Velkommen til Thailandblog.nl
Med 275.000 besøg om måneden er Thailandblog det største Thailand-fællesskab i Holland og Belgien.
Tilmeld dig vores gratis e-mail nyhedsbrev og bliv informeret!
nyhedsbrev
Sprogindstilling
Bedøm thailandske baht
Sponsor
Seneste kommentarer
- Rudolf: Citat: Hvad er de nuværende estimerede omkostninger ved at bygge et hus pr. m². Det afhænger bare af, hvilke krav du opfylder
- Johnny B.G: I 50'erne-80'erne/90'erne indeholdt hollandsk regelmæssigt dyrket mad også gift, og alligevel er der 20% ældre mennesker i Holland og i TH, det er også tilfældet.
- Johnny B.G: Tolken baserer sig på en række kilder, men der er selvfølgelig meget mere i det. I Isaan siden 50-60 år siden r
- Rob: I gennemsnit opholder jeg mig i Thailand 6 til 8 måneder om året og nyder maden der hver dag. Det vil jeg aldrig nogensinde blive fortalt
- Erik Kuypers: Robert, ved du hvor stor Isaan er? Sig NL tre gange, så det giver mening, hvis du giver en lille smule retning som den professionelle
- RonnyLatYa: Ja, jeg siger, at Kanchanaburi bare er et eksempel, og at det kan man lave om på. Du kan også gøre dette på selve websiden og derefter se
- william-korat: I den tørre periode er linjen bunden af Bangkok og lavere og øst derfra til lige over Khao Yai National Park normalt
- Erik Kuypers: Hvis du ændrer kommandolinjen, såsom https://www.iqair.com/thailand/nong-khai, får du en anden by eller region. Men dig
- Cornelis: Nå, GeertP, jeg er absolut ikke en 'bruxelleskål-tilhænger' eller THE Red Brand-misbruger, men det betyder ikke, at jeg ikke kan lide det thailandske køkken.
- Rudolf: Det kommer an på hvad du leder efter i Thailand, men for at være ærlig har du ikke så meget valg efter min mening. De store byer falder fra hinanden
- RonnyLatYa: Tag også et kig på dette. https://www.iqair.com/thailand/kanchanaburi Scroll også lidt ned, og de vil også give dig en forklaring
- Peter (redaktør): Jeg nyder også den thailandske mad og ja, prisen er meget attraktiv. Men det er bare et faktum, at thailandske bønder er utrolige
- Jack: Det er bedst at gå i perioden november til februar. En person med astma bør absolut ikke komme her fra marts til maj
- GeertP: Kære Ronald, jeg er fuldstændig enig i din historie, jeg nyder også det thailandske køkken hver dag og selv efter 45 år med Thail
- Erik Kuypers: Wilma, dårlig luft er ikke i hele Thailand. Thailand er mere end 12x Holland! Det er de store byer (trafik) og nogle
Sponsor
Bangkok igen
Menu
optegnelser
emner
- baggrund
- aktiviteter
- advertorial
- dagsorden
- Skattespørgsmål
- Belgien spørgsmål
- Seværdigheder
- Bizar
- buddhisme
- Boganmeldelser
- Kolonne
- Corona krise
- kultur
- Dagbog
- Dating
- Ugen af
- Dossier
- At dykke
- Economy
- En dag i livet...
- Øer
- Mad og drikke
- Events og festivaler
- Ballonfestival
- Bo Sang Paraply Festival
- Bøffelløb
- Chiang Mai Flower Festival
- kinesisk nytår
- Full Moon Party
- jul
- Lotus Festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireball Festival
- Nytårsaften fest
- Phi ta khon
- Phuket Vegetarisk festival
- Raketfestival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thai nytår
- Fyrværkeri Festival Pattaya
- Expats og pensionister
- AOW
- Bilforsikring
- Bankvirksomhed
- Skat i Holland
- Thailand skat
- belgiske ambassade
- belgiske skattemyndigheder
- Bevis på liv
- DigiD
- Emigrere
- At leje et hus
- Køb et hus
- til minde om
- Resultatopgørelse
- Kongens
- Leveomkostninger
- hollandske ambassade
- hollandsk regering
- hollandsk forening
- Nyheder
- Dør
- Paspoort
- Pension
- Kørekort
- Fordelinger
- Valg
- Forsikring generelt
- Visa
- Werken
- hospital
- Sundhedsforsikring
- Flora og fauna
- Ugens foto
- Gadgets
- Penge og økonomi
- Historie
- Sundhed
- Velgørenhedsorganisationer
- Hoteller
- Kigger på huse
- Isaan
- Khan Peter
- Koh Mook
- Kong Bhumibol
- Bor i Thailand
- Læserindlæg
- Læseropkald
- Læsertips
- Læserspørgsmål
- Samfund
- markedsplads
- Medicinsk turisme
- Milieu
- Natteliv
- Nyheder fra Holland og Belgien
- Nyheder fra Thailand
- Iværksættere og virksomheder
- onderwijs
- Forskning
- Oplev Thailand
- Opinie
- Bemærkelsesværdig
- At opfordre til handling
- Oversvømmelser 2011
- Oversvømmelser 2012
- Oversvømmelser 2013
- Oversvømmelser 2014
- Gå i dvale
- Politik
- Poll
- Rejsehistorier
- Rejser
- relationer
- butik
- sociale medier
- Spa og wellness
- Sport
- byer
- Ugens udtalelse
- Strande
- Taal
- Til salg
- TEV procedure
- Thailand generelt
- Thailand med børn
- thai tips
- Thai massage
- Turisme
- Går ud
- Valuta – Thai Baht
- Fra redaktionen
- Ejendom
- Trafik og transport
- Visa kort ophold
- Visum til længerevarende ophold
- Visum spørgsmål
- Flybilletter
- Ugens spørgsmål
- Vejr og klima
Sponsor
Ansvarsfraskrivelse oversættelser
Thailandblog bruger maskinoversættelser på flere sprog. Brug af oversatte oplysninger er på eget ansvar. Vi er ikke ansvarlige for fejl i oversættelser.
Læs hele vores her ansvarsfraskrivelse.
royalty
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rettigheder forbeholdes. Medmindre andet er angivet, tilkommer alle rettigheder til information (tekst, billede, lyd, video osv.), som du finder på denne side, Thailandblog.nl og dets forfattere (bloggere).
Hel eller delvis overtagelse, placering på andre sider, reproduktion på anden måde og/eller kommerciel brug af disse oplysninger er ikke tilladt, medmindre udtrykkelig skriftlig tilladelse er givet af Thailandblog.
Det er tilladt at linke og henvise til siderne på denne hjemmeside.
Home » Læserspørgsmål » Hvorfor intet obligatorisk bidrag til statshospitaler for udlændinge?
Kære læsere,
Hvorfor kræver Thailand ikke, at alle, der kommer til eller bor i landet, skal betale et bidrag til statshospitalerne? Fra sige 2.000 baht og så har alle ret til hospitalsbehandling? Kortet, der nu er gratis for thailænderne. Så alle udlændinge skal betale. Fordelen for Thailand er, at de hver måned modtager mange penge, som skal bruges til statshospitalerne.
Personer, der ikke ønsker at bruge dette, skal stadig betale et bidrag. Og så forsikre dig til et privathospital.
Med venlig hilsen
Aad
Kære Adam,
For nogle år siden var der en (ikke-obligatorisk) forsikring. Koster 2.000 baht om året. Dette varede kun et år. 2.000 baht er ikke meget, som diabetiker bruger jeg mere.
Hilsen Hanso
Hvis det var så enkelt, ville det ikke være et problem. Udgifter til sundhedsydelser er dyre, især for ældre. Det kan ikke dækkes med 2.000 baht om måneden.
Det er virkelig så enkelt...
Antal expats x 2,000 er mere end de nuværende ubetalte hospitalsregninger
'...Hvorfor forpligter Thailand ikke alle, der kommer til eller bor i landet...'
Også turister? Også turister, der har en sundheds- og rejsepolitik?
Jeg går ind for, at Thailand kræver, at en turist skal have en vis dækning fra sit hjemland, og at der kan købes midlertidig katastrofedækning i Thailand, noget som Assudis tilbyder for 450 euro. Det er så dyrt i et par uger, at folk foretrækker at købe en rejsepolitik...
Kære Aad, hvem skal egentlig have gavn af dit forslag?
Alvorligt syge mennesker vil koste hospitalerne penge - især hvis de kommer fra et naboland for at få billig behandling i Thailand - og raske mennesker vil tjene hospitalet penge.
Hvilken vej tror du, at vægten tipper?
Ydermere har mange udlændinge allerede en forsikring, så de skal betale to gange.
Og det er netop en reaktion, som jeg ikke forstår.
Min vægt går til de samlede udgifter til sundhedspleje i Thailand.
Ligesom i Holland betaler raske mennesker for, som man kalder det, alvorligt syge.
Er der noget galt med det? En dag bliver det din tur, hvilket jeg i øvrigt ikke håber.
Og selvfølgelig skulle folk, der kan bevise, at de allerede har en sygeforsikring på en eller anden måde, ikke betale to gange.
Måske er 2.000 baht ikke nok til at betale de statshospitalers ekstra omkostninger.
De modtager ikke kun penge, men også nye patienter.
Især hvis beløbet er attraktivt nok til at give dig mulighed for at blive behandlet i Thailand for 2.000 Baht i stedet for i dit eget land.
Så bliver de thailandske hospitaler kun værre.
Hvis den thailandske regering mener, at udlændingen skal bidrage til thailandsk sundhedsvæsen, kan den nemt øge prisen på visa og bruge pengene til sundhedspleje.
Så skal du ikke bekymre dig om, at der kommer udlændinge for at fylde hospitalerne.
De er allerede fyldt nok.
Du skriver:
Hvis den thailandske regering mener, at udlændingen skal bidrage til thailandsk sundhedsvæsen, kan den nemt øge prisen på visa og bruge pengene til sundhedspleje.
Som hollandsk statsborger har du visumfritaget status i 30 dage som turist, hvilket betyder, at du ikke betaler nogen visumomkostninger. Derudover er der mange andre lande, der har sådan en visumfritagelse.
Er det mærkeligt, at den thailandske regering gør det obligatorisk for turister at have en omfattende rejseforsikring?
Det tror jeg ikke.
Eller taler du om en stigning i forlængelse af opholdsvisumpriser for udlændinge med længerevarende ophold?
Du skriver også:
Så skal du ikke bekymre dig om, at der kommer udlændinge for at fylde hospitalerne.
De er allerede fyldt nok.
Du går åbenbart ud fra, at nogle turister kommer til Thailand for at have en sygdom eller ulykke. Til Thailand? Ja, ved alvorlig sygdom eller ulykke, så jeg kan blive på et statshospital i min ferie.
Hvis disse turister har en omfattende rejseforsikring, vil dette i hvert fald ikke være på den thailandske regerings økonomiske regning. Tror du, der er så mange turister i Thailand, at statshospitalerne er overfyldte?
Og i tilfælde af langvarig forlængelse af opholdsudlændinge burde indkomstkravet på 800.000 THB efter min mening være tilstrækkeligt til at dække de oprindelige omkostninger.Det var også tiltænkt det formål. Tilbage er, at hvis disse forlængede opholdsudlændinge kun udgør en lille del af den thailandske befolkning, vil de i det mindste ikke overfylde statshospitalerne.
Min erfaring er, at på det hospital, hvor min kone arbejder, og også besøger, er der meget få udlændinge at se.
Det virker ikke som et argument fra din side for mig.
Se også mit indlæg om denne artikel fra 16-05-2019 15:08
Idéen kommer fra en læge her på statshospitalet
Vi passer her et 10-årigt barn, som ikke længere har forældre
Den dreng har nu kræft, så hver uge er vi her på hospitalet i 4 dage
Kemolægen arbejder her på statshospitalet i 2 dage
Og han arbejder på Bangkok hospital 3 dage om ugen
Bangkok hospital samme behandling kun pris og værelse er anderledes
Og han fortalte mig, at hvis der er mulighed for udlændinge
De, der betaler 2000 pr. måned, vil have et privat værelse for yderligere 2000 bad pr. nat
Så kommer der ekstra penge ind på statshospitalerne
Jeg tror win win
Påskønnelse for at tage sig af det barn. Men at tvinge turister, hvoraf størstedelen allerede har (rejse)forsikring, til at betale 2000 Baht (lige under €60) ved indrejse i Thailand virker ikke som en win-win situation for mig. Familier på 3 til 4 personer vil betale omkring 180 til 240 euro ekstra for deres ferie, og det vil bestemt ikke fremme turismen til Thailand. På den anden side vil patienter fra lande, hvor plejen er mindre end på et thailandsk statshospital, sandsynligvis ivrigt rejse til Thailand for at modtage gratis pleje for 2000 Baht. At få turister til at betale for mangel på thailandsk sundhedspleje, uanset hvor social idéen er, er ikke løsningen. Held og lykke til din 'binkie', forhåbentlig kommer han sig over sin sygdom!
Jeg forstår ikke din historie.
Kan du få adgang til fuld pleje og behandling på et statshospital for et abonnement på 2.000 Baht om måneden?
Det har jeg aldrig hørt om...
Hvis jeg tager på et statshospital, tager jeg et værelse for 2.000 Baht, uanset om jeg har forsikring eller ej.
Jeg skal ikke lægge mig på gangen.
Hvad det private rums bidrag til historien er, undslipper mig.
Og et privat værelse kommer også med ekstra omkostninger for et hospital, ikke kun indtægter.
"Kan du få adgang til fuld pleje og behandling på et statshospital for et abonnement på 2.000 Baht om måneden?
Det har jeg aldrig hørt om før…”
Det er rigtigt, men det var bare lægens idé.
Desuden går jeg naivt ud fra, at lægen mener udlændinge, der opholder sig her permanent, og ikke turister, der, hvis de er fornuftige, allerede har en rejseforsikring.
Måske kan Aad navngive det lidt bedre.
Jeg har kone og børn i Thailand, alle med thailandsk nationalitet. Min kone har thailandsk sygeforsikring, men jeg har ikke sygeforsikring til mine børn. Er der nogen der kan rådgive mig og er der nogen der har erfaring med sygesikring til børn i Thailand?
CeesW
Din kone ved utvivlsomt, at hun kan tilmelde sine børn med tabien-jobbet til det 30. kort i regionens eller byens statshospital og/eller klinikken rundt om hjørnet, der kan sende børnene på hospitalet. Hun kan også selv ansøge om sådan et kort
Så hvis jeg forstår det rigtigt, ville hver feriegæst skulle betale €58 per person for at kunne bruge et statshospital "gratis". Hvis I er en familie på fire, er det allerede mere end 200 euro. Hvilken frygtelig idé. Min kone og jeg rejser i Sydøstasien i 40 dage, de sidste fem dage i Thailand, Bangkok for at være præcis. Kan jeg bare give over 100 €? Det tror jeg ikke. Det er jeg nu forsikret for!
… hvis andre lande også gør dette, og du turnerer 3 lande som turist, vil du vinde 3 præmier!
Mister BP, som turist ville man normalt have en rejseforsikring og så er man udelukket, tror jeg
Det samme gælder visumansøgere, der har tegnet tilstrækkelig forsikring
Det handler om dem, der ikke vil eller ikke kan
Kære Adam,
Jeg synes ikke din idé er mærkelig.
Jeg har en lidt anden mening, men jeg er enig i din idé.
Men jeg vil gerne begrænse det til længerevarende ophold af, i dette tilfælde, hollændere, der opholder sig her permanent som en glorificeret turist, og jeg er en af dem.
Jeg ville udelade turister, fordi det forekommer mig simpelt.
Hvis turister simpelthen ikke må komme ind i Thailand uden gyldig rejseforsikring ved ankomsten til Thailand, burde de have tegnet den velkendte rejseforsikring. Hvis folk ikke ved sådan noget endnu, kan jeg ikke hjælpe dem.
Jeg ved ikke, hvordan jeg skal tjekke det.
Hvis du som hollandsk statsborger blot boede i Holland med kun en enkelt AOW-ydelse, uden rabat, på €1215.81/måned. så er Zvw's personlige bidrag 5.7% (op til en maksimal indkomst på 54.614 €) og det giver 69.30 € / måned.
Oven i købet er der en obligatorisk sygeforsikring på f.eks. €120/måned.
Og den maksimale selvrisiko er cirka 32 €/måned.
Så når du et maksimum på €219.30/måned. og til en sats på THB 36, hvilket er cirka THB 7900/måned.
I Holland er du så forsikret for alt indtil din død, også selvom der var tidligere sygehistorie.
Antag, at du som den samme hollænder bor permanent i Thailand.
Du er single og kan ikke tegne en sygeforsikring i Thailand på grund af alder og ellers med begrænsninger på grund af sygehistorie.
Din single, uden rabat, AOW-fordel vil være EFTER lønsumsafgift i Holland (og med fritagelse for ZVW personligt bidrag) til samme sats på THB 36 / Euro 39.830 / måned. er.
Og nu vil jeg gætte:
Antag, at medicinske omkostninger på statshospitaler i Thailand er 50 % lavere end i Holland.
Så burde en præmie (sammenlignet med Holland) på THB simpelthen være THB cirka 3950/måned?
Du bliver ikke længere konfronteret med alder og/eller sygehistorie, som du nu er hos forsikringsselskaber i Thailand.
Nu vil der være folk, der siger, at de som udlænding betaler mere end en thailænder.
Så ville mit svar være:
Sandt nok, men husk på, at det stadig er MEGET billigere i Thailand, og du kan modtage thailandsk lægebehandling på statshospitaler, der er kendt som fremragende.
Og er det virkelig så forkert, hvis du bidrager lidt mere til lægebehandlingen i Thailand (forhåbentlig gavner det enhver thailænder), mens du på den anden side betaler meget mindre skat af din hollandske indkomst i Thailand? Handler det virkelig kun om penge?
Og derudover er du forsikret uden begrænsninger i alder og/eller sygehistorie i modsætning til gængse forsikringsselskaber.
De latterligt høje præmier fra rovforsikringsselskaber, misbrugskrav og priser på private hospitaler er ikke i thaiernes interesse, kun for de mennesker, der arbejder for de samme forsikringsselskaber/privathospitaler.
Hvor kan du blive forsikret i Thailand hos et forsikringsselskab for THB 4000 / måned. uden aldersbegrænsning/sygehistorie?
Så jeg finder beløbet på THB 2000/md. for lavt, og hvis omkostningerne på offentlige hospitaler ikke var 50 % lavere, men 35 %, ville det kun være en præmie på 5150 THB/måned. er.
Jeg ville skrive under på det
Og det er rigtigt, hvad Aad siger. Hvis du vil have mere luksus, betaler du for det.
Jeg måtte, og ville, for min mere luksuriøse bil.
Det er sidste gang, jeg vil svare på dette
Følgende: I "feriegæster" har intet at frygte for alle mulige handlinger foretaget af thaierne vedrørende alle former for forsikringer, der stadig kunne indføres eller ej?
Jeg forstår ikke alt det ballade indtil videre, hvad er I for nogle fyre? verden går ikke under...
Hvor længe har du været i Thailand uden at vide, hvad der sker?
Elendigheden ved deres mangel (kendt af mange thailændere) er de gratis, i mange tilfælde, tjenester på hospitalerne og hospitalerne i burmesere og folk fra Cambodja.. som er almindeligt kendt af befolkningen og møder modstand, som forståeligt nok ikke godkender det her.
En af mine venner, der er gift med en pige fra Cambodja ... besøger hospitalet i Bkk med hele familien hvert år ... Det er der, de virkelige årsager til manglen på deres offentlige hospitaler ligger,
Regeringen her spiller for St. Niklaas...og det er her, de største bommerter begås, og mange mangler fødes...hele det thailandske system er fyldt med lækager og at føle skyld nu som udstationeret eller udlænding fra den vestlige verden er mere end en bro til bro, langt, men de forsøger at give deres egne fejl videre til andre.
Jeg vil hellere argumentere for, at hvis de vil holde os ansvarlige for deres egen inkompetence, bør de først tage et godt kig i deres eget spejl og analysere deres regler mere omhyggeligt, før de smider deres indtægtskilde på skraldebunken... det går at være et år nu. Det har været værre i årevis, og jeg tænker, hvordan kunne det ske?
du?
Lad os bare sige, at jeg har været gift i årevis med en thailænder, der har boet i vesten i årevis, og som ikke længere anerkender sit eget land med de tankeløse, dumme regler, som vil skade dem i det lange løb.
Min endelige konklusion som global belgier er "de bager brød over hele verden". nabolandene griner allerede. og endelig at bryde af er en hurtig orgasme, som du ikke kan komme tilbage bagefter.
Og en ting mere... som jeg lige har læst ovenfor... hvis du ikke har penge, så bliv bare hjemme, så enkelt er det, men du skal ikke lave regninger for andre.
En rejseforsikring oven i din billet koster et par øre mere, så hvad er problemet!?
Med venlig hilsen. Farvel…..
Min kone, der arbejder på operationsstuerne på et statshospital, fortalte mig følgende:
Nogle operationer kræver et ekstra gebyr. Mange, der er blevet (mindre) opereret, tager afsked uden at betale det ekstra. De fleste er thailandske.
For dette hospital alene beløb de ubetalte regninger i 2018 sig til THB 100.000.000 (et hundrede millioner) for hele hospitalet og ikke kun for operationsstuerne.
Der er bestemt tiltag i gang for at reducere dette, men det er tilsyneladende ikke let.
Det er et statshospital og ikke en privat sag, der først beder om (for mange) penge ved ankomsten.
Hvis du er godt forsikret som udlænding, vil der som regel ikke være noget at bekymre sig om, og i hvert fald som turist vil de ekstra omkostninger til rejseforsikring ikke have nogen betydning. Det er bare en del af ferien.
Jeg modtager månedlige data fra IT-afdelingen om sygehusets operationsstuer som registreret af personalet, og det analyserer jeg. Det gør jeg som en "hobby", for det er informationsafdelingen åbenbart ikke i stand til. Jeg får ikke betalt for det. Der er ingen økonomiske data inkluderet.
Hvis jeg bare ser på resultatet af det, ville jeg blive fyret med det samme i Holland.
Hvilket utroligt rod af administration. 90-timers arbejdsdage er ingen undtagelse, og der er så meget mere.
Marc har ret i den henseende. Hvis det går galt, er det selvfølgelig ikke din skyld? men fra den forbandede udlænding. Åh, vi ved det om Thailand, ikke?
For mit vedkommende ændrer det ikke på, at på trods af det rod, som thailandske embedsmænd laver ud af det, så skal vi som udlændinge bare gøre det rigtige og ikke se på, hvad andre gør eller rettere burde gøre. Giver ingen mening og giver dig hovedpine.
Jeg er lidt vred, du siger dette:
'Elendigheden ved deres mangel (kendt af mange thailændere) er de gratis, i mange tilfælde, tjenester på hospitaler og hospitaler i burmesere og folk fra Cambodja... som er almindeligt kendt af befolkningen og bliver mødt med modstand, som forståeligt nok godkend ikke dette. '.
Det er ikke sandt. Alle mennesker fra nabolande som Myanmar, Cambodja og Laos med arbejdstilladelse er forsikret, hvor arbejdsgiver, arbejdstager og regeringen i fællesskab betaler præmierne.
Og der er også illegale migrantarbejdere. De bliver ligesom andre udlændinge uden forsikring eller penge altid hjulpet i akutte tilfælde, eller vil du hellere lade dem bløde ihjel? Jeg kender et par hollændere, der er blevet behandlet gratis.
Pænt skrevet Marc, jeg ser også hospitaler i mit nærområde fyldt med burmesere med babyer hængende i en slags taske foran på deres mødres kroppe.
Min thailandske kone var på Lamphun statshospital i sidste uge, før mit besøg hos ØNH-lægen, synes halvdelen af Burma at gå rundt her.
Og som sædvanlig var jeg den eneste blegnæsede farang.
Jan Beute.
Men vi taler ikke om burmeser, Jan Beute, men om mangel. Eller kan du se ved at se på de burmesere, at de ikke har forsikring?
Hvilken diskussion! Hvordan kan du spørge dig selv, om TH-regeringen skal opkræve alle, der indtaster THB, et ThB 2K entré, og derefter give dem "retten til sundhedsydelser"? Læs hans problemformulering igen. Alene ideen? Antag, at min nabo (58 år, diabetiker, brækkede knæ, svært overvægtig og hjertepatient) kommer til TH med sin kone (54 år, lunge- og gigtpatient). De betaler THB 4K ved paskontrollen, og de er så lægeforsikrede? Det er jo det kære @Aad fremfører. Nonsens.
Den eneste løsning på dette problem er kun at yde pleje efter fremvisning af en forsikring (eller betale kontant). Hård? Nej, det samme sker i Australien, USA og Canada! Og når du først ved det, handler du på det. Imidlertid?
TH ville gøre klogt i nøje at overvåge, at:
1- ved ansøgning om visum indsendes der udover bevis for tilstrækkelig indkomst også bevis for sundhedsforsikring på verdensplan.
2- turister (visumfri i op til 30 dage) viser også deres "sygesikringskort" ved paskontrollen.
3- Hvis ikke, så få turister til at købe TH-forsikring på stedet mod betaling af en stor præmie (på samme måde som visum-on-arrivals også sælges. Jo længere kø, jo mere irriterende situation, jo bedre tænker folk sig om næste TH besøg!)
Et forslag blev fremsat i artiklen om at bede om et bidrag på 2.000 baht fra udlændinge:
”Hvorfor kræver Thailand ikke, at alle, der kommer til eller bor i landet, skal bidrage til statshospitalerne? Fra sige 2.000 baht og så har alle ret til hospitalsbehandling?”
Dette skulle tilsyneladende opvejes af retten til sundhedsydelser, eller billig sundhedsforsikring for udlændinge.
Personligt forekommer det mig at være den egentlige idé bag dette forslag, og ikke så meget de thailandske hospitalers formuer.
Om denne sygeforsikring er pr. besøg eller pr. tidsperiode er uklart i historien.
Risikoen du løber med dette er, at præmien er så attraktiv, at du lokker meget syge mennesker fra omkringliggende lande til at tage på hospitalet i Thailand.
Vil dette gøre thailandske hospitaler bedre?
Hvis udlændinge bliver bedt om at bidrage til statshospitaler, så gør det gennem en afgift på visum, forlængelse af ophold og hvad der ellers findes, uden at give dig ret til hospitalsbehandling.
Betragt det som en skat på sundhedspleje i Thailand.
Hvorfor stiller Thailand ikke de samme krav/regler, som Schengen-landene gør for alle udlændinge, der ansøger om visum til Schengen-området Dette er en obligatorisk påviselig rejse-/sygeforsikring med hjemsendelsesklausul (indgås hvor end den er). er ikke færdig, så vend om. Problem løst. Det har kun konsekvenser for de gratis månedlige visa, og disse kortvarige feriegæster vil ikke mærke meget til det økonomisk. Svig udelukket.