Emigrovat do Thajska a moje WAO?

Odeslanou zprávou
Publikováno v Otázka čtenáře
Tagy: ,
10 července 2019

Vážení čtenáři,

Jsem na invalidních dávkách 18 let, zamítnuto 80/100. Jsem ženatý s thajskou dívkou, která žije 11 let v Nizozemsku. Plánujeme emigrovat do Thajska.

Co si musím připravit a budu mít své WAO i nadále? Jsou ještě nějaké další věci, na které bych si měl dát pozor?

Pozdravy,

Klaas

32 odpovědí na „Emigrace do Thajska a moje invalidní dávky?“

  1. leden říká nahoru

    na internetu píšou na UWV kde se máš držet a co musíš udělat, vše je tam můžeš volat i s dotazy na UWV ohledně emigrace, zda ti nebudou sníženy dávky atd.
    Řekl bych, že si nejprve zjistěte, co můžete také udělat, je zaregistrovat se u někoho v Nizozemsku, pak máte stále všechna svá práva a vraťte se jednou ročně zařídit všechny své poštovní záležitosti.

    Velmi pečlivě bych to promyslel, Thajsko se velmi mění, koupel je nyní velmi nízká na 34.5, takže je nyní mnohem dražší, myslíte si, že jste levní, ale mýlíte se.

    • Petr říká nahoru

      Nikomu se neregistrujte, vezměte si něčí poštovní adresu. Není to snadné, ale možné, mám to 20 let

      • Francouz Nico říká nahoru

        SVB aktivně kontroluje, a to i prostřednictvím domácí návštěvy. osobně zkušený. Platí jak s poštovní adresou, tak s registrací u jiné. Navíc registrace s někým jiným je považována za soužití, a to jak ze strany SVB, tak ze strany daňové a celní správy.

        • Petr říká nahoru

          Ano, kontroluje se správnost. Také zkušený.

        • Lammert de Haan říká nahoru

          Dodatek „jako ze strany daňové a celní správy“ je nešťastnou volbou.

          To zůstává bez následků pro finanční úřady. Pouhé „spolužít“ se nekvalifikuje jako daňoví partneři. Navíc, i když existují daňoví partneři, jsou také samostatnými subjekty pro účely daně z příjmů: každý se musí vypořádat se svou situací. Výhoda být daňovými partnery je omezena na možnost výhodným způsobem rozdělovat odpočty, jako je například přidělování odpočtů zcela nebo částečně nejvyšším příjmům. To ale při životě v Thajsku řešit nemusíte.

          • Francouz Nico říká nahoru

            V určitých případech si partneři nemohou vybrat, ale „volba“ vyplývá ze zákonných ustanovení. Kromě toho daňová a celní správa vyplácí slevy. Můj dodatek tedy není tak "nešťastný".

            • Lammert de Haan říká nahoru

              Vážený Fransi Nico, mám dojem, že jste mou dřívější odpověď správně nepochopil nebo ji nedokážete dostatečně pochopit. Proto nyní zveřejňuji podrobnější informace.

              pokud žijete v Nizozemsku, nikdy si nemůžete vybrat, že budete jeden druhému daňovým partnerem, pokud nesplňujete jednu z podmínek. Toto je plně definováno v zákoně o dani z příjmu z roku 2001.

              Například jste si navzájem daňovými partnery, pokud jste manželé nebo jste uzavřeli registrované partnerství.

              Kromě toho jste daňovými partnery se spolubydlícím, pokud splňujete 1 z následujících podmínek:
              • jste oba plnoletí a uzavřeli jste spolu notářskou smlouvu o soužití.
              • máte spolu dítě.
              • Jeden z vás poznal dítě toho druhého.
              • jste registrováni u penzijního fondu jako penzijní partneři.
              • společně vlastníte svůj vlastní dům, ve kterém oba bydlíte.
              • jste oba dospělí a na vaší adrese je registrováno i nezletilé dítě jednoho z vás (složená rodina).
              Týká se tato situace i vás? Ale pronajímáte část svého domova osobě, u které jste registrováni na stejné adrese? Pokud pronajímáte za účelem podnikání, nejste daňovými partnery. Musíte mít písemnou nájemní smlouvu.
              • Jste zletilá a žijete s nezletilým dítětem v azylovém domě nebo v domě pro chráněné bydlení, který jste získali podle zákona o sociální podpoře z roku 2015. V tomto domově bydlíte společně s dospělou osobou, která je podle obce rovněž registrována na té adrese.
              Nechcete být s touto osobou daňovým partnerem? Pak o to musíte společně podat žádost. Musíte také splnit řadu podmínek.
              • Již před rokem jste byli daňovými partnery.

              Ale pokud žijete v Thajsku, soužití a být (daňovými) partnery nehrají pro daňové úřady žádnou roli. Stačí vyplnit formulář C. Poté se vám na obrazovce brzy zobrazí zpráva, že se nebudou ptát na partnera.

              Z toho plyne můj komentář k vámi zveřejněné větě: „Navíc registrace s někým jiným je považována za soužití, a to jak ze strany SVB, tak ze strany DAŇOVÝCH ORGÁNŮ.“ Na rozdíl od SVB v kontextu výhody AOW nemá tedy soužití v Thajsku a čeho se otázka týká, žádné důsledky pro daňové úřady (a je to proto nešťastný komentář/dodatek, protože to znamená navrhované, zejména nyní, když se to odehrává stejným dechem jako zmínka o SVB!).

              Váš komentář: „Navíc dávky vyplácí daňová a celní správa“ je opět krajně nešťastná volba. Koneckonců jde o „emigraci do Thajska“. Jak v této souvislosti vidíte roli daňové a celní správy při vyplácení povolenek?

              Ta role úplně chybí. Do Thajska si s sebou například nemůžete vzít nájem a příspěvek na zdravotní péči. V rámci benefitů přijedete bydlet do Thajska, takže vůbec nepřijdete do kontaktu s finančními úřady!

              • Francouz Nico říká nahoru

                Návrh, že „jen řvu“, je neopodstatněný. Jde o poštovní adresu v Nizozemsku nebo registraci na adrese u někoho jiného v Nizozemsku. Zmínil jsem důsledek toho. Pokud se Klaas zaregistruje na adrese někoho v Nizozemsku, bude to vypadat, jako by on a jeho manželka žili v Nizozemsku. Klaas je tedy stále daňovým rezidentem Nizozemska a nikoli Thajska. Pokud se mu to podaří, má Klaas „nárok“ na benefity, jako je zdravotní péče. Příspěvky vyplácí daňová a celní správa. Opět to není "nešťastný" komentář.

                Sdílení domu s někým jiným může mít daňové důsledky. To může být pro Klaase, ale i pro obyvatele, kteří na dané adrese již bydlí. Příkladů je na to dost. Nemusím to dále rozvádět. Téma není určeno k pořádání workshopu daňového práva. A Lammert se sarkastickými poznámkami nesmysly nedávají smysl....

                • Lammert de Haan říká nahoru

                  Milý Fransi Nico, právě jsem si přečetl své reakce na to, ale nikde jsem nenašel, že bych řekl, že jen řveš. Dal jsi to do uvozovek a cituješ mě. Ale na rozdíl od toho, co navrhujete/citujete, moje slova necitujete a jde tedy o váš správný či nesprávný závěr.

                  Vaši poznámku o Klaasovi, „aby to vypadalo, jako by stále žil se svou ženou v Nizozemsku“, považuji za vysoce nevhodnou. Totéž platí pro vaše sledování. Klaasova otázka k tomu nedává žádný důvod a zůstaňme tedy u jím vysloveného přání emigrace do Thajska. Otevřený kanál, jako je Thailand Blog, není kanál, který by někoho vědomě nebo nevědomě povzbuzoval k páchání podvodu, narážel na něj nebo o něm spekuloval, když k tomu Klaas nemá důvod. Jakýkoli komentář v tomto směru nepřipadá v úvahu. A že jsi zmínil důsledky, jak říkáš, je daleko od pravdy. Mluvíme zde o podvodu! Kromě navrácení toho, co bylo získáno neprávem, mu po odhalení bude viset nad hlavou tučná pokuta (pokud to zůstane správní pokutou a nebude podléhat trestnímu právu!).

                  Vaše reakce, na kterou jsem dále reagoval, zní:
                  „SVB aktivně kontroluje, a to i prostřednictvím domácích prohlídek. osobně zkušený. Platí jak s poštovní adresou, tak s registrací u jiné. Navíc registrace s někým jiným je považována za soužití, a to jak ze strany SVB, tak ze strany finančních úřadů.“

                  Původně jsem tuto reakci kvalifikoval jako „nešťastnou volbu“, ale ve skutečnosti to nedává smysl!

                  Můžete mi vysvětlit, co s tím má společného SVB nyní, když tazatel Klaas ještě nedosáhl státního důchodového věku? Navštíví pak SVB jeho poštovní adresu, aby si prohlédlo jeho poštu (a jednalo tak v rozporu s čl. 13 Ústavy)? stěží si dokážu představit!

                  SVB umožňuje Klaasovi „žít spolu“ (mimochodem, je ženatý s Thajkou). Nebo to vidíte jinak?

                  Mimochodem, raději mluvím o „adrese domova“ a „poštovní adrese“. Tím jsem v souladu s právními pojmy a vše je o něco jasnější. Vyhýbejme se vytváření vlastních zákonných ustanovení. To rychle vede k nedorozuměním nebo zmatení jazyků.

                  Definice adresy bydliště je:

                  “Článek 1.1 BRP
                  o. adresa bydliště:
                  1° adresu, kde dotyčná osoba bydlí, včetně adresy bydliště, která se nachází ve vozidle nebo plavidle, má-li vozidlo nebo plavidlo stálou základnu nebo kotviště, nebo pokud dotyčná osoba žije na více než jedné adrese, adresu, na které lze důvodně předpokládat, že se bude zdržovat nejčastěji během šesti měsíců;
                  2° adresu, na které lze při absenci adresy uvedené v odstavci 1 důvodně očekávat, že dotyčná osoba stráví noc alespoň dvě třetiny času během tří měsíců;

                  Definice poštovní adresy je:

                  “Článek 1.1 BRP:
                  p. poštovní adresa: adresa, na kterou jsou přijímány písemnosti určené dotyčné osobě;
                  ............ ..
                  r. poštovní adresát: fyzická nebo právnická osoba uvedená v článku 2.42, která poskytuje poštovní adresu;

                  Klaas jasně naznačil, že chce emigrovat do Thajska. V takovém případě není problém udržet si adresu bydliště. V Nizozemsku by mohla existovat (víceméně dočasná) poštovní adresa pro případ, že ještě nemůže poskytnout adresu domova v Thajsku a také tam nemá přístup k PO boxu. Kromě toho se adresa bydliště nebo poštovní adresa vztahuje pouze na „sněžné ptáky“. Ale to není Klaas a dejme mu to právo také!

                  K vystěhování a odhlášení z obce SZ uvádí:

                  „Článek 2.43
                  • 1. Rezident, u kterého se důvodně očekává, že bude pobývat mimo Nizozemsko alespoň dvě třetiny doby během roku, musí před svým odjezdem z Nizozemska předložit starostovi a radním obce písemné prohlášení o odjezdu. Lhůta pro prohlášení začíná pátý den přede dnem odjezdu.“

                  Pak kromě vašeho odkazu na SVB nemohu do následující věty umístit odkaz na finanční úřady:
                  „Navíc registrace s někým jiným je považována za soužití, a to jak ze strany SVB, tak ze strany daňové a celní správy“, s poukazem na výhody.

                  Kromě výše uvedeného vysvětlení ohledně SVB jsem vám již vysvětlil, že život v Thajsku nemá nic společného s (daňovými) partnery, pokud jde o finanční úřady. Klaas je ženatý a předpokládám, že spolu žije, ale to z daňového hlediska nehraje žádnou roli. Navíc jsem již naznačil, že si do Thajska nemůžete vzít své povolenky. Ale možná to všechno vidíte jinak.

                  Závěr:
                  a. soužití je SVB známo, ale nemá žádné důsledky (to se také nekontroluje, protože je ženatý a nepobírá ani dávku AOW);
                  b. soužití také nehraje žádnou roli, pokud jde o finanční úřady;
                  C. povolenky budou zastaveny ihned po emigraci (protože o tom Klaas pouze mluví a tedy bez podvodu);
                  d. V roce po emigraci bude Klaas muset podat přiznání k dani z příjmu prostřednictvím: nechvalně známý Model-M (papírová deklarace o 50 stranách s více než 100 stranami vysvětlení);
                  E. Předpokládám, že následně již nebude dostávat výzvu finančních úřadů k podání daňového přiznání;
                  F. může stále očekávat rozhodnutí finančních úřadů o narovnání ohledně slev, ale tím pravděpodobně skončí jeho kontakt s finančními úřady

                • Francouz Nico říká nahoru

                  Milý Lamberte,

                  Moje odpovědi byly reakcí na jiné odpovědi, NE na Klaasovu otázku.

                  V uvozovkách to znamená něco jiného. Citace je pouze tehdy, pokud před ní je dvojtečka. Takže to neznamená, že něco cituji.

                  Ve zbytku se nebudu pouštět do vaší "epištoly". To se ukazuje jako zbytečné cvičení. Hodně štěstí.

  2. Renée Martinová říká nahoru

    Administrativně, samozřejmě, jak říká také Jan. Pokud získáte povolení od UWV, vaše dávka bude vyplacena brutto a stanete se v Thajsku zdanitelným. Navíc vám již nevznikají práva AOW a nemůžete si s sebou vzít například zdravotní pojištění. Nezapomeňte se podívat například na vízovou povinnost a další věci v Thajsku. Úspěch s tím.

    • Francouz Nico říká nahoru

      Kromě toho, že Klaas už AOW nebuduje, platí to i pro jeho manželku. Poté, co žila v Nizozemsku 11 let, nyní získala 22 % AOW.

      Kromě toho již neexistuje partnerský příspěvek pro AOW. Pokud je tedy jeho žena mladší než Klaas, bude po odchodu do důchodu dostávat pouze 50 % minimální mzdy a jeho žena, pokud nyní odejde do Thajska a dosáhne důchodového věku, dostane pouze 22 % z 50 % minimální mzdy.

      Pokud by byli oba již nyní v důchodu, jejich společný AOW by činil pouze 72 % minimální mzdy. V tuto chvíli by to bylo 637,94 EUR pro Klaase a 140,35 EUR pro jeho manželku, dohromady 778,29 EUR čistého měsíčně. Klaas navíc hned po odletu do Thajska už žádné přídavky nedostane. Ale protože Klaas ještě nedosáhl důchodového věku, nedosáhne 50 let načítání důchodu a společný AOW bude ještě nižší. Co je moudrost? Podívejte se, než skočíte.

    • Lammert de Haan říká nahoru

      To není správné, René Martine.

      Ačkoli Nizozemsko uzavřelo s Thajskem smlouvu o zamezení dvojího zdanění, tato smlouva nezmiňuje dávky sociálního zabezpečení, včetně výhod AOW a WAO. Neexistuje ani tzv. „zbytkový článek“, ve kterém je obsaženo ustanovení, že příjmy jmenovitě neuvedené ve Smlouvě mohou být zdaněny ve státě zdroje (v tomto případě Nizozemsku), nebo (obvykle) v zemi bydliště (v tomto případě).případ Thajska).

      V případě neexistence ustanovení smlouvy se na Nizozemsko vztahuje vnitrostátní právo. To znamená, že Nizozemsko jako zdrojová země zdaňuje výhody AOW a WAO.

      Co ale platí pro Nizozemsko, platí i pro Thajsko. Thajské daňové právo je také založeno na zdanění celosvětových příjmů svých rezidentů. Vzhledem k neexistenci smluvního ustanovení týkajícího se dávek sociálního zabezpečení může Thajsko jako země pobytu také vybírat daně z těchto dávek, i když jsou přijímány přes hranice. Koneckonců nepožíváte smluvní ochranu, která uvádí, která země je oprávněna vybírat daně a která země pro to udělila výjimku nebo snížení.

      Přečtěte si, co na to říká thajské daňové ministerstvo:

      „Osoba povinná k dani

      Poplatníci se dělí na „rezidenty“ a „nerezidenty“. „Rezident“ znamená jakoukoli osobu s bydlištěm v Thajsku po období nebo období, která dohromady přesahují 180 dní v jakémkoli daňovém (kalendářním) roce. Rezident Thajska je povinen platit daň z příjmů ze zdrojů v Thajsku a také z části příjmů ze zahraničních zdrojů, která je do Thajska přivedena. Nerezident
      podléhá však dani pouze z příjmů ze zdrojů v Thajsku.“

      Klaas navíc musí počítat s tím, že hlavní cenu musí zaplatit v Nizozemsku na dani ze mzdy/daň z příjmu. Od 1. ledna 2015 již nemáte nárok na slevy na dani při pobytu mimo jiné v Thajsku. To ho stojí více než 1 měsíc výhod ročně.

      • Renée Martinová říká nahoru

        V Thajsku musíte platit daň, pokud pobíráte invalidní dávky a zůstanete déle než 181 dní. O dvojím zdanění jsem nikdy neslyšel.

        • Lammert de Haan říká nahoru

          To je pro tebe poprvé, René Martine.

          Mimochodem, pokud byste vy sami požívali výhody WAO, když žijete v Thajsku, měli jste již dávno zjistit, že Nizozemsko také toto vybírá. Jinak tomu může být pouze do 1. ledna 2019, pokud UWV nesprávně uplatnila slevy na dani, aniž by to finanční úřady zjistily. V tom případě jsi měl docela štěstí, i když znám nespočet Holanďanů žijících v zahraničí, kteří také unikli tanci. Pokud žijete například v Thajsku, daňové úlevy již vypršely 1. ledna 2015.

          Od 1. ledna 2019 nesmí žádná instituce uplatňovat slevy na dani, pokud žijete mimo Nizozemsko. Pokud se domníváte, že na to máte nárok, musíte požádat o předběžné posouzení. Daňová a celní správa vám poté slevy na dani přizná. Ale žádat o předběžné posouzení z tohoto důvodu je naprosto nezdravá věc, když žiješ v Thajsku.

  3. Ger Korat říká nahoru

    Nezapomínejte, že jakmile budete odhlášeni, již vám nebude nabíhat státní důchod, totéž platí pro vaši manželku. Dobrovolně pak až 10 let platit pojistné nebo se v budoucnu spokojit s nižším státním důchodem. WAO končí, když dosáhnete svého státního důchodového věku.

  4. RuudB říká nahoru

    Milý Klaasi, předpokládám, že je ti více než 50 let, jinak nemusíš začínat. Ptáte se: co mám dělat a mohu si vzít WAO s sebou? Už při první žádosti o vízum budete stát před otázkou, zda vstoupíte jako předčasný důchodce. Není tomu tak, čímž máte hned o jeden argument méně. Měli byste proto pečlivě prozkoumat, jaký typ víza chcete k cestě do TH použít, a poté tam požádat o prodloužení. Udělejte si spoustu času na prostudování souboru thajských víz Ronnyho LatYa. Viz na levé straně této stránky pod: Soubory.
    Přečtěte si zejména, jaké příjmové požadavky Thajsko stanoví a zda tyto příjmové požadavky dokážete splnit.

    Pokud chcete emigrovat do TH jako příjemce WAO, vezměte si svůj prospěch s sebou. Obraťte se v této věci na UWV. To je povinné, pokud chcete odjet do zahraničí a přitom si zachovat výhody. Číst: https://perspectief.uwv.nl/artikelen/arbeidsongeschiktheidsuitkering-meenemen-naar-het-buitenland
    Na: https://www.uwv.nl/particulieren/internationaal/met-uitkering-naar-buitenland najdete stejné texty. Mohl sis to všechno dohledat sám.

    Vezměte prosím na vědomí: váš odjezd má pro vaše AOW více důsledků než nyní pro vaše WAO. Neuvádíte, kolik je vám let, ale chtěli byste státní důchod pobírat déle, než máte aktuálně invalidní důchod. Každý rok, kdy opustíte Nizozemsko, získáte slevu AOW ve výši 2 % ročně. Například: pokud je vám nyní 62 let, dostanete za 5 let 90 % své částky AOW. Pokud jste mladší 62 let, sleva bude větší.
    V žádném případě nedostanete jediný státní důchod, protože jste vdaná (tak je tomu i v Nizozemsku od 67 let). Očekává se, že vaše žena bude mít výdělečnou schopnost. Také v TH! Budete tedy hluboko pod současnou částkou WAO. Vaše žena nakonec dostane 22 % AOW z podílu svého partnera, protože žila 11 let v Nizozemsku. Podíl společníka je nyní přibližně 850 eur měsíčně. Spočítejte si tedy sami.
    Viz dále: https://www.svb.nl/int/nl/aow/zoek.jsp?q=aow+wonen+in+buitenland

    Na co dalšího byste si měli dát pozor? V TH se o své zdravotní pojištění staráte sami. Musíte se potýkat s vysokými prémiemi. Protože jste ve WAO, budete se muset vypořádat s mnoha výjimkami.

    U zbytku to není jiné než u kteréhokoli nedůchodce. Euro vynáší méně, než se používá/požaduje. Poskytněte (dobře zásobené) prasátko. Ale pozor: peníze jsou v TH velmi populární. Nehrajte si na Sinterklaase, nebuďte cukroví, nejprve koukněte na kočku ze stromu. Klikněte na tento odkaz: https://www.thailandblog.nl/?s=WAO&x=29&y=14

    • janbeute říká nahoru

      Co se zapomnělo zmínit, je, že své AOW prémium můžete dobrovolně nadále platit sami po dobu maximálně 10 let.
      Taky jsem dělal, když jsem přestal pracovat, v mém případě mi chybí jen 2 roky, takže 4%.

      Jan Beute.

      • RuudB říká nahoru

        To je jen pro bohaté. Současný dobrovolný příspěvek se pohybuje kolem 18 % ročního příjmu. Předpokládejme, že máte WAO ve výši 15000 2700 EUR p. jr. Pak se prémie bude pohybovat kolem XNUMX eur.
        Předpokládejme, že to chcete dělat po dobu 5 let: 13500 XNUMX EUR Co získáte na oplátku s tak nízkým podílem partnera AOW? https://www.svb.nl/nl/vv/ Proklikejte se samozřejmě sami.

  5. l.nízká velikost říká nahoru

    Dvě důležité věci!

    -Nepíšete svůj věk, což je důležité pro budoucí finanční obrázek.(příjem)

    -Podmínkou přijetí do Thajska je prokazatelný příjem 65.000 1850 bahtů (přibližně XNUMX eur) měsíčně.
    Z nájmu a zdravotního pojištění jde 2 osoby!

    Kromě jiných nákladů to bude napjatý rozpočet na živobytí.

    • Bert říká nahoru

      Nemyslete si, že by mnozí tleskali, kdyby měli měsíčně utratit 65.000 XNUMX thb.

      Mimochodem, píše „ženatý s Thajcem“, pak je požadavek stále 40.000 XNUMX Thb
      Na tom se dá dobře vydělat, pokud vedete normální život bez drog a rock 'n rollu

      Řeknu vám, že to tu každý měsíc nestrávíme, ale kromě účtu za elektřinu a vodu nemáme náklady na bydlení.

  6. Hannes říká nahoru

    Myslím, že Klaas po přečtení toho všeho trochu posmutněl. (Mimochodem, já jsem si také pohrával s myšlenkou odjet do Thajska před svým odchodem do důchodu)

    • Francouz Nico říká nahoru

      Stále je to možné, pokud si ponecháte svou vlastní základnu v Nizozemsku a budete se pravidelně vracet. Prostě jedete na dovolenou do Thajska asi na šest měsíců každý rok. Pak to ale musí umožňovat váš příjem.

      Žil jsem ve Španělsku 15 let, ale svou základnu jsem si ponechal v Nizozemsku. Neměl jsem žádný problém s mým státním důchodem nebo jinými daňovými problémy, stejně jako moje thajská manželka. I já jsem měl 100% nárok na WAO v letech před mým odchodem do důchodu. Pokud nezpřetrháte „všechny vazby“ s Nizozemskem.

  7. Upřímný říká nahoru

    Mám WIA, je mi 50 a jsem ženatý s Thajcem.
    Moje (manželské) vízum do Thajska bylo bez problémů, potřeboval jsem jen výpis z banky.
    UWV poskytuje dokumenty pouze v holandštině (??)

    Samozřejmě jsem byl v kontaktu s finančními úřady.

    Dávka je zdaněna v Nizozemsku, vzhledem ke smlouvě ji nesmí zdanit ani Thajsko.
    Daň ze mzdy bez ohledu na původní zdroj zůstává daní ze mzdy.

    Sociální pojistné zanikne. (přes 28 %)
    Předpokládám sice, že z těch 28% "více příjmů" zaplatím daň ze mzdy 🙂
    Zmizení slevy na dani a všech odpočtů je bolestné.

    Můj prospěch není korigován tzv. faktorem země. (Thajsko 0.4)
    Starobní důchod je!!
    Emigrace znamená, že tam chcete zůstat.
    Samozřejmě už nepobírám invalidní dávky.
    Těch 30 až 40 %, které dostanu méně, je téměř zanedbatelných. AOW z 1000 se stává 400 eur
    IPV 400 dostávám +/- 250..
    Přesně tak, o 150 měsíčně méně.
    Pokračování v placení pojistného je možnost, ale není odpočitatelná??

    Naštěstí můj skutečný důchod zůstává stejný, žádný faktor země.

    Léky, které (bohužel) potřebuji (nejsem ve WIA pro své zpocené nohy) jsou zlomek ceny tady v NL.
    Často teď ani nepředkládám účty.
    Zde 3 eura, v NL € 120,-
    Stále mě překvapuje, jak je to možné s úplně stejnými léky.
    Těch 375 osobního příspěvku je pak dobré udělat 🙂

    Byl jsem na to "připraven" (plánováno od 1. do 1. - 2020), ale s informací, že daňové slevy a odpočty již nejsou možné, je emigrace velkou ztrátou.

    Zavolejte IRS zítra.
    Mě by to bylo čistého o 300 měsíčně méně.
    To samozřejmě není záměr.

  8. Upřímný říká nahoru

    LOL

    Nemůžeme to usnadnit... (i když je to ještě matoucí)

    Hledání na stránkách IRS dává 36.65 % a 38.10 % jako daň z příjmu.
    O 3 telefonáty později je tu konečně někdo, kdo mi může říct, že to zahrnuje 27.65 % národního pojištění. (2019)

    Za předpokladu, že příjem je 34.300 20.384 EUR, zaplatíte 9% daň až do výše 10.45 XNUMX EUR a nad tuto XNUMX% daň.
    nad 34.300 38.10 EUR neplatíte žádné pojistné, ale vše jako daň, = 68.508 % (až XNUMX XNUMX)

    Abychom udrželi 34.300 3.260 EUR, je to 9.354 21.686 EUR na dani a XNUMX XNUMX EUR na pojistném = XNUMX XNUMX EUR v Nizozemsku.
    v Thajsku zůstává daň 3.260 0 EUR, prémie 31.040 EUR = XNUMX XNUMX EUR

    tento výpočet nezohledňuje slevy na dani atp.
    21.686 24.000 EUR bude ve skutečnosti blíže čistým XNUMX XNUMX EUR

    v Thajsku žádné srážky, žádné slevy nebo výjimky, proto je to rychlé a špinavé.

    u příjmů/dávek nad 34.300 38.10 EUR je vyšší část zdaněna XNUMX %
    40.000 25.200 EUR by pak v NL bylo XNUMX XNUMX EUR
    a v Thajsku 33.451 XNUMX EUR

    pro daňové specialisty... (Určitě ne) Rád střílím na cíl!

    Zdravotní náklady expatů (pouze vstup do nemocnice) jsou srovnatelné s nizozemským základním pojištěním (115 měsíčně, + 375 = 1750) (pouze nemocnice pro expaty = 2.000 XNUMX EUR)
    běžné návštěvy lékaře jsou zde velmi levné.

    tak mi to vyhovuje.
    vypadá to, že emigrace bude ještě pokračovat 🙂

  9. RuudB říká nahoru

    Vážený Franku, několik poznámek:
    1- že UWV poskytuje dokumenty pouze v holandštině, je irelevantní. UWV ne, ale máte nápad, plán, takže přípravy. Včetně právního překladu dokumentů.
    2- To, že TH nesmí vybírat daně, není správné. Zda to TH dělá, je jiná věc. Přečtěte si o tom mnoho vysvětlení od @Lammert de Haan.
    3- Jste ženatý, takže nedostáváte 1000 eur AOW, ale ± 850 eur.
    4- AOW nespadá pod faktor země, protože SVB+TH! Tady se absolutně mýlíš.
    5- WIA spadá pod faktor země, protože UWV + TH, ale neuplatňuje se z důvodu bilaterálního.
    6- V pravý čas nedostanete ± 250 EUR, ale ± 550 EUR
    7- Dobrovolné pokračující placení prémiových nákladů AOW ± 18 % vašeho ročního příjmu za požadovaný rok AOW.
    8- Trvale žít v TH, NL zdravotní pojištění není možné.
    9- Pojistit se proti léčebným výlohám v TH bude těžký úkol, koneckonců žádné zpocené nohy.
    10- Myslím, že ještě nejste "připraveni" na 1. leden. Přesto: úspěch!

  10. Upřímný říká nahoru

    Ahoj Ruude,

    To, že UWV neposkytuje dokumenty v angličtině, je složité a navíc drahé. Prakticky všechny veřejné sektory jsou vícejazyčné. (Obce, provincie, daňové úřady atd.)
    Jak jsem psal, anglický bankovní výpis mi naštěstí na vízum stačil.
    Musíte mít dokument od „vlády“ legalizovaný v Haagu. Pokud je potřeba to přeložit, je to nejprve legalizováno, pak přeloženo a pak legalizováno. Fuj.

    S AOW máte pravdu. Byl jsem špatně informován.
    Pak znovu, platit 18% příjem za 2% z 850 je docela hodně. Můj běžný důchod mi stačí.

    Naštěstí pro mě WIA zůstává stejné. Život v Thajsku je levnější, ale rozhodně ne o 40 %

    Smlouva mezi NL a Thajskem má zajistit, aby nedocházelo k dvojímu zdanění.
    Vím, že je v tom hodně zmatek. Například AOW je zdaněna v NL, ale váš důchod nikoli. To by mohlo Thajsko zdanit.
    WIA je nesmí zdanit.

    V Thajsku pobývám již několik let, pravidelně trávím 3 nebo 4 týdny v NL. (Drahý koníček, ty lístky)

    Sama si myslím, že do 1. října budu hotová 🙂
    Vše ostatní je již nějakou dobu vyřešeno.

    Hlavním důvodem, proč odejít „doopravdy“, je extra čistý příjem.
    Nebo spíše neutrácet sociální pojistné @ 9.350 XNUMX EUR ročně.

    Věci jako auto a dům atd. jsou už nějakou dobu zařízené.

    Pojištění expatů mi nedělá problém, výjimka je velmi omezená.
    (Chirurg udělal chybu při řezání / komplikaci.
    80-100% odmítnuto, ale je stabilní.
    Velmi restriktivní, není důvod k výjimečné výjimce. Nabídky jsou v.
    NL pojištění platí do 1.

    Zkontrolovali jsme mnoho kontrolních seznamů, které existují, stále méně důvodů, proč si ponechat NL.
    (My = spolu s mou ženou a několika holandskými přáteli)

    Po 15 letech WIA nečekám, že mě najednou schválí :-) Pěstitel bonsají? LOL

    • RuudB říká nahoru

      Milý Franku, daří se ti dobře a finančně také. Vždy to prosazuji, protože to zabraňuje spoustě nadávek a otravování vůči vládám TH a NL. Pokud mluvíte o více než 9 XNUMX eur na příspěvcích na sociální zabezpečení, máte dost peněz na to, abyste dostatečně splnili požadavky na příjem a žili pohodlně.

      Jen malá oprava: AOW může podléhat i zdanění v TH. Viz komentáře @L. de Haan tu a tam na dotazy a reakce čtenářů o TH fisku a NL AOW. Stručně řečeno, jde o následující:
      Sledujte @L. de Haan: ……“ve Smlouvě není ani slovo o dávkách sociálního zabezpečení (včetně dávky AOW nebo WAO). Navíc chybí tzv. zbytková položka.
      To znamená, že národní legislativa platí jak pro Nizozemsko, tak pro Thajsko, což znamená, že obě země mohou vybírat daně z této části vašeho (světového) příjmu. Nizozemsko to dělá jako zdrojová země a Thajsko jako země pobytu. Pokračuje:
      „Ještě před časem věnovali thajští daňoví úředníci malou nebo žádnou pozornost výhodám AOW z Nizozemska. V poslední době však od svých thajských klientů stále častěji slýchám, že se na to thajští daňoví úředníci stále častěji ptají!
      To znamená, že z vašeho státního důchodu může být uvalena dvojí daň z příjmu. Kromě toho „můžete“ v Nizozemsku platit vyšší daň z příjmu ze své dávky AOW, než kdybyste žili v Nizozemsku. Je to důsledek vypršení daňových úlev k 1. lednu 2015 při pobytu mimo jiné v Thajsku.“ (konec uvozovek) Je pak na vás, zda požádáte Heerlen o výjimku. Přeji vám krásné roky v TH!

      • RuudB říká nahoru

        Zapomněl jsem odkaz na @L. de Haan: tady. https://www.thailandblog.nl/lezersvraag/aanvraag-cq-vervolgaanvraag-voor-vrijstelling-loonbelasting-en-premie/

      • Erik říká nahoru

        RuudB, vaše poznámka „...je na vás, abyste požádali Heerlen o výjimku…“ se mi zdá být něčím, co bych měl předložit Lammert de Haan. Technologie kolem toho, čemu říkáte „výjimka“, je jiná.

        • Lammert de Haan říká nahoru

          „Heerlen“ neudělí výjimku, pokud jde o výhody AOW a WAO. To je již naznačeno v textu, který jsem v tomto ohledu zveřejnil a citoval RuudB. Podívejte se také na to, co jsem napsal 10. července v 18:45 v aktuálním tématu v reakci na zprávu Rene Martin.

          Proto si myslím, že komentář RuudB: „Je na vás, abyste požádali Heerlen o výjimku“ je spíše míněn jako „Jen se podívejte, co s tím děláte“, a proto tomu nepřikládám příliš velký význam.

      • Upřímný říká nahoru

        "9 XNUMX eur na sociálním pojistném je dost peněz na to, aby pokryly požadavky na příjem a žily příjemný život."

        toppic startér, Klaas, nezmiňuje svůj příjem, samozřejmě své soukromé podnikání, ale důležité, pokud chcete vyjít s penězi!

        v “https://www.thailandblog.nl/lezensvragen/emigreren-thailand-iva-wao/” o hrubé dávce 4000 XNUMX € měsíčně... to bych taky chtěla 🙂

        ale hej, nestěžuji si.
        WIA rozhodně není vždy 70 % poslední vydělané mzdy.
        Pro mě něco jako 40% mého posledního přijatého platu.
        Taky jsem si tehdy nestěžovala 🙂

        Rozdíl?
        Existuje hodinová mzda a plat, kde jsou hodiny podřízené.

        Miloval jsem svou práci, hodně jsem cestoval po Evropě a jiných kontinentech, a tak je to s „chybou při operaci“ najednou všechno jinak.
        Cestování bylo někdy zábavné, někdy je na hovno vidět Eiffelovu věž (opět) jen z taxíku.
        05.00 odjezd z domova, 23.00 zpět domů, druhý den jen 09.00 zpět do kanceláře.
        Rozdíl mezi platem a platem 🙂

        Tak jako tak. s 34.000 9.354 hrubého máš "už" těch XNUMX XNUMX € na pojistném, to už nebude. (daň ano)

        Je přibližně 34.000 1.750 hrubého (= přibližně XNUMX XNUMX EUR čistého) měsíčně dobrý příjem?
        Záleží na vašem standardu, vašich fixních nákladech.

        Po 14 letech se můj standard dávno přizpůsobil mým příjmům. (něco přes 1.750 XNUMX EUR)
        Koophuis prodáno (již po 3 letech), levnější starší auto atp.
        Pronajatý dům je snadné opustit, auto jde mému dospělému synovi.

        Nyní to děláme s méně než 1000 30.000 € (+/- XNUMX XNUMX THB) měsíčně v Thajsku.
        zbytek jde do fixních nákladů v NL. (nájem, GWE, péče je již € 800)
        vstupenky přišly z mého spořícího účtu, nyní téměř prázdné..

        ale s těmi 30.000 XNUMX THB toho máme myslím víc než dost.
        Dostatečně prostorný pro Isaan, pohraniční oblast Laosu.

        Náklady na auto jsou nízké, žijeme „mimo síť“, takže žádné náklady GWE.
        Pozemek patří mé ženě, pomalu budujeme nové místo.
        + 200 kuřat, masa dostatek 🙂

        Pro mě je to dobré, jednoduchý „život na farmě“, bez shonu a stresu.

        Pokud je k dispozici dalších 1.250 XNUMX EUR měsíčně (konzervativní odhad, žádné nebo méně fixních nákladů v Nizozemsku a o něco více výhod kvůli vymizení sociálních příspěvků), bude to velmi vítáno, aby se spořicí účet dostal zpět do standardu!
        Z 5 čísel na pouhé 4… to by se mohlo něco hodit.

        Daně v Thajsku se zatím nebojím.
        Peníze dorazí na můj holandský účet a většinou jdou v hotovosti.
        (přestup na letišti BKK v suterénu / kolejích, NIKDY v příletové hale!!)
        dále v případě potřeby bankomat.

        Bude to v pohodě! 🙂


Zanechat komentář

Thailandblog.nl používá soubory cookie

Náš web funguje nejlépe díky cookies. Můžeme si tak zapamatovat vaše nastavení, udělat vám osobní nabídku a pomůžete nám zlepšit kvalitu webu. Čtěte více

Ano, chci dobrý web