Stimulering van de economie in Thailand door 1.000 baht weg te geven

Door Lodewijk Lagemaat
Geplaatst in Achtergrond
Tags: ,
19 september 2019

De regering van premier Prayut Chan-o-Cha probeert de economie te stimuleren en het binnenlands toerisme te stimuleren door 1.000 Baht weg te geven aan de eerste 10 miljoen Thais die zich aanmelden voor hun “Taste and shop project”.

De fondsen worden geleverd in de vorm van een elektronische G-wallet en moeten worden besteed aan lokaal toerisme.

De 1.000 Baht wordt elektronisch gedistribueerd via de Wallet-app van Krung Thai Bank en kan niet worden ingewisseld voor contant geld. Inschrijving opent zaterdag 21 september.

Het project omvat een korting van 15 procent, die niet hoger dan 4.500 Baht mag bedragen, waarbij een aantal producten zoals OTOP-producten gekocht kunnen worden en andere bedrijven gepromoot worden, zoals de Community Enterprise producten.

Alleen volwassenen van 18 jaar en ouder komen in aanmerking voor deze actie, die van 24 september tot 22 november 2019 geldig zal zijn zoals vermeld op de TAT-website. Aanvragers moeten aangeven in welke provincie ze reizen, wat niet dezelfde mag zijn als de provincie die op hun identiteitskaart staat. Sollicitanten kunnen de Wallet-app downloaden en de registratie voltooien en wachten op een SMS met de bevestiging dat ze in aanmerking komen voor deze actie.

Het project werd 11 september aangekondigd tijdens een Pattaya Business and Tourism Association bijeenkomst in het Green Park Resort Pattaya. Ook werd op de bijeenkomst gesproken over de impact van de wereldeconomie op het toerisme in Thailand en hoe men de situatie zou kunnen verbeteren.

Of de Thaise bevolking onder de indruk zal zijn van deze twee maanden durende actie valt te bezien. Vermoedelijk zullen de mensen andere noodzakelijkere prioriteiten stellen, zeker de mensen die getroffen zijn in de gebieden, die anno 2019 nog onder water staan.

Bron: Pattaya Mail

3 reacties op “Stimulering van de economie in Thailand door 1.000 baht weg te geven”

  1. Christiaan zegt op

    Wat een eigenaardige manier om de economie te stimuleren. Ik denk, dat er weinig Thais hierop zitten wachten.

  2. Mark zegt op

    Sectoriële steunmaatregelen, in dit geval voor binnenland provinciegrens overschrijdend toerisme, bestaan in vele landen in diverse varianten.

    De mensen van OTOP leveren op vele plaatsen goed werk ter ondersteuning van lokale gemeenschappen in landelijke streken. In de kleine dorpen in Noord-Thailand rollen ze met succes een netwerk van Homestay (B&B’s) uit, met als eerste doelgroep Thaise (stedelijke) toeristen. Ik zag ook vele succesvolle initiatieven voor marketing, promotie, distributie en commercialisering van bio-producten (rijst, cashewnoten, noten, gedroogd fruit, enz …)

    Dat alles kleinschalig op zich, maar door het landelijke Thaise netwerk, toch sociaal-economisch significant voor heel veel mensen.

    De rijke farrang en Thai die big-multinational bussines als referentiekader kreeg ingeprent vindt dit alles misschien maar minnetjes, maar voor vele kleine Thaise lieden kan het zeker tellen.

  3. RuudB zegt op

    In een reactie mijnerzijds op een artikel over ongelijkheid in Thailand zei ik overtuigd te zijn dat in TH eerst een mentaliteitsverandering op gang moet worden gebracht. Het besef dat alle Thai gelijk zijn moet bij de machthebbers indalen en dat dientengevolge machthebbers gaan snappen dat een maatregel als dit “kado’tje” absoluut niet meer kan.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website