Mohu ještě někdy emigrovat do Thajska?

Autor Ghost Writer
Publikováno v Emigrovat, Expati a důchodci
Tagy: , , ,
9 září 2011

V poslední době jsem byl zaujatý myšlenkou, že někdy půjdu Thailand emigrovat.

To vše na základě:

  • úsporná opatření zde v Nizozemsku;
  • atmosféra v politice a zemi;
  • náklady, které se zde vymykají kontrole;
  • mnoho pravidel, kvůli kterým je stále obtížnější věci dokončit;
  • rychle se měnící podnebí (mokro a zima) 🙂

Vlastně jen malá nespokojenost a nic víc než to. Trpím obdobím fňukání a fňukání nad vším, co není dobré. Skutečný Holanďan, skoro bych řekl.

Ale budeme se moci přesto přestěhovat do Thajska? Pokud o tom opravdu přemýšlíte, je to jen otázka.

Už do Thajska?

Předpokládejme, že je vám nyní 50 let a nyní jedete do Thajska. Jaké jsou důsledky pro vaše stáří? Váš státní důchod se zastaví, pokud přerušíte všechny vazby, což vás tedy bude stát necelých 67 % státního důchodu, když dosáhnete 45 let. Konkrétně 2 % akruální (15 x 2) každý rok plus 2 % ročně za poslední 6,5 roky. V důchodovém věku se tedy vrátíte zpět na 55 % AOW. Pokud spolu také bydlíte, budete dostávat ještě méně, protože od roku 2015 byl zrušen partnerský příspěvek. Přijde mi to jako docela ztráta.

A co váš důchod? V letech, kdy odtud budete pryč, si tedy budete muset svůj důchod tak či onak vybudovat sami. Práce v Thajsku není možná, pokud nechcete pracovat ve školství nebo nejste novinář. Ve zbytku není práce povolena. Za malý poplatek si samozřejmě můžete ponechat poštovní adresu v Nizozemsku. Druhá možnost vás také stojí každý měsíc pojistné na zdravotní pojištění a platíte zde daň. To ale znamená, že si zachováte svůj státní důchod. Nebo si založíte vlastní firmu v Thajsku jménem někoho jiného. Těch příběhů o tom, co se na tom může pokazit, ale i dobře, už jsme četli a slyšeli dost.

Chystáte se brzy do Thajska?

Předpokládejme, že je vám nyní 50 let a odejdete do Thajska v den svého odchodu do důchodu (67 let), pak existuje možnost, že odjedete do Thajska také s polovičním státním důchodem (za předpokladu, že vše v Thajsku zůstane stejné). Nizozemská vláda ve skutečnosti usilovně přemýšlí o vyplacení AOW na úroveň životní úrovně země, kde žijete, s maximální životní úrovní samotného Nizozemska. Je velká šance, že toto opatření bude skutečně zavedeno během příštích 17 let, kdy budete muset odejít do důchodu jako padesátiletý. To ale také znamená, že pokud byste nyní odjížděli do Thajska a toto pravidlo je zavedeno, dostávali byste pouze polovinu zbývajících 55% státního důchodu (bez partnerského příspěvku). Takže i v tomto případě je lepší ponechat si poštovní adresu a platit zdravotní pojistné a daně zde.

Thajsko také nestojí na místě

Ani vývoj v Thajsku nestojí na místě. Ceny pravděpodobně v příštích 17 letech porostou a thajská vláda může v důsledku rostoucí prosperity také změnit pravidla pro víza. Pravděpodobně budete muset přinést ještě více peněz a mít ještě vyšší základní měsíční příjem, abyste tam bydleli.

Pokud Thajsko dožene, je velká šance, že cenové rozdíly s Nizozemskem budou velmi malé. To druhé samozřejmě funguje ve prospěch vašeho maximálního státního důchodu, který si pak můžete vzít s sebou. To také znamená, že s tím můžete udělat stejně málo jako v Nizozemsku.

Vše je samozřejmě otázkou času, ale je velmi pravděpodobné, že k něčemu takovému skutečně dojde. Samozřejmě nejsou blázni tam a tady. Myslím, že můžeš brzy odejít, jen když máš velký pytel peněz.

Svým způsobem závidím všem těm expatům, kteří tam nyní žijí pohodlně a kteří to stejně zvládají. Odešli v pravý čas a já jim to přeji. Zatím budu jen snít, reptat jako pravý Holanďan a doufat, že jsem přehlédl něco, kvůli čemu budou mé emigrační plány opět vypadat slunečně

60 odpovědí na "Mohu ještě někdy emigrovat do Thajska?"

  1. chang noi říká nahoru

    Vždy je ten správný čas!
    A v Thajsku je toho víc.

    Chang Noi

  2. Robert říká nahoru

    Pro všechny budoucí emigranty: pokud na silnici vidíte více duchů než možností, nedělejte to! Úspěšná emigrace má často více společného s mentalitou a osobní flexibilitou než s vnějšími faktory.

    • Matthieu AA Hua Hin říká nahoru

      Duchové na cestách nebo realistický pohled na budoucí situaci? Myslím, že to druhé.

      • Robert říká nahoru

        @Matthieu – Pokud vezmete jako výchozí bod, že za vaše příjmy bude muset nést odpovědnost vláda NL, je to skutečně velmi realistický příběh.

  3. Khun Peter (redaktor) říká nahoru

    Existuje také velká šance, že bohatí Nizozemci již nebudou v budoucnu pobírat státní důchod. Lidé už pro tento nápad hlasují. Být bohatý je samozřejmě flexibilní.
    Mohou hodně ušetřit na státní penzi? To bude muset být proto, že starobní důchod se stane kvůli stárnutí populace také nedostupným, stejně jako naše zdravotnictví.
    Náš malý zlatý důl, bublina zemního plynu, je téměř vyčerpán. Prosperita, kterou jsme znali, se podle mého názoru nevrátí.

  4. Khun Peter (redaktor) říká nahoru

    @Ghostwriter: Svým způsobem závidím všem těm expatům, kteří tam teď žijí a kteří to stejně zvládají.
    Slyším i jiné příběhy od expatů, kteří tam strádají. kteří nemají zdravotní pojištění a nechodí do nemocnice, pokud mají stížnosti, aby ušetřili peníze.
    V Thajsku opravdu není vždy vůně růží a měsíčního svitu. Je to krásná země, pokud máte hodně peněz na utrácení. Pokud ne, NL není špatná alternativa.

    • cor verhoef říká nahoru

      Myslím, že kromě otázky peněz je také důležité, abyste měli každý den co dělat. V Thajsku je stejně důležité vést smysluplný život jako v Nizozemsku.
      Sám pracuji, ale lidé v důchodu by udělali dobře, kdyby měli nějaký koníček nebo – ještě lépe – dobrovolnou práci. Dobré také pro sociální kontakty.
      Pokud ale nemáte důvod každý den brzy vstávat, rychle se z toho stane monotónní záležitost.

  5. Robert říká nahoru

    Nedávno měl pracovní pohovor s dynamickým padesátníkem na obchodní pozici. Byl nějakou dobu rozvedený, úspěšná společnost v Londýně a chtěl dát svému životu jiný rozměr - i s ohledem na nevolnost v Evropě. Dobře obeznámen s Thajskem z dovolené, ale velmi realistický, pokud jde o život a práci zde. Pracovitý a také realistický v platových očekáváních. Velmi pozitivní přístup a plný iniciativ. Přišel jsem do Thajska / Asie, abych se propojil, a měl jsem nabitý program schůzek se společnostmi zde v BKK, které jsem viděl. Pokud to tady vnitřně půjde dobře, tak to beru. Pokud ne, stejně se sem dostane, tím jsem si jistý! Podobná situace, ale poněkud podnikavější přístup než výše.

    • Hans Bos (redaktor) říká nahoru

      A nezapomeňte na tato dynamická šedesátá léta!

      • pieterdax říká nahoru

        Hans se musí smát, když čtu některé věci. Jsem Belgičan a mám za sebou 35 let stresující práce v hasičském sboru. Ano, 900 a 100, to je něco jiného než jen hasit požáry. Po 35 letech jako záchranář jsem tak šťastný, že už nemám v Thajsku co dělat? ano, comp and walking a TV a ano, BVN Myslím, že zprávy z vaší bývalé země jsou důležité? nyní belgistan hahaha ano hansi život v Thajsku je jako král. Ale radím lidem, aby pracovali do 58 let, než začnete snít.

  6. Francouzský král říká nahoru

    Ghostwritere, partnerský příspěvek nebude zrušen, ale upraven.

    • Ghostwriter říká nahoru

      Všem, kteří odejdou do důchodu po roce 2015, byla zrušena !!!

      http://www.pensioenkijker.nl/home/aow-anw/afschaffing-partnertoeslag-aow

      • Francouzský král říká nahoru

        Partnerský příspěvek se nezruší, ale upraví, pro narozené do roku 1950 zůstane vše při starém. U narozených po roce 1949 se partnerský příspěvek upravuje podle věku partnera. Jinými slovy, partner dostane státní důchod, až když zároveň dosáhne 65 let. Pokud je tedy jeden z doplnění mladší než 65 [řekněme 60 let], musí počkat 5 let, než také dostane státní důchod.

        • Ghostwriter říká nahoru

          Vážený králi Fransi.

          Pfff….Partnerský příspěvek bude po roce 2015 zrušen. Tento článek je o někom, kdo musí pokračovat v práci do roku 2027 a teprve potom odejde do důchodu. Pak už není partnerský příspěvek.

          přečtěte si prosím níže na odkazu SVB.

          Mvg,
          Ghostwriter.

    • Ghostwriter říká nahoru

      zapomněl jsem odkaz.

      http://www.svb.nl/int/nl/aow/hoogte_aow/toeslag/toeslag_vervalt_2015/

  7. ludo jansen říká nahoru

    proč tak těžké, když to může být snadné.
    dojíždět 2 nebo 3 měsíce do Thajska a zpět do vlasti.
    zůstanete ve všem v pořádku, baterie se znovu nabijí.
    jak někdo řekl, jsou i lidé, kteří jsou tam osamělí a nemohou si dovolit ani nemocnici v Thajsku atd.
    zlatá střední cesta.
    např. 3 měsíce Thajsko 3 měsíce domovská země.
    můj přítel to dělal roky a je s tím velmi spokojený
    také není nikam vázán a dokonce jednou za čas cestuje na Filipíny.
    Odjíždím z Thajska 10. ledna 2012 na 5 týdnů a pokusím se to prodloužit na 2 měsíce v budoucnu. Zpátky v Belgii, našetřete nějaké peníze a odjeďte znovu…
    ušetřit na jedné straně a vybudovat si jistou bezpečnost a užít si na druhé straně

  8. nosorožec říká nahoru

    Další možností je zajistit si příjem z pronájmu, který vám nahradí důchod. Je mi 40 let a nyní vlastním 3 skromné ​​nemovitosti. 2 z nich jsou pronajaté. Kdybych musel odjet do Thajska, mohl bych si pronajmout všechny 3. V době, kdy dosáhnu důchodového věku, budou tyto splaceny (z velké části nájemníky) a již nejsem závislý na důchodu. Už s tím ani nepočítám. V zásadě by se o to měl snažit každý. I když zde zůstanete, je to příjemný doplněk k vašemu (možnému) penzionu. A to je jistě možné. Mám jen průměrný příjem, ale půjčky splácejí nájemníci. Od chvíle, kdy byla pronajata moje 2. nemovitost, jsem začal hledat 3. skromnou nemovitost (= riziko rozložení příjmů z pronájmu). Pak můžete získat úvěr od banky. Jen se musíte ujistit, že dokážete překlenout propast, pokud nájemníci nebudou platit. Brzy odjíždím do Thajska a nebudu trpět „prázdninovým stresem“. Dokud budou platit nájmy, nemám strach. Jinak bych o ty prostředky musel hodně dřít.

    • Ghostwriter říká nahoru

      Samozřejmě můžete, dokonce i dobrý plán. Pokud ale jako já můžete jít do důchodu až v roce 2025 a pokud musíte věřit všem předpovědím, tak od roku 2020 budeme mít na trhu s bydlením rostoucí míru neobsazenosti, protože bude přibývat méně lidí a více lidí bude hubnout. Jinými slovy, ceny domů klesnou a nájmy? Pak se pokuste ji pronajmout, pokud je dost prázdné a na prodej. Už je to vidět na jihu Nizozemska, konkrétně v regionu Heerlen, už to probíhá.

    • Ghostwriter říká nahoru

      V souladu s tím….. včera ve zprávách bublina bydlení.

      http://www.depers.nl/economie/594457/Hoe-ga-je-om-met-de-huizencrash.html

      Dnes ve zprávách o poskytování hypoték.

      http://www.depers.nl/economie/594457/Hoe-ga-je-om-met-de-huizencrash.html

      • nosorožec říká nahoru

        Moje nemovitosti jsou v Belgii. Naštěstí je tady trh o něčem jiném. V Nizozemsku je podobný dům někdy cenově dvakrát dražší. Proto je v Nizozemsku mnohem větší trh s pronájmy a mnoho Nizozemců jezdí nakupovat do Belgie v příhraničním regionu.
        Pokud se podíváte na vnitřní hodnotu (stavební materiály) domu, domy v Belgii jsou samozřejmě také předražené. Měli byste se však snažit držet si dostatečné rezervy, abyste svou nemovitost nikdy nemuseli prodat. Pak vás nebudou v krátkodobém horizontu trápit poklesy cen. A z dlouhodobého hlediska si myslím (doufám), že ceny zůstanou stabilní.
        Děkujeme za sdílení těchto článků. Určitá opatrnost je skutečně namístě.

  9. nosorožec říká nahoru

    Musíte být opravdu ohleduplní. Musíte koupit strategické nemovitosti. Není to něco, z čeho by byly stovky podobných budov. To vyžaduje čas a úsilí. Zvláště pokud chcete zaplatit správnou cenu. To si většina lidí nemůže dovolit. Dokázal jsem shromáždit ten čas a úsilí, protože je to moje jediná možnost, jak (možná) uskutečnit svůj sen.
    Rozložení rizika je zde také možné. Tyto 3 akvizice byly zakoupeny na různých místech a všechny 3 mají jiný cíl: domov, komerční budovu a studio na pobřeží.

  10. Mary Berg říká nahoru

    Myslím, že můžete žít v zahraničí a nadále platit prémii AOW v Nizozemsku, takže AOW dostanete později, takže neexistuje žádná sleva. Pro každou zemi platí jiná částka. Stačí informovat orgán AOW.

    • Marcus říká nahoru

      to je maximální prémie, spočítejte si to, to je příliš mnoho, protože tento systém AOW ne a jen málo plátců si vaše peníze vezme

    • Robert říká nahoru

      @Maria - to je pravda, můžeš. Vypadá to jako nejhorší „investice“, jakou si můžete představit, zvláště pokud jste mladší. Protože musíte počkat a uvidíte, zda tam AOW bude i za 25 let. Je hezké investovat tu prémii soukromě, asijský smíšený fond nebo něco s rozloženým rizikem, se zdá mnohem chytřejší!

  11. Leo Fox říká nahoru

    Je mi 57 let a od 1. ledna 2012 přestanu pracovat a chci hlavně žít v Thajsku. Prostřednictvím svého penzijního fondu PFZW mám možnost pobírat 70 % své současné mzdy.
    V lednu chci jet na 3 měsíce, pak 1 měsíc do Holandska a pak na 6 měsíců a v roce 2013 chci vidět, že se jednou za rok vrátím do Holandska. Například si zatím ponechám časové rozlišení státního důchodu a zdravotního pojištění. Své plánování jsem také založil na co možná nejnegativnější situaci, protože už nebudu nabíhat státní důchod, aby to nemohlo být později zklamáním. Co se týče zdravotních nákladů, v Thajsku je také možnost kontaktovat AA pojišťovnu Hua Hin. Nemůžu se dočkat, až přijde čas, nejdřív se půjdu podívat a probrat věci v Thajsku v říjnu, protože moje přítelkyně je kuchařka a myslí si, že je to fajn práce a musím s tím počítat . Dnes začínají pracovat v pozdním věku, ale já to dělám 1 let a to mi stačí.

    • pieterdax říká nahoru

      Udělej to Leo,mně je taky 57 a jsem pravidelně 3 roky v Thajsku.Momentálně jsem tam 2 roky, jelikož mám předčasný důchod.Jakmile se usadíš, mnohem levněji než v Evropě, max 1500 elektřina a 400 voda a pak se to spočítá. V Belgii jsou tak drahé, aby tam ještě bydleli. Pokud si pronajmete na rok, zaplatíte v Pattayi 2500 koupelen, ale něco takového najdete v dnešní Evropě hahaha

      • pieterdax říká nahoru

        Měl jsem samozřejmě na mysli 10.000 20 bahtů pokud si pronajmete na rok ano v Thajsku se dá bydlet velmi levně a zvláště pokud oceníte jejich jídlo v Isaanu zaplatíte 30 fr mimo město a najedli jste se hahaha a ve městě XNUMX bahtů rozhodně stojí za zvážení emigrovat do Thajska

  12. Marcus říká nahoru

    Kojkovi to hrát jen na státní důchod není reálné, většina lidí má skutečně jiný a větší důchod, který lze bez daně a nemalé úspory ušetřit. Fiktivní pobyt v Nizozemsku znamená stát se plně zdanitelným ze světských příjmů, to také nikdo nedělá. Pravidlem je, že se nejprve ujistěte, že jste na správném místě, a pak se přesuňte. Jen na sníženém státním důchodu se musíte zbláznit!!!

  13. HappyPai říká nahoru

    Ano, Ghostwritere, přehlížíte jednu věc. tedy vaše štěstí!!!!

    • Ghostwriter říká nahoru

      Jsou to jen úvahy, které mi vůbec nebrání ve štěstí.

  14. Stevo říká nahoru

    Myslím, že ten výpočet není úplně správný. Podle mě není správné, že poslední 2 roky před odchodem do důchodu stály 13% důchodové rozlišení. Pokud jsem pochopil, podmínkou je, že můžete pobírat státní důchod od 65 let. Teprve pak budete dostávat (až do konce) pouze 87 % místo 100 % AOW. A to je něco jiného. Pokud si tedy nenecháte začít svůj důchod, dokud nedosáhnete 67 let, nebudou vás poslední 2 roky stát 13% časové rozlišení, ale 4%. Samozřejmě ne hezké, ale trochu lepší......

    • Ghostwriter říká nahoru

      ahoj Steve,

      Bohužel tyto výpočty jsou správné. Stejně jako dříve v jiném díle jsem vložil odkazy na legislativní změny a jejich dopad. Google to a najdete účty.

      Pokud opustíte Nizozemsko ve věku 50 let, bude vás to stát 65 % ročně až do 2 let. Pak musíte do roku 2027, protože od roku 2020 a 2025 bude ještě 1 rok. Můžete odejít do důchodu v roce 2025, ale poté odevzdáte celkovou cenovou kompenzaci, která vám bude vznikat od roku 2015 (pokud zůstanete v Nizozemsku). A to je přesně 6.5 % ročně. Přečtěte si prosím účet. Pokud odejdete do penze v 67 letech, o nic nepřijdete a prostě budete pobírat 100% státní důchod (který se již od roku 2015 do roku 2025 zvýšil s dodatečnou 13% korekcí o inflaci).

      Udělali to proto, aby lidé v těžkých profesích mohli přestat v 65 letech. Pak ale přijdeme o extra bonus ve výši 13 %.

      http://www.wegwijs.nl/artikel/2011/06/het-pensioenakkoord-is-getekend,-nu-de-vrede-nog

      • René dodávka říká nahoru

        Pojistné AOW můžete platit dobrovolně po dobu deseti let. Pokud nemáte žádný příjem z práce, platíte minimální částku. To je méně než 500 eur ročně. Sám jsem odjel do Thajska v 56 letech a dobrovolně platím státní důchodové prémie. Takže k mým 65. narozeninám jen 100% starobní důchod.

  15. jo vdZande říká nahoru

    Můj pevný plán je žít v Thajsku,

    vlastní poměrně dost (příliš) domácnosti a také spoustu dalších věcí
    (také příliš)
    naložení plného kontejneru je možnost, pokusit se prodat zde je stěží možnost.
    Koho už zajímají užitečné věci?
    Navíc si myslím, že jsem v Thajsku velmi vítán. (Ne, abych šetřil peníze!)
    ten, kterého si vyberu, to může mít. většinu z toho si samozřejmě nechejte pro můj dům.
    to beright je z Kanady, kde stále žiji.
    prosím o odpověď, jak je to s elektrickými spotřebiči pro domácnost?
    110-120 v mé zemi Thajsko 220 Znám hz. je 50 – a někdo má 60
    dobrá odpověď a rada?
    také dotaz na dovoz osobní povahy do Thajska (náklady nebo žádné)
    nosiče na kontejnery jsou také dodávány na místo určení?

    btw, díky za dobrou radu.

    Joe van der Zande.

    • Ghostwriter říká nahoru

      V Thajsku je vše 50 Hz a 220 V.

    • hans říká nahoru

      Ahoj Jo, všiml jsem si, že se mi pokoušíš dovolat z Kanady, příště zkus mobil, můžu poslat SMS.003166594261

      Nevím, kolik stojí doručení vašich věcí v kontejneru, ale za tyto náklady si můžete v Thajsku téměř zařídit dům, navíc váš interiér bude mít jiný charakter. v Thajsku žijete mnohem více venku.

      Elektrické spotřebiče můžete občas přepnout ze 110 voltů na 220 voltů, alespoň v minulosti, stačí otevřít stereo a podívat se, zda v něm nejsou otočné přepínače, strach, že v dnešní době už to tak nebude.

      • Johnny říká nahoru

        450 eur z Ansterdamu. Thajské celníky vás vytáhnou. Pokud je to možné, nic nenoste. Zde koupíte kompletní dům za 100k.

        • erik říká nahoru

          kde 450 eur? Zavolal jsem několika dopravcům a zeptal se mě mezi 1200 a 2000? tak kde je zlatý hrot?

  16. Gringo říká nahoru

    Měl jsem - už před 10 lety - spoustu věcí od Holandska po Thajsko. Žádný nábytek, elektrospotřebiče a tak, ale hlavně knihy, kuchyňské náčiní, nádobí, obrazy, pěkná stolní lampa, oblečení (které jsem tu nikdy nepoužil) atd.
    Stěží bude možné naplnit celý kontejner, ale v té době byl zabalen co nejvíce do krabic na stěhování a poté zabalen do dřevěné krabice způsobilý k plavbě. Vše skvěle zorganizoval specialista v této oblasti, spediční agent Steeman v Alkmaaru. Tam si také můžete vyžádat aktuální cenu.
    Thajští celníci se na tom skutečně snaží vydělat „zlato“. Musíte poskytnout úplný seznam zásob se všemi jednotkovými cenami. Dostal jsem posudek s astronomicky vysokou částkou. Po dobré konzultaci se zdejším celníkem jsem seznam upravil směrem dolů, navíc přibyly nějaké „ručičky“ a výměr se snížil o 80 %.

    • HansNL říká nahoru

      Snad jen pro přikrášlení na tom nevydělávají celníci, ale celník, který činí prohlášení jménem vašeho šlechtice.
      Jde o to, že tento celník si bude účtovat procenta z dovozního cla k zaplacení, takže se bude ze všech sil snažit deklarovanou hodnotu zvýšit.
      V minulosti jsem posílal své kompletní domácí potřeby do Thajska kontejnerem.
      Thajský celník to udělal tak, že jsem musel zaplatit 150,000 XNUMX bahtů.
      Naštěstí mám švagra, který by mohl mluvit s vedoucím celnice, který zase osobně nechal celního agenta dělat domácí úkoly, takže jsem musel oficiálně zaplatit 10,000 XNUMX bahtů v plné výši jako dovozní clo.
      Celní agent se pak ze mě pokusil vymámit peníze, což se nepodařilo, protože jsem teď měl všechny papíry v rukou.
      Celnice se často slepě řídí prohlášením celního zástupce.
      Při odjezdu z Nizozemí musí být přiložen inventární a balicí list, v němž hodnotu určuje především stáří položek

    • Robert říká nahoru

      Nelze na něj nakreslit šipku. Občas si něco objednám přes internet a někdy zaplatím 10%, pak zase 30%, pak nic (stejná kategorie zboží, stejný dodavatel). Také jsme sem dopravili nábytek ze Singapuru, jen náklaďákem s DHL, 15 plných krabic, knihy, CD, kuchyňské nádobí, oblečení - cena je směšně nízká. Musel jsem specifikovat vše až k jednotce, než to zde bylo vydáno, jen jsem nejprve specifikoval 'kuchyňské náčiní' - jen jsem trochu hádal, co mohou dělat, když je to najednou 6 vidliček místo 4? Také znal někoho, kdo někoho znal, a nakonec po zaplacení cla 2,500 XNUMX bahtů byl celý nepořádek pěkně doručen k vám domů.

      • Robert říká nahoru

        @Gringo - vytáhni 'úroveň', ne šipku, že? 😉

        • Gringo říká nahoru

          Velmi dobrý Roberte! Peil je v tomto případě to správné slovo, ale jsem bombardován i jazykově?

  17. Fred Schoolderman říká nahoru

    Také jsem dříve uvažoval o emigraci do Thajska, ale vrátil jsem se po dvou a půl letech pobytu. Obraz Thajska, který má většina lidí, je často založen na dovolené a romantizovaný tím, že jsou zamilovaní. Člověk pak nemyslí z horní místnosti, ale z místa, kde mysl absolutně nefunguje. Thajsko je úžasná země, pokud máte dobrý důchod nebo pracujete pro zahraniční společnost. Stručně řečeno, váš příjem v západní měně bude vyplacen.

    Souhlasím tedy s Ghostwriterem, pokud ještě nejste v důchodu a ještě musíte roky pracovat za své peníze, tak tam není tak jednoduché emigrovat. Koneckonců, ne každý má schopnosti nebo vzdělání, aby tam mohl pracovat jako novinář, učitel nebo jako vyslaný pracovník. Také ne každý má dostatečné kapacity a peníze na to, aby tam začal podnikat. Podle mého názoru to nemá nic společného s viděním více duchů než možností, ale se zdravým rozumem a smyslem pro realitu.

    Emigrujete z určité nespokojenosti a z přesvědčení, že se vám tam bude žít lépe. Velká část tam žijících mladších farangů však ze své domoviny uprchla, protože zde měli malé nebo žádné právo na existenci, a tudíž neměli co ztratit. No, pak výběr sbalit si kufry samozřejmě není tak těžký. Když se tu ale žije přiměřeně dobře, napadne vás 10x emigrovat do jiné země a určitě do země s úplně jinou kulturou a zvyky, z nichž většina farangů ani nemluví jazykem.

    • Johnny říká nahoru

      Každý, kdo má takový nápad, by si to měl vyzkoušet a sám zjistit, zda byla tato volba správná. Každá země má své nevýhody a v thajštině s tím také dokážou něco udělat. Pro farang to rozhodně není snadné, i když mají peníze.

      Nizozemsko jsem také opustil z různých důvodů, včetně toho, že jsem ho už neviděl a doufal v lepší život jinde. Thajsko jsem si tehdy vybral z ekonomických důvodů a navíc jsou téměř všichni buddhisté.

      Kdybych to měl zopakovat, jel bych na Filipíny.

    • Robert říká nahoru

      @Fred Schoolderman - Většina expatů, které v Thajsku znám a kteří jsou zde již dlouho a jsou úspěšní (a můžete to definovat různými způsoby), rozhodně nezapadá do vašeho popisu emigrace do Thajska, protože jim „nic nezbylo“ ztratit' (Mimochodem, těch lidí tu máte hodně, to je pravda - nechci nikoho strašit, ale pokud by vás to zajímalo, mohu jmenovat přímořské letovisko, kde se tito lidé často poflakují).

      Cizinci, které tady znám, opravdu nejsou expati typu ING/Philips/KLM. Říkejte jim nová generace expatů, často zde mají vlastní podnik (ne, ne pivní bar) nebo pracují pro thajskou společnost, často v návaznosti na úspěšnou (mezinárodní) kariéru ve vyspělejších zemích. Ale jak také zdůraznil Khun Peter: opravdu to nejsou jen růže a měsíční svit. Tady je to taky jen dřina - mimochodem obecně mnohem těžší než v NL. A na kraťasy do kanceláře si v teplém počasí taky nestěžujte 😉

      • Robert říká nahoru

        Milý Hansi, skutečně existuje „nová generace“ expatů nebo mezinárodní pracovníci by mohl být lepší termín. „Nové“, v tom smyslu, že pracují za značně odlišných okolností a podmínek než tradiční expat. Často mezinárodně vyškolení s mezinárodní pracovní zkušeností, mezinárodně nasazení, nejsou vždy „vysláni“ z domovské země, ale často je sami hledají. Expati, kteří jsou nyní v důchodu, byli na trochu jiných balíčcích než expati z „nové generace“, o kterých mluvím.

        Mimochodem, termín „expat“ je někdy vykládán odlišně; někteří ji aplikují na všechny, kteří žijí a pracují v zahraničí, jiní ji aplikují pouze na ty, které vyslala jejich společnost. Faktem je, že expatský luxus 60. a 70. a možná i 80. let se dnes až na výjimky z velké části vytratil.

        Pokud budu mít v budoucnu nějaké zájemce, požádám vás o pomoc při oddělení zrna od plev. Opravdu jste v minulosti získali práci jen tím, že jste ukázali celou agendu? Bože, možná bylo tenkrát všechno mnohem lepší!

      • Robert říká nahoru

        @Hans – článek o mých tzv. nových expatech 😉

        http://www.rnw.nl/nederlands/article/nieuwe-expats-voldoening-weegt-zwaarder-dan-salaris

        • Gringo říká nahoru

          @Robert: Přečetl jsem ten článek, dobrá informace, ale je také co kritizovat, například 80% generace mileniálů chce odejít do zahraničí. Kolik (deset) tisíc jich je? Co si o článku myslíte vy sám, protože pokud je k němu více komentářů, často se přikloníte k tomu: Ano, ale to jsem neřekl, je to v tom článku.

          Určitě s vámi souhlasím, že mladší lidé mají v zahraničí více příležitostí než my. Už jsem se vás ptal, kolik z těch lidí v Bangkoku znáte. Pět, deset, sto nebo ještě víc? Je tam nějaký bar, nebo spíš klub, kde bych případně mohl obdivovat exemplář tohoto druhu?

          Mimochodem, článek není o Thajsku a zajímalo by mě, jakou přidanou hodnotu by takoví mladí měli oproti Thajcům, kteří by pak dostali pracovní povolení.

          Mimochodem, podotýkám, že často diskutujeme, znám vaši zálibu v nasrání lidí v Pattayi, ale také si myslím, že jste docela vhodný chlap na pivo, v pivním baru v Pattayi Samozřejmě!

          • Robert říká nahoru

            Myslím, že článek je správný. Jde však především o vysílání, mnoho lidí, které znám, přišlo do Asie/Thajska na vlastní pěst, nebo si po bývalém vysílání rozjelo vlastní podnikání. To je samozřejmě poměrně omezená skupina, ale je to skupina, se kterou se musím pravidelně potýkat. Cestovní ruch je pro tuto skupinu samozřejmě významným zaměstnavatelem, vzpomeňte si na hotelový personál a touroperátory, ale znám také farangy v kožedělném obchodu, kosmetických výrobcích, médiích, společnostech zabývajících se webovými stránkami atd. atd. Nemůžete o tom přemýšlet tak bláznivě . Všichni podnikatelští duchové, samozřejmě. A skutečně, dnešní západní mladí lidé jsou více mezinárodní, mají více příležitostí a možností. Přidanou hodnotou, kterou zde farangové mají, je především dobré vzdělání, znalosti a dovednosti. Proto dostávají více peněz než Thajci.

            Jen jsem chtěl čelit Fredovi a Ghostwriterovu černému. Pattaya je jednou za rok docela pěkná, a pokud přijdu znovu, dám vám určitě vědět! Dáme si pivo!

            • cor verhoef říká nahoru

              @Robert,

              Přidaná hodnota cizinců v Thajsku je svázána velmi přísnými pravidly, že? Společnou nití, která se táhne těmito pravidly, je, že cizinec má odborné znalosti v určité oblasti, pro kterou Thajce nenajdete. V opačném případě nebude vydáno pracovní povolení. D-tech má norského generálního ředitele již řadu let, ale to je úroveň, která přesahuje průměrnou profesionální skupinu.
              Je to samozřejmě jiné, pokud jde o zahájení vlastního podnikání, pokud na každého cizince najmete čtyři thajské zaměstnance.
              Neznám však žádné příklady lidí, kteří by nebyli vysláni a našli si práci sami u thajské společnosti a byli za to dobře placeni, samozřejmě mimo anglicky píšící žurnalistiku. Ačkoli BP platí arašídy svým anglicky psaným redaktorům. Investigativní novináři jako Erika Freyová také čelí riziku, že budou uvrženi do vězení na základě obvinění z pomluvy a urážky na cti…

              • Robert říká nahoru

                @Cor – ale přísná pravidla. Přesto je zde mnoho farangů s dobrou prací, obvykle s vyšším vzděláním. Často pro zahraniční firmy, ale opravdu i pro thajské firmy. Mnoho obchodních a technických funkcí. Nedávno se setkal se Švédem, který pracoval jako programátor pro banku Kasikorn. Pokud vás opravdu chtějí, obvykle dokážou, že Thajec takovou práci dělat nemůže. Lidé také často přecházejí, jakmile jsou tady. Takže původně odvysílané, pak jsem se podíval sem. Modelky, další kategorie, se kterou se můžete běžně setkat. Bangkok je plný mladých západních modelek. Ale to už pro většinu na tomto blogu nepřipadá v úvahu 😉 Uklidněte se pánové včetně níže podepsaných včetně níže podepsaných!

            • Fred Schoolderman říká nahoru

              milý Roberte,

              Co tím myslíš, že vypadáš černě? Pokud máte v úmyslu emigrovat, chcete dosáhnout pokroku, že? Myslím, že by bylo vhodné zvážit pro a proti. Jsem podnikatel a oportunista skrz naskrz a téměř každý den dělám riskantní rozhodnutí, i když vypočítavě a ne jako bezhlavé kuře. Dále nejde vždy o materiální věci, ale jsou zde např. zapojeny děti nebo jiné důvody citového charakteru.

              Kategorie, o které mluvíte, jsou mladší, vysoce vzdělaní farangové (po roce 1980), kteří se ve své rodné zemi pravděpodobně jen neprosadili a nemají zde ani kuře, ani kuřátka. Hosté, kteří na vlastní kůži zjistili, že ve své rodné zemi budou hrát vždy druhé housle, jinak by zůstali. Co musí tyto typy lidí ztratit? Lidé, kteří jsou trochu starší, jako Ghostwriter a já, a kteří také musí pracovat pro peníze, to pravděpodobně mají a pak je výběr obtížnější.

              Znám také spoustu farangů, kteří nebyli posláni, ale šli tam na speciály a založili si vlastní webový obchod, kterému říkáte lidé s podnikatelským duchem? V mých očích je to parta hledačů štěstí, kteří pronásledují svého čůráka a předstírají, že jsou úspěšnější, než ve skutečnosti jsou, ale sůl v kaši si často nezaslouží.

              • Robert říká nahoru

                Milý Frede, z vašich komentářů usuzuji, že si dokážete představit, že lidé emigrují do Thajska, protože buď nemají co ztratit, nebo se řídí svými genitáliemi. To je omezený a negativní pohled na věc. Kromě mnoha lidí, kteří do této kategorie skutečně spadají, je zde spousta lidí s „normálním“ životem, kteří pracují, jsou ženatý s farangem nebo Thajcem a koupili si zde byt. A také nejsou všichni muži. Například polská freelancerka, kterou znám z BKK, měla velmi dobrou práci v Londýně, ale po třech letech to vzdala, protože se jí po Thajsku moc stýskalo. Nyní začala podnikat v grafickém designu. Například můj filipínský přítel už asi čtyři roky pracuje v New Yorku a také si pohrává s myšlenkou vrátit se do Bangkoku. Znáte také některé australské dámy, které jsou úspěšné v turistickém sektoru, pracují pro thajské hotely. Ale možná – také při pohledu na Gringovu odpověď „kde mohu vidět exemplář tohoto druhu“ – že na takové lidi prostě nenarazíte, pokud zde nepracujete.

        • Robert říká nahoru

          Další článek o 'nových expatech', který jsem dnes viděl

          http://business.blogs.cnn.com/2011/09/19/expat-assignment-cry-baby-international-schools/?hpt=hp_mid

    • Ghostwriter říká nahoru

      Ahoj Frede,

      Přesně jsi mě pochopil a nemám co dodat. Děkuji za Vaši odpověď.

      MVG
      GhostWriter.

  18. Gringo říká nahoru

    @ Robert: Oh, oh, jaké štěstí, že v BKK je také mnoho nové generace holandských expatů, kteří jsou úspěšní stejně jako vy, ale musí tvrdě pracovat - ještě tvrději než v Nizozemsku. Kolik znáš tohoto plemene, Roberte? Nizozemsko s tím může pokročit, ne?

    No, já je neznám a - říkám vrčící z horní části své skříně - nechci znát ty často nudné hulváty, kteří po nudném dni v kanceláři navštěvují takzvané trendy bary. Jako důchodci v Pattayi mi dejte tu partu, „která už nemá co ztratit.“ Tady by neublížili ani mouše a jsou to často příjemní lidé.

    Naprosto souhlasím s Fredem, když říká, že mladí lidé by obecně neměli přijíždět do Thajska za dobrým životem a úspěšným podnikáním.

    Teď vážně: podle všech zpráv žije v Thajsku přibližně 10.000 XNUMX Nizozemců. To musí být velmi smíšená skupina, pěkný předmět jako absolventský projekt pro studenta sociologie/antropologie. Například, pokud by mi velvyslanectví udělilo povolení zkoumat a katalogizovat podrobnosti o registrovaných NLers, mohl bych to udělat také. Protože už nemusím (těžce) pracovat. Je jisté, že by to přineslo překvapivou informaci pro všechny – včetně vás, Roberte.

  19. Colin Young říká nahoru

    Z velké části souhlasím s Gringem, protože proč se musíme navzájem nasrat a dávat je do krabic? Myslím, že je to malichernost a važme si jeden druhého více na charakteru a osobním individualitě. Ale co je důležitější, respektujte se navzájem, protože kdybychom si byli všichni rovni, byla by to velká nuda. Nemyslete tak negativně, ale pozitivně, protože to žije na této planetě mnohem příjemněji. Zbohatnout zde je mylná domněnka, protože jsem viděl mnoho expatů, kteří se vraceli domů s prázdnými kapsami.Zamilovat se je ztraceno a zvláště dát vše na thajské jméno si koleduje o potíže. Přesto znám desítku kamarádů, kteří v realitách velmi zbohatli především nákupem a prodejem pozemků. To zůstává ve střednědobém a dlouhodobém horizontu zdaleka nejbezpečnější a nejzajímavější investicí.Znám ale i dost krajanů, kteří si dobře vydělají a kteří jsou spokojení, protože nemají problémy s daněmi, účetními, pracovními agenturami atd. Chamtivci nejsou nikdy spokojeni a šťastní. Ne tady v posledním kousku ráje na zemi,kde mi nic nechybí.Nakonec je to všechno o plusech a těch tu nacházím víc než v mnoha jiných zemích,kde jsem žil a zůstal.To Thajsko s tím slabým euro už není levné, uznávám, ale stále se dobře nají za velmi málo. Usmívejte se dál a chopte se dne a chopte se života, protože mrtví jste jen chvíli a tak dlouho.

    • Robert říká nahoru

      Colin, Gringo a Hans – při vší úctě si myslím, že rozdíl v interpretaci toho, zda můžete být v Thajsku jako cizinec úspěšní (a to lze udělat mnoha způsoby, nejen finančně), můžeme připsat lidem každý den vidíme kolem sebe spoustu věcí. Každý den vidím, jak si zde pracující (relativně) mladí lidé s radostí a úspěchem budují budoucnost a u vás to tam může být trochu jiné. Příběhy Colina a lidí, které potkává, mluví samy za sebe. Pravda tedy bude ležet uprostřed, nechme to tak a uzavřeme tím diskusi.

      • Robert říká nahoru

        @Hans – Na vaši otázku mohu odpovědět jednoduše: protože někteří obyvatelé mají problém, když je určité přímořské letovisko zmíněno v negativním kontextu.


Zanechat komentář

Thailandblog.nl používá soubory cookie

Náš web funguje nejlépe díky cookies. Můžeme si tak zapamatovat vaše nastavení, udělat vám osobní nabídku a pomůžete nám zlepšit kvalitu webu. Čtěte více

Ano, chci dobrý web