Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Hugo: Lijdt Thailand ook al aan hoogheidswaanzin? Dat moet al een wolkenkrabber zijn van bijna 1000 meter hoog.
- Jan Hoekstra: Dat is een goed idee zeg, nog een warenhuis, ik kan er moeilijk 1 vinden. Deze man denkt totaal niet aan de natuur, alleen maar be
- Niek: Ha,ha : “Ik heb de grootste”, schijnt de premier te bedoelen. En zal het enig verschil maken voor de miljoenen ouderen in Tha
- Dick: Klopt, 65 jaar. Excuus, ik had een verkeerde website bekeken.
- Jozef: Formule 1 race in de straten van Bkk !! Het hoogste gebouw ter wereld, nieuwe luchthavens, bruggen, terminals voor grotere cruise
- RonnyLatYa: Hopelijk is het af voor Bangkok zelf weg is. ;-) https://www.bangkokpost.com/thailand/general/2499786/bangkok-is-still-sinking
- Dolf: Gewoon afspraak maken op de Thaise ambassade in Brussel voor info.
- MeeYak: De Thaise wetgeving biedt buitenlanders wel mogelijkheden om lease-contracten, vruchtgebruik, opstal of hypotheek te laten registr
- Dick: Ja,in elk grval bij Krungsri
- Henk: Ja dat kan want ik heb er al jaren een bij SCB. Hou er wel rekening mee dat het meer een “en” rekening is en niet een
- Jan S: De speciale behandeling van 2 weken is zeer positief. Dat blijkt dat hij vrijwillig 1 jaar in het leger gaat.
- Hjgvanderwiele: [email protected], vanderwiele die geen verstand heeft van belastingen etc, en een gewone arbeider in het verleden vraagt
- Arno: Dat mag je hopen, dat je de borgsom terug krijgt, je moet niet gek opkijken als de betaalde borg foetsie is, men kijkt en wijst na
- Arno: Hoogmoed komt voor de val. Alles draait om BKK maar Thailand is zoveel groter en heeft zoveel meer. En dat vergeten ze. Gr. A
- Jan S: Een hypotheek is ook afhankelijk van je leeftijd, even contact opnemen met je bank.
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Lezersvraag » Lezersvraag: Waarvoor is de paal met een ring er aan op Thaise treinstations?
Beste lezers,
Ik heb een vraag over de treinstationsprocedure. Als ik op een klein treinstation ben dan zie ik een paal met een ring er aan. Als de trein aankomt wordt de ring door iemand uit de trein van de paal gerukt.
Ik heb begrepen dat, omdat er een enkelbaan spoor is, dit iets is met de veiligheid te maken heeft. Ik kom er niet achter hoe het nu precies zit. Wie weet het wel?
Vriendelijke groet,
Gerard
Weten doe ik het niet, maar ik veronderstel, dat een trein niet van een station mag vertrekken over een stuk enkelbaansspoorweg, als er geen ring op het station aanwezig is, omdat de trein, uit tegenovergestelde richting dan nog nog niet is aangekomen en het spoor dus niet vrij is.
Alleen de eigenaar van de ring kan dus van het stuk enkelspoor gebruik maken en er kunnen dan nooit 2 treinen op het zelfde spoor zitten.
Dat werkt natuurlijk alleen maar, als er niet meer dan 2 treinen op dat spoor zitten.
Ruud heeft gelijk. Ik heb dat eens nagevraagd en dat is inderdaad de verklaring. Per traject bestaat er zo’n ring en als die niet ’terug’ is mag de volgende die baan niet op.
Op een reisblog (dus de feiten niet nader gecheckt) vond ik dit:
Op een station werken daarom steevast twee mensen, de chef en zijn assistent. Zij bedienen de wissels handmatig en hanteren de ring. Dat is een grote ijzeren ring waaraan een klein tasje is bevestigd. Als er een trein aankomt hangt de assistent die ring aan een paal. Daarna loopt hij de trein tegemoet. De machinist hangt zo’n zelfde ijzeren ring uit het raampje en de assistent pakt die aan. De trein rijdt door en de machinist pakt de ring van de paal om op het volgende station weer af te geven. In het tasje zit een munt. De assistent loopt het gebouwtje in waar alle hendels voor de wissels staan. Daar staat ook een machine voor de schijf die in zo’n tasje zit. Die schijf moet in de machine en zo wordt gecontroleerd dat de trein is aangekomen op dit station.
Bron: http://heeee.waarbenjij.nu/reisverslag/4121442/de-thaise-keuken
Dat kun je wel vergeten als de hoge snelheidstrein komt in Thailand. Niet dan???
Dit is een oud Engels systeem, maar het werkt wel goed.
Heeft alleen een enorm nadeel, er kan maar 1 trein tegelijk op het enkelsporig traject rijden, dus twee treinen achterelkaar dezelfde richting op is niet mogelijk.
Dat is met de dienstregeling in Thailand geen probleem.
Zoveel treinen zijn er niet.
Het is inderdaad een engels systeem, dat ook in de UK nog volop wordt gebruikt op enkelsporige trajekten-HS-lijnen zijn dubbelspoor.
Err bestaat-want in dit leven is voor alles een oplossing-wel een procedure om 2 treinen achter elkaar op zo’n baanvak te laten gaan-trein 2 krijgt dan pas ring+munt-trein 1 een soort vrijbrief voor de volgende post. Als het baanvak aan het eind van een lijn is heet dit:: 1 train on tack system.
De ring op stations heeft te maken met het zogenaamde systeem van “tokens”
Werkt op enkelsporige baanvakken.
Als de token door de trein is afgeleverd op een station kan deze weer, hetzij in de seininstallatie geplaatst worden om het baanvak weer vrij te kunnen geven, of wordt in stations zonder echte beveiliging gebruikt als “lastgeving rijden” aan de machinist van een retour trein gegeven.
Het wordt wat lastiger als er meerdere treinen achter elkaar in dezelfde richting moeten vertrekken.
In het zakje aan de token zit dan een code of sleutel die het baanvak weer vrijgeeft.
Het afgeven en inleveren van de tokens is een onderdeel van de beveiliging van stations en baanvakken.
Er wordt uiterst zorgvuldig met dit soort dingen omgegaanh, ook in Thailand
Ik heb een aantal jaar geleden meegemaakt in België toen er aan de kusttramlijn werkzaamheden waren.
Er werd toen een soort estafettestokje overhandigd aan de wachtende tegemoetkomende trein.
Zonder dat stokje mocht je dus niet rijden over dat stukje spoor.
Moderator: wij hebben jouw vraag geplaatst als lezersvraag.
Als je de tv serie “Rail Away” volgt komt het wel eens in voor.
in de moderne Europese landen gebeurd dit door een slot te krijgen.Dat gebeurt door trlefonisch kon takt en door iets elektro-mechanisch in te schakelen.