onze maatschappij behoorlijk verziekt is. Misschien is Freek dan wel een van de weinige ‘normale’ mensen op deze wereld. In dat licht gezien is Freek niet dom, maar juist te normaal…

              VN:F [1.9.22_1171]
              Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
              • Hans Bos (redactie) zegt op

                Homo homini lupus est: de ene mens is een wolf voor de andere…..

                VN:F [1.9.22_1171]
                Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
              • Robert zegt op

                Nee dat zeg ik dus niet. Maar er zitten wel slechte tussen ja. Kom nou Peter, kunnen we het er alsjeblieft over eens zijn dat het niet normaal is al je spaargeld over te maken naar iemand die je nog nooit in het echt ontmoet hebt?

                VA:F [1.9.22_1171]
                Waardering: +1 (obv 1 stem)
                • @ Robert. Ik ben opgegroeid in een tijd dat ik geen slot op mijn fiets had. Dat was niet nodig want niemand jatte mijn fiets. Als ik hem nu niet op slot zet en mijn fiets wordt gejat, dan is het mijn schuld. Vat je hem?
                  Ik begrijp jouw reactie wel. Wat normaal is en niet normaal is, blijft een lastige discussie. Maar laten we het er op houden dat Freek waarschijnlijk een beter mens is dan zijn Thaise schatje…

                  VN:F [1.9.22_1171]
                  Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
                • Robert zegt op

                  Ik ben het inderdaad met je eens dat het jammer is dat we preventief moeten denken.

                  VA:F [1.9.22_1171]
                  Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
                • @ ik zou willen zeggen jammer dat we preventief denken normaal vinden.

                  VN:F [1.9.22_1171]
                  Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
                • Ik heb overigens nu 2 sloten op mijn fiets. Wel grappig, in 40 jaar tijd van geen slot op de fiets naar twee stuks. Ik denk dat ik over 20 jaar een stuk of vijf gewapende Navy Seals moet inhuren als ik ergens mijn fiets parkeer. 😉

                  VN:F [1.9.22_1171]
                  Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
                • Hans Bos (redactie) zegt op

                  Wedden dat je dan in Thailand woont. Heb je geen slot op je fiets nodig….

                  VN:F [1.9.22_1171]
                  Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
                • pim zegt op

                  Peter .
                  Sinds er machines op accu zijn is er geen slot meer veilig .
                  1 voorstel om een onneembare fiets te maken willen de fabrikanten niet aan en het is zo eenvoudig te maken om 1 staaf in het frame te bouwen die in het trapstel valt .
                  In Thailand wist de verkoper niet of ik wel wijs was .
                  Ik kocht een fiets met slot en verlichting .
                  Hier naaien de dames de farang wel een oor aan om aan hun geld te komen daar hoeven ze geen fiets voor te stelen .

                  VA:F [1.9.22_1171]
                  Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
              • Thailandganger zegt op

                Zucht. Een discussie zonder einde. Mensen kijken er verschillend tegen aan. En natuurlijk is het een secreet die zoiets flikt, maar je mag ook vertrouwen op het gezond verstand van Freek. De waarheid ligt in het midden Peter. En een gewaarschuwd mens telt voor twee toch? De maatschappij bestaat helaas niet alleen maar uit betrouwbare figuren. Ik kan je daar wel eens een boekje over open doen, maar niet hier op het blog. En dan zul je ook wellicht zeggen hoe heb je zo dom kunnen zijn. En ik kan je daar geen antwoord opgeven dan anders dan dat ik goed van vertrouwen was.

                p.s dat had niks met Thailand te maken.

                VA:F [1.9.22_1171]
                Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
              • kees zegt op

                Beste Peter redactie Wat betreft de verharding van de maatschappij in NL. Als je mensen ongestraft allerlei rottig heit laat uithalen zonder ze terecht te wijzen of te bestraffen. zien ze op een gegeven moment niet meer wat wel en niet kan. Die groep word dan gestaag groter. De rest ziet het allemaal gebeuren en hebben weinig vertrouwen meer in de overheid dus wat kan je doen. Fiets op slot deur dicht. En je eigen harder opstellen tegen over iemand die je niet vertrouwd.En geloof me dat dat echt nodig is hoor. Een school voorbeeld om de grens van wat kan en niet kan uit het oog te verliezen is hij doet het dus mag ik het ook. als ik een paar dagen terug op een blog ergens zeg dat het in mijn ogen niet kan dat als je 70 jaar oud ben en je gaat met een meisje van 17 naar bed. Dan krijg ik als commentaar. Het is weer de farang die het hardst staat te schreeuwen de Thai zegt er niks van. Dus dan mag het Wand ze doen het zelf ook.. Als je zo redeneert is de grens weg dan kan alles. wat mijn dan opvalt is dat daarop niemand reageert. En dat is in mijn ogen de graad meter. Daar aan kan je zien dat we inderdaad aan het verharde zijn.Dit is mijn persoonlijke mening en hoeft voor een ander niet waar te zijn.En om het einde van mijn stukje wat luchtig af te sluiten wil ik nog ff kwijt. Dat Freek echt niet 1 van de weinige is die normaal is. In Pataya lopen er een helle boel. Groet kees

                VA:F [1.9.22_1171]
                Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
      • Jan zegt op

        @Khun Peter: Oplichting is inderdaad een vorm van diefstal, temeer een diefstal met verzwarende omstandigheid!!!!!

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  5. Chang Noi zegt op

    Maar Freek is ook een levens les rijker. En levens lessen worden herhaald totdat je ze begrepen hebt. Les geld noem ik dat. Duur les geld.

    Maar het andere verhaal is inderdaad meer zorgwekkend.

    Chang Noi

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  6. Ingrid zegt op

    Dit slachtoffer is heel naïef om zomaar zo’n bedrag over te maken. En misschien wist hij wel dat haar “liefde” voor hem zijn banksaldo was en nam hij dat voor lief want ja daar tegenover stond het gezelschap van een mooie, jonge, lieve meid. Maar dat hij gewoonweg opgelicht zou worden is niet bij hem opgekomen.

    Het meisje daarentegen heeft willens en wetens een slachtoffer uitgezocht en hem warm gemaakt om hem te kunnen oplichten. Misschien met hem nog wel meer mannen die hun opgelopen “blauwtje” niet durven toe te geven. Misschien was het niet eens een meisje maar een oplichtersbende.

    Een triest verhaal van een domme man en een gehaaide crimineel.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  7. Thailandganger zegt op

    Zou de vraag niet moeten luiden : hoe dom kun je zijn?

    Na alle berichten en waarschuwing en literatuur zijn er blijkbaar nog genoeg goed gelovige slachtoffers die er steeds weer in te stinken anders gebeurde dit toch gewoon niet meer.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • @ Bij oplichting is er altijd sprake van iemand die ‘goedgelovig’ is. Dat overkomt ook mensen die wel intelligent zijn. Denk aan Bernard Madoff en de Nederlander Rene van den Berg. Deze werd er van beticht fraude te hebben gepleegd met investeringen van derden; een bedrag oplopend tot € 85 miljoen, waarvan Van den Berg 5 miljoen besteedde “aan privézaken”. Hij zou in totaal 1400 mensen hebben gedupeerd. Hij werd veroordeeld vanwege het oplichten van mensen middels een ponzifraude.

      Je moet niet de vraag stellen hoe dom kan iemand zijn, maar hoe gemeen en doortrapt de oplichter.

      VN:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
      • Thailandganger zegt op

        Hallo Peter, Afgaande op dit verhaal. Je ontmoet iemand in een chatroom. Na 6 weken praat je al over trouwen en maak je blindelings 9000 euro over. Dan kan de andere kant wel gemeen en doortrapt zijn. Daar twijfel ik niet aan want dat blijkt nu ook. Maar je mag toch wel verwachten dat Freek enig verstand heeft en moet kunnen nadenken dat zoiets toch niet kan in zo’n kort tijdsbestek, dan wel dat hij in ieder geval zich moet kunnen realiseren dat hier een luchtje aan vast zit. Hij had het geld beter kunnen gaan brengen.

        Madoff kun je hier niet mee vergelijken. Dat is oplichting van een heel ander kaliber.

        Ik denk dat beide vragen geoorloofd zijn. Hoewel dom beter vervangen kan worden door Naïef.

        Een vriend van me is zo ook 6000 euro kwijt geraakt en zelfs naar Bangkok gereisd om haar te ontmoeten nadat hij het geld al had overgemaakt. Maar het Thaise schatje stond daar natuurlijk niet op hem te wachten en het geld was weg. Hij is zeker niet dom dus daar heb je een punt. Maar oplichters zijn altijd doortrapt en gemeen dus die vraag hoef je ook niet te stellen.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
        • Thailandganger zegt op

          Ik ken er pas een die het daadwerkelijk heeft meegemaakt al het andere heb ik van horen zeggen of zoals vandaag lezen op een blog.

          Ik verbaas me er dan ook over hoe zoiets kan gebeuren. Je moet toch ongelofelijk goed gelovig zijn om iemand die je niet kent, nooit hebt ontmoet 9000 euro te sturen. Letterlijk: Hoe kun je nu zo dom zijn? Liefde maakt blind? Nou ja stekeblind dan wel.

          Wellicht ben ik daar veel te nuchter voor of te wantrouwig?

          ps ik neem aan in je laatste zin dat het woordje “een”, “geen” had moeten zijn.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
          • Zucht, hoe kun je zo slecht zijn om € 9.000 van iemand te jatten?

            VN:F [1.9.22_1171]
            Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
            • Hans Bos (redactie) zegt op

              Kat op het spek. Als jij arm bent en je vind een portemonnee met 100 euro, geef je die dan aan de politie?

              VN:F [1.9.22_1171]
              Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
            • Dirk zegt op

              Beste Peter, je kent toch de wereld wel. Er zijn heel wat mensen die voor minder ‘slecht’ zijn.

              VA:F [1.9.22_1171]
              Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
              • Ja, maar al te goed. Helaas komt de boodschap niet over. Het slachtoffer wordt aan de schandpaal genageld en niet de dader.
                In deze maatschappij is de dief slim en het slachtoffer een sukkel. Helaas hebben we met z’n allen niet door hoe ver we al gezonken zijn.

                VN:F [1.9.22_1171]
                Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  8. pim zegt op

    Zijn jullie vergeten dat er enkele jaren geleden een grote rel op Schiphol was waar toen ongeveer 60 personen met de foto in hun hand van 1 en hetzelfde Thaise schatje stonden te wachten op de aankomst van de grote liefde .
    Ik zie dit verhaal als waarschuwing voor mannen die er zoveel zijn in de hele wereld .
    Op zoek zijn naar wat geluk en liefde en daarbij telkens weer hun neus hebben gestoten .
    Meest aangemoedigd door de Pattayagangers met hun ongelooflijke verhalen besluiten zij dan ook de stap maar eens te wagen .
    Wil je het bewijs ,stap dan eens een kroeg in waar deze heren in NL bij elkaar komen .
    De een zijn verhaal is nog sterker dan de ander .
    Deze zijn er dan ook dikwijls oorzaak van dat je als Thailandganger als viezerik wordt bestempeld door mensen die niet verder als de Efteling zijn geweest en van sprookjes houden .

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  9. ludo jansen zegt op

    hoeveel oplichtsters zouden er niet rondlopen in thailand?
    hoeveel keren proberen ze telkens opnieuw uw te pluimen?
    is dat dan geen poging tot oplichting? er zijn wel altijd mensen die er in trappen ,en het hangt ook van het moment af,we zijn trouwens niet altijd even allert.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  10. HenkW zegt op

    Corruptie mag, als we kunnen meedelen. ‘t Is overal hetzelfde. Het gaat er om of je meedoet of niet. Het begint bij jezelf. Niet aan mee doen dus. Bepaal voor je zelf aan welke kant van de samenleving je wilt staan. Gelukkig zijn er maar een paar mensen slecht van de 4 miljard op deze planeet. Blijf een mens van goede wil. En gelukkig mag je fouten maken, daar leer je van.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • lex K zegt op

      7 miljard, sinds een paar dagen, dus dan is het percentage kleiner

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  11. Gerrit zegt op

    Hoezo dit meisje is een oplichster??

    Het is toch al jaren bekend dat er een hele organisatie achterzit die wereldwijd
    mannen lekker maken met foto’s van mooie jonge meiden.

    Ook in de voormalige oostbloklanden een veelvoorkomend euvel.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  12. ludo zegt op

    Ik begrijp niet goed waarom dat een vieze ouwe man is.Is er iets verkeerd aan om een thaise vrouw van 18 jaar te trouwen? zeg mij dan eens waarom?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • Ruud Rotterdam zegt op

      Hoi Ludo ik ben zelf 76 jaar en diverse malen in Thailand geweest,
      voor de omgang met zeer prettige mensen, en de natuur. het heerlijke eten.
      en de prachtige tempels het geloof. en ik geniet ook van de prachtige vrouwen en vaak mannen, maar alleen om naar te kijken .
      ik heb niet de neiging om daar wat mee uit te halen.
      Meisjes van die leeftijd moet je zien als vriendinnen van je kleindochters .
      daar rommel je toch ook niet mee dat is bijna Pedo man.
      dit klink misschien te braaf maar als oud Marine man weet ik wel beter.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
      • ludo zegt op

        Beste,persoonlijk verkies ik geen vrouwen van 18 jaar maar of het kinderen zijn betwijfel ik ten zeerste,vroeger mocht een vrouw van 15 jaar in Belgie in het huwelijk treden.Toen in die tijd waren dat nog echt kinderen. Maar nu ben ik er van overtuigd dat een vrouw van 18 jaar geraffineerder is dan een ouwe bok van 76 jaar.Trouwens vind ik het ongepast die uitspraak van vieze ouwe man,of vies oud wijf,Men is niet vies omdat je oud bent maar viezerikken zijn er van alle leeftijd.met hartelijke groet, Ludo

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
      • kees zegt op

        Beste Ruud ben erg blij met je reactie. Gewoon een gezonde kerel van 76 jaar. Het is in NL ook geen punt van discusie. Als ik dit vraag aan een 60 of 70 jarigen. Of zij dat zouden doen is het antwoord gewoon nee. Dat wil niet zegen dat ze geen sex meer mogen hebben. Ik ben 63 jaar en zou het niet wilen missen. En ik hoop 100 te worden en het nog te doen daar is niks vies aan. Het word pas vies als je het met de vriendinetjes van je kleindochter gaat doen. En de reactie van ludo is waar ludo maar we worden steeds wijzer dus doen we dat niet meer. De steling dat een Thais meisje van 17 of 18 jaar anders is als de NL meisjes van die leeftijd. Is in mijn ogen een smoes om het geweten te sussen. Het susje van mijn vrouw een een schat van een meid een Thaise. Was bijna 17 jaar toen ze zon Fijne sex ervaring had. Is daar zo door getraumatiseerd geraakt dat ze zich uit eindelijk van het leven heeft beroofd. op 17 jarige leeftijd . Een Thaise meid is een Mens net als jij en ik. Behandel ze met respect Dan wens ik je een super vacantie toe. groet kees

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  13. Willy zegt op

    Ik moet bij zo’n verhaal (twijfel ook sterk aan het waarheidsgehalte) denken aan de uitspraak: Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is dat meestal ook zo.

    Mijn Thaise vriendin is bij mij in NL op vakantie maar zij heeft haar reis zelf betaald en is de 50 al gepasseerd.
    Ik bedoel maar; sprookjes bestaan niet.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • Peter@ zegt op

      Het zou gaan om een autistische man die altijd thuis bij zijn moeder heeft gewoond.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
      • hans zegt op

        Ik denk dat het Arthur de briefschrijver was die niet met zijn echte naam in de krant wilde

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  14. colin de jong zegt op

    Naieve mensen zijn er in overvloed want mensen hebben gevoelens en worden soms te emotioneel. Maar dat geeft dat schorem nog niet het recht om hier misbruik van te maken. Helaas hoor ik het bijna dagelijks, want de maatschappij is dermate verhard dat je er niet meer vrolijk van wordt. Deze week gebeld voor hulp door een doodzieke landgenoot die letterlijk en figuurlijk is berooid door zijn Thaise vrouw. hij kon niet eens meer zijn verzekeringspremie betalen, en zit sinds 4 maanden in een Tempel. De man heeft kanker en heeft geld nodig voor medicijnen, alwaar ik een aktie ben gestart om geld in te zamelen, om hem van kanker remmende medicijnen te voorzien. Dit heeft ook op een prikbord gestaan, en de man is daar letterlijk en figuurlijk afgebrand. Tercht of onterecht dat weet ik niet, want wacht op antwoord van zijn arts, die e.e.a. moet bevestigen voordat ik tot hulp overga.Ik ken velen die op hun bek zijn gegaan. Een landgenoot was de grote spil in het brein destijds, die tientallen mannen naar Schiphol liet komen zonder thais schatje danwel altijd dezelfde. Maar dit kan overal gebeuren want ik ben in Nederland 2 keer door mijn polderschatjes beroofd van huis en haard, en trof andere sloten op de deur bij thuiskomst, zonder opgaaf van redenen. Politie gebeld maar die gaf mij niet het recht om naar binnen te gaan. De vrouwen speelden voor eigen rechter en hoefden geen gerechterlijk vonnis af te wachten. We weten dat we hier weinig rechten hebben, maar waar is het recht in eigen land voor een man?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  15. Henk van't Slot zegt op

    Dat vraag ik mij eigen ook af,is hij dan wel slim genoeg om de pers van zijn pech op de hoogte te stellen.
    Ik zou zoiets niet wereldkundig gaan maken als ik Freek was.
    Die mannen die ik hier in Pattaya in no time van hun spaargeld af heb zien helpen zullen dat bij terugkomst in Nederland ook niet aan de grote klok hangen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  16. cor verhoef zegt op

    Ik heb een beetje een dubbel gevoel bij dit verhaal. Dat die 18 (?) jarige meid een gehaaide crimineel is staat buiten kijf. Het kan natuurlijk ook een vrouw van 60 zijn. Op het internet en chatboxes kun je je voordoen als de paus en er zal altijd wel iemand zijn die er intrapt.
    Wat Freek betreft denk ik aan de ene kant ‘hoe naief kun je zijn?” maar als het hier werkelijk gaat om een autistische man die nog in zijn ouderlijk huis woont (Ja, Moederrrr!) vind ik dit een heel trieste kwestie.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • Hans Bos (redactie) zegt op

      Maar hoe weet de Thaise kant (wat dat dan ook mogen zijn) dat het hier een autistische man is die in het huis van zijn moeder woont? Het is een kwestie van ‘hengelen’. Als de vis bijt, moet je aanslaan. Op mijn gevoel afgaand, denk ik dat het hele verhaal verzonnen is, van a tot z. Doet het goed in het lijstje vooroordelen. Zie je nu wel dat al die Thaise vrouwen op je geld uit zijn. Ik hoor het mijn familie zeggen/denken.

      VN:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
      • cor verhoef zegt op

        Dat het een verzonnen verhaal betreft kan natuurlijk ook, al leek er iemand onder de reaganten Freek daadwerkelijk te kennen.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  17. HappyPai zegt op

    Grappig, zo’n discussie!
    Laten we ophouden met ons gelijk te krijgen. Oude viespeuk of oplichtster?
    Concentreer je liever op je eigen welzijn. Het leven in Thailand is toch geweldig?
    Laat nederland ( met een kleine “n” ) toch barsten. Jullie hebben allemaal gelijk,
    maar gelijk hebben maakt niet gelukkig. Geluk is de bergen die ik nu zie en de zon,
    misschien in 5 minuten de regen. Ook ik ben een slachtoffer van de falende nederlandse
    politiek, maar nu gelukkig in Thailand met me bamboo hutje een stukje grond, een hond, een kat en zeker niet te vergeten een heel lieve Thaise vrouw.
    Ook ik zou er eentje van 18 willen hebben, maar……….. ze is 50.

    Zelf voel ik me uitgekotst door de nedelandse maatschappij op me 59 ste. Na 40 jaar werken, kwam de rechercheur van de sociale dienst bij me kijken waar me bed stond.
    Als je hem dan de deur uit flikkert krijg je geen cent en kan je in een doos onder de brug
    slapen. Ik heb gekozen om elke ochtend de zon op te zien komen achter de Thaise bergen
    en dan me hond en kat te eten te geven. Ondertussen staat me ontbijt klaar en kan de dag
    beginnen met werken in de tuin en vooral genieten.

    Groetjes HappyPai.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
    • pim zegt op

      Happy Pai .
      Dat heb je heel netjes naar voren gebracht .
      Eens vroeg een nederlandse ambassadeur aan mij wat de reden was dat ik nederland had verlaten .
      Ik kwam eigenlijk tijd tekort om het te uit te leggen maar kon hem wel aan zijn verstand brengen dat wij bij een bezoek aan de ambassade soms als een landverader behandeld worden .
      Zo voel ik mij in NL wel behandeld om na jaren hard gewerkt te hebben in een hoek te worden gestopt .
      Arbeider is in mijn ogen hetzelfde als een slaaf die als deze niet genoeg meer opbrengt
      het maar uit moet zoeken terwijl de landheer zich vermaakt in de casino’s en op zijn jacht met alles wat hij lekker vindt.
      Toch ontevreden want hij heeft nooit genoeg .
      Hier kan je alles vinden wat je gelukkig maakt en dat heeft de landheer niet in de gaten
      hoe je gelukkig kan zijn .
      Als ik enkel al aan de regelgeving denk waar ik geboren ben maakt mij al ziek .
      Een van die regels maakt mij in NL .arm zodoende ben ik hier terecht gekomen en heb gelukkig het geluk gevonden .

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  18. leo zegt op

    Hallo,

    Het is voor mij onbegrijpelijk dat je als thailand liefhebber het leuk vind dit soort verhaaltjes te promoten door het hier op de blog te zetten.
    Sukkels heb je overal maar vormen wel een uitzondering op mensen die het wel goed doen.
    Bovendien lijkt dit meer op een broodje aap verhaal.

    groetjes Leo

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • Hans Bos (redactie) zegt op

      Leo, wij promoten niets, zelfs Thailand niet. Wij geven op dit blog alleen weer wat in en over Thailand speelt, zowel de positieve als de negatieve kanten. Wie de schoen past…
      En ook van broodje-aapverhalen kun je soms iets opsteken.

      VN:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
      • leo zegt op

        bedankt Hans voor je understatemant je kent me niet maar je heb hebt wel direct een oordeel klaar.
        Maar ga vooral door met dit soort info.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
        • Hans Bos (redactie) zegt op

          Ik oordeel niet over jou. Mijn antwoord gold alle lezers van dit blog. Daarvoor hoef ik je niet te kennen

          VN:F [1.9.22_1171]
          Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  19. Paul zegt op

    Waarom ,zou zo maar waar kunnen zijn,als je eens wist hoeveel geld er overgemaakt wordt .per/maand naar thailand daar zou je van schrikken.
    Ik woon er al meer dan 15 jaar dus ik weet wel hoe het werkt,en ja vele thaien worden slapend rijk door dat die toeristen alleen der geslachtsdeel volgen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  20. rob zegt op

    Val ik via via zomeer een oud topic binnen, nog even deze reaktie van een vieze ouwe man (62). vind het leuk om te lezen dat zoveel mensen begaan zijn met Thailand, en met een man die eringestonken is. Heb niet alles gelezen, is tenslotte ouwe koek, dus misschien heb ik niks nieuws toe te voegen, maar toch bij deze:
    (citaat)1. Je moet niet de vraag stellen hoe dom kan iemand zijn, maar hoe gemeen en doortrapt de oplichter.
    A. beide vragen zijn 2 kanten van 1 medaille: zo dom de een is, zo gemeen de ander (voor zover het oplichting betreft). Het is dus de domheid (naieviteit) die de gemeenheid oproept; een levensles, zoals al gemeld.
    Tweede kwestie: het zegt iets over de onrechtvaardigheid, dat de een, toevallig in een rijk land geboren en kennelijk te onnozel om zijn broek op te trekken, zoveel (meer) geld heeft dan iemand in een derdewereldland.
    2. Helaas hebben we met z’n allen niet door hoe ver we al gezonken zijn.
    A. we zinken zo ver als de in feite corrupte verdeling van welvaart, gepaard aan het gemak, die kloof met een ticket naar zo’n land maar even te overbruggen, maar doorgaat. dus zolang de economie groeit (dankzij de slavenmentaliteit van de gemiddelde burger) zal de misdaad ook groeien.
    3. Vertrouw je jouw medemens op voorhand, dan ben je dom en naïef. ik zou willen zeggen jammer dat we preventief denken normaal vinden.
    A. Zelfs dieren moeten leren. Het zou wel erg makkelijk zijn,. als je niet meer vooruit en wat wantrouwend hoefde te denken. Griezelig zelfs, want de sekten , geloven en systemen die het doel hadden, de mens te behoeden voor alle kwaad, waren de meest verschrikkelijke (communisme, fascisme, inqusitie en nu de geloofsoorlogen in het M.Oosten).

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  21. Sjaak zegt op

    Ja, er zullen altijd dit soort verhalen komen. En of Thailand nu stikt van deze vrouwen, geloof ik niet, maar het weinige aantal vrouwen die dit doen, doen het wel op een grootschalige manier…
    Het zal niet bij die ene uitbuiting blijven, als zo’n vrouw merkt hoe gemakkelijk je gebruik kunt maken van de goedgelovigheid van een paar lieve, maar naïeve mannen….
    Ik moet dat nu ook altijd te horen krijgen, dat ik uitgebuit ga worden en dat ik op moet passen. Ja, maar waar dan niet?
    Als ik in Nederland niet oppas, wordt ik ook uitgebuit…
    In Thailand moet je iets meer oppassen…. of eigenlijk: de hand met je geld dichthouden…

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website