Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Arno: Zou het ook zo kunnen zijn dat de Thaise jeugd zich niet meer laat knechten door de oude garde? ooit werd de Nederlandse burger o
- Maarten: Beste Boonya, Er zijn al 3 personen, met mij erbij vier, die graag zouden weten hoe je het klaar krijgt om IPTV in huis te hale
- Rob V.: Ja, het zijn ideeën uit de mens en samenleving zelf, uiteraard wel met inspiratie en invloed van elders want dankzij het internet
- Johnny BG: Het idee van de cooperatie is om landlozen en ouderen werk te verschaffen en dat gaat met vallen en opstaan. Met zowel een NL als
- gtimmerman: ik zou graag meer informatie willen hoe in cpntact te komen
- H.Revoort: Thaise blues……
- Tino Kuis: Een goede samenvatting over traditie en moderniteit in Thailand. Dan dit citaat: “Deze jongeren zijn vaak goed geïnforme
- william-Korat: Wij hebben geen onbruikbare rijstvelden Johnny en het kan goed dat ik je toelichting van de coöperatie ooit eens gemist heb. De
- Erik: Rob Penders, altijd spannend, een nieuwe bestemming. Een geweldige tijd zal het ongetwijfeld worden! Het ‘verassen’
- Rudolf: Hij zou ook kunnen bedoelen, dat er een overeenkomst is gesloten dat hij in dat huis mag blijven wonen als zijn vrouw sterft. T
- Wim: Waarom moeilijk doen als het makkelijker kan? In Thailand kun je zo goed als alle betalingen digitaal afhandelen. Elke brenger van
- eddy: beste, graag had ik van u meer info gehad betreffende uw berichtje van iptv, hoe dit te verkrijgen bij voorbaat dank, Eddy
- Rob V.: Een mooi verhaal welke maar weer eens onderstreept dat men zelfs met goede bedoeling verkeerd kan handelen door iets simpels als s
- Rob Penders: Wij (gezin met pubers) gaan 15 juli ‘24 voor een maand naar Thailand. Kan niet wachten om me te laten verassen en een fantas
- Luit van der Linde: Op 11 februari toen ik Thailand vanuit Maleisië binnen kwam, kreeg ik het formulier ook al niet meer, dus blijkbaar zijn ze hier
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Kort nieuws » Busongeluk Lampang: 1 dode en 29 gewonden
Busongeluk Lampang: 1 dode en 29 gewonden
Bij een busongeluk in Lampang is een persoon om het leven gekomen en 29 anderen gewond geraakt. Onder de gewonden zijn zeven studenten. De ravage was groot omdat naast een tourbus er ook een schoolbusje bij de aanrijding betrokken was en er drie huizen beschadigt raakten.
De bus was op weg van Udon Thani naar Chiang Mai en botste op een schoolbusje die stopte voor een rood licht bij een kruising. Onder de gewonden is ook de buschauffeur, 21 buspassagiers en 7 studenten. Ze werden met spoed naar een nabijgelegen ziekenhuis gebracht.
Volgens de politie weigerde de remmen van de bus toen deze het kruispunt naderde. De chauffeur riep dat alle passagiers achterin de bus moesten gaan zitten en zich stevig vasthouden. Uiteindelijk kon de chauffeur een botsing niet meer voorkomen. De politie onderzoekt het ongeluk.
Bron: Bangkok Post – http://goo.gl/wmRbEc
Helaas loopt het dodental op naar nu al 3 doden.
Er komt hopelijk een keer een tijd dat bussen maar ook songteaws en vrachtwagens gecontroleert worden.
Want je maakt mij niet wijs dat alleen in Thailand de remmen altijd weigeren door GOED ONDERHOUD
Moderator: Reacties zonder leestekens, zoals beginhoofdletters en punten achter een zin, worden niet geplaatst.
Zou een jaarlijkse APK / en onderhoud dit voorkomen ? Denk het wel.
Bij mij zijn 3 van die keurings stations in pranburi maar ik zie er nooit een auto die gekeurd word daar alleen soms een motorbike voor dat plaatje en frame nummer wat gekeurd word , ik dacht altijd dat dat apk
stations waren , maar niet dus.
Het zijn er inderdaad nu 3 doden te betreuren .
En het ongeluk waarbij de bus van alles ramde is te zien op Youtube , dankzij een beveiligings camera .
Jan Beute .
Er is hier wel degelijk een soort APK, volgens mijn vrouw (heeft op het internet gekeken) voor een motorbike na vijf jaar en auto na zeven jaar. Alleen het testen van de remmen op een rollerbank zegt niets over de toestand van de remmen. Ze kunnen het dan nog prima doen, maar in heuvelachtig terrein doorbranden. Veel van dit soort ongelukken zijn dan ook in het noorden van het land. Lampang is ook heuvelachtig dus veel remmen.
Wat je hier noemt is bij lange na geen APK .
Ik ken ze maar al te goed , het zijn een soort van keuring stations .
Je herkent ze aan een uithang bord blauw van kleur met binnen in een soort van geel tandwiel .
Na 5 jaar oud zijn van je brommer je auto , pickup moet je daar na toe .
Voor de brommer is het alleen even een uitlaatgas test en kontroleren van je chassis nummer .
Voor een voertuig op 4 wielen komt daar dan nog eens een remmentest bij .
Veelal , wordt er voor de show nog even een koplamp stel apparaat voor je koplampen gezet .
Dit daar ze nu een camera hebben die aangesloten is op het afmeldings progamma van de Thaise RDW .
Daarna is het meer papier en stempel werk .
Deze zogenaamde keuring stelt geen ene …….. voor .
Hoe weet je dat dan jan ??
Ik ben jaren keurmeester APK 1 , van af het begin in Nederland geweest ( dat is alles meer dan 3500 kg GVW ) .
Ik heb geholpen 10 jaar geleden , in het noorden van Thailand een klein bedrijf aan zijn importeurs schap van remmenbanken in Thailand geholpen , van een Nederlandse fabrikant van remmen test banken ,
Ik heb toen de gehele goedkeurings procedure meegemaakt met de Thaise RDW van begin tot het einde .
Het idee voor deze keuring kwam zelfs van Thaksin Shinawatra .
Ook was er toen sprake van een remmentest voor bikes , maar is helaas door politieke twisten nooit van de grond gekomen .
Het begin is aanwezig voor een verkeers veiliger Thailand , alleen door politieke spelletjes wordt het weer snel in de kiem gesmoord .
Hopende dat Thailand OOIT EENS EEN ECHTE APK krijgt net zoals in Holland en in Duitsland uitgevoerd door de TUV .
Het zal zeker vele en vele levens schelen .
Want wat ik zo al om mij heen zie , ik als oud gediplomeerd met vele jaren ervaring , auto mechanicus cq technicus maakt mij zeker zorgen , en dan heb ik het nog niet eens over het rijgedrag van de Thai , maar over de STAAT van hoe soms het rijdend materieel verkeerd .
En dat is incl . touring cars .
Dan denk ik wel eens bij mijn eigen .
Bij het afscheid nemen van je vrienden , kennisen of familie op schiphol voor een vakantie oid in deze streken .
Doe het dan goed , want je weet maar nooit of je ze nog ooit weer levend terugziet .
Jan Beute .
Daar komt bij dat de meeste chauffeurs geen idee hebben van hoe een motor werkt en daarom niet snappen waarom terugschakelen verstandig is.
Daarnaast hebben chauffeurs van bussen en minivans altijd haast en gebruiken zij de rem tegelijk met het gaspedaal. Ook al onderhoud je de voertuigen goed, tegen dit ‘misbruik’ is geen kruid gewassen.