Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Bert: Woon in een moo baan. Zou niet anders willen. Zwembad, fitness aanwezig. Betalen +/- thb 25.000 per jaar. 2x per week vuilni
- Cornelis: Inderdaad , wat de aankoop van een condo betreft ontbreken er enkele zaken. Direct van de projectontwikkelaar kopen zoals in het a
- Rob V.: Een หมู่บ้าน (mòe-bâan, lage toon – dalende toon) of op zijn Engels moo-baan vertaald zich “groepje,
- Chris: Als het een echte cooperatie is, is het doel eigenlijk altijd om gezamenlijk als leden sterker te staan in de markt waarin men zic
- pjotter: Is een “moo baan” niet een dorp ? Heb altijd begrepen dat dit nu juist het grote verschil is met een ‘gated comm
- Louvada: Dit thema is op zich idd niet eenvoudig maar niet onoverzichtbaar. Maar alles is niet verteld de vraag is verder nog, wat kan er g
- Rebel4Ever: Zeer uitgebreide uitleg, maar ik mis alle informatie omtrent een Juristic Person; belangrijk voor zowel een condo als een Moo-baan
- Ad: Beste lezers, Je kan gewoon een vrijstaand of rijtjes huis kopen met grond als de buitenlander getrouwd is met een Thaise partner
- Mr.Bojangles: Hartelijk bedankt voor dit zeer uitgebreide artikel!!
- JosNT: Ik had een gelijkaardige ervaring. Mijn twee eerste Thailandreizen waren georganiseerd door het Zwitserse ‘Hotelplan’
- Hans Bos: Redactie: Bedankt voor je opmerking, tekst is aangepast.
- Herman B.: Redactie: Bedankt voor je opmerking, tekst is aangepast.
- Jos M: Toen mijn Thaise vrouw in 2016 voorstelde om een vrijstaand huis te laten bouwen vroeg ik haar waarom geen huis kopen in een Moo B
- Chris: Hier worden wel veel zaken op een grote hoop gegooid en daarmee verdwijnt wel de nodige nance: 1. De strijd tussen traditie en mo
- Arno: Zou het ook zo kunnen zijn dat de Thaise jeugd zich niet meer laat knechten door de oude garde? ooit werd de Nederlandse burger o
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Achtergrond » Protest van maaltijdbezorgers tegen te lage lonen
Protest van maaltijdbezorgers tegen te lage lonen
Dat de Thaise samenleving steeds meer kraakt door sociaaleconomische problemen bleek deze week weer over het korten op salarissen van bezorgers van maaltijden.
Meer dan 150 bezorgers van maaltijden van de firma Grab gingen in staking op te protesteren tegen de bezuinigingen op de lonen en de zware werkdruk. De bezorgers kwamen op 18 november bij Big C samen in Zuid Pattaya. Alle chauffeurs ondertekenden de mobiele app voor voedselbezorging, zodat mensen in Pattaya zelf naar eetgelegenheden moesten gaan zoeken.
Chauffeur Sanor Engseng, 44 jaar, beschuldigde het in Singapore gevestigde bedrijf van het exploiteren van werknemers door hen 12 uur in ploegen te laten werken en hun lonen onlangs te korten en geen verzekering te bieden.
Hij zei dat de chauffeurs geld moeten toeleggen en zich onveilig voelen door lange afstanden in het donker te moeten rijden naar gebieden in het subdistrict Nongprue. Een dergelijke levering bracht eerst 55 Baht op, maar onlangs werd de vergoeding naar 30 Baht teruggebracht.
Hij zei dat chauffeurs de Thaise directie van Grab willen ontmoeten voordat ze weer aan de slag gaan.
Bron: Pattaya Mail
Ik kan echt geen medelijden hebben met de chauffeurs die voor Grab werken.
Grab doet nu het Uber werk en heeft er allerlei motordiensten services bijgevoegd. Alles is gestuurd door durfinvesteerders die een functionerend systeem om zeep helpen.
De brommerboys geven een aanvullende dienst maar Grab geeft ze een worst en vele happen toe zonder de gezonde dosis kennis te hebben dat niets voor niets is.
Het alles voor de goedkoopste prijs willen hebben is asociaal en toont zeker geen respect voor de mensen die voor dat soort bedrijven werken.
De Grab mensen zijn in de maling genomen en zouden ipv te zeuren gewoon weer op de hoek van de straat moeten staan. Daar bepaalt de gemeente wat een redelijke prijs is om van A naar B te rijden.
Het is opnieuw schrijnend om te zien hoe op winst beluste investeerders maximaal misbruik maken van de moeilijke werkgelegenheidssituatie in Thailand. Goed dat de brommerboys hiertegen een vuist proberen te maken!
(dit is immers van alle tijden en plaatsen: doet mij sterk denken aan “onze” Post NL die hetzelfde doet met hun pakketbezorgers).
Deze boys moeten hun eigen motorcycle gebruiken en evt reparaties (dat zijn er heel wat) zelf betalen, geen vergoeding daar voor. Mijn zoon deed Piza bezorging na zijn schooltijd, een flink aantal jaren geleden, en daar is het van hetzelfde laken een pak. Uitnemen van de arbeider.
Ik zou het niet erg vinden als de brommer-jongens op zoek gingen naar normaal werk.
Dan krijgen ze misschien ook normaal betaald.
De terreur hier in de stad (Udon Thani) van deze jongens neemt hand over hand toe.
Ook andere koeriers in deze sector verstoppen het verkeer steeds meer en vervuilen de stad.
Daarnaast hebben ze altijd haast en rijden als roekeloze totaal-idioten.
Wat is er aan de hand…………?
Zijn we te lamlendig tegenwoordig om zelf wat te koken of om zelf een leuke plek te zoeken om wat te eten?