gierig Thaise vrouwen: Nederlandse mannen zijn gierigZo. Dat is gezegd. En nu weet ik zeker dat bij veel mannen met een Thaise vrouw de nekharen overeind gaan staan of zelfs een gevoel van woede naar boven kruipt. Maar het is waar. Ze vinden het echt van ons, mannen.

Oorzaak van die gierigheid is vermoedelijk dat de Thaise vrouwen een slechte naam hebben. Een deel van de vrouwen die het aanpapt met een westerling doet het namelijk alleen voor het geld. Ik heb geen onderzoek gedaan, maar puur op eigen ervaring durf ik de boute bewering wel aan dat dit geldt voor de meerderheid van de Thaise vrouwen in Nederland. Mannen kennen die verhalen, die ook op dit blog worden gepubliceerd. Of hebben het boek ‘Thaise Schatjes’ van Charles Schwietert gelezen. Huiveringwekkende verhalen van Thaise vrouwen die hun man leegzuigen en berooid achterlaten. Mannen worden dan voorzichtig. Vooral met geld.

Daar komt nog bij dat geld in een relatie met een Thaise een belangrijke rol speelt. Dat je van haar houdt is mooi, maar dat betekent wel dat je voor haar moet zorgen. Zo zit de cultuur nu eenmaal in elkaar. Haar helpen met het verzorgen van haar ouders, stukken grond kopen als oude dagvoorziening. Of een familielid die in de penarie zit en moet worden geholpen. Of alvast investeren, zodat je straks samen in Thailand kan gaan wonen. Maar ze wil ook leuk leven hier in Nederland. Een Thaise vrouw wil zorgen. Dat zit in haar, want dat is tijdens haar opvoeding haar zo geleerd. Je man en je kinderen zijn belangrijker dan jijzelf, is haar steeds weer ingeprent. De beste manier om zeker te weten dat een Thaise voor jou gaat en niet voor je portemonnee, als ze zich helemaal wegcijfert en kleren en schoenen voor jou gaat kopen. Of die wijn of whisky die je zo lekker vindt. En niet voor haarzelf. Want die schoenen die ze zo mooi vindt, die zijn te duur. Ze wacht wel op de uitverkoop.

thaiwoman farang Thaise vrouwen: Nederlandse mannen zijn gierigIk heb gemerkt dat de geïmporteerde Thaise dames geen benul hebben van de kosten die wij hier moeten betalen. Ze zien ons alleen maar steeds naar de betaalautomaat lopen en er 70 euro of meer uittrekken. Of met de pin in de winkel betalen. Zonder met de ogen te knipperen. Wat moet een Thaise vrouw daarvan denken? Terwijl zij thuis vermoedelijk elke bath drie keer moest omdraaien voordat ze hem uitgaf.

Natuurlijk denken ze dat het hier Luilekkerland is! Ik ben eens met mijn vrouw met de administratie aan de keukentafel gaan zitten. Heb haar laten zien wat er binnenkomt, maar vooral ook wat er betaald moet worden. Wat een hypotheek kost, hoeveel de belasting wil, verzekeringen, gas water en licht, etc etc. De schelle vielen van haar ogen. Ze had geen idee. Ze was geschokt en boos. Vooral op de belasting…

Heel vaak lees ik op dit blog reacties van mannen die hun vrouw een soort toelage geven. Want het is toch hun geld, waar ze hard voor gewerkt hebben? En de vrouw zelf werkt niet, dus er komt maar van een kant geld binnen. Ik heb het vermoeden dat die toelage niet erg hoog zijn, want de Thaise vrouwen blijven maar om meer geld zeuren. Misschien zelfs alleen maar de ongeveer 150 euro die de dames van de Belastingdienst per maand terugkrijgen omdat ze niet werkend zijn. En wat doen wij mannen, als vrouwlief dan om meer geld vraagt? We zetten de hakken in het zand, steeds weer. Zo komen we dus aan die naam dat we gierig zijn.

Verplaats je eens even in je vrouw/vriendin. Hoe zou jij je voelen als de zaken andersom waren. Dat je steeds als je iets wilde, het aan haar moest vragen. Terwijl je al zo afhankelijk van haar bent, omdat je in haar land woont. De taal nauwelijks kent, vrijwel alleen haar vrienden ziet, de cultuur niet begrijpt en verdomme, het is elke dag zo heet! En iedere keer als je dan over die drempel heen bent en haar toch maar weer om geld vraagt, krijg je dezelfde vragen. ‘Waar is het voor? Waar koop je het? Is het echt zo duur? Zal ik anders met je meegaan, dan kan ik zelf met de pin afrekenen.

Hoe zit het dan bij jou, hoor ik je denken? Ik was hetzelfde als alle andere mannen, steeds mijn hakken in het zand als er een geldvraag uit Bangkok kwam. Ik kende namelijk die enge verhalen ook. Maar op een gegeven moment heb ik gedacht ‘ik hou van haar, zoveel dat ik met haar ben getrouwd. Wat voor een huwelijk heb ik, als ik mijn vrouw niet eens met geld vertrouw’. Dus gaf ik haar een eigen bankpas en volledige vrijheid. Sprak met haar af ‘er is geen mijn of jouw geld meer: het is ons geld’.

Nog nooit heeft ze dat vertrouwen beschaamd. Sterker nog. Ik houd meer geld over dan vroeger. Want zij loopt gerust een blokje om de goedkoopste spullen te kunnen kopen. Terwijl ik vroeger de AH binnenliep en alle boodschappen daar haalde. Kortom, ik hoop dat als de Thaise vrouwen weer eens klagen over hun gierige man, dat mijn vrouw met trots vertelt dat die van haar anders is.


» Laat een reactie achter


27 reacties op “Thaise vrouwen: Nederlandse mannen zijn gierig”

  1. Wij zijn vooral een zuinig en spaarzaam volkje. Niet per definitie gierig. Voor goede doelen trekken we gemakkelijk de portemonnee. We plannen en budgetteren. We sparen voor later of voor onvoorziene zaken. Nederlanders kijken vooruit.
    Veel Thai kunnen niet sparen dat hebben ze nooit geleerd. Plannen en vooruitkijken is vaak moeilijk. Sommigen kunnen daarom minder goed met geld omgaan. De rem er dan op zetten, is goed lijkt mij.
    Ik ben het met je eens dat wanneer je samen leeft en lief en leed deelt, daar ook de financiën bijhoren. Het is wel een verantwoordelijkheid die ze moet kunnen dragen, anders komen er gegarandeerd spanningen. De meeste ruzies in een relatie gaan over geld, ook bij relaties met Westerse vrouwen. Wel iets om rekening mee te houden.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • John Sarbach zegt op

      Ik heb het idee dat een Thai spaart op een andere manier dan wij. Door grond te kopen, of te investeren in een bar of bedrijf. Het is een cultuurverschil. Morgen, overmorgen en volgende week interesseert ze niet, maar een goede oude dag weer wel. Maar zoals in mijn artikel als staat, zelf zijn ze ook gierig. Willen alles goedkoop en lopen overal af te dingen. Zelfs in Nederland, en dat is wel weer grappig.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
      • Thailandganger zegt op

        Dat verschilt per Thaise. Er zijn er ook die afdingen absoluut beneden hun stand vinden en het een belediging van de verkopende partij vinden. Sommige willen laten zien dat ze rijk zijn en dingen dus absoluut niet af. Status is voor hun erg belangrijk.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
        • Buccaneer zegt op

          Wat voor stand? De meeste hebben een voor het gezicht verzonnen stand en doen alleen maar Kuhnyin achtig om face te krijgen dat ze in werkelijkheid niet hebben. Wel makkelijk om dik te doen met een ander zijn centjes.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • de laender zegt op

      Ge weet wat wij belgen van nederlanders denken en zeggen gierege krenten sorry.
      En ge weet voor niets gaat de zon op

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
      • niek zegt op

        Ge weet ook, dat de Nederlanders zoveel meer uitgeven aan goede doelen, rampen, ontwikkelingswerk enz, en dat reisleiders mij steeds bevestigen dat ze liever Nederl. groepen hebben omdat die veel guller zijn dan de Belgen met tips, waar reisleiders het vaak van moeten hebben.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  2. Peterpanba zegt op

    Hetzelfde bij mij hoor. En de drie mooiste woorden die ze dan zegt zijn dan altijd SEEP SEEP SEEP waarmee ze natuurlijk safe safe safe bedoelt. In het begin van onze relatie had ze me ooit eens gezegd dat ze aan haar eerste man (een Thai) altijd geld moest vragen. Het was mij duidelijk dat ze dat maar niets vond.
    Ik heb een tweede rekening op mijn naam opengedaan en zij heeft de pinpas. Ik zet daar telkens een bedrag op (ruim voldoende denk ik toch) en mijn prinses houdt daar nog heel wat van over. Als ik dan zeg dat ze gerust wat kan doen zegt ze steevast weer met haar lieve zachte stem seep seep seep … over geld hebben we nog geen problemen gehad hoor
    En natuurlijk zijn haar liefste woorden niet die maar de manier waarop en het moment wanneer ze die telkens zegt . . .

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  3. andrew zegt op

    in een thaise relatie onganiseert de vrouw alles:het geld,de plaats van samenwonen,de opvoeding van de kinderen enz.enz.Zou ze dat niet doen dan zou de man alles verhoeren en versnoeren.In holland zie je bijna uitsluitend Esan bargirls(en een enkele keer uitgerangeerde mianoi’s)en dat is heel wat anders die komen uit een heel andere cultuur dan de thais.De chinese cultuur is daarnaast weer totaal verschillend dan de esan of de thaise.Een esan bargirl is vaak(niet altijd)al op 12a13 jarige leeftijd meegegeven aan een opkoper die ze dan weer doorverkoopt als huishoudster,bordenwasser,schoonmaakster of aan pooiers.Ze hebben nooit een kans gehad en dat is in en in triest.Maar een esan girl is de beste levensverzekering voor haar vader.(de chinees wil het liefst zonen als stamhouder)Aan het eind van haar leven(als bargirl)loopt zo’n meisje nu tegen een farang aan en er wordt van haar verwacht dat ze nu huisvrouw gaat spelen en ook nog intregeert in een samenleving die niet de hare is en die haar constant (stiekem)vijandig bejegent.Ze moet zelfs ook nog oppassen met geld en daar heeft het haar in haar goeie tijd nooit aan ontbroken.En de familie blijft haar daarbij nog constant onder druk zetten om geld over te boeken.Dat zit in haar esan cultuur bij de thais is dat weer heel anders die leren voor zichzelf te zorgen en voor hun eigen vrouw en kinderen.Dat ze nederlandse mannen gierig vinden klopt niet altijd maar weel overdreven,ziekelijk zuinig Die willen later rijk op het kerkhof liggen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  4. Dutch zegt op

    Mijn vrouw is vanaf het begin mijn financiele directeur geworden.
    Alleen de verzekeringen/auto/huis deden we echt samen en voor de rest regelde zij de dagelijkse zaken.
    Vaak vroeg zij mij of ik wel geld op zak had !!
    Het heeft ons geen windeieren gelegd en ben daardoor in staat geweest om mij volledig op mijn baan te concentreren.
    Dit kan natuurlijk alleen indien er de basis is om dit te doen m.a.w. goede communicatie tussen de partners en een voldoende opleiding om dit ook te kunnen doen.Ook het inkomen is uiteraard een belangrijke factor.
    Overigens heb ik geen sinsod betaald en is er nooit een cent naar de familie gegaan/gemoeten.Is gewoon nooit nodig geweest, integendeel de familie kwam ons in Europa opzoeken.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  5. Sam Loi zegt op

    Bij mij valt er niets te directeuren. Heb namelijk niet zo veel te makken. Als mijn partner financieel niet bij springt kom ik niet verder dan Madurodam. Ben ik dan een tevreden mens. Yep. Want ook met weinig kan je een aangenaam leven hebben.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  6. Maarten zegt op

    Ik zie het zo:
    Nederlanders (en andere Westerlingen) zijn individueel ingesteld wat betreft financien. Al op vrij jonge leeftijd zorg je voor je eigen inkomen. Je deelt dat niet met familie en zij delen hun inkomen niet met jou (gecharcheerd). Dit betekent dat je voor de toekomst moet plannen, met name voor na je werkende leven. Vandaar dat de meeste van ons sparen en niet alles wat binnen komt meteen uitgeven,
    De Thai daarentegen zorgen voor elkaar. Degene die het goed heeft, deelt met de minder bedeelden in de familie. Als je oud bent, wordt er dus voor je gezorgd, indien je genoeg familie hebt. De Thai maken zich dus niet zo druk om hun financiele situatie in de toekomst.
    Bovenstaande is voor geen enkele lezer van dit blog nieuws, maar ik denk dat niet iedereen zich realiseert dat de problemen over geld hieraan ten grondslag liggen. Zij begrijpen vaak niet dat wij het geld dat we hebben niet allemaal uit willen geven. Dat interpreteren ze als gierigheid. Je hebt het toch, dan kun je het toch uitgeven? Ze denken dat we het voor onszelf willen houden en met niemand willen delen, terwijl wij slechts willen voorkomen dat we op onze oude dag op een houtje moeten bijten.
    Ik denk dat een ‘goede’ dame onze zienswijze na geduldige uitleg zal begrijpen en er accoord mee zal gaan, indien ze van je houdt en een samen een toekomst wil opbouwen (een toekomst die ook voor haar zekerheid biedt).
    Een dame die jou slechts voor het geld wilt, zal er geen boodschap aan hebben en zal blijven zeuren om zoveel mogelijk geld.
    Voor mij geldt de houding van een Thaise vrouw ten aanzien van geld dan ook als een soort lakmoesproef voor de duurzaamheid van de relatie. Als ze het niet wil begrijpen, heb je mijns inzien de verkeerde aan de haak. Overigens vind ik wel degelijk dat Westerse mannen goed voor hun Thaise dame moeten zorgen, als ze echt een serieuze relatie nastreven. Dat kan echter ook zonder blindelings op afroep geld te schuiven.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: -1 (obv 1 stem)
  7. Marcus zegt op

    Ingaan op een paar van de reacties, Sinsod, of dowry, is een gebruik wat face value heeft voor de familie. In een normale Thaise familie krijg je het dan ook gelijk weer terug, maar er zijn ook heel slechte families die gelijk een pick up, een brommer en dozen met mekong er voor gaan kopen. Daarom is het beter het gelijk Europees te spelen, geen sinsod. Daar baalt de broer die een ji9euwe brommer aan zag komen misschien wel van , maar wat geeft dat?

    Wat familie bgetrfet gelijk aan het begin van je relatie duidelijk maken dat je daar niet in trap. Voor je het weet werk jij in het midden Oosten en feest een hele Thaise familie die niet van werken houdt van jiouw zuur verdiende centjes.

    Dat is bij mij goed gegaan alhoewel de moeder niet opgeeft met zuigen en tegenwoordig kan ze zuigen wat ze wil maar wij gaan niet voor gok schulden betalen.

    Uit eten gaan en kijken wat voor truukjes ze gebruiken om ver van de reklening weg te blijven is ook heel grappig. Maar dat flikken ze maar een paar keer en dan heb ik ook de Mystrieuze glimlach als ik naar de wc ga als de rekening er aankomt (niet dat dit helpt hoor)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  8. jan maassen van den brink zegt op

    heel goed zeg in het begin hoe je over geld denkt.eerst ging ik deur uit eten .dit heb ik gestopt omdat ik zij ik ben geen rijke man .en gelijk ging alles anders op de hoek is het ook lekker.maar ze wilde toch bij die arme man blijven over 2 weken komt ze naar Nederland .dan ziet ze het leven hier niet verwennen is mijn advies die normaal .blijf ze ,mooi, zo niet ook goed .maar je weet wel waar voor ze kwam geld??begin arm en blijft zij, ,dan heb je geluk .dat het geen geld wolf is

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  9. Thailandganger zegt op

    Ik heb pas een keer meerdere Thaise mensen horen zeggen Farang KieNok, en Farang Kie nijouw over een Nederlander die weinig dan wel geen cent uitgaf. En ze hadden nog gelijk ook. Hij was inderdaad gierig en bang zijn geld in een bodemloze put te zien verdwijnen. De relatie bestaat nog steeds en iedereen heeft er zich bij neergelegd dat hij gierig is. Inmiddels is zijn vriendin gaan werken en stuurt haar zuur verdiende centjes naar Thailand. Genoeg om van te leven en te sparen maar dat laatste doen ze gewoon niet in Thailand. Het lijkt wel alsof alles er door gejaagd moet worden. De toekomst is niet belangrijk want morgen kun je dood zijn. Maar als je dan vraagt: wat als je ziek wordt en geld nodig hebt en dus niet dood bent? Nou dan bel ik mijn dochter toch op !

    Zo gaat dat hier in Nederland dus echt niet. Wij sparen en krijgen geleerd te zorgen dat je een buffer hebt om calamiteiten op te vangen. Hoewel als je de berichten leest van de laatste tijd leent de jongere generatie er vrolijk op los en gaan als het even kan al voor hun 30ste een keer failliet. Zijn we gestopt met hun aanleren wat er mis kan gaan en dat je daarvoor moet zorgen?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  10. Johnny zegt op

    Ik ben absoluut niet gierig, maar kijk wel waar het geld naar toe gaat. Het is juist mijn vrouw die altijd de hand op de knip houd. Doch is zij ook beslist niet gierig en wil ze weleens grote bedragen uitgeven. Ik heb pas nog een hagelnieuw pickup van d’r gehad bv. Je weet toch… als een Thaise vrouw echt van je houd….. LOL

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  11. Ferdinant zegt op

    De benaming Cheap Carly heeft vooral betrekking op Nederlanders. Zelfs binnen Europa staan wij bekend als een zuinig/gierig volk. Wij willen altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Er is niets mis met gepaste zuinigheid, maar wij Nederlanders schieten daarin wel heel erg ver door. Zoveel aardappels voor zoveel personen en op is dan op. Wanneer iemand wil mee eten, dat moet dat van tevoren worden kenbaar gemaakt. Moeders weet dan dat ze 3 aardappeltjes meer moet kopen. In Azië is zoiets ondenkbaar en respectloos.

    Ja, voor goede doelen zijn wij inderdaad gul en dat moet dan ook breeduit kenbaar worden gemaakt, maar die giften zijn dan ook fiscaal aftrekbaar. Wanneer je voor de keuze zit je geld aan de Belastingdienst te betalen of aan een goed doel te schenken, dan lijkt mij die keuze toch niet zo moeilijk. In het laatste geval heb je daar immers persoonlijk voordeel bij.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • @ Ferdinant de stelling dat wij voornamelijk gul zijn omdat het fiscaal interessant zou zijn, lijkt me nogal overtrokken. Het feit dat wij tot de rijkste landen ter wereld behoren en men graag hier komt wonen, komt omdat wij met geld om kunnen gaan. Als je kijkt naar de Nederlandse sector, financiële dienstverlening (banken en verzekeraars), behoren wij tot de top 8 in de wereld. Dat is niet zomaar.
      Geld uitgeven is gemakkelijker dan geld verdienen.

      VN:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • Hans Bos (redactie) zegt op

      Uit onderzoek in Thailand van Euroleisure onder ruim 4000 buitenlanders bleek een paar jaar geleden dat Nederlanders in Thailand het meest uitgeven. Meer dan Duitsers, Fransen of Italianen. Maar bij het boeken van een ticket naar de laagste prijs kijken. Cheap Charlies?

      VN:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • hans zegt op

      Giften aftrekken voor de belasting interessant?? Je hebt al een drempelbedrag van 60 euro tot 1 % van je drempelinkomen (inkomsten minus aftrekposten)

      Dus je moet al grofweg zo een 200 euro schenken waarvan je dan een derde terugkrijgt.

      Dat doet de gemiddelde nederlander volgens mij niet. plus dat deze nederlander echt niet de weet heeft dat deze aftrekbaar zijn,

      Nederlanders zijn financieel analfabeten. Nemen zich niet de moeite om te verdiepen in hypotheken spaarrekeningen en verzekeringen. Denk maar is aan de woekerpolissen etc.

      Volgens peter khun behoren wij tot de top 8 in de wereld zou kunnen. De Rabobank heeft de triple A status en dat zijn er niet veel in de wereld die dat kunnen zeggen.

      En mijn ervaringen in de Isaan is het zo dat daar veel duitsers leven met een lage uitkering, en die vrouwen hoor je alleen maar klagen dat hun man geizig (gierig) is,
      en thais willen leren is er ook niet bij.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  12. jansen ludo zegt op

    inkomen in thailand 263 dollar ,als fabrieksarbeider,in belgie nederland x 8
    vliegticket en hotel voor 1 maand bijna een jaarsalaris,
    leg dan maar eens uit …………..

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  13. joe van der Zande zegt op

    Woon nu nog in Canada,
    hoe lang zal het duren alvorens difinitief naar Thailand te vertrekken ?
    er word hard aangewerkt .

    ik vind deze uitspraak toch wel heel bizonder,

    Hollanders hebben korte armen en diepe zakken.

    hoor ik hierover een geinige reactie ?

    Joe.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  14. Miek37 zegt op

    Het grappige is dan weer dat Thaise mannen mij als een spilziek vrouwtje zien (wat ze mijn man tijdens mijn afwezigheid “subtiel” in een mannen onder mekaar gesprek laten weten) aangezien ik in Thailand vaak kleding, schoenen of een bril koop en me daar een paar x per week laat masseren, dit alles uiteraard omdat dat in Nederland vele malen duurder is terwijl ik hier alleen het hoognodige uitgeef aan kleding en er niet eens over peins om uberhaupt in NL naar een masseur/masseuse toe te gaan. ;-)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • Marcus zegt op

      Maar een paar keep per week, is dat niet over the top?

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  15. andy zegt op

    @ maarten.
    Vandaag staat er een leuk artikel in de metro over hoe wij nederlanders er een financieël potje van maken. Dat plannen en sparen blijkt nogal mee te vallen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • Maarten zegt op

      Hoi Andy,
      Ik woon in Thailand, kan het dus niet lezen. Maar geloof ik geloof best dat in Nederland velen zich niet genoeg met de financiele toekomst bezig houden. Naar Amerikaans model is consumptie steeds meer de maatstaf van geluk. Toch denk ik (en hoop ik) dat ‘wij’ gemiddeld genomen meer rekening houden met de toekomst dan de Thai.
      Maar misschien heb ik het mis en zijn ‘wij’ gewoon gierig. Wat me opvalt in Bangkok, is dat ook vele farang die de 30 gepasseerd zijn hier jarenlang leven zonder iets opzij te zetten voor later. Ze geven alles uit wat ze verdienen, terwijl je hier geen enkele pensioen opbouw hebt. Misschien ben ik te calvinistisch opgevoed…

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  16. andy zegt op

    De kran “metro”is ook gratis te downloaden op het internet. Het komt er op neer dat wij geld gevoelsmatig uitgeven, weinig reserveren voor ons pensioen en veel in de schulden steken.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  17. colin de Jong zegt op

    Ik heb in de loop der jaren zoveel financiele drama’s meegemaakt met vrienden en bekenden dat ik alleen de boekhouding en financien regelt. Er zijn maar weinig Thais die met geld kunnen omgaan en geef je ze eenmaal die vrijheid, dan is het vroeg of laat bingo zo heb ik helaas tevaak ervaren. Maar het doet me ook goed dat er nog positivo’s zijn in dit land. Maar er hoeft maar een kink in de kabel te komen en je huis en spaarbankboekje is leeg, maar dat heb ik ook in Nederland meegemaakt. Heb vele vermogende landgenoten huiswaarts zien keren omdat ze tegoed van vertrouwen waren.
    Vergeet niet de Thais zijn erg wraaklustig en ziekelijk jaloers, en dat spookbeeld houdt ik altijd voor ogen. Mijn gezin komt absoluut niets te kort maar houdt het huis bij het schuurtje en ik blijf de kapitein om problemen te voorkomen.Houdt de troeven in handen want geld verdwijnt hier vaak als sneeuw voor de zon, zoals vele vrienden en kenissen hebben ervaren na jarenlange relaties.Een advies; wees niet te gierig maar ook niet te toegevelijk, want dan is het hek van de dam en is het nooit genoeg. Het woord kiniauw moeten ze maar tegen hun Thaise mannen zeggen als ze lef hebben, maar dat durven ze niet want dan krijgen ze een paar beuken, wat heel normaal is in de Thaise samenleving, en wordt geaccepteerd behalve van farangs. Want dan worden de messen geslepen, en hebben ze plotseling een paar Thaise vriendjes of politiemannetjes die even komen meedelen.Wordt onderhand kotsmisselijk van deze toestanden.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)

Laat een reactie achter