Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Bert: Woon in een moo baan. Zou niet anders willen. Zwembad, fitness aanwezig. Betalen +/- thb 25.000 per jaar. 2x per week vuilni
- Cornelis: Inderdaad , wat de aankoop van een condo betreft ontbreken er enkele zaken. Direct van de projectontwikkelaar kopen zoals in het a
- Rob V.: Een หมู่บ้าน (mòe-bâan, lage toon – dalende toon) of op zijn Engels moo-baan vertaald zich “groepje,
- Chris: Als het een echte cooperatie is, is het doel eigenlijk altijd om gezamenlijk als leden sterker te staan in de markt waarin men zic
- pjotter: Is een “moo baan” niet een dorp ? Heb altijd begrepen dat dit nu juist het grote verschil is met een ‘gated comm
- Louvada: Dit thema is op zich idd niet eenvoudig maar niet onoverzichtbaar. Maar alles is niet verteld de vraag is verder nog, wat kan er g
- Rebel4Ever: Zeer uitgebreide uitleg, maar ik mis alle informatie omtrent een Juristic Person; belangrijk voor zowel een condo als een Moo-baan
- Ad: Beste lezers, Je kan gewoon een vrijstaand of rijtjes huis kopen met grond als de buitenlander getrouwd is met een Thaise partner
- Mr.Bojangles: Hartelijk bedankt voor dit zeer uitgebreide artikel!!
- JosNT: Ik had een gelijkaardige ervaring. Mijn twee eerste Thailandreizen waren georganiseerd door het Zwitserse ‘Hotelplan’
- Hans Bos: Redactie: Bedankt voor je opmerking, tekst is aangepast.
- Herman B.: Redactie: Bedankt voor je opmerking, tekst is aangepast.
- Jos M: Toen mijn Thaise vrouw in 2016 voorstelde om een vrijstaand huis te laten bouwen vroeg ik haar waarom geen huis kopen in een Moo B
- Chris: Hier worden wel veel zaken op een grote hoop gegooid en daarmee verdwijnt wel de nodige nance: 1. De strijd tussen traditie en mo
- Arno: Zou het ook zo kunnen zijn dat de Thaise jeugd zich niet meer laat knechten door de oude garde? ooit werd de Nederlandse burger o
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Lezersvraag » Lezersvraag: Waarom zijn de vliegtuigen van KLM altijd vol en die van China/EVA niet?
Beste lezers,
Ik reis nu al jaren van Nederland naar Thailand en heb zowel met KLM, EVA AIR, als China Airlines gevlogen (en ook nog met andere vliegmaatschappijen).
Wat mij daarbij opvalt is dat de toestellen van KLM naar of van Bangkok altijd propvol zitten en die EVA Air en China bijna nooit.
Ik vraag mij dat af, omdat sommigen op dit blog klagen over de service bij KLM en daarnaast is KLM ook niet de voordeligste maatschappij.
Heeft iemand daar een plausibele verklaring voor?
Groet,
Kars
Zijn een hoop overstappers die niet amsterdam als beginpunt hebben dan kun je vaak nog wat goedkoprer vliegen en is klm in dat geval wel concurerend kwa prijs. Veel zijjn ook ontwetend dat je met eva en china meer comfort heb
Dat zal ik jou eens even uitleggen Kars. KLM verkoopt meer tickets voor een vlucht dan dat ze stoelen hebben. Dat noemen ze , overboeken. Zodat de vlucht goed bezet is en er het meeste rendement uitgehaald word. Ik heb dat ook een keer meegemaakt met mijn vrouw. Die moest hals over kop naar thailand vanwege een sterfgeval. Komen we op schiphol aan kon ze niet mee omdat het volgeboekt was.
Naar veel gezeur en gehannes heeft tenslotte het reisbureau waar we de ticket gekocht hebben ons geholpen en uitgelegd aan de vlucht maatschappij dat dit niet kon wachten. Toen kon ze toch mee. Anders had ze wel een gratis overnachting gehad in een hotel plus een flink bedrag van de ticket terug gekregen.En had ze de volgende dag gevlogen. Maar ze moest gaan want dit kon niet wachten.
Wij hebben ook meegemaakt dat we een vlucht geboekt hadden met KLM vanuit dusseldorf duitsland.
Dat scheelde met 2 personen maar liefst 460 euro !!!! en het mooiste van het verhaal was dat je een vlucht erbij had van dusseldorf naar schiphol en daar in het zelfde vliegtuig ging naar thailand. Als dat we bekeken hadden van vertrek vanuit schiphol naar thailand.Kun je na gaan wat daar door hun op verdient word.Je kunt beter vliegen wat service aangaat met Emirates. En ook nog veel goedkoper.
Succes verder met het boeken van je reis…..
Mvg Geert
Beste Geert, in de vraag ligt opgesloten dat de vliegtuigen van Eva Air en China Airlines juist bijna nooit propvol zitten. Kan je dat ook uitleggen?
Nu wij vliegen altijd met China Air in januari naar Bangkok, en dan zijn toch echt de vliegtuigen vol. En dat al een jaar of 12 lang. Dus ik weet niet in welke periode jij vliegt.
KLM heeft aansluiting naar veel Europese steden.
Als je direct van AMS naar BKK wilt dan kan je kiezen uit KLM, CA of EVA. Maar als je uit een andere stad vertrekt dan heb je vaak maar een paar keuzes en KLM is er 1 van.
Je kan dit omzeilen door een apart ticket naar AMS te boeken maar dan word oa je bagage niet doorgecheckt.
Vaak zit het KLM vliegtuig vol met passagiers uit allerlei verschillende bestemmingen.
CA heeft die aansluitingen simpelweg niet. Je kan via KLM wel een Europese vlucht boeken en dan de leg naar BKK vliegen met CA omdat het codesharing partners zijn maar de prijs die ze je dan opeens voorschotelen is exorbitant en dan ben je dus voordeliger uit met KLM’s eigen vlucht.
Bij een vlucht uit AMS pak ik wel altijd CA. Maar wat ik wel een nadeel vind zijn de tijden van CA. Vertrek en aankomst naar BKK zijn prima, maar als je terug gaat naar AMS dan is vertrektijd van KLM veel aangenamer (12.15) als die van CA (02.00 of in die richting)
Waarschijnlijk omdat KLM veel meer reclame maakt zowel in Nederland als in de buurlanden dan China airlines. De vlucht Amsterdam-bangkok zal dan waarschijnlijk gevuld geraken door Belgen, Duitsers enzovoort. KLM legt daarom feeder vluchten in die de passagiers van de buurlanden naar Amsterdam brengen om ze vervolgens te laten overstappen op de lange vlucht naar Bangkok.
Iets wat China airlines niet doet. Verbeter mij als ik fout ben.
China Airlines is net als KLM Skyteam. De China Airlines vlucht heeft toch ook een sharecode van KLM erop staan? KLM voedt ook de China Airlines vluchten. Veel mensen uit Finland en Spanje kwam ik tegen op hun vluchten.
Hallo Kars,
Wij vliegen al jaren China air maar die zit echt altijd vol. Wij gaan meestal rond Februari Maart maar altijd vol. Zal aan de dag en tijd van het jaar liggen als dat niet altijd zo is. Laatste jaren ook passagiers in het vliegtuig die geboekt hadden bij de KLM.
Groeten,
Willem
Vraag eens aan je medepassagiers waar ze vandaan komen en wat zij betaald hebben. Dan zie je dat veel van je medepassagiers uit andere Europese landen komen en ze betalen flink minder dan jou. Ik zit bv regelmatig in een BA vliegtuig en ik betaal minder dan hun Britse klanten. Een klant van een Europese collega afpakken mag wat kosten. En er zijn ook veel Nederlanders die heel loyaal aan KLM zijn. ‘Het vertrouwde blauw’ hoor je vaak van hun vaste klanten. Zij hebben eigenlijk geen ervaring met andere maatschappijen opgedaan omdat zij tevreden zijn met aanbod van KLM hen al jaren biedt. Dat zijn mooie klanten want zij zijn altijd positief omdat ze weinig vergelijkingsmateriaal hebben. Die geven hoge cijfers op internet en verdedigen KLM tegenover criticasters. Ik hoor ook regelmatig dat veel Nederlanders het prettig vinden dat het personeel Nederlands spreekt. Uiteraard is er ook veel kritiek op KLM en dat mag toch? Ik hoop altijd dat een maatschappij ook wat met de kritiek gaat doen. Over de stoelbezetting van China Airlines kan ik zeggen dat hun toestellen meestal volle bak waren toen ik meevloog. Maar goed, ik zit meestal in een vol toestel en verbaas me er regelmatig over wat al die mensen nou op mijn vlucht moeten.
Over code sharing….:
Toen ik met CA op BKK landde had ik de KL code-sharing vlucht nummer op mijn landingskaart vermeld.
De immigratiebeamte heeft toen even moeten zweten om te beseffen dat ik met China Airline geland was en niet met KLM. Ze heeft me een vriendelijke berisping gegeven om in de toekomst niet de code sharing vluchtID te vermelden, dan wel de originele vlucht ID.
Het hangt er misschien vanaf in welke tijd je reist. Ik heb nog nooit met de KLM gevlogen, maar wel regelmatg met EVA en China Airlines en ik kan je uit ervaring vertellen dat deze ook altijd vol zitten. Zeker nu er niet meer met de grotere 747 gevlogen wordt.
Groeten,
Frans de Beer
ik weet niet wanneer jullie vliegen, maar wij vliegen altijd in december, of januari, februari, maart, met EVA naar Bangkok.
maar de toestellen zitten altijd vol, en China zit ook altijd vol.
en vanaf december vliegt China niet meer op Bangkok dus dat gaat een gekkenhuis worden.
en de service van EVA vinden wij ook prima. en dat al minstens 20 jaar.
De vluchten van de KLM worden opgevuld met vakantievierende KLM medewerkers of gepensioneerde KLM medewerkers die voor (bijna) niks vliegen tesamen met hun familieleden of vrienden. Als ze over goede connecties beschikken met de crew dan vliegen ze zelfs gratis mee in de businessclass. Is voor ons een reden om geen KLM meer te vliegen.
Sorry maar dat is een broodje aapverhaal. Mijn man is Klm er en wij vliegen inderdaad met korting. Er zijn echter maar een beperkt aantal van deze plaatsen per vlucht en zeker niet gratis. Wij zitten gewoon economy omdat de business class meestal vol zit.
Lucy, Niet helemaal waar wat je vertelt het personeel mag maar een beperkt aantal vluchten maken.
Familie en vrienden betalen volle prijs kinderen van KLM personeel tot 18 jaar IPB daarna wel een korting.
Zelf heb Ik meegemaakt dat we niet mee konden. En ja als je wat connecties hebt en er is plek mag je in de business class maar het is geen standaard. Onze buurman werkt voor KLM en is al vele keren met een latere vlucht terug gekomen. Reden vlucht vol en dan wachten op volgende vluchten.
Ik heb vorig jaar voor het eerst met KLM gevlogen naar Bangkok. Door omstandigheden ben ik vanaf Wenen gevlogen. Dit was tot mijn verbazing goedkoper dan een vlucht Amsterdam Bangkok. Deze vlucht zat trouwens ook behoorlijk vol.
Echter nu ik terugvlieg naar amsterdam heb ik een probleem. Daar ik maar tot Amsterdam wil, dacht ik dat dit makkelijk was om te zetten. Niets blijkt minder waar. Want zij kunnen in Bangkok de bagage niet naar Amsterdam labelen. Waarom begrijp ik niet, want de bagage moet in amsterdam toch echt overgeladen worden als ik naar wenen zou vliegen. Neen, dat kon niet, dan moest ik 250 euro boete betalen. Nou, dan vlieg ik wel zonder ruimbagage. Neem zoveel mogelijk mee in de handbagage en heb een doosje opgestuurd naar Nederland van 5 kg. Dit kostte me 1600 baht. Allezins goedkoper dan de 250 euro boete van KLM.
Moderator: Graag een reactie op de lezersvraag.