farang Op ieder Farang potje past een Thais dekseltjeIn Hua Hin kan je prima uitgaan. Het uitgaansleven is er weliswaar minder uitbundig dan in Pattaya, Bangkok of Phuket, maar aan barretjes en discotheken geen gebrek.

Mocht je op zoek zijn naar Gogo-bars waar dames hun handelswaar zonder iets te verhullen aanprijzen dan kan je Hua Hin maar beter overslaan.

Livemuziek

Er zijn een paar barretjes waar ook livebandjes spelen. De kwaliteit van de bands is wisselend, toch zijn er een aantal die een aardig stukje muziek weten te produceren.

De discotheek onder het Hilton Hotel heeft een prima liveband. Het enige nadeel is het te harde geluid. Nu ben ik als fervent bezoeker van uitgaansgelegenheden wel wat gewend. Toch is het bijna niet mogelijk om het daar langer dan 30 minuten uit te houden. Het geluidsniveau zit tegen de pijngrens aan, dus zal wel 135 decibel of meer bedragen. Nu vinden Thai harde muziek wel Sanuk, je kunt het ook overdrijven. Uiteindelijk jaag je zo zelfs klanten weg, maar of dat kwartje ooit zal vallen? Ik betwijfel het.

Aapjes kijken

Een populaire bezigheid tijdens het uitgaan is aapjes kijken. Dat betekent, neerstrijken op een terrasje voor een bar en kijken welk schouwspel zich voltrekt. Westerse toeristen smullen er van. En af en toe kan het mij ook wel bekoren moet ik eerlijk toegeven.

Iedere avond trekt in de barstraten een bonte stoet van allerlei pluimage voorbij. Jong, oud, dik dun, knap en knap lelijk. Alle soorten en maten. Soms uitgedost in kledij die ze moeten hebben uitgezocht in een vlaag van verstandsverbijstering. We kunnen niet allemaal even slank zijn, maar wanneer je meer dan 100 kilo weegt en ongeveer 1.50 hoog bent kun je beter niet in superstrakke legging rond gaan lopen lijkt mij. Maar wie ben ik?

Wilde nacht

Wat het ook altijd goed doet, zijn de blikken richting het tijdelijke stelletje. Een dergelijk gelegenheidsduo is ontstaan na een pas beklonken zakelijke deal tussen bardame en barbezoeker. Beide lopen trots hand in hand voorbij te paraderen. Zij is ‘very happy’ met de gegarandeerde inkomsten en heeft al een paar nieuwe pumps in gedachten. Hij is zichtbaar verheugd met de aanstaande wilde nacht. En dat nog wel met een mooie jonge vrouw. Eentje die hem in zijn eigen land niet eens een blik waardig zou gunnen. In Thailand gaat dit niet op. Vele gesloten deuren gaan open zodra je over de juiste ruilmiddelen beschikt.

Thaise dekseltjes

Waar ik echt van kan genieten is het feit dat er op iedere Farang potje een Thais dekseltje past. Mannen met een zichtbare handicap zoals ontbrekende of onderontwikkelde ledematen kunnen hier gelukkig zijn met een Thaise vrouw. Uiteraard volgens het beproefde concept in Amazing Thailand: ‘ik zorg voor jou dan zorg jij voor mij’.
Daar kan echter niets op tegen zijn, want het is een faire deal. Hij gelukkig en zij tevreden.

In Nederland zouden deze mannen, die al veel pech hebben in hun leven, ergens moeten wegkwijnen in een volstrekt anonieme en troosteloze doorzonwoning van woningbouwvereniging ‘de blijde huurder’. Hier in Thailand is het anders en wordt de rolstoel voortgeduwd door een lekker strak wijf. Excusez-moi voor dit seksistische taalgebruik lieve dames.

Wanneer ik wederom een kansloze Arthur voorbij zie lopen met naast zich een kittig dametje, besluit ik mijn overpeinzingen met de gedachte: “Het paradijs bestaat dus echt, en dat op slechts 10 uur vliegen van Amsterdam…”


Gerealateerde artikelen op Thailandblog:

  1. Farang: hele vreemde vogels
  2. Farang-aapjes kijken op de seks-soi’s
  3. Hé, nóg een farang in het dorp
  4. Een Farang? Dubbel betalen graag…
  5. Sanuk, plezier maken op z’n Thais
  6. Thais kermisgoud
  7. Elk Thais voordeel heb z’n nadeel…
  8. Wat is er zo feestelijk aan een Thais huwelijk?
  9. Farang? Gaat uw gang!
  10. Cultuur- en relatieproblemen tussen een farang en een Thaise

98 reacties op “Op ieder Farang potje past een Thais dekseltje”

  1. Hans Geleijnse zegt op

    Over de Thaise zorgsector raak je niet uitgeschreven. Ook de Philippijnse mag er zijn trouwens, maar die reizen veelal naar Europa (vooral Italië) af als pur sang bejaardenverzorgsters. Dan betekent het ‘jij zorgt goed voor mij’ niet meer en niet minder dan tijdig het salaris uitbetalen. Misschien wel zo rustgevend voor het zorgobject!

    Reageer

  2. Chang Noi zegt op

    Toch is het iets raars in Thailand met minder-validen. In het dagelijkse leven sinds ruim 12jaar in Thailand kom ik ze weinig tegen. Zeer zeker veel minder als in NL en ik ben ervan overtuigd dat er echt niet minder minder-validen zijn in Thailand. Worden ze weg gestopt in huis zodat niemand ze ziet?

    Daar in tegen ken ik enkele falang minder-validen in Pattaya die ik altijd met veel plezier bezig zie in het Pattayaanse nachtleven. Dat de bars niet erg rol-stoel vriendelijk zijn maakt niet uit want ze worden vriendelijk naar binnen getild en binnen wordt ruimte gemaakt.

    Maar wat met de Thaise minder-validen?

    Reageer

    king antwoordt op februari 9th, 2012 om 20:19

    Chang Noi,
    Wat jij schrijft klopt:alles wat maar enigszins afwijkend is wordt weggestopt.Men schaamt zich ervoor.De meeste lichamelijk en geestelijk gehandicapten verlaten zelden het huis.
    Ook weer een onderdeel van een keiharde maatschappij die verborgen ligt achter de glimlach.

    Reageer

    Lex K antwoordt op februari 11th, 2012 om 22:40

    Klopt inderdaad wat je zegt, wij hebben ook zo’n Thaise kennis met een zwaar gehandicapte dochter, lichamelijk zowel als geestelijk, dat kind komt nooit buiten, op de veranda of ander prive gebied en al helemaal in openbare gelegenheden zoals de markt en winkels, dat kind ligt de hele dag binnen op een matje, niet eens ventilator en krijgt af en toe wat te eten en daar houdt het verder mee op.
    Als men geld aan je kan verdienen, staan ze klaar om je te helpen, maar op het moment dat je niets opbrengt kan je barsten, helaas spreek ik uit eigen ervaring, ik ben zelf gehandicapt en de familie van mijn vrouw heeft een totaal gebrek aan empathisch vermogen.
    Ik heb het vaker meegemaakt in Thailand, gehandicapten worden als een last of als schande gezien, tenminste zolang men er niets aan kan verdienen.

    Reageer

    king antwoordt op februari 12th, 2012 om 08:12

    Lex K.,
    Inderdaad alleen als ze geld aan je kunnen verdienen.Een arme sloeber laten ze inderdaad barsten.Weet ik zelf uit directe ervaring.Geloof me de maatschappij hier is keihard.En wij kunnen hier alleen overleven als we dat zelf ook een beetje zijn anders ga je er aan onderdoor.Of springt van het dak af.

    Reageer

    TvdM antwoordt op februari 10th, 2012 om 22:44

    Op een van mijn reizen door Thailand kwam ik in een klein dorpje in de provincie Kamphaen Phet terecht. Daar ben ik o.a. op bezoek geweest bij een hoogbejaard echtpaar dat zeer liefdevol hun zwaar gehandicapte kleinzoon verzorgde. Dochterlief (moeder van de jongeman) verdiende de kost voor de hele familie, in Pattaya.

    Reageer

  3. Johnny zegt op

    Thaise mensen hebben de fantastische eigenschap dat zij het innerlijk belangrijker vinden dan het uiterlijk. Bovendien kijkt een Thai bijna altijd vooruit en zelden achteruit, immers als je achteruit kijkt, sta je met je rug naar de toekomst. Gevolg is dat elke ” stumper ” uit het westen mogelijk zijn grote liefde kan vinden. Met ” stumper ” doel ik dus ook op figuren zoals mijzelf die enigzins ” mislukt ” zijn en het in Nederland dus niet meer kunnen vinden.

    Er is een serieuse kans op een nieuw leven, doch blijf bij de les.

    Reageer

    kees antwoordt op februari 9th, 2012 om 18:46

    Beste Johnny
    Dit is voor mij de meest beste reactie die ik ooit op het THB heb gelezen.
    en wil hierbij mijn respect voor je betuigen. Zal voor velen een hart onder de riem zijn.

    Met vriendelijke groet Pon en Kees

    Reageer

    king antwoordt op februari 10th, 2012 om 09:08

    Johnny,
    Ik begrijp het even niet,Azialen zijn dol op uiterlijk vertoon en status.Is er een party dan hangen ze zich helemaal om met armbanden,kettingen ringen enz.Alles van eerste klas kwaliteit.Verschijnt er een andere dame dan wordt die direct met de ogen getaxeerd en er wordt een waardeoordeel uitgesproken.Innerlijk komt op de laatste plaats.

    Reageer

    Johnny antwoordt op februari 10th, 2012 om 11:00

    Das correct King, das uiterlijke schijn, fanfare, hoe je het maar noemt. Waar ik het over heb is hoe ze echt zijn. Vergelijk het met die Nederlander die in zijn pcHooffstraattractor rond sjeest. Als puntje bij paaltje komt, kiest ie toch voor zijn gezin.

    Ik blijf erbij dat er geweldige Thai zijn, helaas hebben veel farang niet de kans om deze te mogen ervaren.

    Reageer

    Hansy antwoordt op februari 11th, 2012 om 21:52

    Exact, een Thai heeft het altijd over “een goed hart”.
    Hiermee bedoelt hij goedgeefs.

    Dus hoe meer je geeft, hoe een beter hart je hebt.
    Hoe je aan dat geld komt, zal hun een biet zijn.

    Reageer

    Harry N antwoordt op februari 12th, 2012 om 07:09

    King heeft voor mij gelijk. Een Thai kijkt vooruit!!!!! naar wat??? Vertel op Johnny want nu wil natuurlijk weten hoe ze echt zijn??Image en je gezicht niet verliezen dat is hier belangrijk ,maar dat kan het dan niet zijn.

    Reageer

    Johnny antwoordt op februari 12th, 2012 om 09:31

    Beste Harry N,

    Niemand kan jou vertellen hoe een Thaise vrouw inelkaar steekt. Naast leeftijd, afkomst, opleiding en hun plaats op de sociale ladder, blijft het koffiedik kijken.

    Een leidraad mag wezen dat een universitair opgeleide mevrouw uit een nette familie, die ook nogeens financieel onafhankelijk is, wellicht een betere keus als partner mag worden gezien. Vaak hebben deze dames een geheel andere kijk op het leven dan hun minder bedeelde vriendinnen. Deze dames zullen zich niet gauw met een farang inlaten, laat staan het bed delen. Bovendien heeft een leeftijdgenoot nog altijd de voorrang boven 65 plussers. Nadeel is dat veel van deze dames nogal eigenwijs en verwaand kunnen overkomen, immers ze hebben een betere opleiding genoten en denken nu dat ze alles weten. Je komt in kontakt met deze vrouwen door b.v. geintroduceerd te worden door een bekende. Niet via FB of in de beerbar.

    De andere 86% van Thailand kom je tegen in de Lotus, disco, 7-11 en bij de foodshop. Voor hun zou je ( ik generaliseer nu even niet, er zijn altijd uitzonderingen!!! ) Voor hun ben je altijd rijk en dus een mooie mogelijkheid om een upgrade te nemen. Voor haarzelf, maar meer voor pa en moe. ( en eventuele kids, die ze al had van haar eerst man ) LIEVE meiden, doch lees eerst de spelregels even.

    Dit advies kreeg ik onderandere van een familielid, die al 25 jaar in Thailand woont. Er is een klasse verschil in Thailand. Mijn vrouw ” zorgt ” voor de minder bedeelde mensen en ik zorg mee, doch als het puntje bij het paaltje komt, is toch echt dat klasse verschil.

    En als laatste wil ik je nog meegeven dat er een groep bestaat, zeg 1% van de bevolking, wat niet eens met een farang wenst te praten. En huwen danwel relatie is al helemaal uit den boze. Slechts hele rijke Thai komen in aanmerking om de hand van de dochter te vragen en een sinsot van 10 miljoen is niets vreemds.

    Bezint eer ge begint

    Reageer

    Dirk de Noorman antwoordt op februari 10th, 2012 om 09:31

    “Thaise mensen hebben de eigenschap dat zij het innerlijk belangrijker vinden dan het uiterlijk”.

    Zelden heb ik zoiets gelezen. Je moet wel ziende blind zijn om dit te schrijven, of; nog nooit in Thailand geweest.

    Reageer

    Johnny antwoordt op februari 10th, 2012 om 11:07

    Dirk,

    Of zou het misschien kunnen wezen dat jij het bij het verkeerde eind hebt, omdat Thaise mensen nog nooit zoiets voor jou gedaan hebben?

    Reageer

    Dirk de Noorman antwoordt op februari 10th, 2012 om 13:16

    Beste johnny,

    Je haspelt de natie (Thaise mensen) en individuen door elkaar.

    Reageer

    Johnny antwoordt op februari 10th, 2012 om 17:01

    Ik hoop dat jij geen gelijk hebt, want dan zie ik het erg triest in voor ” het land van de glimlach “. Ik zie om mij heen heel veel goede mensen. Als je vanaf je terras in Pattaya kijkt, zal dit wellicht anders zijn. Ik zie het, ik hoop voor andere farangs die zich hier willen vestigen, dat ze het ook zien. Een Thai zal niet snel iets dergelijks aan een farang geven, dat moet je verdienen. ( en dus niet kopen )

    Reageer

    gwb antwoordt op februari 10th, 2012 om 11:58

    het innerlijk van de portmonnee is het belangrijkste, wij zijn toch de wandelende ATM machines?

    overigens is voor mij NIEMAND een stumper of enigzins mislukt! alleen als je het er willens en wetens zelf naar gemaakt hebt!

    enne dat van de PCHooft tractor? er zijn ook eerlijke hardwerkenden die het gemaakt hebben en dan ervan willen genieten ja?

    met vriendelijke groet,

    een ex pchooft tractor rijder

    Reageer

    kees antwoordt op februari 10th, 2012 om 12:07

    beste Dirk
    ik denk dat jij misschien slechte ervaring heb met de Thai.
    En johnny hele goede.
    Hij zegt. Er is een serieuze kans op een nieuw leven. ook al zijn je kansen in NL klein.
    doch blijf bij de les.
    Vind ik persoonlijk een geweldige stelling eindelijk eens wat positiefs over Thailand
    Met vriendelijke groet Kees

    Reageer

    gwb antwoordt op februari 10th, 2012 om 12:20

    ik ben het in deze volledig met Dirk eens!

    en ik ben zeeeeeer positief over Thailand , anders zou ik hier niet wonen en blijven wonen.
    maar ik ben OOK realist!

    Reageer

    Dirk de Noorman antwoordt op februari 10th, 2012 om 13:25

    Beste Kees,

    Wat je denkt moet je natuurlijk zelf weten.

    Kenmerkend aan de Thaise – of in ruimere zin, de Aziatische culturen is dat men het de ander graag naar de zin maakt, om het zo maar te zeggen. Desnoods door de (lastige) werkelijkheid te ontkennen of te verdoezelen.

    Bij de les moet je altijd blijven. Ook op dit blog.

    “East is East and West is West and never the twain shall meet”.

    Reageer

    Johnny antwoordt op februari 10th, 2012 om 12:59

    Beste Kees,

    Natuurlijk heb ik slechte ervaringen, maar gelukkig ook hele goede. Als je naar Thailand komt om een sexy tante te scoren, dan zal het waarschijnlijk niet zo zijn dat je dergelijke gedachten zoals ik zult krijgen, immers je bent voor die Thai slechts een financiele upgrade om voornamelijk de familie en wellicht ook Thaise echtgenoot een beter leven te gunnen. Doch heb je het geluk ( das een hele grote factor ) en geduld om kennis te krijgen aan beter gesitueerde Thai, dan kon het weleens wezen dat je de vrouw van je leven treft. Die vrouw die door dik en dun voor je gaat, die vrouw die je alles gunt en beslist niet op je geld uit is. Zo’n vrouw geeft je een plaats in de familie, de hoogste plaats als hoofd van het gezin. Die Thaise vrouw heeft vaak een geweldige familie, immers zij zijn allen van hetzelfde kaliber. Zo’n vrouw zal jou accepteren, ongeacht wat je verleden ook mocht wezen. En met deze vrouw is een heus nieuw leven mogelijk. Een belangrijk aspect is wel, dat je de Thaise cultuur begrijpt en deze alszodanig accepteerd.

    Nu zullen velen van U wellicht denken dat ik het spook van de opera heb getrouwd, niets is minder waar. Ik moet bekennen dat mijn vrouw van 45 lentes jong ( lol ) er zeer goed uitziet. Overigens heren, ik ken dames, gestudeerd, goede job, mooi, uitdagend, super kararkter en rond de 30 jaar oud. Dus…… het hoeft echt geen oude heks te wezen.

    Reageer

    tino kuis antwoordt op februari 10th, 2012 om 12:46

    Bestaan er Thaise mensen? Echte Thaise mensen? Typisch Thaise mensen? Volgens mij niet. Ik zie in Thailand mensen rondlopen, gewoon mensen. Allemaal verschillend, even verschillend van elkaar als alle mensen in alle andere landen. Ik ken mensen hier die alleen op het uiterlijk letten en ik ken er ook daar daar niets om geven en alles daar tussen in. Elke zin die begint met “Thaise mensen zijn……..” is onvolledig, meestal onwaar en vaak beledigend. Als je gelooft dat een zin als “Thaise mensen zijn………” waar is en je ziet een Thai dan neem je aan dat die ook zo is. Dat noemen we een vooroordeel. Kijk toch gewoon alleen naar het individu voor je. Dat is al lastig genoeg om uit te vogelen.

    Reageer

    frans turkije antwoordt op februari 12th, 2012 om 11:25

    Ik vind de stelling van Tino zoals het hoort. Meer kan en wil ik er niet aan toevoegen.
    Ik zou er tekort aan doen.

    Frans

    Reageer

    jim antwoordt op februari 10th, 2012 om 15:11

    het innerlijk van de portemonnee is idd belangrijker dan het uiterlijk van de farang :D
    iedereen die wat anders beweert heeft ze niet helemaal op een rijtje.

    cannot eat love!

    Reageer

    kees antwoordt op februari 10th, 2012 om 17:32

    Beste Jim
    Zoals Dirk hier boven al zegt. Wat ik denk mag ik zelf weten. ik denk dus dat ik ze niet allemaal op een rijtje heb. Wand ik ben het niet met je eens.
    Ik ben al 35 jaar getrouwd met een Thaise vrouw. Ze werkt hard in de verpleging
    (demente bejaarden) We hebben samen 4 kinderen groot gebracht en toen we het financieel moeilijk hadden nam ze er gewoon noch een baan bij in een Thais restaurant.
    Dat was dus om 7 uur in de ogtend beginnen in het bejaarden huis om 4 uur thuis omkleden naar het restaurant tot 1 uur s nachts en de volgende ochtend weer om 6 uur op
    enz.Een geweldige meid. Waar ik veel respect voor heb. En ga me niet vertellen dat ik een lot uit de loterij heb. Wand ik ben er van overtuigt dat het merendeel van de Thaise vrouwen zo is. Je kan het altijd slecht treffen . maar dat kan overal.Wat ik er nog bij wil zeggen is dat ik meer met haar atm kaard in mijn zak loop als zei met de mijne.
    Als je ervaring minder goed is mag je dat natuurlijk zegen maar veroordeel niet meteen de mensen die wel goede ervaringen hebben. Wand die zijn er genoeg
    Met Vriendelijke groet kees

    Reageer

    jim antwoordt op februari 11th, 2012 om 07:49

    je bent het niet met me eens, maar in je verhaal spreek je me nergens tegen ;)

    natuurlijk mag je denken dat je vrouw met je getrouwd is vanwege je knappe voorkomen en misschien ben je ook wel een dashing handsome man :)

    dat neemt niet weg dat jullie elkaar ergens moeten hebben ontmoet (waarschijnlijk thailand) en dat een emigratie naar nederland nogal wat doekoe kost.
    geheel onvermogend ben je dus niet.

    Reageer

    kees antwoordt op februari 11th, 2012 om 11:39

    Jim
    Als je mij reactie niet begrijpt of wil begrijpen jammer dan.
    Je gaat nu vervelende dingen zeggen die ik nergens heb gezegd. Ik denk nu dat je zowel in het heden als het verleden over dingen praat waar je niks van weet.
    37 jaar geleden toen ik mijn vrouw leerde kennen. was ik internationaal chauffeur.
    Ik verdiende goed. Maar vermogend ?
    Ik ben getouwd in Thailand. Papieren laten vertalen naar de ambassade en 2 weken later waren we in NL En 3 maanden later had ze haar NL paspoort.
    Buiten het vliegticket om denk ik dat me dat al met al 300 gulden heeft gekost.
    En ik vraag nu ff aan mijn vrouw of ze me knap vond.
    Ze zegt nou niet echt weet je dat dus ook
    Groet Kees

    Reageer

    jim antwoordt op februari 11th, 2012 om 16:07

    [quote]En ik vraag nu ff aan mijn vrouw of ze me knap vond.
    Ze zegt nou niet echt weet je dat dus ook[/quote]

    het kwartje heeft nogal wat tijd nodig om te vallen ;)

    waar is ze dan toen tijds op gevallen?
    op je groot rijbewijs? :D

    met die opmerking geef je me volledig gelijk.
    uiterlijk is niet belangrijk, financiele zekerheid wel.

    Reageer

    ferdinand antwoordt op februari 11th, 2012 om 20:04

    Kees, sommige mensen met problemen moet je gewoon lekker laten l….. .
    Je lijkt me een goeie gozer die z’n leven en z’n gezin op een rijtje heeft. In elk land, in elke cultuur heb je goeie en slechte mensen.
    Over Thaise vrouwen regent het vooroordelen, uit de bar, de winkel of van kantoor. Ik heb hier vele falang vrienden, waarvan 90% het met “hun” Thaise enorm getroffen hebben. Die andere 10% gewoon zo snel mogelijk vergeten. En … vaak is het zo dat je ontmoet wat je verdient.
    De meeste “goeie” kerels die uit zijn op een “echte” gelijkwaardige relatie, hebben uiteindelijk (soms na een paar tegenslagen) de “goeie” vrouw gevonden.
    En die vrouwen zijn dan vaak heel wat toegewijder, verzorgender en liever in hun huwelijk dan in het westen.
    Ja, geld in Thailand is handig, maar vaak is een klein beetje genoeg.

    Reageer

    jim antwoordt op februari 12th, 2012 om 16:32

    zo te horen regent het bij jou vooroordelen over westerse vrouwen ;)

    het gaat hier niet over goed of slecht, maar over dat verstandshuwelijken de normaalste zaak van de wereld zijn in thailand en dat westerse liefde geen universeel iets is..

    maar dat zie je pas nadat je de roze bril afzet.

    Reageer

    Johnny antwoordt op februari 11th, 2012 om 15:08

    Kees,

    Je hebt het echt getroffen. Waarom is het toch zo dat de meeste farangs zo worden uitgebuit? Het geluk ligt immers op straat. Even opscheppen en je kunt een geweldig leven hebben. Mijn petje af voor je vrouw, beter een diepe waai.

    Wij zijn nog niet zolang getrouwd als jullie, doch gaan we al wat jaartjes mee. Ook mijn vrouw staat haar mannetje, ze werkt regelmatig 80 uur per week en ook hier thuis word een hoop van haar verlangt. Vroeger dat ik uit Nederland kwam, kwam het wel voor dat ik zonder centen in bkk aan kwam. Maanden heeft ze alles betaald. Oh… van de vele kadoos maar te zwijgen. Alleeh…. ik kreeg een ring zo mooi…..Vorig jaar mocht ik nog een heuse sport truck ontvangen.

    Reageer

    kees antwoordt op februari 11th, 2012 om 17:34

    Beste Johnny
    Ik denk dat veel farang de schuld bij zichzelf moeten zoeken. Zeker niet allemaal hoor
    Maar voor een groot gedeelte wel.En die schreeuwen vaak het hardst.
    dus hoor je die ook het meest.
    Dat er veel farang hun goed ervaringen met hun Thaise vrouw niet op het THB neerschrijven. als je dat doet kijk naar jezelf en naar mij dan is het commentaar niet van de lucht. En worden er de meest rottige dingen gezegd Mijn vrouw leest ook NL en vind het verdrietig dat er zo over haar volk gesproken word.
    De schuld word altijd bij de Thaise vrouw gelegd. Het is te complex omdat hier zo maar uit te leggen maar ik denk dat jij er ook wel je gedachte over heb
    Met de beste groeten Pon en Kees

    Reageer

    Rob V antwoordt op februari 12th, 2012 om 09:19

    Die schreeuwers zullen denk ook eerder opvallen en zul je ook beter onthouden dan de “ik ben blij, gelukkig en geniet van ‘t leven” verhalen. Al moeten we ook als lezer oppassen dat we niet gaan generaliseren, iemand kan schrijven over zeer akelige ervaringen (met vrouwen, service verlening, diensten, …) maar dat hoeft nog niet te beteken dat dit oordeel voor heel het land of alle personen met dezelfde achtergrond geld.
    Ik weet niet of mijn berichten zijn blijven hangen, maar ik heb her en der op het blog alleen maar positieve dingen over mijn ervaring met mijn vriendin en Thai in het algemeen opgeschreven. Maar ook wel met een knipoog, bijvoorbeeld dat vriendin lief zo gierig (zuinig) is met beltegoed en boodschappen en liever een (te duur 555) kado voor mij koopt. Wie weet dat ik tegen de tijd dat ik getrouwd ben en mijn vriendin in Nederland woont eens een uitgebreid veslag doe.

    Reageer

    ferdinand antwoordt op februari 11th, 2012 om 20:21

    @Jim: met je uitspraak “iedereen die wat anders beweert heeft ze niet op een rijtje” vertelt inderdaad alles (over jou).
    Er zijn geloof ik 65 miljoen Thai’s in 78 provincies. Jij hebt ze allemaal ontmoet, dus je weet waar over je spreekt.
    En al die (honderd ?) duizenden buitenlanders die een leuke, aardige, eerlijke, toegewijde en trouwe Thaise hebben gevonden, hebben allemaal boter op hun hoofd.
    Ik weet zeker dat je velen een plezier doet met jouw ervaringen en jouw mening.

    Reageer

    jim antwoordt op februari 12th, 2012 om 16:48

    je leest niet goed, maar je bent wel erg defensief.
    ik heb nergens gezegd dat er geen leuke, aardige, eerlijke, toegewijde en trouwe thaise vrouwen zijn.

    ik zeg dat je er als een trol uit kunt zien, maar toch binnen 1 dag een thaise bruid kunt ‘scoren’.. zolang je portemonnee maar gevuld is.

    spreek dat maar ‘s tegen..

    Reageer

    Jan antwoordt op februari 10th, 2012 om 16:47

    Sorry Johnny,

    Ik denk toch werkelijk dat een Thaise vrouw in dit geval liever voor een westers mindervalide kiest, dan een gezonde, maar arme Thai. De Thaise zal de rit 5 jaar uitzitten, intussen proberen haar financiële status te vergroten, en na 5 jaar een westers paspoort te krijgen en voor een meer valide persoon vallen. Het oog wil altijd wel wat, ook bij een Thaise of welke vrouw dan ook, maar zij zal e.e.a. grondig met elkaar afwegen, en dan eieren voor haar geld kiezen. Het spijt mij, in dit soort zaken geloof ik echt niet oprechte liefde, eerder een contract dat tussen beiden wordt afgesloten waarbij ik mij werkelijk afvraag wanneer dit contract afloopt. Het heeft niets met de Thaise mentaliteit te maken, ook in het Westen kiezen mooie dames liever voor een opa met veel geld (kijk naar de oprichter van Playboy), met de hoop dat hij snel de pijp uit mag gaan waarna het echte leven, met vele miljoenen rijker, pas echt begint.

    Reageer

    Johnny antwoordt op februari 11th, 2012 om 12:23

    Beste Jan,

    Je zal best gelijk hebben, doch daar ging het hier niet over. Ik zeg slechts dat er heel veel Thai zijn die er wel degelijk anders over denken en zich ook als zodanig zullen gedragen. Deze vrouwen verafschuwen die dames die misbruik maken van de situatie. En ze zullen niet snel kontakt maken met farangs, teveel slechte verhalen.

    Reageer

  4. hans-ajax zegt op

    Mooi verhaal man, als gescheiden man in Nederland (ben overigens net 60 geworden), zou ik als ik er gebleven was, terecht gekomen zijn in de categorie van gescheiden mutsen van boven de veertig met koters gehuld in bloemetjesjurken, no thanks derhalve.
    Hier heb ik het echter goed naar m’n zin en m’n verloofde is slechts 25 jaar jonger, In het erg bekrompen land waar we vandaan komen wordt je dan al gauw ten onrechte betiteld als pedofiel (wel eens van jaloezie gehoord???), naar mijn bescheiden mening echter is een vrouw van 35 jaar toch echt geen kind meer. Maar zoals gezegd, een man van zestig of ouder komt in Nederland met of zonder handicap echt niet meer in aanmerking om een vrouw van onder de veertig jaar te scoren, zelf ben ik gelukkig handicaploos, dus blijf ik in ieder geval lekker hier wonen en leven. (Niks bloemetjesjurk voor mij).
    Groetjes hans-ajax

    Reageer

    gwb antwoordt op februari 10th, 2012 om 12:08

    “een vrouw van onder de 40 te SCOREN”

    zegt mij eigenlijk al voldoende…………………………

    Reageer

    Hans Geleijnse antwoordt op februari 12th, 2012 om 12:53

    Het citaat ‘categorie van gescheiden mutsen van boven de veertig met koters gehuld in bloemetjesjurken’ verdient ook een schoonheidsprijs. Wist trouwens niet dat de bloemetjesjurk tot de kindermode is gaan behoren.

    Reageer

    hans antwoordt op februari 10th, 2012 om 13:02

    Jij schrijft gewoon op wat de meeste denken, helemaal mee eens. Gewoon een lekker strak ding naast je zijde is goed voor je geest en lichaam.

    Reageer

    kees antwoordt op februari 11th, 2012 om 20:17

    beste Hans
    ik zal ff voor schoolmeester spelen. Lees eerst ff het berichtje van Hans Ajax.
    En dan van Gwb misschien begrijp je dan wat hij bedoelt.
    Ik denk in ieder geval niet wat jij bedoelt.
    Ik vond het alleen maar grappig hoor en moest er wel om lachen
    met de groeten van Kees

    Reageer

    hans antwoordt op februari 12th, 2012 om 15:49

    Mijn korte maar duidelijke sympathie uiting was bedoeld ter ondersteuning van het betoog van Hans-Ajax, in zoverre ben ik misschien onduidelijk en onvolledig geweest. Er had
    moeten staan een lekker strak jongere vrouw.

    Ik snap niet waar sommige farang zo druk om maken om dat leeftijdsverschil. Mijn vriendin (veels te jong vind ik zelf maar zij dus niet) zit me altijd de hemel in te prijzen tegenover haar vriendinnen.

    En dan word er nog wel eens geopperd dat de thaise vrouw buiten de 4 muren van het huis preuts zouden zijn, pfff als die Farang thais zouden verstaan zou een ieder rooie oortjes krijgen wat die vrouwen daar open en bloot van alles met elkaar bespreken over hun mannen.

    Verder ben ik van mening dat een ieder naakt word geboren en is wat dat betreft niks meer of minder is dan een ander. Inderdaad is het soms frappant te zien dat een thaise vrouw ineens bijzonder arrogant kan worden ten opzichte van het “voetvolk”als haar fincancieele status omhoog vliegt door haar omgang met een farang.

    Maar ik zie ook vaak dat de desbetreffende farang daar zelf ook last heeft van deze neigingen en je moet dan wel ziende blind ziijn zoals iemand schreef als je dat niet opvalt.

    Anderzijds zei mijn naamgenoot daar ook iets over en daar heeft hij ook gelijk in dat over het algemeen de zuidelijker thai zich iets hoger beschouwt als de man vrouw uit de Isaan.

    Geef een ieder zijn respect wat hy of zij verdient en je kunt hetzelfde terug verwachten.

    Helaas ben ik tot de conclusie gekomen dat voor wat mij betreft veel farang geen respect verdienen van de thai.

    Reageer

    Rob V antwoordt op februari 10th, 2012 om 14:28

    Vind persoonlijk een leeftijdsverschil van een jaar of 5 ouder of jonger een ideaal uitgangspunt. Hoe verder daar van af hoe “minder” . Maar uiteindelijk gaat het er natuurlijk om of beide partners tevreden zijn met hun relatie en oprecht zijn naar elkaar. Als je samen gelukkig bent, prima toch? Een kennis van mij en zijn vriendin schelen bijna 30 jaar en ze zijn samen zeer tevreden, dus mij zul je niet horen dat hij een vieze oude man is.

    Een andere (vage) kennis is in de 50 en hij wil persé een azische meid van begin 20. Hij is al een aantal jaren opzoek, een enkele keer voor de gek gehouden of klikte het toch niet. Toch moet en zal hij zijn zin krijg. Hij schrijft bij voorbaat een vriendin van 40-50 jaar oud al af. Hij wil een “strak jong ding” … Vind ik zelf best wel zielig, dus dat hij al een paar keer onderuit gegaan is deert mij niet. Ga gewoon lekker op pad en niet moeilijk doen over leeftijden, gaat er toch om dat het gewoon en leuke meid is goed bij je past (karakter, uiterlijk, seksleven)?

    Ben zelf pas in de 20. Tegen de tijd dat ik 60 ben denk ik wellicht anders, al kan ik me voorstellen dat een wippie maken met een dame van 20-30 een stuk lekkerder is dan een vrouw die al aardig op leeftijd is. Toch zie ik liever een klein leeftijdsverschil, omdat dat beter past zo op het eerste oog. Maar nogmaals, uiteindelijk is het aan het stel zelf.

    Reageer

    Fred Schoolderman antwoordt op februari 10th, 2012 om 21:44

    Hans, is niet helemaal waar wat je zegt. Ook hier in Nederland geldt, zoals overigens overal in de wereld, dat er naar je financiële status en maatschappelijke positie wordt gekeken. Kijk maar naar Bram Moskowicz !

    Reageer

  5. Joseph Jongen zegt op

    Bekrompen land? Welk land bedoel je daarmee? Toch niet Nederland, want een meer open land waar je een eigen mening mag vertolken bestaat niet.

    Reageer

    gwb antwoordt op februari 11th, 2012 om 01:19

    ja klopt, vooral de allochtonen mogen in NL alles zeggen, de autochtoon mag zijn klep houden en vooral betalen……………

    verder kom ik tot de conclusie dat dit soort artikelen cq “verhalen” niet aan mij besteed is, lijkt de keuringsdienst van (vlees)waren wel.

    Reageer

    Hans Geleijnse antwoordt op februari 11th, 2012 om 06:21

    Autochtoon in het ene land, allochtoon in het andere, het leven bekijken met een portemonmee voor de kop levert altijd gekanker op. De verandering van positie van de aapjeskijker (en wie is dat niet af en toe?) is een stuk sympathieker. Eenmaal van het terras is hij weer een aap als alle andere om op zijn beurt te worden beoordeeld door aapjeskijkers. Voor zo’n leuke rolwisseling heb je trouwens geen terras nodig. Kijk maar op dit blog!

    Reageer

    Rob V antwoordt op februari 11th, 2012 om 09:34

    Dat heet volgens mij vrijheids van meningsuiting. Gelukkig mogen we in Nederland (bijna) alles zeggen, maar mag je er ook voor kiezen je mond te houden. Of je nu immigrant bent, Nederlander, allochtoon of autochtoon. Nouja, één “allochtone familie” (1ste en 2de generatie) moet vooral zijn mond houden en dat is het koninklijk huis. ;) Want owee als zij iets politieks belade zeggen of iets in de trand van dat dé Nederlander niet bestaat…
    Bekrompen land? Nee, niet dat ik weet. Al zijn er natuurlijk wel bekrompen personen en partijen… Maar ook daar zullen de meningen over verdeeld zijn en gelukkig mogen we dat gewoon hardop uitspreken.

    Reageer

    siamees antwoordt op februari 12th, 2012 om 09:23

    Jullie zijn toch maar ons meeste open buurland in mijn ogen,vergeleken met de rest.
    Recht voor de raap en meestal heel vooruitdenkend,als dat geen compliment is.

    Reageer

  6. jogchum zegt op

    Peter,
    Zeer goed geschreven ver-haal over Thailand. Kan het volledig onder schrijven.
    Ook ik heb mijn vrouw gevonden via het uitgaansleven in Pattaya.
    Dol gelukkig bracht ik daar mijn vakantie’s door. Later gingen we haar Fam. ( ouders ) op
    het platteland bezoeken. Al met al ken ik haar 24 jaar.
    We wonen nu in Thailand in een eenvoudig huis.

    Reageer

  7. kees zegt op

    Peter
    Ja dat wil ik ook ff kwijt een hartstikke leuk verhaal en een even zo leuke titel. En ik denk met een hoog waarheidsgehalten. Doe je een hoop mensen een plezier mee.
    Met vriendelijke groet Kees

    Reageer

  8. henk zegt op

    niet alleen staat in TH de muziek altijd te hard. ze kennen ook de bas zo lekker instellen.

    Reageer

  9. Sir Charles zegt op

    Leuke sfeerreportage van Hua Hin waar ik al een hele tijd niet meer geweest ben dus dan wordt het weer eens tijd.

    Wil er mee zeggen dat het leuk is om aapjes te bekijken niettegenstaande het feit dat we in gezelschap al of niet hand in hand met onze vriendin/vrouw óók als zodanig bekeken kunnen worden.

    Op zich heb ik er geen moeite mee want vooropgesteld de eerlijkheid gebiedt toch te zeggen dat het beslist niet te ontkennen valt dat veel (alleenstaande) mannen voor hun jaarlijkse vakantie in de eerste plaats Thailand bezoeken om zich daar te begeven in de ‘horizontale nijverheid’ veelal gepaardgaande met de inname van de nodige alcoholische versnaperingen én zeer beslist valt óók niet te ontkennen dat Thailand in diverse plekken zoals met name Pattaya en in mindere mate o.a dus ook in Hua Hin ruimschoots daar de mogelijkheden voor biedt.

    Mijn punt is dat ook al heb je geen Thaise vrouw in het barcircuit ‘gescoord’ ( om die beladen term ook maar eens te gebruiken) die als ‘dekseltje’ op je past men vaak vervolgens daarop wel wordt aangezien als zijnde dat gedaan hebbende.
    Zo’n kansloze ‘Arhur’ die nu een jonge vrouw heeft die hem in eigen land geen enkele blik waardig zou gunnen.
    Ken lieden die op enigzins smalende gniffelende wijze een vooringenomen mening hebben over de achtergrond van een dergelijke relatie.
    Niet over mij uiteraard want ik zie eruit als een jonge God en ach anders doen ze het maar achter mijn rug. ;) Buitendat voor mezelf vind ik het niet zo erg maar een ieder met een Thaise vriendin/vrouw kan het zich levendig voorstellen dat het voor haar niet prettig is.

    Het hypocriete is daarentegen wel dat dezelfde mannen die voorheen toen ze nog ‘gelukkig’ getrouwd waren en toen zich laatdunkend over Thailand en haar Thaise vrouwen uitlieten ná de scheiding van hun vrouw opeens wél heel snel de weg wisten te vinden naar dat zelfde Thailand…..

    Overigens in Thailand zelf is men ook niet altijd even brandschoon wat dat betreft.
    Heb in diverse hotels in verschillende steden verbleven waarin ik de farang met alle egards werd behandeld echter waarin mijn vriendin volkomen genegeerd en geminacht werd door het dienstdoende kaderpersoneel.
    Het moge duidelijk zijn dat die hotels niet meer op een tweede verblijf onzerzijds hoefden te rekenen.

    Reageer

    Johnny antwoordt op februari 11th, 2012 om 12:34

    Mooi verhaal Charles. Je had schrijver moeten worden. ;-)

    Mijn vrouw ziet eruit alsof ze haar hele leven op een rijstveld heeft gestaan zo bruin, vrolijk gekleed doch bedekt. Ik met het figuur van een olifant, waggel haar achterna, immers met nog geen 37kg is ze lastig bij te houden. De eerste indruk die Thai hebben, is de bierzuipende farang met z’n kip uit de bar. Respect is dan ook ver te zoeken. Totdat….. ze werkelijk in contact komen. Wij weten dus heel goed wat discriminatie is.

    Reageer

    Dirk de Noorman antwoordt op februari 11th, 2012 om 15:36

    Dag Johnny,

    Na deze reactie begrijp ik je wat beter. Sorry voor mijn wat formele benadering.

    Geniet van je dagen met de vrouw die je lief hebt en trek je niet te veel aan van vooroordelen, clichés en jaloezie van bruine of blanke mensen.

    Cheers,

    Dirk

    Reageer

    gwb antwoordt op februari 12th, 2012 om 01:45

    “mijn vriendin genegeerd enz enz enz”

    en waarom is dat dan wel??
    vriendje van mij heeft een klein, maar erg goed, restaurantje langs de pala u road hier in Hua Hin,
    daar komen veel Thais, Thais met Farang vriend/man en veel Farangs

    laten nu net die Thai vrouwen van de farangs onuitstaanbaar en arrogant zijn!
    de meeste farangs spreken geen Thai dus deze “dames” behandelen hun eigen volk met een air en een dedain , niet te geloven! En vriend of man verstaat dus niet dat zijn oh zo lieve vrouw/vriendin haar eigen volk schoffeert! het eten is te weinig, te veel, te zoet, te zout, te duur, bediening onbeschoft, te traag, enz enz enz enz
    en ik eet daar zeer vaak en kan je zeggen dat het een van de beste tentjes van Hua Hin is, alleen niet in het centrum.

    deze, en dat zijn er zeer veel!, “dames” zijn, om het even zo uit te drukken, meestal uit een of andere Isaan cocospalm gevallen en denken nu dat ze, tsja vul maar in, zijn!
    dus dat mijn vriend en zijn personeel veel zgn Thaise dames liever weer de cocospalm
    in wil schoppen kan ik mij heel goed voorstellen!

    dus mr Charles, ieder munt heeft 2 kanten! (zou voor al diegene die daar, zgn discriminatie, mee te maken hebben eerst maar eens goed zijn om te weten wat de “lieve dame” werkelijk tegen haar eigen volk zegt!)

    ps
    ik ben regelmatig in Sofitel Silom Road, en als mijn Thaise vriend in de buurt is op zijn vrije dag, komt hij daar ook even naar toe. Hij als donker klein Isaan mannetje komt net als ik met zijn auto aangereden, net als bij mij wordt zijn auto keurig in de garage gezet en hij wordt gewoon net als ieder ander keurig en met respect behandelt!

    Reageer

    Harry N antwoordt op februari 12th, 2012 om 07:24

    Klopt ook al GWB veel Thaise vrouwen van farangs zijn onuitstaanbaar en arrogant,
    We hebben daar een uitdrukking voor: als niets iets wordt!

    Reageer

    siamees antwoordt op februari 12th, 2012 om 07:26

    Jij zit er precies op!Herken je verhaal helemaal!Je kunt die arme omhooggevallen ongeschoolde Isaanmeisjes er meestal zo uitpikken,ik vermijd ze dan ook liever dan dat ik ze tegenkom, ik kan nu eenmaal niet tegen arrogantie en onbeschofdheid en deze 2 zaken gaan meestal gepaard met deze vrouwen..Ik heb niets tegen arme mensen integendeel als ik zie dat je echt arm bent zal ik je proberen te helpen waar het kan ,maar tegen van die omhooggevallen bamboowijven kan ik niet.Moest de educatie beter zijn zouden er al veel minder van deze gevallen volgens mij rondlopen,dus kunnen ze er ook niet echt aan doen en kan ik het wel door de vingers zien ,het is tenslotte hun fout niet.Maar ik ben ze liever kwijt dan rijk.Ik wil bij deze ook wel benadrukken dat ze zeker niet allemaal zo zijn,en heb er dan ook al velen van deze laatste soort mogen ontmoeten en daarover geen enkel slecht woord.

    Reageer

    Hans Bos (redactie) antwoordt op februari 12th, 2012 om 08:51

    Andersom is overigens ook het geval. Een vrouw uit Hua Hin kijkt doorgaans met dedain naar meisjes/vrouwen van boven Bangkok.

    Reageer

    siamees antwoordt op februari 12th, 2012 om 09:17

    Tja ik vindt het een triestige zaak als je zo door het leven moet gaan,iedereen is sterfelijk en daar verandert geld of staus nu eenmaal niets aan.Moest mijn vrouw haar zo gedragen en dat weet ze zal ik snel weg zijn en dan zeggen ze hier dat alles om respect draai,mijn kluute ja zeggen ze bij ons in Brussel.

    Reageer

    gwb antwoordt op februari 12th, 2012 om 09:29

    Hans Bos,

    dat is dan meestal omdat er veel in Hua Hin zijn die een farang als vriend hebben,

    2e reden is ook simpel, veel Thais in Hua Hin EN Bangkok EN Samui EN Phuket hebben met farangs te doen en/of verdiend daar zijn geld mee, dat noemen we dan de “nieuwe rijken” (die eigenlijk helemaal niet rijk zijn maar dat terzijde)
    onuitstaanbaar arrogant ! maar dat treffen we eigenlijk overal ter wereld aan, van niets tot iets ( nou ja iets?)
    kijk alleen maar eens in de weekenden in Hua Hin wat er naar beneden van Bkk komt,

    Reageer

    Sir Charles antwoordt op februari 12th, 2012 om 07:42

    Zal U niet tegenspreken dat er ook zulke onuitstaanbare arrogante Thai-vrouwen bestaan, wil U bij deze wel verzekeren dat mijn vriendin beslist niet tot die vrouwen behoort zoals U die beschrijft, geachte gwb.

    Bovendien als U mijn relaas goed begrepen en of gelezen had, had ik het niet over de ‘gewone’ medewerkers zoals bijvoorbeeld de kelners en serveersters, de schoonmaaksters, het baliepersoneel en de kamermeisjes máár over het kaderpersoneel dat zich net even wat hoger in de hiërarchie bevindt zoals de managers en leidinggevenden van een bepaalde afdeling in een hotel.
    Helaas bestaat er dus ook kaderpersoneel wat zich maar al te graag op minachtende en disrespectabele wijze wil doen laten blijken dat ze een hogere positie bekleden op de maatschappelijke ladder dan de genoemde medewerkers echter óók t.o.v mijn vriendin die zoals gezegd volkomen genegeerd werd wat ook een vorm van minachting is, hetgeen U toch met me eens zal willen zijn.

    Dát en niet anders dan dat wilde ik er mee zeggen waarvan akte.

    Gelukkig zijn er ook veel hotels waar dat afkeuringswaardig gedrag niet aan de orde is waar ik iedere keer weer dan ook gaarne terugkom.
    Buitendat, laat het nou net toevallig zijn dat we diverse keren in een Sofitel gelogeerd hebben, elke keer weer met volle tevredenheid en bedankt voor de tip over die vestiging op Silom Road.

    Wil U ook nog mededelen dat mijn vriendin nog steeds dagelijks werkzaam is in een fabriek, ze komt ook niet uit de Isan, overigens waar ze wel of niet vandaan komt acht ik volstrekt irrelevant in mijn betoog maar dat terzijde.
    Zij als eenvoudig fabrieksmeisje kan zich daarom als zodanig inleven in de positie van het ‘lagere’ personeel als ware het zijnde haar collega’s.

    Ook nog bedankt voor de tip over dat kleine maar goede restaurantje langs de Pala U Road in Hua Hin van uw vriendje, ondanks ik niet twijfel dat het een van de beste tentjes van Hua Hin is, zal ik er echter geen gebruik van maken, gewoon omdat het niet in het centrum ligt.

    Met andere woorden zoals door U gezegd geldt dat ook voor dat restaurantje: iedere munt heeft twee kanten, met die stelling ben ik het volkomen met U eens.

    Reageer

    gwb antwoordt op februari 12th, 2012 om 09:37

    Mr Charles,

    ik had het niet over ALLE vrouwen,

    en wat betreft Sofitel, als mijn vriend daar ook even komt aanwapperen wordt hij door IEDEREEN met respect behandelt, ondanks het feit dat hij wat donkerder is (meestal Isaan) en de Thais horen ja echt wel waar hij van oorsprong vandaan komt.

    ik ken alle doormannen, kelners, kamermeisjes etc etc door al die jaren Sofitel maar ook alle CEO’s en ander hoger kader en ook die totaal niet arrogant tegen mijn vriend (hij komt altijd alleen aanwapperen dus dat ik een vriend ben heeft er niets mee te maken)

    trouwens, Sofitel Silom wordt per april Pullman Hotel ( zelfde keten; Accor) en alleen de CEO verdwijnt maar bijv. de Chef Portier ( eigenlijk de meest belangrijke voor gasten) blijft.oa

    en ik zou toch maar eens die 5 minuten naar de pala u road rijden :) goed goedkoop en omweg waard net als Michelin :)

    Reageer

    Hans Bos (redactie) antwoordt op februari 12th, 2012 om 12:10

    De Pala U Road is nogal lang. Wat is de exacte plaats en de naam van het restaurant?

    Reageer

    gwb antwoordt op februari 12th, 2012 om 12:23

    over de spoorbomen, heuvel op, langs de olifanten (rechts) en een paar hondert meter VOOR La Vallee aan de linkerkant op een hoek van een weg die naar de electriciteitsplant gaat

    witte meubels maar eenvoudig en schoon, goedkoop en goed, ook wat westerse gerechten

    heet Thai Taste en staat onder Hua Hin ook op de website Dineview.

    Reageer

    Sir Charles antwoordt op februari 12th, 2012 om 13:48

    Heb het diverse malen overgelezen en ben toch redelijk onderricht in de Nederlandse grammatica zeg ik niet zonder trots.
    Kan er niets anders van maken want U begon anders uw aanhef naar mij gericht met “mijn vriendin genegeerd enz enz enz”, en ‘waarom is dat dan wel??’ om pas verderop in algemene zin over te gaan, dat weer wel. :)
    Zodoende voelde ik me lichtelijk aangesproken mijn vriendin te verdedigen.

    Evenzeer had ik het ook NIET over alle hotels cq restaurants want ook ik heb evenals U een broertje dood aan het generaliseren, laat dat duidelijk zijn.

    Geen ‘hard-feelings’ mijnerzijds hoor geachte gwb, dat vooropgesteld, laat dat ook duidelijk zijn zoniet bied ik U bij voorbaat mijn welgemeende excuses aan voor het ontstane misverstand. :)

    Reageer

    gwb antwoordt op februari 12th, 2012 om 14:57

    haha mijn aanhef was alleen en alleen bedoeld om op het onderwerp te duiden, niet perse aan de vriendin van U !

    en verder, mijn nederlands gaat met sprongen achteruit, moet echt soms zoeken naar bepaalde uitdrukkingen/woorden, en dat komt omdat ik nu reeds meer dan 40 jaar weg ben uit NL

    dus :) :)

    Reageer

    Sir Charles antwoordt op februari 12th, 2012 om 16:59

    Dat had ik al begrepen geachte gwb. Iets wat (goed) bedoeld is kan teniet worden gedaan door het verkeerd te formuleren waardoor het anders begrepen kan worden. Wellicht voortaan wat langer zoeken. ;)
    Met vriendelijke groet.

    Reageer

    Rob V antwoordt op februari 12th, 2012 om 08:05

    Van mij heeft je vriend gelijk, iedereen heeft zich met respect naar elkaar toe te gedragen. Ik ben vrij gemakkelijk maar één van de dingen waar ik me aan kan ergeren is mensen met een “Ik ben beter dan jij” houding. Wat een arrogantie, of je veel poen hebt (zelf verdient of van een ander gekregen), weinig poen, uit welke regio je ook komt, je geloof, …., je hebt je respectvol te gedragen naar anderen. Een betere wereld begint bij jezelf, maar dat hebben deze dames dan verkeerd geïnterpreteerd (ikke ikke en de rest kan…)..

    Reageer

    siamees antwoordt op februari 12th, 2012 om 10:59

    Recht vanuit een boom pats met het achterwerk in een pick-up of op de motorbike grap ik soms wel is tegen mijn vrouw over sommigen van deze individuen.From zero to hero zullen ze zelf wel denken lol.

    Reageer

    Hans Geleijnse antwoordt op februari 12th, 2012 om 12:30

    Helemaal mee eens Rob. Het fenomeen ‘opscheppen’ is niet plaatsgebonden of zelfs specifiek Thais. Het opschroeven van je eigen status door neer te kijken of af te geven op anderen kom je overal ter wereld tegen. In Thailand niet alleen bij zgn. hiso-figuren of partners van buitenlanders maar ook bij buitenlanders zelf. Die laten in gesprekken graag even blijken dat hun geliefde ‘anders’ is. Zie ook mijn posting ‘http://www.thailandblog.nl/relaties/mijn-vrouw-hoer/. Een aardige maar net zo lachwekkende variant is jouw plekje op de wereld (of in Thailand) ophemelen door andere plekken neer te sabelen. Dat maakt aapjeskijken ook zo leuk, en niet alleen zoals Khun Peter deed, in Hua HIn.

    Reageer

    Rob V antwoordt op februari 12th, 2012 om 22:36

    Ik ken het artikel (volg TB nu ruim een jaar), mooi geschreven. Het neerkijken, bij voorbaat mensen in een hokje plaatsen etc. Bah. Kijk naar het individu, en zelfs dan kan het zijn dat je een verkeerd beeld vormt van een persoon. Het Stick blog ben ik ook bekend mee, af en toe wel wat leuks maar ook een berg met verhalen over (slechte) bardames e.d. Geniet van ‘t leven, doe je ding, laat een ander in z’n waarde.

    Ook mijn vriendin komt uit de Isaan, maar dat zegt dus totaal niets. Een schat van een meid, maar voor hetzelfde geld had ze uit een heel andere familie gekomen, ander gebied of zelfs een ander land.. Who cares? Haar persoonlijkheid (en uiterlijk, ik zal eerlijk zijn) deden mijn hartje sneller kloppen, de klik was er en samen zijn wij heel gelukkig. Gewoon genieten van ‘t leven en elkaar. De ironie wil dat ik haar aldaar heb ontmoet maar dat de eveneens Isaanse dame (kennis) met wie ik samen toen reisde, mijn relatie afkeurd… Waarom, dat blijft onduidelijk. Als ik om concrete redenen vraag krijg ik geen antwoord. Volgens mij vanwege klassenverschil of jaloezie.. en ze kennen elkaar niet eens! Al die vooroordelen, nergens voor nodig, zorgt alleen maar voor moeilijkheden waar dat niet nodig is.

    Reageer

    king antwoordt op februari 12th, 2012 om 10:15

    Gwb,
    Klopt wat je zegt een Isaan vrouw getrouwd met een Farang kijkt in”t algemeen neer op de Thaise mensen in het land waar ze geboren is.Ook op mensen die werken in hotels(recepties enz.)het begint al met stuwardessen van Thai Air,die ervaren dat ook.
    Dat is inderdaad de redendat de vriendin van Sir Charles zo bekeken wordt ook al gedraagt zij zich dan kekkeleijk anders.

    Reageer

  10. Pim . zegt op

    Wat zal Sir Charles veel missen .
    Niet buiten het centrum in een restaurant gaan eten, dan mist deze Sir het mooiste van Hua hin en zijn omgeving .

    Reageer

    gwb antwoordt op februari 12th, 2012 om 12:27

    hangt ervan af, er zitten best wel goede restaurants in het centrum, maar vooral gericht op toeristen, als ouwe horecaffer , oei lang geleden en maar een paar jaar ;) , weet ik nu wel waar we moeten wezen hier :)

    Reageer

    Sir Charles antwoordt op februari 12th, 2012 om 14:04

    Dat kan ik zondermeer beamen Pim want ben er al eens geweest weliswaar een tijd geleden dus wordt het wellicht weer eens tijd.
    Thailand is ongeveer zo groot als de oppervlakte van Frankrijk, er valt op vele plekken zoveel moois te zien dat de omgeving van Hua Hin daar geen uitzondering op is.

    Reageer

  11. cora weijermars zegt op

    Zoals bijna dagelijks ben ik weer met veel plezier op het Thailand blog aan het lezen.
    Nu werd er geschreven dat het Sofitel van naam gaat veranderen.
    Begin van het jaar is het al veranderd in “Centara beach”.Ik vraag me dus af of het in april weer een naamsverandering krijgt.
    Verder ben ik weer blij met een goed restaurant wat werd genoemd. Thai taste.
    Omdat ik er bijna dagelijks langs kom op weg naar mijn verblijfplaats ga ik het zeker eens bezoeken.

    Reageer

    Hans Bos (redactie) antwoordt op februari 12th, 2012 om 15:33

    Het Sofitel in Hua Hin draagt beide namen, omdat vrijwel iedereen het onder de naam Sofitel kent.

    Reageer

    gwb antwoordt op februari 13th, 2012 om 01:11

    Ik had het over Sofitel Silom road, dat is in Bangkok ;) dat wordt in april Pullman Hotel, (ook 5 sterren) maar wel van dezelfde groep, Accor. Dat komt omdat er over korte tijd 2 nieuwe Sofitels in Bkk geopend worden, 1 bij Sukhumvit en 1 bij Sathorn

    Sofitel Hua Hin is sinds kort Centara, de naam Sofitel is ook geheel verdwenen daar, en heeft niets meer met Accor groep te doen,

    Reageer

  12. Cornelis van Kampen zegt op

    Natuurlijk zo’n artikel roept weer oude reacties op. Natuurlijk heel veel slap gelul en
    mensen die precies weten waar het over gaat. Ik ga geen commentaar meer geven op al die reacties. Het is vechten tegen allerlei meningen die kant nog wal raken.
    Het gaat over Thaise vrouwen die alles voor het geld doen en Thaise vrouwen die
    gelukkig samen leven met hun wat oudere expat. Maar door alle verhalen heen blijft
    toch het tuig die jarenlang met een jonge Thai leven en als ze te oud zijn ze gewoon
    op straat gooien. Ze nemen dan weer een met een strak lijf.
    Ik hoop dat mensen zoals ik en gelukkig leef met mijn (20 jaar jongere) vrouw gelukkig
    blijven. En al dat tuig maar veel ellende meemaken met hun zogenaamde liefde
    maar veel geld zullen kwijtraken. Het begin van het verhaal ging toch een beetje over
    invalide mensen die naar Thailand en daar altijd wel iemand vinden die voor hen zorgt.
    Als zij daar voor betalen en gelukkig zijn, laat ze. Ik heb de indruk dat in Thailand veel
    geestelijk invalide figuren rondlopen. Dat herken je alleen maar met aapjes kijken.
    Na zo,n artikel hoef ik geen aapjes meer te kijken.
    Cor.

    Reageer

    Johnny antwoordt op februari 13th, 2012 om 14:46

    Cor,

    Nou, die indruk heb ik dus ook. Minder geestelijk valide…. dat wil niet meteen zeggen gestoord zijn, ik noem het ” aparte figuren “, waar ik mijzelf ook onder reken. Het blijft idd een feit dat op elk potje een Thais dekseltje past, uit liefde danwel gekocht.

    Reageer

    kees antwoordt op februari 13th, 2012 om 15:49

    Beste Cornelis
    Ik ben het helemaal met je eens. Op zich vind ik het best een leuk artikel.
    En het niet meer reageren. Ja wanneer doe je dat wel en niet. Ik ken het niet nalaten.
    Als er iemand verteld dat hij het goed getroffen heeft. In NL zijn kansen klein waren Op nog een beetje geluk. uit zijn reacties blijkt duidelijk dat hij gelukkig is en zij vrouw niet op zijn geld teert. Maar zij juist voor hem zorgt. En daar door sluit zijn reactie ook prima aan op dit artikel. Als je het waagt om dat te vertellen. Zet je dan maar schrap Dan krijg je reacties zoals . Je moet wel ziende blind zijn om dit te schrijven. Of. Het gaat om de portemonnee
    iemand die anders beweert heeft ze niet op een rijtje. En zo kan ik nog wel ff doorgaan.
    Ja dan reageer ik. Het haalt niets uit dat weet ik onderhand ook wel . Al doe ik het dan maar als steun betuiging. Je bedenkt je wel 2 keer wil je wat goeds zegen over de Thaise vrouw. Ik doe dat wel ik heb MALING aan die schreeuwers .
    Met vriendelijke groet kees
    Ps ik heb het over de reacties van Johnny. Veel geluk John

    Reageer

    gwb antwoordt op februari 14th, 2012 om 02:54

    Kees,

    of je gelukkig bent met een Thaise vrouw/vriendin is 1 ding
    of het om de centen gaat is iets anders.

    in mijn omgeving ken ik 5 nederlanders, alle tussen de 50 en 70 die allen een Thaise vriendin hebben, alle 5 zijn in meer of mindere mate gelukkig, tenminste wat ze mij vertellen en wat ik vanaf een afstandje zo’n beetje kan beoordelen.
    van die 5 heeft er 1 er een hele hoop “versleten” sorry voor het woord, ( zal dus wel aan hem liggen) en de andere 4 hebben al langer dan 5 jaar een vaste vrouw/vriendin.

    Echter, allen weten donders goed dat het om 1 ding draait, ….. juist ja!
    dat ze allen, die 5 NL’ers, verschillende financieele posities hebben? de een wat rijker de ander alleen aow/pensioen, dat maakt voor een Thaise vrouw niet zoveel uit want de vooruitgang in centjes en/of status is altijd enorm. Juist door, meestal, het leeftijdsverschil komt een Thaise vrouw door de (ongelegen ) dood van de man vaak in het bezit van of het huis, of de aow of of of… Tenzij de Thaise vrouw zelf “rijk” is of uit een boven gemiddelde omgeving komt maar dat is zelden of beter gezegd nooit het geval, die hebben echt geen farang nodig met zijn veel te veel afwijkende levenstijl/moraal.
    ( in heel Thailand ken ik 2 Thaise “oud geld” echte elite vrouwen die getrouwd zijn met een farang maar in beide gevallen bijna geen leeftijd verschil en de farang ook een “topfiguur”)

    Dus gelukkig zijn kan je zelf in meer of mindere mate “bereiken” en je over de rest niet zo erg druk maken en een heerlijk leven hebben hier en dat moet ook want, laten we wel wezen, de meesten van ons zijn bezig met het laatste kwartaal van ons leven, maar
    we blijven wel REALISTISCH ja?

    I’ll take care of you and you take care of me, zo ongeveer zag dat “contract”er toch uit??

    :)

    Reageer

    Johnny antwoordt op februari 14th, 2012 om 06:23

    Meneer gwb,

    Natuurlijk heb jij gelijk met wat je schrijft. Dit is altijd een bepaalde groep, die dus vooraan staat te springen om in zekere mate ” diensten ” te verlenen, met als doel positie verbetering in de ruimste zin van het woord.

    Er is een nog veel grotere groep van gewone nette Thaise mensen die je nooit ziet of hoort, die om hele andere redenen voor een Nederlander kiezen. Wij Nederlanders zijn namelijk gewoon om verantwoordelijkheid te dragen, zorgen voor je partner en gezin. We kunnen alles, van kindertjes in bad doen tot aan het huis opknappen. We staan anders in het leven dan een Thaise man. Dit is dan ook de reden dat vele nette gestudeerde Thaise vrouwen nooit getrouwd zijn, immers ze willen geen slaaf van de man wezen. Doch als Nederlandse man, zorgzaam en verantwoordelijk, scoor je dikke punten. En dus kon het weleens wezen dat ze dus dik in de watten word gelegd door je geliefde. ( ik schrijf bewust geliefde )

    Je moet als farang bewust zijn van het feit dat je farang bent en dus elke Thaise persoon afwegen of deze kontakt met je zoeken uit financiele overwegingen of dat het vriendschap is ( kan worden ).

    Reageer

    gwb antwoordt op februari 14th, 2012 om 11:29

    Mijnheer Johnny,

    uitzonderingen bevestigen de regel dat is waar, ik heb persoonlijk mijn bedenkingen.

    als ik lees wat Hans schrijft

    “een lekker strak ding” en “ook tussen de lakens” “jonger als mijn dochter”

    wat is een “ding”??? zit dat tussen de lakens??

    sorry………………………………………

    Reageer

    hans antwoordt op februari 15th, 2012 om 20:34

    Er gaat nog net geen wijsvingertje omhoog, van kijk uit met die thaise vrouwen….

    Het is net zo als Johnny zegt, er zijn genoeg zorgzame farang die een thaise vrouw en kinderen hebben waar de poen voor de vrouw niet voorop staat, al is dit natuurlijk voor de meesten zeker geen minpunt.

    Er bestaat trouwens in Nederland daar ook al een heel oud gezegde over.

    Het draait allemaal om de duit en de fluit, dus als je het op die manier wilt bekijken.

    same same

    Reageer

    kees antwoordt op februari 16th, 2012 om 18:25

    Beste Gwb
    Ik ben al 35 jaar getrouwd met een Thaise vrouw. 4 jongens grootgebracht.
    Veel ups en downs doorstaan Ik heb een bedrijfje gehad en ben failliet gegaan. Loon beslag huis leeg gehaald door de belasting. kortom we leven op de grens van armoede. Zij verdient de kost en werkt hard ze onder houd mij. Als het om het geld ging was ze allang weg geweest. We hebben een huis in Thailand en dat staat op haar naam. ze kan dus zo vertrekken als ze dat wil.
    De mannen die jij omschrijft heb ik geen enkel probleem mee. als ik niet getrouwd was of gescheiden. Dan had ik zeer zeker tot die mannen behoort. En ik voel me niet meer of minder dan zij. Maar de realiteit is dat ik in een ander schuitje zit. we houden dus van elkaar. Daar kan ik dus niks aan doen en begin langzamer hand te geloven dat ik pech heb
    De mannen waar ik op reageer zijn de schreeuwers die het allemaal zo goed weten.
    En er voor zorgen dat de vrouwen van die mannen waar jij het over heb
    en ook mijn vrouw. zo slecht bekend staan. En daar baal ik van .
    Ik besef dat ik soms over reageer ik kan de dingen nu eenmaal niet zo goed op papier zetten en kom misschien wel eens verkeerd over. Dat is jammer
    vriendelijke groet Kees

    Reageer

    Johnny antwoordt op februari 17th, 2012 om 02:20

    Beste Kees,

    Ik kan als geen ander mij zeer goed voorstellen wat voelt of denkt. De berg narigheid die ik heb mogen meemaken ontloopt jullie niet veel en nog is het niet over. Schijnbaar hebben ze in Nederland een dikke plaat voor hun kop en egoisme gaat voor alles.

    Het is dan zo onwerkelijk om hier zo’n geweldige vrouw te mogen treffen, die wel achter mij staat. Ook ik vind het ronduit belachelijk dat altijd slecht over Thaise vrouwen word gesproken, terwijl er miljoenen dames rond lopen als zijnde de mijne. Zouden deze heren ( en dames ) eens wat verder kijken dan hun neus lang was, dan hadden zij ook gezien wat wij zien. De Nederlandse vrouwen met al hun vooroordelen, kunnen nog niet voor 1% tippen aan mijn vrouw.

    Er zijn echt hele rotte tantes in Thailand, maar de mensen die in de sexindustrie werkzaam zijn, behelst niet meer dan 1 miljoen personen. Thailand kent 68 miljoen inwoners.

    Ik heb 4 dochters Kees ;-) wil je emailen? Vraag mijn email adres maar aan de redactie.

    Reageer

    kees antwoordt op februari 17th, 2012 om 17:32

    Beste Johnny
    Ik verzoek nu ff de redactie jou imail adres aan mijn toe te zenden ik weet niet of ik dat goed doe maar dat hoor ik dan wel. Johnny geeft zijn toesteming hier voor
    Bij voorbaat dank Kees

    Reageer

    siamees antwoordt op februari 17th, 2012 om 06:27

    Heel mooi verhaal en heel mooi geformuleerd ,wat het tegendeel bewijst ten opzichte van de dwaze vooroordelen.Ik wens je nog heel veel sterkte toe voor je verdere leven en wens jullie het beste toe.

    Reageer

    hans antwoordt op februari 14th, 2012 om 03:40

    Ok, Kees ik help je. Ik heb mijn thaise vriendin leren kennen om dat zij mij zou gaan
    verzorgen, ben als een wrak naar thailand gegaan, een kennis van mij, wiens huis ik heb gehuurd, heeft haar een paar woordjes engels geleerd dus met handen en voeten en dictionary machientje engels-thai ging dat prima.

    Na 3 maand fluitend terug naar nederland, de medisch specialist kon zijn ogen niet geloven.

    Ik zei het eerder al, een lekker strak ding aan je zijde en dus ook tussen de lakens is goed voor je lichaam en geest, ben het levende bewijs, en ervan overtuigd dat ik door haar er weer redelijk bovenop ben gekomen.

    Als die specialist zijn prognoses waren uitgekomen had ik nu al zo een beetje een jaar tussen 6 plankjes gelegen.

    Verder is ze ook nog akelig naar intelligent, griezel er soms van, heb haar eerst voor de gein is leren tellen van 1 tot 100 in het engels duits en nederlands, dat kon ze in 3 dagen,
    vind het nog steeds onbegrijpelijk.

    Loopt de halve dag zingend door het huis en is uiterst zorgzaam. Nou wat wil een man nog meer..ok koken is niet haar beste punt

    Dat ik haar en haar ouders financieel ondersteun, tja, jammer dan, je kan niet alles hebben en haar ouders zijn ook gewoon zo arm als een kerkrat.
    Het kan ook niet zo wezen in mijn ogen dat ik een biefstuk op mijn bord heb liggen en die ouders eerst maar is moeten zien om die rat te vangen om op de BBQ te leggen.

    Vroeger moest ik het geld ook alleen verdienen voor mijn gezin en dat vind een ieder normaal doe je dat in thailand heb je ze niet allemaal op een rij, Ik vertel het in Nederland maar niet eens van die ondersteuning, want alles wat je niet wilt horen krijg je aan je kop geslingerd, van subtiel tot uiterst grof, ook van eigen kids en ouders, dus laat maar.

    Ok, ze is lichamelijk jonger dan mijn eigen dochter, kan ik me ook nog wel iets bij voorstellen dat ze niet dat echt lollig vind, maar als ik dan haar levensvisie en zienswijze
    vergelijk denk ik vaak, ben jij nou zo wijs of is de rest (inclusief mijzelf) zo dom soms,

    Nou kees toch een mooi ode aan de thaise vrouw, jij je zin. Dat thaise dekseltje past mij in ieder geval wonderwel. Als een waarzegger me 3 jaar geleden had gezegd, dat ik 2012 een thaise vrouw zou gaan trouwen had ik mijn geld teruggevraagd ha ha

    Reageer

    gwb antwoordt op februari 14th, 2012 om 02:26

    “ik ga geen commentaar meer geven” enz enz

    wel het lijkt mij dat je met jouw reactie al commentaar genoeg geeft……..

    Reageer

  13. Hallo allemaal,
    Ik heb geen ervaring met Thaise schonen ofschoon het verhaal bij de foto van het allereerste bericht geschreven door Khun Peter anders doet vermoeden. Dus hier even een link naar een andere foto https://picasaweb.google.com/lh/photo/jxrA5bksSCuxntu9G_1wQNMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink . En mocht iemand willen weten wie dit is. Dit ben ik Jan van der Linde met mijn vrouw Hanneke, waarmee ik inmiddels meer dan 30 jaar gelukkig getrouwd ben.
    En de eerste foto? Is gemaakt onder de fly-over In Hua Hin waar een Thaise jongeman zo vriendelijk was om de banden van mijn rolstoel even op te pompen.
    Groetjes, Jan

    Reageer

  14. Hier een link naar de originele foto https://picasaweb.google.com/lh/photo/1L9getvfGdWIQ5lnnvC7DtMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

    Reageer

    Dirk de Noorman antwoordt op februari 15th, 2012 om 20:23

    Beste Jan,

    “Niets is wat het lijkt in Thailand.”

    Prettige vakantie!

    Reageer

  15. king zegt op

    Leuk verhaal van het potje en het dekseltje.
    Wat Kees en Johnny betreft:ellende en narigheid ieder krijgt zijn deel.Niemand blijft gespaard.Er zijn beslist in nederland ook vrouwen die en een goeie echtgenote en een goeie moeder voor de kinderen zijn.Ook al is alles daar misschien een beetje doorgeschoten.
    Woon je hier dan is het belangrijk je aan te kunnen passen aan de cultuur,de levens-en denkgewoonten.En dat je de taal spreekt.Lukt je dat prima land.En gelukkig ben je dan van die vervelende Nederlanse regeltjes af.En van de belasting…

    Reageer


Laat een reactie achter