(Patcharaporn Puttipon 636 / Shutterstock.com)

De coronavirus pandemie heeft een zware tol geëist van veel bedrijven en industrieën, maar ThaiNamthip Ltd., producent van o.a. Coca-Cola in Thailand, heeft de storm doorstaan door hun focus te verleggen naar thuisconsumptie en online verkoop.

In een speciaal interview met de Bangkok Post zei Ignace Corthouts, de president van ThaiNamthip, als Thailand’s toonaangevende niet-alcoholisch drankenbedrijf dat al meer dan 60 jaar actief is, dat ThaiNamthip zich inzet voor het stimuleren van de groei van de Thaise economie, evenals evenals haar partners, klanten en medewerkers.

Volgens hem heeft de wereldwijde pandemie ingrijpende veranderingen teweeggebracht die onmiddellijke aandacht en aanpassing vergen. Bedrijven moeten dus evolueren om in deze moeilijke tijden te kunnen groeien.

“Daarom zijn we bij al onze communicatie- en marketingactiviteiten overgeschakeld van ‘uit eten’ naar ’thuisconsumptie’, waarbij onze belangrijkste strategie zich voornamelijk richt op produktherpositionering, partnerondersteuning en empowerment van medewerkers”, zei hij.

Om tegemoet te komen aan de groeiende gezondheidsbewuste consumenten in Thailand, zei de heer Corthouts dat ThaiNamthip in juli Coca-Cola “No Sugar Orange” op de markt heeft gebracht, een gezondere keuze aan frisdrank met de bruisende smaak van de originele Coca-Cola, aangevuld met de frisse geur van sinaasappels.

Het brede scala aan producten in ThaiNamthip’s Coca-Cola-portfolio levert een belangrijke bijdrage aan de robuuste prestaties van het bedrijf op de markt, vooral in het segment van de sprankelende frisdranken, waar het een marktaandeel van 55,2% heeft, 0,6% meer dan vorig jaar. Specifiek voor het cola-marktsegment is het marktaandeel van ThaiNamthip met 0,6% gestegen tot 48,2%. Het bedrijf heeft ook winst geboekt in het “No Sugar” -segment, met een groei van het marktaandeel van naar schatting 58,5%, een stijging van 2,5% -punten ten opzichte van vorig jaar.

Lees het hele verhaal op deze link: www.bangkokpost.com/business/2016983/adapting-key-to-survival

Er zijn geen reacties mogelijk.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website